כללי עשה ואל תעשה בעת ההזמנה של המלון וגם במשך השהות במלון והצ'ק אאוט ||| הטעויות הגדולות שיש להימנע מהן בצ'ק-אין כמו גם בצ'ק-אאוט במלון ||| כשזה מגיע ללינה בבית מלון, יש כמה כללי עשה ואל תעשה כמו לא להסתובב במסדרונות ובמסעדות יחפים, לא לגנוב את המגבות או חלוקי הרחצה או אפילו לשים את כל האשפה שלכם בפח לפני שאתם עוזבים את המלון ||| אבל יש גם כללים לא רשמיים שיהפכו את השהות שלכם למהנה יותר ולא תמיד מספרים לכם עליהם ||| כל הטיפים וההמלצות בהמשך…
בהזמנה
מיקום, מיקום, מיקום
הזמנת חדר במלון נשמעת כאילו זו פעולה פשוטה ומהירה שלא צריך להקדיש לה הרבה תשומת לב, ולא היא. מומלץ להקדיש לפחות כמה דקות כדי לחשוב על הצרכים שלכם במלון, הרצונות והציפיות שלכם בשהות המתוכננת באזור. וזה מתחיל במיקום, מיקום, מיקום Location, Location, Location.
רבים רואים מלון מפנק בהרים עם נוף אגמים וירוק. האם חשבתם כמה ימי גשם וערפל יש בתקופה בה אתם מטיילים? האם בכלל תראו את הנוף הזה ממרפסת החדר? האם מובטח לכם חדר עם מרפסת לנוף או אולי לגב ההר? האם אתם בנופש במלון או מתכוננים לטיול כוכב וכל יום תיסעו 10 ק"מ עד לכביש הראשי ובערב אותה דרך חזרה? הידעתם שהמרחק הקטן הזה באזור כפרי רומנטי בדרך עמוסה בקיץ בתנועת טרקטורים היוצאים וחוזרים לשדות ואתם עלולים להתחיל את היום ולסיימו בנסיעה מעצבנת של 15-20 דקות אחרי טרקטור, קרוואן או עדר פרות.
שאלו עם המחיר כולל מיסים או עלויות נוספות
הדבר האחרון שתרצו בחופשה הוא ליפול קורבנות לעמלות ועלויות נסתרות. לפעמים עלויות נוספות מובנות בהזמנה הן בלתי נמנעות כמו מס מקומי על כל תייר שלן בישוב (לפעמים סכום חד פעמי ולפעמים עפ"י מספר הלילות ו/או הנופשים). שאלו האם ההזמנה כוללת מע"מ VAT או אתם פטורים ממס כתיירים. יש מלונות שגובים עמלות נוספות עבור שירותים מסוימים. כדאי לבדוק מראש אילו שירותים כרוכים בתשלום נוסף והאם יש עמלות סמויות כדי לא להיות מופתעים.
שאלו על צ'ק אין מוקדם או מאוחר או צ'ק אאוט מאוחר
בעת הזמנת המלון שלכם, זכרו שביעד אליו אתם נוסעים עשויים להיות כללים שונים מהמוכר לכם. רבים מבתי המלון אינם מפעילים דלפק קבלה מאויש 24/7 כך שאם אתם מתכננים להגיע למלון ב- 22:00 יש לציין ולבקש הסבר איך תקבלו המפתח לחדר שלכם. כמו כן, אם הטיסה שלכם מוקדמת ואתם עשויים להגיע למלון כבר ב- 9 בבוקר, ראוי לשאול על פתרון שבו תוכלו לאחסן המטען שלכם ולדעת מה לעשות עד קבלת החדרים. כדאי לדעת שיש מגמה של בתי מלון לאפשר מדיניות צ'ק אין וצ'ק אאוט גמישים, כמו רשת בתי המלון The Hoxton.
למבקש חדר שקט במיוחד או חשוך אם יש לכם שינה קלה
היו תמיד מודעים להעדפות השינה שלכם בעת טיול או נופש כי אחרי הכול, זה הזמן שלכם להתאושש ולהירגע. אם הרגלי השינה שלכם מכתיבים סוג חדר שבו תוכלו לישון את שנת החלומות שלכם כמו שאתם אוהבים, אל תהססו לבקש זאת בעת ביצוע ההזמנה. בכל מלון יודעים אלו חדרים שקטים יותר (בסוף המסדרון ורחוק מהמעלית, לא בצד של כביש סואן וכו') ולאילו חדרים אין וילון חושך שכל כך חשוב לשנת החלומות שלכם.
שאלו למה החדר כל כך זול
אם יש עסקה שנראית טוב מכדי להיות אמיתית Too Good to be True, כנראה שיש סיבה לכך – אין מתנות חינם. מלונות בתקופת שיפוץ ממשיכים לפעול חלקית כך שאזור השיפוץ סגור אבל חלקים אחרים פתוחים ונמכרים לקהל המטיילים ונופשים. האם אתם רוצים לישון עד מאוחר וקומה מעלייכם מתחילים השיפוצניקים לעבוד כל יום בשעה 8, סביר להניח שזו סיבה מספיק טובה להוזלת השהות במלון. האם זה מתאים לכם? תחליטו לבד אבל חשוב שהמידע יהיה בפניכם ולכן תשאלו מדוע החדש רק 100$ בעוד התעריף הרגיל הוא 180$?
תעריף שאינו ניתן להחזר
בהרבה מלונות מקובל תעריף עם זמן שבוא ניתן לבטל את ההזמנה ללא כל חיוב. אבל, אותם חדרים נמכרים בהוזלה – לרוב 20 דולר או יורו ללילה, שההזמנה מחויבת מיידית וללא אפשרות ביטול או החזר. שימו לב אם אתם מזמינים ללא אפשרות ביטול והאם זה מתאים לתוכניות שלכם. הדבר קריטי במיוחד בעתות בהן יש ביטולי או דחיות בטיסות שעלולות לשנות לגמרי את הלו"ז שלכם.
צ'ק אין Check Inn
השאירו פרטי התקשרות בדלפק הצ'ק אין
יש תיירים ונופשים שחוששים להשאיר פרטים כמו מספר טלפון נייד וכתובת דוא"ל אבל זו טעות. מלון לא ישתמש לרעה בפרטים האלה וגם אם מישהו יעשה זאת, קל מאד לחסום אותם ולהגדירם כספאם במייל והטלפון. מצד שני, אם המלון רוצה להודיע לכם משהו (החדרנית מצאה משהוא בחדרכם או לשלוח לכם החשבון).
בקשו בצורה יפה ומנומסת – שדרוג
רוב המלונות מציעים כמה רמות של חדרים ומן הסתם אתם הזמנתם את החדרים במחיר הנוח יותר ורבים עשו כמוכם. לעיתים קרובות יש יותר הזמנות ממספר החדרים הרגילים של המלון ועל כן אם תבקשו יפה, שדרוג, יש סיכוי שיתנו לכם חדר משודרג. אתם יכולים להעשיר את הבקשה עם ציון זה שאתם הגעתם ליום הולדת, יום נישואין או כל סיבה חגיגית אחרת. תנסו ותופתעו. לעיתים יציעו לכם שדרוג בתוספת מחיר. תציעו שאתם מוכנים לשלם עד 10% תוספת על השדרוג. לרוב זה עובד.
בדקו את החדר שהוא תואם להזמנה
כאשר עושים צ'ק-אין, וודאו שהחדר שסיפקו לכם תואם להזמנה שלכם מבחינת סוג החדר (נוף, מרפסת וכו'), סידור וגודל המיטות (מיטה זוגית גדולה King Size, שתי מיטות Tween). כל המידע נמצא בידי פקידי הקבלה והם יכולים להחליף לחדר תואם להזמנתכם.
בזמן השהייה בבית המלון
לדווח מיד על בעיות בחדר שלכם
אם אתם מגלים בעיות בחדר, כמו סתימה בכיור או במקלחת, לכלוך בפינת החדר או מצעים לא נקיים, דווחו על כך לדלפק הקבלה מיד כשהדבר מתגלה. לא תדווחו הדבר לא יטופל והדבר יפגע בהנאה. לרוב ישלחו איש טכני או תחזוקת בית לפתור הבעיה, ואם זה פעייה יותר גדולה, יציעו לכם חדר אחר, לרוב משודרג.
לשמור על מפתח החדר
שמרו על מפתח החדר במקום בטוח הן לטובת שמירת החפצים שלכם והן כי יש מלונות בהם איבוד המפתח עלול לגרום לחיוב נוסף ולעיכוב בצ'ק-אאוט.
טיפ לצוות הניקיון ושירות בחדרכם ובכלל
בארה"ב נהוג לתת טיפ למלצרים, ברמנים, מעצבי שיער ונהגי מוניות. השארת תשר לצוות משק הבית במלון הוא גם הרגל טוב. מומלץ להשאיר טיפ לצוות החדר או המסעדה כבר ביום הראשון וכך כל יום תובטח לכם שהייה משודרגת עם תשומת לב. עוד על תשר – למי, כמה ומתי בקישור…
לא לחכות בתור בצ'ק אאוט בדלפק הקבלה
רבים וטובים חושבים שעליהם לעמוד בתור לפני דלפק הקבלה על מנת לעשות צ'ק אאוט. חבל"ז. עשו צ'ק אאוט וסגירת חשבון לאחר ארוחת הבוקר שלכם ואח"כ, כשתפנו את החדר שלכם, פשוט תניחו את המפתח על הדלפק בצד כך שיוכלו להשתמש בכרטיס הפלסטיק, שימוש חוזר. לרוב, בשעות היציאה מהמלון לא תהיו היחידים ומן הסתם לא כולם יעשו כמוכם וכך תחסכו עמידה מיותרת בתור. אם זאת, חשוב לבדוק את החשבון במלון לפני שעוזבים, כדי להימנע מהפתעות לא נעימות, כגון חיובים שגויים או חיובים על שירותים שלא השתמשתם בהם.
יציאה וצ'ק אאוט Check Out מהמלון
לא לוותר על סריקה אחרונה לפני היציאה ופינוי החדר שלכם
האם אתם עוצרים לפני הדלת לפני שאתם יוצאים מהבית שלכם ובודקים: ארנק, טלפון, מפתחות?. אם לא ושכתם משהו אז לא נורא כי החפצים בבית שלכם, הוא מבצרכם. אבל בבית מלון, אתם עוזבים ויוצאים לדרך במקרה הטוב למקום הבא שמרוחק כמה שעות נסיעה או במקרה הגרוע, אתם טסים ליעד הבא או הביתה. מה אז? האם תקבלו את הארנק או התיק ששכחתם בחדר במלון למקום הבא אליו נסעתם? אי לכך, עדיף לעשות סריקה חוזרת ממש אחרי שהוצאתם כבר את המזוודות למסדרון והחדר ריק, עברו על חדר האמבטיה, הכספת, מתחת למיטה וגם תרימה את השמיכות והכריות והרווח שין המיטה לקיר. כל אלה מקומות בהן אתם עשויים למצוא מטען למכשיר הנייד שלכם, כסף, תרופות ועוד חפצים שלא הייתם רוצים להשאיר מאחור.