חדש על המדף של דני בר מס' 6/2025

קיץ כאן עם הפתעות של בילוי וגם של מוצרים לקיץ ||| מוצרים חדשים לאירועים ובכלל ||| מוצרים לצמחונים, לילדים, יין ועוד ||| חדשות וחידושים, מבצעים והצעות לכל גיל ||| חידושי בריאות ומחקרים שיעזרו לכם להישאר בריאים ובכלל ||| מבצעים ויוקר המחייה ובכלל ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…

קיץ

פארק המים שפיים עם פתיחת העונה ונוחות מרווחת ומחיר משתלם במיוחד

ריינבו סליידס בפארק המים שפיים (צילום מיטל דור)

אין קיץ בלי שפיים, ומזג האוויר מתואם עם עונת הרחצה, שמתחילה החודש רשמית. פארק המים שפיים שם השנה דגש מיוחד על הגבלת מספר המבקרים היומי, פחות מחצי הכמות המותרת, כדי לשמור על סטנדרט שירות גבוה, למזער צפיפות ותורים ולמקסם את החוויה וההנאה מהמקום.

בפארק מתקנים ואטרקציות למגוון רחב במיוחד של גילים והעדפות בילוי: מתחמים מותאמים לפעוטות ולילדים עם 140 מזרקות מים, מתחם ג'ונגל ומתקנים מותאמים, בריכת הגלים הגדולה מסוגה בישראל, 31 מסלולי גלישה בשמונה מתחמים, הכוללים מסלולי גלישה עם אבובים – לבד או בזוג, ביניהם מגלשת הקרייזי קונס היחידה מסוגה בישראל, שייט אבובים זוגי במסלול חשוך עם אפקטים מיוחדים, ומגלשות מים רגועות וגם אקסטרים: מגלשות רייסר על גלשן מיוחד, מגלשת סופה מהירה, מגלשות קמיקאזה ומגלשה מפותלת במסלול סלאלום, בריכות רחבות, חלקן מוצלות, מתחם ספינת הפיראטים, ממנה יוצאות שש מגלשות ותותחי מים אל בריכה גדולה, דלי המים הענק בעולם, המתרוקן מדי ארבע דקות ועוד.

בין המתחמים אזורי ישיבה מוצלים ומונגשים, מרווחים מאוד ומתחמי הסעדה המגישים מזון ומשקאות מגוונים בכלים מתכלים. בפארק ממליצים להזמין אוכל באמצעות קוד QR שנמצא בפארק ובאתר, ולאסוף אותו כשהוא מוכן, מבלי להמתין בתור. בכניסה לפארק חנות נוחות חדשה ומתחם לוקרים לציוד אישי.

פארק המים שפיים עובד עם רוב מועדוני הצרכנות, בדגש על אלו שקשורים לכוחות הצבא והביטחון. הרשימה המלאה מופיעה באתר הפארק, בו חובה לשריין כרטיסים לתאריכים בהם המקום פתוח לקהל הרחב.

פארק המים שפיים לכל גיל (צילום דני בר)

שעות פעילות: בימים בהם הפארק פתוח לקהל הרחב (חובה לשריין מקומות מראש!): 9:00 עד 16:00. בימים בהם רחצת אחה"צ-לילה, שעות הפעילות מתעדכנות בהתאם.

מחירים: ברכישת כניסה משפחתית (4 כרטיסים ומעלה): 125 שקלים למבקר לאורך כל העונה | חודשים מאי-יוני: 142 שקלים בהזמנה באתר, 150 שקלים ברכישה בקופה | חודשים יולי-אוגוסט: 148 שקלים בהזמנה באתר, 155 שקלים ברכישה בקופה. לפרטים נוספים, לקבלת עדכונים, הטבות ומבצעים: https://waterpark.co.il/

הפארק מונגש לנכים וממוקם בסמוך לקיבוץ שפיים, וכולל מתחם חניה מוסדר.

חדש על המדף

מרינה פטריות הגליל עם סדרת פטריות ממולאות גבינה טבעונית 

פטריות ממולאות גבינות טבעוניות – הסדרה החדשה של מרינה (צילום: חגית גורן. סטיילינג: בלה רודניק)

לקראת הביכורים, ביכורי החקלאות, חג הגבינות והטעמים הנפלאים, חברת מרינה פטריות הגליל משיקה סדרת מוצרים חדשה ומעוררת תיאבון: פטריות ממולאות בשלושה טעמים ייחודיים של גבינות טבעוניות, פרי פיתוח קולינרי של צוות הפיתוח של מרינה. מדובר במנה מפנקת, מוכנה לאפייה, עם תערובות גבינות טבעוניות איכותיות בתוך פטריות עסיסיות – חגיגה אמיתית לחובבי הפטריות והגבינות, כולל אלו המקפידים על תזונה צמחונית וטבעונית.

שלושת הטעמים בסדרה החדשה, הם בנוסח אלפרדו – תערובת עשירה המדמה שלוש גבינות: עיזים, מוצרלה ופטה, בטוויסט שמזכיר את המטבח האיטלקי, בנוסח בלקני – שילוב מפתיע של קרם פלפלים וגבינת פטה טבעונית מלוחה – למי שאוהב טעמים עזים אך מעודנים ונוסח ים תיכוני – תערובת המשלבת טעמי חמאה וגבינות עם עשבי תיבול – ניחוח של בית וטעם שקשה להפסיק לאכול.

הסדרה החדשה, מיוצרת במפעל המזון של מרינה פטריות במושב חוסן שבגליל המערבי, בסמוך לחוות הגידול של החברה – החווה הגדולה בישראל לגידול פטריות, וללא ספק "מלכת הפטריות" הבלתי מעורערת של המטבח הישראלי. בכל בוקר נקטפות הפטריות הטריות ונשלחות ישירות למילוי במפעל, שם הן עוברות הקפאה ואריזה מוקפדת. בכל אריזה חמש פטריות ממולאות גדולות, מושלמות להכנה ביתית. 15-20 דקות אפייה בתנור, והמנה מוכנה להגשה.

הפטריות הממולאות זמינות במקפיאי רשתות השיווק ברחבי הארץ, ומתאימות כמנה ראשונה חגיגית, תוספת לסלט עשיר, או אפילו כמנה עיקרית קלה ומהירה.

מרינה פטריות ממשיכה להוביל את תחום החינוך וההסברה בעולם הפטריות, מתוך מטרה להנחיל את הידע העשיר של תחום שטרם מוצה במלואו במטבח הישראלי. כחלק מחזון זה, החברה מפעילה פודקאסט בנושא פטריות ופועלת בערוצי המדיה החברתית להנגשת מגוון רחב של מתכונים מבוססי פטריות מרחבי העולם, לצד מידע על פטריות מרפא ויתרונותיהן הבריאותיים.

"מרינה מגדלת יותר מפטריות – היא מטפחת חזון ישראלי. ומאמינה בחקלאות פורצת דרך, החשובה כל כך לביטחון תזונתי לאזרחי מדינת ישראל", ציין רוני סופר סמנכ"ל השיווק של מרינה.

צריכת הפטריות השנתית בישראל נמצאת במגמת עלייה והגיעה ל-2 ק"ג לנפש בממוצע, אך עדיין רחוקה מהצריכה האירופאית העומדת על 4.5-12 ק"ג לנפש במדינות כמו הולנד, אנגליה, צרפת ואיטליה.

חג השבועות מהווה שיא בצריכת הפטריות בישראל, כאשר לצד הגבינות תפסו הפטריות מקום של כבוד בפשטידות, מנות ממולאות, בורקסים, סלטים ומגוון אפשרויות נוספות בארוחות החג הצמחוניות. מרינה פטריות נערכה לספק כמויות מוגברות של פטריות טריות לקראת החג, ובקרוב תשיק קמפיין מיוחד לחשיפת סדרת מוצרי המזון המוכן הטבעוני על בסיס פטריות – הכוללת המבורגר, קבב ושווארמה, כולם מיוצרים מפטריות טריות במפעל החברה. כשר פרווה. מחיר לאריזת פטריות ממולאות: 34.90 שקלים.

סנו עם מארז אוטומטיק-פרש חדש ומעוצב

אוטומטיק פרש – הסדרה השחורה, של סנו (צילום: טל שובל)

סנו משיקה מארז חדש של "אוטומטיק פרש", המכשיר האוטומטי לטיהור אויר בעיצוב חדשני, בצבע שחור ויוקרתי ארוז עם מילוי מרוכז בניחוח סיקרט גארדן עוצמתי ומרענן.

מארז "אוטומטיק פרש" משלב בין מכשיר אוטומטי מעוצב ואלגנטי המתאים למגוון רחב של חדרים וחללים, לבין מילוי (למכשיר) בניחוח נעים ומרענן. אוטומטיק פרש משדרג את החלל, באמצעות הפצה קבועה של ניחוח, מדי 9 דקות, או 18 דקות או 36 דקות, לבחירת המשתמש (הגדרה פשוטה ע"י לחצן).

סדרת סנו פרש אוטומטיק השחורה, מתחדשת בניחוח Secret Garden ובניחוח White Blossom שני ניחוחות עוצמתיים, מרעננים וממכרים הנשארים לאורך זמן ומעניקים ניחוח נעים היוצר איזון והרמוניה ומעשיר את חלל הבית.

המארז השחור החדש מכיל מכשיר אוטומטי ומילוי SECRET GAREDN (250 מ"ל) וזוג סוללות. ניתן לרכוש בנפרד את המילוי העוצמתי WHITE BLOSSOM  וליהנות משני ניחוחות עוצמתיים ונעימים.

מחיר מארז מלא (מכשיר + מילוי + סוללות): 44.90 שקלים. מחיר מיכל מילוי למכשיר האוטומטי: 15.90 שקלים (מיכל 250 מ"). להשיג בכל רשתות השיווק ובאתר סנו עד הבית שימוש נכון והדרכה בעולמות התוכן בפייסבוק: https://www.facebook.com/sano.co.il

יין בירה קפה ואלכוהול

יקבי כרמל עם Carmel Selected Ice Edition

יקבי כרמל סלקטד אייס אדישן לבן (צילום אייל קרן)

יקבי כרמל, היקב האהוב והמוביל בישראל, משיקים שני יינות במהדורה קייצית, כיפית ומלאת סטייל. היינות החדשים, Carmel Selected Ice Edition Red  ו-Carmel Selected Ice Edition White , מציעים חוויית שתייה מרעננת ופירותית, שנועדה במיוחד לאקלים הישראלי החם.

לראשונה, משיקים ביקבי כרמל יינות המומלצים לשתייה קרים במיוחד, ולכן המלצת הגשת היינות עם 2-3 קוביות קרח! שידגישו את האופי המרענן של שלהם להשלמת החוויה. Carmel Selected Ice Edition היא חווית יין מהנה המתאימה במיוחד לרגעים של ביחד בקיץ הישראלי: בערב קיצי במרפסת, בפיקניק בפארק ובארוחה עם חברים.

הבלנד הלבן – יין לבן יבש, המורכב מענבי סוביניון בלאן ומוסקט. היין מתאפיין בניחוחות לימוניים, נגיעות אפרסק וטעמים רעננים, שמעניקים תחושת קיץ בכל לגימה. מומלץ להוסיף 2-3 קוביות קרח ולשתות קר במיוחד.

יקבי כרמל סלקטד אייס אדישן אדום (צילום אייל קרן)

הבלנד האדום – יין אדום יבש מענבי קברנה סוביניון ומוסקט. יין בצבע אדום בהיר, עם ניחוחות דובדבן, תותים ופרי אדום טרי. בעל טעם פירותי קליל ומרענן. מומלץ להוסיף 2-3 קוביות קרח ולשתות קר במיוחד. כשר. מחיר: 32 שקלים. להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ.

שני היינות החדשים מושקים במקביל לצאת הקמפיין הפרסומי החדש של יקבי כרמל, שהופכת את התווית ממקור מידע בלבד – לשער לעולם של תחושות, זיכרונות ורגעים משותפים הנאספים לסיפור אחד.

פתח תקווה עם פסטיבל יין שמארח את אמיר דדון ויובל דיין

פסטיבל היין (צילום ארז שטיינר)

עיריית פתח תקווה תקיים השנה את פסטיבל היין השנתי זו הפעם הרביעית, בתאריכים 11-12 ביוני, בפארק יצחק אוחיון שבמרכז העיר. הפסטיבל, שהפך למסורת עירונית אהובה, מציע חוויית ערב עשירה תחת כיפת השמיים, ומשלב טעימות יין ממיטב היקבים בישראל ובעולם, מוזיקה חיה, גבינות איכותיות ודוכני מזון מגוונים. במסגרת הפסטיבל יתקיימו שתי הופעות חיות של מיטב האמנים בישראל: ביום שלישי, 11 ביוני – מופע של אמיר דדון | ביום רביעי, 12 ביוני – רמי קלינשטיין יארח את יובל דיין.

מבקרי הפסטיבל ייהנו מטעימות יין חופשיות של יקבים נבחרים, לצד אפשרות לרכישת גבינות פרימיום ומנות ממגוון דוכני אוכל. האירוע מיועד לבני 18 ומעלה בלבד, ומספר המקומות מוגבל.

הפסטיבל יתקיים בין השעות 19:00–23:00. סגירת שערים לכניסת קהל תתבצע בשעה 22:00.
מחיר כרטיס כניסה: 20 שקלים בלבד. כרטיסים לרכישה בקישור:  https://bit.ly/43bptfI

רשת פאבים חברתיים צומחת ביישובי העוטף, בהובלת אנשי האלכוהול המובילים בארץ

פאב יכיני (צילום גל חפץ)

בימים אלה, כשהעוטף מתחיל להתאושש, נולד מיזם מרגש ויוצא דופן, רשת פאבים חברתיים המוקמת בישובי העוטף ביוזמת עמותת "ארץ חדשה עכשיו". אל הפרויקט חברה קרן מיראז' ישראל ומועדון יקבי הנגב יחד עם אשת האלכוהול מור קורל וחברת יורו-סטנדרט שיחד פתחו השבוע קורס ברמנים מקצועי עבור מובילי הפאבים. קורל רתמה לקורס, בהתנדבות מלאה, את מי שמובילים את תעשיית האלכוהול הישראלית ובהם עדיה לנגה, גורמי ספיאשווילי ואיירין בנימין.

ההבנה בתקופת הפינוי של הישובים הייתה היא כשיחזרו הם רוצים מקום מפגש של הקהילה. מאז אוקטובר 2023, הוקמו ושוקמו פאבים רבים ברחבי העוטף בישובים יכיני, מבקיעים, נתיב העשרה, יד מרדכי, זיקים, עין הבשור, פאב הצעירים במועצת אשכול ועוד. הפאבים, שנבנו בידי התושבים עצמם, הפכו במהירות למוקדי חיבור קהילתי ומרחבי חוסן חיוניים. "הפאבים האלה הם הרבה יותר מסתם מקום לשתות בירה" מסביר אביב רצמן, מנכ"ל ארץ חדשה. "אלו מרחבים קהילתיים שמחברים בין תושבים שעברו טראומה משותפת, מחזקים את הקשרים בין אנשים ויוצרים מחדש תחושת משמעות, ביתיות, שייכות שנגזלה מהם, ומאפשרים קצת אסקפיזם."

פאבים חברתיים הם מרחבים קהילתיים המשמשים כלב פועם של החיים החברתיים והתרבותיים בישוב, שם התושבים הופכים לשותפים פעילים ביצירת מקום מפגש נגיש ומגוון המאפשר לכל דורות הקהילה להתחבר, ליצור, להתנדב ולהעשיר את איכות החיים המשותפת באמצעות פעילויות תרבותיות, חברתיות ויצירתיות המחזקות את החוסן הקהילתי ובונות רשת של קשרים בין-קהילתיים המבוססת על ערכי שיתוף, תקומה ויצירה משותפת. הרשת מאפשרת חיבור בין הישובים של היזמים החברתיים, הברמנים וקהילת התרבות והאומנות.

"זו לא סתם התנדבות, זו יצירת קהילה חדשה שמחברת את הברמנים המובילים בישראל עם תושבי העוטף," אומרת מור קורל. "אנחנו לא רק מלמדים טכניקות מיקסולוגיה, אלא בונים גשר בין עולם האלכוהול האיכותי לבין הכוח המדהים של קהילות העוטף." הקורס מתקיים בחסות יורו-סטנדרט, יבואנית ומפיצה מובילה של מותגי מזון ומשקאות, שהצטרפה למאמץ הלאומי.

קרן מיראז' ישראל, שיזמה והקימה את מועדון יקבי הנגב לפני חמש שנים ופועלת בנגב מזה 25 שנה, הצטרפה למיזם כחלק מפועלה לפיתוח הכלכלי וההתיישבותי של הנגב ומתוך חזון לפיתוח תרבות יין ואלכוהול איכותית בנגב. "אנחנו רואים בפאבים החברתיים הזדמנות ייחודית להצמיח את תרבות היין והאלכוהול בנגב ולחבר בין יצרנים מקומיים לקהילות המקומיות," מסבירה איירין בנימין, מנהלת מועדון יקבי הנגב של קרן מיראז' ישראל. "זו לא רק תמיכה בתקופה קשה, אלא השקעה ארוכת טווח ביצירת תרבות בילוי איכותית שתהפוך את יישובי הדרום לאטרקטיביים יותר גם עבור צעירים שישקלו להתיישב באזור."

מיזם הפאבים החברתיים מביט הרבה מעבר לשיקום מיידי של הקהילות הפגועות. המטרה ארוכת הטווח היא ליצור תשתית תרבותית-חברתית שתחזק את היישובים, תמשוך אליהם תושבים חדשים ותעודד את הדור הצעיר להישאר ולהתפתח בעוטף. "כשצעירים בוחרים היכן לגור, הם מחפשים לא רק דיור בר-השגה אלא גם סצנת בילוי ותרבות," מציינת ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז' ישראל. "הפאבים האלה הם הרבה יותר מנחמה זמנית. הם חלק מחזון רחב לבניית קהילות חזקות, עצמאיות ואטרקטיביות שיצמחו ויתפתחו כאן לאורך זמן והם מצטרפים לשורת פרויקטים שהקרן מובילה לקידום הנגב."

יקבי כרמל עם 10 מדליות בתחרות אשכול הזהב

יקבי כרמל, היקב הגדול והמוביל בישראל, זכה ב-10 מדליות נוספות, מתוכן 3 מדליות זהב בתחרות אשכול הזהב היוקרתית. לתחרות השנה נשלחו 281 יינות שנבדקו ונטעמו על ידי צוות של 23 מומחי יין. יינות יקבי כרמל שזכו במדליות זהב הם: Mediterranean, 2 Vats, רוזה, בציר 2024. Single Vineyards, מרלו, כרם נחל אביתר, בציר 2020. Single Vineyards, גוורצטרמינר, כרם תל מחפי, Late Harvest  2021.

פירוט הזכיות של יקבי כרמל בתחרות אשכול הזהב:

מדליית זהב: Mediterranean, 2 Vats, רוזה, בציר 2024 | Single Vineyards, מרלו, כרם נחל אביתר, בציר 2020 | Single Vineyards, גוורצטרמינר, כרם תל מחפי, Late Harvest  2021

מדליית כסף: Xperiment, ויונייה, בציר 2023 | Xperiment, ורלדו, בציר 2023

מדליית ארד: Single Vineyards, ריזלינג, כרם הר אביטל, בציר 2022 | Xperiment, קולומבר, בציר 2023 | Mediterranean, בציר 2022 | Mediterranean, 4 Vats, בציר 2023 | Single Vineyards, סירה, כרם עין זיתים, בציר 2021.

מלבד המדליות בתחרות זו, 10 יינות של יקבי כרמל זכו במדליות זהב, כסף וארד בתחרות Best Value מוקדם יותר השנה. עד כה קטף היקב בשנת 2025 – 27 מדליות וציונים גבוהים בתחרויות, בארץ ובעולם.

יקב רמת נגב נוטע לראשונה בישראל את זן הענבים אסרטיקו

סדרת נווה מדבר של יקב רמת נגב (צילום אייל קרן)

יקב רמת נגב, יקב משפחתי ממושב קדש ברנע בדרום, מודיע על נטיעת כרם חדש וייחודי של זן הענבים היווני אסרטיקו, הראשון מסוגו בישראל. הכרם, המשתרע על שטח של 15 דונם, נטוע בסמוך ליקב וצפוי להניב יין לבן איכותי בעוד שלוש שנים.

ההשראה לנטיעת הכרם הגיעה מטיול משפחתי ביוון בקיץ האחרון, בו חגגה המשפחה את יום הולדתו ה-70 של אלון צדוק, מייסד היקב. במהלך הטיול, טעם יוגב צדוק, היינן של היקב ובנו של אלון, יין לבן מזן אסרטיקו. יוגב התחבר לטעמו הייחודי של היין, המאופיין בגוף בינוני-מלא, מינרליות גבוהה, פירותיות מרשימה וניחוחות פרחוניים נעימים.

יוגב זיהה את הפוטנציאל של הזן להתאקלם בהצלחה באזור הגידול של היקב, המזכיר את אזורי הגידול ביוון והחליט שזה הזמן לעשות לו עליה. לדבריו, "הרגיש לי שאני שותה את המדבר". יוגב התרשם במיוחד מהארומות הייחודיות של הזן ומהתאמתו לאזור הנגב והחליט להביא אותו לישראל, חרף העובדה שכמעט ואינו קיים בארץ.

יוגב צדוק, היינן הראשי של יקב רמת נגב: "אנחנו נרגשים להיות חלוצים בזן האסטריקו בישראל ומאמינים שהזן הזה יניב יינות לבנים איכותיים וייחודיים המשקפים את אופי אזור הגידול שלנו. אנו מצפים בקוצר רוח לטעום את היין הראשון מהכרם החדש בעוד שלוש שנים."

מסעדות ואוכל

עין זיוון עם קטיף דובדבן עצמי בבוסתן 'בראשית'

דובדבנים בבוסתן בראשית בגולן (צילום עדי פרץ)

הקיץ הגיע ועמו עונת קטיף הדובדבן. בוסתן 'בראשית' בעין זיוון, צפון הגולן, שהיה סגור בשנה שעברה עקב המלחמה, פתח את שעריו בשבועות ואילך, לקטיף עצמי של זן הדובדבן רויאל דון האהוב, וכן תות אפגני. לאורך חודש יוני יתווספו זני דובדבנים נוספים, פירות קיץ ופירות יער.

'בוסתן בראשית' בעין זיוון אתר הקטיף העצמי הגדול ביותר בגולן, מציע שלל פעילויות לכל המשפחה-

כולל אטרקציה חדשה – אופני שייק- מדוושים באופניים ויוצרים שייק בריא ממגוון פירות טריים הנקטפים הישר מהעצים.

עוד בבוסתן – בית קפה עם פינות ישיבה תחת צל עצי הבוסתן, פארק חבלים, סיור לילדים על טרקטור ועגלה, פארק חי, עמדות מזון ושתיה, תערוכת כלים חקלאים לצד דוכני תנובות הגולן והגליל, ועוד.

בין עצי הפרי- שפע מקומות מוצלים לפיקניק, כסאות וערסלים במרחבי מטעי הדובדבן והרבה אוויר צח של הגולן.

הבאים לקטיף העצמי ייהנו גם משלל אטרקציות ואתרי קולינריה בעין זיוון, ביניהם:

טעימות יין ביקב בהט (כשר), סיור ביקב, וארוחת ברנץ', 'דה קרינה' (כשר)- סדנאות וטעימות שוקולד במפעל הבוטיק ובית הקפה. 'אלקע בר'- פודטראק ובר אוכל מקומי, בבעלותם של השפים דור אלקלעי ועילי בייקר. בחוות שדה-לבנדר- סיור מודרך, סדנאות, פיקניק בשטח החווה, וחנות מוצרי קוסמטיקה טבעיים מהחווה. מאפיית 'החושה', מאפים, לחמים וכריכים, ב'החומוסייה' חומוס ולפלאפל משובח.

'מרכז טנא'- סדנאות לגוף ולנפש. כפר הנופש עין זיוון מציע לינה בבקתות העץ.

מחיר כניסה ל'בוסתן בראשית': 37 שקלים לאדם. פתוח כל יום עד 16:00. יש להתעדכן לפני הגעה בימי הפתיחה שעלולים להשתנות בהתאם להבשלת הפרי ומזג האוויר. לפרטים והזמנות תיירות עין זיוון- https://www.enzivan.co.il/  בטל': 073-7599503

קפה DIA חוגג את יום ירושלים עם מגש בוקר ירושלמי וחידת סלנג מקורית

אז איך אומרים בירושלמית לאפה, ליקריץ וסוכריה על מקל? בית הקפה הפופולרי "קפה דיה" שבמבשרת ציון משיק ארוחת בוקר מיוחדת במינה – מגש ירושלמי חגיגי המשלב טעמים מקומיים עם חידת סלנג ירושלמית מקורית.

המגש האסלי כולל מבחר עשיר של מאכלים מקומיים: לחם טרי, ביצים, ירקות טריים, זיתים, חומוס, טחינה וסלטים –  כשכל אחד מהמרכיבים השונים במגש מייצג או מהווה מילה מהעגה הירושלמית המיוחדת. הרעיון הוא שהסועדים יזהו אילו מאכלים מתקשרים לביטויים ירושלמיים מוכרים או לשפת הרחוב האותנטית של העיר, וכך להפוך את הארוחה לחוויה קולינרית-תרבותית מעשירה.

בשלב ראשון, מגש הספיישל יהיה זמין בין התאריכים 25.5.25–30.5.25, בעלות של 85 שקלים, והכנסתו הקבועה לתפריט תהיה בהתאם לביקוש.

חן בן שבתאי, בעלת קפה דיה: "רצינו לחגוג את ירושלים בדרך שמחברת בין טעמים לשפה שרבים מחברינו, מכרינו ולקוחות הקפה משתמשים בה ביום יום. כמו ירושלים וכמו הירושלמים, כך גם המגש הזה מיוחד, מכיוון שהוא משלב עניין ולא מסתכם רק בארוחה – הוא הזמנה להיזכר, לחייך ולחגוג את התרבות הירושלמית הייחודית. חג ירושלים שמח.“

כתובת: צור 1, מבשרת ציון. כשר. שעות פעילות: א׳-ה׳: 07:30-19:00, ו׳: 07:30-15:00

ילדים וחינוך

עלייה חדה נוספת במחירי התמ"ל

באלעולם קורסים דיגיטליים להורים – לידה ראשונה ותינוק (צילום.שאטרסטוק)

בתחילת יוני נעשתה עלייה נוספת של 7% במחירי תרכובות המזון לתינוקות (תמ"ל), זאת לאחר עלייה מצטברת של כ־30% במחירי התמ"ל מאז שנת 2020. מחירי התמ"ל בישראל נמצאים בעשירון העליון בקרב מדינות ה־OECD, עם פערים של עד 77% לעומת מדינות אחרות

מחירי תרכובות המזון לתינוקות (תמ"ל) בישראל עלו בכ-30% מאז שנת 2020, והשבוע הודיעו היצרניות על עלייה נוספת של 7%. כיום, קופסה בודדת של תמ"ל נמכרת בטווח מחירים של 75–85 שקלים, וההוצאה החודשית הממוצעת למשפחה נאמדת בכ־500 שקלים. מדובר בסעיף ההוצאה המרכזי עבור תינוקות בשנות חייהם הראשונות. העלייה הצפויה תכביד משמעותית על משפחות רבות במיוחד בתקופה של מלחמה ויוקר מחיה.

מחירי תרכובות המזון לתינוקות (תמ"ל) הגבוהים בישראל מהווים תעודת עניות למדינה. לדוגמה: בצרפת נמכרת קופסה של 800 גרם תמ"ל בכ-14 אירו (כ-56 שקלים). בבריטניה, מותגים כמו Bonya ו-Aldi Mamia נמכרים במחירים של 7.09–8.45 פאונד לקופסה של 800 גרם (כ-33–40 שקלים), ועוד.

הבנק החברתי למזון תינוקות, אשר מסייע מדי חודש לאלפי משפחות הזקוקות לעזרה בתמ"ל פועל מול מקבלי ההחלטות. לעצירת "מטס העליות" במחירים, תוך הצעת צעדים קונקרטיים ובהם: הפחתת מיסים על תמ"ל, הסרת מע"מ על תמ"ל וצעדים ממשלתיים להקלת הנטל הכלכלי על משפחות. כדוגמה: בארצות הברית פועלת תוכנית WIC (Women, Infants, and Children) המספקת תרכובות מזון לתינוקות בחינם או במחיר מסובסד לכ-50% מהתינוקות במדינה.

מאיר שדה, מנכ"ל הבנק החברתי למזון תינוקות: "מאות משפחות נוספות מצטרפות מדי חודש למעגל המבקשים סיוע במזון לתינוקות. מדובר במוצר בסיסי והכרחי לכל תינוק בישראל. העלאות המחירים החוזרות ונשנות הן ביטוי לחזירות שאין לה מקום, במיוחד כאשר יש תינוקות רעבים בישראל. מטריד מאוד שאין כל תגובה או פעולה ממשלתית שתעצור זאת."

פורום Summer Camps ישראל עם פתיחת הרשמה למחנות הקיץ

הקיץ בפתח, וההרשמה למחנות הקיץ של פורום Summer Camps ישראל נפתחה רשמית. גם השנה, צפויים אלפי בני ובנות נוער מכל רחבי הארץ להשתתף במחנות ערכיים, חווייתיים ובלתי נשכחים – בזכות מערך סבסוד מהרחבים שנראו בישראל, בהיקף כולל של 11 מיליון שקלים.

פורום Summer Camps ישראל מאגד כ-40 מחנות קיץ שיתקיימו בחודשים יוני-אוגוסט ברחבי הארץ. בעוד בני נוער רבים צפויים לבלות את חופשת הקיץ בבית, מול מסכים ובשעמום מתמשך, הפורום מציע הרבה יותר מעוד קייטנה: קיץ שמרחיב אופקים, יוצר חיבורים אנושיים אמיתיים, ומאפשר לילדים להיות פשוט מי שהם באמת.

מחירי ההשתתפות נעים בין 300 שקלים ועד 12,000 שקלים. השנה, כ-7,500 משתתפים צפויים לקבל מלגות ותמיכה בסכום כולל של כ-11 מיליון שקלים. הסבסוד יוענק בין היתר גם למפונים ולמשפחות המתמודדות עם אתגרי התקופה – מתוך מטרה אחת ברורה: לאפשר לכל ילד בישראל לחוות לפחות פעם אחת קיץ משמעותי באמת.

בין המחנות השונים ניתן למצוא מחנה המשלב בין ילדים ונוער בסיכון לבין ילדים עם צרכים מיוחדים; מחנה שמחבר בין נוער דתי לחילוני בפעילויות משותפות והתנדבות; ומחנה הפועל למען הקהילה, בהשתתפות בני ובנות נוער מכלל המגזרים – יהודים, מוסלמים, נוצרים ואחרים. כל המחנות נמשכים למעלה מ-10 ימים, כוללים לינה וניתוק מהטלפון הנייד – ומעניקים למשתתפים חוויה עמוקה של תוכן, אתגר, קשר אנושי ומשמעות.

שונה גודמן, מייסדת פורום Summer Camps ישראל, מסרה: "החזון שלנו פשוט. קיץ משמעותי הוא לא מותרות, הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות האישית, הרגשית והחברתית של כל ילד. דווקא בתקופה מורכבת כמו זו, חשוב לנו להבטיח שלכל ילד תהיה הזדמנות לקחת חלק במסע שיחזק אותו וילווה אותו לאורך שנים, לא רק בחופש הגדול".

ההרשמה למחנות באתר: https://summercamps.co.il/

צרכנות ומבצעים

ויגן פרנדלי ומחסני הטבעונות עם קמפיין גיוס המונים להקמת רשת הסופרמרקטים הטבעונית

בעמותת 'ויגן פרנדלי' יוצאים בימים אלו לקמפיין גיוס המונים במטרה להקים את רשת הסופרמרקטים הטבעונית הפיזית הראשונה בישראל, עם יעד של 1.5 מיליון שקלים. המיזם משותף למחסני הטבעונות, ומתוכנן להיות ONE STOP SHOP למוצרים טבעוניים מכל הסוגים: מגוון עצום של טופו ותחליפי בשר, גבינות טבעוניות, פירות, ירקות, ומעדנייה ייחודית. המוצרים מהארץ ומהעולם, רובם של יצרנים ישראלים שייצרו מוצרים ייחודיים עבור הרשת החדשה.

הסניף הראשון, שייפתח עד סוף השנה בתל אביב בשטח של 300 מ"ר, יהיה הסנונית הראשונה ברשת שעתידה להתרחב לערים נוספות – חיפה, באר שבע, ירושלים

בסקר הטבעונות הגדול של העמותה לשנת 2025 שנערך לאחרונה, ובו השתתפו למעלה מ-15,000 משיבים, מצא כי 48% מהטבעונים מדווחים שהסופרים בהם הם קונים כיום עונים על צרכיהם הטבעוניים במידה בינונית בלבד. כמו כן, נמצא כי 79% מהמשיבים הצהירו שיעברו לסופרמרקט 100% טבעוני שמציע את הסל הטבעוני הזול בארץ.
הפרויקט המשותף לויגן פרנדלי ולמחסני הטבעונות מגיע לאחר שני עשורים של צמיחה מואצת בשוק הטבעונות הישראלי, עם עלייה של 12% בשוק תחליפי החלב בשנה האחרונה.
לפי הסקר, טבעונים ישראלים מחזיקים בהרגלי התזונה שלהם בממוצע 10.1 שנים, נתון המעיד על יציבות הטרנד והפיכתו לאורח חיים מבוסס. עם זאת, הסקר מצביע גם על פערים ואתגרים, כאשר כ-29% מהמשיבים מציינים שתחליפי דג הם המוצר החסר ביותר – צורך שהסופר החדש יענה עליו עם מגוון תחליפי דגים, כולל תחליף סלמון שהיה בראש רשימת המוצרים המבוקשים.

רשת הסופרמרקטים תציע את הסל הטבעוני הבסיסי הזול ביותר בישראל, דבר אשר יאיץ את המגמה החיובית שכבר הפכה את ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום הטבעונות.

במסגרת קמפיין הגיוס, יוצעו לתורמים מספר אפשרויות תמיכה מיוחדות שטרם נראו בקמפיין מסוג זה. כל תרומה תזכה את התורם בקופון בשווי 110% מסכום התרומה (115% לחברי ויגן אקטיב), אותו יוכלו לממש במחסני הטבעונות או בסופר החדש עם פתיחתו. בנוסף, תרומות בסכום של 500 שקלים ומעלה יזכו את התורמים במארז מוצרים בשווי 75 שקלים, תרומות של 750 שקלים במארז בשווי 100 שקלים, ותרומות של מעל 1000 שקלים יזכו גם בהנחה קבועה של 10% להזמנות מהסופר החדש למשך שנה שלמה. קישור לקמפיין הגיוס: https://super.vegan-friendly.co.il/

עמרי פז, מנכ"ל ומייסד עמותת ויגן פרנדלי: "ישראל כבר מזמן הפכה לבירת הטבעונות העולמית, זה הזמן לעלות שלב ולהקים את רשת הסופרמרקטים הטבעונית הראשונה בישראל. המיזם החדש ישלב את הידע והיכולות של ויגן פרנדלי ומחסני הטבעונות כדי ליצור מקום אחד שמציע את כל מה שטבעוני צריך, במחירים הוגנים ונגישים לכולם. מנתוני הסקר שלנו ברור שיש צורך אמיתי וביקוש גדול לסופר כזה. זה לא רק עסק – זו מהפכה שתקדם את אורח החיים הטבעוני ותהפוך אותו לנגיש עוד יותר. כל הרווחים שיופקו מהסופר יופנו לקידום אורח חיים טבעוני, כך שכל קנייה בסופר היא גם פעולה אקטיביסטית שמקדמת עולם טוב יותר."

דני אלוביץ', מנכ"ל-שותף  במחסני הטבעונות:" אנחנו נרגשים מאוד לקחת חלק במיזם פורץ דרך זה. כבר שנים שאנחנו רואים את הביקוש הגובר למוצרים טבעוניים איכותיים במחירים טובים. הסופר הטבעוני הראשון יאפשר לנו להרחיב משמעותית את ההיצע, להוזיל מחירים דרך רכישות בהיקפים גדולים יותר, ולייבא מוצרים חדשניים שטרם נראו בישראל. אנחנו מזמינים את הציבור הישראלי להיות חלק מהמהפכה ולהפוך למייסדים של הסופר הטבעוני הראשון בישראל."

GANON GROUP עם שי מרקט – רשת מזון חדשה

בשורה גדולה לצרכן הישראלי. רשת מזון חדשה תושק ביום חמישי הקרוב (5.6,  ט בסיון) תחת המותג 'שי מרקט'. הרשת החדשה בהובלתו של היזם ואיש העסקים רונן גנון, הינה חלק מקבוצת 'Ganon group' הכוללת פרויקטים בתחום הנדל"ן בארץ ובעולם, סניפי קצביות תחת המותג הקצבים מירושלים', בית היין 'ארץ הגליל' ואף רשת המזון 'נטו חיסכון' והומס בצפת.

הרשת  החדשה כאמור הינו עסק נוסף של גנון גרופ בתחום המזון לאחר שייסדו יחד עם 'קבוצת ספיר' את נטו חיסכון, כעת מפתיע רונן גנון עם רשת מרקטים שכונתיים חדשה וייחודית- 'שי מרקט', המנגישה הכי קרוב לבית את ההיצע הרחב, השירות, המגוון וחווית הקניה עם מחירים אטרקטיביים. "הגיע העת לאפשר לצרכן לקנות קרוב לבית, להנות ממגוון, משירות, מחוויית קנייה וגם ממחיר שפוי. אנחנו באים לשנות את המשוואה הזו, לאפשר היצע עשיר של מוצרים, מותגים,  בשרים ועופות טריים, דגים מעושנים וחווית קנייה – ממש ליד הבית" ציין גנון.

הסניף הראשון של 'שי מרקט' נפתח בפסגת זאב. ברשת מציינים כי במהלך הרבעון הקרוב ייפתחו עוד 3 סניפים וקצב הצמיחה יוגבר במטרה להגיע לכל עיר ועיר ברחבי המדינה ולהפיץ את הבשורה לצרכנים.

לצד המגוון העשיר והמחירים האטרקטיביים ברשת ינגישו גם כשרויות מהודרות במטרה לתת מענה לכלל המגזרים והלקוחות. בין היתר מדובר במחלקת פירות וירקות בכשרות הרב הגר"י אפרתי שליט"א, בין המחירים שתוכלו למצוא בסניף החדש: סטייק אנגוס ב 79.90 שקלים לקילו, פרגיות – 2ק"ג ב- 100 שקלים, אבטיח ב 2.90 לקילו,  כרוב לבן ב 1.90 לקילו, גלידות בן אנד ג'ריס 2 יחידות ב 33 שקלים, טחינה בארכה ב 8.90 שקלים בלבד ושמיניית סודה בטעמים 1.5 ליטר ב 20 שקלים בלבד!

אחוה מוזילה את מחיר מוצרי הסירופ לשתייה

סדרת סירופ לשתייה בטעמים של חברת אחוה (צילום יעל האן)

אחוה, מוזילה את מחירי הסירופ לשתייה מתוצרתה. החברה הודיעה ללקוחותיה על הורדת המחיר למוצרי סירופ לשתייה 4 ליטר הנמכר ברשתות השיווק בשיעור של 5% החל מחודש מאי, בשוק הקמעונאי, הסיטונאי והמוסדי. סירופ לשתייה של אחוה, נחשב לסירופ איכותי בריכוז גבוה (65 בריקס) ומתאים למכונות ברד ביתיות ומקצועיות.

לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, המפעל מייצר כ-3 מיליון ליטר סירופ ממותק מדי שנה ונחשב לשחקנית השלישית בגודלה בקטגוריה (אחרי אסם והחברה המרכזית). "אנו שמחים להוזיל את מחיר הסירופ לשתייה לצרכן לקראת הקיץ  ולהחזיר את המחיר לנוח ומשתלם לצרכן במציאות קשה של יוקר מחייה ועליות מחיר של מוצרי מזון רבים".

חברת "אחוה" מעסיקה 265 עובדים בשלושה מפעלים באריאל המייצרים טחינה גולמית, חלוה, דברי מאפה וסירופ לשתייה. כ-4 טון טחינה גולמית מיוצרים במפעל מידי שעה ומשווקים לרשתות המזון בארץ ולמרבית מדינות העולם. מחירן: כ- 30-33 שקלים לבקבוק 4 ליטר. כשר פרווה. להשיג ברשתות השיווק והחנויות המובחרות.

המועצה לצרכנות בעקבות פסיקת בג"ץ: הצרכנים זכאים לפיצוי בגין איחור במסירת דירה

במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות תלונות צרכנים נגד קבלנים/יזמים בעניין איחור במסירת דירה, וסירוב הקבלן/היזם לשלם פיצוי כפי שנקבע בחוק, בטענה כי האיחור נובע מהמלחמה שפרצה ביום 7.10.2023. בחלק מהמקרים, הקבלנים מוסרים כי האיחור במסירת דירה נובע מהתנהלות הרשויות השונות ו/או ממחסור בעובדים ובחומרי גלם עקב המלחמה, וכי מדובר במצב של סיכול שאינו בשליטתם.

לאחרונה, בג"ץ הכריע בשאלה העקרונית האם חברות הבניה פטורות מתשלום פיצויים בגין איחור במסירת דירה בתקופת המלחמה תוך שהוא קובע כי על בתי המשפט לבחון כל מקרה לגופו.

הוראות החוק: חוק המכר (דירות) תשל"ג-1973 קובע כי במקרה של איחור במסירת דירה של מעל חודש (או 60 ימים אם החוזה נחתם לפני ה7.07.2022) מהמועד הקבוע בחוזה, על המוכר לשלם לקונה פיצוי ללא הוכחת נזק עבור כל חודש איחור או חלק ממנו בגובה דמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה. בנוסף, החוק קובע כי המוכר לא מחויב לשלם פיצויים אם האיחור נובע מנסיבות שלא בשליטתו ולא יכול היה למנוע אותן.

עמדת בית המשפט העליון: ביום 22.4.2025 בית המשפט העליון דחה על הסף עתירה שהוגשה על ידי חברת בניה (בג"ץ 27036-04-25 ג.ג.א.ב יזום נכסים והשקעות בע"מ נ' מדינת ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד המשפטים) וקבע כי "הכרעה בשאלה האם המלחמה מבססת טענת סיכול לפי סעיף 18(א) לחוק התרופות או לפי סעיף 5א(ג) לחוק המכר, מסורה לבית המשפט אשר דן בתביעה בהתאם לנסיבותיו הקונקרטיות של המקרה, ולא לבג"ץ. זאת, בין היתר, משום כך שכל מקרה ומקרה צריך להיבחן לגופו, שכן 'לא כל החוזים נולדו שווים' "

במקרים בהם צרכנים הגישו תביעות נגד קבלנים, קבעו בתי המשפט כי אין לקבל טענת הגנה של חברת הבניה אם לא הוצגו ראיות קונקרטיות: "ברי כי המלחמה השפיעה על ענף הבנייה אך אין מדובר במילת קסם ויש לתמוך הטענה בראיות קונקרטיות".

עמדת המועצה הישראלית לצרכנות: לאור הפסיקה, חברות הבניה מחויבות לשלם פיצוי בגין איחור במסירת דירה אלא אם הוכיחו כי האיחור נובע מנסיבות שלא היו בשליטתן, ולא ניתן לטעון טענה כללית לפיה האיחור נובע מהשפעת המלחמה על הענף. על חברת הבניה להציג ראיות לגבי היקף האיחור ונסיבותיו. המועצה לצרכנות ממליצה לצרכנים שמעוניינים לדרוש פיצוי בגין איחור במסירת דירה, לשלוח מכתב התראה בשלב הראשון. אם חברת הבניה מסרבת לשלם פיצויים, ניתן לעשות שימוש בכתב התביעה לדוגמה להגשת תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות אם סכום התביעה לא עולה על 38,000 שקלים בהתאם לרף סמכותו בית המשפט לתביעות קטנות. ככל שסכום הפיצוי עולה על 38,000 שקלים יש להגיש את התביעה בבית המשפט השלום, או לוותר על חלק מהסכום כדי לחסוך בהוצאות שכר טרחת עורך דין. כתב התביעה לדוגמה נוסח כדי לסייע לצרכנים, אולם אין בו כדי להוות חוות דעת משפטית לעניין פרטני זה או אחר.

לצפייה בנייר העמדה המלא, פסק הדין ולהורדת כתב תביעה לדוגמא היכנסו לקישור…

אחוה עם הוזלת מחירי הטחינה האורגנית

טחינה אורגנית מתוצרת "אחוה" (צילום: יעל האן)

לאחר שהודיעה על הורדת מחיר במוצרי הסירופ לשתייה מתוצרתה, מודיעה חברת "אחוה", על הורדת מחיר גם במוצרי הטחינה האורגנית. מדובר בהורדת מחיר בשיעור של כ-10% לטחינה אורגנית רגילה וטחינה אורגנית משומשום מלא באריזות חצי ק"ג במותג "אחוה". כמו כן, תוזיל אחוה את כלל הטחינות האורגניות המיוצרות במפעל עבור מותגים פרטיים. לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק של חברת אחוה, ירידת המחירים מתבצעת בניגוד מוחלט לגל ההתייקרויות המאסיבי הפוקד את המשק על ידי יצרנים ויבואנים גדולים. "העול הכלכלי המונח על כתפיה של כל משפחה ישראלית הוא עצום, ואנו שמחים להיות בין החברות הבודדות, אם לא החברה היחידה, הפועלת בכיוון ההפוך ומבצעת הורדת מחיר כשזה מתאפשר ולהנגיש מזון איכותי במחיר שווה לכל נפש".

חברת "אחוה" מעסיקה 265 עובדים בשלושה מפעלים באריאל המייצרים טחינה גולמית, חלוה, דברי מאפה וסירופ לשתייה. כ-4 טון טחינה גולמית מיוצרים במפעל מידי שעה ומשווקים לכל רשתות המזון בארץ ולמרבית מדינות העולם. על פי דו"ח סטורנקסט לשנת 2024, חברת אחוה מובילה את שוק הטחינה עם נתח שוק כמותי של 33.6% ונתח שוק כספי של 27%. אחריה חברת בארכה עם נתח שוק כמותי של 23.5% ונתח שוק כספי של 24.6%. שלישית היא טחינה אלארז, המחזיקה נתח שוק כמותי של 14.1% וכספי 17.8 ואחריה הר ברכה עם נתח שוק כמותי של 5.1% וכספי 7.8%. המחיר הממוצע לק"ג טחינה במותג אחוה עומד על 21.2 שקלים, בארכה 24.6 שקלים, אלארז 32.8 שקלים והר ברכה 40 שקלים.

ועדת הכלכלה אישרה בקשת משרד האנרגיה והתשתיות לבטל את תקנות מקורות אנרגיה

התקנות שבוטלו עוסקות בסימון אנרגטי לתנורי חימום חשמליים, כחלק מיישום רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". לפי התקנה הישראלית כיום ישנה דרישה שעל כל תנור תהייה תווית מידע אנרגטי, בעוד שבאירופה הדרישה היא רק להספקת המידע בעניין צריכת האנרגיה, ללא צורך לספק תווית. כאמור, על מנת להתאם את המצב לנעשה באירופה אישרה הוועדה לבטל את הדרישה הישראלית הייחודית.

ח"כ אברהם בצלאל, שמילא את מקומו של היו"ר, בירך על הפחתת הבירוקרטיה ואמר כי כמעט בכל נושא נפגשים עם מציאות של עודף רגולציה והוא שמח על כך שמבקשים להפחית מה שלא צריך

מנהל אגף הנדסה וביצוע במשרד האנרגיה והשתיות, אוריאל בבצ'יק, הסביר כי "מדובר בצעד נוסף של המשרד להפחתת נטל רגולטורי ובירוקרטי". לדבריו, המטרה היא לבטל תקינה ישראלית ייחודית למכשירי חשמל ולהתאים לתקינה אירופית. "זה יקל על יבואנים ומשווקים במכירת המוצרים, זה חוסך להם שבועות של התעסקות בנושא ולא מבטל את הדרישה לספק את המידע לצרכן", אמר. נציג הלשכה המשפטית במשרד, שבתאי אלבוחר, הוסיף: "זה לא רק אימוץ רגולציה אירופאית, זה יביא למצב שאפשר להביא את התנורים גם מארה"ב וממקומות נוספים ויפתח את השוק".

עלייה במחירי מוצרי החלב והחג לעומת שנה שעברה

כמדי חודש, המועצה לצרכנות ערכה בדיקה חוזרת לסל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר.  הנתונים התקבלו משידור נתוני המכירה בפועל ברשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז והם כוללים מבצעים (ללא מבצעי אשראי), המשתנים מעת לעת, והמחירים נכונים ליום הבדיקה המוצג. את הבדיקה הפעם ערכנו כשבוע לפני חג השבועות, בה מרבית מוצרי הסל מכילים גבינות ומוצרי חלב ואפייה שונים. הבדיקה נערכה ב-21.5.2025. מהבדיקה עולה כי אמנם אין שינוי בעלות הסל הכולל לעומת החודש שעבר, אולם בהשוואה לבדיקה המקבילה בשנה שעברה, גם היא כשבוע לפני שבועות  (29.5.24), נרשמה עליה של 3% בממוצע, כשדווקא הקטגוריות של מוצרי החלב בולטות:

קטגוריות נבחרות שעלו במעל ל-3%: יוגורט +7% | מוצרי אפייה +6% | שוקולד חלב +5% | גבינות צהובות +4% | גבינות צאן +4% | מעדני חלב +4% | משקאות יוגורט +4% | יינות +4% | חלב +3% | גבינות קוטג +3%

הפרשי מחירים בולטים של מוצרים לחג השבועות: שוקולד מריר פרווה ורד הגליל 6 * 100 גרם – עליה של 53% (17.8 שקלים בממוצע לעומת 11.6 שקלים בשנה שעברה) | מרגרינה לאפיה ובישול ללא תוספת מלח בלו-בנד 200 גרם – עליה של 49% (23.9 שקלים בממוצע לעומת 16 שקלים בשנה שעברה) | רוטב עגבניות מרוכז 22° פריניר 100 גרם – עליה של 24% (2.4 שקלים בממוצע לעומת 1.9 שקלים בשנה שעברה) | ממרח פסטו ביתי עללחם 180 גרם – עליה של 22% (18 שקלים בממוצע לעומת 14.7 שקלים בשנה שעברה) | בצק פיצה דק מצונן ומרודד מוכן לאפייה שמרית 415 גרם – עליה של 16% (17.5 שקלים בממוצע לעומת 15.1 שקלים בשנה שעברה) | רביולי פרמזן ריקוטה מצונן פסטה נונה 400 גרם – עליה של 12% (21.4 שקלים בממוצע לעומת 19.2 שקלים בשנה שעברה) | יין אדום יבש יקבי סגל 750 מ"ל – עליה של 12% (22.6 שקלים בממוצע לעומת 20.3 שקלים בשנה שעברה) | יוגורט פרו 20 גרם חלבון 0% בטעם וניל דנונה 200 גרם – עליה של 11% (6.3 שקלים בממוצע לעומת 5.6 שקלים בשנה שעברה) | כדורי מוצרלה פרסקה גדול בסגנון איטלקי מחלבות גד 100 גרם – עליה של 10% (12.1 שקלים בממוצע לעומת 11 שקלים בשנה שעברה).

איפה הסל הזול ביותר? הבדיקה כוללת 770 מוצרים (הנפוצים יותר ברשתות). שיטת הבדיקה: המחירים נבדקו בממוצע רשתי, כאשר להשוואה נלקחו רק רשתות שהכילו לפחות כ~ 80% מסך המוצרים. כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו.

באופן כללי רשת הזולה ביותר רמי לוי, והיקרה ביותר קרפור סיטי הפרש ביניהן 20% ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר פוליצר והיקרה ביותר קרפור סיטי -10% ההפרש בין רשת  HEAVY דיסקאונט HD הזולה ביותר רמי לוי והיקרה ביותר קרפור היפר- 6.4% . ההפרש בין רשת  הלאו הדיסקאונט  (LD) הזולה ביותר  פוליצר  והיקרה ביותר טיב טעם 9%.

שונות

ועדת הכלכלה אישרה לתקן את חוק משק החשמל, העוסק בהנחות בתשלום החשמל לנזקקים

תקע תואם לרוב המדינות בטיול לחו"ל (צילום פריאימג'ס.COM)

לפי ההצעה שאושרה, שר האנרגיה והתשתיות לא יוכל להפחית את ההטבה הניתנת כיום (50% הנחה על 400 קוט"ש הראשונים) ויוסמך רק להגדיל את ההטבה, וזאת לאחר התייעצות עם שר הרווחה והביטחון החברתי ובהסכמת שר האוצר.

בישיבה הקודמת בשבוע שעבר הסביר נציג משרד האנרגיה והתשתיות, רועי גולדשטיין, כי המטרה לאפשר לשר להגדיל את ההטבה הניתנת בחשמל לגמלאי המקבל הבטחת הכנסה. הוא הוסיף, כי אם השר יבקש לעשות שימוש הוא יצטרך לעשות את זה בתקנות מקצועיות. סמנכ"לית המשרד, טלי אלבז, ציינה כי החוק נועד לסייע למקבלי הבטחת הכנסה, ונוצר עיוות שהם לא יכולים לקבל הנחה גדולה יותר מ-50%, ויש עיוותים נוספים באוכלוסיות הזכאים שצריך לתקן, כמו עיוורים ואוכלוסיות נוספות. מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, אמר כי המטרה היא להעלות את ההנחה לזכאים ל-65% מהתעריף ולהרחיב את אוכלוסיית הזכאים והחברה תומכת במהלך.

בנוסף לכך, בעקבות דרישת היו"ר ביטן נקבע היום כי גם התקציב המיועד להנחות יועלה. כיום קובע החוק כי סך כל ההנחות הניתנות מוגבל לעד 1.5% מסך התשלומים שמשלמים כלל הצרכנים. על רקע הקושי הכלכלה ועל רקע הימשכות המלחמה דרש היו"ר ביטן, עוד בדיון בשבוע שעבר, להגדיל גם את הסך הכולל של ההנחות ובדיון היום סוכם כי בשנת 2025 ניתן יהיה לתת הנחות בסכום כולל של 1.7% מסך התשלומים והחל משנת 2027 – 1.9%.

בדיון אמרה סמנכ"לית חטיבת הצרכנות של רשות החשמל, מירב יוסף, כי הרשות מתנגדת להעלאת האחוז הכולל של ההטבה, מאחר והדבר יעלה את תעריף החשמל לכל הצרכנים, גם לחלשים שמבקשים לעזור להם. נציג האוצר, נעם שרלו, הוסיף כי ממילא הרחבת המהלך נכנסת במסגרת של 1.5% מסך התשלומים ולכן אין בזה צורך. מנכ"ל חברת החשמל שפיגלר אמר מנגד כי כיום ההטבה היא לעג לרש, ותמך בהעלאה.

בריאות

מד"א עם ניידת טיפול נמרץ חדשה "Love from Taiwan"

לאחרונה התקיים טקס מרגש בקרית מד"א ברמלה בנוכחות, נציגת טייוואן בישראל הגב' אבבי לי יא-פינג, נשיאת אגודת ידידים נוצרים של מגן דוד אדום הגב' אן אילון, מנכ"ל מד"א אלי בין ומכובדים נוספים, לחנוכת ניידת טיפול נמרץ חדשה מסוג מרצדס ספרינטר על מרכב 4X4 מיוחד, בעל עבירות גבוה לנסיעה בשטח ובתנאי דרך קשים. הניידת עליה מוטבע הכיתוב "Love from Taiwan" תוצב בתחנת מגן דוד אדום בנתניה ותסייע להציל חיים בחופי הרחצה בשטחים החקלאיים ביישובים הסמוכים לעיר. ניידת הטיפול הנמרץ החדשה נתרמה על ידי נציגות טייוואן בישראל באמצעות אגודת ידידים נוצרים של מגן דוד אדום.

"תרומה זו מסמלת את רוח שיתוף הפעולה הבינלאומי והרצון הטוב בין טייוואן לישראל", אמרה נשיאת אגודת ידידים נוצרים של מגן דוד אדום אן אילון, ”האירוע הזה לא רק מסמן את תרומת טכנולוגית הצלת החיים, אלא גם חוגגת את קשרי הידידות שאפשרו זאת".

נציגת טייוואן בישראל אבבי לי יא-פינג: "אנחנו מאוד שמחים לתרום ולעבוד עם מגן דוד אדום כדי להציל חיים בישראל. היוזמה הזאת היא פרי נוסף המראה את שותפות ארוכת השנים שלנו והחברות עם אנשיה של מדינת ישראל".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אני מודה מעומק הלב לגב' אבבי לי יא-פינג, נציגות טייוואן לישראל, לממשלת טייוואן ולעומד בראשה, לנשיא טייוואן ולנשיאת אגודת ידידים נוצרים של מגן דוד אדום הגב' אן אילון על התרומה החשובה של הניידת טיפול נמרץ שתציל חיים. שיתוף הפעולה בנינו הוא ביטוי לערכים האוניברסליים של סולידריות, עזרה הדדית, והצלת חיים, ערכים שהם ליבת העשייה של מגן דוד אדום. תרומה זו תחזק את היכולות המבצעיות של מד"א ותסייע לנו להעניק מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל מי שזקוק לכך בכל מקום ובכל זמן. תודה לכם על השותפות והמחוייבות למען בריאותם של אזרחי ישראל".

ועדת הכלכלה אישרה תקנות מתוקף חוק איסור פרסומות והגבלת שיווק מוצרי טבק ועישון

התקנות העוסקות באזהרת בריאות המופיעה על אריזות מוצרי העישון. התיקונים נועדו לשנות את האזהרה הקיימת היום על החפיסות ולהוסיף אזהרה גרפית בתמונה שתותאם למסר המילולי וייכנסו לתוקף בעוד שנה וחודש.

בעקבות שתי ישיבות שקיימה הוועדה בתקנות בשבועיים האחרונים הוחלט לאשרן עם מספר שינויים, בהתאם לדרישת היו"ר ביטן וחברי הוועדה. בין היתר נקבע היום כי האזהרה תהייה בגודל של 75% משטח החפיסה ולא 90% כפי שהוצע בתחילה, באריזות הסיגרים תופיע רק האזהרה המילולית, ולאחר התייעצות של משרד הבריאות עם המועצה הלאומית לפוסט טראומה הוחלט להוריד ממאגר התמונות לשימוש 3 תמונות שעלה חשש שהן עלולות לעורר פוסט טראומה.

עם זאת, הוועדה החליטה שלא להחריג מהתיקונים את הסיגריות האלקטרוניות, ובישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר אף ציינה נציגת משרד הבריאות, ד"ר שרון לוי, כי ישראל תהייה המדינה השנייה, אחרי דרום קוריאה, שתחייב פרסום אזהרות על סיגריות אלקטרוניות. היא הזכירה כי לסיגריות אלקטרוניות יש רגישות גדולה בקרב צעירים, שכן מדובר במוצר שמשמש כ"מוצר שער" לעולם העישון.

כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד בקולותיהם של היו"ר ביטן, ח"כ שלום דנינו, ח"כ אושר שקלים, ח"כ ששון גואטה, ח"כ קטי שטרית, ח"כ אברהם בצלאל, ח"כ אליהו ברוכי וח"כ עופר כסיף.

כלכלה

בנק ירושלים עם תוצאות כספיות לרבעון הראשון לשנת 2025

בנק ירושלים מפרסם את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2025. הבנק בניהולו של יאיר קפלן, הציג במהלך הרבעון הראשון לשנת 2025 רווח נקי לבעלי מניות הבנק בגובה של 45.8 מיליון שקלים, עלייה של כ- 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תשואת הרווח הנקי על ההון לרבעון הראשון 2025 הסתכמה ב-12.4%. הנתונים לרבעון הראשון 2025 מדגישים את המשך הצמיחה בפרמטרים העסקיים של הבנק, תוך ניהול סיכונים מוקפד בתקופה זו של חוסר ודאות ושינויים מקרו-כלכליים ניכרים.

הגידול ברווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הראשון הושפע בין היתר מהכנסות שאינן מריבית בהיקף של 67.4 מיליון שקלים, מדובר בגידול של 54%, לעומת אותה התקופה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מפעילות מכירת תיקים וסינדיקציה כמפורט להלן, מהכנסות מפעילות הכרטיסים הנטענים של הבנק, ועמלות מניירות ערך.

עיקרי הנתונים שמציג בנק ירושלים בדוחות הכספיים לרבעון הראשון 2025:

צמיחת האשראי לציבור בשיעור של 3.4% מתחילת השנה (גידול של 6.7% בנטרול סינדיקציה ומכירת תיקי אשראי למוסדיים). עיקר הצמיחה בתיק האשראי הייתה בתחום המשכנתאות (כולל משכנתאות מסחריות) ומימון נדל"ן, תוך שימת לב להתפתחויות המקרו-כלכליות ואיזון בין מרכיבי תשואה וסיכון.

יתרת האשראי לנדל"ן עמדה על 1.6 מיליארד שקלים, גידול של 15.8% מתחילת השנה, כאשר הבנק מלווה היום כ – 12 אלף יח"ד הפרוסות על פני כ – 244 פרוייקטים ברחבי המדינה.

יתרת המשכנתאות לציבור (כולל מסחריות) עמדה על 12.3 מיליארד שקלים, גידול נטו של 1.6% מתחילת השנה (5.8%, בנטרול מכירת תיקים וסינדיקציה).

במהלך הרבעון ביצע הבנק משכנתאות במשותף ("סינדיקציה"), וכן מכר תיק אשראי מסחרי לגופים מוסדיים, בהיקף כולל של 519 מיליון שקלים וברווח ברוטו של 23.5 מיליון שקלים.

סך תיק המשכנתאות (כולל מסחריות) המנוהל בבנק עומד על כ- 16 מיליארד שקלים, מתוכם מנהל הבנק עבור גופים מוסדיים תיק בהיקף של כ – 3.72 מיליארד שקלים.

יתרת הפיקדונות לציבור עמדה על 17.7 מיליארד שקלים בדומה לשנה שעברה, כאשר 78% מפיקדונות הציבור הנם מאנשים פרטיים המגיעים לבנק בשל הריביות האטרקטיביות הניתנות בממשקים דיגיטליים ללקוחות כל הבנקים.

הכנסות הריבית נטו של הבנק הסתכמו בכ- 171.2 מיליון שקלים, קיטון של כ- 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ההוצאות להפסדי אשראי ברבעון הראשון הסתכמו בכ- 13.7 מיליון שקלים, גידול של  2.7מ' שקלים לעומת הרבעון המקביל, שעיקרן בהפרשות הקבוצתיות בעיקר בגין עליה ביתרות האשראי לציבור. שיעור ההוצאה בגין הפסדי אשראי עומד על 0.34% לעומת 0.29% בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות שאינן מריבית הסתכמו ב- 67.4 מיליון שקלים, עלייה של 54% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מפעילות מכירת תיקים וסינדיקציה כאמור לעיל, מהכנסות מפעילות הכרטיסים הנטענים של הבנק, ועמלות מניירות ערך.

סך הוצאות תפעוליות ואחרות הסתכמו ב- 157.3 מליון שקלים, גידול של 18% לעומת הרבעון המקביל, הנובע בעיקר מגידול בהוצאות שכר, פחת  ואחרות.

הבנק מציג רווח רבעוני נטו של 45.8 מיליון שקלים, לעומת רווח של 44.6 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 3%. העלייה ברווח הנקי הושפעה בעיקרה מגידול בהכנסות שאינן מריבית, שקוזזו מגידול בהוצאות.

הבנק מציג יחסים פיננסיים איתנים:  יחס כיסוי הנזילות של הבנק עומד על 184% – גבוה משמעותית מהדרישה הרגולטורית של 100%, יחס המינוף עומד על 6.4% לעומת דרישה רגולטורית של 5% ויחס הלימות הון רובד 1 עומד על 10.4%.

הטבות ללקוחות: עם פרוץ המלחמה ועל מנת לתמוך בלקוחות הבנק בהתמודדות עם השלכותיה החיל הבנק את מתווה חרבות ברזל על לקוחותיו בהתאם למתווה שיזם בנק ישראל במסגרתו הוענקו הטבות בסך 8.1 מליוני שקלים לאוכלוסיות שהוגדרו בהתאם למתווה, ועם סיום תוקף המתווה החליט הבנק להמשיך ולהעניק לאנשי המילואים הטבות בתחומי האשראי והעו"ש.

מנכ"ל הבנק יאיר קפלן: "המשך מגמת הצמיחה בפעילויות הליבה של הבנק מתבטאת גם בתוצאות של הרבעון הראשון לשנת 2025, בה הצלחנו לממש את יעדי האסטרטגיה הרב שנתית של הבנק תוך גידול בהיקפי פעילות בנקאות כשירות "baas" ומכשירים לפינוי הון. בין היתר, הבנק המשיך ברבעון הראשון את שיתופי הפעולה במכירת תיקים והעמדה של אשראי בסינדיקציה עם גופים מוסדיים. בנוסף, נהנינו מגידול בהכנסות מפעילות לווי הבניה המשמעותית של הבנק ומפעילות הפיקדונות, שבמסגרתה בנק ירושלים מפעיל בהצלחה מזה שנים את המערכת הסגורה, אשר כעת מעוגנת גם בחקיקה החדשה לניוד פיקדונות בין בנקים. הצמיחה בתחומי הפעילות מושגת באופן זהיר ומבוקר, במיוחד על רקע תנאי אי הוודאות החריפים המאפיינים את המשק הישראלי בשנה וחצי האחרונות.

נשים

שיתוף פעולה חדש בין מעצב האופנה מעוז דהאן למותג הנעליים סקוני

 

שרשרת למען מטה המשפחות (צילום אליאנה ויזל)

 

לאחרונה התקיים יריד האופנה של מעצב האופנה מעוז דהאן, במהלכו הושק שיתוף פעולה עם המותג סקוני ומותג הנעליים הישראלי החדש והמסקרן רונטה. מעצב האופנה מעוז דהאן ערך יריד אופנה בו הוצגו למכירה פריטי אופנה ואקססוריז, בין היתר הוצגה למכירה שרשרת יהלומים שעיצבה מעצבת התכשיטים אליאנה ויזל,  שתימכר במכירה פומבית בסוף חודש יוני, וכל הכנסותיה יועברו למטה משפחות החטופים. היריד משיק את שיתוף הפעולה החדש של המותג נובוריש דוג עם סקוני במסגרתו סאמפלים בלעדיים של סקוני יוצגו למכירה בחנות לצד פרטי אופנה שעיצב מעוז על פריטים של סקוני וימכרו בחנות המותג בלבד. מידות הנשים 36-42 , מידות גברים 42-46. מחיר 500-800 שקלים.
עוד שיתוף פעולה שהחל בסוף השבוע הוא עם מותג הנעליים הישראלי החדש "רונטה"  של המעצבת רונה פלבסקי, שמציע מעתה למכירה פריטים נבחרים מהקולקציה הראשונה שלה בחנות המותג נובוריש דוג. רונה, בוגרת 'מרנגוני' מילאנו ו'הגילדה' תל אביב, משיקה קולקציה ראשונה עם עיצובים נועזים, ואומנותיים ופריטים שמשלבים בין גזרות קלאסיות לאלמנטים גרפיים בשילובי חומרים, רונה יוצרת נעליים עם נוכחות אמיתית שמיוצרות בייצור מקומי בעבודת יד, וללא שימוש במוצרים מהחי. מידות בקולקציה: 36-41. מחירים 950-1100 שקלים.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *