6 עובדות שאולי לא הכרתם על מאווררי תקרה לבית

עונת מיזוג האוויר הגיע, ואיתה הגיע הזמן גם להיפטר מכמה מיתוסים ותפיסות מוטעות לגבי מאווררי תקרה לבית. אז הנה שש עובדות על מאווררי תקרה, שנראה כי הרבה אנשים אינם מכירים.

מאוורר תקרה (צילום ממקור לא ידוע שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים תשס"ח 2007)

1. מאווררי תקרה לבית מחממים חדרים

כן. מאווררי תקרה לבית הם מכשירי קירור, אבל השפעתם על החדרים בהם הם מותקנים היא הוספת חום.

למה? מכיוון שמנועים חשמליים הם מכשירים שהופכים אנרגיה חשמלית לאנרגיה מכנית, שמסתיימת כחום. אם אתם מכירים את החוק השני של התרמודינמיקה, אתם יודעים לאן החום הזה הולך – לחדר הקריר יותר.

2. מאווררי תקרה מקררים אנשים

מאווררי תקרה לבית שימושיים לקירור רק כשהם מעבירים אוויר מעל העור. הם מקררים את הגוף בשני אופנים: על ידי סיוע בקירור אידוי ובאמצעות סיוע בקירור סיבובי.

אם תנועת האוויר שנוצרת על ידי מאוורר תקרה אינה פוגעת בעור, החלל הופך לחמים יותר ללא תועלת קירור.

3. יעילות מאווררי תקרה לבית מעידה על יעילות תנועת האוויר

כל מאוורר תקרה חדש שנמכר בישראל היום, מסומן ביעילות, דירוג שמציין את כמויות התפוקה של היחידות השונות.

בדגמים השונים של מאווררי תקרה לבית, מדד היעילות הוא כמות זרימת האוויר שמתקבלת לכמות האנרגיה החשמלית שנכנסת. אז בפעם הבאה שאתם מחפשים אוורר תקרה, כדאי שתבדקו את התווית.

4. בבחירת מאווררי תקרה, עדיף לבחור דגמים גדולים

בבדיקת תוויות יעילות המאווררים, יתכן שתבחינו בקורלציה. המאווררים עם הלהבים הארוכים ביותר הם הדגמים שיש להם את היעילות הגבוהה ביותר, והמכשירים עם הלהבים הקצרי ביותר הם הנמוכים ביותר ביעילות.

מסיבה זו, חלק מהחברות מייצרות מאווררים גדולים, ולכן כדאי להימנע מרכישת מאווררים קטנים עם להבים קצרים, כי חמודים ככל שיהיו, הם אינם מתאימים לאנשים שמעוניינים בזרימת אוויר מספקת.

5. מהירויות נמוכות נחשבות ליעילות יותר

היבט נוסף שניתן להבחין בו בבדיקת תוויות יעילות מאווררי תקרה לבית הוא פעולה של מהירויות נמוכות.

המסקנה ההגיונית היחידה בהיבט זה היא שכדאי לבחור את המאוורר הגדול ביותר שתוכלו להכניס לחדר, להשאיר מרווחים נאותים בין התקרה ללהבים, ולהפעיל אותו במהירות הנמוכה ביותר שמאפשרת לכם להרגיש בנוח.

6. ברוב המקרים, מאווררי תקרה לבית אינם חוסכים כספים כשיש מיזוג אוויר

אם אין בבית מיזוג אוויר בכלל, התקנת מאווררי תקרה לבית מסייעת לשמירה על שפיותכם בקיץ הישראלי הקופח, כך שאתם יכולים ליהנות מבריזה נעימה בעלות נמוכה יחסית. כשיש בבית מיזוג אוויר, הדינמיקה משתנה. האוויר שעובר מעל העור עדיין גורם לתחושה נעימה, וכך גם הטמפרטורה הנמוכה והלחות הנמוכה שמייצר המזגן.

ההשערה היא שאנשים יעלו את דרגת התרמוסטט של מערכת מיזוג אוויר אם הם מרגישים את משב הרוח של מאוורר התקרה, אבל הנתונים המדעיים אינם תומכים בהשערה זו. כדי שמאווררי תקרה יחסכו כספים בחשבונות החשמל, יש לכוון את התרמוסטט לטמפרטורה גבוהה יותר. חוץ מזה, מומלץ להשתמש במאווררים במקום במיזוג אוויר כשאפשר.

כתיבת תגובה