נסיעת מבחן מחשמלת עם אופל מוקה חשמלי לנופי הגולן והכנרת ||| אירוח בנוף גינוסר שכולל את קפה צלמון החדש, בית יגאל אלון ועוד ||| חווית טעינה חשמלית שעדיין בחיתוליה ולא בכל מקום זמינה ||| טיול בית הסירה של ישוע לסג'רה ומסחה, בין הסנהדרין למגדלא והכול עם אוכל טוב ומלון מפנק ||| כל הפרטים והחוויות בהמשך…
הדור החדש של אופל MOKKA
יצאנו לנסיעת מבחן מאתגרת עם הגרסה החשמלית על מלא מלא, של אופל מוקה. MOKKA החדש בולט בצבעוניות הנועזת ולא שגרתית שלו, מצויד באבזור בטיחות ונוחות שעושה את הנהיגה נוחה ושקטה במיוחד, כך שניתן להגיע גם ליעד צפוני, רענן שלא לומר גם בבטחה. דגם זה בקטגוריה B-SUV הוא הראשון של המותג הגרמני, ספורטיבי עם מרכב מוגבה, עיצוב שמשדר כוח ושילובי צבעים שמבליטים תכונות אלה, שמתאימים לקהל צעיר, עירוני ומוחצן. אז כך גם הרגשנו בנסיעה לצפון.
בית שמואלי באִילָנִיָּה היא סֶגֶ'רָה
התחלנו בביקור בחצר שמואלי במושב אילניה היא סג'רה. זהו מתחם שהיה מגורים, רפת ועוד מבני משק חקלאי, שעברו שיחזור ושימור על ידי משפחת שמואלי, והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. בית שמואלי מספר את סיפורה של המשפחה שהם צאצאים שלה היא משפחת פרוטופופוב, וגם של משפחות סובוטניקים נוספות שהגיעו מהכפר סולודקין שברוסיה – משפחות קורקין, ניצ'ייב, מטביוב וסזנוב.
חצר בית שמואלי נמצאת במרכז המושב שהוקם כמושבה בשנת 1902. חומת המתחם והמבנים בנויים מאבן בזלת שחורה כמו רוב הבתים של המושבה ההיסטורית. חלקם עברו הסבה כך שיתאימו למבקרים ולתצוגות שבמקום כמו תמונות משפחתיות שמוצגת ברפת הישנה שהפכה לבית מורשת משפחתי. באותו אולם מוצגות על הקיר מקלעות מאלומות חיטה כמו שנהוג היה ברוסיה.
ביקור בחצר שמואלי נערך בתיאום מראש ובלווית והדרכת אסתר שמואלי–סטפמן ו/או טובית שמואלי-מינה, שהן בנות הדור הרביעי והחמישי למקימי אילניה. לקבוצות נערך על ידי השתיים מיצג בו הו מחופשות לבגדים של תקופת המייסדים והמייסדות, והן מספרות את סיפורם המדהים של איכרים שהתחילו בשמירת השבת, ומכאן הכינוי שדבק בהם – סובוטניקים (מלשון שבת) שעברו לקיום מצוות היהדות, ולבסוף התגיירו, עלו לארץ הקודש והשתקעו באדמות סג'רה. לתיאום ביקור 050-7498683 אסתר או 058-5850888 טובית
חשמלי זה עולם אחר
אופל MOKKA שלנו ברמת גימור ULTIMATE עם הינע חשמלי מלא בהספק של 136 כ"ס, 26.5 קג"מ וסוללת 50 קוט"ש שמאפשרת טווח נסיעה תיאורטי של 338 ק"מ. אני כנהג בעל רגל כבדה והמסלול המתוכנן עד לרמת הגולן עם צורך בהרבה חשמל חייב אותי לתכנון של המסלול והטווח, אבל תכנונים לחוד ומציאות לחוד או כמו שסבתא שלי היתה אומרת: דער מענטש טראַכט און גאָט לאַכט.
התכנון היה לנסוע לאילניה, גינוסר, יקב בזלת הגולן ולרדת למחניים לטעינה – דרך של פחות מ- 250 ק"מ, אבל כשהגענו ליקנעם הבנתי שאולי אפילו לגינוסר לא אוכל להגיע כי בכביש 6 נסעתי כמו שאני אוהב בנסיעת מבחן, והרכב מתנהג פנטסטי, מגיב מהר ונוסע מהר, בשקט ונוחות, אבל החשמל הולך ואוזל בקצב מבהיל. על החוויות של חיפוש עמדת טעינה תקינה, מהירה ופנויה לטעינה, וכל מה שלא מספרים לכם על רכב חשמלי, נספר בפוסט נפרד.
קפה צלמון
תחנתנו הבאה, אחרי עצירה לטעינה של 87% מקיבולת המצבר, המשכנו לכינרת כי מלון נוף גינוסר פתח לאחרונה, בית קפה חדש על שפת הכנרת. קפה צלמון על שם נחל צלמון שבית הקפה צמוד אליו, נמצא סמוך לחוף הכנרת ולבריכת בית המלון אבל נכון לחורף 2023, המקום מיועד למטיילים ולמבקרי בית המלון שמחפשים ארוחה טרייה ומגוונת עם הנוף של ימת כנרת ושל הרי הגולן שברקע.
קפה צלמון החדש, בימי חורף כשקרני השמש מלטפות, הרי הגולן ממול ויופיה של הכנרת נחשף, מהמטבח יוצאות מנות מפנקות מתפריט מגוון ומרענן. התפריט משלב תוצרת גלילית ומנות מפתיעות כמו ג'חנון שמוגש בשבת בבוקר (25 שקלים), בורקס טורקי שמוגש עם ביצה קשה, חמוצים, רסק עגבניות, סחוג וטחינה (35 שקלים), פיצה צלמון (52 שקלים), סלטים (38 שקלים), קריספי צ'יפס (30 שקלים), עוגות, קרואסונים, סחלב חם ולטובת שמירת איכות הסביבה, אספרסו בכוס אכילה, טעימה מביסקוויט פריך.
לכבוד הפתיחה הוזמנו להתרשם ולטעום מהמנות המוצעות. ישבנו עם הפנים לכנרת והזמנו מכל טוב המטבח המקומי שמציעים בקפה צלמון. מנה מפתיעה שהדור הצעיר לא זוכר או מכיר אבל הזכירה נשכחות – זיוה אוריגינל קריספית שמוגשת עם ביצה קשה, חמוצים, רסק עגבניות, סחוג וטחינה (43 שקלים) היא מנה שווה לבארנץ' ואפילו לערב. זוגתי הזמינה סלמון בחלה שזו מנה גדולה של חלה מתוקה, סלמון מעושן, גבינת שמנת ועירית (45 שקלים) שהיתה עסיסית ומאוזנת בין טעמי החלה, סלמון וגבינה – ממש כמו הבייגל הניו-יורקי הקלאסי. למנות אלה הוספנו גם סלט פאטוש – מלפפון ועגבניה בחיתוך גס, חסה, גבינה בולגרית, טורטיה מטוגנת (38 שקלים).
החוויה לשבת בקפה עצמון שווה לדעתי לכל ימות השנה ולא רק לסופ"ש חורפי אבל בינתיים פתוח שישי-שבת 9:00 – 16:00. פרטים בטל': 050-3236315/11
אופל מוקה בטוחה ביותר
המשכנו עם המוקה והפעם לעלות לרמת הגולן. אופל MOKKA בעלת ציון בטיחות 7 תודות למערכת בלימת חירום אקטיבית (כולל זיהוי רוכבי דו-גלגלי והולכי רגל) עד 140 קמ"ש | שמירת נתיב נסיעה ותיקון סטייה | התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה | זיהוי תמרורי תנועה ומהירות והמלצה לשינוי מהירות בבקרת השיוט | מערכת למניעת סנוור ושינוי תאורה בהתאם לתנאי הדרך | מערכת התרעת ערנות נהג | בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה מלאה וזינוק מעמידה | שמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת שיוט אדפטיבית | מצלמת חניה אחורית עם מבט על וירטואלי | חיישני חניה היקפיים.
יקב בזלת הגולן – קדמת צבי
התחנה האחרונה להיום היא ביקב בזלת הגולן, שביקרתי בו בעבר מספר פעמים אבל לא הזדמן לי לבקר ביקב כעשור, ושמעתי שמשהו השתנה שם, לטובה.
כבר בכניסה למתחם היקב, ניכר במקום שהושקע בו הרבה מחשבה ומשאבים, כולל הגדלת מרכז המבקרים הצמוד ליקב. ירדנו מהחניה למרכז המבקרים ושם נפגשנו עם יעל שדאגה מיד להוציא פלטת גבינות וטעימת יין שילווה את הגבינות ויוסיף לאווירה ולשיחה.
שמענו על השינויים שנעשו במרכז המבקרים בעקבות ולאחר תקופת הסגרים של הקורונה, על היינות החדשים והכרמים שיוסיפו ליקב עוד יין וכמובן על פעילויות ה- Pro Bono שיעל ויואב עושים לחיילים המשרתים בגולן ועמותות שפעילותן חשובה לחברה. שמענו גם על
היקב שכבר מגיע לייצור 170,000 בקבוקים בבציר האחרון, כאשר כל היין נמכר בשיווק ישיר (ביקב או במשלוחים) ולמעט מאד מסעדות שנבחרות בפינצטה.
בביקור שלנו בצהרי יום שישי, המדשאה והרחבה שצמודה למרכז המבקרים, תמלאו בזוגות ומשפחות שנהנו מזיו השמש החורפית ואף יותר מכך, מהנוף, השקט והאווירה ששורת על המקום.
יקב בזלת הגולן, קדמת צבי. פרטים והזמנות באתר יקב בזלת הגולן ובטל': 04-6965010
עיצוב ונראות
אופל MOKKA החדש תוכנן ועוצב במכוון כדי לעורר רגשות ולהמחיש את הדרך בה עתיד מותג אופל להתפתח בשפת העיצוב, היצירתיות, ההנאה והיעילות. המבנה הכללי והמעטפת החיצונית של ה-MOKA לא רק ממחישים פרופורציות מדויקות, ירידה קפדנית לפרטים ושימוש נכון בממדיו החיצוניים, אלא יוצרים יעילות אווירודינמית גבוהה במיוחד של 0.32 CD. מבנהו גבוה, הגג נראה כמרחף מעל הגוף, חלקו האחורי ספורטיבי, הפרופיל מחוזק עם בתי גלגלים תפוחים וחלקו הקדמי כוחני בעזרת אלמנט העיצוב הבולט ביותר – חזית ה VIZOR שכוללת גריל מודגש וחלק, יחידות תאורת לד ואת סמל הברק של אופל. בנוסף לכל אלו, ה-MOKKA מפוסל באופן מודגש עם שלל קימורים כוחניים, כמו זה הנמצא במרכז מכסה המנוע מלפנים, לצד כמובן הצביעה הדו-גונית (בהתאם לרמת הגימור) והחישוקים הגדולים.
חיפוש אחר חשמל
החוויה הבאה שלנו היתה שוב מחשמלת. ברמת הגולן לא היו תחנות טעינה של אפקון והקרובה ביותר היא במחניים. ירדנו למחניים ובתחנת הטעינה, בא יש לכאורה 6 עמדות טעינה, 4 היו תפוסות. בניסיון שלי לטעון את הרכב ההודעה שהופיע על צג עמדת הטעינה: Charging is delayed until power is available כלומר אין חשמל לטעינה כי 4 כלי הרכב שמטעינים, צורכים את כל מה שיש לאפקון לספק – כלומר לחכות לפחות עוד חצי שעה עד שתתפנה עמדה.
כשהתקשרתי למרכז השירות של אפקון, נאמר לי שאין חשמל ויש עמדות פנויות בתחנת דלק דור-אלון עמיעד, כ-10 ק"מ דרומית, בכיוון הנסיעה שלנו לכינרת. נסענו לשם וגם שם מתוך 4 עמדות שתיים לא עבדו ושתיים היו תפוסות. נאלצנו לחכות עד שיגיע תורנו ולהטעין בטעינה מהירה של כחצי שעה לרמת 90% מיכולת המצבר.
מלון נוף גינוסר
תחנתנו האחרונה להיום היא אירוח במלון נוף גינוסר שעל שפת הכנרת למרגלות הארבל ואל מול הרי גולן. המלון שמוכר לי מבחוץ בטיולים קודמים באזור, הוא פינת חמד קסומה, טובלת בירק ושלווה, מקום מושלם להתפנק ולהירגע.
בחניה הבנתי שהמלון מלא עם קבוצות תיירים ומטיילים כמו גם משפחות שחשוב להם הכשרות והשבת (לאחרונה נודע לי, כבר לאחר ביקורינו, שהמלון עבר לכשרות צוהר ואינו כשר לחלק משומרי הכשרות למרות ההקפדה על ההלכות ושמירת השבת) ובעיקר החוף הצנוע, השקט והמקסים על הכינרת.
קיבלנו את החדר המרווח מאד ויצאנו לטיול ערב לפני ארוחת הערב, לאורך הטיילת של נחל עצמון וחוף הכנרת. חדר האוכל הוא מסעדה גדולה בשירות עצמי, עם עושר של סלטים, בשרים, דגים ומאפים כיאה לארוחת ליל שבת. למרות העומס על המסעדה שהיתה מלאה באורחי המלון, לא היה חסר מאומה וכל הזמן הצוות דאג למלא את כלי ההגשה במזנונים, לטובת הסועדים האורחים.
בוקר על שפת הכנרת
אחרי לילה שקט ונוח בחדר המרווח שלנו, וכוס אספרסו ממכונת האספרסו שבחדר, הלכנו למסעדה ליהנות מארוחת הבוקר, לפני יום הטיול שלפנינו.
המסעדה היתה פחות מלאה מהערב, כי חלק מהקבוצות כבר יצאו לדרכם והחלק של שומרי השבת לקחו את הבוקר בניחותא וטרם יצאו לארוחת הבוקר. מגוון הסלטים של הבוקר היה מרענן וטעים כמו גם שלל המאפים החמים והטריים כך שקשה היה לעמוד בפיתוי.
בתום ארוחת הבוקר עשינו סיור בית מבני המלון הפרושים בין מדשאות וגינות. במלון נוף גינוסר יש 170 חדרים, שחלקם הקטן משקיף אל הכנרת וחלקם צופים למצוק ארבל הקרוב. מהמרפסת של כל חדר אפשר לצפות מהקומה השנייה או לצאת מקומת הקרקע, לגינה היפה והמטופחת של המלון שמתפרשת על שטחי המלון הנרחבים עם עשרות דונם של דשא ירוק.
לפרטים והזמנות בקישור… ובטל': 04-6700320
בית יגאל אלון או מוזיאון אדם בגליל
השארנו הרכב בחנייה והלכנו למבנה הבטון הבולט לחוף הכנרת וסמוך למלון גינוסר. המקום שתוכנן ע"י חנן הברון הוא מוזיאון שנפתח בשנת 1987 ונקרא על שם ולהצגת פועלו של חבר קיבוץ גינוסר, יגאל אלון. הצטרפנו לסיור שלקח אותנו למסע בין חללי המוזיאון. התחלנו בחדר שעוסק בסיפור חייו של יגאל אלון, החל מילדותו בכפר תבור היא מסחה, דרך לימודיו בבית ספר כדורי, תקופת הפלמ"ח ועד היותו ראש ממשלה (התקופה הקצרה ביותר של כהונת ראש ממשלה בישראל – 19 ימים לאחר מותו של לוי אשכול) שר החינוך, החוץ ועוד.
משם עלינו במעלה פנימי ספירלי שלאורכו מוצגים ממצאים מהעבר הרחוק של החיים סביב הכנרת. בקצה המעלה, בקומה השנייה נמצא אולם תצוגה שמספר על תקופת המשנה והתלמוד בגליל והכנרת ומציג את היישוב היהודי בגליל בתקופות אלה. במרכז מוצג העתק של אבן מגדלא, שנמצאה באתר החפירות שצמוד למלון מגדלא, עליה סיפרנו כאן. אולם נוסף מספר את סיפורה של ימת כנרת וסיפור המאבק על שמירת מפלס הכנרת ומדיניות המים הישראלית.
ראוי לציון אולם מוצנע שבו מוצגות עבודות אמנות פרי מפגשי בני נוער ואמנים, בשיתוף פעולה של שכנות יהודית ערבית ברוחו של ישאל אלון. המפגש נקרא מפגש אביב וחלק מהיצירות והתוצרים של מפגש אביב הפכו לחלק מהעיצוב הקבוע של בית יגאל אלון.
בין המלון לבין בית יגאל אלון שוכנת חורשת עצי אקליפטוס המכונה חורשת הפלמ"ח שהיא אתר מורשת. כאן התאמנה לראשונה בשנת 1941 פלוגה א' של הפלמ"ח ומפקדה יגאל אלון, שגר בקיבוץ גינוסר הסמוך. כאן גם ערך יגאל אלון את המפגשים השנתיים שלו, עם נכבדי הכפרים הערביים של הגליל והצפון.
הסירה של ישו
בית יגאל אלון הפך לאבן שואבת לצליינים תודות לסירה של ישו, וזה סיפור המעשה. בינואר 1986, הייתי מנהל אזור הצפון של מבשלת שיכר לאומית שהיתה אז מונופול יצור בירה מכבי וגולדסטאר (ואז לא היתה בירה אחרת בארץ), והכנרת היתה האזור שבו הסתובבתי פעמיים-שלוש פעמים בשבוע. באחת הפעמים גונבה שמוע לאזני, שמצאו שרידי סירה שנחשפו בגלל מפלס המים הכול כך נמוך של הכנרת. סופר לי שהמקום נמצא מדרום לקיבוץ גינוסר.
נסעתי לאזור המלון שהיה לקוח של החברה, החניתי הרכב שם, והתחלתי ללכת דרומה לכיוון סוללת חול עם אנשים שהיתה ליד המים. כמובן שצוות החופרים במקום, לא אהבו את הזר המתקרב, אבל אחרי חילופי דברים קצרים, הבינו שכל כוונתי אינה לפגוע ובוודאי לא לגרום נזק ע"י הפצת השמועה וקריאה לגנבי עתיקות.
המרוץ של החופרים כנגד עליית מפלס הכנרת הממשמש ובא, אילץ אותם לפעול מהר. בפעם הבאה שהגעתי למקום, גוף הסירה כבר היה גלוי וחשוף, ומשאבה פעלה לשאוב את המים מאזור הסירה לכנרת על מנת לשמור על המקום יבש ככל שניתן.
כשדיברתי עם אחד מאנשי הצוות ושאלתי איך מתכוונים להוציא הסירה מכאן, אמר שטרם עלו על רעיון מתאים. סיפרתי לו על הדרך בה היינו ביחידת הדוברות של אגד צליחה, מציפים את הדוברות ע"י מילוי בחומר אפוקסי שהיה מתנפח ונצמד לעצם שרוצים להציף וכך הופך אותו לקל וצף. הבחור נשמע מופתע ואמר שיבדוק הרעיון. לימים נודע לי שהשתמשו אמנם בקצף ובפעם האחרונה שהגעתי לאתר החשיפה כבר אסרו עלי להתקרב והאזור היה מסומן וסגור.
אחרי שהסירה הועברה לאזור סמוך לקיבוץ ולבית יגאל אלון שהיה בהקמה, התחיל תהליך שימור ארוך כולל מחקר ובדיקה שמתארכת את הסירה לתקופה בה ישוע פעל וחי באזור מגדל וכפר נחום, ועל כן זכתה לכינוי הסירה של ישו.
פרטים נוספים באתר yigal-allon-centre.org.il
תא נוסעים ידידותי
חזרנו לאופל הירוקה שלנו להמשך יום הטיול. תא הנוסעים של אופל MOKKA החדש מוסיף להעצים את החוויה הוויזואלית שיצר העיצוב החיצוני ומתבל אותה עם תכנון חכם של סביבת המחיה של כל נוסעי הרכב. ראשית, ה-PURE PANEL DASHBORD שמבנהו עוטף את האוחזים בהגה, כדי להעניק להם שליטה מלאה על מערכות הרכב, נגישות מקסימלית וארגונומיה מתקדמת. הדשבורד כולל בתוכו שני מסכים דיגיטליים – במרכז בגודל 10 אינץ' עבור המולטימדיה בגרסאות ה-GS LINE ו-Ultimate (עם ממשקי AppleCarPlay ו-Android Auto) ורוב מערכות הרכב ומול גלגל ההגה, בגודל 12 אינץ' בגרסאות ה-GS LINE ו-Ultimate שמתפקד כלוח המחוונים ובו שלל תצוגות מתחלפות, כולל יכולת הגדרה עצמית לתצוגה בהתאם לצורך. תצוגות אלה כולן מציגות באופן נקי, יעיל וברור את כל הנתונים להם זקוקים הנוהגים ברכב, ללא רעשי רקע והסחות דעת.
חווימה בכנרת
אחת החוויות הטובות והמיוחדות בכנרת היא שיט על מי האגם, וביחוד בנהיגה עצמית וניווט בעזרת מערכת חכמה של מפה חיה ואפליקציית נווט, שמביאה אותנו למפל הנסתר, לחופים פחות מוכרים בצפון מערב הכנרת.
עלינו על סירת המנוע הקטנה של חווימה, והתחלנו בניווט פשוט וקל עפ"י המסלול שמורה ומכוון האייפד שיש על הסירה. כמובן שלי, כסקיפר מנוסה בים ובאוקיינוס זה שיט לקטנים, אבל השותפים לחוויה נהנים לא פחות מהאוויר והאווירה ואפילו אין צורך ברישיון משיט לצורך הנהיגה.
בשייט הגענו לשש נקודות נסתרות ומרהיבות ביופיין, שעד כה היו מוכרות רק לבעלי סירות מנוע גדולות ויקרות, שרק הם הכירו ויכלו להגיע אליהן.
הפעילות בחווימה מתקיימת בימים ראשון עד שישי, מחגי האביב ועד סוף חגי הסתיו, לא כולל שבתות וחגים ויש להזמין סירה מראש באתר www.havayama.co.il
תפעול קל וידידותי
עוד קצת על המוקה של אופל, החשמלית הירוקה תרתי משמע: ניכרת הקפדה ברורה לשמירה על רף איכות גבוה מבחינת הגימור, החומרים מהם בנוי תא הנוסעים, איכות ההרכבה וכמובן קלות התפעול והשימוש. הדשבורד עצמו משלב חומרים רכים ועמידים, עם גימור דמוי סיבי פחמן לשדרוג הנראות הספורטיבית, מתכות קלות, ריפודים נעימים למגע וכמצופה, גם שימוש בחומרי בידוד איכותיים להשתקת תא הנוסעים מפני חדירת רעשים חיצוניים. מתוך הרצון לשפר את קלות התפעול, ישנו תפעול חיצוני לבקרת האקלים באמצעות פקדים עצמיים נגישים. בנוסף, אופל MOKKA נפרדה מידית ההילוכים המוכרת ובמקומה תמצאו בורר הילוכים חדש, נקי וקל לפעול ולצידו בורר מצבי הנהיגה המשפיעים על תגובות הרכב בהתאם להעדפות הנוהגים. הודות לבסיס גלגלים של 255.7 ס"מ, אופל MOKKA מציע מרחב מחיה נדיב מאוד ביחס לקטגוריה ליושבי הרכב במושב הנהג והנוסע, עם מושבים שתומכים היטב בגוף ומנעימים את הישיבה עליהם גם בנסיעות ממושכות. תא המטען אשר נושא עליו לראשונה את שם הדגם לרוחבו, עם פונט ייחודי מותאם, מגיע בנפח של 310 ליטרים ובקיפול המושבים יכול נפחו לצמוח ל- 1,060 ליטרים.
מגדלא
המשכנו לדרכנו אבל נשארנו על חוף צפון מערב ימת הכנרת. נסענו לראות את האתר של חפירות מגדל העתיקה היא מגדלא שלחוף הכנרת. כאן נחשף בית כנסת מפואר מהמאה הראשונה לספירה. בית כנסת זה הוא הקדום ביותר בגליל. במרכז בית הכנסת נמצאה אבן מגדלא, שהעתק שלה מוצג בבית יגאל אלון ובמלון מגדלא שהחפירות הן בשטחו של המלון. אבן מגדלא היא תיבה מלבנית מאבן גיר, שלה ארבע רגלים, והיא מעוטרת בתבליטים סכמטיים המתארים את המקדש. האבן היתה רהיט הקשור בקריאה בתורה. בחזית מתוארת מנורה, והיא הקדומה ביותר שנמצאה בבית כנסת. האבן היא אחת התגליות החשובות ביותר בארכיאולוגיה של ארץ ישראל. יש הסבורים שהיא מייצגת את בית המקדש, ונראה כי נעשתה בידי אומן שראה בחייו את בית המקדש. האבן מלמדת על הקשר העמוק בין יהודי הגליל למקדש בירושלים. פרטים נוספים בקישור www.magdala.org
מנוע וכוח זמין
ה-MOKKA-e מצוידת בהינע חשמלי מלא, המורכב ממנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ הזמינים באופן מידי. גרסה זו נהנית מתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות ומסוגלת להגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. מנוע זה מוזן מסוללת ליתיום בקיבולת של 50 קוט"ש ואלו מאפשרים טווח של עד 338 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP. הסוללה מצוידת בניהול תרמי עצמאי וקירור אקטיבי הדואג לשמירה על טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל מזג אוויר, לשמירה על טווח הסוללה, אפשרות טעינה מהירה ואורך חיי הסוללה. באמצעות מטען פנימי בהספק של 11 קוט"ש, ניתן לטעון את אופל MOKKA-e ממצב ריק לגמרי בעמדת טעינה מהירה (100 קוט"ש) ל-80 אחוזים תוך 30 דקות, השווים לתוספת של 100 ק"מ טווח בכל 10 דקות טעינה. טעינה מלאה 0-100% מעמדה ביתית המספקת 11 קוט"ש תארך כ- 5 שעות או בהתאמה לעמדות עם קצב טעינה נמוך יותר. האופל MOKKA-e מצוידת במערכת להשבת אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה אשר מסייעת בהארכת טווח הנסיעה. מלבד יעילות אנרגטית מצוינת, הגרסה החשמלית של אופל MOKKA מציעה נסיעה שקטה, חלקה ונעימה במיוחד בכל תנאי דרך ומהירות, כאשר תחת רגל ימין תמיד ישנו כוח זמין.
שביל הסנהדרין
בבית יגאל אלון קראנו וראינו מוצגים משביל הסנהדרין. המשכנו לטבריה שהיא תחנתו האחרונה של שביל הסנהדרין, שהוא מיזם המחבר את הצועד בו אל מרחבי הגליל ואל מורשתו התרבותית. השביל חוצה את הגליל ממערב למזרח, מבית שערים עד טבריה, מרחק של כ-120 ק"מ. בדרכו הוא עובר בין התחנות שבהן התקיימה ההנהגה היהודית בגליל בתקופת המשנה והתלמוד (התקופות הרומית והביזנטית, המאות 2-5 לספירה). ההולך בשביל נחשף להיסטוריה, לארכיאולוגיה, ליצירה הספרותית ולדמויות שפעלו בגליל, ובכך גדלה זיקתו לארץ ולעתיקותיה.
שביל הסנהדרין מחולק לחמישה מקטעים: בית שערים – אושה, אושה – שפרעם – יודפת, יודפת – ציפורי, ציפורי – ארבל והקטע האחרון ארבל – טבריה.
כל מקטע עוסק באחד מחמישה ערכים מרכזיים: עשייה, שלום, ענווה, נתינה ואהבה. ערכים השזורים במשפטי חוכמה וחקוקים על אבני הדרך הפזורות לאורך השביל.
פרטים נוספים על שביל הסנהדרין בקישור…
אבזור ועיצוב
בדרך הארוכה הביתה הרגשנו ונהנינו מרמת האבזור ELEGANCE שהחשמלית של אופל מוקה, כוללת: בורר עם שלושה מצבי נהיגה – ECO, NORMAL, SPORT | בלם יד חשמלי | מערכת מולטימדיה מקורית על גבי מסך מגע בגודל 7 אינץ' | לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ' | כניסה והתנעה ללא מפתח | שקעי USB ו-12V מלפנים ושקעי USB ליושבים מאחור | מראות צד בעלות קיפול חשמלי כולל הפשרת אדים | מראה פנימית אלקטרו-כרומטית | בקרת אקלים | תאורת אווירה פנימית | חישוקי סגסוגת 17 אינץ' דו-גווניים | פנסי LED ראשיים | גלגל הגה קטום.
אופל MOKKA נמכר עם אחריות של 4 שנים או 120,000 ק"מ על מערכות הרכב והגרסה החשמלית כוללת אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.