מוצרים חדשים במגוון תחומים ||| פעילויות והצעות למשפחות בכלל וגם לנשים ולנוער ||| חדשות וחידושים, מבצעים והצעות לכל גיל ||| מסעדות, פוד-טראק ומתחמי אירוח לחורף ||| מבצעי חודש נובמבר – Shopping IL, Black Friday או Cyber Monday ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…
חדש על המדף
סוכרזית עם כפית לכפית
סוכרזית משיקה את סדרת המוצרים החדשה כפית לכפית: סדרה שמבוססת על אריתריטול, רכיב המופק מתירס המשמש כתחליף סוכר וסטיוויה המופק צמח. המוצר מיועד בעיקר לבישול ואפייה, מכיל אפס קלוריות ומחליף 1:1 את כפית הסוכר הלבן ללא קלוריות כלל. המשמעות: כוס סוכר שווה בדיוק לכוס 'כפית לכפית', מה שמאפשר את המרתו של הסוכר במתכונים רבים, ושימוש ב'כפית לכפית' במקומו. סוכרזית תשיק ראשית את תערובת האריטריתול והסטיוויה ולאחר מכן את התערובות האחרות, על בסיס סוכרלוז והקלאסי.
ליאור לוי, מנכ"ל ביסקול המייצרת את כלל מוצרי סוכרזית, ובהם גם כפית לכפית: "אנו מודעים לביקוש ההולך וגדל ברחבי העולם לתחליפי סוכר ומקפידים על ייצור מוצרים חדשניים ומובילים בקטגוריה. אנו תמיד נמצאים עם היד על הדופק ומשקיעים רבות במחקר בתחום כדי לפתח מוצרים חדשניים לטובת קהל הלקוחות שלנו בארץ ובעולם".
שוק תחליפי הסוכר השולחנים בעולם על בסיס סטיוויה, אספרטיים, סוכרלוז, סכרין וכו' מוערך בסך של כ 10 מיליארד דולר בעולם לשנת 2021, ושיעור הצמיחה השנתי שלו הוא כ- 5%. בישראל היקף מכירות כלל תחליפי הסוכר עומד על כ- 50 מיליון שקלים.
חברות בתחום זה באירופה ובארה"ב משקיעות משאבים רבים בקידום טכנולוגיות ובפיתוח מוצרים חדשים כדי לספק איכות וחדשנות ללקוחות. מבחינה זו גם חברת "סוכרזית" הישראלית אינה שוקטת על השמרים ומתקדמת טכנולוגית עם מוצריה. 'כפית לכפית' הוא הבשורה האחרונה בתחום.
חברת סוכרזית מקבוצת ביסקול, נוסדה בישראל לפני למעלה מ 85 שנה על ידי משפ' לוי. סוכרזית מיוצאת למדינת העולם, בדגש על מזרח אירופה, שם היא נחשבת לאחד המותגים המובילים. גם בישראל, סוכרזית היא המותג המוביל בתחום, והיא מציעה ללקוחותיה את קו המוצרים הרחב ביותר האפשרי
חברות אגרי ופודטק ממכון המחקר מיגל עם פיתוחים וחידושים בשבוע האגרי-פודטק הישראלי
מכון המחקר היישומי מיגל, מגיע בנוכחות גבוהה לשבוע האגרי-פוד הישראלי 2022, 7-9.11 בתל אביב- שם יציגו חברות הסטאטראפ החדשות מבית מיגל, מיזמים בתחום החדשנות, ותוצאות מחקרים בתחום הפוסט-הארבסט להפחתת פסולות מזון שהתבצע בסיוע בינה מלאכותית. בנוסף, יפגשו מנהלי מכון המחקר וחוקריו עם קולגות מחו"ל, וכן משקיעים ובכירים בתעשיית המזון, כמו גם מיזמים רבים נוספים בתחום החדשנות במזון, ברמה הבינלאומית.
אורי בן-הרצל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואזורי במכון המחקר מיגל: "בשנים האחרונות מכון המחקר מיגל שם דגש על חיבור המחקר והטכנולוגיות שמפותחות במכון עם התעשייה. אנו רואים כיצד מחקר יישומי מצטיין מצליח להתממש ולייצר אימפקט מקסימלי על הבעיות שהוא נועד לפתור, בעיקר כשיש גורם תעשייתי השותף למימוש הטכנולוגיה. מסוף 2018 ועד היום הקמנו 12 חברות בתחומים של מזון, חקלאות, ביוטכנולוגיה וסביבה, יחד עם מספר רב של הסכמי העברת טכנולוגיה לתעשייה, כבסיס לחדשנות, למחקר ופיתוח מוצרים ופתרונות משמעותיים לאתגרי העולם היום ובעתיד. אנחנו שמחים לראות את החברות שלנו מתפתחות ומתהוות לחלק משמעותי באקוסיסטם של האגרי-פוד הישראלי".
ב-7.11 יתקיים כנס FoodTech IL 2022 בהיכל התרבות תל אביב- ביזמת חברת שטראוס ובמסגרתו יתקיים Demo Day של חממת הפודטק Fresh Start, בו תציג חברת הסטארט-אפ Eggmented Reality שהוקמה על ידי מיגל והחממה, פתרונות טבעוניים, ירוקים ונטולי הנדסה גנטית, המאפשרים לתעשיית ייצור המזון להשתמש בתכונות הפונקציונליות של הביצים, כמו הקצפה, או מרקם ג'לי, ללא צורך בביצים אמתיות.
כמו כן, תציג בכנס- חברת הסטארט-אפ MushFoods שהוקמה על ידי מיגל וחממת הקיטצ'ן מבית שטראוס, את פיתוחיה ומוצריה החדשים שישנו את חוקי המשחק בתעשיית תחליפי הבשר מן הצומח. MushFoods פיתחה חלבון המבוסס על מיצליום של פטריות, המשתלב באופן מושלם עם חלבון מן החי ובכך מפחית את הצורך בשימוש בבשר במוצרי מזון. הפתרון אף מאפשר לצרכני בשר וחלבון מן החי, צריכה אלטרנטיבית והומנית יותר, כלפי בע"ח, לתעשייה רווחית יותר ופחות מזהמת.
יום ג' 8.11 – כנס AgriVest 2022 באולם האירועים טראסק בתל-אביב, ביוזמת קהילת GrowingIL, קבוצת טרנדליינס, וגרינסויל ניהול השקעות. אורי בן הרצל, סמנכ"ל פיתוח עסקי במיגל- מונה כשופט בתחרות מיזמים וסטארטאפים בה משתתפים 12 מיזמים חדשים בתחום האגריטק.
בכנס תתקיים תחרות מיזם ה-Agtech המבטיח של השנה, בהשתתפות חברת Projini, סטארט-אפ שהתפתח במיגל והוקם יחד עם חממת טרנדליינס וקרן באייר, בתחום בריאות והגנת הצמח. Projini עושה את מה שנחשב עד כה לבלתי אפשרי, ביישום טכנולוגיות ושיטות מעולמות הרפואה המדויקת והבינה המלאכותית למניעה וטיפול בעשבים מזיקים ומחלות באופן מדויק וללא השפעות סביבתיות. עשבייה הקיימת גורמת לאובדן של כ-30% מהתוצרת החקלאית העולמית שגם פיתחה עם השנים, עמידות בפני הדברה כימית, כנגד פטריות ומזיקים. הפתרון החדשני שיוצג- הינו שיבוש הקשרים בין חלבונים- טכנולוגיה שמקורה בעולם הרפואה במלחמה נגד מחלות הרסניות לאדם.
כחלק מהתערוכה בכנס תציג גם חברת הסטארט-אפ RipeGuard מבית המחקר מיגל- חיזוי מדויק של חיי המדף של פירות וירקות באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית. הטכנולוגיה תמנע בזבוז מזון של כ-25% מהתוצרת החקלאית העולמית, שכיום מושלכת לפח.
יום ד' 9.11 – יתקיים סיור מקיף למשקיעים באקוסיסטם הצפוני, המונה מעל ל-60 חברות סטארט-אפ בתחומי המזון והחקלאות, ביוזמת חממת הפודטק Fresh Start, בשיתוף מכון המחקר מיגל, מרגלית סטארטאפ סיטי, ומרכז כינרת לחדשנות ויזמות.
את הסיור במיגל יוביל סמנכ"ל הפיתוח העסקי במיגל, אורי בן-הרצל, שיסקור את חלקה של מיגל ביצירת חדשנות ופיתוח אזורי באקוסיסטם בצפון הארץ. החל מהמחקר היישומי במעבדות המכון, כולל מחקרים חקלאיים של מו"פ צפון ויחידת הפוסט הרבסט, ופרויקטים אסטרטגיים אזוריים שמובלים על ידי מכון המחקר כמו מרכז הידע לאגרו-פוטו וולטאי, חקלאות ורטיקלית, שימוש במאגרי מידע ונתונים חקלאיים וסביבתיים ו-AI לזיהוי מגמות ועוד.
בנוסף יציגו שאר השותפים לאקוסיסטם את חלקם המשמעותי בהתפתחות האזור- מתחם היזמות היוקרתי וסטודיו גליל מבית מרגלית סטארטאפ סיטי, והמיזמים החדשניים בתחום המזון בחממת הפודטק Fresh Start מארגנת הסיור. מידע באתר https://www.migal.org.il/en
מסעדות ואוכל
משק משפחת ג'השאן עם פסטיבל הזית בבית הבד במושב כלנית
פסטיבל הזית בבית הבד של משק משפחת ג'השאן, יעמוד השנה בסימן קולינריה גלילית. במסגרת אירועי פסטיבל הזית יתקיימו במרכז המבקרים בבית הבד של משק משפחת ג'השאן, במושב כלנית שבגליל התחתון, אירועים קולינאריים ופעילויות לכל המשפחה. האירועים במשק משפחת ג'השאן יתקיימו בשבתות בחודש נובמבר.
האורחים יזכו לחוויות קולינריות שיוכנו על ידי שפים. בנות משפחת ג'השאן יכינו מטעמים מבית אימא וכן ייאפו בטאבון פיתות זעתר ולבנה. אמן החול נאיף שחאדה, יעביר סדנת יצירה מחול צבעוני המתאימה לכל המשפחה מחיר הסדנא 25 שקלים למשתתף.
המבקרים במרכז ובבית הבד הסמוך אליו, יוכלו לקחת חלק בעצירת שמן הזית ולקנות שמן מיד לאחר עצירתו. כמו כן תתקיימנה סדנאות להכנת זיתים כבושים וכדורי לבנה בשמן זית. הסדנאות עצמן הן ללא תשלום. תשלום ייגבה עבור המוצרים עצמם. כדורי לבנה 30 שקלים וזיתים כבושים 10 שקלים.
באגף הקוסמטיקה של ג'השאן, יודגמו תכשירי הקוסמטיקה הבריאותית החדשנית של ג'השאן שכולם מבוססים על תמהיל של שמן זית איכותי עם שמנים ארומתרפיים. המבקרים יוכלו לרכוש מלבד שמן זית כתית מעולה, גם זיתים בכבישות גליליות, טחינה, חליטות תה גלילי, תכשירי טיפוח, דבש ועוד.
במרכז הוכשר אזור לפיקניק של המבקרים. האירועים יתקיימו בכל מזג אויר.
הפעילות תחל מהשעה 10:00 בבוקר ועד השעה 17:00. בשאר ימות השבוע כולל ימי שישי יהיו מרכז המבקרים ובית הבד פתוחים לקהל הרחב, ללא הפעילויות של הפסטיבל.
WAZE משק משפחת ג'השאן, מושב כלנית, 10 ק"מ צפונית לצומת גולני. פרטים טל': 050-7881481.
לה מעלה פיוז'ן מקסיקני שמח בקריית המלאכה תל אביב
קוקטיילים מופרעים, אוכל (הרבה יותר מ)מקסיקני, אווירה מרימה. ערב ערב, כבר שלוש שנים, משמחת ה'לה מעלה' אנשים שאוהבים ומבינים אוכל ואלכוהול, ומעכשיו גם בצהריים, עם דילים מיוחדים וספיישלים לאור יום.
בהתחלה, עברה השמועה על הפנינה הקולינרית בקומה העליונה שבמבנה תעשייתי בקרית המלאכה בתל אביב – מפה לאוזן. בין חדרי החזרות לחללי הסטודיו וגלריות האמנות חיפשו אנשים את הכתובת שלא פורסמה בשום מקום, שתוביל אל האסקפיזם המושלם מהמציאות: אוכל מקסיקני יצירתי, מבחר אלכוהול רחב ותפריט קוקטיילים ייחודי. עכשיו כבר אפשר לקרוא לה מוסד בולט בקריה המתפתחת של דרום תל אביב, עם ערבים שמלאים בזה אחר זה בלקוחות חוזרים, תיירים נלהבים ושוחרי אוכל ואלכוהול.
בין ג'ונגל הצמחייה הירוק לתאורה הצבעונית והעיצוב התעשייתי התפתחה האחות הקטנה והשובבה של א לה רמפה, שהייתה החלוצה הראשונה בקריית המלאכה ופתחה את שעריה לפני למעלה מעשור, בידי בעליה, דוד בינרט ועמרי בראל, יחד עם ג'ול אטלן שניהל בעבר את א לה רמפה. המטבח מובל על ידי שף נועם בינרט שלמד ועבד בניו יורק לצד טבחים לטיניים, התחנך ב"קלואליס" ז"ל של ויקטור גלוגר וחזר לארץ להטביע את חותמו הייחודי בתפריט – לאחר שניהל לתקופה את המטבח של הרמפה.
בחלל אחד שנפתח על חורבותיה של מסעדת "אגן הים התיכון" המיתולוגית משנות ה-80, בקומה הראשונה מרחק עלייה קצרה במעלית משא חורקת מעל הסטנד אפ פקטורי הוותיק גם הוא, מתגשמת שורה ארוכה של חלומות: מסעדת רחוב מקסיקנית עם אוכל ששואף להביא את הטעמים האותנטיים של מקסיקו, כמו גם מנות יצירתיות שלוקחות השראה מן המזווה הצבעוני שמתכתב עם כל האמריקות כולן. השירות מוקפד ושמח, וכבר הותוו כמה מסורות כמו מסיבות למיטיבי לכת ולממתיקי סוד.
דיל צהריים ימים א'-ה 12:30-17:30: במחיר עיקרית מנה ראשונה לבחירה – סלט סזר \ המחיקני\ מקסיקו-תאילנד | מרגריטת הבית – טאקי פאפי – מחיר מוזל: 35 שקלים | בוריטו /BOWL צהריים – 60 שקלים | צ'ילי – תבשיל צ'ילי קון קרנה, אורז, גוואקמולה, פיקו דה גאיו, גבינת צ'דר כוסברה וסלסה רוחה | קרנה – בשר מפורק בבישול ארוך, אורז, סלסה, פיקו דה גאיו, אבוקדו וכוסברה | קון פויו – פרגית צלוייה, אורז, חלפיניו מוחמץ, סלסה ורדה, בצל סגול וגבינת וואחקה | צמחוני\טבעוני – תבשיל שעועית, תירס ופלפלים, אורז, חסה, פיקו דה גאיו, ואבוקדו.
דוד בינרט: "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור. המרחב הזה כה נעים וטעים שזה חטא לא לאפשר לאנשי האזור (ומהם למעגלים הרחבים יותר בעיר ובארץ) להנות ממנו, אנשים זקוקים למרחב חברתי גם בהפסקת הצהריים. משלוחים זה אקמול ולא תרופה".
Le Mala, המרץ 5, תל אביב. טל': 03-6823486
בירבזאר ואברהם הוסטלס בשיתוף פעולה
בימים אלו נפתח סניף פופ אפ של קבוצת "בירבזאר" באברהם ת"א. זאת עד שייפתחו שני הסניפים של קבוצת בירות הקרפאט בהוסטל – הראשון ימוקם בסמוך ללובי של ההוסטל והשני שיפתח ימוקם על גג ההוסטל.
שיתוף הפעולה בין שתי הקבוצות הוא בבחינת מהלך מתבקש בגלל הזהות בערכי הליבה של שתי החברות המשלבות בפעילותן הכלכלית והעסקית את קידומה של חוויה ישראלית בצורה בלתי אמצעית. אברהם, מפורצי הדרך של התיירות העצמאית לארץ ליצירת חווית אירוח שלמה לתרמילאים ובירבזאר, כחברה המייצרת ומפיצה את תרבות בירות הקרפאט הישראליות.
עם סיום שנות הקורונה חזרה הצמיחה העולמית ובארץ של התיירות העצמאית וסגמנט ההוסטלים ובמקביל גם נרשמת כבר לאורך שנים נסיקה ודרישה גוברת והולכת לבירות קראפט יחודיות – ובכך השותפות הזו היא בבחינת מתבקשת.
רשת אברהם יצאה מחוזקת לאחר משבר הקורונה עם פתיחת לוקשיינים חדשים בארץ ובחו"ל. החזרה של התיירות העצמאית לישראל היתה מהירה ומהצפוי, והנתונים מראים שמאז חודש מרץ מספר התיירים שהרשת מארחת קרוב לנתוני טרום המשבר ובתקופה קצרה רשמה הרשת מספר יפה של 40.000 אורחים בהוסטלים של ת"א וירושלים בלבד. מספר הלינות השנה לעומת שנת השיא של 2019 הוא בפער של כ- 12% בלבד.
קבוצת בירבזאר אף היא מסמנת מגמת צמיחה מואצת בתחום צריכת בירות קרפאט. בשנת 2016 בושלו כ 4000 ליטר בחודש והיום מבשלים בברבזאר עשרות אלפי ליטר של בירה קראפט. מגוון בירות הקראפט של החברה מוחזק קבוע על 10 סוגים שונים של בירה ואחת לחודש מייצרים בירה חדשה חד פעמית, משמע 12 בירות חדשות כל שנה מעבר ל 10 קבועות. פלח הקראפט גדל בקצב דו ספרתי קבוע בשנים האחרונות וכך גם בישראל. הצפי של הקבוצה מדבר על כך שבתוך שלוש שנים היא תייצר כ 120,000 ליטר ולצד זאת יורחב היצע מוצרי החברה.
פעילותן של שתי הקבוצות פונה הן לקהל התיירות הנכנסת ולקהל הישראלי שהתוודע והתלהב במהלך שנות הקורונה מההוסטלים. כמו גם קהלים אלה נהנו ממגמות של התפשטות תרבות בירות הקראפט הישראליות ובכלל זה עם אפשרויות חדשות ומסקרנות לטעמים חדשים מגוונים ומפתיעים. כחלק מהשקתם של שני הסניפים שהם פרי השותפות החדשה, תושק גם מהדורה מוגבלת של בירה שתוצע למכירה רק בסניף בירבזאר באברהם.
גלעד שאולוף מנכ"ל קבוצת אברהם: "אנחנו מאמינים שחלק בלתי נפרד מלחוות את ישראל עוברת גם דרך הכרות עם תרבות חיי הלילה והברים שבירות הקראפט המקומיות הן חלק משמעותי ממנה. יצירת מוצר משותף 'בירבאזאר באברהם' ושילובו בהוסטלים ייצור חוויות אירוח מהנה עבור ישראלים ותיירים. השותפות המבטיחה הזו היא חלק מדרכנו להוות מרכז תרבות קהילתי חוויתי המארח תוכן מוזיקלי, אומנות, קולינריה ואלכוהול בסגנונות ובטעמים מגוונים המתאימים לקהלים שונים, וזאת באמצעות שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים שחולקים את הערכים שלנו".
גל אלון מנכ״ל קבוצת בירבזאר: "שיתוף הפעולה האסטרטגי עם רשת אברהם מרגש מאוד עבורנו, תיירות מקומית ובינלאומית הם הקהל הטבעי שלנו. הקמת הסניף התל אביבי של הקבוצה באברהם הוא חלק מתוכנית פריסה ארצית לאחר הקמת שני הסניפים בתל אביב נתרחב לנקודות אסטרטגיות נוספות. לצד זאת נמשיך במשימת הפצת בשורת הקראפט בישראל, כדי להיות בית ליצור עבור יצרנים שרוצים להגשים את חלום הבירה שלהם. קבוצת אברהם הביאה לישראל את מהפכת ההוסטלים והתיירות העצמאית ויצרה מהפכה אמיתית, תוך פחות מעשור, בהרגלי טיול ולינה, הפונים לקהל מטיילים עצמאי בעולם ובארץ. הקבוצה רואה בתיירות כוח משנה מציאות, העושה טוב לאנשים ולקהילות ולעולם כולו, נמצאת כיום בתנופת פיתוח וגידול בארץ ובחו"ל תוך דגש על יצירת שיתופי פעולה ובניית שותפויות. הקבוצה פועלת ליצירת תיירות בת קיימא, המתחשבת בסביבה הטבעית והאנושית בה היא פועלת.
קבוצת הבירבזאר שמה לה למטרה את הגדלת סצינת הקראפט ויצירת חוויות עבור כמה שיותר חובבי בירות ישראליות. הקבוצה היא לא עוד חברה המבשלת ומפיצה משקאות אלא פלטפורמה עוצמתית של בירת קראפט ישראלית. בירבזאר רואים בבירה דרך לחיבור בין אנשים שאוהבים בירה ובעזרת מגוון טעמים ענק אשר מתחדש כל חודש מזמינה גם כאלו שעדיין לא נחשפו לבירות קראפט או סיידרים אלכוהולים חדשניים. לקבוצה מספר ברים בירושלים (במחנה יהודה ובמתחם שערי צדק) וכן בתל אביב (בשוק הפשפשים, שוק הכרמל וברחוב רוטשילד) והיא הפכה לשם חם ומוכר בקרב אוהבי הבירה ותרבות 'בית הבירה'. כמו כן מחזיקה הקבוצה בחברת ג׳יפסי בירבזאר הנותנת שרותי בר ניידים".
תיירות עין זיוון עם פוד-טראק פיצה, סושי, בית קפה, מאפים ועוד
בשנה האחרונה הפכה תיירות עין זיוון למוקד עלייה לרגל למוקדי הקולינריה בעלי מגוון עשיר. עתה לקראת עונת החורף, מזמינים בתיירות עין זיוון, ליהנות מטעמים חדשים במוקדי הקולינריה שנחנכו לאחרונה בקיבוץ, הממוקמים כולם בסמוך לחדרי כפר הנופש.
- חמישי בוקר בטנא – מאפים טריים של רוני ואביעד וקפה בלאונג' של טנא. טנא – מרכז טבע, תנועה, ותודעה, הממוקם בעין זיוון, מארח סדנאות וריטריטים מעולמות התנועה והרוח – יוגה, מיינדפולנס, פילאטיס ועוד, פותח בימי חמישי את הלאונג' קפה שבמרכז 'טנא', ומגיש קפה משובח לצד המאפים והלחמים של בני הזוג האופים 'רוני ואביעד' שהעתיקו את מגוריהם מהעיר הגדולה תל אביב לקיבוץ עין זיוון. בין היתר מגישים בני הזוג: לחמי מחמצת עם מגוון תוספות- אגוזים, חמוציות, גרעינים, עגבניות מיובשות, זיתים ועוד, מאפי שמרים, בריושים, חלות, עוגות ועוגיות בעבודת יד ועוד. ניתן להסב בגינת מרכז 'טנא' הצופה אל נופי הגולן ושדות הלבנדר השכנים או בלאונג' המקורה. למעוניינים, ניתן לשלב שיעורי יוגה פרטיים או להשתתף בסדנאות המתקיימות במרכז המשתרע על פני שטח מיוער של כ-5 דונם בו- אולם תרגול מרווח עם חימום תת ריצפתי, דק רחב מעץ הצופה לכרמים ומטעים ופינות ישיבה מפנקות במרחב עטוף טבע פראי. לאונג' קפה במרכז 'טנא'- ימי חמישי, בין השעות 09:00-13:00, לפרטים: מרכז 'טנא'- 072-3725828
- פודטארק 'פיצה דה קוואליטה'- pizza di qualita – חיים לרנר, שף קונדיטור ובולנז'ר. לרנר בעל וותק של מעל ל- 20 שנים בעולם הקונדיטוריה והאפייה, למד בצעירותו בבית הספר הגבוה למקצועות הקונדיטוריה של אסטלה, וניהל מסעדות ובתי קפה מובילים במרכז הארץ. לרנר נשוי ואב לשלושה, התגורר עם משפחתו בכפר סבא, כאשר לפני כשנה החליטו לשנות את איכות החיים, הגיעו להתגורר בקיבוץ עין זיוון, והגשימו את החלום- לאפות בצקים טעימים שמשמחים אנשים. לאחרונה פתח לרנר את פודטראק 'פיצה דה קוואליטה' ומציע מגוון רחב של פיצות העשויות מבצק איטלקי משובח, בהכנה עצמית ובתפיחה של 72 שעות עם מגוון עשיר של תוספות, לצד סלטים מרעננים, בין המנות שבתפריט: חלת שום- בצק פוקצ'ה, חמאת שום, פטרוזיליה, מוצרלה. פיצה ביאנקה פטריות- רוטב שמנת עשיר, מוצרלה, פטריות שמפיניון, פורטבלו שי מג'י לבנות ושמן כמהין, פיצה פוטנסקה- רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, פילה אנשובי, טונה, שום קונפי, פלפל צ'ילי ועגבניות שרי, פיצה טרופית (הוואי)- רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמזן, אננס, פלפל ירוק חריף, ופטה כבשים, פיצה גבינת עיזים, פיצה יוונית, פיצה מרגריטה, פיצה פפרוני, פיצה בוראטה ופיצה נוטלה לקינוח. בהמשך ישלב לרנר פסטות איטלקיות ומנות נוספות. פודטארק 'פיצה דה קוואליטה' ממוקם בסמוך לכפר הנופש עין זיוון. ימי פתיחה- ב׳-ד׳ 15:00-20:00, ה'-ו' 15:00-21:00- זמני הפתיחה משתנים, מומלץ להתעדכן. לפרטים- 050-2277754
- סושי RAISU: גור כהן, סושי שף בעל ניסיון עשיר ומגוון במטבח האסיאתי, פתח לאחרונה את RAISU, בקיבוץ עין זיוון, ומציע משלוחי סושי ומטעמים יפניים מתחלפים, לאורחי כפר הנופש, למטיילים ולאזור צפון רמת הגולן. כהן מעניק חווית אוכל יפני ומשתמש בחומרי גלם איכותיים וטריים, שם דגש על טכניקה מקצועית ושילוב טעמים מגוונים. בנוסף, כהן מתמחה בהנחיית סדנאות סושי, בהזמנה מראש. בין היתר מציע כהן בתפריט: midori roll דג לבן, מלפפון, אבוקדו, עירית, ציפוי סלמון | orenji roll סלמון, בטטה, גזר, קנפיו, ציפוי דג לבן | murasaki roll טונה, סלק, שיטאקי, אבוקדו, ציפוי עירית | oshinko roll דג לבן, טקואן, תרד, אספרגוס כבוש, ציפוי טרטר לבן וגרדת לימון | veggie roll (לבחירה) מלפפון, אבוקדו, גזר, עירית, קנפיו, טקואן, בטטה, שיטאקי, אספרגוס כבוש, סלק | MAKI/ FOTOMAKI – אצה בחוץ, עם מגוון דגים לבחירה- סלמון, דג לבן, טונה | NIGIRI– סלמון, דג לבן, טונה. ניתן להזמין משלוח לאורחי כפר הנופש, או באיסוף עצמי. בין הימים חמישי-שישי, 16:00 – 22:00- מומלץ לבצע המשלוח טרם ההגעה. לפרטים- 050-7241577
אתרי הקולינריה החדשים בקיבוץ עין זיוון, מתווספים לשפע מוקדי קולינריה ששמם יצא למרחוק, ביניהם: ארוחת הבוקר הטובה בישראל- במסעדת כפר הנופש עין זיוון- הפתוחה לקהל (בהזמנה מראש)- בופה עשיר של מבחר ירקות, סלטים, מאפים, ביצים, דגים מעושנים, גבינות, מטבלים ועוד.
יקב פלטר ויקב בהט (כשר) בו פיצרייה ומתחם 'BURGER', מאפיית 'מטרלו', 'החומוסייה', מפעל בוטיק לשוקולד 'דה קרינה', 'הבית של אביבה'- אביבה זנדברג מבשלת ומארחת בביתה, ארוחות המלוות ביחס אישי.
עוד בעין זיוון- 'חוות שדה לבנדר' החדשה, טיולי ג'יפים, מיזה- חנות תכשיטים, "בעשר אצבעותיי"- סטודיו טקסטיל, טיפולי ספא (בהזמנה מראש) וכמובן- לינה בכפר הנופש בבקתות העץ.
לפרטים על כלל אתרי הקולינריה- תיירות קיבוץ עין זיוון, טל': 073-7599793
בריאות
איגוד האורולוגים עם המלצה לגברים בגילאים 55-69 להיבדק לסרטן הערמונית
איגוד האורולוגים ממליץ לראשונה לגברים בני 69-55, להיבדק לסרטן הערמונית על ידי בדיקת PSA, בדיקת דם פשוטה המסייעת באיתור הסרטן, ובנוסף בדיקה רקטלית, תוך הסבר לגבי יתרונות וחסרונות הגישה. בשנת 2008 יצאה הנחיה של משרד הבריאות לביטול בדיקות PSA. אולם, הוויתור על בדיקות לגילוי מוקדם גרם לעלייה עם השנים בתחלואה מתקדמת ובתמותה. כעת איגוד האורולוגים קורא גם לגברים באוכלוסיות סיכון להיבדק ובכך לאבחן את המחלה בשלביה המוקדמים.
חודש נובמבר מצוין ברחבי העולם ובישראל כחודש המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית. מדובר בסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בישראל והגורם שני למוות מסרטן בישראל ובעולם. הגורמים להיווצרות סרטן הערמונית אינם ידועים במלואם, אך ישנם מספר גורמים ידועים המשפיעים על הסיכון לפתח את המחלה, ביניהם גיל והיסטוריה משפחתית. ישנם מקרים מעטים שהרקע למחלה הוא תורשתי.
על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מתגלים כ-2,700 חולים חדשים של סרטן הערמונית בישראל
וכ-420 גברים מתים מהמחלה. רוב החולים הם יהודים (94.5%) והשאר מהמגזר הערבי. הגיל הממוצע של גברים שנפטרו מסרטן הערמונית עומד על 81.1 בקרב גברים יהודים ו-77.6 בקרב גברים ערבים.
עמותת 'חיים עם סרטן הערמונית' פתחה את חודש המודעות לסרטן הערמונית, בתמיכת מועצת הבריאות, בהארת אתרים ובניינים בתכלת ברחבי הארץ. הארת הבניינים נועדה להעלות מודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה, בין הערים אשר לוקחות חלק – רעננה, ראשון לציון, נתניה, באר שבע ועוד.
יו"ר עמותת 'חיים עם סרטן הערמונית' איצי (יצחק) באר: "איגוד האורולוגים הישראלי הגדיר, באופן ברור, את ההמלצות לבדיקות סקר לגברים, במטרה להביא לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית. כ- 20% מהמקרים החדשים מאובחנים עם סרטן הערמונית מתקדם. מכאן עולה החשיבות של הגילוי המקדים. אני לצערי לא תפסתי את המחלה בזמן! לכן אני קורא לכל הגברים, בגילים הרלוונטיים ובאוכלוסיות הסיכון להיבדק, בהתאם להמלצות, באמצעות בדיקת PSA, בדיקת דם פשוטה ובכך לעזור לגלות את המחלה בזמן ולטפל בהתאם. גילוי מוקדם עשוי להציל חיים".
ילדים ונוער
שלי חושן מספרת על הקמת עמותת יד ביד
ניצולת השואה ואשת החינוך, שלי רחל חושן, הקימה את אגודת "יד ביד" במטרה לסייע לילדים ומשפחות החיות מתחת לקו העוני לקבל גישה לאוכל ושירותים בסיסיים נוספים.
"יום אחד, טיילתי ברחובות של דרום תל אביב וראיתי ילדים קטנים מחטטים בפחים עבור אוכל. באותו היום, חזרתי הביתה ולא יכולתי לישון. חשבתי על איך שהם היו במצב שאני הייתי פה לפני 25 שנה. באותו הרגע הקמתי את הבית הראשון בדרום תל אביב בו קיבלתי את אותם ילדים רעבים ונתתי להם אוכל חם".
גברת חושן גם חלקה איתנו את הסיפור המטלטל בו הייתה צריכה לסייע לילד בן 6 ללמוד לאכול במקום לינוק מאמו, כל זאת בראיון המלא משידורי הפריים טיים של ערוץ 12 | כעת בדיגיטל של קונטנטו נאו.
מוזמנים לצפות בקטע מהריאיון המלא כאן: https://bit.ly/3CR6VUR
צרכנות ומבצעים
רשת מלונות פתאל עם חגיגת הקניות השנתית של חודש נובמבר
אתם רק צריכים לעדכן יומנים, לבחור, ולהתחיל לספור לאחור, מוכנים?
- Shopping IL – לכבוד יום הקניות האינטרנטי הישראלי, המצוין בתאריך, 9-10.11 למזמינים באתר פתאל ב 9-10.11, דילים למגוון מלונות החל מ- 20% הנחה למימוש בחודשים דצמבר – ינואר – פברואר
- Black Friday – חגיגת הנחות ומבצעים לרגל בלאק פרידיי המצוין בעולם בתאריך ה- 25.11: למזמינים באתר פתאל ב 25.11, החל מ 20% הנחה למימוש בחודשים דצמבר – ינואר – פברואר
- Cyber Monday – חגיגות הנחות ומבצעים לרגל סייבר מנדיי, שחל בתאריך 28.11 ואצלנו ברשת פתאל, יצוין במשך 3 ימים: למזמינים באתר פתאל בתאריכים 27-29.11: דילים למגוון מלונות החל מ 20% הנחה למימוש בתאריכים הנ"ל
קוויק עם נובמבר מטורף – חודש ללא מע"מ
במסגרת נובמבר, מדי שבוע ימכרו מוצרים ממגוון מחלקות מתחלפות במחירי מבצע ללא מע"מ. בשבוע הראשון, 1-7.11, ימכרו הגבינות, השמנים, החטיפים והממתקים ללא מע"מ. בשבוע השני, 8-14.11, ימכרו הסבונים, הלחמים, היוגורטים והמעדנים ללא מע"מ. בשבוע השלישי, 15-21.11, ימכרו דגני הבוקר, חטיפי הדגנים, המשקאות החמים, הפסטות, האורז והקטניות ללא מע"מ. בשבוע הרביעי, 22-28.11, ימכרו מוצרי הכביסה, נייר הטואלט והכלים החד פעמיים ללא מע"מ.
כמו כן, בימי שופינג IL של גוגל שיתקיימו ב-9-10.11, קוויק יוצאת בפעילות נוספת ומיוחדת, במסגרתה ניתן יהיה לזכות ב-iPhone 14 בכל שעה. כל מי שירכוש באתר קוויק ביומיים האלו, במינימום הזמנה של 500 שקלים, יוכל להשתתף בפעילות ואולי לזכות באייפון. מי שיזמין את הסל הגבוה ביותר בכל שעה עגולה יזכה. שעות הפעילות הינן 07:00 בבוקר ועד חצות, סה"כ 36 זוכים. בכפוף לתקנון המפורסם באתר.
ולרגל הסייבר מאנדיי שחותם את חודש הקניות ב-28.11, קוויק משדרגים את הקמפיין השבועי הקבוע שלהם – "שני חינם", במסגרתו מוצעים מדי יום שני מגוון מוצרים במבצעי 1+1 (מוצרים זהים או הזול מביניהם) ל-24 שעות, ומרחיבים אותו, גם את כמות המוצרים שישתתפו במבצע וגם את זמן המבצע לשלושה ימים במקום יום אחד, כלומר בתאריכים 28-30.11.22.
לדברי אלי זוהר, מנהל השיווק והצמיחה בקוויק: "בימים שיוקר המחייה הוא בכותרות, אנו שמחים להציע ללקוחות שלנו הטבות משמעותיות על מנת שייהנו מהוזלה משמעותית של סל הקניות השבועי. בכל חודש ניתן למצוא מבצעים סופר משתלמים באתר, אך לקראת חודש נובמבר שידוע כחודש הקניות, הרחבנו את המבצעים השוטפים במטרה לייצר חגיגה ללקוחות".
את המוצרים שבמבצע, כמו גם את יתר המוצרים שבאתר, ניתן לקבל במשלוח מהיר מהיום להיום (בימים א'-ה' בהזמנה עד השעה 16:00, בימי ו' ובערבי חג בהזמנה עד השעה 10:00 ובהתאם לזמינות חלונות האספקה באתר). המשלוח הוא בעלות הנמוכה ביותר בשוק (מבין המתחרים), או במשלוח חינם בהזמנה מעל 499 שקלים. ללקוחות חדשים יש חודש משלוחים חינם בהזמנות מעל 250 שקלים. כמו כן, קוויק מציעה שירות איסוף עצמי בתוך שעתיים ממגוון נקודות איסוף ברחבי הארץ, מבלי לצאת מהרכב, כאשר עובדי קוויק הם אלו המעמיסים את הקניות לרכב. השירות החדשני שקוויק מציעה, מאפשר חוויית קנייה מהירה ונוחה, ובעלת סטנדרט גבוה של שירות ללקוח, שהינו ערך מוביל הנמצא תמיד לנגד עיני עובדי החברה – החל מהמלקט, שבוחר את המוצרים הטריים והאיכותיים ביותר עבור הלקוח, ועד לנציגי השירות הנותנים מענה בוואטסאפ ובמגוון הפלטפורמות הדיגיטליות.
קוויק סופר אונליין היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א (סימול: קוויק). בין בעלי מניותיה נמנים החברה המרכזית למשקאות, קבוצת סופר פארם וקבוצת יוניון. קוויק הוקמה בשנת 2017 והיא השחקנית השלישית בגודלה בתחום קמעונאות המזון באונליין בישראל. בחודש אוגוסט הקימה קוויק מיזם משותף ביחד עם יינות ביתן השייכת לקבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, המיזם המשותף מחזיק באתר האינטרנט קוויק ובאתרי האינטרנט ביתן אונליין ומגה אונליין….
דור אלון עם התרמה בחנויות הנוחות לעמותת אור ירוק בחודש נובמבר
דור אלון, קבוצת האנרגיה, הקמעונאות והנדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, ועמותת אור ירוק משלבות ידיים במאבק להצלת חיי אדם בכבישים. בחודש נובמבר יציינו ברחבי ישראל את שבוע הבטיחות בדרכים, כאשר חברת דור אלון נרתמה למאבק ותעודד התרמה של חמישה שקלים בחנויות הנוחות שלה. מבצע ההתרמה ייערך מה-1 בנובמבר ועד ה-30 בנובמבר בכל חנויות הנוחות הנמצאות במתחמי התדלוק של דור אלון בכל רחבי הארץ.
בחודש נובמבר יעלה קמפיין התרמה משותף לעמותת אור ירוק תחת הכותרת: "בשבילך זה חמישה שקלים בשבילנו זה להציל חיי". עובדי הקופות של חנויות הנחות בדור אלון יציעו ללקוחות החנויות לתרום חמישה שקלים לעמותת אור ירוק הנאבקת בתאונות הדרכים.
עמותת אור ירוק מפעילה אלפי מתנדבים הפועלים להגברת המודעות לבטיחות בדרכים בכל חלקי האוכלוסייה – גני הילדים, בתי הספר, הדרכת חיילים בצבא, מקומות עבודה והדרכות אזרחים וותיקים. הכסף שייתרם ישמש להגברת המודעות לבטיחות בדרכים בקרב כלל האוכלוסייה.
חברת דור אלון רואה חשיבות עליונה בתרומה לקהילה בתחום הבטיחות בדרכים. בשנים האחרונות החברה קיימה שיתוף פעולה הדוק עם עמותת אור ירוק אשר במסגרתו הוצבו בתחנות הדלק של החברה מסרי בטיחות בדרכים.
יפעת סטאל מנהלת אגף שיווק דור אלון, ציינה: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה מציל החיים עם עמותת אור ירוק. כארגון השם לנגד עיניו אחריות ומעורבות חברתית ומתוך המחויבות של דור אלון כלפי הקהילה, נמשיך להירתם ולקדם שיתופי פעולה ערכיים. אנו קוראים לקהל לקוחותינו לקחת חלק בפרויקט ההתרמה החשוב הזה למען הצלת חיי אדם".
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני מודה לדור אלון על שיתוף פעולה פורה וארוך שנים. העלאת המודעות לבטיחות בדרכים בקרב כל חלקי האוכלוסייה מהווה נדבך חשוב בצמצום תאונות הדרכים. כל תרומה תסייע לנו להגיע לעוד גן ילדים או בית ספר בפעילות למען בטיחות בדרכים. תאונות הדרכים הן מכת מדינה ורק בשילוב כוחות של כלל האוכלוסייה נוכל להציל חיי אדם".
לקראת שבוע הבטיחות בדרכים, על פי עמותת אור ירוק, 290 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2022.
91 הולכי רגל נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים.
81 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.
62 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים.
41 נהגים צעירים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים.
14 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה בתאונות דרכים.
אחרי החגים – עוברים לפלוס עם חסדי לב ופרויקט משפחה בפלוס
נגמרו החגים וזה הזמן לתפוס את החיים ברצינות כך שלחגים הבאים נגיע מוכנים, נוכל לחגוג כמו שצריך בלי להרגיש חנוקים מהוצאות ולהנות מרווחה כלכלית. רגע אחרי חגי תשרי בעמותת חסדי לב המסייעים למשפחות לצאת מהמינוס ולהתנהל כלכלית בצורה בריאה ונכונה שאיינה מבוססת על הלוואות וחובות בלתי פוסקים, "בצעדים פשוטים אפשר לשנות את המצב" מבהירים. מנכ"ל חסדי לב זלמי ביסטריצקי: "מהניסיון שלי והשיחות בימים האחרונים שאני מקבל ניתן לומר חד משמעית – כאב למשפחות רבות בתקופת החגים, גם אם זה כואב- צריך לגעת ולטפל בנקודה".
רגע אחרי ההוצאות האדירות של הקיץ, החופש הגדול והחגים בעמותת חסדי לב מזמינים את הציבור לעשות שינוי ולהתחיל לדבר בפלוס. להלן חמשת הטיפים של המנטורים בפרויקט משפחה בפלוס:
בצעו תוכנית חודשית- עברתם את תקופת ההוצאות הגדולות, עכשיו כשנכנסים לחורף ובאופן טבעי יוצאים פחות לבילויים, אירועים ומסעדות ניתן לשלוט טוב יותר בהוצאות, לכן תכננו באופן מסודר מה ההכנסות שלכם ומה ההוצאות.
תדברו! בני זוג יכולים לדבר על הכל אך כשמתחילים לדבר על כסף או שמרגישים לא בנוח או שצד אחד מתעצבן וכועס. שיח על ההכנסות וההוצאות מאפשר שליטה טובה יותר וגם משפר את הזוגיות!.
כמו בכל דבר בחיים- צריך ללמוד. אף אחד לא נולד עם ידע במתמטיקה, מדעים או פיזיקה, כמו כל תחום וכל מקצוע בחיים גם התנהלות כלכלית נבונה ונכונה צריך ללמוד, לתרגל ולהצליח בגדול
השתמשו בטבלאות ורשמו את ההוצאות, תכננו אותם והשתדלו לפעול על פי תוכניות כך שגם לקניות תצטיידו ברשימה מדויקת ותקנו את מה שצריך.
צמצמו שימוש בכרטיס אשראי- נכון, קנייה במזומן או באשראי איינה שונה אבל באופן תודעתי בתת מודע של כל אחד ואחת מאיתנו כאשר מוציאים מזומן מרגישים יותר שמשלמים, באשראי זה מרגיש 'בקטנה'
בעמותת חסדי לב מזמינים אתכם לקחת חלק בפרויקט 'משפחה בפלוס' ולהנות כמו אלפי משפחות ברחבי הארץ מכלים מעשיים להתנהלות כלכלית אחראית ונכונה, "המנטורים שלנו מלווים מאות משפחות בפריסה ארצית, מעניקים כלים ותמיכה מלאה. בתוכנית של 4 חודשים המותאמת אישית ומועברת באמצעות האפליקציה כך שניתן ליישם בכל זמן שנוח ומכל מקום בעולם, לצד פגישות אישיות עם המנטורים- אלפי משפחות עברו לפלוס". לפרטים נוספים על התוכנית חפשו בגוגל ובפייסבוק 'משפחה בפלוס'
רשת מלונות אסטרל עם הנחות לימי נובמבר סייל
- Shopping IL – לכבוד יום הקניות האינטרנטי הישראלי, המצוין בתאריך, 9-10.11: למזמינים ברשת מלונות אסטרל ב 9-10.11, 25% הנחה למגוון מלונות בתאריכים נבחרים בחודשי דצמבר – ינואר – פברואר. למצטרפים חדשים וחברי מועדון 5% הנחה נוספת במעמד ההזמנה. לפרטים והזמנות- ניתן להתעדכן באתר הרשת או בטלפון 08-6388882.
- Black Friday – חגיגת הנחות ומבצעים לרגל בלאק פרידיי המצוין בעולם בתאריך ה- 25.11: למזמינים ברשת מלונות אסטרל ב 25.11, 25% הנחה למגוון מלונות בתאריכים נבחרים בחודשי דצמבר – ינואר – פברואר. למצטרפים חדשים וחברי מועדון 5% הנחה נוספים במעמד ההזמנה. לפרטים והזמנות- ניתן להתעדכן באתר הרשת או בטלפון 08-6388882.
שונות
Epson עם מקרני קרוס אובר וטווח קצר במיוחד למונדיאל (וגם לקולנוע ביתי וגיימרים)
המקרנים החדשים נועדו לספק אפשרויות נוספות לחוויית צפייה במסך גדול בטווח רחב של מחירים לקראת שידורי המונדיאל שיעסיקו לפחות מחצית מעם ישראל, מכריזה חברת Epson ישראל על שישה מקרנים חדשים בטווח רחב של מחירים*. המקרנים אידיאליים לאוהדי הכדורגל, וגם לחובבי סרטים ולגיימרים שמחפשים חוויה סוחפת ועוטפת של צפייה במסך גדול באמת. המקרנים מספקים מבחר רחב של מפרטים מתקדמים – עם מבחר שמתחיל במקרנים ברמה התחלתית עם טכנולוגיית WXGA ועיצוב חדש ומסוגנן, ממשיך במקרני 4K PRO-UHD במחירים נוחים עם Android TV מובנה ומסתיים בגרסה החדשה ביותר של מקרן Epson EpiqVision Ultra עם 4K-PRO UHD ומקור אור לייזר.
בקו מקרני ה-EpiqVision Ultra, נמצאים EH-LS800B ו-EH-LS800W, הדגמים הראשונים מבית Epson להקרנה ממרחק אולטרה קצר במיוחד, שמאפשרים הצבה אפילו יותר קרובה לקיר. המקרנים, שזמינים בצבעי שחור ולבן, מציעים שילוב איכותי של בהירות גבוהה, איכות תמונה מעולה ורב-תכליתיות הודות לשימוש בטכנולוגיית מקור אור לייזר של Epson.
הודות למיקומם הקרוב לקיר ולרזולוציית 4K PRO-UHD שמספקת תמונות חדות וברורות, המקרנים האלה קלים להתקנה ולשימוש. הם מהווים תחליף מעולה למכשיר טלוויזיה מסורתי, משתלבים בטבעיות גם בחדרי המגורים הקטנים ביותר ומספקים גודלי תמונה גמישים בטווח של 80-150", ממרחק התחלתי של 2.3 ס"מ בלבד מהקיר. ״זהו פתרון אידיאלי לצפייה בתוכניות טלוויזיה, בסרטים ובשידורי ספורט״, אומר יעקב (קובי) כהן, מנהל תחום ההקרנה ב-Epson ישראל. לדבריו, המקרנים כוללים גם יציאה ייעודית למשחקים, עם קצב השהיית קלט של פחות מ- 20 אלפיות השנייה. טכנולוגיית Android TV שמובנית במקרנים מספקת יכולת צפייה בשידורי סטרימינג, שיקוף מסך ופקדים חכמים, ורמקולי Sound BY YAMAHA מספקים חוויית אודיו מלאה, כך שלא נדרשים רמקולים חיצוניים נוספים.
דגמים חדשים נוספים הם 6150 EH-TW ו- 6250 -EH-TW, מקרני 4K PRO-UHD ברמה התחלתית.
עם עיצוב מסוגנן וחדש במחיר נוח, המשתמשים יכולים ליהנות מסרטים, אירועי ספורט ומשחקים בכל מקום בבית, הודות ליכולת ההצבה הגמישה באמצעות היסט עדשה אנכי. המקרנים האלה אידיאליים לחובבי סרטים וגיימרים שמעוניינים באיכות תמונה ברזולוציה של עד 4K PRO-UHD. לדברי כהן, שני הדגמים משמשים כשותפים מושלמים למשחקים, עם קצב השהיית קלט של פחות מ- 20 אלפיות השנייה, להנאה מחוויית גיימינג מהירה ומהירות תגובה גבוהה. דגם 6250 -EH-TW כולל גם Android TV מובנה, להנאה מחוויית סטרימינג חלקה.
ההיצע החדש אף כולל שני מקרני רמה התחלתית רב-תכליתיים שיוצרים קטגוריית "קרוס-אובר" חדשה, שאידיאלית למגמה החדשה של מתכונת העבודה ההיברידית, מהמשרד ובבית. דגם CO-FH02 ודגם CO-W01 מאופיינים בעיצוב קומפקטי שהופך אותם לקלים לנשיאה בין חדרים, והם אידיאליים לתחום החינוך, לשימוש בבית ולשימוש במשרד. הודות לעיצוב הפשוט והנקי שלהם, הם מתאימים לכל סביבה ומונעים את הצורך להתפשר על גודל המסך.
דגם CO-W01 מספק רזולוציית WXGA. דגם CO-FH02 מספק רזולוציית Full HD וכולל גם Android TV מובנית, כך שניתן לצפות בסטרימינג בסרטים, בתוכניות טלוויזיה ובתכנים חדשים נוספים היישר מתוך המקרן.
לדברי כהן: "עם ההשקה של המקרנים החדשים, כל אחד יכול למצוא מקרן שמתאים לו. לא משנה אם אתם מחפשים פתרון גמיש וקל לשימוש שאפשר להעביר מחדר לחדר או לקחת למשרד, רוצים להזניק את חוויית הגיימינג שלכם לרמה הבאה או אפילו מעוניינים בתחליף למכשיר טלוויזיה, יש פתרון שמתאים לכל אחד, בטווחי מחירים שמתאימים לכל תקציב".
נשים
כפר סבא ציינה את חודש המודעות לסרטן השד בוורוד
עיריית כפר סבא ציינה את חודש המודעות לסרטן השד, המצוין ברחבי הארץ והעולם במהלך חודש אוקטובר, באמצעות מגוון של יוזמות, אירועים ופעילויות, תחת הסיסמה: "חוגגות את החיים בוורוד", כשהמטרה היא הגברת המודעות וחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה, כאשר כלל הפעילויות יתקיימו בהובלת מועצת נשים עירונית, יועצת ראש העיר לקידום מעמד הנשים, המחלקה לבריאות וחוסן עירוני, בשיתוף קהילת "השדות" – קהילת מחלימות ומתמודדות עם סרטן השד.
מדי שנה מאובחנות בישראל כ-5,500 נשים כחולות בסרטן השד בישראל. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ- 90% אחוז. מספר הנשים המחלימות מסרטן השד עולה בהתמדה בזכות הגילוי המוקדם והודות להגברת המודעות הנרחבת בארץ.
במסגרת ציון חודש המודעות לסרטן השד, תקיים עיריית כפר סבא, בהובלה כאמור של מועצת נשים עירונית וקהילת "השדות" בשיתוף אגף קהילה וחברה והמחלקה לקידום הבריאות וחוסן עירוני, רשות הספורט העירונית, אגף חינוך ותיכון רבין, הפנינג לקידום מודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. ההפנינג, שייפתח בצעדה ויימשך במסיבה ובתצוגת אופנה, יתקיים בשעות הבוקר של יום שישי, 28 באוקטובר, כאשר הצעדה תצא מקריית ספיר עד לרחבת הבריכה של קניון ערים – שם תיערך התצוגה.
הצעדה היא תהלוכה הסברתית במרחב הציבורי, שיקיימו תלמידות ותלמידי מגמת הבריאות והספורט ועוד מתיכון רבין, בשיתוף רשות הספורט העירונית ואגף החינוך, שתצא מקריית ספיר, בהדרכת מאמנת הליכה מוסמכת נוגה מוסמן. בהמשך אותו היום, תיערך כאמור מסיבת רחוב ותצוגת אופנה ססגונית במרחב הציבורי, לאחר שהעסקים המקומיים התגייסו לעצב את שערן של חברות קהילת "השדות", להלבישן ולאפרן.
עוד לפני כן, התקיים כנס "נוסע לא צפוי בגוף שלי", סיפור מסע של חולות ומחלימות שיכלול הרצאות "טד" של אנשי ונשות מקצוע. הכנס בהובלת NRspirit, קבוצת גמאני רצה, המחלקה לקידום בריאות ולחוסן עירוני, מרכז רפואי מאיר וקבוצת "השדות".
כמו כן, ביום שישי, 7 באוקטובר, התקיימה הזנקה לריצת 'מקיפים את כדור הארץ' בפארק העירוני. ההזנקה בהובלת "גמאני רצה", NRspirit, רשות הספורט, המחלקה לקידום בריאות ולחוסן עירוני ופארק כפר סבא. מטרת איסוף הקילומטרים היא להקיף את כדוה"א בריצה ולחזק נשים המתמודדות עם סרטן השד.
ביוזמת 'השדות' גם הספרייה העירונית לקחה חלק בחודש המשמעותי וחלקה לקוראות סימניות, שיזכירו להן להקדים וללכת להיבדק. בנוסף, בניין העירייה, הכניסה לעיר ומבנה היכל התרבות הוארו בוורוד – וכל זאת כאמור להעלות את המודעות לסרטן השד ולחשיבות הגילוי המוקדם.
לבסוף, עיריית כפר סבא לקחה השנה חלק בקמפיין עמותת "אחת מתשע" וחברת כתר, שהקונספט שלו "שבי רגע – הרגע הזה עשוי להציל את חייך", במסגרתו ניבחר מיקום בעיר להצבת כסאות ורודים כשהמטרה היא להעלות את המודעות לבדיקה מוקדמת של סרטן השד.
ראש העיר רפי סער: "סרטן השד היא המחלה הקטלנית ביותר כיום לנשים, והאמצעי היעיל ביותר להילחם בה הוא ע"י בדיקה פשוטה. אנו בעיריית כפר סבא נחושים להביא את כלל תושבות העיר להיבדק אחת לשנה ואנו פועלים לשם כך לאורך השנה ובפעילות שיא הנערכת בחודש אוקטובר. גילוי מוקדם הוא המפתח שלנו לנצח את המחלה הקשה ולהציל חיים. אני מודה מכל הלב לכל העושות במלאכה אשר פועלות מתוך תחושת שליחות עמוקה ורחבת לב להצלת חיים".
יו"ר מועצת נשים, חברת המועצה עדי לוי סקופ: "אני מבקשת להודות מכל הלב לכל השותפות והשותפים שלקחו חלק בארגון אירועי החודש המשמעותי והחשוב הזה. תודה בראש ובראשונה לקהילת השדות בהובלת ענת שוקרון וקרן הלפרין הפועלות יום יום במהלך כל שנה בשליחות להגברת המודעות והצלת חיים, תודה גדולה למועצת נשים, למחלקה לבריאות וחוסן עירוני, לאגף קהילה, לרשות הספורט, אגף חינוך, הספרייה העירונית, קהילת השדות, גמאני רצה, NRSPIRIT, מאמאנט ולאגודה למלחמה בסרטן. אני קוראת לכל הנשים – קבעו עוד היום בדיקה לגילוי מוקדם. גילוי מוקדם מציל חיים. היבדקו בזמן – זה נוגע לכולן".
Lime בשיתוף פעולה עם עמותת אחת מתשע
Lime, חברת המיקרו-מוביליטי הגדולה בעולם, נרתמה למען העלאת המודעות לסרטן השד, ויצאה בשיתוף פעולה עם עמותת 'אחת מתשע' אשר קורא לנשים להיבדק לגילוי מוקדם של סרטן השד. במסגרת השת"פ ניתלו במהלך חודש אוקטובר – חודש המודעות, אלפי סרטים ורודים וכרטיסי מידע על הקורקינטים והאופניים השיתופיים של Lime ברחבי תל אביב, במטרה לעורר את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם, ולעודד את התרומה לעמותה.
כרטיסי המידע שמטרתם עידוד רוכבות להיבדק, ניקשרו לכל קורקינט בסרט ורוד וכללו קוד QR אותו רוכבות ורוכבים יכלו לסרוק. הקוד הפנה לדף הנחיתה של אחת מתשע ובו לצד האפשרות לתרום, יחכה לרוכבות ולרוכבים קוד הטבה לרכיבה של 15 דקות.
לדברי איתי ראב"ד, מנכ"ל Lime ישראל: "גם השנה, אנו גאים לקחת חלק בפעילות המבורכת של עמותת אחת מתשע המסייעת להציל חיים ופועלת למען גילוי מוקדם של סרטן השד, זוהי מטרה חשובה מאין כמותה, צאו להיבדק".
עיריית כפר סבא בקול קורא לספקיות תוכן וסדנאות לבנות המצווה שלי
שלי עמרמי בוזגלו ז"ל, שכיהנה כחברת מועצת העיר וכיו"ר מועצת נשים בכפר סבא, לראשונה השנה, 11 שנים אחרי שהשיקה שלי עמרמי בוזגלו ז"ל את תכנית "בנות המצווה" העירונית המקורית, תקדיש עיריית כפר סבא ביוזמת ראש העיר, את התכנית הנוכחית לשלי ז"ל, ע"י הוספת שמה לשם התכנית המקורי, כך שהחל מהשנה הזו והלאה, תיקרא התכנית "בנות המצווה שלי".
על הרקע הזה יצאה עיריית כפר סבא בקול קורא לאיתור ספקיות תוכן וסדנאות, בקריאה לקחת חלק באחד ממיזמי הדגל המוצלחים ולהציע פעילויות רלוונטיות לבנות המצווה.
פרויקט 'בנות המצווה שלי', יציע גם השנה, מגוון עשיר של פעילויות ערכיות ומשמעותיות, אשר במרכזן יעמוד חיזוק הקשר בין ההורים לנערות, כשהפעילויות יאפשרו דיאלוג של קרבה, למידה וחוויה משותפת, למען חיזוק האמון, ההקשבה והקרבה.
הפעילויות שייבחרו, יתמקדו בחיזוק הקשר בין אם ובת במהלך שנת המצווה, באמצעות סדנאות ופעילויות העשרה בנושא שוויון מגדרי, יצירת ערך עצמי, שיח, דיאלוג ותקשורת מקרבת, מוגנות אישית, דימוי גוף, בריאות, חוסן נפשי ועוד. את הפעילויות השונות יעבירו ספקיות התוכן לקבוצות של 10 משתתפות ומעלה בכל פעם.
שלי ז”ל הייתה נינתו של ראש הוועד הראשון של כפר סבא, ברוך עמרמי. שלי ז"ל נבחרה למועצת העיר בשנת 2008, והביאה עמה שינוי מהפכני במועצת הנשים העירונית כשכיהנה כיו"ר מועצת הנשים של כפר סבא, כשהובילה את המועצה להישגים הראויים לכל שבח וגייסה תקציבים לטובת מגוון תוכניות להתפתחות מקצועית ואישית של נשים, ביניהן: "אם לדרך", תוכניות לחינוך מגדרי, שפועלת בכל הגילאים החל מהגנים ועד בתי הספר, פיתוח חינוך רגיש מגדר להורים, פרויקט נמ"ש – נערות מובילות שינוי, תוכנית "בנות מצווה", ועוד.
בעת כהונתה כחברת מועצת עיר, פעלה שלי למען קידום נערות ונשים בעיר, ליצירת גשרים בין אוכלוסיות שונות. בנוסף, הייתה חברה בלא פחות משמונה ועדות עירוניות, ביניהן: ועדת החינוך, ועדת איכות הסביבה, ועדת הביקורת, הוועדה לקידום מעמד הילד ועוד.
בשלהי 2016 נבחרה עמרמי לכהן כיו"ר הנהגת ההורים העירונית. במהלך כל השנים שלי לא הפסיקה לבנות, ליצור, לסחוף ולעורר השראה בנועם ההליכות שאפיין אותה הותירה אחריה מורשת של עשייה והתנדבות. יוזמה נוספת לזכרה של שלי עמרמי בוזגלו היא מלגה הנושאת על שמה, והמיועדת לצעירות תושבות כפר סבא. המלגה על סך 5,000 שקלים בתמורה לביצוע 80 שעות מעורבות חברתית לקידום פעילות מגדרית בעיר.
ראש העיר רפי סער: "אני מברך על המיזם הייחודי שיזמה שלי ז"ל עוד בזמן חייה. אין שם ראוי יותר לתכנית שבמרכזה חיזוק קשר הנערות עם הוריהם והעצמה נשית, מאשר על שמה של מי שהתחילה בעיר את המהפכה הנשית. שלי הייתה דמות מופת בעיר, פעילה פמיניסטית שקידמה ופעלה עבור נשים, והקהילה כולה והותירה אחריה מורשת מפוארת שאין כדוגמתה".
לצפייה בקול הקורא בקישור…