חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדש על המדף של דני בר מס' 05/2022

מוצרים חדשים במגוון תחומים ||| פסח בפתח עם מוצרים ומתנות ||| חדשות וחידושים, מבצעים והצעות לכל גיל ||| יין, שמן זית ואוכל מעניין לימי הפסח ובכלל ||| נתוני עובדים זרים חוקיים ולא חוקיים בישראל, מבצעים, ירידי מכירות ועוד ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…

פסח

מבשלת אלכסנדר עם פסטיבל ביעור חמץ חוזר ביום שישי 1 באפריל 10:00

מרכז המבקרים, בירה אלכסנדר (צילום דני בר)

בירה אלכסנדר, הבירה הישראלית הטובה בעולם, מזמינה את הקהל הרחב להגיע למבשלה ולהשתתף בחגיגת 'ביעור חמץ' מלאה בבירה, אוכל טוב ואווירה שמחה, עם הופעות חיות. בתוכנית: הרכב הג'זלנים בהופעה חיה | די ג'יי דודו פריז שירים את האווירה | אוכל נהדר של קרולינה פוד טראק וכמובן המון בירה מעולה מהחבית.

האירוע יתקיים ביום שישי, 1 באפריל החל מהשעה 10:00 במבשלת אלכסנדר, צבי הנחל 13, א.ת עמק חפר. הכניסה חופשית. פרטים נוספים בפיסבוק מבשלת אלכסנדר…

חצי חינם עם אקסטרים לילדים בחופשת הפסח

חופשת הפסח קרבה ורשת הקמעונאות 'חצי חינם' מציעה ללקוחותיה כרטיס כניסה לפארק האקסטרים WIPARK בעלות מוזלת של 39 שקלים בלבד, במקום ב-99 שקלים, פארק האקסטרים WIPARK מציע מגוון רחב של מסלולי אתגרים לכל המשפחה – מסלול אתגרי מתנפח הגדול ביותר בעולם, ג'ימבורי לקטנטנים ופעילויות מפתיעות. פארק האקסטרים יוקם בגני התערוכה בתל אביב בחול המועד פסח בין התאריכים 16-23.4.22, אליו יגיעו עשרות משפחות מדי יום להעביר עם הילדים את חופשת הפסח הקרובה.

חדש על המדף

גרופר Growper משקה מוגז טבעי ואורגני תחליף קליל ובריא למשקאות ממותקים

גרופר – משקה טבעי וללא תוספת סוכר (צילום דני בר)

בחודשים הספורים מאז שעלה למדף, מכר גרופר למעלה מחצי מיליון בקבוקים, עם צפי לנתח שוק עתידי של 4%. עלות ההשקעה בפיתוח המוצר שהחל דרכו בגיוס המונים 1.5 מיליון שקלים.

מהפכת הבריאות בשוק המשקאות הקלים בישראל יצאה לדרך! גרופר, המשקה המוגז הטבעי והאורגני הראשון בישראל, מציע אלטרנטיבה קלילה ובריאה למשקאות הממותקים וצפוי לכבוש בסערה בקיץ הקרוב את לב הצרכן הישראלי.  שיווקו של גרופר בישראל, מקדים מדינות רבות בעולם והוא תואם את המגמה העולמית לכיוון מוצרים בריאים יותר ונטולי תוספת סוכר.

גרופר, משקה פירות אורגני מוגז טעים ומרענן הינו משקה ללא תוספת סוכר, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל, ללא חומרי טעם וריח, עשוי פירות אורגנים בלבד בתהליך ייצור השומר על ערכי הפרי: רק פרי, מים, גז וזהו. המשקה מביא בשורה אמיתית לצרכנים בישראל ואלטרנטיבה בריאה וטבעית לחלוטין (כ-50% פרי) למי שצורך משקאות קלים ומוגזים, במציאות בה השוק נשלט ע״י חברות המשקאות הגדולות שמוכרות משקאות ממותקים, עתירי קלוריות וחומרים לא טבעיים.

גרופר שם לעצמו למטרה לעודד, להנגיש ולאפשר צריכה בריאה דרך אחד המוצרים הנצרכים ביותר ביומיום – המשקאות הקלים. גרופר מיוצר בהולנד ופולין ופותח במשך שנתיים, כאשר בתהליך הפיתוח דוייקו הטעמים ואוזנו כך שיתאימו לחיך הישראלי, הופחתו כמות הקלוריות, נבחרו חומרי הגלם הנכונים וכן האריזה – עיצוב ומיתוג צעיר וחדשני.

גרופר נחשב לאחד המיזמים המוצלחים בתחום גיוס ההמונים: ההון הראשוני גויס באמצעות הדסטארט מצליח, במסגרתו נמכרו מאות אלפי בקבוקים והמשיך בגיוס הון ושותפים לדרך באמצעות FundIt במסגרתו גויסו 4 מיליון שקלים בתמורה למניות. כחצי שנה בלבד מאז עלה למדפים, גרופר נמכר היום ביותר מ- 1500  נקודות מכירה: רשת שופרסל, צה"ל, תחנות הדלק דור אלון, רוב חנויות ורשתות הטבע, מעדניות, בתי קפה, AM:PM, טיב טעם, רשתות ובתי הטבע, מסעדות ובתי קפה וזמין לרכישה גם באתר החברה. על פי נתוני החברה, נמכרו בחודשים הספרים לפעילות המותג מעל חצי מיליון בקבוקים! בקיץ 2022 צפוי גרופר להימכר בכ-3000 נקודות מכירה ובשנה השלישית לפעילותו צפוי להיות ב- 10,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ ואף לצאת לשוק הבינלאומי.

השוק בישראל מונה כ-23,000 נקודות מכירה פוטנציאליות, עם צריכה חודשית אישית העומדת על כחצי מיליון משקאות. על פי נתוני נילסן, שוק המשקאות הקלים (כולל מים) גלגל בשנה האחרונה בישראל כ-2.85 מיליארד שקל, מתוכם 1.3 מיליארד שקל בשוק המשקאות המוגזים. בחינה של שוק המשקאות המוגזים הצבעוניים (שאינם סודה או קולה) מראה ירידה של 3.2% בהיקף המכירות וירידה של 5.6% בהיקף הליטרים, ככל הנראה על רקע התגברות המודעות לצריכה בריאה יותר.

מאחורי גרופר עומדים היזמים לירון קופר ויובל גרודק, שהכירו בלימודי וטרינריה וזיהו צורך ופוטנציאל ענק בשוק המשקאות הקלים. השניים חיפשו ליצור משקה קליל ובריא שהוא אלטרנטיבה למוגזים המוכרים, אבל הוא לא ממש מיץ טבעי וכבד, אלא משקה קליל וטעים שאפשר לשתות בלי רגשי אשם. ככל שהפרויקט הפך רציני, הם עזבו קריירות מצליחות וכשנתיים התמקדו בפיתוח המוצר. השניים חברו לעפר שכטר כשותף עסקי והתמקדו בקידום אג'נדה לצריכה בריאה אשר תיצור שינוי תודעתי במטרה להביא מוצר בריא, טבעי ונגיש לכולם. בין חברי הדירקטוריון נמנים רונן אבישר שכיהן בתפקידים בכירים בחברה המרכזית למשקאות, דורון פרנקנשטיין מנכ"ל בלו אינטרנשונל לשעבר ועוד. גרופר זמין כרגע בשלושה טעמים מרעננים, בבקבוקי זכוכית בנפח 330 מ"ל, בעלי פקק הנפתח ידנית ללא צורך בפותחן בקבוקים:

*** תפוזזה – תפוז דם דומדמניות

*** תפוחחה – תפוח אננס

*** לימוננדה – לימון ליים

מחיר כ-9 שקלים ליחידה, מחיר אטרקטיבי מאד ביחס למוצרים טבעיים ואורגנים אחרים. כשר. ויגן פרנדלי. אינו מכיל גלוטן. פרטים באתר https://www.growper.co.il

אחוה עם טחינה גולמית בבקבוק לחיץ 350 גרם

טחינה גולמית בבקבוק לחיץ של אחוה (צילום יעל האן)

בשורה חדשה ומשמחת מגיעה ממדפי הטחינה. טחינה גולמית של חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי טחינה, חלוה ודברי מאפה, מושקת באריזת בקבוק לחיץ. הטחינה החדשה משומשום 100% טבעי, במרקם עדין, משווקת באריזת נוחות במשקל של 350 גרם. הבקבוק החדש בעיצוב חדיש ונוח, מצויד בחלונית צד שקופה לבדיקת הכמות הנותרת בבקבוק, בטעם נפלא ועדין, רק לזלף וליהנות. טחינה בבקבוק לחיץ של אחוה תשווק בכל רשתות המזון (למעט שופרסל ורמי לוי), במחיר משתלם ובכשרות מהדרין, כולל כשרות לפסח לאוכלי קטניות.

יעל דרור, דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc: "טחינה היא מאכל בריא ואיכותי המבוסס על זירעוני שומשום העוברים תהליך של טחינה, עשיר ביתרונות תזונתיים. כאשר הטחינה טבעית היא נחשבת למאכל בריא מאוד, כיוון שהיא עשירה בסידן, ברזל, חומצות שומן חיוניות, סיבים תזונתיים ודלה בנתרן. טחינה טבעית היא תוספת נהדרת לכל ארוחה ויכולה להשתלב כסלט בפני עצמו או כרוטב לסלט ירקות, תיבול לבשר ואפילו משתלבת בהרבה מאד סוגים של קינוחים".

יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות: "אנו שמחים לחדש ולהביא לצרכן את הטחינה האהובה הנמכרת ביותר בישראל גם בבקבוק לחיץ. על רקע גל עליות המחירים, אנו מציעים את המחיר המשתלם ביותר ביחס לתכולת המוצר, כמות גדולה יותר מהמוצרים המקבילים בקטגוריה, במחיר זול יותר, זו מדיניות אחוה וכך נמשיך לנהוג תמיד". כשר. מחיר: 8.90 – 9.90 שקלים לאריזת 350 גרם. להשיג ברשתות המזון, המכולות וחנויות הנוחות ברחבי הארץ למעט שופרסל ורמי לוי.

קבוצת תדמיר עם אתר סחר למותג בשר הפרמיום חוות הבוקרים

סטייק בקר טרי חוות הבוקרים (צילום דן פרץ)

איכות של בשר וטעם משובח מתחילים בהתחלה – עוד בשלב בחירת זני העדרים, כל פרט ולו הקטן ביותר, כמו תנאי המחיה, רווחה, בריאות ותזונה מותאמת, קובע. זה לא חדש למי שמבין בבשר, מה שחדש הוא שעכשיו אפשר להשיג בשר כזה בישראל, לא מדובר רק באתר למכירת בשר, אלה בחוויית קניה באתר המציע ידע ומידע על הבשר, דרכים להכנתו, מתכונים של השף מאיר אדוני ואף שירות של קצב אונליין – להתייעצות, או להעברת דגשים ובקשות על דרך חיתוך והכנת הבשר, ע"פ דרישות הלקוח.

חוות הבוקרים הוא יצרן הבשר הישראלי היחיד שאחראי על כל שרשרת הערך – מבחירת הזנים לגידול ועד לשיווק ישירות לצרכן. בשר פרמיום בשיווק עד הבית, כי לצרכן הישראלי מגיע בשר מקומי איכותי לחוויה מדויקת.

חן רזיאל, מנכ"ל חוות הבוקרים: "האתר החדש מעניק את חוויית הבשר האיכותית של חוות הבוקרים, שמי שמכיר יודע שעושה טעם של עוד, בשיווק ישיר לצרכן הפרטי. הקצבים בקצביה, מהמתקדמות והגדולות בישראל, יבחרו עבור כל לקוח את הנתחים המתאימים לו ספציפית על פי דרישותיו. השאיפה היא לתת לצרכן הישראלי, שעבורו בשר טוב אינו סיסמא אלא עניין של איכות וטעם, את החוויה שהוא מצפה לה ובצדק, כשהוא קונה בשר. חוות הבוקרים מציעה בשר ישראלי איכותי, טרי ומוקפד, שמטופל בידי מקצוענים בהתאם לסיווג הנתח ומגיע ללקוח כמו שהוא צריך להיות, בנוסף להיותו כשר ובאריזה המאפשרת חיי המדף של עד 14 יום. לקחנו על עצמנו להפוך את החלום הזה למציאות".

חוות הבוקרים, בבעלות קבוצת תדמיר, משיקה את חנות האונליין לשיווק מוצרי בשר המותג עד לבית הצרכן, בהשקעה של למעלה מ-5 מיליון שקלים. מדובר בפיתוח מודל ייחודי המבטיח לצרכן הישראלי חווית קנייה וצריכה מותאמת, מוקפדת ובסטנדרטים שעד עכשיו היו מוכרים רק בחו"ל.

חוות הבוקרים מכוונת לחוויית שירות אישית ולכן ניתן להתייעץ בשעות העבודה עם הקצב גם באתר וגם בצ'אט ווטסאפ. האתר, שמיועד להעצים את החוויה וממשיך להתעדכן, מכיל בין היתר, הסברים, עצות מהקצב, כתבות להרחבת הידע של הצרכן בכל הקשור לעולמות התוכן של בשר, מתכונים ומדריכים של השף המוביל מאיר אדוני, היועץ הקולינרי שמלווה את חוות הבוקרים וטיפים מותאמי נתחים וכמובן אפשרות לבחור בדיוק את מה שהצרכן רוצה, גם ברמת ההכנה. עוד באתר:

*** מוצרי העוף של משק ארצי: מוצרי העוף הצמחוני היחיד בישראל, עוף שניזון בתזונה צמחית בלבד (ללא קמחים מהחי!), שגדל בתנאי רווחה וללא אנטיביוטיקה.

*** נתחי פרמיום ייחודיים וכשרים: לקוחות יוכלו להזמין באתר החדש מגוון מוצרי הבשר והעוף, ביניהם נתחים מיוחדים בזמינות גבוהה, בקיצוב מיוחד וביישון רטוב או יבש, כמו: סטייק דנבר קאט, שניצל עגל איירון, פיקניה, ראמפ סטייק, טומהוק, נתחים למעשנה ועוד.

*** גידול: חוות הבוקרים מגדלת זני עגלים ועגלות מובחרים כמו אנגוס שרולה ולימוזין, שגדלו בתנאי מיטיבים, ברווחה ובתזונה בריאה ומוקפדת, המותאמת למין ולגיל כדי להגיע לתוצאה מיטבית.

*** סיווג : הבשר מסווג ומטופל בהתאם למדדים כמו רמת השיוש, מלאות השריר ורמת ה-PH ועובר תהליך יישון אופטימלי. רק אז מתחיל תהליך הקיצוב והטיפול, כל נתח והקיצוב שלו.

קיצוב: קיצוב בשר הוא אומנות בפני עצמה שגם לו חשיבות מבחינת טעם וחווית ההכנה והאכילה. כל נתח מטופל ונחתך בדיוק מקסימלי

*** אריזה: כל שלב בתהליך נבחן בקפידה וגם האריזה של חוות הבוקרים מאפשרת הנאה לטווח ארוך יותר מבשר טרי ואיכותי. אריזת הבשר נעשית בהתאם להזמנה ונשלחת באריזת וואקום שמאפשרת ליהנות מאורך חיי מדף ארוך משמעותית – לא עוד מקסימום 48 שעות במקרר בטמפרטורה של 0-2 מעלות, אלא 10-14 ימים, בהתאם למצוין על האריזה ובלבד שהאריזה בשלמותה ולא נפגמה. ועכשיו בהנחות לרגל ההשקה – פרטים באתר: https://www.havat-habokrim.co.il/

Scrub Daddy מגיע לישראל

Scrub Daddy (צילום דני בר)

יבואנית מוצרי המזון והצריכה ר.ב.דגנים, בבעלות רחל ברודנו, נכנסת לראשונה לתחום הניקיון. החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי לישראל, עם מותג מוצרי הניקיון השלישי בגודלו בארה"ב, Scrub Daddy. לרגל פסח, תחל החברה לייבא לישראל את מוצרי המותג הפופולארי, הכוללים ספוגי ניקוי מיוחדים לכלים ומשטחים. בשלב הראשון תייבא החברה את הספוג המקורי Scrub Daddy, ספוג עגול וקשיח, המגיע בליין נרחב של צבעים, את Scrub Mommy, ספוג שחציו קשיח וחציו רך המיועד לספיחת הלכלוך ואת Scrub Daddy Lemon, ספוג בתכונות הספוג המקורי, בתוספת ריח לימון.

הספוגים המחייכים של Scrub Daddy, הנחשב למותג הניקיון האהוב ביותר באמריקה, נחשבים לספוגים מהפכניים, רב שימושיים ואיכותיים. הספוגים מתאימים לניקוי משטחים שונים ובהסרת לכלוך קשה מכלים, סירים חרוכים, כיורים, חדרי אמבט, גרילים ועוד. הספוגים אינם סופחים ריחות וכתמים, לא מתפוררים וניתן לנקות בעזרתם גם משטחים חרוכים ללא תוספת של חומר ניקוי. בצורתו הקשיחה מנקה הספוג ביעילות כל משטח ואינו מותיר שריטות. במים פושרים הוא מתרכך ומתאים לכל צורה של כלי וכוס. ספוג הניקוי הייחודי צבעוני וחייכני, נוח לאחיזה ולשימוש ונשאר נקי ועמיד לאורך כ- 3 חודשים. צבעוניות הספוגים מאפשרת להפריד בין שימושי הניקיון, להבדיל בין בשר וחלב וליצור בידול באזורי הניקיון.

חברת Scrub Daddy הוקמה על ידי אהרון קרוז, יהודי אמריקאי שהיה מכונאי מוסמך, אשר חיפש פתרון לבעיית הלכלוך בידיים שנוצרה מעבודתו. מתוך שנות הניסיון שלו פיתח כריות ניקוי מיוחדות בעזרתן הצליח להסיר כל לכלוך. מצויד בהבנה שיש לו ביד מוצר מנצח הוא רשם אותו כפטנט ובשנת 2012 החליט להשתתף בתוכנית ה-TV הכרישים, בה הוכתר Scrub Daddy כמוצר המצליח ביותר והפך להצלחה בין לילה. כיום נמכרים מוצרי המותג ברשתות הקמעונאיות הגדולות ביותר בארה"ב במיליוני יחידות מידי שנה.

רחל ברודנו, מנכ"ל ר.ב.דגנים: "אנו שמחים להביא בשורה במדף מוצרי הניקיון באמצעות מותג איכותי כמוScrub  Daddy ובטוחים שבמדינה חובבת ניקיון כמו ישראל, יהפוך המותג לאהוב ביותר גם כאן".

חברת "ר.ב.דגנים" הנה יבואנית מתמחה של מותגי מזון בינלאומיים. החברה בעלת מייצגת באופן בלעדי בישראל את חברת Post, יצרנית דגני הבוקר, אוראו, יצרנית הפירות היבשים Sun-Maid, יצרנית הקונפיטורות Bonne Maman, מותג דגני הבוקר Weetabix, מותג הסוכריות העולמי PEZ, יצרנית התבלינים העולמית McCormick ועוד. מחיר: 17.90 – 19.90 שקלים ליחידה. להשיג ברשתות השיווק והחנויות המתמחות ברחבי הארץ.

אחוה משיקה לפסח סדרת עוגות מיוחדת בסגנון אפייה ביתי

עוגות כשרה לפסח של אחוה (צילום יעל האן)

אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלוה, טחינה ודברי מאפה, משיקה לרגל חג הפסח סדרת עוגות בחושות חדשה בסגנון של אפייה ביתית. הסדרה כוללת עוגת בראוניס, עוגת תפוז וקוקוס, עוגת שוקוצ'יפס ועוגת אגוזים וקינמון. העוגות בעלות טעם עשיר, נימוחות בפה ומתאימות לכל המשפחה, נהדרות לאירוח ולבילוי מחוץ לבית, לטיולים ופיקניקים. העוגות בכשרות מהדרין, ללא חשש קטניות, משווקות במגשית מיוחדת במשקל 350 גרם, המתאימה גם לחימום בתנור. עיצוב העוגות צבעוני ומיוחד, באווירה בינלאומית עם איורים מהעולם.

יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות: "אנו שמחים לחדש ולהביא לצרכן עוגות כשרות לפסח במתכון חדש ובמחיר נגיש לכל כיס, בהתאם למדיניות המחירים של אחוה".

עוד תשווק אחוה לפסח את סדרת ממרחי השומשום המתוקים מבוססי טחינה גולמית משומשום מלא: ממרח שומשום עם שוקולד, ממרח שומשום עם סילאן וממרח שומשום עם שוקולד ללא תוספת סוכר. הממרחים מכילים טחינה גולמית איכותית בכמות גבוהה מאוד, ללא שומן מוקשה, ללא טרנס, ללא כולסטרול, דלי נתרן, ללא משמרים, ללא צבעי מאכל וטבעוניים. מתאימים למריחה על מצה להנאת כל המשפחה. כשר. מחיר: 10 – 12 שקלים (אריזת 350 גרם). להשיג ברשתות השיווק המובחרות מלבד רמי לוי ורשת שופרסל.

מסעדות ואוכל

טיפים לבחירת שמן הזית האיכותי בהתאמה למטבח שלכם

תו איכות שמן זית ישראלי. כתית (חום, מימין ) וכתית מעולה (זית,משמאל)

האני ג'השאן מנכ"ל משק משפחת ג'השאן מציע טיפים המבוססים על מסורת וידע של 250 שנות עצירת שמן זית ושימוש בשמן זית כתית מעולה

*** השאלה הראשונה שתשאלו את עצמכם היא מאיזו ארץ מוצא אשיג את השמן הטוב ביותר?

התשובה פשוטה וברורה, כאן בארצנו הקטנה! כל יצרני שמן הזית המכבדים את עצמם, נושאים תו איכות של ענף הזית במועצת הצמחים. אם תיקחו לדוגמא את בית הבד שלנו, הוא עובר כל בוקר שטיפת ניקיון, העובדים לבושים בבגדי ייצור וכובע, מפקחת איכות משגיחה על כל פעילות ובודקת במעבדה מדגמים. משרד הבריאות מבקר אותנו כמה פעמים בחודש וכך גם פקחי ענף הזית ולא נשכח את משגיח הכשרות.

*** מנגד, מתבצע יבוא שמן זית מתורכיה, יוון, איטליה וספרד כאשר גם מותגי שמן זית מפורסמים בישראל, כולל הגדולים ביותר, ממלאים את הבקבוקים בעלי שמות מותג לכאורה ישראלים, בשמן מיובא. יש לזכור כי השמן המיובא אינו תמיד מהמשובחים וודאי שאינו עובר ביקורת איכות בהגיעו לארץ. לכן חשוב שתביטו בתווית המציינת את ארץ המקור וכך תוודאו שאתם אכן קונים שמן איכותי ישראלי.

*** עולה השאלה, איך נבחר את שמן הזית המתאים לנו?

ראשית נוודא שהוא נושא את תווית האיכות של ענף הזית. רק הוא  מבטיח שמן ישראל בעל איכות גבוהה. רק הוא מבטיח שמן ישראלי ואיכות גבוהה. שנית נבדוק את תאריך התפוגה, שלישית נבדוק את דרגת החמיצות. שמן שחמיצותו אינה עולה על 0.8% הוא שמן טוב. בנוסף, חיוני לוודא שהשמן הוא כתית מעולה וזה אומר שהוא מיוצר בהידוק, לחץ ודחיסה, ללא חומרים כימיים.

הימנעו ממוכרי השמן בבקבוקי פלסטיק, בשולי הדרכים. אלה ברוב המקרים מזויפים וגם מקולקלים.

*** איזה זנים עדיפים ולאיזה שימושים?

סורי Souri : מהעתיקים והנפוצים, הגדלים בארץ. מקורו בצור שבלבנון.  עקרות ועקרי הבית מעדיפים לתבל בו, אך השפים המנוסים משביחים בו מאכלים ומעדנים. הוא מעט חריף, מתאים למאכלים בעלי טעם עז כמו סלטים, ממרחים, חומוס וכו'.

נבאלי : Nebali מקורו בהרי השומרון. יש לו דמיון רב לזן סורי אך אחוז השמן שבפרי, נמוך מעט יותר. הוא גדול ומעוגל יותר והבשלתו מוקדמת יותר. טעמו עדין יותר מסורי.

פישולין : Picholine Languedoc מקורו בפרובנס. בהשילו, זוכה לצבע שחור אדמדם. הפך לזן הפופולרי בכרמי הארץ ואיכותו גבוהה ביותר. יש לו טעם פירותי וארומה מודגשת. מתאים לכל צרכי המטבח הדורשים נוכחות עזה ובולט באחוז עשיר של חומצה אלואית.

קורוניקיKoroneiki  : מקורו באי זקינטוס וזכה להיות השמן המוביל ביוון. פריו קטן ואחוז השמן בו גבוה יחסית. טעמו עדין ואיכותו גבוהה ועל כן הוא מקובל מאד באירופה. מתאים לקשת רחבה של מאכלים, לא חריף מידי אך יש לו נוכחות.

ברנע Barnea : זן ישראלי עם תכולת שמן בינונית, פירותיו גדולים יחסית בצורה מוארכת. טעמו משתנה מאוד הן כתלות במועד המסיק והן באזור הגידול. בגולן הזן נוטה להיות בעל טעם דומיננטי ומרירות בולטת ואילו בדרום הארץ נאפיין אותו  בארומה עדינה, מרירות ומידת חריפות עדינה. יש לו טעם אגוזי.

בלנד שמן זן המיוצר מכמה שמנים שמן שמתאים למגוון שימושים רחב.

*** האם מותר לטגן בשמן זית?

המיתוס ששמן זית אינו בריא לטיגון, עבר מהעולם. הוכח שאם חייבים לטגן, אז עדיף בשמן זית משום שרמת ההתפרקות שלו בחום, גבוהה בהרבה מכל שמן אחר. הוא מתאים גם לבישול, לאפיה, לטיבול ולתנור.

*** ולבסוף, מחקרים רפואיים עדכניים מוכיחים כי צריכת שמן זית מסייעת בהפחתת כולסטרול, לחץ דם ונגעים בעור. עוד על שמן זית כאן…

חקלאי גרנות בהסכם עם Beewise להטמעת כוורות רובוטיות במטעי האבוקדו

עונת הפריחה המתחילה כעת מפנה זרקור אל הקשר ההדוק הקיים בין הדבורים להתפתחות וצמיחה של גידולי חקלאות ומזון. מדובר בתלות חזקה שכן, הדבורים מאביקות את פרח האבוקדו ובלי אבקה אין פרי. הצורך הזה הוביל את "חקלאי גרנות", מגדלת האבוקדו הגדולה בישראל, לתת מענה באמצעות טכנולוגיות חדשות פורצות דרך בתחומן. במסגרת שיתוף הפעולה שנחתם עם חברת Beewise, אשר פיתחה כוורת רובוטית חכמה המאפשרת אוטומציה מלאה של גידול וניהול הדבורים, הוצבו כ-50 מכונות המאפשרות האבקה של כ-2500 דונם, בשטחי האבוקדו של חקלאי גרנות, מחוף הכרמל ועד השרון.

עולם הדבורים והאבקה נמצא בסכנה גדולה בשנים האחרונות. על פי חברת Beewise שלושה מתוך ארבעה גידולים המייצרים ירקות, פירות, זרעים ואגוזים למאכל אדם תלויים בהאבקה של דבורים. בשנים האחרונות דווח על שיעורים גבוהים של הפרעות המשפיעים על מושבות דבורי דבש בכל רחבי העולם. האובדן הבלתי צפוי לכאורה של מושבות דבורים מחריף את המחסור במאביקים שהגיעו לשיעור גלובלי חסר תקדים של 35% לעומת 2% -3% לפני שלושה עשורים. שיעור התמותה מהווה איום על קיומו של דבש דבורים, מכיוון שדבוראים לא יוכלו לקיים את אוכלוסיית הדבורים כששיעורי התמותה השנתיים לעלות על 50%. שיעור התמותה נובע בעיקר ממזיקים חדשים, מחלות ושינוי אקלים.

Beewise הישראלית מהיישוב כליל שואפת להחליף את הכוורות הוותיקות ולהפוך אותן לחכמות יותר כך שניתן יהיה לפקח עליהן מרחוק ולטפל בכוורות ללא מגע יד אדם. החברה, אשר הוקמה בשנת 2018 על ידי על ידי סער ספרא, הלל שרייר, אליה רדזינר, יוסי סורין ובועז פטרזיל, השלימה לפני מספר חודשים גיוס של 22 מיליון דולר. בנוסף, זכתה החברה למענק של 2.5 מיליון דולר מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי ועוד כמיליון דולר מרשות החדשנות הישראלית.

סער ספרא, מייסד Beewise ומנכ"ל החברה: "בכל שנה קורסות כ-35% כוורות ומאות אלפי דבורים מתות מסיבות שונות ועד היום הפתרון היחידי בנמצא היה תחלופה קבועה של כוורות בכל שנה בעלות עצומה. הכוורת החכמה שפיתחנו משלבת מערכת רובוטית מודולרית עם תוכנה המבוססת בינה מלאכותית, ומאפשרת אוטומציה מלאה של גידול הדבורים והדבש. המערכת מונעת באמצעות אנרגיה סולארית מלאה ויכולה לנהל עד 48 כוורות ולהפוך את פעולתם אוטומטית כמו האבקה, ייצור דבש או רבייה. המערכת מזהה מחלות, רודה את הדבש, מאתרת בעיות טרם פריצתן ומאפשרת ירידה משמעותית של עשרות אחוזים בקריסת הכוורות".

גיורא מרום, מנכ"ל קבוצת חקלאי גרנות: "תחום הדבורים והאבקה מצוי באיום ולכן יש איום גם על גידול אבוקדו. בשנים האחרונות הכנסנו לשטחי הגידול שלנו מערכות ניהול חכמות שמספקות לכל מגדל מרכז שליטה שמספק דאטה שעל פיה מתקבלות החלטות אופרטיביות, כלכליות ואגרונומיות. אנו שמחים לעמוד בחזית תחום האגרוטק ולחבור אל שותפים חדשים, בהם חברת Beewise, שיכולה להבטיח את עתיד התחום באמצעות הטכנולוגיה  שפיתחה. אנו עושים ונמשיך לעשות הכל על מנת להבטיח שלחקלאים שלנו יהיו את הכלים המתקדמים ביותר לעשות חקלאות מצוינת אל מול האתגרים הרבים בארץ ובעולם".

רשת מלונות פתאל עם סיום מוצלח של קורס ראשון באומנות הבישול לאנשים עם מוגבלות

רשת מלונות פתאל גאה לבשר כי הקורס של אומנות הבישול, המיועד לאנשים עם מוגבלות, בשיתוף תעסוקה שווה ומפעל הפיס, הסתיים בהצלחה רבה וכי שמונה משתתפים מתוך תשעה, ישתלבו ברשת ויחלו את עבודתם כבר השבוע במלונות המרכז, ירושלים ומלונות הדרום, שם יקבל כל אחד מהטבחים החדשים, חונך שיעזור לו בתהליך הקליטה וההשתלבות.

בטקס חלוקת התעודות, שהתקיים במלון לאונרדו ארט תל אביב, בישלו המשתתפים ארוחה חגיגית לנוכחים, שהתרגשו עד מאוד מהמעמד.

אביה מגן, מנכ"לית רשת פתאל: "מיום הקמת החברה, רשת מלונות פתאל חרתה על דגלה ושמה לה כערך מוביל את נושא המעורבות בקהילה. בכל שנות העשייה, ערך זה היווה כאבן דרך מערכי החברה וכך גם היום, זוהי זכות גדולה עבורנו להעניק הזדמנות תעסוקתית שווה לכל אדם באשר הוא ולכן, אנו תמיד שמחים לשלב ברשת אנשים מכל המגזרים. אני שמחה וגאה במשתתפים שסיימו בהצלחה את קורס יסודות הבישול בניצוחו של השף גיא רודובסקי, השף הרשתי והשף של מלון הרודס תל אביב, בשיתוף עם שפים נוספים מרשת מלונות פתאל".

שף גיא רודובסקי שף ראשי, רשת מלונות פתאל: "אני שמח לברך את משתתפי הקורס, לרגל סיום קורס "אומנות הבישול" ומאחל להם הצלחה בהשתלבות התעסוקתית במטבחים של רשת מלונות פתאל. חוויית הקולינריה הינה מרכזית ותורמת רבות לשביעות רצון גבוהה בקרב אורחינו. כולי תקווה כי תהנו מחוויית הבישול והאירוח ותלמדו לנצל את ארגז הכלים שקיבלתם בקורס".

גנית בוכמן, מנהלת הדרכה רשתית פתאל: "כחלק מיישום ערך המעורבות בקהילה, אנו מקיימים ברשת פתאל קורסים שונים המיועדים לאנשים עם מוגבלות. אחד הדברים שאני גאה בו במיוחד הוא שכל קורס מתקיים על פי תהליך מסודר ואין "הנחות" לאף אחד, אלא התאמות על פי יכולות וכישורים, לשמחתנו יש מקום לכולם ואין יותר מרגש מלראות את ההשתלבות שלהם במלונות כחברי צוות מן המניין".

יין, בירה ואלכוהול

יקבי כרמל עם יינות Selected ו-Private Collection לפסח 2022

יינות יקבי כרמל לפסח 2022 (צילוום איל קרן)

ההכנות לחג הפסח נמצאות בעיצומן, וכולנו מצפים להנות בערב שכל כולו מוקדש למשפחה, לאוכל טוב ולהרבה מאד יין – ולפחות לארבע כוסות על פי המצווה. ואם כבר במצוות עסקינן, מדוע שלא ננצל את ערב החג לטעימות של מגוון יינות משובחים המותאמות למנות שעל השולחן? יקבי כרמל, מציעים לקראת החג יינות איכותיים במחירים שווים לכל כיס, ומשיקים שני יינות חדשים ומרגשים:

*** בלנד היינן 2020, יין חדש מסדרת  – Private collectionיפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל, יחד עם צוות הייננים, מביא מניסיונו רב השנים וטעמו הייחודי ליצירת הבלנד החדש –  יין אדום יבש שהורכב מזנים ים תיכוניים.

יפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל: "יחד עם צוות הייננים של יקבי כרמל, הרכבתי את בלנד היינן – בלנד אדום המורכב מזנים שגדלים נהדר באקלים הים תיכוני: הפטי ורדו והטאנט מעניקים לו צבע וגוף, המרסלאן, הקריניאן והארגמן תורמים אף הם לצבע ומוסיפים טעמים של פירות אדומים ושחורים, קטיפתיות ותבלון. היין מותאם לאופי הסדרה, הכוללת יינות עגולים והרמוניים וזוהי הבחירה שלי לשולחן החג".

מדובר ביין אדום יבש המורכב מ-5 זנים שגדלים בצורה מיטבית באקלים הארץ ישראלי: פטי ורדו, מרסלאן, קריניאן, ארגמן וטנאט. הענבים נבצרו במהלך חודשי הקיץ ותססו במכלי נירוסטה במשך שבועיים. לאחר הסחיטה היין התיישן מספר חודשים במרתפי היקב, במגע עם עץ אלון. היין מאוזן ומאופיין בארומות של פרי אדום הנותן תחושה מתקתקה וחמצמצה יחדיו, עם נגיעות של עשבי תיבול ים תיכוניים, וישתלב נהדר בכל ארוחה ובמיוחד עם מנות מהמטבח המקומי. כשר. 13% אלכוהול. מחיר: 45 שקלים.

*** קברנה סוביניון 2021, בציר חדש בסדרת selected – יין אדום יבש המבוסס על ענבי קברנה סוביניון מכרמים נבחרים ברחבי הארץ, שיושן במשך 3-6 חודשים במכלי נירוסטה. ליין גוף קליל וצעיר וסיומת מאוזנת, בעל ניחוחות פירותיים, שזיפים אדומים ושחורים וקפה. כשר. 13.5% אלכוהול. מחיר: 30 שקלים.

2 היינות החדשים הן תוספת לסדרות האהובות, אשר מחירן מאפשר כמעט לכל נפש בישראל לרכוש יין טוב ואיכותי לשולחן החג.

רן אסא, מנהל אגף השיווק של יקבי כרמל: "לקראת חג הפסח מכירות היין גדלות באופן משמעותי ומהוות כרבע מסך המכירות השנתיות. מיליוני בקבוקים של יינות ישראליים מגיעים למדפי רשתות השיווק וחנויות היין, ולא פשוט לבחור את היין המתאים לחג. אנו שמחים לחדש ולהפתיע גם בחג הקרוב, את צרכני הקטגוריה עם יינות חדשים בסדרות המובילות: פריבט קולקשן בלנד היינן, בחירתו של היינן הראשי של יקבי כרמל ובציר חדש לסלקטד קברנה סוביניון. היינות החדשים מרעננים את מגוון הסדרות המובילות, סלקטד ופריבט קולקשן, עם יינות קלילים המותאמים לתקופת האביב, החג ולכל רגע של שמחה".

יקב טפרברג עם יינות לפסח תשפ"ב

יקב טפרברג. מלבק אסנס 2018 (צילום איל קרן)

כל חגיגה מתחילה עם יין נפלא! לקראת פסח תשפ"ב והאביב, יקב טפרברג מאחל לכם חג שמח וכשר ומציע מגוון בצירים חדשים שיככבו בשולחנות החג. השנה תחת הכותרת "מסורות חדשות" אנו מזמינים את ציבור אוהבי היין בישראל ליהנות מינות היקב לא רק בימי החג. זה הזמן להרים כוס לחג שמח ואביב נעים, או על כל  הזדמנות אחרת, עם ההמלצות של שלמה (שיקי) ראוכברגר, היינן הראשי של יקב טפרברג מזה כ 20 שנה. המלצת יקב טפרברג לחג:

*** מלבק אסנס 2018: יין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק, באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות צעירים ושחורים עם נגיעות טבק, שוקולד ועץ אלון צרפתי. בפה היין רך, בעל גוף מלא, טנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה. היין התבגר 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, והוא מומלץ כיין למרכז השולחן בארוחות ערב חגיגיות, עם מאכלים מתובלים. כשר. מחיר: 100 שקלים

יקב טפרברג. אינספייר דבוקי, גוורצטרמינר ופרץ קולומבר 2021 (צילום איל קרן)

*** אינספייר דבוקי, גוורצטרמינר ופרנץ קולומבר 2021: בלנד לבן בשילוב יחודי בין זנים שונים המתאחדים לכדי יין שלם והרמוני. הזן המוביל ביין זה הינו זן הדבוקי, זן עתיק ומסורתי בארץ המעניק אף עשיר התורם עם הזנים האחרים ניחוחות פרחוניים ופירותיים בשילוב תיבלון מאופק. היין מאופיין במרקם רך ונעים, יש בו שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה ומענגת. מומלץ כיין מלווה לבראנץ' או במפגש בין חברים, גם מחוץ לבית – בטיול או בפיקניק. כשר. מחיר: 75 שקלים

מחייה 13 בטעם פסיפלורה

מחייה 13 פסיפלורה (צילום איל קרן)

מותג 'מחייה 13' המוביל את טרנד משקאות אניס המשולבים עם מיצים טריים, מתרחב ומשיק מהדורה חדשה: מחייה 13 בטעם פסיפלורה. המשקה המצטרף לשלושת הטעמים הקיימים בשוק: לימון, אשכולית אדומה ורוזטה שקדים.

מחייה 13 הינו משקה קליל ופירותי מבוסס תזקיק אניס (ערק) בשילוב מיצים מרעננים מפירות טריים ומכיל 13% אלכוהול. המוצרים בסדרה מיוצרים ע"פ מתכון ישראלי ביתי מקורי שכמשקאות דומים נוספים נולד במטבח ביתי, וכיום מיוצר בספרד על פי המתכון המקורי של מפתחיו הישראלים.

קטגוריית משקאות האניס היא השלישית בגודלה בעולם המשקאות האלכוהולים בישראל, ונחשבת לשמרנית וממעטת להתחדש. מחייה 13 מביא עמו בשורה חדשנית לקטגוריה זו, ומאפשר לצרכני משקאות האניס לגוון בטעמים חדשים ומפתיעים. כמו כן, הוא מספק מענה הולם לטרנד העולמי ולביקוש הצומח למשקאות כהלים מופחתי אלכוהול, המאפשרים ליהנות ממשקה קליל וטעים כחלק משגרת היום יום.

מקור שם המותג מבוסס על צירוף בין המילה "מחייה", שהינה כינוי לערק על פי יהודי צפון אפריקה, והספרה 13 הנחשבת למספר בעל משמעות על פי היהדות.

רן אסא, מנהל השיווק ביקבי כרמל: "קטגורית משקאות הRTD) Ready to drink -), נמצא בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות ואנחנו מאמינים שהמגמה תוסיף ותתחזק. בהתאם למגמה זו, הרחבנו את המותג 'מחייה 13' עם טעם פסיפלורה חדש, המנגיש לצרכנים מטווחי גילאים שונים, את עולם משקאות האניס בצורה קלילה ומרעננת".

המלצות הגשה: מחייה 13 מגיע מוכן לשתייה וכל מה שנדרש הוא למזוג לכוס גבוהה עם קרח, להוסיף נענע ולימון ולשתות בהנאה. ניתן גם לשלב כחלק מקוקטייל או כשוט קפוא. מכיוון שמדובר על מיץ טרי, מומלץ לנער היטב לפני השתייה. מחייה 13 כשר לפסח ולכל ימות השנה. מחיר: 60 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות ברחבי הארץ.

חדרפרטי ת"א עם Pop up wine bar

ברבדו-אירוע ראש השנה (צילום חן ראובן)

אייל נאור, הבעלים של חדרפרטי בתל אביב, הקים את המיזם מתוך רצון להנגיש את תרבות היין בישראל, אייל מביא את היקבים המובילים בישראל לתל אביב, ה- Pop up wine bar יעבוד אחת לשבוע ויארח בכל פעם יקב אחר. בכל מפגש יהיו שלוש סדרות של יינות בשלוש רמות מחיר שונות. ניתן לטעום את היינות ולרכוש בקבוק יין במחיר חנות לאחר טעימה בתוספת דמי חליצה של 25 שקלים, לשבת במרפסת המקורה או בחלל האירוח הפנימי וליהנות מהיין הנבחר, לצד מנות קטנות מהמטבח של השף של חדרפרטי אלעד בן דוד וכל זה באווירת אירוח משוחררת, קלילה עם מוסיקה משובחת ברקע ובמחירים סבירים ונגישים. Pop up wine bar יארח אחת לשבוע, את מיטב היקבים בישראל: 1.4. החל מהשעה 11:00 מארחים את יקב טוליפ ויקב מאיה ב"חדרפרטי" | 5.4  החל מהשעה 18:00 מארחים את יקב ברבדו ויקב נטע ב"חדרפרטי".

לצד היין יוגשו מנות משתנות: מבחר גבינות בוטיק ישראליות לצד ירקות טריים, פוקצ'ה עם מטבלים, סלט שוק הכולל ירקות טריים וגבינה בולגרית, קציצות ירק, עלי גפן ממולאים ובורקס יפואי, המנות משתנות ומחירן נע בין 25-35 שקלים.

היזם והמפיק אייל נאור, הבעלים והמנהל של חברת EXP להפקת אירועים ושל חללי האירוח האינטימיים "חדרפרטי","לילי – מטבח שף" ו"מטבח אחורי" – שלושת החללים ממוקמים בבית פנורמה שבדרום תל אביב. אייל – בעל ניסיון של יותר מ־25 שנה בעולם הפקות האירועים (העסקיים והפרטיים) מגיע לתחום מתוך אהבה ותשוקה לאוכל ולאירוח.

לדבריו, המיזם הוקם בעקבות סיור קולינרי שעשה לאחרונה ברומא, באחת התחנות במהלך הסיור נערכו טעימות יין במחסן יין ליד השוק, המקום הזכיר לי את "מטבח אחורי" שאף הוא עמוס בדברי מעדניה, בערב המקום הופך לבר יין למקומיים וזה למעשה היווה עבורי את ההשראה למיזם היין, כשהגיע לארץ ערך משאל בפייסבוק על בר יין, ההיענות הייתה גבוהה וכבר באירוח הראשון שנעשה בשיתוף יקב נטופה, הגיעו מעל 200 אורחים. המיזם בא לתת מענה לקהל במגוון גילאים, אנשים שרוצים להימנע מלהיכנס לתוך תל אביב, יכולים להתארח אצלנו בדרום תל אביב עם מענה של חניה חופשית וחווית בילוי כאשר היין הוא המרכז והאוכל הוא הנלווה. פרטים והזמנות https://ontopo.co.il/4346922 ו/או בטל': 03-6888816. דרך בן צבי 84 תל אביב יפו.

ויסקי בר מוזיאון עם אירועי Dinner & Show

במסגרת אירועי דינר אנד שואו עולם הקולינריה נפגש עם עולם הוויסקי – מבחר שפים מובילים יציגו מנות מפתיעות משולבות וויסקי עם מוסיקה מעולה ומגוון בקבוקי וויסקי מיוחדים. השפים המתארחים ייצרו מנות חדשות ויבנו תפריט אקסלוסיבי בן 5 מנות + קינוח לערב חד פעמי אשר יותאם בצורה מושלמת לוויסקי ולאווירה הייחודית המאפיינת את המקום.

ביום שלישי 5.4.2022 יתארח השף מושיקו גמליאלי ממסעדת מונא בירושלים ובר 51 בת"א אשר יציג תפריט הכולל מגוון מנות ייחודיות, לדוגמא: טאטאקי פלמידה ספגטי קישואים, ויני צ׳ילי מותסס | קוביית לוקוס ציר ירוקים, מיסו חומוס | שורט ריבס טלה ב גלייז תמרהינדי, תפוח אדמה מדופדף, פסטו כוסברה | קינוח בהפתעה ועוד..

ארוחת השף תלווה בהופעה חיה וכל אחת מהמנות תלווה במנת וויסקי כך שלסועדים מצפה עונג עילאי רב חושים. 6 מנות וויסקי של המותג .Glenfiddich

מספר המקומות מוגבל. מחיר: 350 שקלים לאורח עבור ארוחת שף בת 5 מנות וקינוח + 6 מנות וויסקי Glenfiddich. הארוע יתקיים בחלל ה W. להזמנות בקישור… ובטל': 03-9551105. דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל אביב

צרכנות ומבצעים

סולתם עם מבצעי פסח

סדרת מחבתות ריינבו של סולתם (צילום גל בן זאב)

כמדי שנה, ממתינים צרכנים רבים ברחבי הארץ להנחות ענק המתקיימות רגע לפני החג האביבי שבפתח. חברת 'סולתם' יוצאת בהנחות על מגוון מוצרים עד 60% הנחה על מגוון כלי בישול, לצד מחירי חג של פעם בשנה. דוגמאות להנחות:

*** מארז 3 חלקים, יציקה, פלנצ'ה ורוסטר, עם ציפוי Non Stick איכותי בגימור דמוי שיש ב- 249 שקלים במקום 969 שקלים.

*** סיר לחץ, נירוסטה, 9 ליטר 24 ס"מ ב – 169 שקלים במקום 599 שקלים

*** מארז 5 חלקים, סיר 20 ס"מ, סיר 24 ס"מ, מחבת 24 ס"מ, עם ציפוי Non stick איכותי, בגימור שיש, ב – 279 שקלים במקום 789 שקלים

*** מארז קערה וכפות הגשה, אקריל ב-99 שקלים במקום 399 שקלים

המבצעים ייערכו ברשת חנויות סולתם בלבד בתאריכים: 5.4.2022 ועד 9.5.2022. https://soltam.co.il/

מלון נירוואנה קלאב מרשת מלונות אסטרל במבצע בין התאריכים 31.3-2.4.2022

מלון נירוונה קלאב בין התאריכים 31.3-2.4.2022 החל מ- 773 שקלים ללילה לזוג חצי פנסיון פרימיום. הזמנות באתר רשת מלונות אסטרל…

נשים ועיצוב

מרכז עיצוב ומכירות ALL IN HOME כפר קאסם

ALL IN HOME עם מגוון ברזים ואביזרי אמבטיה (צילום דני בר)

מתחם עיצוב לבית שכולל כל מה שצריך לעיצוב ושיפור הבית, החל מאריחי קרמיקה לרצפה ולחיפוי, ארונות מטבח, ארונות אמבט, מיקלחונים, כלים סניטרים וכמובן כל האקססורייז שצריך בבית ובמחירים הרבה יותר זולים מאשר בחנויות אליהן אנחנו מורגלים.

סרחאן טאהא יליד ובן כפר קאסם, הקים את מרכז העיצוב שמתפרש על שתי קומות בשטח של כ- 1500 מ”ר והושקעו בהקמתו 8 מיליון שקלים.

באול אין הום תמצאו מגוון פתרונות לתחום השיפוצים, בנייה, אבזור ועיצוב חלל הבית. במקום פועלת מחלקת מטבחים עם מספר מעצבות פנים, מחלקת קרמיקה וריצוף עם מותגים יוקרתיים מחו”ל וכן מחלקת אמבטיה עם שלל אפשרויות של כיורים, מקלחונים, ארונות אמבטיה, ברזים, אסלות ועוד.

ALL IN HOME נמצא בבניין פינתי עם הרבה חנייה כאשר בקומת הקרקע תמצאו את כל מה שצריך לשיפור הבית כולל עיצוב, מגוון אקססוריז לבית כמו וילונות, מצעים ועוד, כלי מטבח ואירוח, מנורות ונברשות, מוצרי חשמל ועוד, ואילו הקומה השנייה היא מרכז העיצוב עם אולם תצוגה מאוורר ומוקפד.

המחירים הטובים המוצעים במקום הם תודות ליבוא ישיר של מותגים ומוצרים בכמויות ובכך מצטמצם פער התיווך לטובת הצרכן ובנוסף, קיומו של מפעל לייצור מטבחים וארונות אמבטיה בכפר קאסם, שמייצר עבור קבלנים, מותגי ארונות אחרים שהם מייצרים תחת מותג פרטי וכל זה עם חומרי גלם שמיובאים על ידי החברה ישירות למפעל ומשם ללקוח אול אין הום.

הרעיון של מרכז העיצוב בבעלות וניהול טאהא הוא להציע במקום אחד מטבחים, קרמיקה, ריצוף, חדרי אמבטיה ועוד, כשהכל באיכות מוקפדת ובמחירים שווים לכל כיס.

סרחאן טאהא (50) פתח בשנת 1998 יחד עם אחיו את נגריית האחים שעם הזמן התרחבה ואף צרפה שותף יהודי ואז התחילה להתמחות בהכנת מטבחים וארונות אמבטיה בכמויות גדולות, לשוק הקבלנים ולמותגים פרטיים. עם הזמן פתח טאהא, יחד עם שותפים (יהודי ונוצרי) את חברת סניטק שהפכה לחברה הגדולה ביותר בארץ לייצור ארונות אמבטיה.

פתוח 7 ימים בשבוע. רח' אבד אל כרים קאסם, כפר קאסם. פרטים באתר… ובטל': 03-7743344

יריד המעצבים ב-7 ערים 4-11 אפריל

המיזם המיוחד של יעל בן מויאל, החל אי שם בשנת 2016 מתוך צורך קהילתי של נשות הפריפריה שהחליטה יעל לפתור באמצעות יצירת תוכן, תרבות, צרכנות ופנאי בגליל. אז, החליטה יחד עם בעלה לייסד את יריד המעצבים הראשון שהביא בשורה לתושבות הגליל. מאז האירוע התרחב מעט אך נותר באותו קונספט, "הכל נולד מצורך פרטי שלי, דיברתי עם חברות והבנתי שגם הן באותו מצב. אנחנו גרות בפריפריה וכל המעצבות המובילות במרכז אז או שמזמינות מהאינטרנט וזה אף פעם לא אותו דבר כי הבד שונה, המידה לא בדיוק וכו' או שנאלצות לקחת יום חופש ולנסוע לחפש פרטי אופנה" סיפרה יעל, "היריד ריכז בשנה הראשונה עשרות מעצבות, באו מאות נשים לראות ולרכוש, זו הייתה הצלחה והחלטנו לשכפל אותה שוב ושוב. בשנת הקורונה אפילו עשיתי את היריד בבית שלי. היריד נותן מענה לנשים בכלל ונשים דתיות בפרט כל אחת יכולה למצוא את עצמה כאן".

השנה כאמור החליטו ביריד המעצבים של הצפון להרחיב את הפעילות באופן ניכר גם מבחינת מספר המוקדים וגם מבחינת מספר המעצבות כאשר השנה יאגד  היריד למעלה מ 45 מעצבות מובילות בתחום האופנה, עיצוב הבית וכו', בין הייתר מדובר בשמות מובילים כמו הודולה, הדס עיצוב אופנה, הדרא, שדה בר, אתכסיא, עדי שרעבי, רני, גודי, רותה, בוטיק רותיק, סטודיו טנא, זוהר אריאל, אביה ששון וכו'.

בתוך שבוע אחד בלבד יתקיימו שבעה ירידים מהגליל והעמקים ועד לחריש בכל המרחב: "אנחנו מתחילים ב 4.4 ביריד בעפולה, למחרת נעלה לצפת, ב 6.4 בקצרין, למחרת בטבריה, למחרת במעלות ב 10.4 בקריית שמונה ואת היריד השנה ננעל ב 11.4 בחריש, "אני מאמינה שהבחירה להישאר ולגור בצפון מושפעת רבות מהעושר והמגוון התרבותי, תרבות זה מה שיש אחרי שחוזרים מהעבודה- המעבר שהוא לנשמה. ואנחנו דואגים להביא לאישה יום שהוא כולו  פינוק והשקעה בעצמה, זמן איכות והנאה קרוב לבית עם כל מה שהיא רוצה וצריכה לעצמה ולמשפחה לחג" מסבירה יעל שאיינה מתכוונת להתלונן: "אני מאמינה שאם אין- לא מתלוננים, פשוט מייצרים – והירידים הם מענה שנולד מתוך הקשבה לצורך".

לירידים עד כה הגיעו כבר למעלה מ 5,000 נשים מאזור הצפון, על פי הערכות השנה לאור הפריסה למוקדים השונים המספר צפוי להכפיל את עצמו.

לא לזרוק! במקום לזהם – אפשר לחדש ולהתחדש

פסח בפתח ואיתו בהלת הניקיון וההתחדשות. למרות ההתרעננות הנחוצה המצב פוגע באיכות הסביבה- כל שנה בפסח נזרקים לאשפה טונות של חפצים, בגדים ורהיטים שתהליך פירוקם איטי ומוחלפים ברכישה של מוצרים חדשים המזינים את התעשיות המזהמות השונות. בשנים האחרונות הוקמו מיזמים שונים וייחודיים המאפשרים הפחתה משמעותית של זריקת חפצים ישנים ורכישה מיותרת ומטרתם להצליח להתחדש מבלי לזהם  את הסביבה. אספנו עבורכם כמה מהם:

*** מסיבת החלפות בגדים- פרויקט שתופס תאוצה והצלחה גדולה בשנים האחרונות. נשים ונערות מביאות בגדים איכותיים שהן כבר לא לובשות או שרכשו ובסוף לא לבשו ולוקחות בגדים אחרים. כמו חנות יד 2 אך ללא עלות ותתפלאו.. כמות הפריטים החדשים שמגיעים עדין עם הטיקט פשוט מדהימה.

איפה תמצאו? במושב בני ראם  שדרגו את מסיבת ההחלפות והפכו את זה לארוע נשי כך שמי שמעוניינת להגיע למסיבה תהנה מלבד החלפות בגדים גם מייעוץ סטיילינג, צילום ובית קפה קטן  שיפתח במיוחד לארוע – הכל ללא עלות. הבגדים שישארו יתרמו כולם לעמותת בת מלך. האירוע יתקיים ב1/4 9:30-12:30 במושב בני ראם.

*** שוק הילדים בחווה של חוה- פרויקט מיוחד שגם יאפשר לילדים להרגיש מוכרים ליום אחד – החווה תיפתח שעריה ללא עלות וכל ילד שירצה יוכל להקים דוכן מכירות קטן ולמכור את הצעצועים והספרים שהוא מוציא מהבית.  כל הצעצועים והספרים שלא ימכרו ובעליהם לא יקחו אותם חזרה יתרמו לעמותות. שוק הילדים יתקיים ביום שני 11/4 מ15:00-18:30 . פרטים באתר החווה.

*** ממחדשים – תיקון ליל פסח: יש לכם רהיטים טובים אך ישנים שאתם אוהבים אך זמנם עבר? מה דעתכם למחדש אותם, לתת להם רעננות ונראות חדשה וכך לאפשר להם עוד כמה שנים בבית? מיזם של פרויקט "מקומי נחל שורק" בשיתוף הסוכנות היהודית מזמין את כל המעוניינים להגיע לסדנת מיחדוש- הסדנא היא ללא עלות כלל. אתם רק צריכים להביא את הרהיט ואת ההדרכה, הצבעים וכלי העבודה תקבלו במקום.  הסדנא תתקים ב29/3 במתנ"ס נחל שורק ביד בנימין. הרשמה בקישור…

ילדים ונוער

יש לאן מנקים את הארץ – אוספים פסולת במהלך המשחק וזוכים בפרסים

ביש לאן מנקים את הארץ ולא רק את הבית, משחקים ונהנים, מנקים וזוכים. אז איך משתתפים בתחרות ? משחקים ונהנים באחד מאתרי הניווט שלנו בכל רחבי הארץ, אוספים פסולת במהלך המשחק ובסיום מצטלמים עם שקית האשפה וחיוך ענק משתפים את התמונה עם תיוג של 'יש לאן' בפייסבוק ו yesh_lean באינסטגרם. התמונה שתצבור את כמות הלייקים הגבוהה ביותר תזכה במנשא גב לתינוק של חברת OUTDOOR או תיק שלוקר של חברת שוורש לבחירתכם.

בנוסף כל תמונה שתצבור מעל 5 לייקים תזכה בקוד קופון של 25% הנחה לערכה נוספת. התחרות תתקיים עד 24/04/2022 בשיתוף התמונה יש להגדיר גלוי לכולם.

"יש לאן" – מיזם ומשחק הניווט הסלולרי המקורי, טיול ופעילויות בעשרות אתרים בכל רחבי הארץ. ניווט ואתגר עצמאי, כייפי ומגבש לכל המשפחה. במשחק אתרי משחק חדשים ומאתגרים וגם פיצ'ר חדש בו המשתתפים יכולים לצפות במסלול אותו הם עברו לאורך המשחק על גבי מפה חיה.

"יש לאן", מיזם הניווט של ישראל, האפליקציה המקורית – פעילות משפחתית, מומלצת במיוחד, לטיול בטבע בשילוב משחק משימות וניווט. המשחקים של "יש לאן" פעילים בעשרות אתרים בכל רחבי הארץ, ממטולה עד אילת. בכל משחק, לאורך המסלול המטיילים מקבלים משימות, חידות ושאלות מרתקות דרך האפליקציה בנייד. משחק הניווט משלב אתגר, גיבוש משפחתי וכיף עם תוכן איכותי, ערכים וידיעת הארץ.

המשחק נועד למשפחות או לקבוצות. כאשר הניווט נעשה באופן עצמאי לפי המיקום שבוחרים בארץ וכמובן כל אחד בזמן שמתאים לו. (ישנם ניווטים שניתן לעשות גם בשעות החושך)

לקוח שמעוניין במשחק הניווט הסלולרי נכנס לאתר:  www.nivut.co.il  בוחר את המקום בארץ, מבין עשרות אפשרויות ביניהם : זיכרון יעקב, רמת הגולן, נווה צדק, יער בן שמן, ועוד, ורוכש ערכה.

לאחר ההזמנה באתר, מקבלים למייל מפה, הנחיות וברקוד לסריקה באפליקציה. מאותו הרגע יכולים לצאת ולהתחיל לשחק ולנווט עם המשפחה באופן עצמאי באתר שנבחר בכל יום ובכל שעה שמתאימים מבלי שום צורך בהזמנת מקום או כל תיאום מראש.

משחק הניווט מזכיר קצת את משחקי סימני הדרך וחפש את המטמון שהיינו משחקים בתור ילדים, המשחק ידידותי למשתמש וקל לתפעול. משך הפעילות כשעה וחצי לניווט רגלי וכשלוש שעות לניווט רכוב. בכל משחק כשמונה נקודות/ תחנות ובכל נקודה מספר חידות או משימות. מכשיר טלפון או טאבלט ראשי מובילים את המשחק ובנוסף, קיימת גם אפשרות של שיתוף מסך כך שכל משתתף יכול לצפות במסך שלו.

בין הפיתוחים הייחודיים באפליקציה הם סיכום המסלול אותו עברנו במשחק על גבי מפה חיה, טבלת סיכום שבה המשתתפים יכולים לראות את המיקום שלהם ביחס לשאר משתתפי המשחק, סרטון מזכרת של התמונות שצולמו במשימות במשחק וכלי התצפית במציאות רבודה שבו ניתן לזהות את הישובים ונקודות העניין החשובות בסביבה וכך כל המשפחה לומדת להכיר ולזהות מקומות בארץ ולא רק את הנקודה שבה בחרה לשחק.

משפחות שמטיילות ביחד יכולות להזמין כמה ערכות ולהתחרות ביניהן. המסלולים, למרות שנבחר אותו אתר הניווט, יהיו מעט שונים. בסוף המשחק יכנסו המשתתפים לטבלת דירוג כשהציון שיקבלו הינו שיקלול של קצב ההתקדמות וממספר השאלות שענו נכון- הטוב ביותר מנצח!

טיפ מאיתנו לתת בכל תחנה לאחד מהילדים להוביל את המשימות. זה מטיל עליהם אחריות, תורם להם לתחושת בגרות ושסומכים עליהם, ובעידן טכנולוגי, אוריינטציה וכיוונים הם כישורים שחשובים להתפתחות ילדים, לחבר בין תמונה לשטח, ולהבין היכן נמצאים במרחב.

המשחק אגב אינו מיועד רק למשפחות והוא יכול לשמש כפעילות גיבוש לקבוצות וארגונים. הפעילות מתבצעת בצוותים קטנים המתחרים ביניהם תוך כדי ניווט סלולרי בשטח,  מענה על שאלות חשיבה וביצוע משימות הדורשות עבודת צוות קבוצתית וחשיבה יצירתית. עבור קבוצות גדולות ניתן להוסיף שאלות שהלקוח מחבר מה שרותם את המשתתפים למשחק ומכניס אליו אופן אישי.

"יש לאן" שעד היום השתמשו בו מעל ל 30.000 משתתפים היא חברה למשחקי ניווט סלולריים מקוריים ומאתגרים המיועדים לוועדי עובדים, חברות, נוער, בתי ספר ומשפחות. המשחק הייחודי שפיתחנו מאפשרת לתפעל אירועי ניווט מגבשים וחווייתיים בזמן אמת עם עד מאות משתתפים. במשחקי הניווט למשפחות השתתפו עד היום למעלה מ-5,000 משפחות בואו גם אתם לקחת חלק !

חפשו בגוגל "יש לאן משפחתי" | www.nivut.co.il | פייסבוק: יש לאן משחקי ניווט סלולרים

סיוע לאוקראינה

ART AID ISRAEL UKRAINE אמנים למען אמנים עם מכירת התרמה עד 13 אפריל

שי אזולאי, Home, 2018, שמן על בד (צילום ראובן ישראל)

נוכח זוועת הכיבוש הרוסי באוקראינה, נרתמנו אמנים, אוצרים ומוסדות אמנות בישראל, להושיט יד ולתמוך באמנים אוקראינים שבשל המלחמה נעקרו מבתיהם ומעשייתם. בין התאריכים 30.3-13.4 תתקיים מכירת אמנות שהכנסותיה יופנו למימון תכנית חירום לשהות (רזידנסי) של אמנים, אוצרים וחוקרי אמנות אוקראינים, כמו גם לסיוע לפליטי המלחמה המתדפקים על שעריה של ישראל. הסיוע ייעשה באמצעות עמותות ישראליות ובינלאומיות לתמיכה בחברה האזרחית ולתמיכה באמנים בסכנה.

המכירה תתקיים בחלל התצוגה בבית סותבי'ס ישראל ויוצגו בה יצירות של מיטב האמנים הישראלים הפעילים היום בטווחי מחירים שבין 10,000-1,000 דולר.

רשימת משתתפים: לארי אברמסון, עילית אזולאי, שי אזולאי, שגיא אזולאי, אורן אליאב, גלעד אפרת, לינדה אדמס, אריק בוקובזה, מוריה בכר, חליל בלבין מרב קמל, דגנית ברסט, ציבי גבע, אביב גרינברג, ארם גרשוני, יעקב דורצ'ין, שירלי וגנר, פבל וולברג, גל וינשטיין, וייס ענת, גיא זגורסקי, נטליה זורבובה, אסנת יהלי סרבגילי, דנה יואלי, שי יחזקאלי, טל ירושלמי, אדם יקותיאלי, אסתר כהן, מאיה כהן לוי, אביטל כנעני, אילת כרמי ומירב הימן, הילה לביב, סיגלית לנדאו, עידו מרקוס, מיכל נאמן, מריה סאלח מחאמיד, מרב מרודי, יהודית סספורטס, אסד עזי, שרון פוליאקין, אורן פישר, אנה פרומצ'נקו, רעות פרסטר ושגית פרידמן הלל, זויה צ'רקסקי, זוהדי קאדרי, דיאנה קוגן, אולגה קונדינה, אלעד קופלר, גבי קלזמר, מורן קליגר, יוסף קריספל, דויד ריב, יאיר גרבוז, מרתה ריגר, פיליפ רנצר, חן שיש, אמיר תומשוב.

תערוכת ההתרמה מתאפשרת הודות ליוזמתם ותרומתם של: ייזום וניהול אמנותי: מיטל מנור, לארי אברמסון | הפקה: מיכל רוקח-ליבליך, סבטלנה ריינגולד | נאטאלי בן ארי, אייל דה ליאו, עידית עמיחי ונועה אברון | עיצוב גרפי: איל זקין | תלייה: נדב בכר | מסגור: רע בית מלאכה לצילום | סותבי'ס ישראל | אתר: Wix ו-Fine-Line | אגודת ידידי מוזאון פתח תקוה לאמנות | יין באדיבות דרך היין.

בית סותבי'ס, רוטשילד 6, תל אביב-יפו. שני-חמישי 17:00-9:00, שישי 13:00-9:00, שבת ראשון סגור.

הביגודית של ויצו מושיטה יד לפליטי המלחמה מאוקראינה ומעניקה להם ביגוד וציוד

הביגודית, רשת חנויות יד שנייה של ויצו, נרתמת למען כל הבאות והבאים מאוקראינה לישראל בעת הקשה הזו במזרח אירופה, ומזמינה אותם להגיע לאחד מסניפי הביגודיות ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת, ולקבל 10 פריטים לכל בן משפחה מעתה ועד הראשון ביולי.

הביגודיות של ויצו מושיטות יד לאוקראיניות ולאוקראינים שמגיעים ארצה ומקבלים מקלט ממדינת ישראל, ומתגייסות למענם, מתוך הבנה שמדובר במצב חירום עולמי, שעה קשה מאוד עבורם, ושרובם נמלטו מבלי לארוז ביגוד וציוד לחורף, ובכלל.

רשת "הביגודית", הגדולה ביותר בישראל בקטגוריית יד שנייה עם 46 סניפים, תעניק בשמחה לאוקראינים את העזרה ותתרום להם את הפריטים כדי לרכך ככל הניתן את נחיתתם בארץ. הזכאות ניתנת למימוש בהצגת תעודת תייר ודרכון אוקראיני, הזכאות מוגבלת ל-10 פריטים לכל בן משפחה וכל מי שחפץ בתרומה יוכל לעשות זאת עד 1.7.

שונות

כמה עובדים זרים בישראל 2021

לפי נתוני רישום עובדים זרים בישראל לשנת 2021, של רשות האוכלוסין וההגירה, מתגלים הנתונים הבאים: 57,509 עובדים.ות בתחום הסיעוד, 16,952 עובדים בבניין, 23,244 עובדים בחקלאות, ועוד 6,312 עובדים מוגדרים מומחים (טבחים, הייטק ועוד).

הערכת רשות האוכלוסין היא כי יש עובדים לא חוקיים נוספים לפי ההתפלגות הבאה: 14,039 בסיעוד, 1,303 בבניין, 2,755 בחקלאות, ועוד כ- 1000 מוגדרים כמומחים.

התפלגות ארצות המוצא של העובדים הזרים היא שבתחום הסיעוד: 20,170 עובדים חוקיים מהפיליפינים, 7,155 עובדים לא חוקיים מהפיליפינים. מהודו יש מישראל 14,175 עובדים חוקיים ועוד 2,078 עובדים לא חוקיים. 8,759 עובדים מאוזבקיסטן חוקיים, 440 לא חוקיים. 6,563 עובדים חוקיים ממולדובה, 1,142 עובדים משם לא חוקיים.

מבחינת הזרים שנכנסו לישראל בשנת 2020 כתיירים ונותרו בארץ ללא רישיון בתוקף יש עפ"י רשות ההגירה 7,200 מאוקראינה, 5,200 מרוסיה, 2,300 מניגריה, 7,100 מגאורגיה.

בשנת 2021 הורחקו מישראל 3,215 זרים, בנוסף 2,381 עזבו מרצון, ועוד 3,048 זרים היו מסורבי כניסה לישראל. במהלך שנת 2021 הוגשו 1,933 בקשות ע"י זרים כדי לקבל מקלט בישראל במעמד של פליטים: 405 מתוכם מסין, 268 מהודו, 193 ממולדובה, 174 מסרי לנקה, 138 מאריתריאה.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *