ממה מיה מאזי Mama Mia Masi

מסורת איטלקית מוונטו ||| 3 דורות ומטבח מקומי אחד מגיעים לתל-אביב ||| יינות מאזי האיטלקיים הביאו אלינו את ממה מריה ג'וגלימיני וביתה ג'ורג'יה קונצ'יאן ||| לחצו על התמונה לסיפורה של ארוחה <<<

משפחה מבשלת בוונטו איטליה

מרק עם יין MASI
מרק ויין (צילום מתן כץ)

ההיסטוריה של ג'ורג'יה ומשפחתה מתחילה בסוף שנות ה -30, כאשר סבתא מירטה, אלמנת מלחמה, עוברת עם ביתה הקטנה מריה רוזה לפונדק של דודתה הזקנה בקורנודה, ונטו, ומתחילה לעבוד במטבח. היא מתגלה כבשלנית מעולה. בחלוף השנים מתאהבת מריה רוזה (האם) בקוראדו, מלצר צעיר ורב תושייה שעבד במלון ידוע באזור. ביחד הם מגשימים את חלומם לפתוח יחד עם סבתה מירטה מסעדה. מסעדת“San Marco”  (סאן מרקו) הוקמה בקפרינו ורוניז, כפר קטן בפרובינציה של ורונה ושגשגה בתוך זמן קצר.

ג'ורג'יה קונצ'יאן

בשנות השבעים נולדו ג'ורג'יה ומרטינה אחותה ובהתחשב בסביבה בה חיו וגדלו הן גמרו בליבן ללמוד משהו שיסייע ויתרום להצלחת המסעדה המשפחתית. מרטינה למדה ניהול מלונאות ומסעדנות וג'ורג'יה שפות.

לאחר סיום לימודיהן, החלו הבנות לעבוד במסעדה. מרטינה כאמונה על החלק הניהולי ואילו ג'ורג'יה בחרה לעבוד במטבח ולגלות את סודותיו המופלאים של הבישול הוונטיאני המסורתי מאמה וסבתה.

תהמסעדה המשפחתית ממשיכה לנסוק ולהצליח, המנות המוגשות מכבדות את כללי המסורת והודות לגן הירק הקטן שבנות המשפחה מטפחות בתשוקה גדולה, נעשה שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר תוך הקפדה על העונתיות והטרואר האזורי. התפריט מציע מנות שהופכות הצלחה מסחררת!

המנות הידועות של המאמות

הטליאטלה ראגו שנעשה בעבודת יד, לזניית האספרגוס והצנונית, ניוקי תפוחי האדמה עם חמאה מומסת, קינמון וסוכר חום, הריזוטו אמרונה, תבשילי הבשר השונים בליווי פולנטה, כדורי הבשר הקטנים כמו גם עלי הורדים הטעימים ועוגת התפוחים המפורסמת. מנות מקומיות אלו לצד אדיבותה של המשפחה הפכו את המסעדה למקום עלייה לרגל של אורחים ידועים ומפורסמים מכל העולם באותה העת, כגון: פדריקו פליני( Federico Fellini) , בריג'יט בארדו ((Brigitte Bardot, ויטוריו גסמן (Vittorio Gassman), פביו טסטי (Fabio Testi) ורבים נוספים.

התשוקה לאוכל, חדוות האירוח והבישול המופלא ממשיכים לעבור מדור לדור במשך למעלה משישים שנה.

המנה של איטליה עם יין
צילום מתן כץ

יקב מאזי MASI

היקב נמצא בלב חבל ואלפוליצ’לה שבפרובינציה של ורונה בצפון איטליה ומייצר יינות איכות עוד מהמאה ה- 18. היקב נמצא בבעלות משפחת בוסקאיני מזה שבעה דורות ומייצר את יינותיו מכרמים בבעלותו בשילוב שיטות מסורתיות וטכנולוגיה חדשנית. יקב MASI מתמקד בשלושה זני ענבים קלאסיים של אזור ונטו, קורבינה,רונדינלה ומולינרה.

ל- MASI פילוסופיה הכוללת שמירה על השיטות המסורתיות של האזור והקפדה על כל פרט, החל בשיטות גידול הכרמים, הנעשית בשיטת ההדליה המסורתית הקרויה פרגולה ורונזית (Pergola Veronese) שיטה לגידול וגיזום גפנים הבנויה ממערך של עמודים שיוצרים זווית ישרה אל הקרקע, דרך סחיטת הענבים והתססת התירוש וכלה ביישון היין.

אפסימנטו

טכניקה מסורתית נוספת בה MASI נחשב כאמן המנוסה ביותר היא האפסימנטו (Appaxximento) – טכניקת הצימוק החלקי. במהלכה ענבי הזנים המקומיים נפרשים על מדפי במבוק לצורך צימוק וריכוז מרכיבי הארומה שלהם בחודשי החורף.

תפריט המשתלב ביינות יקב MASI

פרפה ויין
מנה אחרונה עם יין (צילום מתן כץ)

התפריט שהתכבדנו בו באירוע השנתי של יקב MASI היה שילוב של מגוון יינות עם מנות מיוחדות של ג'ורג'יה ואמה.

  • רוזה די מאסי – היין שהתחלנו בו הוא רוזה מענבי רפוסקו. בעל צבע ורוד סלמון. פירותי מאד בארומה. מהנה ומרענן.
  • מרק שעועית וקרוטוני רוזמרין בליווי מאסי ואלפוליצ'לה בונקוסטה – היין הראשון שלנו באותה ארוחה, שמורכב משלושת הזנים הקבועים של היקב: קורבינה, רונדינלה ומולינרה.
  • טאליאטלה עבודת יד ברוטב ברווז בסגנון ונטיאני, בליווי מאסי קאמפופיורין- היין המוביל של היקב שהתוית שלו הולכת לפניו.
  • תבשיל בקר ביין אמרונה מוגש בליווי תפו"א בתנור וירקות ירוקים מוקפצים בליווי מאסי אמרונה קוסטסרה.
  • סיימנו עם טירמיסו מסורתי בליווי מאסי ריצ'וטו קזל די רונצ'י ולפני היציאה לדרך סיימנו בגראפה די אמרונה.

כתיבת תגובה