חדש על המדף של דני בר מס' 22/2021

מבצעים ופעילויות קולינריות לסיום שנת 2021 ||| מוצרים חדשים במגוון תחומים ||| חדשות וחידושים, מבצעים והצעות לכל גיל ||| יין ואוכל מעניין לחורף 2021 ||| אליפות ישראל בשחמט, הסלט הגדול בישראל בוועידת החקלאות בישראל ועוד ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…

חדש על המדף

תערובות תיבול מקורמיק (צילום יח"צ חו"ל mccomick)

ר.ב.דגנים עם הרחבת מגוון מוצרי התבלינים של McCormick

חברת התבלינים הגדולה ביותר בעולם, McCormick (מקורמיק), מרחיבה את פעילותה בישראל. ענקית המזון האמריקאית, המיובאת לישראל על ידי חברת ר.ב.דגנים, משיקה את ליין התבלינים האיכותיים והמובחרים של McCormick, בהם ליין התערובות המיוחדות בטעמים בלעדיים לבשר, דגים, פסטה, סלטים וירקות, בקונספט חדשני. מוצרי החברה, בהם מגוון תמציות McCormick המיוחדות לאפייה, יוצגו בסטנדים מיוחדים ברשתות המזון, שיחולקו לפי קטגוריות התיבול המיוחדות של McCormick, הבנויות לפי סוגי מנות ותבשילים להן מותאם התיבול המדויק.

חברת McCormick מתמחה בייצור עשבי תיבול ותבלינים טהורים. החברה משווקת ומייצרת תבלינים ותערובות משולבים במיוחד ליצירת הטעם המושלם, כולל מטחנות תבלינים בעלות מספר רמות טחינה, להדגשת טעמים בתיבול טרי. תערובות התבלינים מיועדים לבשר, דגים, עוף, ירקות, לתיבול והעשרה של מרקים, תבשילים, קדירות, בשר על האש, סלטים וכו', במגוון טעמים בהם מקסיקני, צ'ילי, איטלקי, מעושן ועוד. השימוש במוצרי התיבול והתערובות של מקורמיק מאפשר להגיע לטעמים וניחוחות מדויקים בקלות, ללא צורך בהבנה מעמיקה במטבח, רק להשתמש בתיבול הרצוי ולקבל ארוחת שף ביתית.

בין מוצרי McCormick שישווקו בישראל: תערובת תיבול עם מלח וורוד, פלפל שחור ושום, תערובת תיבול בזיליקום ואורגנו, שום ומלח ים, תערובת תיבול פלפל אדום כתוש עם אורגנו ושום. בנוסף, ישווקו תבלינים טהורים בהם כמון טחון, תבלין אורגנו, פלפל שום במטחנה, צ'ילי מקסיקני ועוד, וכן מגוון התמציות של מקורמיק בהן תמצית שקדים, תמצית חמאה, תמצית לימון, תמצית קוקוס ועוד, ההופכות מנות לעשירות וטעימות בנגיעה אחת.

לדברי רחל ברודנו, מנכ"ל ר.ב.דגנים: "חברת מקורמיק נמכרת ב-166 מדינות בעולם וידועה בזכות איכות וניקיון התבלין, כמו כן איכות האריזה ונוחות השימוש בה. התערובות נותנות מענה לכל בשלן ביתי ומאפשרות להגיע לטעמים מאוזנים ומיוחדים ללא ידע בבישול וללא היכרות עם תבלינים. החברה מציעה פתרונות תיבלון למאכלי בשר, דגים, פסטות וסלטים, באמצעות תערובות מוכנות ומאוזנות בטעמים".

חברת "ר.ב.דגנים", בבעלות רחל ברודנו, מתמחה ביבוא ושיווק מותגי מזון עולמיים. החברה הנה יבואנית בלעדית של מותג דגני הבוקר אוראו ומגוון דגני Post, יצרנית הפירות היבשים Sun-Maid, יצרנית הקונפיטורות Bonne Maman, מותג דגני הבוקר Weetabix, מותג הסוכריות העולמי PEZ, יצרנית התבלינים העולמית McCormick ועוד. מוצרי החברה משווקים בכל רשתות השיווק בישראל ובחנויות מובחרות. כשר. מחירים: 19 – 24 שקלים לאריזת 100-180 גרם. להשיג ברשתות המזון והחנויות המתמחות ברחבי הארץ.

משק ויילר עם כניסה לשוק המזון הקפוא על בסיס טופו

משק ויילר קציצות טופו וירקות קפואות (צילום דני בר)

משק ויילר, יצרנית הטופו מהמובילות בישראל, מפתיעה עם מוצר חדש- קציצות טופו וירקות בלבד, בשלושה טעמים, ובכך מצטרפת לשוק המזון הקפוא. הקציצה של ויילר היא קציצה טבעונית ראשונה מסוגה בישראל, המכילה טופו וירקות. כל שנותר לצרכן לעשות הוא לחמם ולאכול! הקציצות מיוצרות בהליך טבעי וללא ייבוש חומרי הגלם, מה שהופך את המוצר לטרי יותר, טבעי יותר ומעובד פחות.

את המוצר ניתן להשיג בשלושה טעמים:

  • קציצה סגולה העשויה מטופו וסלק. מכילה בתוכה אנתוציאנינים –  חומרים נוגדי חמצון חזקים, מסייעים להאטת הליך ההזדקנות ומפחיתים את הסיכוי ללקות בסרטן ובמחלות לב.
  • קציצה ירוקה העשויה מטופו, קישוא, אפונה וברוקולי. מכילה בתוכה כלורופיל המצוי בירקות ופירות ירוקים המפחית את הסיכוי לחלות בסרטן. הברוקולי מכיל כמות משמעותית של סידן וסיבים תזונתיים.
  • קציצה כתומה עשויה מטופו, בטטה, גזר ודלעת. מכילה בתוכה קרטנואידים המאפיינים ירקות כתומים ומהווים מקור לויטמין A החיוני לכושר הראייה. הם מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית ולהגנת הגוף מסרטן.

"קציצות הירק של משק ויילר הן קונספט מנצח של שני מרכיבים בריאים- טופו וירקות והן מהוות פתרון טעים, בריא ונוח גם לחובבי טופו וגם לאלה שרוצים לאכול טופו אבל לא ממש יודעים מה לעשות איתו. כל מה שנותר לצרכן הוא  לחמם את הקציצות בתנור או במחבת והוא מקבל ארוחה טבעונית מלאה ובריאה במינימום מאמץ". אומר אילן ספריאל, שותף במשק ויילר.

מאחר והקציצה עשויה מירקות וטופו (חלבון מן הצומח) היא מלאה ברכיבים המסייעים לשמירה על הבריאות. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות, הראו בבירור שצריכה מוגברת של ירקות ופירות (5-7  מנות ביום ) תורמת להגנת הגוף בפני נזקים העלולים להיגרם מקרינה, זיהומים,  דלקות, חיידקים ווירוסים. לשלל הצבעים של פירות וירקות יש משמעות בריאותית, מאחר וכל צבע מייצג קבוצה אחרת של פיטוניטריאנטים, לכן מומלץ לגוון ולצרוך ירקות מכל 5 קבוצות הצבע- האדום, הסגול, הלבן, הירוק והכתום. משק ויילר מייצר טופו איכותי וטעים מאז שנת 1994. בשנה האחרונה השיק את הטופו חומוס הראשון בעולם.

טבעית מוצרים מן הטבע עם סדרת חטיפי בריאות BAR BARY BITES

סדרת ברבריא בייטס של טבעית מוצרים מן הטבע (צילום מיכל סודאי)

סדרת החטיפים החדשה מעוצבת בצורת חטיפים עגולים, ביסים, ומכאן שמה. הם מכילים 100% רכיבים טבעיים, טבעוניים, ללא גלוטן, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר. החטיפים משווקים באריזות של 55 גרם בלבד, כשכל חטיף-ביס מכיל 11 קלוריות בלבד ליחידה.

BAR BARY BITES מכילים כ-65% פירות וכ-35% אגוזים וגרעינים. הסוכרים שבחטיף מקורם מהפירות והאגוזים בלבד. מדובר בפחמימות מורכבות הידועות כתורמות לאיזון רמת הסוכר בדם ולתחושת שובע. החטיפים מבוססי תמר מג'הול, הידוע כעשיר בנוגדי חמצון, וויטמינים ומינרליים בהם ברזל, סידן, מגנזיום ואבץ. מיני האגוזים השונים המצויים בחטיפים עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות, הידועות כטובות ללב, לעור ולאיזון הורמונלי), חלבונים החיוניים לבניית הגוף וכן בסיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים רבים כגון E, B, מגנזיום, אבץ, סלניום ועוד. לדברי  צוות הפיתוח של "טבעית מוצרים מן הטבע", מדובר בחטיפים זמינים ונוחים, היכולים להתאים לנשנוש בריא בין ארוחות, לטיולים, לפני אימון ספורט, לנשים מניקות ועוד (לילדים מעל גיל 5). סדרת BAR BARY BITES כוללת חטיפי אגוזים ופירות ב-5 טעמים:

  • תמר מג'הול עם שקדים וקוקוס בטעם אננס: חטיף ביס 100% חומרים טבעיים,  מכיל 65% פירות, 27% אגוזים ו-7% גרעיני חמנייה. טעם עשיר של תמר מג'הול עם שקדים וקוקוס בטעם אננס. החטיף ללא גלוטן, טבעוני,  ללא תוספת סוכר, רק 11 קלוריות בלבד ליחידה.
  • תמר מג'הול עם לוז, קשיו ושברי פולי קקאו: חטיף ביס 100% חומרים טבעיים,  מכיל 64% פירות, 16% אגוזים, 12% גרעיני חמנייה ו-7% פולי קקאו. טעם עשיר של תמר מג'הול עם אגוז לוז, קשיו ושברי פולי קקאו. החטיף ללא גלוטן, טבעוני,  ללא תוספת סוכר, רק 11 קלוריות בלבד ליחידה.
  • תמר מג'הול עם קשיו שקדים ופיסטוק: חטיף ביס 100% חומרים טבעיים,  מכיל 65% פירות, 19% אגוזים ו-15% גרעיני חמנייה ושומשום. טעם עשיר של תמר מג'הול עם אגוז קשיו, שקדים ופיסטוק. החטיף ללא גלוטן, טבעוני,  ללא תוספת סוכר, רק 11 קלוריות בלבד ליחידה.
  • תמר מג'הול עם אגוזי מלך ובננה: חטיף ביס 100% חומרים טבעיים,  מכיל 64% פירות, 18% אגוזים ו-17% גרעיני חמנייה ושומשום טעם עשיר של תמר מג'הול עם אגוזי מלך ובננה. החטיף ללא גלוטן, טבעוני,  ללא תוספת סוכר, רק 11 קלוריות בלבד ליחידה.
  • תמר מג'הול עם פקאן ולוז בטעם פירות יער: חטיף ביס 100% חומרים טבעיים,  מכיל 65% פירות, 22% אגוזים ו-12% גרעיני חמנייה. טעם עשיר של תמר מג'הול עם אגוזי פקאן ולוז, בטעם פירות יער. החטיף ללא גלוטן, טבעוני,  ללא תוספת סוכר, רק 11 קלוריות בלבד ליחידה.

לדברי רמי עופר, מנכ"ל משותף בטבעית מוצרים מן הטבע: "סדרת המוצרים החדשה הנה חלק דור ההמשך של סדרת חטיפי הבריאות BARBARY, אשר הושקה לפני כ-5 שנים ונמכרת כיום בהצלחה.. ברבריא ידועה בזכות רכיביה הטבעיים, עם מינימום עיבוד באופן הקרוב ביותר אל הטבע, זאת בשונה מחטיפי דגנים וגרנולה למיניהם המוצעים בשוק, העוברים תהליכי עיבוד תעשייתי, ומאופיינים בשימוש בחומרי גלם מעובדים וזולים ובתוספים לא טבעיים". לדבריו, בעקבות הקורונה ובהתאם למגמת הבריאות העולמית, הוחלט על פיתוח חטיפי ברבריא בייטס, בטעמים נפלאים ובאריזות מדודות ושקולות לנוחות מקסימלית. כשר. מחיר: 6.90 – 8.90 שקלים לאריזת 55 גרם. השיג ברשתות המזון, המכולות וחנויות הנוחות ברחבי הארץ.

אחוה עם עוגת שמרים קראנץ תפוח וקינמון

עוגת שמרים קרנץ תפוח וקינמון אחוה (צילום יעל האן)

אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלוה, טחינה ודברי מאפה, משיקה עוגה חדשה וטעימה להפליא בסדרת עוגות השמרים קראנץ מתוצרתה: עוגת שמרים קראנץ תפוח וקינמון. העוגה החדשה מבית המאפה של אחוה היא הקרובה ביותר לעוגת קונדיטוריה, עשויה מבצק שמרים איכותי, עם מילוי עשיר של תפוח עץ וקינמון, נימוחה בפה ובעלת טעם של אפייה ביתית. העוגה תשווק באריזה של 400 גרם, נהדרת לאירוח וכקינוח מפנק, לצד כדור גלידת וניל ושתייה קרה או חמה.

סדרת עוגות השמרים קארנץ של "אחוה" בעלת נתח שוק של למעלה מ – 30% בשוק העוגות מדף ארוזות. הסדרה כוללת עוגת שמרים בטעם שוקולד, קינמון, פרג וקרמל. העוגות איכותיות וטעימות, נמכרות במחיר שווה לכל נפש. עוגת שמרים קארנץ בטעם שוקולד זכתה במקום הראשון במבחן עוגות השמרים המוכנות של ערוץ 13 וגברה על העוגות המתחרות בפער ניכר.  לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק של חברת "אחוה", "הטעם, האיכות, המילויים והמחיר הנוח, הפכו את סדרת עוגות הקראנץ של אחוה למוכרת בכל בית, כשרבים מהצרכים מעדיפים אותן על פני אפייה ביתית". כשר. מחיר: כ- 9 שקלים לעוגה באריזת 400 גרם. להשיג ברשתות השיווק המובחרות מלבד רמי לוי ורשת שופרסל.

סנו מקסימה עם מרכך כביסה Moments of Calm

סנו מקסימה מומנטס אוף קאלם (צילום טל אזולאי)

מרכך כביסה מרוכז ועוצמתי בניחוח שנשאר לאורך זמן. חברת סנו, החברה הישראלית המובילה את קטגוריית מרככי הכביסה בישראל, משיקה לכבוד החורף, מרכך חדש בניחוח רענן ועוצמתי המבשם את הבגדים לאורך זמן!

מרכך הכביסה מקסימה – moments of calm"", פותח בהשראת רגעים קסומים בטבע ומשלב ניחוחות של משב רוח רענן, פאוני וברגמוט. סנו מקסימה CALM עוצמתי ביותר, מותיר את הכביסה נעימה ורכה, בניחוח רענן. המוצר מגיע באריזה מעוצבת, פרחונית וססגונית. מרככי הכביסה של סנו מקסימה שומרים על הבגדים ומקלים על הגיהוץ. 1 ליטר באריזה. מחיר: 15.90 שקלים. להשיג ברשתות השיווק

אוכל

הסלט המגוון בעולם: סלט טרי ובריא ממספר שיא של 99 מרכיבים שונים בהצדעה לחקלאי הישראלי!

במסגרת וועידת ישראל לחקלאות שנפתחה היום (רביעי) ותמשך גם מחר (חמישי) נשבר שיא ישראלי כשיצרו את 'הסלט המורכב ביותר' עם 99 מרכיבים שונים (לא כולל תבלינים), כולם כחול לבן, של החקלאים הישראליים  מפריסה ארצית מהגליל והגולן ועד לדרום הארץ, חקלאים המשתייכים לרשת 'נוי השדה'.

שף מלון יערים במעלה החמישה, שם מתקיימת הוועידה, בחר מבין מאות ירקות, פירות, סוגי עלים, פיצוחים וכו' המרוכזים ב 'נוי השדה'  ומגודלים על ידי למעלה מ 100 חקלאים מצפון לדרום את 99 המרכיבים הנבחרים לסלט המיוחד והחגיגי שהוגש במסגרת וועידת ישראל לחקלאות. הסלט מהווה הצדעה לחקלאות הישראלית הענפה ובשל כך הורכב על ידי תוצרת חקלאים מגוונת מתחומי החקלאות השונים: מגדי הירקות, מגדלי הפירות, לולנים, מחלבות, מגדלי הפרחים, מגדלי העלים השונים ואפילו לשוק הפיצוחים.

חיים אלוש מנכ"ל וועידת ישראל לחקלאות ציין: "וועידת ישראל לחקלאות מתקיימת מידי שנה זו השנה ה-12 ברציפות ומהווה הצדעה לחקלאים הישראלים ועוסקת בצעדים לחיזוק החקלאות הישראלי. באמצעות סלט ממרכיבים טריים שמגדלים חקלאיי ישראל, בכל חלקי הארץ מהגליל והגולן ועד לערבה הדרומית אנו אומרים לחקלאים תודה על פועלם למען ביטחון המזון של מדינת ישראל, תודה שהם מיישבים את גבולות המדינה ותודה שהם הגאווה הישראלית בעולם!".

נוי הדס מנכ"לית נוי השדה: "אני גאה לתת בית ובמה למעל ממאה חקלאים מכל רחבי הארץ, ששומרים על הבטחון התזונתי שלנו, על גבולות המדינה ועל הבריאות שלנו. בעזרת הסלט הזה אנו מראים את הכוח של החקלאות הישראלית- מתקדמת, מגוונת, בריאה וטרייה"

מרכיבי הסלט: אספרגוס, ארטישוק, בצל סגול, בצל שאלוט, בצל יבש, גזר, גזר מיני צבעוני, זוקיני, כרוב אדום, כרוב לבן, כרוב סיני, כרובית פיורטי , כרובית, מלפפון, פלפל מיני, סלק אדום, עגבנייה רגילה, עגבניית תמר, עגבניית מגי, עגבניית אשכול, עגבני שרי, עגבניית שרי תמר, עגבניית שרי זברה/ מנומר, עגבניית שרי מיקס, עגבניית שרי צהובה,  עגבניית שרי אשכול, עגבניות שרי  מיני, פלפל אדום, פלפל צהוב, פלפל כתום, פלפל בהיר, קולרבי, צנון יפני, צנונית, שומר, שעועית ירוקה שטופה, קלחי תירס מתוק, חסה רומית, חסה ערבית, חסה לליק, חסה לבבות, חסה סלנובה ראשים, חסה סלנובה עלים, חסה עגולה, לבבות חסה, מיקס עלי מיקרו,  מיקרו אמרנטוס, מיקרו בזיל, מיקרו רשאד, מיקרו נבטי אפונה, מיקרו נבטי חרדל , נבטי אלפלפא ,נבטי עדשים שחורות, עלי בייבי, אורגנו, בזיליקום, חמציץ, עלי סלק, קייל סגול, שום ישראלי ,שום פנינה, שום שחור, שום שחור פנינה, סלק בואקום, תרד טורקי, תרד ניו זילנדי, פטריות שמפיניון, פטריות שינוקי, פטריות שיטאקי, פטריות שי מג'י, פטריות פורטבלה, פטריות יער, פטריות מלך היער, פטריות מאי טאקי, פרחים אכילים, אגוז לוז טבעי, אגוז מלך טבעי, גרעיני דלעת קלופים, גרעיני חמנייה קלופים, חטיף ערמונים קלופים, פיסטוק מקולף, צנובר , שקד טבעי, גבינת גאודה, קממבר, רוזמרינו, כדורי מוצרלה, פטה כבשים, אבוקדו  האס בשל, אבוקדו אטינגר,  לימון, לימון ליים, פטל אדום, תפוח חרמון, תפוח גרנד סמיט, תפוח מוזהב, רימון קלוף, ביצים, טחינה

יין, בירה ואלכוהול

יקבי כרמל חוגגים את השנה האזרחית החדשה עם מוסקטו

מבעבעים מוסקטו של יקבי כרמל (צילום איל קרן)

שנת 2021 מתקרבת לסיומה והשנה מגיע לנו לחגוג ולחלוק רגעי שמחה עם חברים במסיבות סוף השנה, אחרי שבשנה שעברה, חגגנו בבית. לשדרוג החגיגה, מציעים יקבי כרמל מבחר יינות מבעבעים ומוגזים, קלילים וכייפים, התואמים לטעמו של הצרכן הישראלי, במחירים נוחים לכל כיס. מגוון היינות שמציעים יקבי כרמל, מאפשרים לכולנו לחגוג את רגעי השמחה שלנו, בין אם במסיבה ביתית עם חברים או בערב רומנטי זוגי, עם יין טוב שהופך כל ערב לשמח יותר, מיוחד וחגיגי.

רן אסא, מנהל השיווק של יקבי כרמל: "בכל שנה אנו עדים לעליה בשוק המבעבעים בחודש דצמבר, שהופך להיות הסגמנט השני בגודלו בקטגורית היינות ואנו צופים שהמגמה הזו תעלה ותגבר. כמו בכל שנה, גם הפעם חשוב לנו לתת מענה לכלל הצרכנים בכלל ולדור המילניום בפרט, המחפשים יינות מבעבעים, טעימים וארומטיים עם תו איכות של יקב בעל ניסיון ובמחירים נגישים".

  • פרייבט קולקשן מוסקטו 2021: יין לבן רענן ומבעבע קלות, מענבי מוסקט אלכסנדרוני שנבצרו בהבשלה מלאה היין עבר תסיסה במכל לחץ (Me'thode Charmat) לקבלת יין ארומטי. ליין גוף בינוני ומתיקות מאוזנת עם ארומה של פירות טרופיים וחבושים אפויים. פרייבט קולקשן מוסקטו משתלב מצוין לצד קינוחים ומנות אחרונות, או בפני עצמו. רמת אלכוהול: 5.5% טמפרטורת הגשה מומלצת: 7 מעלות. יש לקרר היטב לפני ההגשה. מחיר מומלץ: 40 שקלים.
  • באזז מוסקטו 2021: יין קליל, מבעבע קלות ובעל מתיקות עדינה ומאוזנת המופק מענבי מוסקט שנבצרו מכרמים נבחרים ברחבי הארץ. באזז מוסקטו מתאים כאפריטיף ולליווי ארוחות קלות, פיקניקים ומסיבות. רמת אלכוהול: 6%. טמפרטורת הגשה מומלצת: 4 מעלות. מחיר מומלץ: 30 שקלים

ניתן להשיג את היינות ברשתות השיווק או בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ.

 Giacobazzi עם חגיגות השנה האזרחית ולמברוסקו מבעבע לבן בבקבוק כסוף וחגיגי

ג'אקובזי מהדורת סילבסטר (צילום איל קרן)

לרגל חגיגות השנה האזרחית החדשה, משיק המותג Giacobazzi מהדורה מיוחדת של למברוסקו מבעבע לבן חצי יבש, בבקבוקים בצבע כסוף מנצנץ וחגיגי, באווירת חגיגות השנה החדשה. העיצוב החגיגי של הבקבוק תואם לרוח חגיגות סוף השנה, המתאפיינות באווירת גלאם, לבוש נוצץ ומשקאות מבעבעים.

Giacobazzi הינה סדרת יינות מבעבעים בסגנון למברוסקו בעלי 9% אלכוהול. היינות מיוצרים באיטליה בשיטת שארמט (Charmat) מענבי למברוסקו ומונטה-ריקו. היקב ממוקם במודנה שבחבל אמיליה באיטליה, אזור הנחשב ללב הלמברוסקו האיטלקי המקורי. משפחת Giacobazzi הקדישה דורות שלמים לטיפול בכרמים והפקת יינות ובחלוף הזמן, הפך השם Giacobazzi לשם נרדף ללמברוסקו. היינות מסדרה זו מתאימים למגוון רחב של אפשרויות צריכה: אפרטיף וארוחות קלות, פיקניקים ומסיבות. עוד בסדרת היינות של Giacobazzi:

  • למברוסקו אדום חצי יבש  – יין חצי יבש, בעל צבע אדום עמוק. היין בעל ניחוח פרחוני נפלא עם רמזים של תות שדה ודובדבני מרשינו. הטעם החצי יבש מאוזן באופן נעים על ידי הרעננות, ומבליט את טעמי הפירות האדומים. מומלץ להגיש בטמפרטורה של 10-13 מעלות.
  • למברוסקו רוזה חצי יבש  – יין בעל צבע ורוד מבריק, ניחוחות של פרחים עם רמזים של סיגליות. הטעם אלגנטי ופירותי, חצי יבש עם סיום של פירות אדומים. מומלץ להגיש בטמפרטורה של 8-11 מעלות.

מחיר: 25 שקלים. ניתן לרכוש בחנויות וברשתות השיווק ולהזמין באתרי האונליין של רשות השיווק המובילות וחנויות היין הנבחרות.

צרכנות ומבצעים

אתר התיירות ראש הנקרה עם חנות און ליין חדשה

ראש הנקרה (צילום חגי קרפ)

אתר התיירות ראש הנקרה עלה לאוויר עם חנות וירטואלית חדשה. בחנות יוצעו לרכישה כרטיסים מוזלים לשלל האטרקציות והחוויות השונות המוצעות באתר הנקרות הצפוני ובאתרי תיירות נוספים בגליל המערבי, בהנחה של 10 אחוז לפחות על רוב הפריטים כאשר בהמשך יוצעו גם מוצרי תיירות ייחודים נוספים.

לדברי ליאת הלוי-כהן מנהלת השיווק של אתר התיירות ראש הנקרה, משפחה אשר תרכוש ברכישה מקדימה בחנות הווירטואלית תוכל לחסוך עשרות ואף מאות שקלים. את שוברי הרכישה יש לממש בכניסה לאתר. בין המחירים השונים המוצעים בחנות האון ליין החדשה – כניסה רגילה לאתר למבוגר – 43 שקלים במקום 48 שקלים וילד 34 שקלים במקום 38 שקלים; מזון ושתיה בבית הקפה של האתר בהוזלה; ביקור חוויתי בעידן הפרי בבצת במחיר של 99 שקלים למשפחה עד 5 נפשות ושלל אטרקציות ומוצרים נוספים. למידע נוסף – https://www.rosh-hanikra.com/shop/

למעלה מחצי מיליון איש הגיעו לבתי הקולנוע בשבוע חנוכה

שבוע חנוכה החזיר את התורים, התפוסות המלאות והביקוש הרב ללהיטי הקולנוע. רבים ניצלו את עמדות הבדיקות המהירות לילדים ונכנסו אל בתי הקולנוע ללא חשש ובקלות.

שבוע החנוכה מזוהה אולי יותר מכל עם המופעים ההמוניים והגרנדיוזיים, אולם נדמה שבחנוכה הזה המשפחות הישראליות דווקא העדיפו את בתי הקולנוע שהציעו בילוי איכותי, נינוח ובטוח. אחרי תקופת היעדרות ארוכה בשל  מגפת הקורונה, הישראלים ובפרט המשפחות הישראליות, חזרו השבוע בגדול אל בתי הקולנוע, כשלפי הערכת המפיצים למעלה מחצי מיליון איש הגיעו לצפות בסרטי הקולנוע ובעיקר בלהיטי הקולנוע החדשים, לכל המשפחה.

למעלה מ- 100 אלף איש צפו בשבוע האחרון בסרט 'לשיר 2' – להיט הקולנוע המשפחתי שעלה בשבוע החנוכה בישראל בבכורה עולמית, לפני יציאתו בכל העולם, וגרף ביקורות מעולות מהילדים ומהמבוגרים כאחד. הסרט שמציג בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ בגרסה עם דיבוב לעברית ובגרסה באנגלית עם תרגום לעברית, מספר את סיפורם של הקואלה האופטימי תמיד, באסטר מון, וצוות השחקנים שלו המתכוננים להשיק את המופע החדש, הנוצץ, הענק והמוגזם שלהם על הבמה המסנוורת ביותר בבירת הבידור של העולם. יש רק בעיה אחת: תחילה עליהם לשכנע כוכב רוק מתבודד ומופנם להצטרף אליהם או שיאבדו את הכל. הסרט בקולם הכוכבים ההוליוודים הגדולים – מתיו מקונוהיי, ריס ווית'רספון, סקרלט ג'והנסון, טרון אגרטון, פארל וויליאמס, הלסי, ולראשונה בתפקיד דיבוב: בונו.

דורית ישי, מנכ"לית טוליפ אנטרטיינמנט, נציגי וורנר ויוניברסל בישראל: "שבוע חנוכה הוכיח לנו סופית שהישראלים חזרו אל בתי הקולנוע ולא מוותרים על החוויה הקולנועית של צפייה בסרטים במסך הגדול. החודשים האחרונים היו גדושים בלהיטים קולנועיים גדולים, בהם גם סרטי ילדים ומשפחה שהקהל ציפה להם זמן רב. הבחירה בישראל כמדינה שבה תתקיים הבכורה העולמית של הסרט 'לשיר 2' הוכיחה את עצמה".

עוד מוסיפה דורית ישי כי "גם בשנת 2022, צפויים להגיע לישראל להיטים קולנועיים גדולים ומדוברים, שיספקו את החוויה הקולנועית העצומה לחובבי כל הז'אנרים".

חצי חינם עם מאות מוצרים ב-5 שקלים ו-10 שקלים

ברחבי העולם ציינו את נובמבר בתור חודש הקניות הבינלאומי. בישראל, כמו מדינות רבות בעולם, במהלך החודש ניתן היה למצוא מגוון רחב של ימי מבצעים במגוון רחב של רשתות ובניהם, 'חצי חינם'. לאחר חודש הקניות ולקראת חגיגת השנה האזרחית החדשה, רשת הקמעונאית חצי חינם, שבבעלותה 7 סניפים ברחבי הארץ, ממשיכה עם מבצעים נוספים ומכריזה על מבצע חדש ללקוחותיה– מאות מוצרים ממגוון המחלקות ב-5 שקלים וב-10 שקלים, בניהם: מוצרי מזון טואלטיקה, ניקיון ועוד. מבצע זה יתקיים עד 19 דצמבר בכל סניפי הרשת ועד גמר המלאי.

נס שקית הפלא

לכבוד חג החנוכה והחורף שבפתח, הטבה מיוחדת על ערכת ניסיון של 'שקית הפלא של בני' (benybag.com), מוצר קטן שעושה ניסים ונפלאות במקרר הביתי, במטבח, בהוצאות ובזמן יקר. בנוסף השקית תסייע בשמירה על עולם ירוק יותר, נס קטן – רווח גדול.

הנס הקטן קורה בזכות, שקית הפלא, שקית נושמת בטכנולוגיה מתקדמת, משמרת טריות של ירקות ופירות במקרר הביתי גם לשבועיים ויותר. השקית ניתנת לשימוש רב פעמי, לתקופה של 3 חודשים ויותר, שבסופם ניתנת למחזור (עומדת בכל תקני איכות הסביבה).

לרגל חג החנוכה, הטבה משמעותית של 20% הנחה על מארז התנסות – "מארז חג" בעלות של 24 שקלים בלבד, כולל עלות המשלוח!!!

מוצר חדשני, מהפכני, פיתוח ישראלי, תוצרת כחול – לבן מהגליל. השקית מאריכה חיים לירקות ופירות ושומרת על הטעם, המרקם, הריח ובעיקר על הערכים התזונתיים שלהם. 'שקית הפלא של בני', עושה שימוש בטכנולוגיה ירוקה, מווסתת את הלחות, מנדפת עודפים, ושומרת על הירקות יבשים וטריים.

"כשיוקר המחייה רק מרקיע, 'שקית הפלא של בני' מאפשרת לכל בית ולכל אדם לחסוך ולהתייעל בהוצאות על ירקות ופירות ולא להיכנס לסטטיסטיקה המתסכלת שמדברת על השלכת כשליש מהירקות והפירות הטריים, שנצרכים עבור כלכלת משפחה ממוצעת, לפני שנעשה בהם שימוש", מספר גיא פרנס שעומד מאחורי המיזם.

התוצאות מדברות בעד עצמן, הירקות והפירות נשארים טריים, יפים וחזקים אפילו  שבועיים ויותר, העלים הירוקים מחזיקים רעננים עד חודש ימים. בשקיות עושים שימוש חוזר, מנגבים אותן ומשתמשים שוב בקנייה הבאה. יש כאן חיסכון אדיר בכסף, בזמן יקר ובנוסף הנושא האקולוגי זועק בהיבט של צריכה נבונה, צמצום פסולת ושימוש בשקית רב פעמית הניתנת למחזור. "תרומתנו הצנועה להפיכת העולם למקום טוב יותר" מוסיף גיא.

לכבוד חנוכה "מארז חג" : 6 שקיות + 6 קליפסים ב- 24 שקלים בלבד כולל משלוח ללא תשלום. https://www.benybag.com/

ילדים ונוער

כפר נהר הירדן עם קמפיין גיוס המונים עד 15 בדצמבר

כפר נהר הירדן ,כפר הנופש לילדים ובני נוער בגילאי 9-18 המתמודדים עם מחלות קשות ומסכנות חיים, יוצא בקמפיין גיוס המונים לקראת חנוכה במטרה להמשיך את הפעילות בכפר ולאפשר לילדים נוספים לקחת חלק בפעילויות. כפר נהר הירדן הוא כפר הנופש היחיד בישראל המציע חווית "מחנה קיץ" לאורך כל השנה ללא כל עלות לילדים החולים ולמשפחותיהם

לאחר שנת הקורונה בה הפעילות נעצרה, חזר הכפר לפעילות ויוצא בימים אלה בקמפיין גיוס המונים.

מטרת הקמפיין, 'הילדים של כולנו חוגגים את החיים', היא להמשיך את הפעלת הכפר והגדלת מספר הילדים שיוכלו להגיע וליהנות מהפעילויות שמציע. לקמפיין גויסו למעלה מ-200 שגרירים, מתנדבי הכפר ובוגריו, במטרה לעורר את המודעות לחשיבותו עבור הילדים החולים ובני משפחתם.

ילדי כפר נהר הירדן מתמודדים עם מחלות קשות וכרוניות כמו CP, המופיליה, סכרת, מחלות מעי, אפילפסיה, ילדים מושתלי איברים, סרטן, מחלות ריאה כרוניות, מחלות שלד, ניוון שרירים ועוד. בכפר שנבנה מהיסוד למטרה זו, מרכז רפואי משוכלל המלווה את הילדים בכל מחזור הנופש, עם רופאים ואחיות מתנדבים מומחים למחלה איתה מתמודדים הילדים ותזונאית המתאימה את התפריט לצרכים התזונתיים של הילד. את כל הפעילות מלווה צוות מקצועי קטן וכ-1,800 מתנדבים בשנה.

הפעילויות שכוללות פארק אתגרי, בריכת שחיה מונגשת, מרכז ספורט משוכלל, רכיבה על סוסים, כלבים טיפוליים, קמפינג מונגש ועוד, מאפשרים לילדים שלא ניתנה להם האפשרות, בשל מחלתם, ליהנות מחוויה ייחודית ויוצאת דופן.

מנכ"ל כפר נהר הירדן, (תאל' מיל') יובל חלמיש: "החיוך של הילד שנכנס לראשונה בחייו לבריכה, מטפס על קיר טיפוס או אפילו מבלה בשמש מדרבן אותנו להמשיך ולפעול למען הילדים. אנחנו קוראים לכולם להצטרף אלינו ולתרום על מנת שנוכל לסייע לילדים נוספים לחגוג את החיים ולשים, פעם בשנה, את המחלה והמגבלות בצד וליהנות כמו שלכל ילד מגיע, ממגוון רחב של פעילויות וחוויות"

ההורים של רעות המתמודדת בשנים האחרונות עם תסמונת נדירה – "כשהגענו בפעם הראשונה לכפר נהר הירדן לא ידענו למה לצפות, פגשנו משפחות מכל הארץ התמודדות עם המחלות המורכבות של הילדים שלנו, גילינו אנשים מדהימים שחיזקו אותנו. בשלושה ימים הצלחנו לאסוף כוחות כמו שלא עשינו בארבע שנים שהבת שלנו חולה".

הקמפיין מתקיים עד 15 בדצמבר ומטרתו לגייס סכום מינימום של 400 אלף שקלים. לאתר התרומה…

BABYZEN עם חידוש לעגלת אחים / תאומים מודולארית עם ה- YOYO Connect

YOYO Connect הוא אביזר אשר מתחבר בקליק אל YOYO ונותן מענה לכל צרכי המשפחה, עוצב בהתאמה על מנת שיוכל להיות מקופל ותלוי על גב YOYO באמצעות 2 ווים ורצועה כאשר הוא אינו בשימוש. עגלת התינוק YOYO עטורת הפרסים, של חברת BABYZEN  הצרפתית. העגלה הקומפקטית, קלת המשקל עם הקיפול הקליל. העגלה אשר שינתה את הדרך בה הורים מטיילים עם ילדיהם ומורשית עלייה למטוס  לפי חוקי יאט"א, השיקה בימים אביזר ייחודי וחדשני שהופך את העגלה לכפולה בקליק אחד.

YOYO CONNECT משנה את כל מה שחשבנו על עגלת אחים/ תאומים כאשר בקליק אחד הופכת עגלת היויו לכפולה עם מגוון אופציות אפשריות לאחים או לתאומים.

רוצים לטייל עם היויו לבד? קיבלתם. רוצים יויו אחים? קיבלתם. רוצים יויו תאומים? קיבלתם. רוצים יויו אחים? קיבלתם. כל מגוון האפשרויות הקיימות, במוצר אחד מנצח.

YOYO CONNECT  מתחבר לבסיס עגלת ה- YOYO באופן ידידותי ופשוט המאפשר גמישות ונוחות בנסיעה, יכולת תמרון קלה ונוחה בירידה ועליית מדרגות וכן ישיבה נוחה ובטוחה לשני הילדים.

האביזר החדשני נותן את הפתרון הקל הבטיחותי והנוח לנסיעה של שני ילדים בו זמנית.

BABYZEN מוכיחים בכל פעם מחדש, שה YOYO היא האחת שמתאימה לכל הצרכים שלכם.

YOYO Connect ממשיך עם הקונספט פורץ הדרך של ה YOYO עם תכונות של קומפקטיות, קלות משקל קיפול והאפשרות לעלות עם העגלה למטוס. בגרסת הטיולון 6+, YOYO Connect 6.2 ק"ג בלבד! מחיר: YOYO CONNECT החל מ- 1,750 שקלים. www.babyzen-israel.com ניתן להשיג באולם התצוגה של IBB GROUP, יבואנית בוגבו, בי סייף, בייביזן ובייבי ביורן

שונות

דיור אינטריורס עם אולם תצוגה מחודש בעיצוב ליעד יוסף

דיור אינטריורס משיקה בימים אלו את אולם התצוגה המחודש שלה בא.ת פולג בנתניה, בעיצובו של מעצב הפנים המוביל ליעד יוסף ובהשקעה של מעל 1 מיליון שקלים. העיצוב החדש מתכתב עם רוח פריטי מותגי העיצוב הבינלאומיים המיוצגים בלעדית בישראל על ידי דיור אינטריורס: שילוב של פשטות יוקרתית ונוחות פונקציונאלית.

כבר מעל ארבעה עשורים ש'דיור אינטריורס' משמשת השראה לעולם העיצוב והריהוט הודות לפריטי הריהוט ומערכות הישיבה האיכותיות שהיא מעצבת ומייבאת לישראל. לאורך השנים הציגה החברה בפני קהל לקוחותיה פריטי ריהוט המצטיינים באיכותם הודות לשילוב של טכנולוגיה מתקדמת, חומרי גלם איכותיים וידע מצטבר של שנים ארוכות של אומני נגרות וריפוד מאיטליה. כל אלה לצד ההבנה העמוקה של צרכי הלקוח הישראלי הולידו פריטים שלעיתים תכופות הותאמו במיוחד לדרישות המקומיות, בהיבט של גודל, חומרי גלם ומאפיינים נוספים הנובעים מתרבות האירוח המקומית.

עיצוב מרהיב, פונקציונאליות, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ונוחות השימוש אלו המאפיינים העיקריים המלווים את עיצוב 'דיור אינטריוס' למן יום הקמתה. החתירה התמידית הזו אחר הרהיט האולטימטיבי, כזה שיביא את בשורת העיצוב האחרונה בתחום ויחד עם זאת ישמש את בעליו לאורך זמן. כל אלו הביאו את החברה לבחור לייבא לארץ מספר מותגים אירופאים אשר המכנה המשותף שלהם מעבר לאיכות הגבוהה הוא שימת הדגש על עיצוב ייחודי ופונקציונאלי, טכנולוגיה מתקדמת והתאמה לצרכי השוק בישראלי ומנטליות האירוח המקומית.

"המטרה שלנו היא לספק תמיד את הרהיטים הטובים ביותר בעיצוב עם הנוחות המרבית. הקו המנחה הוא את פילוסופיית העיצוב שלנו הוא עיצוב וייצור באיכות ברמה הגבוהה ביותר במחירים נוחים" אומרת שרית פיינשטיין מנכ"לית 'דיור אינטריורס'

אולם התצוגה המשתרע על פני 800 מ"ר מציג קולקציה מגוונת של מערכות ישיבה ופריטי ריהוט לחללי המגורים המשקפים את הטרנדים העולמיים האחרונים בעולמות של עיצוב וריהוט.

מקום של כבוד מוקדש באולם התצוגה למותג העיצוב והריהוט המוביל מדנמרק Hjort Knudsen  שמאפייניו הם: נוחות, אלגנטיות, עיצוב מינימליסטי ואסתטיקת עיצוב אומנותית ואיכותית.

ליעד יוסף על העיצוב החדש: "תהליך העיצוב היה מורכב. היה עלינו למצוא את שביל הזהב  בין שתי תפיסות: מצד אחד אולם תצוגה פעיל ומצליח מזה למעלה מ- 40 שנה, שהוקם על ידי ציון שגב שמבין את רחשי ליבו של הקהל הישראלי ומצד שני מעצב פנים שמודע לעובדה כי פניה למעצבים, אדריכלים וקהל יעד עדכני ועכשווי חייבת להיות בשפה עכשווית ובהתאם לכך לעצב את אולם התצוגה.

בסופו של דבר הבנו כי החיבור בין שתי התפיסות יוביל להצלחה. היה לי ברור כי עבודת העיצוב חייבת להרחיב את מעגלי הלקוחות ואנשי המקצוע החשופים לפעילות דיור אינטריורס.

למעשה, מה שעשינו בעבודת העיצוב יה בראש ובראשונה יצירת סדר וארגון, כך שלמערכות הישיבה ופריטי הריהוט יינתן מקום של כבוד וכך הם ידברו בעד עצמם. התאמנו את האולם לצבעוניות המונוכרומטית של מותג הדגל של החברה מדנמרק. כורסאות הטלוויזיה הצבעוניות זכו למתחם נפרד ומוגבה ויצרנו חוצץ בין מתחם הכורסאות ליתר האולם על ידי ספריה גדולת ממדים שיוצרה בעבודת נגרות אומנותית בצבע לבן. החרכים שבספריה מאפשרים משחקי אור בין שני המתחמים ויוצרים חיבור על אף החציצה.

היה חשוב חנו לשים דגש על יוקרתיות מערכות הריהוט מצד אחד ועל הפונקציונאליות שלהם מצד שני. התפיסה הפונקציונאלית שמלווה את דיור אינטריורס לאורך השנים, חדרה כמעט לכל בית בעולם בשנת חיים האחרונות מאז תחילתה של מגפת הקורונה. אנשים הבינו כי על הבית, גם כשהוא מעוצב למשעי, להיות בראש ובראשונה נוח, זמין ושמיש לדייריו.

היום כשנכנסים לאולם התצוגה ברור כבר בצעדים הראשונים מהי החלוקה הקיימת. האולם מחולק למתחמים ברורים ובולטים שבכל אחד מהם ניתן לפגוש במערכות ישיבה ופריט ריהוט שונים מתוך המגוון הרחב שיש לחברה להציע.

עבודת העיצוב בסופו של דבר מתכתבת עם מערכות הריהוט של החברה: מינימליזם עיצובי, קווים נקיים, חדשנות ופונקציונאליות."

קולקציית Comfort living with a Nordic Feeling החדשה מקדשת את ערך הנוחות בעיצוב הבית.

הקולקציה החדשה שלHjort Knudsen  שיר הלל לנוחות. מגפת הקורונה שינתה את אורחות החיים של אנשים רבים על פני כדור הארץ ואת התפיסה לגבי המהות האמיתית של הבית. הבית הפך בתקופה זו למבצרו האמיתי של האדם, למקום מקלט, הגנה ונחמה מהמשבר הבריאותי הגדול ביותר של המאה האחרונה. בהתאם לכך חל שינוי בהתאמת המרחב שבו אנו חיים, כך שיתאים באופן מושלם לצרכים של כל בני הבית.

Comfy: מילה אחת מובילה כיום את עולם העיצוב והיא נוחות. למילה Comfort באנגלית משמעות כפולה: נוחות ונחמה ואלו בדיוק הדברים שלהם אנו כה זקוקים. נוחות פונקציונאלית. הנוחות בכל הצורות שלה הופכת לערך עליון ויש האומרים נוחות לפני קונספט עיצובי.

ואיך בדיוק נראה comfy? רהיטים שניתן לשקוע בתוכם, כאלו שעוטפים אותך מכל עבר ונותנים לך תחושה מרגוע, נוחות ובטחון אינסופיות. חלל המגורים הופך למרכז הבית ומותאמים לו פריטי ריהוט שיהלמו אותו ואת בני הבית: הוא נוח, נגיש ופונקציונאלי, אפשר לעצב אותו עם מספר אזורי ישיבה נוחים, כך שכל בני המשפחה יוכלו לשבת יחד להירגע ולכל אחד יהיה נוח באותה המידה. מאפייני הקולקציה:

a Nordic feeling: גוונים בהירים, עיצוב קלאסי, חומרים טבעיים וסוגים שונים של עץ עכשווי – שילובם של כל אלו עם צבע לבן מעניק את התחושה הנורדית. העיצוב הכללי הוא מסוגנן אך פונקציונאלי ליצירת מקום מרגוע לכל בני המשפחה.

danish hygge: זהו ביטוי המזוהה עם אורח החיים הדני ומשמעותו גישה לחיים מלאי אושר בכל רגע נתון. חגיגת הנוחות, החיים הביתיים והמשפחתיים מתוך מיינדפולנס. הרהיטים הם אלגנטיים ועל-זמניים ומושם בהם דגש על נוחות. את מערכות הישיבה ניתן לעצב באינספור אפשרויות בהתאם לטעם ולצורך האישי, כל זאת בעבודת אומנות עץ ברמה הגבוהה ביותר. הסלון הופך למקום של הרגעת הגוף והזנת הנפש. מערכות הישיבה והכורסאות עוטפות את הגוף ונותנות לו לשקוע בהן. הן תומכות בו ונוסכות בו בטחון מושלם

כורסאות טלוויזיה:  כמעט כולם רוצים כורסת טלוויזיה מפנקת, אולם הכורסאות שהתרגלנו אליהן עד היום היו גדולות מגושמות ולא השתלבו בעיצוב הכללי של חלל המגורים. בדיוק כאן משנה ’דיור אינטריורס‘  את הכללים ומציגה את כורסאות הטלוויזיה המעוצבות של Knudsen  Hjort המצויידת בחידושים טכנולוגיים המאפשרים לכל אחד ישיבה המותאמת לצרכיו האישיים.

עיצוב ארגונומי מאפשר להרים רגליים, להשכיב את המשענת ולמצוא את התנוחה האופטימלית לרגיעה מוחלטת בלחיצה קלה על לחצנים הנמצאים בצידי הכורסה. ריפודי בד או עור מתוך מגוון עצום של אפשרויות והתאמת סוג הבסיס לפי טעם אישי. התאמת גודל הכורסא לצרכים של הלקוח: הן קיימות במידות שונות: large medium, small  ויש גם דגם ספציפי ובלעדי שיכול לשאת משקל גוף של עד 160 ק"ג. לנוחות מושלמת כורסאות הטלוויזיה מוצעות גם כאלחוטיות. לא עוד כבלים שמפריעים לעיצוב הסלון. הכורסה מצוידת בסוללה הניתנת להטענה. לפרטים נוספים: www.diur.net

אסופתא על חוק הפיקדון על בקבוקים גדולים והמחסור במכונות אוטומטיות

ירון ברדוגו, מנכ"ל תאגיד המחזור אסופתא התייחס למחסור במכונות אוטומטיות להשבת בקבוקי פיקדון, באירוע השקת החוק שהתקיים עם השרה תמר זנדברג, בסופרמרקט בחולון: "אסופתא ערוכה לספק מאות מכונות אוטומטיות להשבת מכלי משקה גדולים הנכללים מהיום בחוק הפיקדון. המכונות שפותחו במיוחד ע"י אסופתא ממיינות את המכלים המושבים לחומרי הגלם השונים (זכוכית, פלסטיק ואלומיניום),  גורסות ושוברות אותם. בכך מאפשרות לכל מכונה לקבל קיבולת גדולה מאוד של בקבוקים ומכלים. כל זאת ללא התערבות עובדי הסופר. המיון האוטומטי המתבצע במכונה מאפשר להגיע לרמת המחזור האיכותי ביותר. בהמשך המכונות יוכלו להעביר את דמי הפיקדון ישירות לחשבון הלקוח, לתרומה, להטענת כרטיסי נסיעה ולכל מטרה אחרת."

על פי הערכת החברה, אסופתא ערוכה להציב כ- 1000 מכונות אוטומטיות במהלך השנה הקרובה ובסה"כ כ-2,000 מכונות עד שנת 2023. המכונות יוצבו ברשתות שיווק, חנויות נוחות, תחנות דלק ובמקומות ציבוריים נוספים.

תאגיד המיחזור אסופתא נוסד בשנת 2002 עם כניסתו לתוקף של  חוק הפיקדון. מדי שנה נאספים על ידי התאגיד כ- 150 מיליון מכלי משקה ברחבי הארץ מתוכם כ-700 טון אלומיניום שמקורם בפחיות, כ-1100 טון פלסטיק בקבקים מסוג PET, וכ-11,000 טון זכוכית. לתאגיד עשרות  תחנות איסוף בפריסה ארצית מדן ועד אילת וצי של רכבים אשר משנעים את מכלי המשקה לאתר העיבוד המרכזי של החברה בצפון הארץ.

מחלוקת בין משרד התקשורת ודואר ישראל על היקף תלונות הציבור

תיבות דואר ישראל (צילום דני בר)

הרפורמה המתוכננת בשירותי הדואר, חשפה בוועדת הכלכלה מחלוקת בין משרד התקשורת לדואר ישראל. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) הדגיש את מצבו הכלכלי והתפקודי הירוד של הדואר בישראל, כולל חוסר עמוק בהכנסות – מול גידול ניכר בדואר החבילות. תופעת היעלמות מכתבים והמתנה ממושכת. למרות ההחלטה הממשלתית העקרונית על הפרטת שירות זה – היא טרם מומשה. כולם מסכימים על ההכרח בשינוי המצב הקיים. שיפור השירות והקפדה על מחיר שוויוני גם לתושבי הפריפריה – הן עקרונות-חובה. ביטון ציין כי הוועדה תערוך מספר ישיבות בנושא.

שר התקשורת יועז הנדל, ציין את האיחור המתמשך בהגעת מכתבים, ואת עידוד האזרחים להשתמש בשירותים אלקטרוניים, כאשר בכל העולם שירות הדואר השתנה עמוקות. הוא התחייב לשירות טוב ומרוצה מהאזרח ואיתנות כלכלית של חברת הדואר תוך יצירת תחרות. השר הכריז כי הוא מקדם מהלך לשינוי כולל שיביא להפרטה מלאה של הדואר, ולא בפרוסות עונתיות של 20%. הוא הציג את הבעייתיות ביצירת יעילות מול כמות העובדים הנוכחית בחברה. הוא הבטיח להציג לוועדה את תכנית ההפרטה לאחר שיקבל מענה בנושא ממשרד האוצר, תוך פתיחה-בינתיים של שוק המכתבים לתחרות, לעוד כניסת חברות חדשות וקביעת מדד שירות קבוע לכל אחת מחברות-אלו.

לדברי לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית המשרד, המטרה היא להגיע לפתרון ארוך-טווח, שלא יצריך את הממשלה להזרים תקציב כל כמה שנים, וציינה את החוק המוצע – שיתיר חלק הבירוקרטיה הקיימת. עיקרי הרפורמה, לדבריה, היא שיפור השירות לציבור, הבטחת השירות האוניברסלי, הגברת היעילות, הקלות-פיקוח, הרחבת התחרות בעיקר בשוק החבילות, שינוי שיטת הפיקוח על המחיר – תוך הקלה על המתחרים של חברת הדואר, עידוד השימוש באמצעים מקוונים, פיתוח שירותים עיסקיים חדשים בתשתיות הקיימות של הדואר והעברה לפיקוח-בדיעבד במקום פיקוח מלכתחילה. "אסור לעצום את העיניים לאתגר – בעניין תלונות הציבור על הדואר", אמרה.

ספיר איפרגן, רכזת התקשורת באגף התקציבים, הבטיחה כי "העיקרון לשוק דואר משגשג הוא תחרות, תוך החמרת-האכיפה במקרה של הפרת החוזה. העיוותים שנוצרו במשך השנים מחייבים פתרונות – ללא קשר מה תהיה הבעלות על החברה, ממשלתית או פרטית".

לדברי מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, מול 45 מיליון ביקורים בסניפי הדואר וכ-300 מיליון מכתבים ו-57 מיליון חבילות הנמסרים מדי שנה– יש רק כאלף תלונות מדי שנה. החברה בהליך שיפור השירות כבר כשש שנים, וחברות שילוח בינלאומיות מודדות את הדואר בישראל והיא עומדת ב-99% בממדים אלו. הוא סיפר על הרחבת שעות הפעילות של סניפי הדואר, משלוח מסרון על קבלת דואר-רשום וחבילות, שירותי מסירת חבילות מתקדמים, פתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות חיצוניים ופתיחת מוקד שירות טלפוני ושירות מקוון. הוא הלין על אי-זכיית החברה באף לא מכרז ממשלתי אחד של חלוקה, והעריך כי שוק המכתבים כמעט ויעלם לחלוטין בעתיד. הוא ציין כי חל שיפור דרמטי בזמני ההמתנה לתורים ובדיקה מתמדת של כמות המכתבים הנמסרים והבטיח שיפור שירות במגזר הערבי, והסכים עם עיקרי החוק המוצע של משרד התקשורת אך הציג הסתייגויות אחדות.

אורי מקלב (יהדות התורה) הציג "רגולציה בלתי-אפשרית על הדואר מול דרישה מהם להתייעלות", חברו לסיעה משה גפני הלין על התייחסות השר לציבור המקפיד להשתמש בטלפונים כשרים, סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) חייב שירות אנושי לאנשים עם מוגבלויות ששירות דיגטלי אינו-נגיש עבורם, יעל רון בן משה (כחול לבן) הביעה דאגה עמוקה מפגיעה בשירות לפריפריה וקראה לקביעת מדדים ברורים לשירות זה, שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגימלאים, הזהיר כי כשליש ממיליון הגימלאים בישראל אינם נגישים לכל שירות דיגיטלי, ואילו פרופ' זיו רייך, יו"ר הוועדה לבחינת תעריפי ושירותי הדואר, הזהיר כי פתיחה לא-זהירה או שאינה די-מפוקחת של השוק לתחרות – היא מסוכנת.

מועצה אזורית גזר ואשכולות עם כ-1000 חוגגים בפסטיבל חקלאות ושמיטה

טרקטורים לעיבודי יסודי חריש ודיסק (צילום איסי אורן)

את סיום חגיגות חג החנוכה והדלקת נר שמיני של חנוכה בחרו כ-1000 משתתפים לחגוג ולציין ב"פסטיבל חקלאות ושמיטה של ארגון אשכולות בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, שהתקיים בתחילת השבוע (ראשון, 5.12.21) במועצה האזורית גזר.
ב"פסטיבל חקלאות ושמיטה" הראשון מסוגו בארץ, שהתקיים השנה בפעם הראשונה הוקמו מתחמים מיוחדים סביב חג החנוכה ושנת השמיטה בהם: חץ וקשת לכל המשפחה, קישוט סופגניות מתוקות וטעימות, משקפי תלת ממד בנושא שמיטה וחקלאות, מעגל מתופפים, תצוגת כלים חקלאיים מרשימה, פינת צילום משפחות, חידות, משימות ותלבושות קדומות, סדנאות יצירה של מכלי שמיטה, תצוגת כלי המשכן וחנוכיית בית המקדש, תצפית לאזור קרבות החשמונאים, חידונים ומשחקי רצפה ענקיים ועוד.
לפסטיבל הגיעו מעל ל-1000 משתתפים שחגגו את שנת השמיטה ונהנו מהמתחמים שהוקמו בקיבוץ שעלבים במועצה האזורית גזר.

אדיר וישיניה מנכ"ל אשכולות בירך את המשתתפים ואמר: "פסטיבל חקלאות ושמיטה הוגדר כהצלחה גדולה והציבור הגיע והצביע ברגליים חרף החשש ממזג האוויר הגשום. התגובות שקיבלנו על הפסטיבל היו חיוביות ומרוממות וכבר ביקשו להפוך את הפסטיבל למסורת שנתית של פסטיבל חקלאי של המועצה האזורית״.

צפת עם אליפות ישראל בשחמט ומספר שיא של משתתפים

חגיגה בשחור לבן: מחר תיפתח אליפות ישראל הפתוחה בשחמט שתתארח לראשונה בצפת בהובלת מפעל הפייס, עיריית צפת והאיגוד הישראלי לשחמט. למרות מיקום האליפות בפריפריה הצפונית נרשמה השנה הענות שיא של אמני שחמט ולמעלה מ 100 משתתפים ייקחו חלק בתשעה ימים של חגיגת שחמט ישראלי בצפת בהשתתפות אמנים ורבי אמנים בינלאומיים שיתחרו על תואר אלוף ישראל במשחק המלכים הפופולארי בחגיגה המשלבת בין תרבות, חינוך וספורט. במסגרת אליפות ישראל בשחמט יחולקו פרסים בשווי 80,000 שקלים למנצחים!

האירועים לאלופים, לנבחרות ולקהל הרחב יתקיימו בחסות מפעל הפיס, בתמיכת ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ומחזיקת תיק הספורט בצפת ויקי אלקבץ ובהובלת האיגוד הישראלי לשחמט.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "שהתחלנו בתהליך לא האמנו שנגיע למעמד הזה, שמח על כל שתופי הפעולה ושהבאנו את האליפות לצפת.  אליפות ישראל בשחמט הוא אחד מאירועי הדגל התרבותיים המתקיימים בישראל, זו הזדמנות יוצאת דופן לציין את חזרתה של קהילת השחמט השוקקת חיים, מעבר לאהבה לשחמט רואים את הילדים בבתי הספר בצפת משחקים בכל הזדמנות שחמט וזה ההישג המשמעותי, אני נרגש כי לא מדובר בעוד משהו אלה בתחום חשוב מאוד, בכל עיר רוצים תרבות כזו"

ויקי אלקבץ מנהלת מחלקת הספורט אמרה: " אני מאוד מתרגשת, תשעה הימים האלה כמו תשעה חודשי לידה, קידום השחמט בעירנו הוא בעל חשיבות רבה , אנו נקדם את החוג בשחמט כמו שאר החוגים כדורגל, טניס ועוד ונתמוך בקבוצות הליגה שיש לנו היום, הם יקבלו את המעטפת , אני סמוכה ובטוחה שצפת תתאהב בספורט ומי יתן ורב אומן הבא יהיה מצפת"

יו"ר איגוד השחמט צביקה ברקאי: "מפעל הפיס המלך של כל העניין, תמיד עוזר ותומך ושם את התקציבים הראויים. שוקי תחילה לא הבין מה אני מבלבל לו במוח ומרגע שהוא נכנס לזה כמו בולדוזר, כל הדלתות פה אוטומטיות נפתחו. ראיתי בבית ספר בעיר עשרות ילדים משחקים שחמט והייתי בהלם איך כל כך הרבה ילדים מכירים את המשחק, רוצים להנחיל את הערכים של השחמט כמחויבות חברתית פה וזה מאוד מבורך".

ארז גרניט מנהל אגף מלגות ומענקים במפעל הפיס: "תמיד יש דיונים איפה נעשה את האליפות אבל הפעם תוך שניה שאמרו צפת אמרתי כן וזו הוכחה למה ישר אמרתי כן, אני נוטה לדחוף את השחמט , שחמט בשבילי לא משחק אלה חינוך, זה מצריך סובלנות, ילד בן 7 יכול לשחק מול בן 70, ילדה מעוספיה יכולה לשחק מול רב אמן בן 55 מצפת, זה לא משנה דבר, אישה, ערבי, יהודי, מוסלמי בשחמט כולם שווים אחד לאחד וזה משהו מדהים ועושה אצלי את השחמט  לכלי חינוכי מושלם לשבור חומות, אני מודה לכולם להביא את הכלי הזה לעיר צפת שיקבלה אותו בחום".

כתיבת תגובה