אין כמו יפו בלילות במסעדת סרדיניה

מסעדת סרדיניה הינה טרטוריה איטלקית קלאסית הממוקמת בככר קדומים הקסומה שבלב הפיאצה של יפו העתיקה. שלחנו את אור ודניאל לטעום ולספר את החוויה.

אווירה איטלקית בסרדיניה (צילום דניאל מתתיה)
אווירה איטלקית בסרדיניה (צילום דניאל מתתיה)

מסעדת סרדיניה – לא עוד מלכודת תיירים !

סרדיניה שוכנת ביפו העתיקה, ואת האווירה במסעדה קשה לתאר במילים. מהרגע שמתיישבים סביב השולחן עם המפות המשובצות אדום לבן, והמוזיקה הנעימה שמתנגנת ברקע, מרגישים באיטליה. העיצוב הפשוט והלא מתאמץ גורם לשכוח שאתה נמצא בישראל. הכיסאות והשולחנות נמצאים בחוץ על גבי הרחבה של כיכר קדומים ביפו העתיקה והנוף מהמם, מזכיר את עכו – שם בילה את ילדותו, איל סבן, הבעלים והשף של המסעדה.

איל סבן וסרדיניה

אייל סבן מספר: "אני בכלל איש היי-טק שהבישול תמיד היה תחביב ותמיד רציתי ללמוד לבשל. לפני 5 שנים החלטתי לעשות שינוי ולהתמקצע בתחום הבישול". סבן הלך ללמוד בבית הספר לבישול "בישולים", לאחר מכן התחיל לעבוד ב"כתית" של מאיר אדוני ולפני שנתיים יצא ללמוד בבית הספר לבישול ICI  שבדרום איטליה.

"שם למדתי להכין קינוחים, ושם בעצם למדתי לבשל מאכלים של דרום איטליה. תפריט המסעדה מושפע מאד מהאוכל הדרום איטלקי" מדגיש איל סבן.

ביוני 2014, רכש סבן את מסעדת סרדיניה והחליט להישאר עם השם הכל כך דרום איטלקי ולשדרג את התפריט והסגנון של המסעדה.

מוסיף איל  ואומר כי "חשוב לי לציין שהסגנון של המסעדה שאני מאמין בו הוא פשטות. כלומר מאכלים פשוטים, קהל מגוון, מחירים הגיוניים. זאת מסעדה, ולא בית קפה".

כל המאכלים המוצעים בתפריט נעשים במקום, והכל עבודה עצמית. הקהל המגיע למקום הוא מגוון- תיירים, ישראלים ובאמצע השבוע יש השכרת סגוואי באיזור ובימי רביעי יש ערב ג'ז עם הופעה חיה.

התפריט

פוקצ'ה איטלקית פריכה (צילום דניאל מתתיה)
פוקצ'ה איטלקית פריכה (צילום דניאל מתתיה)

התפריט של סרדיניה מגוון ומדבר לכל קהל. מתאים לאוכלי פירות ים, גם לקרניבורים אוהבי הבשר וגם לצמחונים.

בין המנות ניתן למצוא בתפריט ארנצ'יני (כדורי ריזוטו פריכים במילוי גבינת עיזים, חמאת עגבניות וסלט קטן) ב- 38 שקלים, ברוסקטת עגבניות עם פירות ים, שום, לימון ועשבי תיבול ב- 43 ש' (או בלי פירות ים ב 36 ש'), ניוקי טרטופו (שמנת וסלסת טרטופו-כמהין) ב- 62 ש', רביולי עיזים ושקדים (עם מיני זוקיני, תרד, פסטו על קרם פלפל אדום ומסקרפונה) ב- 63 ש', פיצה פורצ'יני (פיצה לבנה עם קרם בצלים, פטריות שונות, אספרגוס, ארוגולה ופיקורינו) ב- 56 ש' ועוד.

תפריט המשקאות מגוון ומציע מספר אפשרויות מרעננות וטעימות כגון, מימוזה עם תפוזים קוקטיל הבית ועוד קוקטלים מפתיעים.

ועכשיו, לחלק המעניין באמת – הטעימה

למנה ראשונה הזמנו פוקצ'ה- תוצרת הבית בליווי סלסלת לימונים כבושים, קפונטה סצילאנית, שמן זית ובלסמי ( 24 שקלים). פתיחה איטלקית קלסית מרעננת.

הזמנו 2 מנות עיקריות וסלט. המנות העקריות הן במחירים שנעים בין 40 ל- 80 שקלים בהתאם לתוכן המנה.

ניוקי ערמונים (צילום דניאל מתתיה)
ניוקי ערמונים (צילום דניאל מתתיה)

המנה העיקרית הצמחונית שהזמנו היתה ניוקי אספרגוס ערמונים. מנה עשירה עם רוטב עשוי מפטריות, חמאה חומה, פורצ'יני, פוטבלו וערמונים קלויים. בנוסף, הניוקי עצמו ממולא בערמונים (62 שקלים).

פפרדלה (צילום דניאל מתתיה)
פפרדלה (צילום דניאל מתתיה)

מנה עיקרית נוספת שהזמנו היא פפרדלה ראגו טלה. מנה שעשויה מ- 3/4 בשר טלה ו- 1/4 בשר בקר, ברוטב אדום עם ירקות, שום נענע וריקוטה פרסקה (לאילו שלא מערבבים בשר וחלב ניתן להוציא את הריקוטה). זו היתה מנה מיוחדת וערבה לטעמי. ממולצת מאד לקרניבורים ! מזכירה במעט פסטה בולונז (65 שקלים).

הסלט שהזמנו היה סלט עגבניות ומוצרלה, וגם הוא היה טרי עסיסי ומעולה ( 45 שקלים).

טארט לימון מסקרפונה (צילום דניאל מתתיה)
טארט לימון מסקרפונה (צילום דניאל מתתיה)

סרדיניה מציע תפריט קינוחיים מיוחד ומגוון, הקינוח שמשך את תשומת ליבנו הוא טארט לימון מסקרפונה- קרם לימון מסקרפונה, קצפת ריקוטה וגם התפנקנו במנת טירמיסו קלאסי. יאמי.

מסעדת סרדיניה, כיכר קדומים 9, יפו העתיקה. טלפון 03-6832211

כתיבת תגובה