חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נסיעת מבחן עם פיג'ו 3008 וסקאי האוס בכנרת

טיול משפחתי רב משתתפים בכנרת ורמת הגולן ||| נסיעת מבחן עמוסה עם פיג'ו 3008 פרימיום ||| ביקור בצוק ארבל ומושב ארבל עם פרספקטיבה של 60 שנים ||| מפלי הגולן הפורח וירוק כשברקע חרמון הסבא ||| כל הפרטים והחוויות בהמשך…

פיג'ו 3008 על רקע מצוק ארבל והכנרת (צילום דני בר)

פיג'ו 3008 פרימיום בסקאי האוס

הפעם יצאנו לנסיעת מבחן תיירותית עם רכב הפנאי הקומפקטי של פיג'ו בשילוב עם טבע צפוני ואירוח בווילה סקאי האוס במגדל שעל גדות הכנרת. הפיג'ו 3008 שלקחנו הוא הגרסה הצנוע ועוצמתית – 1.2 ליטר טורבו ברמת גימור פרימיום המפנקת. פיג'ו 3008 מצוייד במנוע בנזין 1.2 ליטר שמפיק 130 כ"ס ואליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים נמרצת וחלקה.

יצאנו צפונה על כביש 6 במצב ספורט נמרץ כשהרכב מגיב מהר ומושך אותנו למהירות הקרובה להצהרת היצרן כמהירות המרבית מבלי שבכלל שמנו לב. ראוי לציין שהרכב היה עמוס בציוד לקראת סופ"ש ארוך של המשפחה הגרעינית שלנו ואנחנו העמסנו את תא המטען של כחצי מ"ק עד גדותיו כולל מושב אחורי לצד הנוסע שמאחור.

תיבת ההילוכים היפנית מעבירה הילוכים באופן מתון וחלק מאוד וזאת גם בעזרת תשומת לב שלי לעזור לה להגיע למיקסום הפוטנציאל של הכוח והעברות הכוח.

מבט מצוק ארבל אפריל 1963 – רואים את הכנרת, קיבוץ גינוסר ואת מגדל (צילום גדליה בר)

הדרך לאַרְבֵּל 

בחרתי לבקר בארבל אחרי הרבה שנים בהן צפיתי בארבל רק מרחוק. אחרי שעברנו את צומת גולני, נזכרתי בנסיעות למושב ארבל בקיץ של ילדותי. במושב ארבל גרו כמה משפחות יוצאות צ'כוסלובקיה והן היו חלק מקבוצת עולים שאמא שלי ומשפחתה היו חלק מהקבוצה. רוב הקבוצה שוכנו באיגזים, והקימו את מושב כרם מהר"ל ומיעוט מהם עברו למושב ארבל. אימי שמרה על קשר עם משפחת כץ וכך כל שנה בילדותי הייתי מבלה שבוע ימים בעבודה חקלאית במושב. הבילוי בשדות ארבל ובדיר של משפחת כץ היה חוויה כיפית לילד כמוני אבל זכורה לי החוויה המיוחדת של הנסיעה לארבל באופנוע טריומף עם סירה. האופנוע הקטן התקשה לסחוב את הורי עליו יחד איתי ואחי בסירה, עם התרמיל בגדים לשבוע במושב. הקטע הכי קשה היה מצומת גולני ועד הירידה לכיוון מושב ארבל, ולכך היה להורי פתרון יצירתי: בצומת גולני ירדנו אחי ואני יחד עם אימי וחיכינו לאוטובוס לטבריה. אבי המשיך לבד עם הטריומף החלש והסירה עד לתחנת האוטובוס בפניה למושב ארבל בירידה לטבריה, ואנחנו הגענו באוטובוס לשם. כך היה כל ביקור בארבל.

מבט ממצוק ארבל לכנרת וקיבוץ גינוסר 2021 (צילום דני בר)

גן לאומי ושמורת טבע ארבל

מצוק ארבל מצפון למושב ובקעת ארבל והוא מתנשא 390 מעל פני הכנרת ומכאן עוצמת המראה והיחוד שלו עוד משחר ההיסטוריה. מפאת קוצר הזמן פנינו לשביל המסומן שחור אל מצפור החרוב, הנקרא כך בשל עץ חרוב הצומח על שפת המצוק. המצפור משקיף על הכנרת, גולן, ומזרח הגליל העליון והגליל התחתון ובימים יפים רואים היטב את פסגת החרמון.

הגן הלאומי כולל גם מערכת מערות ומצודה שעליהם כתב יוסף בן מתתיהו בספרו תולדות מלחמות היהודים עם הרומאים: "המערות האלה נמצאו בצלעות הרים תלולים ומכל עבר לא יכול הצבא לגשת אליהן, כי רק משעולים צרים ונפתלים הוליכו אל פי המערות, והצלע אשר מעבר פני המערות מלמעלה, ירד אל תהום עמוקה והיה זקוף על פי תהום." כאן התחולל קרב חשוב בין החשמונאים ובין חיילי הורדוס שלאחר 40 ימי מצור הכניעו את המורדים והשליכו אותם מהמערות למותם.

באלבום תמונות ישן של אבי גדליה בר ז"ל, מצאתי תמונה של טיול במערות ארבל הרבה לפני שהמקום נפתח כאתר ופארק לאומי מסודר למטיילים. זהו טיול מדריכי ידיעת הארץ מאפריל 1963 בו ירדו המדריכים בחבלים למערות וביניהם אבי. בתמונה של הנוף מעץ החרוב של 1963 רואים את מגדל והכנרת לעומת המראה כעבור 60 שנים.

בנוסף, בדרך העולה לשמורת הטבע של רשות הטבע והגנים, נמצא מדרום לכביש בשולי המושב, בית כנסת עתיק שפעל עד לפני 1200 שנים. שרידי בית הכנסת המפואר התכלו לראשונה בשנת 1852, ומאז חפרו במקום כמה פעמים. שרידי בית הכנסת והשחזור הם מבית הכנסת שנבנה במאה ה-6 לספירה ופעל במקום עד רעש האדמה הגדול של שנת 749, שפגע ביישובים רבים הסמוכים לשבר הסורי-אפריקני. רעש זה ידוע במקורות בשם רעש שביעית על שום שאירע בשנת שמיטה.

ראוי לציין את שביל המצפורים שהוא מסלול מעגלי המותאם לכל המשפחה ובו שלושה מצפורי נוף, שתוכלו להגיע אל כולם או אל חלקם, לפי קצב ההליכה וגילאי המטיילים. המצפור הראשון הוא מצפור אל מול הכנרת, המשקיף אל נופי דרום הגולן והכנרת. המצפור השני הוא מצפור החרוב, הנקרא כך בשל עץ חרוב בודד הצומח על שפת המצוק, ומנציח את זכרו של תת אלוף לונץ. והמצפור השלישי הוא מצפור הר ניתאי, המשקיף אל הר ניתאי המתנשא מצפון לארבל.

ביקור במערות ארבל אפריל 1963 – קורס ידיעת הארץ (צילום גדליה בר)

יורדים עם ה-3008 למגדל

יצאנו מהשמורה בדרכנו לווילה שחיכתה לבואנו וכמובן לא ויתרנו על צילום הפיג'ו עם הנוף המדהים. ראוי לציין המראה החדש של ה-3008 של פיג'ו עם פנסי איתות המעוצבים כמו ניבי אריה, וממוקמים תחת יחידות תאורת הלד הקדמיות. הגריל או בעברית שבכה היא בעיצוב אגרסיבי יותר, ללא מסגרת, וקוויה נמשכים במעין אפקט גרפי אל הפגוש, ממש תחת יחידות התאורה הקדמיות. חלקו התחתון של הפגוש הקדמי קיבל מראה חדשני וכך גם יחידות התאורה האחוריות התחדשו במראה עדכני.

סקאי האוס בכנרת – במושבה מגדל

הגענו לווילה שבחרנו והזמנו אצל יגאל, שחיכה לנו במקום. לפני שפרקנו את המטען הרב שמילא את הרכב, יצאנו לסיור והמלווה בהסברים על תפעול הבית רחב הידיים והבריכה, כללי התנהגות וגם טיפים מה אפשר לעשות בסביבת הווילה במהלך הסופ"ש הארוך שלנו.

בריכה מחוממת בסקאי האוס בכנרת (צילום דני בר)

ראוי לציון שהתכנון המקורי היה להגיע בסוכות לווילה זו אבל עקב הטלת סגר הקורונה בוטלה ההזמנה וכספנו הושב מיידית ללא כל שאלה או טענה. הפעם הצלחנו לממש את המסורת בה התחלנו בסופ"ש משפחתי עם כוווולם במתחם אחד המוקצה לנו (על כך תקראו כאן…).

סקאי האוס בכנרת הוא מתחם של 3 וילות נופש מאובזרות ומעוצבות באותו אופן, מונות כל אחת 4 חדרי שינה ויחד כל המתחם 12 חדרים. ניתן לשכור כל וילה בנפרד עם 4 חדרי שינה או לשכור את כל המתחם וליהנות מ-12 חדרים. לנו הספיקו (לעת עתה) 4 חדרי וילה אחת כמובן עם בריכה מקורה ומחוממת.

המתחם נמצא ממש בכניסה למושבה מגדל ובסמוך לעין נון – מעיין קסום מושלם לכל המשפחה. שמה של מגדל העתיקה היה מגדל נוניא כאשר נון בארמית הוא דג (רמז למגדלא וישוע?) וכך שמו של המעיין משמר שם עתיק זה.

הווילה מצוידת להפליא וכוללת 2 חדרי רחצה,  ומת כניסה עם סלון מעוצב עם TV וחיבור YES, פינת אוכל, מטבח מאובזר הכולל: מקרר גדול, תנור אפיה מיקרוגל, כיריים חשמליים, תמי 4, מכונת אספרסו, סירים וכלי אוכל והגשה.

בקומה זו גם ממ"ד שהוא חדר שינה ואילו במפלס 2 של הווילה יש 3 חדרי שינה מאובזרים עם מיטה זוגית מרווחת, מיזוג אוויר, TV, שידה או ארונית וגם מרפסת ענקית הצופה לכנרת ולזריחה על הגולן.

המרחב החיצוני של הווילה כולל בריכת אינטקס מחוממת ומקורה, אזור ישיבה מקורה, שולחן פינג פונג, דשא סינתטי, פינת מנגל גז, מיטות שיזוף, פינות ישיבה והרבה שקט.

סקאי האוס בכנרת, מגדל ע"י עין נון על שביל ישראל. הזמנות בטל' יגאל 053-9385252 ובקישור…

חיש מהר הגיעו כל חלקי המשפחה ולפתיחת האירוע המשפחתי נפתח המנגל ורפי השתלט עליו במיומנות ומקצועיות, עם דגים, טופו וכמובן גם בשרים.

לאחר ששבענו ורווינו מהבר הצמוד שדאגתי להביא, פרשנו לרחצה בבריכה המחוממת והנעימה למרות רוחות הערב של האביב הקריר עדיין.

זריחה מעל הרי גולן – מבט מסקאי האוס בכנרת (צילום דני בר)

פיג'ו i-Cockpit

בבוקר יצאנו בהרכב מלא בפיג'ו 3008 שלנו כך שיכולנו לבחון אותו בעליות ממפלס הכנרת ועד מרום הגולן במג'דל שמס. הקוקפיט של הפיג'ו נוח לנהג גם בממדים שלי. ההגה אמנם קטן, עניין שעל פניו תורם לנהיגה הזריזה שלי גם בעליות המתפתלות מכפר נחום לראש פינה. הפיג'ו עלה בקלות את הדרך גם עם 5 מבוגרים ספונים בו – אחרי ארוחות דשנות בערב ובבוקר לפני הנסיעה. כוחות הסוס של המנוע טורבו התפרצו והגיבו היטב כאשר החלפת ההילוכים העולים והיורדים היו בקלות ובאופן חד וחלק.

לוח המחוונים מוקרן ומציע שלל תצוגות דיגיטליות כשהתפריט הוא בעברית וצג המולטימדיה שבחלקו העליון של הדשבורד מצויד במערכת ניווט Waze בעברית, דבר המוסיף לנוחות הנהיגה, ביחוד בדרכים פחות מוכרות. בנוסף, לנוחות הנוהג בפיג'ו 3008 פרימיום, יש בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, גג נפתח, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס עם פונקציית מבט על בנסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, תא מטען נפתח ונסגר חשמלית בהושטת רגל ועוד.

מפל סער

תחנתנו הראשונה היתה מפל סער, כמה דקות אחרי שעוברים את שמורת הבניאס (עליה סיפרנו בנסיעת מבחן אחרת…).מגיעים לחנייה עם דוכני הפירות שבכניסה לשביל המוליך לתצפית על נחל סער ועל המפל האייקוני. נַחַל סַעַר (וָאדִי חַשַׁבֶּה) מנקז מי גשמים והפשרת שלגים של צפון רמת הגולן, ועל כן הפך לפופולארי ולהיט אינסטגרם תודות לזרימות מי הגשמים במפל סער.

בביקור שלנו היתה זרימה יפה של אביב אבל לא שיא העוצמה ובוודאי לא השפל של חום יולי-אוגוסט.

בתום הביקור המרענן במפל המשכנו לטפס לכיוון מסעדה ומשם לכיוון דרום בין יער אודם לכרמים ומטעי נשירים מלבלבים. הפיג'ו 3008 בגרסת המנוע 1.2 ליטר הוכיח את עוצמתו למרות המטען במקסימאלי בו נסענו – 5 בוגרים במשקל מלא, ישובים בנוחות ונהנים מהנוף ואוויר הפסגות הקר של רמת הגולן.

בטיחות

הפיג'ו עם ציון 7 מתוך 8 ברמת האבזור הבטיחותי מצוידת במערכת: בלימה אוטונומית עם זיהוי רוכבי דו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם פונקציית שמירת במרכז הנתיב, מערכת אקטיבית לניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, 6 כריות אוויר, תאורה אוטומטית, AHB אורות גבוהים אוטומטיים,TSR זיהוי תמרורי תנועה, TPMS ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ABS מערכת למניעת נעילת גלגלים, ESP בקרת יציבות, EBA סיוע לבלימת חירום ועוד. הרכב גם קיבל 4 כוכבים במבחן יורו  NCAPוכל זאת רק נותן מעטפת ביטחון והרגשה מצוינת לנהוג ברכב זה, בסביבה הכול כך לא ידידותית ברוב כבישי ישראל.

עצרנו למנוחה ותצפית לעבר קונייטרה הסורית, במפקדה הסורית שהיא על שביל אלי כהן, עליו סיפרנו כאן…

פיג'ו 3008 על רקע הר החרמון (צילום דני בר)

שמורת טבע נַחַל עַיִט

תחנתנו הבאה היא נחל עיט על ציר המפלים הוא כביש 808 צפונית לשמורת גמלא. זהו יובל קצר אבל עמוק,  של נחל יהודיה וגולת הכותרת היא מפל עיט עם קניון הבזלת המרשים סביבו. ממגרש החניה יש שביל מסודר וחלקו אף מונגש לכיסאות גלגלים. השביל מוביל מעבר לגשר עץ קצר לתצפית על המפל ועל המצוק בזלת היפיפה וכשחוזרים לשביל הראשי מגיעים למספר נקודות תצפית ולשביל בין פרחים וצמחייה ירוקה שמכסה את כל רחבי השמורה.

לאחר סיום הביקור הקצר והמרשים חזרנו לכביש היורד מרמת הגולן לצפון הכנרת וחזרה לווילה במגדל.

שמורת מפל עיט (צילום דני בר)

מרחב פנימי ונוחות

כאמור המרחב והנוחות בקוקפיט מצוינים וכך גם ליושבת לצידי. תמיד נשארת השאלה מה באשר ליושבים מאחור, ולעיתים רחוקות נכנסים 3 מבוגרים בגודל מלא למושבים האחוריים. הפעם אתגרנו את ה-3008 ולדברי היושבים הישיבה נוחה וגבוהה, כמו גם מרווח מצויין לרגליים הארוכות. התלונה היחידה היתה על משענת הראש האמצעית שהיתה מעט נמוכה מידי. פתחי אוורור מאחור הם בהחלט תרומה חשובה לאוויר ולאווירה בנסיעות של שעה ויותר. הפיג'ו 3008 עשירה בשלל תאי אחסון, כולל אחד מצוין תחת משענת היד בין המושבים הקדמיים ותא המטען מכובד מאוד עם 591 ליטר.

כידוע דרכי הגולן ברובן אינן באיכות המיטבית והם הוכחה ניצחת כמה חשוב לנסוע שם עם רכב סופג מהמורות וגלים בכביש. כל יושבי ה-3008 מלפנים ומאחור נהנינו מנסיעה רכה ורק בליטות גדולות במיוחד הורגשו במעט בנסיעה מהירה, כמו שאני אוהב לנהוג.

גם בידוד הרעש טוב מאג, וגם הרוחות החזקות הנושבות ברמת הגולן, בצרוף לנסיעה מהירה לא הפריעו לנו לדבר ולא לצעוק, ואף לשמוע מוסיקה ערבה לאוזן בלי הפרעות של רחשי הרוח. גם בידוד רעשי הכביש ורעשי המנוע מוצלח.

הדבר היחיד שהפריע לי בעומס היה בעת נסיעה עירונית על פסי האטה, גם ב-50 קמ"ש הקפיצה לא נעימה ומאלצת לגשת אליהם ב-30 קמ"ש בלבד – אמנם יותר בטוח אבל לא נחוץ.

הבריכה המחוממת להתרעננות (צילום דני בר)

חזרה לווילה

חזרנו עייפים אך מרוצים מטיול אביבי קצר וללא פקקי תנועה למקום מושבינו במגדל: סקאי האוז בכנרת. רובינו בחרנו בבריכה להתרעננות ומי שלא היה בבריכה שקד על הצד הקולינארי. הפינה שלנו בווילה השקטה היתה בחירה מצוינת. נוף מקסים, שקט שמדי פעם מופר ע"י רכב מזדמן שנוסע לעין נון או קולות צועדי שביל ישראל, שממש עובר בחזית הווילה שלנו. גם המצאות משפחות נופשות אחרות בווילות הסמוכות, לא מפריעות לאווירה ולנוחות של כל יושבי הבית שלנו. למחרת נסענו לרחצה קצרה במי הכנרת הצוננים, וזאת אחרי הרבה שנים של כנרת רחוקה ומאכזבת.

סיכומה של חופשה משפחתית

סיימנו את החופשה במוצ"ש לפני שיא התנועה, כך חשבנו וכך אמר לנו Waze, אבל התאכזבנו כי התנועה התגברה וככל שהתקרבנו לכביש 6 עלתה וטיפסה שעת ההגעה המיועדת הביתה.

הפיג'ו 3008 טורבו-בנזין 1.2 ליטר נמכרת בשתי רמות גימור ומחיר כאשר הבסיס הוא אקטיב במחיר 150,000 שקלים ואילו הגרסה שלנו הפרימיום במחיר 165,000 שקלים. צריכת הדלק הממוצעת שלנו היתה 14 ק"מ לליטר, המהירות המירבית עפ"י היצרן 188 קמ"ש וההספק המספיק הוא 130 כ"ס.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *