מוצרים חדשים לבית, במטבח ובכלל ||| תפוחי עץ, דבש ועוד מצרכים חגיגיים לחגי תשרי ובכלל ||| חדשות וחידושים, מבצעים והצעות לכל גיל ||| פעילויות כיף ובכלל ||| מבצעים וסיכומי יוקר המחייה אוגוסט 2024 ובכלל ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…
חדש על המדף
פרויקט ואדי עתיר עם סדרת סבונים בעבודת יד
פרויקט ואדי עתיר, הוא יוזמה של הקהילה הבדואית בנגב והמעבדה הבינלאומית לקיימות, מדובר בארגון ללא מטרות רווח שבסיסו בניו-יורק. ליבת הפרויקט כוללת חקלאות אורגנית עם ענפים שונים, כמו גידול צמחי מרפא ופיתוח קו מוצרי בריאות וקוסמטיקה. אם עדיין לא קניתם מתנה לחג למארחים, אז זה הזמן, כי סדרת הסבונים של פרויקט ואדי עתיר הינה פתרון מושלם למתנה עבורם!
סדרת הסבונים של פרוייקט ואדי עתיר מציעה מגוון סבונים טבעים בעבודת יד המעניקים ריח רענן ומיוצרים מצמחים מדבריים, כמו, אכילאה ריחנית ותערובת של זוחיף, קמומיל ורגלה. המוצרים אינם מכילים פילרים, כימיקלים, דטרגנטים, SLS, ניחוח מלאכותי או שומן מהחי. מעולם לא נוסו על בעלי חיים והאריזות הינן אקולוגיות.
סדרת הסבונים כוללת סבון גוף עשיר בלחות, סבון פנים לטיפול באקנה וסבון פנים להבהרה.
את המוצרים ניתן לרכוש בחנות התוצרת המקומית שנמצאת בפרויקט ואדי עתיר. מחיר למארז שלישיית סבונים : 99 שקלים. לפרטים והזמנות טל': 058-4917004
אחוה עם עוגה בטעם דבש וממרח טחינה עם סילאן
חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי טחינה, חלוה ודברי מאפה, תשווק לרגל ראש השנה וחגי תשרי, עוגה בטעם דבש בחושה איכותית ובמחיר ללא תחרות: כ- 5-7 שקלים בלבד! עוגת הדבש של אחוה בעלת מרקם וטעם של אפיה ביתית, עם טעם עשיר של דבש, תימכר במרבית רשתות השיווק במחיר המיוחד למשך כל תקופת החגים.
בנוסף, מציעה אחוה לראש השנה ממרח טחינה עם סילאן, שהינו חלק מסדרת הממרחים המתוקים של אחוה מבוססי טחינה גולמית. ממרח טחינה עם סילאן עשוי מטחינה משומשום מלא, סילאן, אינו מכיל שומן טרנס, ללא כולסטרול, עשיר בסידן, דל מאוד בנתרן ואינו מכיל צבעי מאכל. סדרת ממרחי הטחינה המתוקים של אחוה כוללת גם ממרח טחינה עם שוקולד, ממרח טחינה בטעם שוקולד ללא תוספת סוכר וממרח חלוה. הממרחים בכשרות מהדרין, אינם מכילים חומרים מהחי ומתאימים לטבעונים. כל הממרחים מכילים לפחות 44% טחינה גולמית (חלקם 65% ומשומשום מלא) והם בעלי ערכים תזונתיים גבוהים ביחס לממרחי שוקולד.
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של "אחוה", כמדי שנה מציעה אחוה עוגה בטעם דבש איכותית וטעימה במחיר מנצח, וגם השנה, על רקע המלחמה, היא צפויה להימכר במחיר של בין חמישה לשבעה שקלים בלבד.
כשר. מחיר כ- 5-7 שקלים לעוגה בטעם דבש (400 גרם) וכ- 8.90 – 12.90 שקלים לממרח שומשום עם סילאן (400 גרם). להשיג ברשתות השיווק, החנויות והמרכולים ברחבי הארץ.
ויליפוד עם סדרת האורז של DAAWAT לחגים
הסדרה כוללת, אורז בסמטי, אורז פרסי, אורז יסמין, ואורז חום מלא, הידוע כאורז עם זמן הבישול הקצר ביותר שקיים – רק 15 דקות.
אורח החיים המהיר והעמוס ושפע המזון המתועש גורם לנו לוותר על מאכלים התורמים לנו תוספות חיוניות לשמירת הבריאות ולתפקוד תקין של המערכות בגוף. לנוכח זאת, חברת "ויליפוד״, המתמחה בהבאת מוצרים איכותיים מארץ המקור, מציעה לקראת חגי תשרי מגוון מוצרי מזון המעושרים במינרלים וחלבון, כמו למשל, סדרת מותג האורז המוכר והאהוב בישראל ובעולם, DAAWAT.
הסדרה כוללת כמה סוגי אורז:
אורז בסמטי – אורז המושקה במי השלגים של הרי ההימלאיה, גרגיריו של האורז נבחרים בקפידה כשהם לבנים, ארוכים ורכים, האורז הבסמטי מעניק ארומה וטעמים מיוחדים לכל מנה, וכמובן, תמיד יוצא אחד- אחד.
אורז יסמין – אורז יסמין הינו בעל גרגירים ארוכים והוא מעט יותר דביק מהאורז הפרסי. אורז יסמין מתאפיין בניחוח אגוזי עדין וטעמו מעניק למנות טעם עשיר ומורכב.
אורז פרסי- לאורז גרגירים ארוכים ודקים והוא מתאפיין במרקם אוורירי וניחוח עדין. בתהליך הבישול הוא מתנפח באופן משמעותי ומגיע לאורך כפול מגודלו המקורי. טעמו עדין ומשתלב עם מגוון תבלינים וטעמים.
אורז חום מלא- אורז טבעי שלא עבר כל תהליך של ליטוש והסרה של הקליפה מלבד הסרת קליפת הזרע החיצוני. הודות לכך, האורז עשיר בסובין, ויטמינים ומינרליים ושפע סיבים תזונתיים אשר תורמים לתזונה מספקת ומאזנת ולתחושת שובע לאורך זמן. אורז בסמטי חום מלא שלDaawat הוא היחידי שעובר הידרוליזה של שכבת הסובין בטכנולוגיית HET הבלעדית, דבר אשר מקצר משמעותית את זמן בישול האורז לכ15 דקות בלבד.
המותג DAAWAT מגיע גם באריזה חסכונית בגודל של 5 ק״ג באורז הבסמטי. מחיר: 9.5 ש"ח – 14.5 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק המובחרות. עוד על אורז בקישור…
סנו סושי עם מפת ניילון שקופה בגליל באורך 50 מטר
סנו משיקה את סנו סושי – מפת ניילון שקופה בגליל, באורך 50 מטר. המפה של סנו סושי עשויה מניילון שקוף, מבריק ואיכותי, עבה במיוחד (30 מקרון). היא עמידה וחזקה וארוזה בגליל של 50 מטר לחיתוך באורך הרצוי, בהתאם לגודל השולחן. מפת הניילון של סנו סושי מתאימה לכל אירוע, מצטיינת בהגנה ובשמירה על ניקיון השולחן מפני לכלוך ונוזלים ומסייעת בפינוי קל ומהיר של השולחן בבית, במשרד, באירוח ובאירועים שונים. מפת הניילון השקופה בגליל של סנו סושי מעניקה מראה מבריק, יוקרתי ומרשים והיא נוחה לשימוש בזכות פתיחה קלה ומהירה.
מידות: 50 מטר X 135 ס"מ. מחיר: 35.90 שקלים. להשיג בכל רשתות השיווק. חברת סנו התחדשה באתר ובו טיפים ומידע על מוצרים, שימוש נכון והדרכה בעולמות התוכן. למידע נוסף באתר http://www.sano.co.il/ ובפייסבוק: www.facebook.com/sano.co.il
פיליפס עם Philips Oneblade 360
פיליפס מציגה את הדגם החדש QP2834/20 בסדרת Philips Oneblade 360 – מכשיר גילוח חדשני היברידי המאפשר גילוח, קיצוץ ועיצוב כל אורך של שיער בפנים וגם בגוף. מכשיר הגילוח Oneblade 360 הינו עמיד למים לחלוטין כך שקל לשטוף אותו, מיועד לשימוש יבש או רטוב, עם או בלי קצף לבחירת המשתמש ובעל ידית ארגונומית. המכשיר כולל ראש סכינים הניתן לשימוש דו כיווני, כלפי מעלה או מטה ומבצע 200 פעולות חיתוך לשנייה.
המכשיר הינו הפתרון הטוב והקל ביותר לגילוח וקיצוץ השיער, גם במקומות המאתגרים ביותר להגיע אליהם בגוף. הערכה מגיעה עם ציפוי מגן המאפשר גילוח מושלם גם באזורים רגישים הזקוקים לטיפול עדין, מסרק לקיצוץ שיער גוף, מסרק 5 ב-1 מתכוונן, פקק הגנה על הלהב ולהב נוספת אחת להחלפה.
מסרק מתכוונן ברמה 1 מ"מ עד 5 מ"מ, , ברמת 3 מ"מ, ראש סכינים איכותי שמחזיק לארבע חודשים בשימוש דו-שבועי (ניתן לרכוש ראשים נוספים בנפרד) וסוללת li-ion נטענת איכותית המספיקה ל-60 דקות של שימוש אלחוטי לאחר 4 שעות טעינה. המכשיר כולל הטענה בחיבור USB-Aכך שניתן להטעין אותו בבית או בדרכים.
מכשיר ה-Oneblade 360 לא מגלח קרוב לעור כמו סכין מסורתית כך שהעור לא מגורה וניתן לגלח גם נגד כיוון הצמיחה על מנת להסיר גם שיער ארוך. הוא מעצב את קצוות הזקן עם להב דו-כיווני לקבלת שדה ראייה מקסימלי ומותאם גם לאזורים רגישים. כמו כן, הוא מקצר את הזקן לזיפים באורך מדויק וכולל 3 מסרקים: 1מ"מ לקיצוץ מקסימלי, 3 מ"מ לזיפים קצרים ו-5 מ"מ לזיפים ארוכים.
סימונה מרקוצ'י, מנהל שיווק מדיה, יחסי ציבור ומשפיענים – Philips Personal Health איטליה, ישראל ויוון: "Philips OneBlade 360 הוא מוצר קטן ושימושי, היברידי וחדשני המצליח לענות על צרכי סגנונות שונים ומלווה אנשים בבחירות הביטוי שלהם בכל יום. בכל מקום, בבית או על הכביש, במקלחת או מחוצה לה, Philips OneBlade הוא הפתרון הטוב ביותר לבטא את הסגנון האישי שלך בכל עת. הודות ללהב 360 החדשני, זה אפילו קל ונוח יותר".
אודות פיליפס רויאל: פיליפס רויאל היא חברת טכנולוגיית בריאות מובילה המתמקדת בשיפור הבריאות והרווחה של אנשים באמצעות חדשנות משמעותית. החדשנות של פיליפס ממנפת טכנולוגיה מתקדמת ותובנות קליניות וצרכניות עמוקות כדי לספק פתרונות בריאות אישיים לצרכנים ופתרונות בריאות מקצועיים לספקי שירותי בריאות ומטופליהם בבית החולים ובבית. חברת פיליפס, בעלת מטה מרכזי בהולנד, מובילה בתחום הדמיה אבחנתית, אולטרסאונד, טיפול מונחה תמונה, ניטור ואינפורמטיקה ארגונית, כמו גם בבריאות אישית. פיליפס הניבה בשנת 2022 מכירות של 17.8 מיליארד אירו ומעסיקה כ-77,000 עובדים עם מכירות ושירותים ביותר מ-100 מדינות. ניתן למצוא חדשות על Philips בכתובת www.philips.com/newscenter.
ד"ר פישר עם אפקטיב קר לגבר TO-GO – שמפו ותחליב רחצה לגוף, לפנים ולשיער באחד
לאור הצלחת הסדרה לגבר שהושקה לאחרונה, חברת ד"ר פישר מרחיבה את המגוון תחת סדרת אפקטיב קר MEN הכוללת מוצרי רחצה וטיפוח לגבר, ומשיקה את הפריט המוביל בסדרה, שמפו ותחליב רחצה 3 ב-1 לגוף, לפנים ולשיער, גם באריזת TO-GO מוקטנת. האריזה החדשה אידיאלית לשימוש מחוץ לבית בחדר כושר ולנסיעות, קלה לנשיאה ומתאימה לכל תיק.
סדרת אפקטיב קר MEN הינה פרי פיתוח מעבדות המחקר והפיתוח של ד"ר פישר , וכוללת פורמולות מתקדמות המועשרות ברכיב הפעיל והאפקטיבי במיוחד ניאצינאמיד (ויטמין (B3, ורכיבים נוספים ללחות והרגעה כגון אלוורה, פרו ויטמין B5 להזנה, ועוד. המוצר מעשיר את העור בלחות, לתחושת רעננות וחיוניות בכל רחצה ולחוויית שימוש מהנה במיוחד.
כל מוצרי סדרת אפקטיב קר MEN משלבים כמה פעולות בתכשיר אחד, 3 ב-1, מתוך התחשבות בהעדפות הצרכנים בתחומי הרחצה והטיפוח לגבר; מוצרי הרחצה מיועדים לניקוי הגוף, לשימוש כשמפו לשיער, ומתאימים גם לניקוי עור הפנים כולל לעור רגיש. קרם הגוף מתאים להענקת לחות לגוף, לידיים, וגם לעור הפנים כולל לעור רגיש. מוצרי הסדרה בעלי ניחוח גברי ומרענן במיוחד, עברו בהצלחה מבדק סנסיטיב המעיד על התאמה גם לעור רגיש, ללא פרבנים ונבדקו דרמטולוגית.
סדרת אפקטיב קר MEN כוללת:
שמפו ותחליב רחצה לגבר 3 ב-1 – מתאים לניקוי עור הפנים והגוף ולשימוש כשמפו לשיער. מועשר בניאצינאמיד, מרכיבי לחות אפקטיביים ואלוורה, להזנה ולתחושת לחות וחיוניות בכל רחצה. תכולה: 700 מ"ל מחיר מומלץ לצרכן 19.90 שקלים , חדש! שפופרת TO-GO, 200 מ"ל, מחיר מומלץ לצרכן 9.90 שקלים
שמפו וג'ל רחצה 3 ב-1 – מתאים לניקוי עור הגוף והפנים ולשימוש כשמפו לשיער. מועשר בניאצינאמיד ופרו ויטמין B5 לתחושת רעננות וחיוניות בכל רחצה. תכולה: 700 מ"ל, מחיר מומלץ לצרכן 19.90 שקלים
קרם גוף לגבר 3 ב-1 – מתאים לעור הפנים, הגוף והידיים, במרקם קליל הנספג במהירות. מסייע לטיפול ומניעת יובש עור ומעניק לחות ל-72 שעות. קרם הגוף מועשר בניאצינאמיד ואלוורה המעניקה לחות ורכות אפקטיבית וידועה כמרגיעה את העור. מתאים לשימוש יומיומי וגם לאחר גילוח והסרת שיער. תכולה: 700 מ"ל, מחיר מומלץ לצרכן 29.90 שקלים,
ניתן להשיג את להשיג את סדרת אפקטיב קר MEN ברשתות הפארם והשיווק, באתר ד"ר פישר ובבתי המרקחת הפרטיים.
סדרת EFFECTIVE CARE של ד"ר פישר מכילה מגוון רחב של תכשירים אפקטיביים לטיפול ולשמירת ההיגיינה, מכף רגל ועד ראש. בסדרה מגוון תכשירים המטפלים ומונעים באפקטיביות יובש עור, מעשירים את העור בלחות ומעניקים לעור מראה בריא. סדרת אפקטיב קר כוללת בין השאר קרמי גוף, קרמי ידיים, תחליבי רחצה, מגבוני הסרת איפור ותרחיצי פנים המתאימים לסוגי העור השונים.
פרימור עם מיץ רימונים סחוט 100% טבעי
ראש השנה וחגי תשרי בפתח וזה זמן מצוין להיערך לימי החג ולאירוח המשפחתי. לרגל ראש השנה משווקת "פרימור", יצרנית המיצים הסחוטים המובילה בישראל, מיץ רימונים 100% סחוט טבעי, כשר למהדרין. המיץ משווק בבקבוק 1 ליטר והוא חלק מסדרת המיצים הסחוטים 100% טבעי של פרימור בהם מיץ תפוזים, מיץ תפוחים, מיץ תפוגזר ועוד, שישווקו לרגל החגים. המיצים הינם ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר ומתאימים לאירוח והגשה בארוחות החג המשפחתיות ובכינוסים החברתיים.
לדברי אראל סגרון, מנהלת מותג פרימור: "אנשים שמארחים עם מיצים טבעיים על השולחן נותנים לאורחים שלהם חווית אירוח טובה יותר, מושקעת יותר ועשירה יותר. מיצים טבעיים עם הרבה ערך מוסף. עם המיצים של פרימור ניתן גם לבשל וגם לארח, שני שימושים במיץ אחד".
מחיר: 21.50 – 26.50 שקלים לבקבוק 1 ליטר. כשר. להשיג ברשתות המזון ברחבי הארץ והחנויות המתמחות.
יין בירה קפה ואלכוהול
מארזי חג של בירות בלגיות Leff ו- Hoegaarden
מותגי הבירה הבלגיים, לף והוגרדן של ענקעת הבירה AB InBev, יצאו עם שני מארזים חגיגיים חדשים לקראת חגי תשרי, ובכך נותנים הזדמנות לטעום ממסורת הבירות הבלגיות העשירות בטעם או להיות גם מתנה מקורית לחובבי הבירה ובכלל.
הוגרדן Hoegaarden נחשבת לבירת החיטה הבלגית הנמכרת ביותר בעולם. טעם הבירה משלב ארומות מרעננות של פירות הדר, ומתקשר אל טבע והכפר הבלגי ממנו הבירה הגיעה, תוך שמירה על המתכון שיצרו נזירי הכפר ושמבושל כבר יותר מ-600 שנה. המארז כולל 4 בקבוקי בירת חיטה (330 מ"ל לבקבוק), וכמתנה הכוס הממותגת בצורת משושה, שנוצרה בהשראת צנצנות הריבה שמהן נהגו תושבי הכפר הוגרדן לשתות בירה. כשר. מחיר: 34.90 שקלים. להשיג בחנויות יין וברשתות שיווק נבחרות.
לף Leff היא בירת מנזרים בלגית המבושלת מאז שנת 1240, מתוך מסורת אירוח של הנזירים שכללה בירה לף לצד ארוחה חמה וקורת גג. לף בלונד היא בירה בהירה בצבע זהוב וצלול, לצד ארומה דבשית מעושנת מעט. הבירה מתובלת מעט ובעלת גוף מלא המשלבת מרירות עדינה עם סיומת מתקתקה. המארז כולל ארבעה בקבוקי לף בירת מנזרים בלגית (330 מ"ל כל אחד), וכמתנה גביע מיוחד ממותג. כשר. מחיר: 34.90 שקלים. להשיג בחנויות יין וברשתות שיווק נבחרות.
מסעדות ואוכל
אסיף: המרכז לתרבות אוכל בישראל עם תערוכה "מטבח מעבר: לבשל בית" וחווה על הגג
המיזמים החדשים של אסיף הינם תוצרים של תהליכי מחקר ופעילות בשנה החולפת על רקע מציאות של מלחמה, ובשיתוף פעולה עם קהילות ומשפחות מפונות, חקלאים, יצרני אוכל, מסעדנים, שפים, חוקרים ויוצרים מתחומים שונים.
בגלריית אסיף מוצגת תערוכה חדשה: מטבח מעבר: לבשל בית. התערוכה מפנה זרקור אל קהילת המפונים שנאלצו להשאיר את ביתם מאחור למשך חודשים ארוכים, חלקם עוד לא שבו אליו. דרך דימויים וחפצים טריוויאליים אשר בהיעדר מטבח נטענים במשמעות חדשה ובגעגוע לתחושה של עצמאות, יציבות וביטחון, התערוכה מלמדת על תפקידו המרכזי של המטבח ביצירת תחושה של "בית". להחזיק סקוץ' ביד ולהדיח כלים, לטבול עוגייה בנס קפה רותח רגע לפני שהשבת נכנסת, לטגן חביתה או ללכת לסופרמרקט. בהעדר הבית, המתכונים הופכים לכיסופים, המטלות לגעגוע רחוק והשגרה למוצר נחשק. מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, עשרות אלפי משפחות מדרום ומצפון נאלצו להתפנות מבתיהן ולשהות בבתי מלון. התערוכה החדשה בגלריית אסיף, "מטבח מעבר: לבשל בית" מבקשת להתבונן על חוויות יומיומיות וחפצים טריוויאליים, דרך ההוויה של ״להיות מפונה״, עקור בעל כורחך בתוך מדינתך, בזמן מלחמה.
במרכז התערוכה מוקרנים סרטים קצרים (יוצר: רועי שאלתיאל) המציגים נשים מפונות המספרות – תוך בישול במטבח ביתי אך זר להן – על הבית הנעדר, החוסר העצום בריטואלים משפחתיים והגעגוע למטבח האישי ולטעמים שנותרו מאחור. לצד כל סרטון, מונח כדור זכוכית שבתוכו דימוי טריוויאלי, אישי, שבהיעדרו הפך נחשק (יוצר: שאול כהן): סקוץ זהב לניקוי כלים, כירה דולקת או שקית של סופרמרקט. חלק נוסף בתערוכה מציג חפצים שונים המסמלים את הגעגוע ל-6 באוקטובר (יוצרת: יפעת־שרה פרל), חלקם פריטים שמפונים ארזו איתם, בין מעט הדברים שלקחו, כאשר פונו לבתי המלון: ספל קפה שארזה מפונה מקריית שמונה כדי לשהות במלון עם הכוס שלה, קופסאות העוגיות מהבית של חיים פרי ז"ל , או סיר של ג'חנון שברגע האחרון תושבת קיבוץ בארי הצליחה להגניב איתה לממ"ד כדי שלבני משפחתה יהיה מה לאכול במשך השעות הארוכות שבהן נאלצו להסתתר; כאשר פונתה, לקחה אותו עימה כדי ללמד את נכדתה להכין ג'חנון, בדיוק כפי שהבטיחה לה בזמן השהות הארוכה בממ"ד.
התערוכה נוצרה בעקבות "סיר של בית הרחק מהבית", יוזמה של אסיף המאפשרת למפונים ולמפונות לשוב ולבשל את הטעמים המוכרים והאהובים של הבית שאותו נאלצו לעזוב. בזכות תושבים מקומיים שפתחו את ליבם ומטבחם, היה להם שוב מטבח לבשל בו עבור משפחתם. חלק מהמפגשים תועדו, והמתכונים והסיפורים המשפחתיים התפרסמו באתר של אסיף לאורך השנה החולפת. מבחר צילומים מהמפגשים השונים מוצג בתערוכה הנוכחית. התמונות הכאילו משפחתיות, מדגישות את האינטראקציה בין אוכלוסיות שונות ומחזקות את תחושת הדיסוננס בין מוכר-למנוכר, בין בית ללא-בית, בין בני משפחה לבין כאלו שהיו זרים עד לפני רגע. אוצר התערוכה: מתן שופן. מעצבת התערוכה: רונה זינגר. התערוכה פתוחה למבקרים בגלריה אסיף. הכניסה חופשית.
ז'ורנל אסיף #3: כמדי שנה, המגזין המודפס של אסיף: המרכז לתרבות אוכל בישראל מאגד אסופה של כתבות, מאמרים, סיפורים ומתכונים שעסקנו בהם בשנה החולפת. השנה, הז'ורנל הוא מסמך תיעודי שמביא בצורה אישית, חשופה ולא מתווכת את שעבר על תרבות האוכל בישראל תחת מציאות של מלחמה: התגייסות המסעדות והשפים עם פרוץ המלחמה לטובת תמיכה בעורף ובחזית, מונולוגים מפלחי לב של יצרנים, חקלאים ושפים שקורסים תחת הלחצים הכלכליים, אך בכל זאת מתעקשים להמשיך בעשייה, סיפורים של מפונים ומפונות שכמהים לשוב ולבשל לעצמם בית, מתכונים שהפכו לאתר הנצחה של אלו שנרצחו ב-7 באוקטובר ורצון לחזור לחיות יחד, דרך עיניו של בעל מסעדה פלסטיני המתגורר ברמלה. הז'ורנל זמין לרכישה בקפה אסיף, לילינבלום 28, תל אביב. מחיר: 39 שקלים
ערוגה של בית, הרחק מהבית: ב-7 באוקטובר חוותה החקלאות הישראלית, מדרום ועד צפון, רעידת אדמה. בעלי משקים ועובדיהם נפגעו באופן ישיר; מהגרי עבודה עזבו את הארץ; חקלאים גויסו למילואים; חלקות וגידולים ניזוקו; מבקרים חדלו להגיע ולרכוש מהתוצרת המקומית במסגרת הפרויקט "ערוגה של בית הרחק מהבית" מקדיש מרכז אסיף חלקת אדמה בחווה על גג המרכז, במטרה לאפשר
למגדלים לספר את סיפורם, להציג מיבולם, ולטעת שורש וזיכרון של בית בקרקע אל מול הטלטלות, האתגרים והאובדן. בין הערוגות ניתן למצוא גידולים של חקלאים תאילנדים ממשק חביביאן, גידולי כרוביות ממשק רגב שברמת הגולן או אזובית המדבר של פרויקט ואדי עתיר. הכניסה לחווה הוורטיקלית הינה במסגרת סיורים מודרכים. לפרטים: [email protected] וגם www.asif.org
אסיף: המרכז לתרבות אוכל בישראל – לילינבלום 28, תל אביב. ראשון-שישי 9:00-15:00
ארגון מגדלי הפירות: בצל המלחמה השנה ייקטפו 95 אלף טון תפוחים ו-25 אלף טון רימונים
לקראת ראש השנה תשפ"ה וחגי תשרי, אומר ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "בחגי תשרי, לא יחסר תפוח ורימון לשולחן החג, זאת למרות אתגרי המלחמה המקשים על קטיף רציף בגבול לבנון. כמעט שנה שחקלאי הגליל העליון מתמודדים עם הקושי להגיע לכל שטחי מטעים הפרי סמוכי הגדר המופגזים. למרות זאת החקלאים ממשיכים לעבד את המטעים ולקיים את הקטיף בהפוגות. עקב כך צפויה ירידה בכמות היבול".
על פי נתוני מועצת הצמחים, יבול התפוחים הארצי יעמוד השנה על כ- 95 אלף טון, לעומת 105 אלף טון אשתקד. מדובר בירידה קלה בכמות יבול התפוחים, ביחס הממוצע הרב שנתי, הנובע כאמור מאתגרי המלחמה. צריכת תפוחי עץ בישראל נאמדת בין 140-150 אלף טון בשנה, כאשר ההפרש יושלם מיבוא כבשנים האחרונות.
עוד מציין בלחסן כי בימים שלפני ראש השנה, מזנק ביקוש התפוחים ב-70% לעומת הממוצע לאורך ימות השנה, וכי במהלך חגי תשרי נצרכים כ- 14 אלף טון תפוחים, כאשר הצריכה הממוצעת לנפש בישראל עומדת על כ- 15.5 ק"ג בשנה, "שטחי התפוח בישראל משתרעים על פני כ-32 אלף דונם, 95% מהמטעים נטועים בהרי הגליל והגולן, בגובה של לפחות 600 מטר מעל פני הים. בגבול הצפון ובגולן מתקיים קטיף בהפוגות ועל פי הנחיות צה"ל, של הזנים- ענה, גאלה, זהוב סטרקינג, גרניסמית ופינק ליידי איכותיים, פציחים וטעימים מאוד", אומר בלחסן.
בן כהן ראש מועצה אזורית באר טוביה ומגדל רימון ממושב אביגדור: "קטיף הרימון בארץ החל וימשך עד חודש נובמבר, יבולו צפוי לרדת מעט ויעמוד השנה על כ- 25 אלף טון לעומת 30 אלף טון אשתקד. מהיבול הכללי נגרע מטע קיבוץ ניר עוז הממוקם בסמוך לגבול הרצועה. מנהל המטע לאורך שנים רבות, גדי מוזס, נחטף מביתו בקיבוץ ב- 7.10, ואנו מתפללים לשובו בריא ושלם יחד עם כל החטופים שחסרונם יורגש השנה בשולחנות החג ובלבבות עם ישראל כולו", אומר כהן ומוסיף, "בתקופת חגי תשרי צורכים הישראלים כרבע מכמות הרימונים השנתית. העומדת על כ- 4 ק"ג בשנה לנפש. היקף שטחי גידול הרימון עומד על כ- 12 אלף דונם בלבד. מגדלי הרימון בארץ נחשבים למובילים בתפוקה לדונם, באיכות הפרי, וכן מבחינת שימוש בשיטות גידול וטכנולוגיה מתקדמת. הזן הנפוץ והמבוקש בארץ ובחו"ל הוא ה"וונדרפול", רימון גדול, חמוץ מתוק שצבעו אדמדם, וכן הזן המיתולוגי "ראש הפרד". בשנים האחרונות מרבית מהעצים הוחלפו לטובת עצים מהזנים האדומים: "נטע", "עמק" "עכו" ו"שני", ובאמצע העונה זן "116".
כהן מוסיף, "ייצוא הרימון יעמוד על כ- 7 אלף טון כאשר משנה לשנה עולה הביקוש לרימון הישראלי בארה"ב ובצפון אמריקה, בעיקר לזן "וונדרפול", הדבר מתאפשר הודות לשיטת טיפול ייחודית בפרי שפיתח מכון וולקני ומקובלת על הרשויות בארה"ב. השיטה מרחיבה את יעדי השיווק ומעניקה יתרון יחסי למגדלים בישראל. לפתיחת השוק האמריקאי חשיבות קריטית על רקע הסנטימנט השלילי ממנו סובל הייצוא הישראלי בחלק מהמדינות בעולם- על רקע המלחמה".
ירון בלחסן מציין: "דווקא בעת הזו של המלחמה על משרד החקלאות וממשלת ישראל לעודד ולחזק את החקלאות הישראלית, לתת מענקי נטיעות, להגדיל את מכסות הקרקע והמים, ולהשקיע במחקר ופיתוח ושיטות גידול מתקדמות להגדלת הפריון, אנו רוצים להמשיך לנטוע ולייצר תוצרת חקלאית איכותית, כדי שלא נהיה מדינה תלוית יבוא. אני קורא לציבור הרחב לקראת חגי תשרי לצרוך תוצרת מקומית, מפוקחת ובריאה מחקלאי ישראל ולא מארצות ניכר ולתמוך בחקלאים הישראלים היושבים בגבולות המדינה, משמשים אזרחים-חיילים, וממשיכים גם בחירום לדאוג לביטחון המזון של אזרחי המדינה תוך סכנה מתמדת".
ויקטורי עם דבש ספרדי במחיר שובר שוק של 19.90 שקלים לק"ג
אין ספק ששיא צריכת הדבש של הישראלים המאסיבית קורית בתקופת חגי תשרי וזולגת גם לחודשים שאחרי כאשר אדם ממוצע בישראל צורך כ-700-650 גרם דבש בשנה. בשל עליית המחירים הדרמטית במשק, צנצנות הדבש מזנקות למחיר של כ 40-70 שקלים, לצרכן.
במטרה להילחם ביוקר המחייה ולהנגיש דבש לכל בית בישראל, החליטה, רשת ויקטורי למכור דבש ספרדי, במשקל של 1 ק״ג, במחיר שובר שוק של 19.90 שקלים לצנצנת דבש.
לצורך הדוגמה, ברשת השיווק המובחרת המתחרה, ״שופרסל״, דבש בבקבוק לחיץ נמכר במחיר של 18.90 שקלים עבור 550 גרם, גם ברשת ״קרפור״ ניתן למצוא דבש טהור בבקבוק לחיץ במחיר של 21.90 שקלים עבור 400 גרם.
לעומת זאת, ברשת ״ויקטורי״ צנצנת דבש ספרדי, (אריזה ע"י קיבוץ יד מרדכי) נמכרת במחיר של 19.90 שקלים לתכולה של 1 ק״ג. למעשה, מדובר בהתייקרות משמעותית של עשרות אחוזים במחיר הדבש בין רשתות השיווק המובחרות אל רשת ״ויקטורי״.
אייל רביד, מנכ״ל רשת ויקטורי: "לאור עליות המחירים הדרמטיות שחווה הצרכן בשנה החולפת, החלטנו השנה ברשת ״ויקטורי״, לאפשר לכל משפחה לרכוש מוצר בסיסי כמו דבש בראש השנה. אין לנו ספק שבזכות המחיר האטרקטיבי של הדבש שלנו כל משפחה בישראל תוכל לחגוג את שולחן החג בכבוד ובשמחה".
המוצרים הנמכרים ביותר לראש השנה
לא רק דבש, תפוח ויין הם הנמכרים ביותר בחגי תשרי בכלל ובראש השנה בפרט. מה התנודות שקרו באותם מוצרים ביחס לאשתקד במחיר, בהעדפות הצרכן הישראלי ועוד. רן אסולין, סמנכ״ל מכירות ויליפוד, יבואנית המזון המובילה בשוק הישראלי עושה לנו סדר.
מה הם המוצרים הכי נמכרים לראש השנה?
״המוצרים הכי נמכרים לקראת ראש השנה הם בעיקר מוצרי בישול ואירוח. כגון, אורז על כלל סוגיו, בייחוד, אורז בסמטי. בנוסף, ניתן לראות גידול עצום במכר של שמנים ורטבים, החל משמן קנולה, שמן זית וכלה ברטבים, כמו רוטב צ'ילי מתוק ורכז רימונים שרלוונטי מאוד בראש השנה. בנוסף, בקטגוריות הקפואים, ישנה דרישה לבצקים הקפואים, כמו בצק פילו וקדאיף ובמוצרי קירור, אנו רואים קפיצה חדה מאוד בחמאת וליו – חמאה מהטובות בעולם, אותה אנו מייבאים מפינלנד.
האם אנשים עדיין צורכים את אותם מוצרים למרות יוקר המחיר היום או שיש מוצרים שמוותרים עליהם?
״השנה קשה לאפיין את קניות החג ולבדל אותן מהקניות ה ״פופולאריות״ שקורות בדרך כלל בתקופת זמן זו, בשל המצב במדינה. אין ספק שיש גידול משמעותי בכל מוצרי האגירה, כגון, שימורי דגים ובכלל מוצרים משומרים. בספטמבר 2024 אנו רואים גידול בצריכה של שמנים בדגש לשמן הזית. קיים מחסור בסחורות עקב קושי בהבאת מוצרים מטורקיה מה שגורם לחוסר או מחירים גבוהים מבעבר. לצד הצריכה המאסיבית של השמן לסוגיו, ניתן לראות גם גידול משמעותי בצריכת אורז מכלל הסוגים. בתקופה האחרונה, למדנו שיש גידול רב במכירות מוצרי אורז יסמין ואורז פרסי של המותג הבינלאומי Daawat, אותו אנו מייבאים לישראל.
לצד זאת, ניתן לראות כי גם בקטגוריית הגבינות, ישנה עלייה במכירות של המותג 'יורו מחלבות אירופה', זאת בשל התנהלות צרכנית נכונה בקרב הקונים בישראל. הגבינות שמביאה חברת 'ויליפוד' תחת המותג 'יורו מחלבות ארופה', מהוות מענה אידיאלי למציאות הנוכחית עבור הצרכן הישראלי – מוצרים איכותיים מארצות המקור וממיטב המחלבות בארופה וזאת במחיר הוגן ונמוך מהמתחרים.
האם מותג פרטי נמכר יותר מהמותגים הגדולים?
ניתן לראות שהצרכן בהרבה קטגוריות בוחר בו ולכן קיים גידול במותג הפרטי ברשתות השיווק הגדולות. כמובן כל עוד המוצר מהווה בשורה מבחינת המחיר. ויליפוד חרטה על דגלה את המוטו של 'טעם מנצח במחיר מנצח' ולכן לצרכן שרוכש ממוצרי החברה יש אלטרנטיבה מצוינת לעומת המותגים המובילים במגוון רחב של מוצרים וזאת מבלי לוותר על איכות המוצר״.
ילדים וחינוך
70 אלף ישראלים יורדים מהארץ בשנת 2024
הממוצע השנתי של היוצאים בשנים 2021-2010 עמד על כ-16 אלף ישראלים בשנה לפי השיטה הקודמת, לעומת כ-36 אלף ישראלים לפי השיטה החדשה. אומדן היוצאים לפי השיטה החדשה גבוה ממספר היוצאים לפי השיטה הקודמת בכ-20 אלף נפשות בממוצע בכל שנה. נתון זה אינו מפתיע, שכן ההגדרה החדשה גמישה יותר מההגדרה הקודמת, ולכן אנשים רבים יותר מתאימים לה ונכללים באומדנים (כאמור, לפי השיטה החדשה נספרת שהייה מצטברת ואילו לפי השיטה הקודמת נדרשה שהייה רצופה). יש לציין כי בשנת 2021 מספר היוצאים היה קטן יחסית בעקבות משבר הקורונה (זה ניכר בשתי השיטות).
בקרב הישראלים החוזרים, התמונה דומה: מספר הישראלים החוזרים לפי השיטה החדשה גבוה ממספרם לפי השיטה הקודמת. המספר הממוצע של החוזרים בשנים 2021-2010 עמד על כ-10.0 אלף נפשות לפי השיטה הקודמת, לעומת כ-24.5 אלף לפי השיטה החדשה. ההפרש בין מספר החוזרים לפי שתי השיטות עמד על כ-15.0 אלף בממוצע לשנה.
ישראלים יוצאים לטווח ארוך: לעומת שנת 2022, בשנת 2023 מספר הישראלים שהוגדרו כיוצאים לטווח ארוך (יצאו מהארץ לראשונה במהלך 2022) גדל בכ-46.4% והגיע ל-55.3 אלף. שיעור היוצאים עמד על 5.7 יוצאים לאלף תושבים באוכלוסייה.
חודש יציאה: מניתוח נתוני הישראלים היוצאים לפי החודש שבו יצאו לראשונה מהארץ, עולה כי מספר היוצאים הגבוה ביותר היה בחודשי הקיץ – יולי, אוגוסט, וספטמבר; מספר גבוה של יוצאים היה גם בחודשי החורף – נובמבר ודצמבר. סביר להניח כי העלייה במספר היציאות בקיץ מותאמת לתחילת הלימודים בחו"ל והעלייה בחודשי החורף מותאמת למועדים נוחים לטיולים במדינות בחצי הכדור הדרומי.
יוצאים בשנת 2024 (נתונים ארעיים): את השפעת אירועי ה-7/10/2023 ומלחמת "חרבות ברזל" על דפוסי ההגירה מישראל לטווח ארוך אפשר יהיה לאמוד בחלוף שנה, כלומר החל מהתאריך 7/10/2024 ואילך. נכון למועד פרסום הודעה זו, אפשר להשוות בין אומדני הישראלים היוצאים לטווח ארוך בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2024 לבין היוצאים לטווח ארוך ב-2023. מניתוח הנתונים עולה כי חל גידול של 58.9% בין מספר היוצאים ב-2023 – 25.5 אלף נפשות, לבין מספרם ב-2024 (נתונים ארעיים) – 40.6 אלף נפשות. ההפרש בין היוצאים לטווח ארוך בכל חודש בין 2023 ל-2024 עמד על כ-2.2 אלף נפש בממוצע יותר ב-2024.
מין וגיל: בשנת 2023 כ-55.3 אלף מתושבי ישראל הוגדרו כיוצאים לטווח ארוך. מעט יותר ממחצית מהיוצאים היו גברים – כ-28.8 אלף (52.0%), וכ-26.5 אלף (48.0%) היו נשים. הגיל החציוני של כלל היוצאים היה 31.6 שנים. גברים נוטים לצאת מהארץ בגיל צעיר יותר מנשים – גילם החציוני של הגברים עמד על 30.7 שנים, ואילו גילן החציוני של הנשים עמד על 32.5 שנים.
כפי שמשתקף בפירמידת הגילים שלהלן, בהרכב הגילים של היוצאים יש ייצוג גבוה לגילי שנות העשרים והשלושים – כ-40.2% מהיוצאים, לעומת 26.6% בכלל האוכלוסייה. בגילים אלו נוטים יותר לצאת ללימודים או לעבודה בחו"ל. כמו כן, בקרב היוצאים יש ייצוג נמוך יותר לילדים ולבני 65 ומעלה, בהשוואה לנתונים המקבילים בכלל האוכלוסייה
מצב משפחתי: בקרב הגברים הישראלים היוצאים בגיל 15 ומעלה חלקם של הרווקים והנשואים היה דומה – קצת פחות ממחצית (47.7% ו-45.0%, בהתאמה). בקרב הנשים היו מעט יותר משליש רווקות (36.5%) והרוב נשואות (51.4%). חלקן של הגרושות בקרב הנשים (8.4%) היה גבוה מחלקם של הגרושים בקרב הגברים (6.3%), וחלקן של האלמנות (3.7%) היה גבוה מחלקם של האלמנים (0.9%). מתוך סך הנשואים והנשואות, 41.1% היו זוגות נשואים שיצאו לחו"ל באותה שנה עם בן/ת הזוג. עובדה זו מחזקת את הסברה שהיוצאים הללו אכן העבירו את מרכז חייהם לחו"ל.
השכלה: אוכלוסיית היוצאים מתאפיינת ברמת השכלה גבוהה יותר מזו של כלל האוכלוסייה בישראל. בקרב היוצאים בגילי 90-20, ל-53.7% מהיוצאים היו 13 ומעלה שנות לימוד, בהשוואה ל-44.2% בקרב סך האוכלוסייה בגילים אלו. בולט במיוחד ההבדל בין אחוז היוצאים עם 16 שנות לימוד ומעלה (26.4%) לאחוז בקרב כלל האוכלוסייה (19.0%). אחוז היוצאים שלהם 12-11 שנות לימוד (41.8%) דומה לאחוז בקרב כלל האוכלוסייה (40.5%). לעומת זאת, אחוז היוצאים שלהם 10-0 שנות לימוד (4.6%) היה נמוך משמעותית מהאחוז בקרב כלל האוכלוסייה (15.3%).
צרכנות ומבצעים
דקטלון עם הנחות של עד 50% על מגוון מוצרי ספורט בכל סניפי הרשת ברחבי הארץ ואונליין
DECATHLON, מותג הספורט הבינלאומי, יוצא במבצע של עד 50% הנחה על עשרות מוצרים ממגוון ענפי הספורט, החל מאופנת ספורט לילדים, גברים ונשים ועד נעלי ריצה, שעונים, אוזניות ועוד. ההנחות יהיו תקפות בכל סניפי הרשת מהצפון ועד דרום, באתר החברה ובאפליקציה, עד גמר המלאי.
בהתאם למדיניות החברה, דקטלון אינה נוהגת לקיים מבצעי הנחה באופן תדיר זאת מאחר שמוצרי המותג נמכרים במחירים נוחים ביותר במהלך כל השנה. מבצעים והנחות מפורסמים במקרים חריגים כאשר המלאים והכמויות שהובאו לישראל לא תואמים לביקוש באותה העונה. מסיבה זו, כאשר הרשת יוצאת במבצע, מגוון המוצרים משתנה ואינו תלוי קטגוריה או עונה.
המוצרים ש-DECATHLON מציעה יפתיעו לטובה את הלקוחות המנוסים ביותר ברמת טכניות גבוהה ובחדשנות שבאה לידי ביטוי בפתרונות נוחים ופונקציונליים הן לספורטאים והן לחובבי הספורט. מוצרים אחדים נושאים בגאווה תווית של העיצוב האקולוגי שפותח כאחד הפתרונות של החברה להבטחת עתיד בר קיימא לדור הבא של ספורטאים.
מבין המוצרים בהנחות ניתן למצוא: טייץ אימון לנשים (59 שקלים במקום 129 שקלים), נעלי ספורט אדידס לילדים (129 שקלים במקום 179.9 ש"ח), שעון עצר לריצה (59 שקלים במקום 79 שקלים), חולצת שוער כדורגל לילדים (59 שקלים במקום 89 שקלים) , נעלי ריצה לילדים (149 שקלים במקום 179 שקלים), אוזניות לריצה (39 שקלים במקום 59 שקלים) ומוצרים רבים נוספים:
- טייץ בגזרה גבוהה לאימוני כושר לנשים – מוצע כעת ב-54% הנחה (59 שקלים במקום 129 ש"ח). בד נמתח ורך של הטייץ מעניק תחושה טבעית ונעימה. תפרים שטוחים וחיתוכים מחמיאים משלימים את העיצוב. חגורת מותן רחבה מציעה תמיכה נוחה ואחיזה מושלמת לאורך כל האימון.
- נעלי ספורט עם סקוץ' לילדים Adidas – מוצעות כעת ב-28% הנחה (129 שקלים במקום 179.9 שקלים). נעליים עמידות מפני שחיקה בזכות סוליה חיצונית מגומי ותפירה בקצות האצבעות.
- שעון עצר לריצה W200 לגברים – מוצע כעת ב-25% הנחה (59 שקלים במקום 79 שקלים). שעון העצר מצויד בתאורה אחורית, שעון מעורר ותאריך. עמיד במים עד ATM 5 (40 מטר). ספרות גדולות לקריאה קלה וכוונון קל באמצעות הסמלים על המסך.
- חולצת שוער כדורגל לילדים – מוצעת כעת ב-34% הנחה (59 שקלים במקום 89 שקלים). החולצה מצוידת בספוג מגן ותוספת בד מצופה במרפקים ובכתפיים להגנה מירבית.
- מכנסי ספורט קצרים לנשים – מוצעים כעת ב-51% (49 שקלים במקום 99 שקלים). מכנסי ספורט קצרים 2 ב-1, בגזרה ספורטיבית. הבד הנושם מתייבש במהירות ומונע שפשופים. חגורת המותניים תומכת בפלג הגוף המרכזי לנוחות מירבית.
- חולצת שכבת בסיס למבוגרים Keepdry 500 – מוצעת כעת ב-34% (59 שקלים במקום 89 שקלים). שכבת הבסיס מגנה מקור ומשפרת את ויסות החום של הגוף. ללא תפרים, מה שמפחית את השפשופים. הבד נמתח לארבעה כיוונים ומתאים את עצמו לגוף בצורה מושלמת. מנדפת זיעה ומותירה את העור יבש ואת הגוף חם. החולצה מצוידת בלולאת אגודל סודית.
- טייץ ללא תפרים באפקט פוש-אפ לנשים – מוצע ב-25% הנחה (59 שקלים במקום 79 שקלים). טייץ בעל גזרה חלקה ומחטבת, עם אפקט פוש-אפ המספק תמיכה אופטימלית. כיס מובנה למפתחות, נייד או כרטיס אשראי. הבד הנושם מתייבש במהירות. הטייץ מעניק תמיכה באזור הבטן והירכיים. עיצוב ללא תפרים, מה שמונע שפשופים.
- נעלי ריצה לילדים KIPRUN FAST – מוצעות ב-17% הנחה (149 שקלים במקום 179 שקלים). בלימת זעזועים במהלך ריצה וקפיצות בזכות קצף וטכנולוגיית Kalensole®. השיפוע המופחת בסך 6 מ"מ מעודד צעידה טבעית, בדומה לריצה עם רגליים יחפות. הסוליה של הנעל לא משאירה סימנים על הרצפה. קלות משקל (173 גר' בלבד במידה 35). חצי סוליה עשויה מגומי, מה שמעניק אחיזה טובה יותר לכף הרגל על המסלול ובחדר כושר.
- אוזניות ריצה ONEAR 100 – מוצעות ב-34% הנחה (39 שקלים במקום 59 שקלים). אוזניות סיליקון בעלות אחיזה חזקה במהלך הריצה, עם כנפיים ותפס להצמדת הכבל לבגד. מצוידות במיקרופון ושלט למעבר קל בין האזנה למוזיקה לשיחות טלפון. עמידות מפני זיעה, קלות משקל (15 גר' בלבד). התאמה מושלמת לצורת האוזן.
- טייץ ארוך לנשים לאימוני קרדיו – מוצע ב-34% הנחה (59 שקלים במקום 89 שקלים). טייץ ארוך בגזרה חדשה ומודרנית, שלא מתפשר על הסגנון ובו בזמן מעניק נוחות וחופש תנועה במהלך האימון. הבד הנושם מתייבש במהירות. הטייץ מצויד בכיס מובנה למפתחות, נייד או כרטיס אשראי.
המשימה ש-DECATHLON הציבה לעצמה היא פשוטה: להנגיש ספורט לכולם. החברה מפתחת ומייצרת מוצרים בעלי ביצועים הטכניים הטובים ביותר בשוק במחיר הנמוך ביותר האפשרי, ומציעה מדיניות החזרה חסרת תקדים של 365 יום עבור כל מוצרי החברה.
מבצע קנה קבל בקניון גן העיר הוא גן עופר
החגים בפתח ובקניון גן עופר (גן העיר) חוגגים יחד איתכם. קונים ב-299 שקלים ומעלה בחנויות הקניון ביום אחד, ומקבלים מתנה לבחירה בחנויות קסטרו הום, גולף אנד קו וורדינון.
לקראת החגים כולנו מלבישים את הבית והמשפחה ויחד מתפללים לשנה טובה יותר וחרף המצב הביטחוני עושים מה שניתן כדי שהחגים יהיו חגיגיים במקסימום. הנהלת הקניון מוסיפה ניחוח חג ומכריזה על מבצע ‘קנה קבל’ חגיגי במיוחד.
קונים ב-299 שקלים ומעלה ביום אחד בכל חנויות הקניון ומקבלים שובר מתנה לבחירה. גולף &קו אגרטל פרחים ויולט, ורדינון סט סכינים ומגבות מטבח, קסטרו הום תבנית אפיה פורצלן.
בנוסף, לרוכשים מעל 599 שקלים במצטבר באותו יום חניה יומית חינם בחניון גן העיר.
קבלת שובר המתנה מותנה בהצגת חשבונית מקור בעמדת הדיילות בקניון (קומת כניסה ליד קסטרו הום). המבצע מתקיים עד 2.10 או עד גמר המלאי. קניון גן העיר. אבן גבירול 71 תל אביב
Italsofa עם אתר סחר ומנגישה מחירים
איטלסופה ITALSOFA, רשת הסלונים הגדולה בישראל עם 11 סניפים, פותחת לראשונה אתר סחר ומשיקה לכבודו קולקציה מבצעים חסרי תקדים. באתר מבחר דגמים במחירים אטרקטיביים כמו ספה תלת מושבית ארוכה דגם TORONTO ב-4,990 שקלים בלבד במקום 6,990 שקלים; ספה תלת מושבית ATHENS בריפוד עור ב-5,890 שקלים במקום 6,950 שקלים ועוד.
רשת ITALSOFA נמצאת בייצוג בלעדי של קבוצת קאופמן, שתחתיה נמנים שמות של המותגים המובילים בארץ ובעולם כמו ד"ר גב, נטוצי, נאפו, DROM, קוקה ומארלי. רשת איטלסופה מונה 11 סניפים – החל מחיפה בצפון ועד לבאר שבע בדרום, בהם תוכלו למצוא עשרות דגמי סלונים בינלאומיים המתחדשים מדי עונה. הרשת מציעה מגוון רחב של קולקציות מעוצבות בסגנון איטלקי אותנטי, אורבני, מודרני, צעיר ומרענן במחירים נוחים ושווים לכל נפש. מבין מותגי איטלסופה:
CALIA ITALIA – מותג מוביל המציע מערכות ישיבה בעיצוב איטלקי על זמני, ששמות את הנוחות שלכם במקום הראשון. ברוכים הבאים לאזור הנוחות שלכם, הוא נראה טוב יותר מאי פעם.
POLO DIVANI ITALIA – מותג עכשווי ומאוזן המפגיש אומנות, מסורת איטלקית וייצור טכנולוגי. קולקציות בעלות תחכום, קווים מדויקים ותשומת לב לפרטים המתמזגים ליצירה מאוזנת של אלגנטיות נצחית.
KUKA – הענק העולמי הסיני בתחום הריהוט מאז 1982. כיום, החברה משווקת למעל 120 מדינות ואזורים בעולם, עם 6000 חנויות ולמעלה מ-110 מעצבים אשר יחדיו מספקים מוצרים ושירותים באיכות גבוהה למיליוני משפחות בעולם.
ITALSOFA – קולקציה המציעה מבחר רחב של מערכות ישיבה המיוצרות במפעלי NATUZZI במיוחד עבור מותג ITALSOFA.
האתר החדש: www.italsofa.co.il
שונות
המועצה לצרכנות לקראת חגי תשרי: בראש השנה הסל שלנו התייקר ב- 7% לעומת אשתקד
כמדי חודש, המועצה לצרכנות ערכה בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 818 מוצרים ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. הבדיקה נערכה ב-18.9.2024, שבועיים לפני ראש השנה. מהבדיקה עולה כי אמנם אין שינוי משמעותי בממוצע מול הבדיקה בחודש שעבר (ואף נרשמה ירידה של אחוז אחד עקב מבצעי החגים), אולם יש שינוי מובהק לרעה לעומת הבדיקה המקבילה בשנה שעברה שנערכה אף היא שבועיים לפני ראש השנה (ב-30.8.23). בהשוואה לבדיקה המקבילה בשנה שעברה השנה נשלם על הסל כ-7 אחוזים יותר!
הבדיקה נעשית בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר.
אז מה אומר הסקר ביחס לסקר מהשנה שעברה? כאמור, במרבית הקטגוריות נשמו עליות כשאת העליות החדות ביותר ניתן למצוא דווקא המוצרים המבוקשים ביותר לחג: העופות, הבשר, הירקות והתבלינים. להלן הקטגוריות בהן נרשמו העליות הגבוהות ביותר (ממוצע בין כל הרשתות בכל הארץ):
שמן זית +39% | תבלינים +12% | מוצרי עוף טרי +35% | שימורים +11% | ירקות ופירות קפואים +25% | דגים קפואים +8% | ירקות טריים +20% | בשר (טרי וקפוא) +10% | את הקפיצה המשמעותית ביותר במחיר עשו העגבניות שמחירם התייקר ב-72%.
איפה הסל הזול ביותר? מתוך 816 הרכבנו סל של 770 מוצרים (הנפוצים יותר ברשתות). המחירים נבדקו בממוצע רשתי, כאשר להשוואה נלקחו רק רשתות שהכילו לפחות כ~ 80% מסך המוצרים כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת , נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו .
באופן כללי רשת הזולה ביותר רמי לוי, והיקרה ביותר מגה בעיר הפרש ביניהן כמעט 20% (גדל מול בדיקה קודמת אז היה 18%), כאשר ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר קשת טעמים והיקרה ביותר מגה בעיר -12% (גדל מפעם שעברה אז היה 9%). ההפרש בין רשת HEAVY דיסקאונט HD)) הזולה ביותר רמי לוי והיקרה ביותר קרפור היפר- 4.6% (אין שינוי לעומת בדיקה קודמת). ההפרש בין רשת הלאו הדיסקאונט (LD) הזולה ביותר מחסני השוק והיקרה ביותר סופר ספיר (טיב טעם לא נכנסה גם הפעם להשוואה)- 8% (ההפרש גדל, פעם שעברה היה 5%).
בריאות
מגן דוד אדום עם אוטובוס טיפול נמרץ הכולל 7 מיטות ו-10 מקומות ישיבה
לאחרונה, בעקבות המצב הביטחוני בצפון הארץ, במבצע מיוחד הועברו על ידי צוותי מגן דוד אדום 9 פגים ממרכז רפואי כרמל לבתי חולים ממוגנים בחיפה ובחדרה, הפגים ימשיכו וילוו על ידי הצוות הרפואי במרכז הרפואי כרמל גם במהלך שהותם בפגיות בבתי החולים אליהם הועברו, אומרת ד"ר קרן לביא נבו, מנהלת הפגייה במרכז הרפואי כרמל. רוב הפגים הועברו באמצעות אוטובוס הטיפול הנמרץ החדש של מד״א, בעל טכנולוגיות מתקדמות ויכולת העברה של 7 מטופלים שוכבים ו-10 מטופלים יושבים.
האוטובוס החדש, הוא ראשון מסוגו בארץ, ומצטרף לצי אוטובוסי הטיפול הנמרץ של מד"א. הוא תוכנן ועוצב בעקבות לקחי השבת השחורה, ויכול לטפל במקביל במספר מטופלים באמצעות תרופות מתקדמות שנמצאות באוטובוס, מערכת חמצן משוכללת שמאפשרת מתן חמצן לכל המטופלים בו-זמנית, ציוד טיפול נמרץ מתקדם הכולל מוניטור, ציוד הנשמה, ציוד החייאה, שקע חשמלי של 220W ליד כל מיטה, והתאמה להעברה עם מכשירי אקמו. האוטובוס מאויש על ידי צוותים רפואיים מקצועיים שהוכשרו לשם מטרה זו. ההעמסה לאוטובוס מתבצעת בצורה ייחודית על ידי מתקן העמסה הידראולי משוכלל שנפתח מדופן האוטובוס.
אוטובוס הטיפול הנמרץ נועד לשינוע ולטיפול בכמות גדולה של חולים או פצועים במקביל ויפעל במקרי הצורך לוויסות והעברה מבתי חולים ומקומות נוספים, ויפעל בכל רחבי הארץ. האוטובוס הוא בין-עירוני, גובהו 4 מטרים, רוחבו 2.55 מטרים ואורכו 14 מטרים. האוטובוס יכול להגיע למהירות הדרושה להעברה מהירה ובטוחה בהתאם לתנאי הדרך ויש בו מקום למטופלים, למלווים ולצוותים הרפואיים.
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום נמצא בשאיפה תמידית להשתפר ולהתאים את עצמו לצרכי רפואת החירום במדינת ישראל, אוטובוס הטיפול הנמרץ החדש שמצטרף לצי כלי הרכב המיוחדים של מד"א הוא עדות לכך. היכולות המתקדמות שלו ומספר הפצועים או החולים הרב שניתן לפנות באמצעותו יאפשרו מתן שירות רפואי טוב יותר, מהיר יותר ויעיל יותר לאזרחי מדינת ישראל".
לקראת ראש השנה וחגי תשרי: מגן דוד אדום ערוך ומתוגבר
מפרוץ המלחמה, בשמחת תורה תשפ"ג (7.10.23), מגן דוד אדום נמצא בכוננות גבוהה ובקשר רציף עם גורמי הביטחון. בשנה האחרונה, הארגון הרחיב את פריסת החובשים והפראמדיקים ברחבי הארץ ועיבה את מערך רכבי החירום במאות אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ, אופנועים ורכבים ייחודיים נוספים של מד"א, בהם אוטובוס טיפול נמרץ חדש עם שבע מיטות ואמצעים לטיפול מציל חיים מתקדם. במהלך חגי תשרי וחול המועד כלל רכבי החירום של מד"א יהיו מאוישים ו-35,000 עובדי ומתנדבי מד"א יפעלו בכוננות גבוהה ויהיו ערוכים לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל צורך רפואי שעלול להתעורר.
מסוקי מד"א-הצלה אייר בצפון הארץ ובדרומה יישארו בכוננות כפי שהיו בשנה האחרונה. אלפי עובדי ומתנדבי מד"א יבלו את החג בחיק משפחתם, כשאמבולנס של מד"א נמצא בביתם בכוננות ומוכן להזנקה בעת הצורך. בנוסף, כוננים רבים במד"א, אשר יתפללו בבתי כנסת ברחבי הארץ, יצטיידו במכשור רפואי מתקדם ובמכשירי מפעם (דפיברילטור), שיסייעו להם להציל חיי אדם במידת הצורך.
במד"א פונים לגבאים בבתי הכנסת וקוראים להם להכין מראש, ובטרם כניסת החג, מכשיר טלפון סלולרי חכם למקרה חירום, שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 וביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי'.
מנכ"ל מד"א אלי בין: "בפתחה של השנה החדשה, אנו מאחלים להשבת החטופים שלנו לביתם בריאים בנפש ובגוף, החלמה מהירה לפצועים, שולחים חיזוקים לחיילנו שיחזרו לשלום ומאחלים לאזרחי ישראל בריאות איתנה ושנעבור ימים שקטים. שולחים חיזוקים לחיילנו שיחזרו לשלום למשפחותיהם הם והחטופים שלנו למשפחותיהם בריאים בנפש ובגוף במהרה. לקראת חגי תשרי, אני קורא לאזרחים לנקוט ביתר זהירות במהלך החופשה ולנהוג בבטחה – בעיקר בסביבת ילדים. מד"א יזם תרגילים בחודשים האחרונים שמדמים מצבי קיצון ואירועי רב נפגעים כדי להיות ערוכים לכל אירוע שעלול לבוא. בשם מתנדבי ועובדי מגן דוד אדום, אני מאחל לכל עם ישראל בריאות ושנה טובה ומתוקה מלאת נחת".
לצד התגבור המשמעותי של צוותי מגן דוד אדום, מזכירים במד"א לציבור מספר כללי בטיחות חשובים שיכולים להציל חיים:
במד"א מבקשים מציבור המתפללים המגיעים לבתי הכנסת, להעניק תשומת לב מיוחדת לילדים ופעוטות, ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה נקראים במד"א לטפל בילדים ופעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת, בעת משחק במקומות בהם קיימת סכנה, ושאינם מיועדים למשחק ילדים ופעוטות.
יש להרחיק מהישג ידם של ילדים מיחמים ופלטות שבת חמות, שעליהם סירים ונוזלים רותחים.
מנקים את הדגים לקראת החג? שימו לב – לעיתים נגרם זיהום מעצמות הדגים, מאכל החג המסורתי, בזמן הכנתם. זיהום שכזה לרוב מחייב טיפול רפואי הכולל מתן אנטיביוטיקה. יש לחייג למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 או דרך יישומון "מד"א שלי", ופעלו על פי הנחיות הפראמדיק במוקד עד להגעת צוות מד"א.
מומלץ שלא לאפשר לילדים מתחת לגיל 5 לאכול מהדגים המוגשים בחג. עצמות הדג עלולות להיות חבויות בתוך הדג או בגפילטע-פיש, ואינן נראות לעין. לילדים מעל לגיל 5 ולאנשים עם בעיות בבליעה יש לברור בקפידה את בשר הדג ו'לסנן' אותו מעצמות.
אין להשאיר ילדים ברכב סגור, גם לא למספר דקות. במהלך הסידורים לקראת החג הקפידו לוודא שכל הילדים יצאו מהרכב. הקפידו לנעול את הרכבים בחניות הפרטיות על מנת שילדים לא יכנסו לשחק ברכב וינעלו.
הילדים רוחצים בים או בבריכה – יש להקפיד על מבוגר אחראי השומר על הילדים באופן רציף.
יש לוודא היכן נמצא המרחב המוגן לכל מקום שאליו מגיעים ולהישמע להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.
בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם בעמדות התרמות הדם של מגן דוד אדום שיוצבו בקניונים, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ. מידע על מיקום עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam או בטלפון 03-5300400