מאמריקה לישראל – בשר ותירס סגול

בשר אנגוס אמריקאי כשר בישראל ||| פרו מציעה תירס סגול, משקה קינואה, אבקת מאקה ועוד ||| פרו וארה"ב רואות בשוק המזון הישראלי פוטנציאל צמיחה ||| לפרטים ותמונות <<<

בשר בקר אמריקאי כשר

ראשי בקר אנגוס אמריקאי (צילום יח"צ USDA)
ראשי בקר אנגוס אמריקאי (צילום יח"צ USDA)

המשלוח הראשון של 1,424 טון בשר בקר אמריקאי כשר הגיע לישראל והחלה הפצה מסחרית למסעדות, מלונות, חנויות וסופרמרקטים. הבשר, נתחים נבחרים של אנגוס שחור מצונן, נחת בישראל בשבועי שעבר ממדינת נברסקה. חידוש היבוא של בשר בקר מארה"ב התאפשר אחרי הסכם שנחתם ב-2016 בין משרד החקלאות האמריקאי (USDA) והשרותים הוטרינרים במשרד החקלאות הישראלי.

דן שפירו ודני בר (צילום דני בר)
דן שפירו ודני בר (צילום דני בר)

אמש נערך ארוע השקת המשלוח הראשון בבית שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, בהרצליה פיתוח. השגריר שפירו שנמצא בשלהיי כהונתו בישראל ברך ואמר: "אני נרגש שעכשיו יש לי ההזדמנות לראות, וגם לטעום, בשר בקר אמריקאי כשר כאן בישראל. הארוע הזה מהווה עוד אבן דרך בשיתוף הפעולה ביו הממשלות שלנו, וכן מחזק עוד יותר את את היחסים הכלכליים בין המדינות."

בארוע נכח גם סגן מושל נברסקה מייק פולי, הנמצא כרגע בביקור בישראל סיפר על המדינה הענקית (פי 9 מישיראל) ודלת האוכלוסין (כ-2 מיליון תושבים), שבה הבקר מהווה ענף חקלאות עיקרי ואף הסלוגן של הוא: Nebraska: The Beef State.

בשר אמריקאי למה

צילום ויקימדיה
צילום ויקימדיה
נתחי בשר בקר אנגוס (צילום USDA)
נתחי בשר בקר אנגוס (צילום USDA)
  • האמריקאים מגדלים ומייצרים כחמישית מתצרוכת בשר הבקר בעולם והם הגדולים בספקיות הבשר בקר בעולם וגם המדינה הצורכת הכי הרבה בשר בקר בעולם- 20% מצריכת בשר הבקר העולמית.
  • בשנת 2015 ביו בשטחי המרעה והמכלאות בארה"ב, כ-92 מיליון ראשי בקר, מתוכם נשחטו 28.8 מיליון ראשי בקר (10.8 מיליון טון בשר).
  • ארה"ב יחד עם ברזיל, הודו ואוסטרליה הן יצואניות בשר הבקר הגדולות בעולם.
  • הבשר המגיע לישראל החל מעכשיו, מגודל בנברסקה ומזן האנגוס השחור Black Angus. בית המטבחיים ששוחט, מפרק ושולח הבשר הכשר המגיע לישראל הוא WR Reserve Black Angus מהעיר הסטינגס Hastings.
  • 93% משטחה של מדינת נברסקה, הם שטחים חקלאיים שהם פי 45 משטחה החקלאי של ישראל.
  • בשר בקר אמריקאי מיוצא ליותר מ-130 מדינות ועכשיו גם לישראל.

פרו מביאה מהרי האינקה מזונות על חדשים

הרפובליקה של פרו מציגה בתערוכת "ישראפוד" 2016 – סדרה חדשה של מוצרי מזון בריאים (מזונות-על) במטרה להכניסם לשוק הישראלי. מדובר במוצרים הנחשבים למזנות על, שאינם מיוצרים בתנאי מעבדה, נקיים מצבעי מאכל, חומרים משמרים, גלוטן, שומנים וסוכרים – התורמים תרומה משמעותית למלחמה ברדיקלים החופשיים האחראים למחלות בעולם המערבי.

שגריר פרו בישראל, אלפרדו צ'וקיגוארה, מנכ"ל לשכת המסחר והתיירות של פרו בישראל, הקונסול מריו ורגס (צילום לשכת מסחר פרו)
שגריר פרו בישראל, אלפרדו צ'וקיגוארה, מנכ"ל לשכת המסחר והתיירות של פרו בישראל, הקונסול מריו ורגס (צילום לשכת מסחר פרו)

באירוע מיוחד שנערך בגני התערוכה בתל אביב השתתף שגריר פרו בישראל, אלפרדו צ'וקיגוארה, מנכ"ל לשכת המסחר והתיירות של פרו בישראל, הקונסול מריו ורגס, ואורחים נוספים. בארוע הוצגה לטעימה סדרה חדשה של מזונות על: תירס סגול, הקינואה, אבקת המאקה, גרגרי אינקה, לוקומה, יקון, קקאו ועוד.

מזונות העל

הסופר-פוד הם המזונות העשירים ביותר בטבע בערכים תזונתיים – חלבונים, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, אנזימים, חומצות שומניות חיוניות וחומצות אמינו חיוניות. הסופר-פוד גם מאוד מתאימים לאורך החיים המהיר של היום – בשייק בוקר אתה יכול להבטיח שהכנסת לגופך את כל הערכים התזונתיים שהגוף צריך בצורה שהכי קלה לעיכול ולספיגה. הסופר-פוד מחליפים היום את הטבליות והכדורים הסינטטיים. אם נכניס את מזונות העל לתזונה היומית שלנו, נקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף צריך ובאיכות ספיגה הרבה יותר טובה.

המטבח הפרואני

זהו אולי אחד המטבחים העשירים והמורכבים בעולם, מאגד בתוכו מסורות בישול מהרבה תרבויות שיצרו פסיפס מרתק של אוכל. המטבח הפרואני מושפע לא רק מעושר התרבויות שנפגשו בפרו, אלא גם מהגיאוגרפיה הייחודית של פרו, שהיא אחת המדינות שבהן המגוון הרב ביותר של אזורי אקלים שונים.

תירס סגול מפרו (צילום Fragma Fotografia)
תירס סגול מפרו (צילום Fragma Fotografia)

תירס סגול – זן תירס סגול מוכר ומעובד בפרו כבר אלפי שנים. הוא מכיל כמות עשירה יותר של חלבונים, ויטמינים וערכים תזונתיים גבוהים. מטהר את הגוף ומחזק את המערכת החיסונית ושומר על הגוף מפני מחלות כמו טרשת עורקים, סוכרת, לחץ דם גבוה ועוד.

מאקה – זהו ירק שורש פרואני ממשפחת הצנון. הוא משמש זה מאות שנים למאכל ולרפואה, מאז תקופת האינקה. הוא נהדר לאיזון בלוטת התריס, לאיזון הורמונלי, להגברת הפריון, לאיזון המחזור, לתסמיני גיל המעבר ועוד. מאקה הוא מזון מרוכז עם כמות עצומה של מינרלים שנספגים בגוף באופן מלא. הוא נמצא בשימוש בדרום אמריקה כבר אלפי שנים. הצמח גדל בהרי האנדים שבפרו ובוליביה בגובה של כ-4,000 מטר. התנאים הקשים בהם הוא גדל תורמים לחוזק ולעמידות שלו כמו גם לתכולה הגבוהה של המינרלים, החלבונים וחומצות האמינו שבו. תושבי פרו  יודעים לספר שמי שאוכל את השורש המופלא מגיע לגיל  מבוגר מאד כשהוא בריא, צלול, חיוני וערני. הוא ידוע כמשפר זיכרון וריכוז, מקדם רווחה רגשית ומשמש כנוגד דיכאון.

לוקומה – פרי כתום ומתוק מהרי האנדים ממנו מכינים גלידות וקינוחים שונים.

קקאו –  גם ממריץ וגם מזין. הוא מספק אנרגיה באמצעות נוגדי החמצון החזקים שלו וחומרים מזינים אחרים המקדמים את זרימת הדם בגוף וגורמים להרגשה טובה לאורך כל היום.

יוקון – מזון-על מסורתי מהרי האנדים, שסגולותיו הבריאותיות ידועות ומוכחות. מזון טבעי עם ערכים תזונתיים פרוביוטיים (חיידקים ידידותיים שחשובים לגופנו).

קינואה – הקינואה המוכרת כל כך במטבחנו הוצגה התצורה חדשה- משקה קינואה בטעמים שונים: מנגו, אננס, אוכמניות, תות ועוד. מקור הקינואה באזור הרי האנדים. צמח הקינואה היה קדוש לבני האינקה והם כינו אותו "אם הדגן". באופן מסורתי היה קיסר האימפריה זורע את הזרעים הראשונים כל שנה. הקינואה עשירה בסיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. מה שמקנה לה איכות חלבון גבוהה ביותר.

כתיבת תגובה