חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגזין חדשות רכב וטכנולוגיה של דני בר מס' 07/2023

השקות חדשות של כלי רכב בישראל ואירופה ||| דגמים חדשים של טויוטה, קיה, פיילוטקאר והרבה חשמל באוויר ועל הכביש ||| טכנולוגיות פורצות דרך וגם אפליקציות ||| נפגעי תאונות דרכים ||| חדשות תחבורה ועדכוני בטיחות בדרכים ||| חוקים חדשים ואכיפה ביבשה ובים ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…

רכב

טויוטה עם bZ4X חשמלית על מלא בטעינה מהירה יותר

טויוטה bZ4X (צילום יח"צ חו"ל)

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, משיקה גרסה המעודכנת ל-bZ4X, ה-SUV החשמלי הראשון של המותג, ועל חבילה ייחודית המאפשרת הצטרפות למהפכת הרכב החשמלי בראש שקט מאי פעם. זהו הדגם הראשון בסדרת bZ החשמלית, המייצגת את החזון Beyond Zero (מעבר לאפס), תרומה לעולם שהיא הרבה מעבר לאפס פליטות מזהמים, במטרה ליצור שינויים חיוביים באורח החיים ולהציע לכולם אפשרויות ניידות חדשות, מציאת דרכים להשפיע לטובה על כדור הארץ והחברה תוך שאיפה לעתיד בר קיימא.

הגרסה המעודכנת של ה- SUV החשמלי, הרכב האולטימטיבי למשפחה, מציגה יחידת טעינה מובנית חדשה (ON BOARD CHARGER) ותוכנה משודרגת הכוללת עדכונים ואופטימיזציה של תצוגת הטווח ויעילות הטעינה.

לרגל השקת הגרסה המעודכנת של ה- bZ4X, ומתוך רצון להקל כמה שניתן על המעבר לרכב חשמלי, שיכול לעיתים להיתפס כמאיים ומורכב, בטויוטה שואפים לתהליך קל, פשוט ובטוח עד כמה שניתן, ומעניקים לכל רוכש חבילת FREEDOM PACK הכוללת ביצוע סקר חשמל בביתו, והתקנת עמדת טעינה מקורית לרכב החדש בבית הלקוח ללא עלות. שווי החבילה נאמד ב- 6,490 שקלים .

לטויוטה bZ4X, טווח נסיעה של למעלה מ- 500 ק"מ והיצרן מצהיר על יעילות סוללה יוצאת דופן המתוכננת לרמה של 90% מיעילותה כחדשה לאחר תקופה של 10 שנים! לאור ביצועים יוצאי דופן אלו ורמת אמינות גבוהה במיוחד, יוניון מוטורס מאפשרת רכישת הארכת אחריות לסוללה עד ל 10 שנים! (הארכת האחריות כפופה לבדיקה).

  • עדכונים ושיפורים ל – SUV המשפחתי האולטימטיבי: ה- bZ4X מגיע מעתה עם מטען מובנה תלת פאזי בעל הספק טעינה של עד 11 קילוואט (לעומת שקע חד פאזי שנמכר עד היום). המטען התלת פאזי יאפשר טעינת AC מהירה יותר של הרכב וקיצור משמעותי בזמן הטעינה אשר יעמוד על בין 6.5 ל-10 שעות. בנוסף, הרכב מגיע עם גרסת תוכנה מעודכנת, כך שהיא מספקת טעינה משופרת ותצוגת טווח מדויקים יותר. עדכון התוכנה יבוצע ללא עלות לכלל לקוחות bZ4X במרכזי השירות המורשים של טויוטה
  • בין השינויים בגרסת התוכנה המשודרגת: אופטימיזציה של הטווח המוצג תוך טיוב טווחי הביטחון, כך שישקף את הטווח הזמין בצורה מדויקת יותר, קרי הקטנת טווח הבטחון באמצעות הפיכת חלק גדול ממנו לטווח גלוי עבור הנהג וכן דיוק השפעת מערכת המיזוג על הטווח כך ששופר חיזוי הטווח בעת השימוש במיזוג האוויר.
  • עדכון תדירות טעינה מהירה DC כך שהוא מאפשר מספר רב יותר של מחזורי טעינת DC לכל 24 שעות וזאת כמובן מבלי להתפשר על הביצועים לטווח ארוך של הסוללה וכן בוצע צמצום זמן הטעינה הנדרש בטעינת DC מ-80% ל-100%, כך שכעת הוא עומד על 30 עד 60 דקות (תלוי בתנאים כגון טמפרטורה).
  • תצוגת צריכת אנרגיה כך שתשקף מעתה באופן טוב יותר את צריכת החשמל בפועל ובנוסף מצב הטעינה יוצג באחוזים הן במהלך נסיעה והן במהלך טעינה.

ה- bZ4X הושק בישראל לפני כשנה וזכה לביקושים גבוהים, וזאת בזכות המאפיינים הייחודים לו הנותנים מענה מקיף לצרכי הלקוחות: בטיחות – הדור השלישי של חבילת מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense עם מערכות חדשות ומשופרות הן בתחום הבטיחות האקטיביות והן בתחום הסיוע לנהג כגון פונקציית עדכונים אלחוטיים (OTA) ומערכות נוספות לסיוע אקטיבי בנהיגה ובחניה. ביצועים מעולים וחווית נהיגה גם בשטח – גרסת 4X4, ההנעה הכפולה של הרכב ומערכת X-MODE לנסיעת שטח מיטבית ומרגשת המאפשרת ביצועי שטח משופרים, בטיחות מרבית בזמן נהיגת שטח, בחירה בין מצבי שטח שונים ומורכבים וכוללת בקרת אחיזה וסיוע במדרון DAC ובכך משווה לנוסעים ברכב את תחושת הביטחון ההכרחית על מנת שיוכלו ליהנות מנהיגת שטח חווייתית, איכותית וחיובית; לטויוטה bZ4X האצה חלקה והתנהגות כביש מצוינת עם מערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים המספקת ביצועים מובילים בקטגוריה, עם מנוע חשמלי נפרד לכל סרן, שהופכות את הנהיגה בו לחוויה יוצאת דופן ומהנה. נוחות לכלל הנוסעים ברכב – מימדיו הפנימיים של ה-bZ4X ייחודיים בגודלם ובנויים כך שהם מספקים נוחות ומרווח ניכרים בין היתר על ידי מרווח רגליים אופטימלי עבור כל הנוסעים עם 1,000 מ"מ מרווח בין מושבים קדמיים לאחוריים; תא מטען נדיב במיוחד עם רצפה הניתנת להצבה בגבהים שונים ונפח אחסון של 452 ליטר עד גובה נקודת החגורה המספק מספיק מקום אפילו ל אופניים. בנוסף, טויוטה bZ4X עושה שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לספק קישוריות מעולה.

עם למעלה מ-25 שנות ניסיון בהנעה חשמלית, טויוטה מובילה את עתיד המכוניות החשמליות עם טכנולוגיית סוללות מתוצרתה שמבטיחה איכות, עמידות ואמינות ברמות המובילות בעולם. ולכן כבר היום טויוטה מציעה לבחירת הלקוחות בישראל 10 דגמים מחושמלים הכוללים 8 דגמים היברידיים, דגם פלאג אין ורכב חשמלי מלא bZ4X. השאיפה של טויוטה היא להגיע לניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד 2040 – עשור מוקדם יותר מהיעד של טויוטה העולמית. חלק מהותי בכך הוא יעד של 100% רכבים חדשים עם אפס פליטות ברחבי אירופה במובן הרחב שלה, ובכלל זה גם ישראל עד שנת 2035.

על-פי נתוני היצרן ולפי בדיקות מעבדה. משך הטעינה עשוי להיות מושפע, בין היתר, מהתשתית שאליה מחוברת עמדת הטעינה, ממצב טעינת הסוללה בעת חיבורה לעמדת הטעינה, מטמפרטורת הרכב והטמפרטורה החיצונית, ולפיכך עשוי להיות ארוך משמעותית ממשך הטעינה המצוין. בשקע טעינה 11KW משך הזמן משתנה בהתאם לזרם המסופק על ידי עמדת הטעינה.

גידול של 10% ביבוא כלי רכב בחמישה החודשים ראשונים 2023

סה"כ עלו על כבישי ישראל בחודשים ינואר-מאי 2023, 149,604 כלי רכב לעומת 135,976 אשתקד. המותגים המובילים הם יונדאי עם ירידה של 6% במסירות ו- 24,913 כלי רכב חדשים על כבישי ישראל. קיה עם 18,413 מכוניות וירידה של 4% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

טויוטה עם 13,783 כלי רכב חדשים אבל צניחה של 35% במסירות לעומת אשתקד. מזדה עם גידול של 4% ו- 9,254 מסירות. במקום החמישי התמקם מותג הרכב החשמלי הסיני BYDAuto עם 8,497 מסירות ראשונות. סקודה עם 7,376 כלי רכב שהם 20% יותר מאשתקד. צ'רי הסינית התמקמה גבוה בטבלה עם 7,165 מסירות. מיצובישי עם ירידה של 15% במסירות ו- 5,713 כלי רכב חדשים על הכביש. סוזוקי עם 28% גידול ו- 4,829 מסירות. פיג'ו עם 20% גידול במסירות ו- 4,635 מסירות.

טלקאר עם תחילת שיווק דגם קיה סלטוס עדכני שעבר מתיחת פנים.

קיה סלטוס, אשר הושק במחצית השניה של 2020, זכה לפופולריות רבה עם למעלה מ 13,000 מסירות ואף היה לרכב הפנאי הקטן הנמכר ביותר בישראל בתקופה זו. סלטוס המעודכן מציג נוכחות מרשימה עוד יותר הודות לעיצוב מעודכן הכולל גריל קדמי גדול המשלב חתימת אור חדשה בסגנון Star Map ופגוש קדמי שעוצב מחדש המדגיש את הרוחב ומעניק לסלטוס מראה חזק ועדכני.

גם בחלק האחורי מציע הסלטוס חתימת אור עדכנית, התואמת לזו הקדמית.

החלל הפנימי של הסלטוס עבר אף הוא עדכון, ובדומה לקו המעודכן של דגמי קיה החדשים הוא כולל מסך תצוגה דיגיטלי פנורמי, המשלב מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', בעל קישוריות אלחוטית ל Apple CarPlay ו  Android Auto, עם לוח מחוונים בגודל 4.2 אינץ'.

הסלטוס המעודכן מציע שדרוג משמעותי בהיצע מערכות הבטיחות המתקדמות. כסטנדרט, כל דגמי סלטוס מצוידים במערכת בלימה אוט' (כולל זיהוי דו גלגלי והולכי רגל) FCA, מערכת לתיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב LKA+LFA, תאורה גבוהה אוט' HBA והתראה על עירנות נהג DAW.

בנוסף, כולל הסלטוס העדכני מערכת אקטיבית לניטור רכבים ב"שטח מת", כולל מניעת מעבר לנתיב לא פנוי BCA, התראה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה RCCA ומערכת להתראה מפני רכב חוצה בעת פתיחת דלת SEW .

בדגם פרימיום מערכת הבלימה האוט' משודרגת עם יכולת זיהוי רכבים ובלימה בעת פניה שמאלה בצומת 1.5FCA, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים SCC ובקרת מהירות חכמה באמצעות זיהוי תמרורים ISLA .

מחירים: סלטוס 2.0 ל' אוט' EX – 155,990 שקלים | סלטוס 2.0 ל' אוט Premium – 159,990 שקלים

ד.ל.ב מוטוספורט עם PilotCar – מגוון כלי רכב תפעוליים עירוניים, חקלאים ועוד

רכבים תפעוליים של PilotCar (צילום דני בר)

כלי הרכב התפעוליים עתידים לבצע קפיצת מדרגה של ממש באיכות החיים בתוך העיר של בתי עסק וארגונים וכן באזורי תעשיה, במוקדי תיירות, במתחמים תפעוליים, בשירות ציבורי, בשטחים חקלאיים (קיבוצים ומושבים), במתחמי ספורט ובמוקדי שילוח LAST MILE, הודות להינע חשמלי ידידותי לסביבה, רישוי כביש בדגמים הרלוונטיים ומגון עצום של אפשרויות התאמה אישית של יכולות כלי הרכב.

היצע הכלים יחד בשני דגמים עיקריים, ה-P1000 – רכב משא עירוני ברישוי צהוב שיוצע בשלוש גרסאות עיקריות ועם היכולת לבחור את סוללת הליתיום שתשמש את המנוע החשמלי וזו תעניק טווח נסיעה של עד 220 ק"מ. הדגם השני, ה-PC, הנו רכב תפעולי המיועד לפעול במתחמים מוגדרים כמו מתחמי בילוי, פארקים עירוניים, בתי חולים ואזורי תעשיה ועבורם יציע לא פחות משש גרסאות עיקריות הניתנות להתאמה אישית לצורכי המשתמש.

  • PILOTCAR P1000 : שוק כלי הרכב התפעוליים העירוניים צובר תאוצה בישראל וכן נהנה מחרות גוברת ואל שוק צומח זה מחדירה ד.ל.ב מוטוספורט את הפיילוטקאר P1000 החדש. דגם זה מקבל בישראל רישוי צהוב תחת ההגדרה L7e-Cu המאפשרת לו לנוע בתחומי ערים, מתחמי עסקים, אזורי תעשיה ועוד ללא הגבלה. דגם זה פונה לקהל גדול של משתמשים באמצעות שלוש גרסאות לייעוד שונה – ארגז פתוח, ארגז סגור וארגז רכינה לאשפה. אלה יאפשרו לרכב זה לשמש כרכב פינוי אשפה בערים, ובמיוחד ברחובות צפופים (רדיוס סיבוב של 4.6 מטר בלבד), רכב הובלת מטענים LAST MILE (מרכב כבד הממתין בכניסה לעיר ועד לבתי העסק בתוך העיר), רכב שילוח עירוני ועוד. בנוסף לכך, ה-P1000 רשאי לשאת משקל של עד 1,000 ק"ג – יותר מאשר רוב הטנדרים מונעי דיזל שנמצאים בשימוש ובגרסת הארגז הסגור גם נפח הטענה של 2,700 ליטר ועד 2,000 ליטר בגרסת רכב הרכינה לאשפה.

ה-P1000 החדש מצויד במנוע חשמלי בהספק של 22 קילוואט (30 כ"ס) ו-10.4 קג"מ והוא מסוגל להגיע למהירות מרבית של 55 קמ"ש. דגם זה מאפשר לרוכשיו לבחור בין שני נפחי סוללות בהתאם לשימוש – 13 קוט"ש או 26 קוט"ש אשר יעניקו לו בגרסת הסוללה הגדולה, טווח של עד 220 ק"מ בין טעינות. משך זמן הטעינה ינוע בין 4 ל-6 שעות בגרסת הסוללה הקטנה ובין 7 ל-9 שעות בגרסת הסוללה הגדולה מעמדת טעינה ביתית. לדגם זה ישנה גם מערכת בלימה רגנרטיבית, המאפשרת אגירת אנרגיית הבלימה והשבתה אל הסוללה לשם הארכת טווח הנסיעה ושימוש מופחת במערכת הבלמים.

הנוחות התפעולית של ה-P1000 חורגת בהרבה מעבר ליכולות השימוש בו או לממדיו הזעירים (אורך 358.8 ס"מ, רוחב 135 ס"מ, גובה 180 ס"מ, בסיס גלגלים 246.2 ס"מ בגרסת הבסיס) ומוסיפה קבינה ממוזגת, תגבור חשמלי להיגוי, מערכת מולטימדיה מתקדמת, לוח מחוונים דיגיטלי, תא נהג מרווח ופונקציונלי, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. דגם ה-P1000 יימכר בישראל עם שנתיים אחריות מלאה ו-5 שנות אחריות על המנוע, הסולה וחידת הבקרה.

  • PILOTCAR PC: ה-PC הוא אחד הדגמים הפופולאריים והמובילים של PILOTCAR מסביב לעולם. הודות לשלל גרסאות ויכולת התאמה אישית גבוהה, כלי הרכב התפעוליים הללו משרתים בשלל מגרשי גולף, מתחמי תיירות ועסקים, מוסדות בריאות, פארקים, מתחמי ספורט ועוד. שלל גרסאות ה-PC מציעות יכולת הסעת 2, 4, 6 ואפילו 8 נוסעים בנוחות, לשמש להובלת מטענים ומשא בגרסת הארגז הפתוח מאחור, להובלת מזון ושאר מוצרים בגרסת הארגז הסגור, לשמש כהובלת בני אדם בשכיבה במקרה הצורך (פינוי רפואי ממגרשי ספורט), הסעת בעלי מוגבלויות ואף לרדת לדרכים לא סלולות בגרסאות המוגבהות הייעודיות. בנוסף לכל אלה, ה-PC מאפשר התאמה אישית של שלל רכיביו כמו המושבים, השמשה הקדמית, ארגזי המטען, הגג, הארגונומיה של תא הנוסעים ועוד.

ל-PC שש גרסאות עיקריות:

PC-2 – דו-מושבי שמאפשר את הבחירה בין שני מנועים חשמליים, 13 או 16.95 כ"ס, עם מהירות מרבית של 24 או 40 קמ"ש בהתאמה. מאפשר בחירה בין סוללות – עופרת 8.16 קוט"ש או ליתיום 9.7 קוט"ש וטווח נסיעה של 60 או 90 ק"מ בהתאמה. זמן טעינה של 8 שעות בסוללת העופרת, 6 שעות בסוללת הליתיום. רדיוס סיבוב 3 מטר. משקל עצמי 470 ק"ג בסוללת עופרת, 402 ק"ג בסוללת ליתיום. יכולת נשיאת מטען 400 ק"ג

PC-4 – 4-6 מושבים שמאפשר את הבחירה בין שלושה מנועים חשמליים, 13, 16.95 כ"ס או 30.5 כ"ס. מהירות מרבית של 24 או 45 קמ"ש. מאפשר בחירה בין סוללות – עופרת 11.52 קוט"ש או ליתיום 9.7 קוט"ש וטווח נסיעה של 80 ק"מ בהתאמה בשתי הסוללות. זמן טעינה של 9 שעות בסוללת העופרת, 6 שעות בסוללת הליתיום. רדיוס סיבוב 4.3 מטר. משקל עצמי 645 ק"ג בסוללת עופרת, 510 ק"ג בסוללת ליתיום יכולת נשיאת מטען 600 ק"ג

PC-6 – 6-8 מושבים שמאפשר את הבחירה בין שני מנועים חשמליים, 16.95 כ"ס או 30.5 כ"ס

מהירות מרבית של 24 או 35 קמ"ש. מאפשר בחירה בין סוללות – עופרת 11.52 קוט"ש או ליתיום 9.7 קוט"ש וטווח נסיעה של 80 ק"מ בהתאמה בשתי הסוללות. זמן טעינה של 9 שעות בסוללת העופרת, 6 שעות בסוללת הליתיום. רדיוס סיבוב 5.6 מטר. משקל עצמי 746 ק"ג בסוללת עופרת, 611 ק"ג בסוללת ליתיום. יכולת נשיאת מטען 800 ק"ג

PC-W – 2 מושבים + ארגז מטען מאפשר את הבחירה בין שני מנועים חשמליים, 16.95 כ"ס או 30.5 כ"ס. מהירות מרבית של 24 או 35 קמ"ש. מאפשר בחירה בין סוללות – עופרת 11.52 קוט"ש או ליתיום 9.7 קוט"ש וטווח נסיעה של 80 ק"מ בהתאמה בשתי הסוללות. זמן טעינה של 9 שעות בסוללת העופרת, 6 שעות בסוללת הליתיום. רדיוס סיבוב 4.4 מטר. משקל עצמי 661 ק"ג בסוללת עופרת, 526 ק"ג בסוללת ליתיום. יכולת נשיאת מטען 800 ק"ג

PC-A – 2 מושבים + מיטת אלונקה מאפשר את הבחירה בין שני מנועים חשמליים, 13 או 16.95 כ"ס. מהירות מרבית של 24 או 30 קמ"ש. מאפשר בחירה בין סוללות – עופרת 8.16 קוט"ש או ליתיום 9.7 קוט"ש וטווח נסיעה של 80 ק"מ בהתאמה בשתי הסוללות. זמן טעינה של 8 שעות בסוללת העופרת, 6 שעות בסוללת הליתיום. רדיוס סיבוב 3.0 מטר. משקל עצמי 561 ק"ג בסוללת עופרת, 492 ק"ג בסוללת ליתיום. יכולת נשיאת מטען 300 ק"ג

PC-H – 4-6 מושבים + כיסא גלגלים מאפשר את הבחירה בין שני מנועים חשמליים, 16.95 כ"ס או 30.5 כ"ס. מהירות מרבית של 24 או 35 קמ"ש. מאפשר בחירה בין סוללות – עופרת 11.52 קוט"ש או ליתיום 9.7 קוט"ש וטווח נסיעה של 80 ק"מ בהתאמה בשתי הסוללות. זמן טעינה של 9 שעות בסוללת העופרת, 6 שעות בסוללת הליתיום. רדיוס סיבוב 5.6 מטר. משקל עצמי 737 ק"ג בסוללת עופרת, 602 ק"ג בסוללת ליתיום. יכולת נשיאת מטען 700 ק"ג

מחירים: P1000: ארגז מטען פתוח: החל מ-129,000 שקל | ארגז מטען סגור: החל מ-132,000 שקל | ארגז איסוף אשפה: החל מ-163,000 שקלים | PILOTCAR-PC: PC-2: החל מ-39,900 שקל | PC-4: החל מ-46,900 שקל | PC-6: החל מ-50,900 שקל | PC-W: החל מ-50,900 שקל | PC-A: החל מ-52,900 שקל | PC-H: החל מ-59,900 שקל

פריסבי עם סאבליס – ליסינג פרטי לרכב משומש

חברת פריסבי מציעה פתרון חדש וייחודי לכל מי שמחפש מצד אחד לרכוש רכב לשימוש פרטי ומצד שני מבקש לעשות זאת בדרך הזולה ביותר וללא התחייבויות: – שירות סאבליס המאפשר ליסינג פרטי לרכב משומש. במסגרת השירות החדש ניתן למצוא מגוון גדול מאוד של רכבים משומשים המותאמים לצרכים השונים החל מ- 770 שקלים לחודש ובתשלום מקדמה של 7,900 שקלים. השירות הוא לתקופה של 24 חודשים (שנתיים). לאחר מכן תאפשר רכישת הרכב בהנחה. בדומה לרכישת רכב חדש בליסינג, גם כאן הלקוח נהנה מתהליך נוח ו"ראש שקט" המגן מירידת ערך הרכב.

ארז כהן, מנכ"ל פעילויות: "אנו רואים עליות מחירים על בסיס יומיומי, ריבית שמטפסת מעלה, וקושי של הצרכנים שלנו במימון רכב. סאבליס מציעה פתרון ידידותי וקל לרכישת רכב פרטי במחיר נגיש. פריסבי תמשיך להקשיב לצרכי השוק ולהציע פתרונות נוספים המותאמים לקוחותיה ולתקופה".

פריסבי המגדירה מחדש את עולם הרכב של ישראל ומציעה תפיסה חדשה המהווה מענה לשלושת הכשלים המרכזיים בענף: מחיר טעות גבוה ברכישת רכב (חרדת רכישה), חוסר ביעוץ מקצועי ושקוף, ותהליכים מתישים. בפעם הראשונה כל הפתרונות נמצאים במקום אחד ואלה יוצרים חסכון בזמן, הצעת ערך משתלמת וגמישות חסרת תקדים בענף הרכב הישראלי.

מגוון השירותים הרחב ביותר בשוק הרכב הישראלי מונגש כעת לציבור תחת מותג אחדבפלטפורמה דיגיטלית המתקדמת ביותר בענף הרכב וכן בלמעלה מ – 100 אתרי מכירה ושירות הפרוסים בארץ, וזאת באמצעות חברות מבוססות ומנוסות הנמצאות בבעלות ובניהול ישיר של החברה.

לאתר פריזבי: www.freesbe.com

תחרות וספורט

אסטון מרטין ונטאפ בשת"פ לשיפור הביצועים בזמן המרוץ

קבוצת מרוצי המכוניות אסטון מרטין וחברת התוכנה הגלובלית נטאפ המתמחה בניהול נתונים בענן, חברו להפיכת מסלול המרוצים למודרני ולמקסום ביצועים לפני ובמהלך המרוץ. הטכנולוגיה של נטאפ תסייע בשיפור מהירות המכוניות, עמידותן וזמינותן בעזרת ניהול מאוחד ופשוט יותר – בזמן אמת. הפרויקט שהתמקד בתחילה בשדרוג התשתית וביסוס ניהול הנתונים, משתמש כעת בתובנות שהופקו מהנתונים שנאספו עד כה. מסקנות אלו ישפיעו גם על הפחתת משקל המכוניות ועל הפחתת טביעת הרגל הפחמנית של המכוניות.

עיקרון חשוב אחר בעבודה עם אסטון מרטין הוא תחום אבטחת המידע. בפרויקט זה מתבססת נטאפ בטכנולוגיית Cloud Secure שמגבירה את היכולת לזהות התקפות כופר ומספקת אפשרויות בחינה של גורמים חשודים. פתרון זה מנתח את הנתונים כדי לזהות סיכונים בזמן התקפות ומדווח בצורה פעילה על כניסה של גורמים חיצוניים ומשתמשים לא בטוחים.

מרוצי פורמולה 1 הציבו לעצמם מטרה להגיע לאפס פליטות פחמן עד לשנת 2030. פתרונות נטאפ תורמים להשגת מטרה זו במספר דרכים. נטאפ מסייעת לזהות את הכשלים במערכות ובתשתיות הישנות ומספקת פיקוח למזעור הצריכה של המכוניות. בעזרת נטאפ, צוות המרוץ יכול להיות בעל גישה לספקי ענן גלובליים מובילים, שיכולים לתמוך בעומסי העבודה ובתשתית הענן לפי הצורך. כך, השימוש הוא בכוח המחשוב הבסיסי הנדרש ולא מעבר לכך. הליך זה מסייע להפחתת עלויות ופליטה של פחמן, מחזק את היעילות ומאפשר לצוות ה-IT  של אסטון מרטין לעשות יותר בפחות משאבים.

תחבורה ובטיחות

לשכת המהנדסים עם כנס להנדסת רכב ותחבורה חכמה ב-15 יוני אקספו תל אביב

הכנס ה- 40 להנדסת רכב ותחבורה חכמה 2023 של לשכת המהנדסים, האדירכלים והאקדמאים במקצועות הטכנלוגים בישראל יתקיים ביום חמישי, 15/6/2023 במתחם האקספו ת"א, ביתן 10

הכנס להנדסת רכב ותחבורה חכמה בהובלת לשכת המהנדסים בישראל, הוא אירוע מרכזי בענף הרכב, שבו יופיעו טובי המומחים בתחום, חברות מובילות בענף, אנשי ממשל, רגולטורים, ואנשי עסקים. בכנס יתקיימו מושבים, פאנלים והרצאות על נושאים מרכזיים בתחום הרכב והטכנולוגיות המתקדמות שקשורות אליו. כמו כן, יוכרזו חידושים בתחום הרכב, כולל טכנולוגיות חדשות, רכבים חשמליים ועצמאיים, רכבות אלחוטיות, ניהול חכם של תנועה, ועוד.

כנס הרכב להנדסת רכב ותחבורה חכמה יתקיים זו השנה ה-40 וייתן במה לקשת רחבה ומקצועית לשלל נושאים מקצועיים, שעומדים על סדר היום בתחום, ביניהם: חידושים במערכות הנעה בכלי רכב כבדים, היגוי אלקטרוני, מדע נתוני הרכב, השפעת הבינה המלאכותית על עולם הרכב העתידי, מערכות תבוניות לתחבורה ובטיחות הולכי רגל, טעינה רובוטית לכלי רכב חשמליים, ניסוי במיניבוס אוטונומי בישראל, העתיד האוטונומי – תחבורה חכמה: מרכזי ניסויים, אוטובוס אוטונומי, ניהול טעינה חשמלית, תעבורה של רחפנים ועוד.

מי שיובילו את המושבים בכנס הם אינג' שמואל בן ארי, ראש הענף להנדסת רכב, באיגוד מהנדסי מכונות, אינג' דן הרמן, ראש התמחות הנדסת רכב במכללה האקדמית אפקה, ישראל רום, יו"ר איגוד ITS ישראל ומערכות אוטונומיות ואינג' אריאל סגל, יו"ר איגוד מהנדסי חשמל.

מהנדס שמואל בן ארי יו"ר כנס הנדסת רכב ותחבורה חכמה 2023: "אני שמח להוביל את כנס הנדסת הרכב ה-40, שיכלול גם מושב מיוחד, בתחום מערכות תבוניות בתחבורה, בהובלת איגוד ITS ישראל, שכבר הפך חלק מהכנס, ולברך את כל המשתתפים שיגיעו, המרצים והמציגים בתערוכה המרשימה ברחבי מתחם הכנס.

במשך השנים האחרונות, כלי הרכב המשיכו להתפתח בעולם בקצב עצום, ואנחנו עדים לפיתוחים ולחידושים תמידיים בתחומי הרכב השונים: הינעים חשמליים משופרים, הנעות מימן באמצעות תאי דלק חשמליים, מנועים המונעים במימן, מערכות בטיחות מתקדמות וחדישות וירידה דרסטית ברמות פליטת המזהמים מכלי הרכב. כל זאת תוך התמקדות אין סופית בהפחתת פליטת גזי החממה (שלמעשה אינו נחשב מזהם), שעיקרה מתבסס על הפחתת תצרוכת הדלק הממוצעת של כלי הרכב המיוצרים בעולם, ומעבר להינעים חלופיים, שאמורים לשרת מגמה זו".

גיא שעשע יו"ר לשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגיים בישראל: "מדובר בכנס שיש בו "כמעט מהכול". מעיון בתוכנית הכנס ניתן לראות שמיטב המומחים צפויים להגיע ולהעניק, להסביר ולהאיר את עיני כולנו החל בתחום הנדסת הרכב, ממשיך בתחום המערכות האוטונומיות וכמובן בתחומי התחבורה החכמה. אנו בלשכה פועלים יום יום להגברת המקצועיות של העוסקים בתחומים אלו בארץ".

לתוכנית הכנס המלאה, הרשמה ופרטים נוספים בקישור…

ועדת הכלכלה עם מחסור בנהגי משאיות ועם ייעול הליכי הובלת מטענים מן הנמלים ואליהם

משאית חשמלית (צילום יח"צ חו"ל)

היו"ר ביטן הזכיר, כי הדיון התקיים לאחר שהבעיה הועלתה בפני הוועדה בישיבות קודמות, בהן עסקה בהיבטים השונים של התמודדות עם בעיית יוקר המחייה בישראל. הוא הוסיף כי יש מספר בעיות, בין היתר עם שעות עבודה, קליטת סחורות במפעלים בשעות הלילה, אזורי מנוחה לנהגים ועוד – וקרא לטפל בכל אלו על רקע השפעתם על יוקר המחייה.

המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, אלי בר יוסף, אמר כי צריך לשפר דרמטית את כבישי הגישה לנמל. הוא הוסיף כי הנמל משנע כ-4,000-5,000 משאיות ביום ועשה פרויקט שקיצר בכרבע שעה את זמן הכניסה והיציאה בנמל.

מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, ציין כי לפי התקנות כיום נהג יכול לעבוד 12 שעות מתוכן 9 בנהיגה, אבל בפועל הוא מספיק להיות על ההגה 7-8 שעות בלבד בגלל המתנות. הוא הוסיף כי גם הפקקים פוגעים ביעילות וקרא להאריך את זמן העבודה של הנהגים. הוא הוסיף כי תיקון התקנה נמצא בדיונים כבר שנים, אבל שום דבר לא מיושם.

"האירופאים מאפשרים 13 שעות עבודה מתוכן 10 שעות נהיגה בפועל, המדינה מדברת על אימוץ תקינה אירופית אז למה לא מאמצים גם את זה", שאל כוכבא. יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, הוסיף כי כבר ב-2006 היה סיכום שלא התקדם מאז, והוסיף: "בכל העולם משאית נכנסת ויוצאת מהנמל עם מטען תוך 20 דקות, כאן אנחנו עומדים על 6 שעות".

היו"ר ביטן ביקש לדעת אם למשרד התחבורה יש תכניות בנושא הטיפול בדרכי הגישה ובתקנות שעות עבודה ומנוחה. נציגת משרד התחבורה, דלית רגב, השיבה כי בעניין התקנות המשרד גיבש נוסח וממתין לעבודת הרשות לתחבורה ציבורית. בנוסף ציינה כי המשרד מקדם את נושא המשאית האוטונומית ונהיגה בלילה, וכן קידום 24 אזורי מנוחה וקיבל עבור זה תקציב של 100 מיליון שקל מהאוצר שישפרו את יעילות ההובלה ואת הבטיחות בדרכים.

ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי אנחנו מדברים על יוקר המחייה אבל מתנהלים כאילו השנה היא 1960, מוציאים את הטכוגרף הדיגיטלי מהמשאיות ומכניסים מערכת מיושנת מ-1950. "מדברים על התקדמות אבל עברו 100 שנים ושום דבר לא קורה, אף אחד לא מדבר על ההרוגים בתאונות הדרכים אבל כבר כמה ימים לא מפסיקים לדבר על מה שקרה בגבול מצרים. זה בגלל שאף אחד לא משלם על זה מחיר אישי ורק כשיעמדו לדין ויכנסו לכלא רק אז הדברים יזוזו", אמר.

היו"ר ביטן התייחס לעניין דרכי הגישה, ואמר כי יכנס את הוועדה כבר מחר לדיון דחוף בעניין, עם כל הנוגעים בדבר. הוא הוסיף כי אולי צריך שמי שישלם את הקנסות למדינה על העיכובים יהיו הנמלים, ולא בעלי המטענים. בנוסף הוא מתח ביקורת על כך שהרכבת כבר שנים לא פעילה, ושב וקרא לטפל בכל רובד ורובד בשל ההשפעה של כל דבר על יוקר המחייה. "אתם לא הולכים לסופר או למכולת? אפשר להשתגע מזה, אנחנו כאילו במדינה אחרת", אמר.

במהלך הדיון עלתה גם הבעיה של עיכובים באישור של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים להכשרת נהגים. "אם אני רוצה להיות נהג אני צריך להמתין שנתיים, כי אין עם מי לדבר", אמר בן הרוש. רגב הגיבה כי זה לא בתחום אחריות משרד התחבורה, וההליך קוצר לעד 4 חודשים.

באשר לטכוגרף הדיגיטלי אמרה רגב כי צריך להיבחר זכיין במכרז להפעלה, וזה ייקח זמן. היא הוסיפה כי באגף שלה יש בסך הכל 4 מפקחים בתחום ההובלה, וכדי להתגבר על המחסור בכוח אדם כולם יורדים לשטח לבצע אכיפה, ועובדים גם בימי שישי.

היו"ר ביטן דרש לאפשר לנהגי משאיות בצבא לעבור קורס קצר בלבד, וביקש ממשרד התחבורה לטפל בנושא תוך חודש. באשר למכון הרפואי אמר ביטן, כי התהליך צריך להסתיים תוך שלושה חודשים בלבד. עוד ביקש היו"ר ביטן כי משרד התחבורה יגיש לוועדה את התקנה בעניין שעות עבודה ומנוחה תוך 4 חודשים בלבד, ואמר כי אם זה לא יקרה אז הוועדה לא תאשר שום צו או תקנה אחרת של משרד התחבורה.

באילו חודשים נפגעים הכי הרבה בתאונות דרכים?

תאונת דרכים בכביש 6 (צילום דני בר)

27,891 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) בחמש השנים האחרונות (2022-2018), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. חודשי הקיץ מלווים ביותר נפגעים בתאונות דרכים מאשר בשאר חודשי השנה. העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ בתאונות דרכים איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז. בשנים האחרונות רבים בוחרים לרכוב על כלים דו גלגליים שיציבותם פחותה.

החודש שבו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות הוא חודש אוגוסט, שבמהלכו נפגעו 9,355 בני אדם. החודש הבא במספר הנפגעים הוא יוני שבמהלכו נפגעו 9,296 בני אדם, לאחריו יולי שבמהלכו נפגעו 9,240 בני אדם בתאונות. החודש בו ההיפגעות הנמוכה ביותר, על פי ניתוח של עמותת אור ירוק, הוא חודש נובמבר. כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 7,789 בני אדם.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חודשי הקיץ הם תקופת זמן שבהם ישנה היפגעות גבוהה יותר בתאונות דרכים בהשוואה לחודשים אחרים במהלך השנה. לכל עיר המאפיינים הייחודיים לה, ובחינה של נתוני ההיפגעות בכל עיר וישוב וירידה לפרטים יכולה לסייע לרשויות להבין מה הם החודשים האדומים שבהם נפגעים רבים יותר. כך יוכלו ראשי הרשויות למקד פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים. מיקוד פעילות אכיפה והסברה בעיקר בחודשי הקיץ ובעיקר בקרב אוכלוסיות פגיעות, חשובה וקריטית לצמצום תאונות הדרכים. במקביל, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר ולתקצב את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים אשר מונחת על שולחנה. כל יום שעובר והשרה מתעלמת מנחיצות התכנית חושפת יותר ויותר ישראלים לסכנה של צער, סבל וכאב הנלווים לתאונות הדרכים".

יותר ממחצית הנפגעים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט), בחמש השנים האחרונות נפגעו בתחום העירוני- 15,632 מדובר על יותר מאלף נפגעים בכל חודש בתחום העירוני בממוצע.

בתל אביב-יפו נפגעים הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בחודשי הקיץ

תל אביב-יפו  (360 נפגעים) מובילה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) בשנת 2022. ירושלים נמצאת במקום השני (355 נפגעים) בתאונות דרכים בחודשי הקיץ וחיפה נמצאת במקום השלישי (174 נפגעים) במספר הנפגעים בחודשי הקיץ .

  • בתל אביב- יפו, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 2,041 אנשים- מתוכם עשרים נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו 360 בני אדם, מתוכם שני בני אדם נהרגו ו-65 נפצעו באורח קשה. אמנם כמות הנפגעים בעיר תל אביב-יפו ירדה באופן משמעותי לעומת 2021 (65 נפגעים פחות), אך היא עדיין נמצאת בראש רשימת הערים המסוכנות בחודשי הקיץ, זו השנה הרביעית ברציפות.
  • בירושלים, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 1,939 אנשים – מתוכם 19 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בירושלים 355 בני אדם, מתוכם שבעה בני אדם הרוגים ו-64 פצועים באורח קשה. מדובר על 5 הרוגים ו-19 פצועים קשה יותר מאשר היו בשנת 2021.
  • בחיפה, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 968 אנשים- מתוכם תשעה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בחיפה 174 בני אדם, מתוכם אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו באורח קשה.
  • בפתח תקווה, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 585 אנשים- מתוכם ארבעה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בפתח תקווה 116 בני אדם- 23 נפגעים יותר מאשר בשנת 2021. מתוך הנפגעים בשנת 2022 שני בני אדם נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה.
  • בחולון, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 479 אנשים- מתוכם שבעה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בחולון 100 בני אדם, מתוכם שניים נהרגו ו-13 נפצעו באורח קשה.
  • בראשון לציון, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 409 אנשים- מתוכם עשרה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בראשון לציון 84 בני אדם, מתוכם ארבעה נהרגו ו-17 נפצעו באורח קשה. 22 נפגעים יותר מאשר בשנת 2021.
  • באשדוד, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 517 אנשים- מתוכם שלושה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 79 בני אדם, מתוכם שניים נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה. בשנת 2022 ירד מספר הנפגעים בעיר ב-8 לעומת שנת 2021.
  • בבת ים, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 414 אנשים- מתוכם שניים נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בבת ים 73 בני אדם, מתוכם עשרה נפצעו באורח קשה.
  • בנתניה, בחמש השנים האחרונות (2022-2018), נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) 385 אנשים- מתוכם ארבעה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בתאונות דרכים בנתניה 70 בני אדם, מתוכם שמונה נפצעו באורח קשה. בשנת 2022 ירד מספר הנפגעים בנתניה באופן משמעותי- 24 נפגעים פחות לעומת שנת 2021. גם בקרב הנפגעים באורח קשה חלה ירידה משמעותית ובשנת 2022 נפגעו קשה בעיר עשרה בני אדם פחות לעומת שנת 2021.

על פי מחקרים, באזורים חמים ולחים נהגים נוטים יותר לעצבנות, חוסר תשומת לב ועייפות, המהווים סכנה בטיחותית פוטנציאלית משמעותית. בנוסף על כך הטמפרטורות הגבוהות בחודשי הקיץ עלולות לגרום לשיבושים טכניים ברכב כמו שחיקת צמיגים מוגברת, התחממות המנוע ועוד. יש ליישם בקפדנות את הכללים והתקנות הרלוונטיים לתחזוקת הרכב בקיץ ולהקפיד על מנוחה ושתיית מים קרים בכדי למנוע עייפות ועצבנות. מומלץ לוודא כי כלי הרכב תקין ובעיקר צמיגי הרכב האחראים על האחיזה בכביש.

ועדת המשנה לבטיחות בדרכים עם עם תמונת המצב של התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים

ח"כ טופורובסקי פתח את הישיבה ואמר כי מאז תחילת השנה נהרגו 155 בני אדם, ומספר ההרוגים עבר מזמן את מספר הנספים במערכות ישראל, ולא רואים כותרות שמדווחות על זה כמו על האירוע בגבול מצרים. "מתייחסים לזה כאל גזירת גורל וזה לא מקובל עלי וצריך לפעול כדי שהמספר ירד", אמר.

נציגת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, אסנת אלגום מזרחי, אמרה כי יש גופים רבים שאחראים על בטיחות בדרכים, וקשה למצוא גוף מתכלל, מנהל ומפקח אחד. בנוסף ציינה, כי קשה לקבל נתונים ומידע על תכניות, יעדים וביצועים.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר ארז קיטה, אמר כי העלות של תאונות הדרכים היא 15.76 מיליארד שקל בשנה, ולכן לא רק שזה מוסרי וערכי לטפל בזה – זה גם כלכלי. הוא הציג את המלצות הרשות להגברת אכיפה ואכיפה דיגיטלית, מיתון תנועה, טיפול בנהגים צעירים, הורדת המהירות בערים ל-30 קמ"ש, ואמר כי היעד הוא להפחית ב-50% את התאונות עד 2030, להפחית 20% במספר הנפגעים ואת הנזק לצמצם ל-8 מיליארד שקלים.

"אם הולך רגל עשה טעות והמהירות תהייה 30 קמ"ש הוא כמעט בוודאות לא ישלם בחייו", אמר קיטה. הוא התייחס לאכיפה הדיגיטלית ואמר כי בכביש 90 כבר יש מצלמות מהירות ממוצעת, ובקרוב תהייה גם אכיפה דיגיטלית של אי מתן זכות קדימה להולכי רגל. "אגף התנועה לדעתי לא מקבל תקציב השנה וזה מטריד ומדליק נורה אדומה", אמר.

מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה, סוכר אוסאמה, אמר כי בקרוב תחל תכנית להטמיע משקל למשאיות בתוך הכבישים, כך שמשאית תישקל תוך כדי תנועה ואם המשקל מעל המותר הנהג יקבל דוח. מנהל אגף תקציבי הפיתוח, אבי דרוט, אמר כי בהשקעה בתשתיות הבעיה היא פחות גדולה, והכסף מגיע למקומות הנכונים.

היו"ר טופורובסקי ביקש לדעת מה תקציב אגף התנועה בשנתיים הקרובות ונציגת המשרד לביטחון לאומי, שרית נשיא, השיבה כי בימים אלה נמצא תקציב האגף בדיונים. ח"כ טופורובסקי הזכיר כי ב-2017 הבטיח השר דאז גלעד ארדן שיהיו 450 ניידות, ושאל מה הפערים כיום. קיטה התייחס לכך ואמר כי לאגף חסרים 144 שוטרים כדי למלא את 250 הניידות הקיימות, ועוד לפני שמדברים על הגדלה צריך למלא את החוסר הקיים. ראש מנהלת אכיפה דיגיטלית במשטרה, סנ"צ רפי וקנין, ציין כי כיום 80% מהאכיפה מבוצעת על ידי שוטרים ו-20% דיגיטלית, ובעתיד המצב יהיה הפוך כך ש-80% מהאכיפה תהייה דיגיטלית.

נציגת הנהלת בתי המשפט, דנה ברק, אמרה כי למרות העומסים החריגים יש ירידה במשך חיי התיק. עו"ד חנית אברהם בכר, גם היא מהנהלת בתי המשפט, הוסיפה כי בתי המשפט עושים כל מאמץ לסיים תיקים כמה שיותר מהר, והמחסור באיוש תקנים הוא בין היתר בגלל הצורך בכינוס הוועדה לבחירת שופטים.

מנכ"ל אור ירוק, יניב יעקב, אמר כי אמנם כל הגופים הציגו עבודה יפה ומשמעותית, אבל ישראל היא עדיין במקום האחרון במספר ההרוגים לנפש. "בשביל שהבשורה תוכל להתממש צריך שני דברים, החלטת ממשלה שתאמץ את התכנית ותקציב שיגדל. מה שראינו זה או השקעה של תקציבים קיימים או תקציבים שקוצצו. ליטא הוכיחה שזה אפשרי להוריד את מספר ההרוגים ב-50% תוך עשור", אמר.

היו"ר טופורובסקי סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה באה לעבוד, לבצע מעקב ולוודא שהדברים אכן יקרו. הוא ביקש לקבל ממשרד התחבורה את תכנית החומש לטיפול במוקדי סיכון, מהמשרד לביטחון לאומי את תקציב אגף התנועה, מהנהלת בתי המשפט את המחסור בתקני שופטי תעבורה וממשרד החינוך עדכון על משמרות הזה"ב, והבהיר: "נרד לעומק בנושאים ונביא לשינוי נכון. הוועדה קוראת לממשלה לקבל החלטה ברורה ומתוקצבת לתכנית חומש, עם יעדים מדידים ומתוקצבים למאבק בתאונות הדרכים".

115 דוחות נרשמים בכל יום בממוצע לנהגים שחצו צומת באור אדום

גם חצית רמזור אדום נאכפת במצלמות (צילום דני בר)

41,974 דוחות נרשמו לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2022 כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיע לידי עמותת אור ירוק.  מדובר בעליה של 8.1% במספר הדוחות בהשוואה לשנת 2021 שבמהלכה נרשמו 38,808 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, ועליה של 23.2% בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו 34,047 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום.

בשלוש השנים האחרונות נרשמו 114,829 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, כאשר 52% מהדוחות הופקו ממצלמות הרמזור המצבות ברחבי הארץ ו-48% הופקו באופן ידני על ידי השוטרים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והחמורות שיש. נהג שמחליט להיכנס לצומת באור אדום מסכן את הנהגים שיש להם מופע ירוק ברמזור והם בטוחים שהצומת פנוי. זוהי התנהגות אנטי חברתית ולא מוסרית. תאונות מהסוג הזה קטלניות במיוחד כאשר חזית הרכב פוגעת בצדו של הרכב השני והנהג או הנוסע למעשה חשופים. עליה במספר הדוחות זו השנה השלישית ברציפות חושפת כי מדובר בתופעה רחבה שגובה את חייהם של רבים בכל שנה. הדרך לצמצם את הכניסה לצמתים אדומים היא בפריסה רחבה ותוספת של מצלמות רמזור, בולטת ומשולטות. המשטרה נערכת לקליטת מצלמות מהירות חדשות ובמסגרת זו חשוב לא פחות להרחיב ולהגדיל את מספר המצלמות המוצבות בצמתים האדומים והמסוכנים. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה, לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".

תל אביב-יפו במקום הראשון במספר הדוחות בשנת 2022 – 5,312 דוחות נרשמו לנהגים בתל אביב-יפו בשנת 2022 בגין חציית צומת באור אדום, גבוה יותר מאשר בכל עיר אחרת בארץ. ירושלים נמצאת במקום השני והגרוע במספר הדוחות בגין חצית אור אדום עם 4,263 דוחות. נתניה, במקום השלישי עם 1,864 דוחות. ראשון לציון במקום הרביעי עם 1,132 דוחות וחולון סוגרת את החמישייה הפותחת והמפוקפקת עם 1,048 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2022.

דוחות בגין חצית צומת באור אדום לפי ישובים  2022-2020

2,898 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשנת 2021 לאחר שלא צייתו לרמזור. על פי נתוני הלמ"ס, 27 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד), 283 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות לאחר שלא צייתו לרמזור ו-2,588 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קלות לאחר אי ציות לרמזור.

אחד מכל שלושה נהגים המעורבים בתאונות קטלניות בשל אי ציות לרמזור – מהחברה הערבית

האזרחים מהחברה הערבית מהווים כ-21% מכלל האוכלוסייה אך ב-33% מכלל תאונות הדרכים הקטלניות שאירעו בשנת 2021 בשל אי ציות לרמזור, היו מעורבים נהגים מהחברה הערבית (תשעה נהגים), נתון אשר ממחיש את החשיבות של הגברת ההסברה והמודעות כמו גם חיזוק האכיפה המשטרתית כאמצעי הרתעה בקרב החברה הערבית.

טכנולוגיה

Harman, סיסקו ופולקסווגן בשת"פ לשילוב אפליקציית Webex במכוניות אאודי 2024

https://youtu.be/2v-jZMPZ1fo

ככל שסביבת העבודה ההיברידית והעבודה מרחוק ממשיכות להתפתח, סביבת העבודה כבר אינה מוגבלת לחלל או למכשיר אחד ואנשים דורשים גמישות ומגוון דרכים לבצע עבודה, כל אחד על פי תנאיו שלו, כחלק מתפיסה זו, הודיעו  Harman, סיסקו ופולקסווגן, כי Webex, אפליקציית שיחות הווידאו, נבחרה להיות היישום הראשון שיאפשר עבודה היברידית במכוניות של אאודי החל מהמודלים של 2024. את היישום יוכלו בעלי רכבי האאודי להוריד ישירות מחנות האפליקציות שפותחה על ידי Harman  וחברת CARIAD של קבוצת פולקסווגן.

לדברי ג׳יטו פאטל, סגן נשיא סיסקו, המשימה היא להפוך את המכונית המקושרת לעוד שלוחה של סביבת העבודה ההיברידית. ״שיתוף הפעולה עם יצרני מכוניות מובילים דוגמת אאודי תעצים את הלקוחות ותספק להם דרכים חדשות ובטוחות להישאר מחוברים ולהיות פרודוקטיביים בכל קשר למקום שממנו הם עובדים״.

"חנות האפליקציות החדשה שפותחה במיוחד למכוניות תציג בפני אנשים חוויה חדשה של עבודה מרחוק ויכולת להתאים אותה לסגנון החיים החדש שלהם", אומרת מיכל גבע, מנכ״לית Harman ישראל. "הורדת האפליקציה אינה מחייבת שימוש בטלפון נייד והחנות דואגת לכך שכל אפליקציות שבה יעמדו בדרישות אבטחה מחמירות ביותר. עם הכנסה של יישומים נוספים בהמשך, חוויית השהייה במכונית עוברת לשלב הבא כשהנהגים ייהנו מיתרונות של הפיכת המכונית מכלי רכב לעוזר חכם שמספק שלל חוויות מהסוג הדיגיטלי. ש כאן למעשה חיבור שמקשר את הנהגים עם אורח החיים הדיגיטלי שלהם אותו הם מכירים היטב".

לדברי גבע, חנות האפליקציות החדשה, שמשלבת את ה- Harman Ignite Store (שחלקו פותח בישראל) תפגין עושר רב של תכנים כשהאפליקציות שבה, נכתבו או הותאמו במיוחד למכוניות, וכי למפתחיהן תשמר היכולת לעדכן אותן ולשדרגן בכל זמן נתון.

Epson משקיעה בסטארט-אפ GITAI שמפתח רובוטי חלל

רובוט חללי (צילום יח"צ חו"ל)

Epson וקרן ההשקעות שלה, Epson X Investment Corporation, ביצעו סבב השקעה שני בחברת GITAI Japan Inc, חברת סטארט-אפ המפתחת רובוטי חלל לשימוש כללי. בסבב ההשקעות הנוכחי, שכלל בעיקר את המשקיעים מהסיבוב הראשון, גייסה החברה כ- 30 מיליון דולר.

GITAI הוא סטארט-אפ יפני שהטכנולוגיה הרובוטית שהוא מפתח בימים אלה תספק כוח עבודה בטוח ובמחיר סביר בחלל ועל פני כוכבי הלכת אליהם יגיע האדם. המטרה היא לפתח ולמכור רובוטי חלל מגוונים שישמשו ככוח עבודה למשימות בתוך ומחוץ לתחנות חלל, במסלול כדור הארץ, כמו גם על הירח ומאדים. בנוסף, החברה מתכננת לספק שירותים בחלל.

עם האצת פיתוח החלל, לרבות פיתוח משאבי הירח, חקר מאדים ומסחור תחנת החלל הבינלאומית (ISS), צפויה עלייה מהירה בסוגים שונים של עבודה בחלל, כגון בניית תחנות חלל חדשות, בסיסים על הירח, ובסיסים על מאדים. עבודה זו עלולה להיות מסוכנת והיא מבוצעת כעת על ידי אסטרונאוטים, אשר חייבים לעבור הכשרה והובלה בהוצאות עצומות.

GITAI מפתחים רובוטים לשימוש כללי שיכולים להפחית באופן משמעותי את הסיכון והעומס על האסטרונאוטים ובמקביל גם להפחית באופן דרמטי את העלות הכוללת של הובלה והדרכה הקשורים לעבודת חלל. GITAI שואפת להפוך את חקר החלל ופיתוחו לבטוחים ובמחיר סביר.

כפי שמתואר בחזון התאגידי של Epson, החברה שואפת להניע חדשנות בייצור על ידי יצירה משותפת של מערכות ייצור גמישות עם תפוקה גבוהה, המפחיתות את ההשפעות הסביבתיות.

טראקנט בהסכם עם דן חברה לתחבורה ציבורית לבחינת Trucknet Smart Catalyst

ההתקן לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר, יותקן על ידי החברה בשני אוטובוסים שדן מפעילה במסגרת קווי התחבורה הציבורית וזאת למשך תקופה של שלושה חודשים.

דן רשאית בכל עת להביא לסיום הסכם הפיילוט בהודעה מוקדמת של 5 ימים ומובהר כי על פי הסכם הפיילוט דן אינה מתחייבת לרכוש את הרכיב הקטליטי, אף אם הפיילוט יסתיים בהצלחה.

בהקשר זה מעדכנת החברה כי חברת הבת בבעלות מלאה של החברה ברומניה חתמה ביום 26 במאי 2023 עם חברה רומנית, המפעילה את שירותי התחבורה הציבורית באוטובוסים בבוקרשט, בירת רומניה, על פרוטוקול לשיתוף פעולה במסגרתו תבצע חברת האוטובוסים ניסוי למשך חודשיים בשימוש ברכיב הקטליטי, אשר יותקן בשני אוטובוסים המופעלים על ידי חברת האוטובוסים. יובהר כי ההסכם אינו כולל התחייבות של חברת האוטובוסים לרכישת הרכיב הקטליטי.

בידי החברה אישור של משרד התחבורה הרומני לשימוש במכשיר ברומניה והתקשרות בהסכם הינה במסגרת מאמצי חברת הבת לשיווק הרכיב הקטליטי ברומניה.

נכון למועד דוח זה, החברה אינה יכולה להעריך את תוצאות הניסויים, מידת שביעות הרצון של דן או חברת האוטובוסים מהרכיב הקטליטי ונכונותן לרוכשו, התנאים המסחריים למכירתו ותנאים רגולטוריים נוספים שעשויים להדרש לצורך מכירת הרכיב הקטליטי לדן או לחברת האוטובוסים.

החברה פועלת מול המשרד להגנת הסביבה להכרה ברכיב הקטליטי, כאמצעי מאושר להפחתת פליטות מכלי רכב כבדים, במטרה לסייע לציי רכב לעמוד ביעד הפחתת הפליטה שנקבע למפעילי ציי רכב כבד לפי חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008.

טראקנט פיתחה במשותף עם חברת RENTAR בארה"ב, ומשווקת, קטליסט דלק חכם (פטנט מספר 7156081B2) שמטרתו, להפחית את צריכת הדלק והפליטות במנועי דיזל של כלי רכב כבדים. פטנטים דומים נרשמו באירופה, אסיה וישראל. הממיר מתחבר למערכות טראקנט המחשבות את מספר הפליטות המזהמות. הדאגה להפחתת צריכת הדלק ופליטת הפחמן נמצאת בראש סדר היום של ממשלות וחברות, ומכאן שהפתרון המשולב של טראקנט ו-RENTAR יכול לסייע בקידום שינוי כלכלי וסביבתי.

משאית, הפולטת בממוצע 12-16 טון מזהמים בחודש, יכולה לחסוך כ-25% מהפליטות המזיקות, וזאת במקביל לחיסכון הנוסף שיושג משימוש במערכת התאמת הנסיעות (Matching) החכמה שפיתחנו. בעקבות ההתייקרות בעלויות שרשרת האספקה העולמית, משאית המפחיתה פליטות תוכל לקבל כסף עבור כל טון של פליטות מזהמות שנחסכו באמצעות ממיר הדלק, שמחשב את הפליטות באמצעות כלי חישוב הפליטות המקוון של טראקנט. בנוסף להשפעה הסביבתית החיובית, לממיר הדלק יתרונות כלכליים למשתמש הקצה, שכן בדיקה של מכון התקנים הישראלי העלתה כי התקנתו יכולה להפחית את הוצאות הדלק בשיעור של עד 7.4%, ולהראות הפחתה של עד 52% בפליטות גזי חממה. משאית אירופאית צורכת סולר בממוצע של כ-60,000 יורו בשנה. עוד נמצא בבדיקת מכון התקנים, כי נצפתה ירידה משמעותית במספר המזהמים הנפלטים לסביבה, וכי ניתן לראות ירידה ניכרת בפליטת פחמן חד חמצני, חנקן דו חמצני וחלקיקי PM2.5. הירידה מתקבלת בכל אזורי העבודה של המנוע, והפחתה משמעותית מתקבלת גם במצב סרק (IDLE). הבדיקה מצאה כי לא נצפתה ירידה בביצועי המנוע במהלך הניסוי.

שונות

מגן דוד אדום עם שני מסוקי טיפול נמרץ חדישים ובעלי יכולות מתקדמות בשמי הארץ

מגן דוד אדום מפעיל טיפול רפואי מתקדם בהיטס בשמי הארץ מזה 16 שנה. כעת, במסגרת שיתוף פעולה של מגן דוד אדום עם ברוק תעופה (BROOK) והצלה-אייר (Hatzolah Aviation Division), החלו לפעול 2 מסוקי טיפול נמרץ חדישים ומתקדמים, המאויישים בפראמדיקים של מגן דוד אדום. המסוקים מאפשרים את הגעת צוותי הרפואה של מד״א עם ציוד רפואי מתקדם אל מטופלים הנמצאים באזור מרוחק, תוואי שטח מורכב ביותר או מיקום אליו אין גישה באמצעות רכבי הצלה. לפני כשלושה שבועות, הצילו צוותי מד״א את חייו של נוסע במטוס קל שהתרסק בגליל, ובאמצעות אחד מן המסוקים החדשים אפשרו את הגעתם של צוותי חילוץ, כיבוי והצלה, וכוחות נוספים למקום ההתרסקות.

המסוקים החדישים מדגם Sikorsky S-76 מאוישים על ידי כ-30 פראמדיקים של מד״א, בעלי ניסיון בטיפול נמרץ בהיטס, המסוקים גדולים יותר, חזקים יותר ומהירים יותר. באמצעות המסוקים, הפועלים 24 שעות ביממה במשך כל השנה – ניתן להעניק טיפול בצורה נוחה ומהירה יותר ל-2 מטופלים בדרגות פגיעה חמורות בו זמנית. המסוקים, שיכולים להגיע למהירות של עד 287 קמ״ש ובעלי טווח טיסה מוגדל של 761 ק״מ, בעלי יכולות נחיתה בכל מקום, על כבישים, בשטחים פתוחים ובשטח סלעי והררי ומצויידים במכשור רפואי מתקדם לטיפול נמרץ הכולל ציוד החייאה, תרופות, ציוד הנשמה ומכשור נוסף.

מאז החלו לפעול בחודש מארס האחרון, הצילו צוותי מד״א באמצעות המסוקים החדשים את חייהם של עשרות בני אדם, בהם בן 12 עם פגיעת ראש קשה שנפצע בתאונת טרקטורון, בן 57 שעבר אירוע לבבי בערבה ופונה תוך דקות לחדר הצנתורים, בן 21 שנפגע קשה מבלון גז שהתפוצץ, נפגעים מתאונות דרכים, חולים מורכבים ורבים נוספים.

מנכ"ל ברוק תעופה, גיל פלג: "ברוק תעופה היא חברת מסוקים בישראל, התפקיד שלנו כחברת תעופה הוא לתת את המרכיבים התעופתיים ולוודא שאנחנו יודעים לקחת את הפרמדיקים המצויינים של מד"א, להביא אותם לזירת אירוע בצורה המהירה ביותר, הבטוחה ביותר ולתת את השירות הרפואי המיטבי בדרך חזרה לבית החולים המתאים ביותר למטופל. הבנו שהסוגיה באמת הכי משמעותית כדי לתת את הטיפול הרפואי הטוב ביותר זה הטווח ובגלל זה בחרנו במסוק הסיקורסקי 76, זה מסוק מאוד חזק הוא, מסוק מאוד מהיר,שיש לו מערכות תעופתיות יותר מתקדמות ממה שהיה למד"א עד היום בשירות הרפואי שמאפשרות באמת לבצע את המשימה בצורה יותר בטיחותית."

נשיא ארגון 'הצלה-אייר' אלי רואו: "מעל 20 שנה אנחנו עושים מבצעים טיסות רפואיות, רובן בארצות הברית. שיתוף הפעולה בין הצלה-אייר ומגן דוד אדום יעזור לחולים ופצועים רבים בארץ ישראל וישפר את כל הפינוי הרפואי המטוס זה לרמה גבוהה ליותר."

מנכ״ל מד״א אלי בין: "מגן דוד אדום שדרג את שירותי הפינוי המוטס בדרום הארץ ובצפונה. במסגרת שיתוף הפעולה של מגן דוד אדום גם עם צה"ל וגם עם גורמים רפואיים נוספים צירפנו אלינו לחיזוק נוסף את 'הצלה-אייר' שהם למעשה חברה שיודעת ועוסקת יום יום בהטסה רפואית ברחבי העולם. במשך 16 שנים צברנו ניסיון רב בפינוי בהיטס וכיום, יחד עם 'הצלה-אייר' וחברת ברוק-תעופה אנחנו מפעילים שירות פינוי בהיטס איכותי ומקצועי באמצעות צי מסוקים חדשים, מתקדם ויעודי עם מסוקים גדולים יותר, חזקים יותר ומהירים יותר בעלי יכולות מבצעיות ורפואיות מהגבוהות ביותר. שירות שמתבסס למעשה על כל ההיבטים המבצעיים והיכולות המיוחדות שיש לארגון על מנת לתת מענה מצוין למדינת ישראל בכל נקודת זמן ובכל שעה. מד"א ימשיך ויפתח את השירותים הרפואיים למען אזרחי ישראל באוויר, בים וביבשה"

קרסו מוטורס עם סיכום הרבעון הראשון של 2023

קבוצת קרסו מוטורס פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון לשנת 2023. עיקרי תוצאות רבעון ראשון 2023:

  • הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2023 עלו בכ-68.6% לכ-1.52 מיליארד שקל, לעומת כ-898.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות רכב חדש בתקופת הדוח.
  • ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון הראשון של שנת 2023 טיפסו לכ-1.04 מיליארד שקל, לעומת כ-426.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו לכ-114.5 מיליון שקל, לעומת כ-113.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווחיות בעיקר משינוי בתמהיל מכירות כלי רכב חדשים ומפיחות של השקל אל מול מטבעות החוץ.
  • ההכנסות ממגזר הליסינג ברבעון הראשון של 2023, הסתכמו בכ-368 מיליון שקל, לעומת כ-370.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו בכ-61.4 מיליון שקל, לעומת כ-76.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
  • ההכנסות ממגזר המימון, ברבעון הראשון של 2023, הסתכמו בכ-20.7 מיליון שקל, לעומת כ-13.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו בכ-20.5 מיליון שקל, לעומת 13.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
  • ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים ברבעון הראשון של 2023, הסתכמו בכ-81.4 מיליון שקל, לעומת כ-88.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד הסתכם ברבעון בכ-21 מיליון שקל, לעומת 21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
  • הרווח הגולמי ברבעון הראשון עלה בכ-2.3% לכ-260 מיליון שקל (17.2% מההכנסות), לעומת כ-254.1 מיליון שקל (28.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקרו משינוי בתמהיל במכירות כלי רכב חדשים ומפיחות של השקל אל מול מטבעות החוץ.
  • הרווח מפעולות רגילות ברבעון הראשון של 2023, הסתכם בכ-147.8 מיליון שקל, לעומת כ-162.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מגידול בהוצאות שיווק ופרסום עם השקת המותג Freesbe.
  • הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של 2023 הסתכם בכ-89.1 מיליון שקל, לעומת כ-126.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
  • לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ופיקדונות לזמן קצר ליום 31 במרס 2023 בסכום של כ-88.8 מיליון שקל.
  • סך ההון של החברה ליום 31 במרס 2023 מסתכם בכ-1.86 מיליארד שקל, לעומת כ-1.8 מיליארד של ב-31 במרס 2022.
  • מלאי החברה הסתכם לסוף הרבעון הראשון של 2023 בכ-1.2 מיליארד שקל, לעומת כ-724.5 מיליון שקל בסוף 2022 וכ-287.4 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל ב-2022.

אירועים אחרונים:

  • במאי 2023 אישר משרד התחבורה את בקשתה של החברה לקבלת רישיון יבוא ישיר בקשר עם רכבי Alpine, זאת בהמשך להסכם היבוא שחתמה החברה מול רנו אשתקד.
  • באפריל 2023 דיווחה החברה כי היא מקיימת משא ומתן לקבלת זיכיון ליבוא ושיווק כלי הרכב מתוצרת XPENG, יצרנית רכבי הפרמיום החשמליים הסינית.
  • במרץ 2023 אישר דירקטוריון החברה תכנית רכישה עצמית של אגרות החוב החברה בהיקף של עד 100 מיליון שקל. התקופה שנקבעה לביצוע תכנית הרכישה כאמור היא החל מיום 3 באפריל 2023 ועד ליום 2 באפריל 2024.
  • במרץ 2023 הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 130 מיליון שקל לבעלי המניות של החברה, אשר שולם ביום 20 באפריל 2023.
  • בינואר 2023 השיקה החברה מיתוג מחדש של כל פעילות הקבוצה תחת השם "Freesbe" בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. המותג מאחד את כלל פעילויות החברה, ובהן פעילות חברות הליסינג של החברה, מכירת המכוניות המשומשות, סוכנות הביטוח וחברת המימון, הכל תחת קורת גג אחת.
  • ינואר 2023 קבוצת קרסו מוטורס השלימה בהצלחה הרחבות של סדרות אג"ח א' ו-ג' של החברה.
  • התמורה ברוטו בגין הקצאת אגרות החוב (א'+ג') שהוצעו לציבור על פי דוח הצעת המדף הינה כ-520 מיליון שקל.
  • בנובמבר 2022 החלה החברה בשיווק רכבי צ'רי בישראל, זאת בהמשך להסכם הפצה שנחתם בין החברה לבין Chery Automobile בחודש יוני 2022. במהלך הרבעון הראשון של 2024 מכרה החברה 5,400 מרכבי המותג.

קרסו מוטורס, הינה מיבואניות הרכב הגדולות והוותיקות בישראל, הפועלת תחת המותג פריסבי. הפעילויות המרכזיות של החברה מתמקדות בייבוא ושיווק כלי רכב מתוצרת רנו, ניסאן, אינפיניטי, דאצ'יה, צ׳רי ו- Eveasy לרבות מערך טרייד אין, בעיקר כחלק מהליך מכירת כלי רכב חדשים. וכן פעילות הליסינג והשכרת רכב (באמצעות חברת הבת פסיפיק).

בנוסף, לקרסו מוטורס מספר פעילויות, לרבות ייבוא ציוד מכני הנדסי כבד של מותגי קייס ופאוואר סקרין, פעילות בתחומי ה"טרייד אין" (מכירת מכוניות יד שניה, באמצעות חברת הבת מרחבים), ייבוא שיווק ומכירה של כלי רכב דו-גלגלי וכלי רכב תפעוליים (באמצעות מטרו מוטור) וסוכנויות ביטוח ומימון (לרבות חברת המימון החוץ בנקאית אוטוקאש, העוסקת במימון רכבי יד 2). פעילויות אלה מסייעות לחברה לשמור על קשר רציף עם לקוחותיה ומאפשרות מיצוי של משאבי החברה.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *