חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

תערוכות חדשות, פסטיבל תאטרון ופעילויות לחופש הגדול. גם עדכונים לתיירים במינכן ושתי אפליקציות מעניינות לחודשי הקיץ והנופש. סרט חדש ותכניות טלוויזיה קולינריות חדשות ביאס דוקו. דרייב-אין וחוף ים בכפר-סבא וגם שלל אירועי אהבה בט"ו באב.

תיירות

אייר בלטיק ב- $250 ליעדים באירופה

צילום יח"צ חו"ל
צילום יח"צ חו"ל

חברת התעופה הלאומית של לטביה הודיעה על קטגוריות חדשות של כרטיסי טיסה לציבור נוסעיה.  מערך המחירים החדש פשוט וברור, מותאם לנוחות הלקוח הסופי וצרכי הנסיעה שלו. מעתה יוכלו לקוחות "אייר בלטיק" לבחור בין הקטגוריות: כרטיס "בסיסי" במחיר הנמוך ביותר כדוגמת טיסה מתל אביב לוילנה ולארצות סקנדינביה החל מ -250 $ כולל מיסים ותיק יד על 8 ק"ג שאליו אפשר להוסיף שירותים לפי הצורך .

כרטיס "פרימיום גמיש " יעלה החל מ- 446$, הכרטיס ניתן לשנות תאריך או לבטלו תמורת קנס, כבודה 1 לנוסע, צ'ק אין וביטחון במסלול מהיר בריגה והושבה מראש.

אייר בלטיק טסה ליותר מ- 60 יעדים מבסיס הבית שלה בריגה, לטביה, לכל היעדים ביבשת אירופה, סקנדינביה, רוסיה, מדינות חבר העמים, וילנה ולאתרי הנופש שעל חוף הים הבלטי ועוד. לפני כשבוע הודיעה חברת אייר בלטיק כי היא תחליף את חברת אייר ליטואניקה בנתיבי התעופה שלה, זאת לאחר שחברת אייר ליטואניקה השהתה את טיסותיה בעקבות קשיים כלכליים אליה נכנסה. אייר בלטיק מיהרה להחלץ לטובת הנוסעים שברשותם כרטיסי טיסה שרכשו באייר ליטואניקה והזמינה אותם לפנות אליה. בנוסף, אייר בלטיק הודיעה כי החל מספטמבר תפעיל טיסות מוילנה , בירת ליטא לשישה יעדים באירופה.
טל תעופה היא הנציגה הרשמית בישראל של חברת התעופה אייר בלטיק ומשווקת טיסות ישירות מתל אביב לריגה וחיבורי המשך ליעדים בארצות הבלטיות, בסקנדינביה ובחבר העמים.

ש.ת. מינכן מתרחב באפריל 2016

שדה התעופה החדש במינכן (צילום יח"צ חו"ל)
שדה התעופה החדש במינכן (צילום יח"צ חו"ל)

שלוש שנים וחודשיים לאחר שהחלו עבודות הבנייה, שדה התעופה של מינכן מכריז כעת על לוח הזמנים לפתיחת המתקן החדש. הוועדה האחראית מטעם שדה התעופה במינכן (FMG) וחברת לופטהנזה קבעו שמועד הפתיחה של המתקן החדש יהיה באפריל 2016, כאשר התאריך המדויק יפורסם בתחילת השנה הבאה.

בדומה לטרמינל 2, המתקן החדש יופעל במשותף על-ידי FMG ולופטהנזה בחלוקת בעלות של 60% ו-40% בהתאמה. במתקן החדש יהיו 27 מקומות חנייה סמוכים למטוסים, מה שיאפשר לנוסעים לעלות למטוס באופן מיידי ללא צורך בנסיעת אוטובוס עד למטוס. המתקן גם יגדיל את קיבולת הנוסעים של שדה התעופה של מינכן ל-11 מיליון נוסעים בשנה. "המתקן החדש לוקח את שדה התעופה לממד חדש, הן מבחינה כמותית והן איכותנית," אמר ד"ר מיכאל קרקלו (Dr. Michael Kerkloh), נשיא ומנכ"ל FMG. "כתוצאה מכך, חווית השימוש המצוינת של הנוסעים בשדה התעופה ורמת השירות שאנו מעניקים, אשר לאחרונה זכו לכותרות בעקבות הענקת דירוג כלל-אירופי של חמישה כוכבים לשדה, ימשיכו להוות יתרון תחרותי של מרכז טיסות חשוב זה בבוואריה גם בעתיד."

עבור תומס קלוהר (Thomas Klühr), חבר הנהלת לופטהנזה האחראי לפעולות הנוסעים, הכספים והמרכז של חברת התעופה במינכן, מסוף הנוסעים החדש הוא ציון דרך בהתפתחותו של מרכז טיסות חשוב זה במינכן. "עם המתקן החדש נוכל להציע לנוסעים את התשתית האידיאלית כמו גם אווירה ייחודית. כבר היום נחשב טרמינל 2 לאחד הטובים בעולם. האורחים שיעברו במתקן החדש יכולים לצפות לאותה רמה: כהרחבה של טרמינל 2, הוא נבנה כולו בכדי למלא את צרכיהם של נוסעי לופטהנזה."

כטרמינל הראשון הממוקם במרכזו של שדה תעופה בגרמניה, המבנה החדש אינו מאפשר גישה לציבור הרחב. פעולות הצ'ק אין יתבצעו בטרמינל 2 ולאחר מכן יעברו הנוסעים בדיקת דרכונים ומטען לפני שיעלו למערכת תעבורה פנימית שתיקח אותם לטרמינל החדש תוך פחות מדקה. שם ימצאו מגוון של שירותים וטיפול בנוסעים כמו גם אפשרויות רבות לעריכת קניות ומסעדות.

בחודשים הקרובים ישלימו העובדים את גימור הפנים של הבניין החדש ויתקינו בו את הציוד הטכני. בסתיו יתבצעו בדיקות מקיפות לתהליכים המתבצעים בטרמינל. בשנה הבאה יגויסו מאות "נוסעים מדומים" לסייע בהדמיה של האינטראקציה בין כל תהליכי הטיפול המתרחשים במתקן החדש.

אפליקציית Musketeer – כל הבטחון שאתם צריכים כדי לטייל בחו"ל

צילום יח"צ
צילום יח"צ

עם הנחיתה בחו"ל, אפליקציית Musketeer מזהה את המדינה שאליה הגעתם ומכניסה אל רשימת הטלפונים לשעת חירום את שירותי ההצלה של אותה מדינה. מה קורה אם מישהו מהקבוצה הולך לפתע לאיבוד ?

נסיעה לחו"ל היא ברוב הגדול של המקרים חוויה משפחתית נהדרת, שהולכת איתנו חודשים רבים אחרי ששבנו ארצה. אבל גם אירוע משמח כזה מתחיל בהכנות למקרה ש… חלילה וחס משהו ישתבש.

לאחרונה גילו יותר ויותר ישראלים את האפשרויות שמציע היישומון (אפליקציה) מוסקיטר Musketeer ליוצאים לחוץ לארץ. לצד ביטוח רפואי וביטוח מטען, מטיילים ישראלים רבים התרגלו להוריד בחינם את היישומון ובכך דואגים לעצמם ולמשפחתם לראש שקט.

שני אירועים אשר עלולים להתרחש בחו"ל מקבלים מענה מהיר ופשוט ביישומון מוסקיטר.

  • הראשון: מה קורה אם חלילה מישהו הלך לאיבוד במסגרת טיול משפחות או במסגרת טיול קבוצתי? מוסקיטר הוא יישומון חינמי, אשר ניתן להוריד בשדה התעופה ממש לפני הטיסה לחו"ל. כל חברי הקבוצה או המשפחה נמצאים על רשת ביטחון חברתית אחת ובכך מוודאים שאם מישהו מהם נעלם ואינו יודע להסביר היכן הוא נמצא, לחיצה אחת על מסך הסמארטפון מעלה מפה אצל כל יתר המשתתפים ואצל המדריך עם המיקום המדוייק של הבן האובד.
  • המענה השני והחשוב לא פחות הוא חיבור מיידי אל שירותי ההצלה בכל מדינה ומדינה. היישומון מוסקיטר מזהה את המדינה שבה נחתתם ומיד מכניס אל רשימת הטלפונים לשעת חירום את שירותי ההצלה של אותה מדינה. לחיצה על הסמארטפון במקרה חירום (תאונה חמורה, אירוע רפואי קשה שאינו מאפשר לכם לזוז, שוד אכזרי, אונס וכו') מיד מגיעה אל שירותי החירום של אותה מדינה.

איך עובד הרעיון של Musketeer?
קריאת הקרב של המוסקיטרים 'כולם בשביל אחד' היא שנתנה לאפליקציה את שמה. זו תמצית הרעיון שמאחורי האפליקציה.
אונס של שתי צעירות באזור הומה אדם בצפון – שיכנע איש עסקים מעמק הסיליקון ומח"ט שריון במילואים למצוא בדחיפות פתרון, שיאפשר למי שנמצא במצוקה להזעיק, בתוך שניות, את כל מי שמחזיקים טלפון סלולארי בסביבה. כך באה לעולם אפליקציית 'מוסקיטר' (Musketeer) שבתוך מספר חודשים, צברה פופלאריות רבה בעיקר אצל הורים שרוצים לוודא כי לילדיהם יש דרך קצרה ובטוחה לקבל כל סיוע אפשרי. האפליקציה מוכיחה את עצמה גם במקרה של חולים כרוניים, אנשים מבוגרים, ספורטאים, מי שיוצאים לבד לחו"ל ועוד.
מוסקיטר Musketeer היא אפליקציה מצילת חיים, רשת ביטחון חברתית המסייעת בעיתות מצוקה. בכל מקום בעולם, האפליקציה מזעיקה בשעת חירום את כל ה'מוסקטרים' הנמצאים בטווח של עד קילומטר אחד מאותו אירוע. 'מוסקיטר' מספקת מיקום מדוייק של מי שהפעיל את לחצן המצוקה וחוסכת את הצורך בהסברים ארוכים והנחיות הגעה. כל קריאת מצוקה כבר מאופיינת עם הבעיה שממנה סובל מי שביקש להסתייע בלחצן המצוקה של מוסקיטר (תקיפה, שריפה, בעיה רפואית וכו'). נתונים אלה מאפשרים להזעיק מיידית כוחות הצלה על פי הנדרש. על מנת לעבות את מערך הסיוע שמציעה האפליקציה – התקשרו אנשי מוסקיטר עם גופי סיוע שונים ומוקדי חירום של רשויות מקומיות ועוד.

לפרטים נוספים: לאתר האפליקציה   או     להורדת האפליקצייה

תערוכות

מכון אבני מציג תערוכת בוגרים 2015

תערוכת סוף השנה של בוגרי מכון אבני מורכבת מקשת רחבה של פרויקטים אישיים העוסקים במגוון תחומים החל מנושאים אישיים, נושאים חברתיים, דרך נושאים עיצוביים ועד רעיונות חדשניים ויצירתיים בתחום פיתוח המוצרים. ביקור בתערוכה, שהכניסה אליה חופשית, תאפשר לקהל הרחב חשיפה לחוויה הבלתי אמצעית שבמפגש עם העבודות המרתקות של הסטודנטים בתחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה ותאפשר הצצה לעולמו של הדור הבא בתחומים אלו.
מכון אבני לאמנות ועיצוב תל-אביב, הנו בית הספר הגדול, החשוב והוותיק בתל-אביב ללימודי אמנות ועיצוב. המכון ידוע בשורה ארוכה ומפוארת של אמנים ישראלים אשר עברו בשעריו, הן כסטודנטים והן כמרצים. משנת 2000, מכון אבני משתף פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה בכדי לאפשר לסטודנטים לקבל תואר אקדמי של האוניברסיטה הפתוחה. בשלוש מחלקות (תקשורת חזותית, תקשורת אינטראקטיבי ועיצוב תעשייתי) מוענק תואר הנדסאי. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בתאריכים 16-26 ליולי 2015.

התערוכה תוצג בחללי התצוגה של מכון אבני ברחוב אילת (מספרי בית 8, 23,17,7) בתל אביב.  א'-ה' 10:00-20:00, ו' 10:00-13:00    הכניסה חופשית.

תערוכה: "קו גיזרה: לצייר במספריִים" – “Cutout Line: Drawing with Scissors

קרן ענבי בית וגן  (צילום יגאל פרדו)
קרן ענבי בית וגן (צילום יגאל פרדו)

התערוכה "קו גיזרה: לצייר במספריים" מציגה עבודות אמנות שנוצרו בטכניקות שונות, שכולן עונות להגדרה רחבה של המונח "מגזרת". חלק מהעבודות מבוצעות בטכניקה העממית של מגזרת הנייר, ואחרות מתרחקות ממנה או מציעות וריאציות עליה. האמנים המשתתפים בתערוכה מציירים ומפסלים במגוון חומרים באמצעות מספריים, סכינים, חיתוך לייזר ותוכנות מחשב. טכניקת הריקון המאפיינת את מלאכת המגזרת יוצרת משחקי נגטיב ופוזיטיב המרחיבים את הגדרת היצירה בחלל, ורבות מהמגזרות בתערוכה הנוכחית נמצאות בתפר שבין דו-ממד לתלת-ממד. האקט ההרסני שטכניקת הגזירה והחיתוך מושתתת עליו משמש לחלק מהאמנים ככלי ביטוי לתיאור מצבי אלימות מטרידים.

התערוכה נערכת בשיתוף עם מוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד. אוצרת אחראית: מאירה פרי-להמן. התערוכה הוצגה בנוסח מעט שונה במוזיאון ינקו-דאדא בעין הוד, באוצרות רעיה זומר-טל, רינה גנוסוב, אורה קראוס וגלית בן-עמי. בעת המעבר לגלריה העירונית בכפר סבא, הותאמה התצוגה לחלל זה. האמנים המשתתפים: איתמר בגליקטר, ניר דבוראי, רותי דה פריס, גיל דסיאנו ביטון, נעה יקותיאלי, ליאת לבני, קרן ענבי, איגור קפלונוביץ', לילך שרג.

לדברי ראש העיר, יהודה בן חמו, "עיריית כפר סבא גאה לפתוח בגלריה העירונית תערוכת אמנות עכשווית בשיתוף עם מוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד. ​הגלריה מציגה במהלך השנה כולה תערוכות אמנות מתחלפות עבור שוחרי התרבות והאמנות בעיר ובאזור. אני מזמין את כל תושבי העיר לבקר בתערוכה, המציגה עבודות מאת אמנים עכשוויים מהשורה הראשונה, שיוצרים בחומרים שונים ובמגוון טכניקות המתייחסות למגזרת הנייר העממית".

גלריה עירונית כפר סבא, בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12, כפר סבא, טל' 09-7649303. שעות פתיחה : ימים א'-ה' 20:00-9:00,     יום ו'  12:00-9:00. התערוכה תנעל: 9 בספטמבר 2015

"ריקוד המכונה 2" במוזיאון א"י

צילום ליאוניד פדרול
צילום ליאוניד פדרול

תערוכה ססגונית ושובבה של צעצועים מכאניים נעים ומסתובבים, עולים ויורדים, המופעלים בלחיצת כפתור. בשילוב סדנת יצירה ובניית צעצוע מכאני במתחם התערוכה; חוויה משעשעת ומעוררת מחשבה לכל גיל

פותחים את קיץ 2015 במוזיאון ארץ-ישראל עם תערוכה חדשה וססגונית של צעצועי "הקברט המכני"- עשרות צעצועים מכאניים ומכונות משעשעות ומעוררות מחשבה, המופעלות על ידי הקהל בלחיצת כפתור. התערוכה חוזרת למוזיאון עקב הביקוש, עם שלל צעצועים חדשים שנבנו בשנים האחרונות. כל המוצגים נוצרו על ידי אמנים העובדים על פי מסורת ארוכת שנים, והם מלאכת מחשבת המשלבת עבודת נגרות מיומנת, עיצוב אמנותי עתיר דמיון ויכולת טכנית מעוררת התפעלות. התערוכה הראשונה הוצגה במוזיאון לפני חמש שנים ולאור הההצלחה והביקוש, חוזרת כעת במתכונת מחודשת ומורחבת. בצמוד לתערוכה תפעל סדנה גדולה שבה יוכלו המבקרים– ילדים ומבוגרים גם יחד– להתנסות בבניית מכונות ועיצובן כיד הדמיון הטובה.

אנשים, חיות ושאר יצורים שנעורים לחיים ולתנועה בלחיצת כפתור, מופעלים על ידי גלגלי שיניים, מנופים,  גומיות וכפיסי עץ במנגנון גלוי לעין, המשך למסורת עתיקת ימים של מכשירי מכאניקה ידנית ומדויקת. התערוכה מאפשרת מבט נוסטלגי על הצעצועים "של פעם" ומציעה תפיסת עולם שנונה ואירונית בכל הקשור ליחסים בין אדם למכונה, בין אדם לתיאטרון, בין מציאות לדמיון ובין גרוטאות לאמנות

"הקברט המכאני" החל את דרכו לפני כשלושים שנה באנגליה, ומאז הלכו ונוספו לקבוצה אמנים ועבודות מגוונות המוצגות בתערוכות ברחבי העולם. מבחר מרהיב מתוכן יגיע ארצה, כ – 40 עבודות מרתקות ומפתיעות המציעות תפיסת עולם שנונה, אירונית ומקורית. בין האמנים שעבודותיהם יוצגו בתערוכה: פול ספונר, רון פולר, פטר מרקי ומאט סמית. למידע נוסף: אתר מוזיאון ארץ-ישראל

שעות פתיחה: ראשון עד רביעי 16:00-10:00, חמישי 20:00-10:00, שישי 14:00-10:00 שבת  16:00-10:00

מחירים: ילדים – 50 ש"ח (כולל השתתפות בסדנה וצעצוע בבנייה אישית במתנה), מבוגר – 52 ₪,  תושב תל-אביב -42 ₪, סטודנט- 35 ₪, גמלאי – 26 ₪

תאטרון

תאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג חוזר

צילום יח"צ חו"ל
צילום יח"צ חו"ל

"הבלט הרוסי" חוזר לישראל עם שני מופעים קלאסיים: "אגם הברבורים" ו"היפיפייה הנרדמת" בהפקה ישראלית של רומן רבינוביץ'.

המופעים יתקיימו בליווי מוסיקה חיה בביצוע תזמורת סימפונט רעננה.

מועדי המופעים, מסודרים לפי תאריכים:
16/9 – "אגם הברבורים"– 20:00

17/9 – "היפיפייה הנרדמת" – 20:00

18/9 – "היפיפייה הנרדמת" – 13:00 | 20:30

19/9 – "אגם הברבורים" – 16:00 | 21:00

20/9 – "אגם הברבורים" – 20:00

21/9 – "היפיפייה הנרדמת" – 20:00

מחירי כרטיסים: 189-409 ₪ להזמנות חייגו 9066*, 03-5111777, או באתר האינטרנט

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ה-24, בהפקת תיאטרון הקרון, מארח השנה להקות מגרמניה, צ'כיה, צרפת, סלובניה, יוון, בלגיה ועוד כ-30 הפקות מישראל, לילדים, לכל המשפחה ולמבוגרים. השנה בפסטיבל זרקור מיוחד על החיבור בין תיאטרון הבובות לעולם הקולנוע: ההצגה "אמן האשליות" , מצ'כיה, יוצרת עולם של אשליות וקסמים בעקבות חייו של ז'ורז' מלייס, מאבות הקולנוע, ההצגה "קליק" , מצרפת, מספרת סיפור על עולם הסרטים בשחור לבן שהפך לעולם בצבע באמצעות מריונטות, ההצגה הישראלית "הדרך לעין חרוד" , של הזירה הבין תחומית, יוצרת שילוב בין טכניקות קולנועיות לבמה, ועוד. בנוסף למגוון ההצגות מציע הפסטיבל אירועי חוצות, סדנאות יצירה לילדים ושפע חוויות מעשירות לכל המשפחה.

המופע הפותח של הפסטיבל –"אמן האשליות", מצ'כיה – יוצר על הבמה ולעיני הקהל, עולם של אשליות וקסמים בעקבות חייו של ז'ורז' מלייס, מאבות הקולנוע, ממציא אפקטים מיוחדים, ויוצר הסרט המדע הבדיוני הראשון.

הצגה נוספת מצרפת, "קליק" , מספרת סיפור על עולם הסרטים בשחור לבן שהפך לעולם בצבע באמצעות בובות מריונטות מזעריות ומשקפי תלת מימד. ההצגה הישראלית "הדרך לעין חרוד" (הזירה הבין תחומית) יוצרת התרחשות בימתית חדשה שנקראת Puppet-cinema, שילוב בין טכניקות קולנועיות למופע תיאטרון על הבמה.

הזרקור השני, תאטרון לגיל הרך. "בכל העולם אמנים מתייחסים יותר ויותר לקהל הצופים הצעיר, מגילאי שנה עד שלוש. בפסטיבל יועלו הצגות נבחרות לקהלים אלה " אומרת דליה יפה-מעיין, מנהלת תיאטרון הקרון ומנהלת אמנותית שותפה של הפסטיבל.

ההצגה "רכבת החיות" מגרמניה (בתמיכת מכון גתה במסגרת 50 שנה ליחסים הדיפלומטים ישראל- גרמניה), מזמינה את הילדים לשבת במרכז הבמה, כשסיפור על רכבת עם בובות חיות מתרחש סביבם.

ההצגה " מעשה בכבשה שנפלה מהשמיים", מצ'כיה, מכניסה את הילדים לעולם של בובות וצעצועי עץ, ובסופה הם יוכלו להתנסות ולשחק בצעצועים. ההצגה "טורלוטוטו", מסלובניה, משתעשעת עם הילדים עם דמות דמיונית שקופצת מספר. ההצגה "תהיה בריא מוריס מגי", בכורה של תאטרון הקרון, עושה עיבוד לספר הידוע עם בובות בחיתוכי עץ.

ובין התיאטראות הישראליים המציגים, תיאטרון הקרון (מפיק הפסטיבל), עם הצגות ותיקות וחדשות ביניהם "על שלוש פנדות וזהבה אחת" (בכורה), ו"יואל אמר", קבוצות תאטרון בובות "פופיק" בהצגה "קברט סלים ומזוודות ", תאטרון אלכארמה , בית הגפן בהצגה "אלאדין ומנורת הקסמים", "התאטרון של אמיליה" של אורית ליבוביץ' נוביץ' ואחרים.

בנוסף נותן הפסטיבל במה לבתי הספר לתאטרון בובות הקיימים בארץ וליצירתם: מרכז תיאטרון בובות חולון, בית 9 ואחרים.

השנה נקיים לראשונה כנס "תיאטרון בובות לקטנטנים – איך עושים את זה?" עם אמנים, בובנאים, מחנכים וחוקרים במטרה ללבן ולפתוח שאלות בנושא ולנהל דיאלוג מפרה עם "סוכני התרבות" של העוללים והעוללות: הורים, מטפלות, גננות, סבים וסבתות.

בנוסף למגוון הצגות הילדים, מציע הפסטיבל גם יצירה מגוונת לקהל הבוגר, מהארץ ומהעולם.

"תאטרון בובות הוא לא רק מריונטות, בובות מקל ובובות כפפה", אומר שחר מרום, מנהל אמנותי שותף של הפסטיבל", אלא עולם מרתק של אמנות במה חדשנית, הצגות המשלבות הקרנות ואנימציה, בובות שבנויות ממגוון חפצים, בכל הצגה עולם חזותי שונה, ומלא תוכן ואסתטיקה מיוחדת משלו".

ההצגה "Clown houses" מיוון/גרמניה מציגה עולם אבסורדי עם הומור שחור, המתאר בובות תימהוניות בבנין. ההצגה "Plastic heroes" של אריאל דורון, מציגה עולם מלחמתי בעזרת חיילי צעצוע.

בנוסף למגוון ההצגות הרחב, יציע מתחם הפסטיבל שפע חוויות מעשירות לכל המשפחה ולמבוגרים. בחצר החאן (לב הפסטיבל) יתקיימו פעילויות רבות לילדים, המאפשרות למלא את אחר הצהריים המשפחתי בתוכן איכותי, סדנאות יצירה, מופעי רחוב וערבי קברט בובות , פתוח לקהל ללא תשלום, המשלב מוסיקה קברטית עם קטעי בובות מפתיעים.

"הפקת פסטיבל תיאטרון הבובות בינלאומי ממלאת שתי מטרות עיקריות של תיאטרון הקרון כתיאטרון יוצר" מוסיפה דליה יפה מעיין, "האחת – הענקת הנאה והשראה תרבותית לקהל הרחב; השנייה – פיתוח וקידום מדיום תיאטרון הבובות, על-ידי העשרת עולמם האמנותי של היוצרים הישראליים תוך קיום דיאלוג עם יוצרים ממדינות שונות בעולם".

בשנים האחרונות מתארחים במסגרת פרויקט "חשיפה בינלאומית" בתמיכת משרד החוץ מנהלי פסטיבלים בכירים מאירופה ומרחבי העולם. כתוצאה מכך מתחזק הגשר התרבותי שהצליח התיאטרון ליצור במסגרת הפסטיבל לדורותיו בין אמנים מקומיים לאמנים ופסטיבלים מחו"ל. ביקורם של מנהלים רבים הניב את הזמנתם של יוצרים ישראלים, להשתתף בפסטיבלים חשובים בחו"ל.

פסטיבל תיאטרון הבובות הבינלאומי, 9-13 באוגוסט, ירושלים- מצ"ב לוח אירועים מפורט

להזמנת כרטיסים: "בימות", ובאתר תאטרון הקרון ובטלפון: 02-6237000, 6226*   מחירי הכרטיסים 30-80 ₪.

קולנוע ו-TV

סרט: הדברים שאני רוצה La Liste de mes envies

סרטו של דידייה לה פשר. ג'וסלין היא בעלת חנות סידקית בעיירה קטנה בצפון צרפת. נשואה שנים רבות לאותו גבר, הילדים יצאו מן הבית. יום אחד משכנעות אותה חברותיה מסלון היופי הסמוך למלא טופס לוטו כיון שהפרס עומד על כמעט 19 מליון יורו. היא משתכנעת ומגלה שזכתה בסכום הענק של 18,547,301 יורו ו-28 סנט, היא לא מגלה את דבר הזכייה לאף אחד. האם הסכום הזה יוכל להעניק לה את כל הדברים שהיא רוצה?

על פי ספרו של גרגואר דלקור "הדברים שאני רוצה" יצא בתרגום עברי בהוצאות זמורה ביתן וזכה להצלחה גדולה.

צרפת 2014, 94 דקות, צרפתית, תרגום לעברית. הסרט מופץ על ידי עדן סינמה בע"מ. הסרט יוקרן בסינמטק תל אביב, רשת יס פלנט ובבתי הקולנוע הנבחרים החל מ- 16.07.2015

TV: מהפיכת הסטייקים The Steak (R)evolution

לקסיטבכורה: יום שלישי, 14.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף: שישי, 17.7, 23:30.

היכן תמצא את הסטייק הטוב ביותר בעולם ? במהלך החיפוש אחר נתח הבשר המושלם, מבקר יוצר הסרט – בן למשפחה צרפתית של מגדלי בקר – במסעדת הבשרים פיטר לוגר בניו יורק, בערבות הפמפאס בארגנטינה, בחוות גידול בשר בקר בקובה וביפן ובמסעדות מטבח עילי מככבות בצרפת. לצד התענגות על חגיגת הבשרים הקולינרית מעלה הסרט גם שאלות חשובות בנושא חקלאות תעשייתית והאופן בו גדלים בעלי חיים למאכל במשקי חי מודרניים. בימוי: פרנק ריביירה  (130 דקות. צרפת, 2014)

TV: פודי'ז  Foodies

בכורה: יום שני, 13.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

העם גישה לכמה מהמסעדות הטובות ביותר בעולם, אנחנו פוגשים את קבוצת האנשים הקצת ביזארית הזו (אך מלאת קסם) – מניאקים של אוכל.  בימוי: תומאס ג'קסון, שרלוט לנדליוס, הנריק סטוקייר  (95 דקות. שבדיה, 2014)

דרייב אין בכפר-סבא

דרייב אין (צילום גור דותן)
דרייב אין (צילום גור דותן)

עיריית כפר סבא באמצעות החברה הכלכלית יזמה את הקמתם של שני מתחמים חדשניים בעיר כפר סבא על פני שטח ענק של כ- 12 דונם. מדובר במתחם דרייב אין ומתחם חוף ים צמוד, שמתפרסים על פני שטח של 12 דונם. הדרייב- אין ממוקם כשתי דקות מצומת רעננה כפר סבא צפון ועתיד למשוך צופים מכל הארץ. מדובר במתחם בו צולמה הסדרה הרודן של רשת פוקס העולמית. במתחם הדרייב -אין מותקנות רמפות מיוחדות שיוצרות הגבהה שתאפשר לצופים בתוך הרכבים זוויות ראייה מצוינות  ומותקן מסך ענק בגודל של 17 מטר על 10 מטר לרווחת קהל הצופים. בימים אלה הושקה גם אפליקציה ייעודית  באמצעותה יוכלו הצופים להזמין מזון ושתייה ולקבלם ע"י מלצריות שיעברו בין הרכבים. בדרייב -אין כפר סבא יוצגו סרטים מכל הזמנים של עולם הקולנוע.

כחלק ממתחם הדרייב-אין הוקמה במקום גם רצועת חוף עם חול ים של ממש, מיטות שיזוף, שמשיות, בריכות מים קטנות, אזור למשחק כדורעף ומטקות ומוסיקה קצבית. במקום מתקיימות  סדנאות והפעלות לכל המשפחה והורים  לילדים יוכלו לשהות במקום לפני ההקרנה.

יש לציין כי מדובר בצעד מתבקש וזאת מכיוון  שהעיר כפר סבא ממצבת את עצמה בשנתיים האחרונות כעיר שמעודדת יצירה קולנועית ומעודדת הפקות שונות להגיע לצלם בעיר. כזכור רשת פוקס העולמית בחרה בעיר כפר סבא על מנת לצלם בה הפקה טלוויזיונית ראשונה מסוגה בארץ ובתקציב חסר תקדים. לאחר מכן צולמו בלוקיישנים שונים בעיר פרקים מסדרות כגון "תא גורדין" בכיכובו של רן דנקר ומוני מושונוב וכן סדרות נוספות עבור ערוץ הילדים וניקולודיאון. בימים אלה מצטלמת בה סדרה בבימויו של גורי אלפי.

ראש העיר יהודה בן חמו, "כפר-סבא היא בין הערים המובילות בישראל באיכות החיים ואנו עושים מאמצים רבים על מנת לקדם את העיר ותושביה מבחינה כלכלית ותרבותית. העיר כפר סבא שמה לעצמה למטרה לעודד את תעשיית הקולנוע והיצירה ישראלית  ולמצב את עצמה כעיר הקולנוע והטלוויזיה של ישראל. המיזם החדש של הקמת דרייב-אין וחוף ים בעיר הינו חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. למיזם זה מצטרפת גם הקמתו של מתחם הסינימה סיטי ומתחם אושירה של גלובוס גרופ שמהווים יחד נדבך חשוב בהרחבת פעילות הפנאי והבילוי בעיר כפר סבא ובאזור השרון כולו תוך הצבת סטנדרטים בינלאומיים של צפייה, בידור וחוויה קולנועית. אני מודה לאנשי החברה הכלכלית בכפר סבא שהוציאו את החלום לפועל תוך זמן קצר במיוחד".

אלעד קנדל, מנכ"ל החברה הכלכלית כפר סבא, אומר כי : "עירית כפר סבא רואה חשיבות גדולה בקידום תחום הקולנוע בעיר. לכן הקמנו את הדרייב אין הראשון של כפר סבא, וכיום גם היחיד בישראל, במטרה ליצור חוויה נוסטלגית שצעירים ומבוגרים כאחד לא זכו להכיר כמעט בעשורים האחרונים. במתחם הדרייב אין בכפר סבא יש מגוון פעילויות המתאימות לכל הגילאים. בשעות הערב המוקדמות אנו מציעים זמן איכות למשפחות במתחם חוף הים שבנינו לצד הדרייב אין, ובשעות הערב המאוחרות אנו מציעים מבחר סרטים לצעירים ולצעירים ברוחם"

לפרטים על הסרטים ומכירת כרטיסים אונליין באתר. ובאפליקציית עיריית כפר סבא.

ניתן לרכוש כרטיסים בקופה מיוחדת בקניון כפר סבא הירוקה בעיר.

אפליקציה חינמית "מילים ראשונות"

האפליקציה "מילים ראשונות", זוכה לפופולאריות בעולם בקרב הורים וקטנטנים שהתאהבו בקסמה, ומציגה לפעוטות בצורה ידידותית למשתמש הצעיר, למעלה מ-200 מילים חדשות, בשעה שהם משחקים במשחקי התאמה, מיון וניחוש חווייתיים ומעוררי סקרנות

לאחר שזכתה להצלחה בעולם, הושקה היום על ידי "טלית תקשורת" הגרסה הישראלית של אפליקציית "מילים ראשונות". האפל' החדשה מעניקה לקטנטנים חוויית מאתגרת ומעשירה ומשתפת אותם בלמעלה מ-200 מילים חדשות באמצעות משחקי התאמה, מיון וניחוש. כך, למשל, יכולים הדעתנים הצעירים לשחק במשחק "יוצא דופן", משחק זיכרון, התאמת זוגות, "ניחוש הקלף הבא בתור" והתאמת אובייקט לצללית.

בכל אחד מהמשחקים, קיימים מאות צירופים אפשריים, שמציגים 9 קטגוריות: בעלי חיים, לבוש, פֵּרות וירקות, אוכל, כלי נגינה, צורות, צעצועים, תחבורה ומספרים. על מנת להעשיר ולתבל את חוויית המשחק, כוללת האפליקציה גם 8 סרטונים מפתיעים, המשלהבים את הדמיון. מבין הסרטונים: הזמנה לפוצץ בלונים עם החבר הג'ירף, להפיל לבנים ולגלות כבשה מרקדת, להאכיל פיל רעב, לרקוד רוקנ'רול עם סנאי שובב, ולסייע לארנבון לאכול גזר. ניתן להוריד את האפליקציה ב- Google Play ו-iOS.

האפליקציה מתכתבת עם סדרת הטלוויזיה החדשה "המופע של בייבי" שעלתה לאוויר בחודש אפריל בערוץ "בייבי". "המופע של בייבי" נועדה לבדר את הקטנטנים ולסייע להם לפתח מיומנויות חשובות, בזכות למעלה מ-200 מילים ראשונות ועשרות משחקי ניחוש והתאמה. בסדרה זו מגלם לראשונה "בייבי הפרפר" את הדמות המרכזית, והיא כוללת 30 פרקים בנושאים שונים, כאשר בכל פרק מתבקשים הצופים הצעירים (מאוד) לגלות ולנחש מה מסתתר בקלפים של בייבי הפרפר, בהתאם לרמזים שניתנו להם. כמו בכל הסדרות של ערוץ בייבי, גם בסדרה זו הושקעו משאבים רבים על מנת להעביר חוויית צפייה ותוכן מעשירים.

אומר רון אייזיק, מנהל התוכן של ערוץ בייבי: "כערוץ המוביל בעולם בפיתוח סדרות ואפליקציות בסטנדרטים הגבוהים ביותר עבור קהל התינוקות, אנו משיקים היום בישראל אפליקציה מהנה הזוכה לפופולאריות רבה מעבר לים. כבכל האפליקציות של "בייבי", גם תהליך הפיתוח של 'מילים ראשונות' נעשה בליווי צמוד של פסיכולוגית ילדים, כך שנוסף להיותה מהנה ומאתגרת, היא מסייעת לקטנטנים לפתח מיומנויות מגוונות החשובות להם בגילם הצעיר. אנו נמשיך לפתח ולהביא לקהל הקטנטנים את התכנים הכי איכותיים והכי חדשניים, כדי שיוכלו ליהנות מהם בבית מול הטלוויזיה או בכל מקום אחר באמצעות המכשירים החכמים".

החופש הגדול

חוף ים בכיכר העיר כפר סבא

עם פתיחת חופשת הקיץ לילדים ולראשונה בכפר סבא, יוקם חוף ים בכיכר העיר כפר סבא – בין התאריכים 15-17 ליולי, בהפקת מחלקת אירועים באגף תרבות ונוער של העירייה ובשיתוף עם מקס קניון ערים. חוף הים מבשר את בואו של הקיץ ואהוב על ילדים והורים, בשל ההזדמנות לשחק בחול, לבנות ארמונות, להשתכשך במים וליהנות מזמן איכות משותף להורים וילדים. מה מחכה לבאים לחוף הים בכיכר: אביזרי חוף ומשחקי חול, כיסאות חוף, שמשיות, ארטיקים, מוזיקת רקע – שירי ילדים ומופעים בסוף היום.

ראש העיר מר יהודה בן חמו: "חוף הים הוא אטרקציה אהובה במיוחד על ילדים, לכן החלטנו השנה לקרב את הים אל המשפחות ולהביא אליהן את החוף על חוויותיו ואפשרויות הבילוי המהנות לשלושה ימים, חוף הים מצטרף לעוד חוף שנמצא בדרייב אין כפר סבא לטובת התושבים."

ממחלקת האירועים בעיריית כפר סבא נמסר כי, מתחם החוף יהיה פתוח לכל מי שרוצה לבוא וליהנות מאווירה קיצית וכייפית,לבלות עם המשפחה ולסיים את היום במופע מהנה לילדים.מגוון רחב של פעילויות לקיץ והפנינג חוף ים מחכה לבאים.

חוף הים יהיה פתוח חינם בכיכר העיר כפר סבא: בימים רביעי-חמישי 15-16 ליולי החל משעה 17.00, יום שישי 17 ליולי בין השעה 10.00 – 14.00. לפרטים נוספים במוקד העירוני 106  מקס ערים, כצנלסון 14, כפר סבא – טל: 09-7677788
החלקה בהיכל הקרח בחולון וכרטיס חינם לסרט "גויאבות" או "איביזה"

איביזהמתחם ההחלקה על הקרח בחולון ומתחם סינמה סיטי בראשון לציון יוצאים בשת'פ מסחרי לטובת קהל בני הנוער והצעירים ומציעים חגיגה כפולה במחיר משתלם: כל מי שרוכש כרטיס החלקה בהיכל הקרח ב-65 שקלים, מקבל כרטיס חינם לסרט הנוער 'גויאבות' או לסרט הצעירים 'איביזה' בסינמה סיטי ראשון לציון. כל מי שרוכש כרטיס לקולנוע בסינמה סיטי לאחד משני סרטים אלה – מקבל בקופות שובר הנחה בסך 25% לכניסה להיכל הקרח בחולון.

מתחם Ice Peaks – היכל הקרח של ישראל הוקם בהשקעה של 15 מיליון ₪ על ידי משקיעים יהודים מחו'ל, במטרה למקם את ישראל על מפת ספורט החורף הבינלאומית. כיום משמש המקום מרכז האימונים של קבוצות הוקי ישראליות, שבעבר נאלצו לצאת לאימונים בחו'ל או להרחיק לגבול הצפון. במקום מופעל בית קפה עם כיבוד קל ושתייה חמה, וחנות הציוד המקצועי הראשונה בישראל, שמציגה את הבשורות והאביזרים המקצועיים לענפי ההוקי והחלקה על הקרח. בהגעה למתחם מומלץ להצטייד בגרביים ובגד עם שרוול ארוך. נעליים, קסדה ומגנים מסופקים על ידי המתחם (קסדה חובה עד גיל 10). הטבות למגוון ארגונים חברות וגופים, למחזיקי כרטיסי אשראי ישראכרט , לאומי קארד וויזה כאל.

Ice Peaks – היכל הקרח של ישראל בפארק פרס חולון. שעות פתיחה יולי  ימים א'-ה' 14:00-23:00  מתאריך 27/07   10:00-23:00

שישי בין השעות 11:00-23:00 שבת בין השעות 10:00-23:00. מומלץ לאמת שעות פעילות באתר החברה או בטלפון 03-5323008.

פרטים נוספים באתר או בפייסבוק: 'Ice Peaks'

LAKE TLV לחופש הגדול

צילום יח"צ קרן אבס
צילום יח"צ קרן אבס

LAKE TLV הוא האתר היחידי בארץ לפעילות וויקבורד וסקי מים בכבלים. האתר קיים מאז סוף שנות השמונים ובמהלך שנת 2013 הוא עבר שיפוץ מקיף – תחת הנהלה חדשה. במסגרת השיפוץ הוקם במקום מתקן חדש, שמבוסס על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם בתחום, וכיום נחשב האגם לאחד מהאתרים המובילים בעולם לוויקבורד וסקי מים בכבלים.

האתר מאפשר לכל מי שמעוניין בכך לבצע פעילות סקי מים בכבלים. הוא מתאים הן לחובבים חסרי ניסיון והן למקצוענים שמשתמשים בו לצורך אימונים ותחרויות. פעילות סקי מים בכבלים מתאימה לכל אחד, החל מילדים קטנים ועד לחובבי ספורט אתגרי. האתר פתוח לגולשים פרטיים, ומתאים גם כמקום בילוי למשפחות, קבוצות חברים, חברות שמחפשות פעילות מהנה לעובדים, עריכת אירועים ועוד.

האתר נמצא בפארק מנחם בגין (פארק דרום) בדרום תל אביב. האתר ממוקם באחד מהאזורים היפים ביותר במרכז ומציע אזור שניתן לבלות בו ברוגע ובשלווה, ליהנות מהירוק שמסביב, וכל זאת תוך כדי כמובן פעילות גופנית מהנה.

מתאים לגילאים : 9 עד 70 (יודעים לשחות). מחירים : לשעת גלישה 110 ₪ לשעתיים גלישה 160 ₪.

LAKE TLV  כתובת: בירנית 16 ת"א   להזמנת מקומות : 03-7207088

ספרים

ארץ דיבת חלב ודבש – עו"ד רון לוינטל

cover_frontבמלאת 50 שנה לחקיקת חוק איסור לשון הרע, יוצא לאור ספר יחיד מסוגו של עו"ד רון לוינטל, המתמחה בתחום הדיבה ולשון הרע ומכהן כיו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין. הספר חושף את הסיפורים שמאחורי עשרות תביעות דיבה ולשון הרע, אשר חלקן הוגשו נגד דמויות מאוד מוכרות במדינתנו, וטופלו על ידי עו"ד לוינטל.

בין התביעות בהן עוסק הספר:

  • תביעה שהוגשה נגד בעלה הראשון של שרה נתניהו שתכנן לפרסם ספר על חייה
  • תביעת דיבה שהוגשה נגד שייקה לוי מהגששים
  • תביעה שהוגשה בזמנו נגד יאיר לפיד
  • תביעה שהוגשה על ידי הצנחנית חנה סנש, 50 שנה לאחר מותה בדרישה למנוע פגיעה בשמה הטוב
  • תביעה שהוגשה  על ידי אישה כבדת משקל שצולמה ברחוב ללא ידיעתה לתוכנית טלוויזיה על מגיפת ההשמנה
  • תביעת דיבה שהגיש האנס בני סלע נגד כתב הפלילים לשעבר בוקי נאה

"לשון הרע הוא תלוי קשר ולפעמים גם תלוי שופט" מסביר עו"ד לוינטל ומוסיף:"מה שנחשב לשון הרע במקרה אחד, מוגן מבחינה משפטית במקרה אחר. מה ששופט אחד רואה כזוטות, עשוי להיחשב חמור יותר באולמו של חברו לכס השיפוט. גם ההלכות המשפטיות משתנות עם השנים.

"ארץ דיבת חלב ודבש" בהוצאת מדיה 10, 235 עמודים.

ערב ט"ו באב – אהבה בעיר הגדולה

שלל ארועים מתוכננים ליום חמישי, 30 ביולי, ערב ט"ו באב, חג האהבה, בתל אביב יפו.

בית בן-גוריון "אין עלייך אחותי"

ערב אהבה לעברית. מופע בהשתתפותם של רוביק רוזנטל ודורי בן-זאב. מדברים אהבה לעברית בערב של דיאלוגים, מקאמות, שירה וצחוק. שעה: 20:00 . סיורים מודרכים בשעות: 19:00, 19:30. מחיר: 75 ₪ כולל כיבוד קל.שדרות בן-גוריון 17. טל' 03-5221010

בית ביאליק "שירה על חוט תיל"

מופע קיץ מוזיקלי מיוחד לט"ו באב – יום האהבה, בגינת בית המשורר הלאומי בהשתתפות מיטב המשוררים: ארז ביטון, רוני סומק, רועי חסן, נעם פרתום, יותם חיימוביץ ויקיר בן-משה. נגנים: יותם חיימוביץ, יקיר בן-משה ומייקל בנסון. שעה: 20:00 מחיר: 45 ₪ למחזיקי דיגיתל: 35 ₪ . רחוב ביאליק 22  טל' 03-5254530

המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין "מרוב אהבה"

מופע מוסיקלי  בהשראת הצמד  יוסי בנאי ורבקה מיכאלי. מיטב השירים של יוסי בנאי  בשילוב מערכונים חדשים על אהבה וזוגיות. שעה: סיורים החל  מ 18.00, תחילת המופע : 20.30 . מחיר: 45 ₪ . למחזיקי דיגיתל : 35 ₪ כולל סיור במוזיאון ֱ רח' שדרות  רוקח 77 ת"א ! טל' 4585*\ 03-7453358

בית העצמאות "נשים יוצרות אמנות באהבה"

סיפוריהן של נשים פורצות דרך באמנות בתל-אביב. נספר את סיפור אהבתן לבד הציור, לאבן הפיסול ולעוד אהבות קטנות שבינו לבינה. בין הסיפורים: סיפורן של ציונה תג'ר, אירה יאן , בתיה לישנסקי ועוד. שעה: 20:00 . מחיר: 50 ₪ . למחזיקי דיגיתל: 1+1 חינם .שדרות רוטשילד 16  טל' 03-517394203-5254530

בית יוסף באו "אמנות ואהבה"

שירי אהבה של יוסף לרבקה אשתו על רקע ציורי אהבתו לשפה העברית בשיתוף משוררים מאגודת הסופרים העברים שיקראו שירים פרי עטם בהשראתו של יוסף באו. בהשתתפות הרצל חקק, יו"ר אגודת הסופרים העברים, ובהנחייתו של בלפור חקק, יו"ר הוועדה למיזמים מיוחדים. שעה: 19:00 מחיר: 40 ₪ למחזיקי דיגיתל: 30 ₪. רח' ברדיצ'בסקי 9 . טל' 054-4301499

בית רוקח "שעה בחולות"

הצגה קסומה בה שני שחקנים, בובות תיאטרון וחפצים מרהיבים, המביאים בהומור ובאהבה תמונות מימיה הראשונים של שכונת נווה צדק. יחד עם העלמה חנה רוקח תפגשו הווי חיים ססגוני, תתרגשו מחתונה הזויה, תתאהבו כמוה בבחיר ליבה ובצלילי כינורו המפעימים את הלב ותתכבדו בתה ורדים, גזוז ותופינים. שעה: 19:30 תחילת המופע: 20:15 ! מחיר: 70 ₪ ! למחזיקי דיגיתל: 55 ₪ ! רח' שמעון רוקח 36 נווה צדק  טל' 03-5168042

מוזיאון בית ראובן היצירה "תכף אשוב"

מתבוננת בבני זוג המנסים להתקיים בתוך מרחב של זוגיות בעידן העכשווי ובודקת באמצעות גוף ותנועה את מהותה של אינטימיות. במקביל עוסקת היצירה בשאלה  מה קורה לטשטוש הגבולות בין המרחב הציבורי לאישי וכיצד משפיע הדבר על החיים עם האנשים הקרובים לנו. בתום המופע יתקיים מפגש עם הרקדנים. כוריאוגרפיה: איריס ארז רקדנים: איילה פרנקל ואופיר יודלביץ. שעה: 20:00 . מחיר: 40 ₪. למחזיקי דיגיתל: 15% הנחה. רח' ביאליק 14  טל' 03-5255961 שלוחה 0

מוזיאון האצ"ל בתש"ח "אהבת נעוריי"

ערב שירי אהבה עם הזמרת קרני אלדד, בליווי סיפורי אהבה של לוחמי אצ"ל שנרקמו במחתרת: יהודה ורחל לפידות, מוט'קה וטובה ציפורי, עמיחי וציפורה פאגלין, יעקב וציפורה מרידור ועוד. שעה: 19.00 ! מחיר: מבוגר 30 ₪, לגמלאי/ סטודנט/ נוער 25 ₪! גן צ'ארלס קלור, רח' נחום גולדמן 2, טיילת ת"א- יפו ! טל' 03-5177180, 03-5172044

מוזיאון ז'בוטינסקי בשיתוף עם מוזיאון האצ"ל "מדריגל – האשה שאתו"

אהבת יוענה וזאב ז'בוטינסקי. באמצעות הרצאה המלווה בקריאת מכתבים ובשירה, נחשף לאהבתם של יוענה וזאב ז'בוטינסקי. בהשתתפות שרת התרבות והספורט מירי רגב, דן כנר, ורדה גולדברגר ועוד. מוזיאון האצ"ל יהיה פתוח לסיורים ללא תשלום, יוגש כיבוד קל. שעה: סיורים החל מ18:00, תחילת אירוע: 20:00 מחיר: 40 ₪ למחזיקי דיגיתל: 35 ש"ח! רח' המלך ג'ורג' 38 ! טל' 03-5287320

מוזיאון חוסמסה "נשות ההגנה באות לספר"

הדרכה תיאטרלית בחוסמסה, במהלכה ישולבו דמויות נשיות שיספרו את סיפור ההגנה מזווית נשית. שעה: 19:30 . מחיר: 20 ₪ . למחזיקי דיגיתל: 15 ₪ .רח' דוד אלעזר 53 חולון . טל' 03-5050425

מוזיאון לח"י "אהבה בין השורות"

חוויה תיאטרלית ייחודית. שחקני תיאטרון הכרכרה במחזה המבוסס על סיפורי אהבה של גבר לאישה, אהבה למולדת, רעות ואחווה של לוחם לחברו.  שתי הופעות בשעות: 18:00, 20:00 . מחיר: 30 ₪ . רח' אברהם שטרן 8  טל' 03-6820288, 03-6837582

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות "מתאהבים במוזיאון"

סיור תיאטרלי בין יצירותיו של נחום גוטמן. בליווי שחקן ומדריך "נתבשם" מריח הפרדסים ונבקר את הנשים היפות של יפו, נתמוגג מול יופייה של העיר תל-אביב בראשיתה, נפגוש בדורה, המוזה ואשתו האהובה של נחום גוטמן ונקנח בכוס יין. שעה 19:30 . מחיר: 55 ₪, לזוג 100 ₪ .רח' שמעון רוקח 21, נווה צדק

מרכז מבקרים מקוה ישראל "נשים יד ביד עם מקואים"

נספר את סיפורן של נשים מיוחדות במקוה ישראל, על רקע המציאות המקואית בתקופות העבר: חיה קראוזה, אשתו של המנהל האגדי אליהו קראוזה, לאה נייגו היפה, אשתו של יוסף נייגו המנהל הכריזמתי, התלמידה גאולה פרדקין ביתה של גיסיה, מחלוצת הלוחמות בעד שיוויון בין התלמידים בבית הספר. הסיפורים יוצגו כדיאלוגים תיאטרלים במהלך סיור מודרך באתרים הנפלאים של מקוה ישראל. שעה: 19:00 מחיר: מבוגר 65 ₪, אזרח ותיק, מחזיקי דיגיתל: 60 ₪. מקווה ישראל, חולון  טל' 03-5030489

מרכז מבקרים שרונה – ״הוא אהב אותה והיא אותואהבות אפופות מסתורין בשרונה"

סיור תיאטרלי בין סמטאות שרונה המחודשת. בין בתי המושבה הציוריים החלה לפרוח אהבה אסורה בין רות ולר הטמפלרית לקצין סקוטי. שנים לאחר מכן, ערב הקמת המדינה היהודית פוגשת חיילת ההגנה בחייל בריטי והשניים מתאהבים רגע לפני עזיבתו את ארץ ישראל. שני סיורים בשעות 19:00, 21:00 . מחיר: מבוגר 80 ₪, אזרח ותיק, מחזיקי דיגיתל: 70 ₪. מרכז מבקרים שרונה הקריה טל' ' 03-6049634 , 03-6048434

כל האירועים יתקיימו בט"ו באב, יום חמישי, 30 ביולי 2015  בין השעות 18:00-22:00 בתל אביב.

ריכוז כל האירועים באתר של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל:

כתיבת תגובה