עושים סדר בעולם ביטוחי הרכב

ביטוח רכב הוא עולם שלם של אפשרויות, מחירים, פוליסות, סעיפים וחברות ביטוח, והרבה פעמים מתבלבלים בין כל האופציות השונות. אם רכשתם לאחרונה רכב ואתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, קודם כל עליכם להכיר את שלושת הביטוחים העיקריים שנמצאים בשוק הביטוח:

פגישת עסקים (צילום Car photo created by standret – www.freepik.com)

ביטוח חובה

נתחיל בביטוח הבסיסי ביותר, שהוא גם חובה לכל בעל רכב – ביטוח החובה. ביטוח חובה הוא ביטוח רכב המכסה פגיעות של הגוף בעקבות תאונה, בין אם הפגיעה קרתה לנהג, לנוסעים האחרים ברכב וכן לכל אדם אחר שהיה מעורב בתאונה (בין אם הולך רגל או אדם ברכב אחר). הביטוח הזה מכסה את הטיפול בפגיעות בגוף, וכן גם הוצאות כלכליות נוספות הנדרשות כמו תקופת שיקום. בין היתר, הביטוח מפצה את הנפגע גם בגין אובדן כושר עבודה וימי עבודה. כלי בעל רכב חייב לבטח את רכבו בביטוח חובה לפי החוק.

ביטוח מקיף

ביטוח רכב נוסף הוא ביטוח מקיף. ביטוח מקיף אינו חובה וכן אינו קשור לפגיעות בגוף אלא לפגיעות ברכוש. במידה ונגרם נזק לרכב שלכם או לכל רכוש שלכם או של המעורבים האחרים בתאונה, ויש ברשותכם את הביטוח המקיף, הוא יכסה את הנזקים שנגרמו. כמו כן, הביטוח הזה מכסה גם עלויות משפטיות וכן סיכונים אחרים כמו גניבות, החלפה לרכב זמני לאחר תאונה, נזקים שנגרמו מאסונות טבע וכדומה – כמובן, כתלות בפוליסה שרכשתם ובסעיפים שהכנסתם לפוליסה. ביטוח זה הוא ביטוח רכב חשוב, ואנשים רבים בוחרים לרכוש אותו עבור השקט הנפשי שלהם והידיעה שהרכב שלהם מכוסה בכל מקרה.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' הוא ביטוח רכב שמכסה נזקים שנגרמו לרכוש של אנשים אחרים המעורבים בתאונה – למשל, אם עשיתם תאונה ופגעתם ברכב מסוים, ויש לכם ביטוח צד ג', הביטוח שלכם יכסה את הפגיעה באותו רכב וכן את ההוצאות המשפטיות. כמו כן, הביטוח הזה מכסה גם פגיעות שנעשו ברכוש שאינו רכב – למשל, אם פגעתם בגדר של בית. שימו לב, ביטוח זה אינו מכסה את הנזק שנגרם לרכב שלכם – אלא רק את הנזק שנגרם לאחרים. לכן, הוא ביטוח פופולרי בעיקר עבור אנשים שמחזיקים ברכבים ישנים שאינם שווים את מחיר הביטוח המקיף. אם הרכב שלכם חדש או יקר, מומלץ לרכוש פשוט את הביטוח המקיף שמכסה גם נזקים שנגרמו לכם וגם נזקים שנגרמו לאחרים. כדאי לדעת שביטוח זה כולל סעיף של השתתפות עצמית – ישנה אפשרות לרכוש פוליסה יקרה יותר המבטלת את ההשתתפות העצמית.

ומה עכשיו?

עכשיו, אחרי שאתם מכירים את הסוגים הנפוצים, זה הזמן ליצור קשר עם חברות הביטוח השונות, לקבל הצעות מחיר ולהשוות בין ההצעות והפוליסות. מחירי הפוליסות תלויים ברכב שלכם וכן בוותק שלכם על הכביש. היום ניתן לרכוש את מרבית הפוליסות דרך האתר בתהליך מהיר, אך אם אתם מעדיפים, תמיד תוכלו ליצור קשר עם סוכני ביטוח ולעשות זאת דרכם.

כתיבת תגובה