מסירות כלי רכב וחדשות רכב ||| טכנולוגיות פורצות דרך לכלי רכב ובכלל ||| דוחות והנפקות חדשות במגוון תחומים ||| חדשות תחבורה ועדכוני בטיחות בדרכים ||| אופל ופיג'ו עם השקות עולמיות לשנת 2022 ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…
רכב
מסירות רכב מחצית ראשונה שנת 2021
בששת החודשים הראשונים של שנת 2021 נמסרו 183,801 כלי רכב לעומת 119,294 מסירות בשנת 2020 – זינוק של 54% במסירות רכב פוסט קורונה. בסגמנט רכבי הכבישטח SUV נמסרו 85,423
כלי רכב שהם 46% מסך כלי הרכב שנמסרו עד כה בשנת 2021.
- יונדאי מובילה עם 29191 לעומת 18147 שנה שעברה
- טויוטה עם 24314 מול 15218 אשתקד
- קיה עם 21491 מהם 14816 SUV לעומת 14478 בכל הסגמנטים אשתקד
- סקודה עם 14808 מסירות לעומת 10382 אשתקד
- מזדה עם 9409 מסירות ינואר-יוני 2021
- מיצובישי עם 8473 מסירות
- סיאט 8328 מסירות
- ניסאן עם 7145 מסירות
- סוזוקי עם 5744 מסירות
- פיג'ו עם 5364 מסירות
ברכבי היוקרה טסלה מככבת עם 2912 מסירות בפחות ב-3 חודשי הפעילות הראשונים של החברה בישראל. אאודי עם 2890 מסירות. מרצדס 2644 כלי רכב בחצי הראשון של שנת 2021. פורשה 142, DS עם 123, מזראטי 37, בנטלי 14 ופרארי עם 10 כלי רכב חדשים על כבישי ישראל.
פיג'ו 8X9 היפרקר תושק באליפות העולם לסיבולת FIA WEC שנת 2022
PEUGEOT 9X8 – המתמודד האחרון במרוצי הסיבולת האחרונים של המותג – הוא יורש ישיר ל- PEUGEOT 905, הזוכה ב- 24 שעות Le Mans בשנת 1992 וב- 1993, ו- PEUGEOT 908, שזכתה בקלאסיקה הצרפתית בשנת 2009. אב הטיפוס החדש עומד לעומק. להמשיך את המעורבות הארוכה והמצליחה של היצרן בספורט המוטורי ברמה עולמית עם מכוניות תחרותיות ביותר הכוללות זהות מותג חזקה, שניתן לזהות באופן מידי.
ה- PEUGEOT 9X8 הוא פרויקט המותג בהתאם לחזון הניאו-פרפורמנס שלו אשר מבוסס על שילוב של אילן יוחסין פרמיום עם מצוינות בסטיילינג, יעילות ומומחיות טכנולוגית שניתן להעביר למכוניות הכביש. שיתוף פעולה חסר תקדים בין צוותי העיצוב וההנדסה של PEUGEOT לבין ספורט PEUGEOT עושה למעשה הבדל מכריע בכל הנוגע לבדיקת פתרונות אווירודינמיים חדשים ורעיונות עיצוב ליצירת קו מוצרים מקורי לחלוטין.
הצורות והמאפיינים האווירודינמיים של ה- PEUGEOT 9X8 הם באופן דומה פרי הכניסה המאוחדת של מהנדסי הפיתוח העובדים באחריות מנהל הטכני של ספורט PEUGEOT, אוליבייה ג'נסוני וצוות העיצוב בהובלת מנהל העיצוב של פיג'ו, מתיאס הוסאן.
הגישה שלהם נשלטה על ידי התקנות שהוכנו על ידי ה- FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) ו- ACO (מועדון הרכב de l'Ouest) עבור המעמד החדש של Le Mans Hypercar (LMH), שמצליח מקטגוריית הכותרת לשעבר של LMP1 לשעבר במירוצי סיבולת. הגמישות הגדולה יותר שמאפשרת הכללים הטכניים החדשים של הספורט בכל הנוגע לאווירודינמיקה מאפשרת חשיבה חדשה קיצונית המעדיפה הופעת מכוניות חדשניות, עם מקום לצוותי העיצוב לתרום תרומה גדולה עוד יותר. המהנדסים והמעצבים של PEUGEOT ניצלו למעשה את ההזדמנות הזו כדי להמציא תהליכי יצירה חדשים ולהתנתק מקודים מבוססים כדי לייצר Hypercar מז'אנר חדש לחלוטין.
ה- "9" ממשיך את הסדרה בה השתמשה היצרנית במכוניות מרוץ הסיבולת הטובות ביותר שלה לאחרונה, כלומר ה- PEUGEOT 905 (שנסע בין 1990 ל -1993) ו- 908 (2007 עד 2011), שניהם הפכו לאייקונים של המותג. ה- "X" מתייחס לטכנולוגיית הנעה לכל הגלגלים של פיג'וט היפרקאר ולמנוע ההיברידי ההיברידי המגלם את אסטרטגיית החשמול של המותג בעולם מרוצי המנוע.
ה- "8" הוא הסיומת המשמשת את כל שמות הדגמים הנוכחיים של PEUGEOT, משנת 208 ו -2008, ל- 308, 3008, 5008 וכמובן ה- 508 שעבר ממש לאחרונה בידי המהנדסים והמעצבים שעיצבו ההייפקאר שהפכה למכונית הראשונה שמסמלת את התווית פיג'ו ספורט מהונדסת. שתי מכוניות פיג'ו 9X8 יתמודדו באליפות העולם ב- FIA בשנת 2022.
חתימות התאורה הקדמיות והאחוריות של ה- 9X8, הלובשות צורת שלוש משיכות דמויות טופר, הן סימני מסחר מוכרים של PEUGEOT, בעוד הלוגו של ראש האריה החדש של המותג כולל צורה מוארת בחזית ובצידי המכונית. סלניום אפור וניגודים ירוקים / צהובים מנוגדים של חומצת קריפטוניט בגוף ובתוך תא הטייס מהווים את ערכת הצבעים שנבחרה לקו החדש של PEUGEOT SPORT ENGINEERED שהוצג עם 508 ו- 508 SW.
איתוראן מגלה זינוק של כ־700% באירועי גניבות רכבים מחניונים תת קרקעיים
איתוראן פרסמה את נתוני גניבת הרכב המנוי על שירות מניעת הגניבות של החברה. מהנתונים עולה שחלה עלייה של 23% בגניבות רכב ב-6 החודשים הראשונים של שנת 2021 לעומת תקופה מקבילה 2020. מהנתונים עולה:
- 27% מאירועי הגניבה נמצא מפתח הרכב ברשות הגנב
- 39% מהאירועים שיטת הפריצה לרכב כללה ניסיון הנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים
- 16% מהמקרים היו אירועי קידוד דרך שקע OBD שברכב
- 9% מהאירועים הרכב נגנב ע"י גרירה והעמסה
- 4% מהמקרים הרכב נשדד מבעליו או שמפתח הושאר ברכב
ניתוח האזורים המועדפים על הגנבים:
- אזור גוש דן מוביל את טבלת הגניבות, עם 31% מכלל ניסיונות הגניבה
- אזור השרון עם 28%
- אזור הדרום עם 17%
- אזור השפלה עם 8%
- נפת ירושלים עם 7%
- אזור הצפון עם 6%
כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגבוהה ביותר בחציון הראשון של 2021:
- SUV (ג'יפים וג'יפונים) – 37%
- רכבים פרטיים – 26%
- רכבים מסחריים – 10%
- משאיות – 4%
- אופנועים – 21%
- כלי צמ"ה – 2%
בחציון הראשון של 2021 התמקדו גנבי הרכב בהעברת הרכבים הגנובים דרך המחסומים והפרצות שבגדר ההפרדה, לערים רמאללה וטול-כרם, שנמצאות בסמוך למרכז הארץ ומשמשות עבור הגנבים ערי מקלט לכל דבר ועניין.
מתחילת 2021 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 56 חוליות של גנבי רכב, דבר שחסך למשק הישראלי כ־304 מיליון שקלים בשנה. לדברי ניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן: "מעצר החשודים בגניבות רכב בזמן אמת מסייע רבות לתהליך ההרשעה ולמאסר, ובכך צפויים המאסרים לחסוך לשוק הרכב הישראלי אלפי גניבות פוטנציאליות במהלך שנת 2021, ואף מעבר לה".
טויוטה מציינת מסירות של 130,000 היברידיות-חשמליות בישראל
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מציינת בימים אלו את מסירת הרכב ההיברידי ה- 130,000 בישראל. הרכב, מסוג טויוטה ראב 4 היברידי-חשמלי נרכש על ידי מיכל מור – קופל, מנכ"לית איגוד הדירקטורים בישראל, נמסר לה בטקס חגיגי שהתקיים בסוכנות מורשית טויוטה רייכמן בבני ברק. הראב 4, רכב הכביש-שטח הראשון בעולם, הגיע ארצה בגרסה היברידית-חשמלית בשנת 2016 והוכיח, את מה שכיום הוא כמעט מובן מאליו, שטכנולוגיה ירוקה ונקייה אינה נחלתם של רכבים עירוניים ומשפחתיים בלבד אלא מתאימה גם לדגמים קשוחים יותר.
כיום מוכרת טויוטה 11 דגמים היברידים-חשמליים בישראל ובמחצית הראשונה של שנת 2021 מסרה החברה 19,304 רכבים היברידים-חשמליים בהובלת הגרסה ההיברידית-חשמלית של הקורולה, המכונית הפופולרית בישראל, עם מכירות של למעלה מ- 8,100 רכבים. הדגמים הנוספים הפופולריים הם: ראב4 היברידי-חשמלי עם מעל ל- 4,100 רכבים, טויוטה C-HR עם מעל ל- 3,000 רכבים ויאריס היברידי-חשמלי עם יותר מ- 2,500 רכבים בחציון. בעוד מספר שבועות תשיק טויוטה דגם היברידי חדש נוסף – היאריס קרוס.
ההתחלה הייתה מאתגרת. הטכנולוגיה ההיברידית, שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה בקרב יצרני רכב רבים, עשתה עלייה ארצה כבר בשנת 2004 כאשר יוניון מוטורס הציגה לראשונה בישראל את הפריוס שהיה הדגם ההיברידי המסחרי הראשון בעולם. הפריוס התקבלה אז באופן צונן עם מכירות של עשר מכוניות בלבד. אך שלוש שנים לאחר מכן כבר חצתה טויוטה את רף המסירות של 1,000 ובשנת 2012 כ- 10,000 רכבים היברידיים כבר נעו על כבישי ישראל, כאשר טויוטה הייתה היצרן היחיד ההיברידי בישראל.
על פי חישוב מיוחד שערכה יוניון מוטורס, דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בשנת 2020, הייתה 3.8 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לעומת דרגת זיהום ממוצעת של 8.03 בכלל שוק הרכב הישראלי – זאת בזכות הטמעה נרחבת של הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית.
בחודש שעבר קיימה טויוטה את ה"מרוץ ההיברידי-חשמלי" הראשון בישראל וככל הידוע גם בעולם, בו המתמודדים היו צריכים לבצע את הנסיעה החשמלית והנקייה ביותר ברכב היברידי. כ-100 בעלי ובעלות רכב דגם קורולה סדאן, הוכיחו שהנסיעה ההיברידית-חשמלית בטכנולוגיה המתקדמת שלה היא נקייה במיוחד כשנהגו בממוצע 75% מזמן הנהיגה הכולל ב- mode EV כלומר, באמצעות חשמל בלבד ורשמו צריכת דלק ממוצעת של 37 ק"מ לליטר. המנצח בגמר המרוץ קבע נתון מרשים ביותר של נהיגה חשמלית ב- 83% מהזמן הכולל עם צריכת דלק מדהימה של קרוב ל- 47 ק"מ לליטר.
בימים אלו טויוטה יוצאת בקמפיין חדש ובו היא מציגה את היעד שלה לעולם ירוק יותר, נקי יותר, נגיש ונייד יותר, עם היעד השאפתני מבין כל יצרניות הרכב, של ירידה "מעבר לאפס" פליטת מזהמים, תחת הסיסמא LET'S GO BEYOND ZERO. בדרך ליעד, ממשיכה טויוטה לשבור שיאים עם מכונית המימן של טויוטה מיראי שנסעה לאחרונה בצרפת 1'003 קילומטרים עם אפס פליטות בתדלוק מימן בודד.
אופל אסטרה החדשה בישראל בתחילת 2022
אופל חשפה את הדור השישי החדש של האסטרה. סיפור ההצלחה של רב המכר של אופל החל לפני 30 שנה עם צאצאיו של קאדט האגדי. עם האסטרה החדשה לגמרי, היצרנית הגרמנית פותחת כעת את הפרק הבא: לראשונה, דגם המחלקה הקומפקטי זמין עם הנעה חשמלית. אופל תציע את האסטרה החדשה בשתי רמות ביצוע כמו היברידית פלאג-אין. בנוסף, ישנן גרסאות עם מנועי בנזין ודיזל יעילים במיוחד בשילוב תיבות הילוכים ידניות ושמונה הילוכים אוטומטיות המותאמות לחיכוך.
אופל אסטרה החדשה היא גם הצהרה עיצובית עבור המותג. דינמי כמו שלא היה מעולם, עם משטחים טהורים ומתוחים, מסולקלים מאלמנטים מיותרים ועם הפנים של המותג החדש – אופל ויזור. עם דור המחלקה הקומפקטי הבא, אופל מראה כי האסטרה מוכנה להגדיר עידן חדש.
אופל אסטרה החדשה תשיק השנה כחמש דלתות ספורטיביות בעלות מראה נמוך ועם זאת יותר מקום מקודמתה. עם אורך של 4,374 מילימטרים ורוחב של 1,860 מ"מ, הוא פוגע בנקודה המתוקה של המגזר הקומפקטי.
הודות לסיבוב הקדמי הקצר במיוחד, האסטרה החדשה ארוכה ב -4.0 מ"מ בלבד מהדגם הקודם, למרות בסיס הגלגלים המוגדל במידה ניכרת של 2,675 מ"מ (+13 מ"מ). למרות העמדה השרירית והבוטחת, תא המטען הפרקטי של האסטרה החדשה עם הרצפה המתכווננת עדיין מציע לנהג ולארבעה נוסעים 422 ליטר נפח מזוודות.
הדור החדש תוכנן ופותח במטה אופל ברוסלסהיים שם תחל הייצור בסתיו הקרוב. כמו קודמו שהושק בשנת 2015, העולה החדשה מביאה חידושים למעמד הקומפקטי שלקוחות הכירו בעבר רק מרכבים יקרים יותר. לדוגמא, האסטרה יכולה להפוך את הלילה ליום: האבולוציה האחרונה של אור ה- Pixel החדש של Intelli-Lux LED® מגיע ישר מספינת הדגל של אופל, ועם 168 אלמנטים LED מובילה את תחום השוק הקומפקטי והבינוני.
קפיצה בזמן התחוללה בפנים הדור החדש של אסטרה. עם ה- Pure Panel הדיגיטלי לחלוטין, מכשירים אנלוגיים מועברים להיסטוריה. במקום זאת, ממשק האדם-מכונה החדש (HMI) עם גרפיקה חדישה ומודרנית מציע ללקוחות חוויה טהורה ואינטואיטיבית יותר. הנוסעים יכולים להפעיל את האסטרה החדשה באופן אינטואיטיבי באמצעות מסכי מגע רחבים במיוחד, ממש כמו טלפון חכם. מעצבי ומהנדסי אופל דאגו לוודא שהנהג יקבל את כל המידע הדרוש ואפשרויות התפעול השימושיות, אך לא נטל עליו נתונים או פונקציות מיותרות. בנוסף, ניתן עדיין להפעיל הגדרות מפתח כגון בקרת אקלים באמצעות מתגים וכפתורים פיזיים.
בדרך כלל אופל היא גם נוחות הישיבה הבולטת בדגם המחלקה הקומפקטית החדשה. המושבים הקדמיים, שפותחו בבית, מאושרים על ידי AGR ("Aktion Gesunder Rücken e.V.") ועם הארגונומיה המופתית שלהם הם נוחים במיוחד, במיוחד בנסיעות ארוכות. הנהג נתמך על ידי מערכות סיוע משוכללות, החל מתצוגת הראש ועד מערכת הסיוע האוטומטית למחצה Intelli-Drive 2.0 ומצלמת ה- Intelli-Vision 360 מעלות.
אחרי רכבי השטח מוקה, קרוסלנד וגרנדלנד, האסטרה החדשה היא האצ'בק הראשונה של אופל שמפרשת את פילוסופיית העיצוב הנועזת והטהורה של המותג. אופל ויזור (הפנים החדשות של המותג שנצפה לראשונה במוקה ואלמנט העיצוב החיצוני המרכזי) עוקב אחר מצפן אופל בו הצירים האנכיים והאופקיים – הקפל החד במכסה המנוע והגרפיקה בצורת כנף של מנורות אור היום – מצטלבים עם סמל אופל בליץ באמצע. נמתח על החלק הקדמי, מה שהופך את האסטרה החדשה למראה רחב עוד יותר, ויזור משלב בצורה חלקה גם טכנולוגיות כמו Intelli-Lux LED® הדק במיוחד. המכונית תגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2022.
משרד התחבורה דחה את התליית רישיונות הנהיגה לסוף השנה
משרד התחבורה שלח בימים האחרונים מכתבי התליית רישיון נהיגה לנהגים החייבים בביצוע קורס נהיגה נכונה וטרם ביצעו אותו, בעקבות מגבלות הקורונה שחלו בשנה האחרונה. במכתב צוין כי עליהם להפקיד את רישיון הנהיגה בתוך שבעה ימים, מיום קבלת המכתב לאחר שלא ביצעו את הקורס בתקופה שנקבעה להם על ידי אגף הרישוי. במכתב נאמר עוד כי מי שלא יפקיד את רישיונו, צפוי להתליית רישיון בתוך 15 יום מיום קבלת המכתב.
אגף הרישוי במשרד התחבורה מבקש להודיע כי כל התליות שנשלחו לנהגים, נדחות עד ל- 31 בדצמבר 2021. זאת, במסגרת תקנה שנקבעה עוד במהלך תקופת הקורונה. הדחייה נועדה לאפשר לכל הנהגים החייבים בקורס נהיגה נכונה (נהיגה מונעת) או בקורס ריענון נהיגה, שהות מספקת להשלים את מחויבותם, לאחר שלא יכלו לעשות זאת במהלך הסגרים והגבלות הקורונה.
יצוין כי לפני כחודשיים, בעקבות ביטול מגבלות הקורונה, חודשו קורסי הנהיגה בכל רחבי הארץ וכיום ניתן להירשם לקורסים ולבצע אותם במהלך המועד שנקבע על ידי אגף הרישוי.
טכנולוגיה
תופין נבחרה כאחת מחברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן על ידי BDI
תופין מובילה בשוק של ניהול מדיניות אבטחת רשת. החברה הוקמה בתל אביב ב-2005 והונפקה ב-NYSE באפריל 2019. מטה החברה נמצא בתל אביב ובבוסטון, כאשר ישנם שישה משרדים ברחבי העולם ויותר מ500 עובדים גלובלית. תופין ממשיכה להרחיב את הנוכחות שלה בשוק.
"הדירוג הזה מדגיש את ההשפעה של התרבות הארגונית של תופין, הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו והעבודה הקשה והמסירות של הצוות שלנו", אומר רובי כיטוב, מנכ"ל ומייסד. "אני מאוד גאה בצוות של תופין ומעריך מאוד את העבודה הקשה והמסירות".
המטה של חברת תופין ממוקם בבניין תוה"א 1 בתל אביב. הבניין זכה לאחרונה בפרסים של המועצה הבינלאומית לגורדי שחקים ובנייה עירונית – מגדל המשרדים הטוב בעולם והמגדל הטוב ביותר במזרח התיכון ובאפריקה. משרדי תופין בתל אביב פרושים על פני 5800 מ"ר.
פורד עם טכנולוגיה חדשה לתזכר ולהתריע מפני שיכחת ילד במושב האחורי
מדי שנה ילדים וחיות מחמד משפחתיות סובלים ממכת חום קטלנית (היפרטרמיה) לאחר שנהגים השאירו אותם בתוך מכוניות, שם הטמפרטורות יכולות לעלות במהירות על אלה שבחוץ, מה שמוביל לעתים לטרגדיה. על פי KidsandCars.org גופו של ילד מתחמם יתר על המידה פי 3-5 מהר יותר מאשר מבוגר. בארה"ב יש 39 מקרי מוות בכל שנה בממוצע, שהם אחד בכל תשע ימים. הדבר מסוכן גם עבור חיות מחמד – כלב למשל עלול למות במכונית חמה תוך שש דקות. בישראל נפטרו 31 ילדים כתוצאה משכחה ברכב, בעשור האחרון 2010-2020.
הטכנולוגיה של פורד מאפשרת התראה חזותית בתצוגה המרכזית של הרכב למשך עשר שניות או עד לביטולה. כמו כן נשמעת אזהרה קולית המזכירה לנהג לבדוק את המושבים האחוריים לפני היציאה מהרכב. בנוסף להתראה בנוכחות ילד או בעל חיים, המערכת יכולה גם להזכיר לנהגים אם הם הציבו פריט ערך מאחור, כמו מחשב נייד או תיק יד שעלולים להיות בסכנת גניבה אם הם נשארים מאחור.
באירופה הטכנולוגיה מוטמעת בדגמי EcoSport, Fiesta, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo Hybrid, Puma, S-MAX, Transit ו- Tourneo Connect. הוא זמין גם במוסטנג מאך-E, * החשמלי לחלוטין.
על מנת להדגיש את הסכנות שיש במכוניות חמות, הזמינה פורד פסל קרח המדמה תינוק בן 12 חודשים, עם מוצץ וצעצוע ושל כלב לברדור, הניחה אותם בתוך מכונית , הגדירה מחוץ לרכב טמפרטורה ל 35 מעלות צלזיוס, ובתוך 19 דקות חיממו את הטמפרטורה ברכב ל 50 מעלות צלזיוס. פסלי הקרח החלו להינמס מיד.
שרת הכלכלה והתעשייה בהשקת פורום מנהלי קהילות חדשנות
פורום מנהלי קהילות החדשנות הושק היום במרכז פרס לחדשנות. הפורום כולל 13 קהילות חדשנות ביניהן – תחבורה חכמה, בריאות דיגיטלית, אנרגיה, ערים חכמות, סייבר, פינטק, חלל ובנייה. באירוע שהתקיים במעמד שרת הכלכלה והתעשייה, ומנהלי הקהילות ואורחים נוספים, הוצגו הקהילות הנבחרות ופעילותן בשנים הקרובות. קהילות החדשנות, אשר פעילותן מתוכללת במשרד הכלכלה והתעשייה, נבחרו לאחרונה בהליך מכרזי והחלו את פעילותן בתחומים השונים לאחרונה: תחבורה חכמה Ecomotion, בריאות דיגיטלית HealthIL, חקלאות GrowingIL, בנייה Contech, מים WaterEdge.IL, אנרגיה EnergyCom.IL, ערים חכמות MuniTech, סייבר, פינטק, מזון, חלל, חינוך למידה ועבודה, חקלאות וביולוגיה ימית.
הקהילות מאגדות את כלל הגופים השונים המרכיבים את האקוסיסטם והנוגעים לעניין, חברות מובילות מהמשק, לצד סטארטאפים, אקדמיה וגופים מהמגזר הציבורי, בכדי לייצר דיאלוג מתמיד ביניהם, שיתופי פעולה ולהוביל תהליכי שינוי בענפי משק הקשורים לאותו תחום תוכן.
מורן בוגנים גולד, מנהלת מטה קהילות חדשנות, משרד הכלכלה והתעשייה: "הפורום המושק היום לראשונה, יקדם שיח ותקשורת פתוחה בין מנהלי הקהילות בתחומים השונים. פעילויות מולטי דיציפלינריות ושיתופי פעולה חוצי קהילות עשויים להביא ערך רב ליצירת והטמעת חדשנות טכנולוגית וחדשנות שאינה טכנולוגית בענפי המשק השונים, שיובילו להגדלת הצמיחה הכלכלית, שיפור הפריון, התייעלות במשק וצמצום פערי אי שוויון במדינת ישראל."
סיריוס אלקטרוניקה עם זכויות הפצה ושיווק בישראל של Denon
חברת 'סיריוס אלקטרוניקה' הודיעה היום כי החל מחודש אוגוסט 2021 מותג Denon היפני המוביל בעולם בתחום האודיו, ישווק ויופץ בבלעדיות על ידי החברה בפריסה ארצית ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות ויכלול את מגוון מוצרי העל: רסיברים ומגברים, קולנוע ביתי וסטריאו, נגני CD ופטיפונים, מערכות שמע בית, אוזניות ועוד..
עמית זמיר מנהל שיווק סיריוס אלקטרוניקה: "אנחנו שמחים ונרגשים להודיע על צירוף המותג Denon לקבוצתנו. המותג מתווסף באופן טבעי לרשימת מותגי האודיו הגדולים בעולם בהם אנו משקיעים קרוב ל-30 שנה ובכוונתנו להגדיל את נתח השוק של המותג בשוק הישראלי".
Denon היא חברת אלקטרוניקה יפנית שהוקמה ב-1910 ביפן ונחשבת לחלוצה בעולם הפיתוח של האודיו הדיגיטלי בעולם. המותג מתמחה בייצור ציוד High Fidelity מקצועי וידועה
בשל רסיברים V/A. מוצרי החברה עשויים בקפדנות ודקדקנות בייצור ואף זוכים בפרסים וביקורות משובחות ע"י מיטב סודקרי האודיו המשפיעים בעולם.
חברת סיריוס אלקטרוניקה הוקמה ב-1994 והיא חברה לייבוא, שיווק והפצה של מוצרי אודיו, וידאו ואלקטרוניקה מהמותגים המובילים בעולם. מערכות קולנוע ביתיות, רסיברים ומגברים, מוצרי אלקטרוניקה לבית ביתצ חכם, גיימינג ואביזרים נוספים. בין מותגי החברה הבינלאומיים:
Onkyo, Marshall, Cerwin Vega, Pure Acoustics, Elac, Definitive Technology, Polk, DLX, Vogels, Hama, Marvo, Vivitek, Brookstone, Origin Acoustics, Black&Decker ועוד מגוון מותגים מובילים בעולם במגוון קטגוריות.
Seoul Robotics בהסכם הפצה עם Hyper-Tech Advanced Systems
חברות בשוק הישראלי מנצלות את ההתקדמות והצמיחה של מערכות תפיסה תלת-ממדית כדי ליצור מערכות יעילות ובטוחות יותר. באופן היסטורי הגישה למערכות אלו הייתה מוגבלת בגין חוסר יעילות וחוסר המשאבים הזמינים לבניית פתרונות משולבים מלאים וחסכוניים. סיאול רובוטיקה פותרת את הבעיה הזו כשהיא מציעה מגוון מוצרים שמתאימים ליישומים שונים – זיהוי נסיעה בנתיב שגוי, מעקב אחר אינטראקציות בין כלי רכב והולכי רגל, ועוד. בנוסף, סיאול רובוטיקס מציעה מערכות 'חבר והפעל' מוכללות שמשלבות תוכנת תפיסה תלת ממדית ומעבדי LiDAR לכדי מוצר שלם, כך שקל יותר מתמיד להתקין פתרונות המבוססים על חיישני תלת-ממד.
"חבילת המוצרים שלנו מספקת לחברות פוטנציאל חסר תקדים לבנייה ופריסה של פתרונות תלת ממד עבור מגוון יישומים וצרכים, החל מבטיחות ואבטחה מוגברים, דרך מכוניות הנעות באופן אוטונומי, ועד מחסנים", אמר האנבין לי, מנכ"ל סיאול רובוטיקס. "השותפות שלנו עם הייפר-טק תאיץ את האימוץ של טכנולוגיות LiDAR וחיישני תלת-ממד בישראל, ותקל מתמיד על שילוב הפתרונות אלה בפעילות".
הייפר-טק תפעל ישירות מול לקוחות כדי לבנות ולפרוס פתרונות מבוססי חיישני תלת-ממד במגוון תעשיות, כולל ערים חכמות, קמעונאות ואבטחה. השותפים יוכלו להשתמש בפתרונות של סיאול רובוטיקה עבור מגוון יישומים, כולל ניטור תנועת לקוחות בתוך חנות, מעקב אחר תנועת כלי רכב והולכי רגל כדי להפוך את הדרכים ליעילות יותר, ויצירת מרחבים בטוחים במקומות כמו שדות תעופה.
"אין תחרות לאיכות המוצרים שסיאול רובוטיקה מביאה לשותפים שלנו. עם השימוש הגובר בחיישני תלת-ממד, הלקוחות שלנו דורשים תוכנת תפיסה תלת-ממדית מדויקת ואמינה", אמר מנחם שטרן, סגן נשיא לפתרונות M2M, IoT ותקשורת אלחוטית בהייפר-טק. "SENSR מעניק ללקוחותינו את האפשרות לבנות ולפרוס פתרונות מותאמים ולעמוד בדרישה הגוברת לטכנולוגיה כדי להתמודד עם אתגרים מתמשכים כמו בטיחות ובקרת תנועה".
שותפות זו היא חלק ממאמצי הרחבת ההפצה העולמית של סיאול רובוטיקס. בחודש שעבר הודיעה סיאול רובוטיקה על שותפות עם Dymaxion להפצת SENSR ו-Discovery בשוק הדרום אמריקאי, כמו גם על הסכמי הפצה שנחתמו לאחרונה עם Level Five Supplies באירופה ו-Macnica באסיה. למידע נוסף על סיאול רובוטיקס, או אם אתם מעוניינים להצטרף לצוות הגדל של החברה, בקרו בכתובת https://www.seoulrobotics.org.
תחבורה ובטיחות
בית שמש עם מהפכת תחבורה ציבורית
מיום שישי מערך התחבורה הציבורית בבית שמש גדל בעשרות אחוזים. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה להרחיב את שירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ולשפר משמעותית את השירות לנוסעים.
שדרוג התחבורה הציבורית בבית שמש מתאפשר בעקבות כניסתה של חברת בית שמש אקספרס שזכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בעיר. החברה תפעיל 28 קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים בבית שמש וממנה לתל אביב, פתח תקווה, בני ברק, רחובות וקרית גת.
הקווים יופעלו באמצעות יותר מ-200 אוטובוסים חדישים בתקן יורו 6, בעלי רמת זיהום נמוכה ביותר, בהם 24 אוטובוסים עירוניים מפרקיים ובעוד כחצי שנה יופעלו לראשונה, גם עשרות אוטובוסים חשמליים.
במסגרת המכרז החדש, תגדל תדירות הנסיעה בקווי בית שמש ב-25% ויתווספו קווים חדשים רבים. כמו כן, ישופר הקשר בין שכונות חדשות העתידות להתאכלס, מוקדי פעילות מרכזיים, בהם תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות, יפוצלו קווים ארוכים, ויפתחו קווים ליעדים חדשים.
בכל האוטובוסים תינתן האפשרות לעלות מכל הדלתות ולתקף את כרטיס הרב קו גם בדלתות אחוריות. כמו כן, האוטובוסים יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג, מסכים אלקטרוניים בתוך האוטובוסים ושלטי מידע אלקטרוניים בתחנות לעדכון מידע שוטף על הקו, רשת אלחוטית ושקעי USB. כמו כן, יוקמו ארבעה מרכזי שירות יעודים בבית שמש, בהם מוקד שירות אבדות ומציאות. בנוסף, יוקמו 40 עמדות הטענה חדשות לרב קו בכל רחבי העיר, שיעניקו שירות הטענה באשראי או במזומן.
חברת "בית שמש אקספרס", חברת בת של 'נתיב אקספרס', תחל להפעיל את מערך התחבורה הציבורית בעיר, לאחר עבודת הכנה ארוכה של משרד התחבורה שנמשכה מספר שנים. חברת 'נתיב אקספרס' מפעילה כיום גם את מערך התחבורה הציבורית באשכול הגליל, עם כ-250 קווי תחבורה ציבורית עירוניים ובין עירוניים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי: "מדובר בבשורה גדולה לתושבי בית שמש, שהמתינו שנים רבות לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. התקיעות שאנחנו נמצאות ונמצאים בה חייבת להיגמר. תחבורה ציבורית זמינה ויעילה מאפשרת לנו לא רק לנוע ממקום למקום, אלא לנוע בחיים לעבר שוויון. אני מברכת על הגדלת הפעילות ומקווה שזו תגדל ותתפתח".
מנהל 'בית שמש אקספרס' יהודה עמר: "הפעלת מערך התחבורה הציבורית על ידי 'בית שמש אקספרס' מלווה בחשיבה מעמיקה ותכנון ארוך על מנת להתמודד עם הגידול המבורך באוכלוסיית העיר. מעבר לשיפור הקווים ושדרוג מערך האוטובוסים, חברת 'בית שמש אקספרס' תציג לתושבים סטנדרטים חדשים של שירות, אדיבות ויעילות. לצד ההיערכות המקדימה ושיתוף הפעולה עם כלל הגורמים המקצועיים ובראשם משרד התחבורה, אנו ממשיכים ללמוד ולעקוב אחר האפקטיביות של השינויים, במטרה להשתפר כל הזמן ולשדרג את השירות לתושבי העיר".
אור ירוק ונתיבי איילון עם שביל אופניים כחלק מפרויקט שבילי גוש דן
עמותת אור ירוק וחברת נתיבי איילון הפעילו יחד הפנינג בסימן בטיחות בדרכים ובטיחות לרוכבי אופניים בפרט וזאת לרגל השקת מקטע "שדה" בשביל הרכיבה שהוא חלק מרשת אופנידן המחברת באמצעות נתיבי אופניים בינעירוניים בין ערי המרכז. האירוע התקיים בגבעת שמואל ובשיתוף העיריה.
במהלך האירוע התקיימה רכיבה חווייתית בשבילי האופניים החדשים עם חניכי תנועת הנוער 'אילנוער' בגבעת שמואל. לאחר הנסיעה, חניכי התנועה הגיעו להפנינג שקיימו מדריכי "אור ירוק" באולם הספורט שבתיכון גבעת שמואל. ההפנינג כלל: מתחם יצירה לילדים, דפי צביעה, פעילות של קישוט קסדות, עמדת משחק רצפה ועמדת גלגל המזל – הכולל חידון ייעודי בנושא השבילים הנוספים בפרויקט אופנידן.
פרויקט אופנידן הינו רשת אוטוסטרדות לאופניים, במסגרתו נסללים כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון.שביל "שדה", מבין שבילי הפרויקט, נסלל באורך של 14 ק"מ ומחבר את הערים: פתח תקווה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן ותל- אביב-יפו. שביל זה, מתחיל במחלף עמישב-כביש 471 ומגיע עד גשר יהודית/ רחוב יצחק שדה בתל-אביב-יפו. בין הנקודות הציון החשובות בשביל, ניתן למנות את אוניברסיטת בר-אילן, מכללת רמת גן, קניון גבעתיים ותחנת רכבת השלום בת"א.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנחנו באור ירוק רואים ביצירת תשתיות אופניים בטוחות רכיב חשוב ומהותי בצמצום הנפגעים בתאונות של רוכבי אופניים וקורקינטים. תשתיות ושבילי רכיבה כמו שמציע פרויקט 'אופנידן' הם חלק משמעותי ובעל תרומה חשובה לבטיחות בדרכים. רכיבה על אופניים היא פיתרון בטוח שמפחית את העומס בכבישים, תורם לבריאות ומזהם פחות את הסביבה ממכוניות. פרויקט אופנידן מאפשר יצירת רצף רכיבה וחלופה חשובה לרכב פרטי ומאפשר להפריד את רוכבי האופניים מיתר כלי הרכב שמסכנים אותם בכביש. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, מכוניות ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן הפרדתו מהם יכולה לצמצם את היפגעותם של הרוכבים באופן משמעותי".
מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר: "אנחנו גאים להשיק יחד עם העירייה ועמותת אור ירוק את רשת שבילי האופנידן בגבעת שמואל, שנותנת מענה הולם לשימוש ההולך וגובר באופניים ומאפשרת נסיעה בטוחה ונוחה לציבור הרוכבים. המטרה לעודד את הציבור בעיר לעבור לנסיעה בדו גלגלי, על ידי יצירת רשת בטוחה ומופרדת משאר משתמשי הדרך".
אור ירוק מתריע כי בכל חודש בממוצע נהרג ילד כהולך רגל בתחום העירוני
שילה סעד, פעוט בן שלוש מהמושב שוקדה, נהרג בתחילת חודש אפריל השנה מפגיעת רכב במושב כפר מימון שבמועצה האזורית שדות נגב. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותו. שילה בן השלוש הוא אחד מחמישה ילדים שנהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל מתחילת שנת 2021. בכל שנה נהרגים בממוצע 13 ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים כהולכי רגל בערים ובישובים – ילד הרוג בכל חודש בממוצע.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נפגעו 454 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו. בנוסף עולה מהנתונים כי בשנה הקודמת 80 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל בתחום העירוני.
בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות זאת מתוך 6,525 שנפגעו בכלל הכבישים (גם הבינעירוניים), בתחום העירוני נהרגו בעשור האחרון 136 ילדים ו-1,298 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד לילדים שאינם בעלי מודעות מספקת לסכנות ולהתנהגות כביש בטוחה. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים".
בירושלים למעלה מפי שניים נפגעים ביחס לתל אביב
- בירושלים נפגעו 753 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), 16 ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 59 ילדים כהולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.
- בבני ברק נפגעו 425 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), ילד אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר 48 ילדים כהולכי רגל.
- בתל אביב-יפו נפגעו 327 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), שישה ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 19 ילדים כהולכי רגל.
- בחיפה נפגעו 250 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), שלושה ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל.
- בפתח תקווה נפגעו 216 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר 18 ילדים כהולכי רגל.
- בראשון לציון נפגעו 174 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), מהם ילד אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל, מהם אחד נהרג.
- בנתניה נפגעו 177 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר 14 ילדים כהולכי רגל.
- בחולון נפגעו 171 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר 11 ילדים כהולכי רגל.
- בבת ים נפגעו 146 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר שמונה ילדים כהולכי רגל.
- באשדוד נפגעו 155 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה ילדים כהולכי רגל.
מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק בשנת 2020 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. 54% מילדים שנהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים, נהרגו כאשר הלכו ברגל – אחד מכל שני ילדים הרוגים. ניתן לשער כי למאפייני ההתנהגות הייחודיים שלהם ישנו גורם תורם להיפגעות הגבוהה. בנוסף, חלקם הגדול נהרגים בסביבת הבית/בית הספר או בסביבת ריכוז גבוהה אחרת של ילדים ולכן להפחתת מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים היא קריטית וחשובה בצמצום ההיפגעות שלהם
אפליקציות וסמרטפון
מהותי עם אפליקציית זמן משפחתי – לטיול משפחתי בחופש הגדול
ב"מהותי"-מקבוצת אריסון חשבו על זה ופיתחו את 'זמן משפחתי' – אפליקציית אונליין חינמית וקלה לתפעול, עם 5 משחקים משפחתיים מגבשים וקלילים שאפשר ליהנות בכל שעה ולהעביר את זמן הנסיעה בכיייף ובנעימים. ב'זמן משפחתי' מספיק סמאטרפון אחד לכל המשתתפים, איתו מתחברים לאפליקציה, משחקים יחד, צוחקים ונהנים ותוך כדי לומדים להכיר קצת יותר טוב את עצמנו וגם את בני המשפחה האחרים. כי אם כבר מסכים, אז שיהיה ביחד ושיהיה מהותי.
כאמור ב"זמן משפחתי" תוכלו ליהנות מ-5 משחקים שונים: המשחק "שאלה בהפתעה" יפתיע אתכם עם שאלת התבוננות שגם תעניק לכם נקודה, משחק "ההעדפות" ייתן לכם הצצה לדמיון והשוני בין בני המשפחה, "מי במרכז" ייבחן כמה אתם מכירים אחד את השני, "הדיג'י" יקפיץ לכם שירים לפי האסוציאציות שלכם והמשחק "מתאים" יסב את תשומת ליבכם למה שחיובי וחביב במשפחה.
לכניסה לאפליקציה – https://www.mahuti.co.il/apps/road/
מרכז מהותי מקבוצת אריסון, הוא מרכז פעילויות לילדים ולמבוגרים ללא מטרות רווח. מטרתנו היא לעורר השראה ולתת כלים ראשוניים לתהליכי התפתחות ומודעות. המרכז מציע מסלולים למגוון קהלים בכל הגילאים. באתר ובעמוד הפייסבוק של מהותי, תוכלו למצוא פעילויות ותוכן מעורר השראה להורים, אנשי חינוך, צוותים ארגוניים ועוד.
Mediaocean רוכשת את Flashtalking
הישות הממוזגת תשלב בין הפתרונות הטובים מסוגם של פלאשטוקינג להצגת מודעות, התאמה אישית של קריאייטיב, ניהול זהויות ואימות, עם מערכת התיעוד המודרנית של מדיהאושן המשמשת את המותגים והסוכנויות המובילים בעולם.
ההכרזה מגיעה בנקודת מפנה קריטית עבור תעשיית הפרסום, כאשר המשווקים מחפשים פתרונות אמינים ועצמאיים לניהול עוצמתן של חברות הטכנולוגיה הגדולות. לקוחות מדיהאושן ופלאשטוקינג ייהנו מפתרונות מקיפים ועתידניים לתכנון אסטרטגי גלובלי, ניהול מדיה רב-ערוצית, אופטימיזציה של מערכות אקולוגיות סגורות והתחשבנות פיננסית במדיה המסורתית, הרשת הפתוחה, מערכות אקולוגיות סגורות ו-Connected TV.
"החיבור של מדיהאושן ופלאשטוקינג הוא הזדמנות מדהימה עבור הלקוחות שלנו, העובדים, ותעשיה בכללותה", אמר ביל וייז, מנכ"ל מדיהאושן. "פלאשטוקינג הוא מקור מידע אמין עבור מודעות דיגיטליות ופרסום במסכים חכמים, ומדיהאושן היא מערכת תיעוד עבור כל המדיה. יחד, אנו נספק פתרונות מקיפים ועתידניים לפרסום רב-ערוצי. והכי חשוב, הפלטפורמה שלנו אינה ניתנת להטיה בידי בעלות מצד גופי מדיה, כך שאנו יכולים להתמקד אך ורק בהשגת תוצאות עבור משווקים ושותפיהם לסוכנות".
"המשימה שלנו, לאפשר למשווקים להניע את הצרכנים לפעולה, מתאימה באופן מושלם לחזון של מדיהאושן, שהינו עולם שבו משווקים משווקים את האופן שבו הצרכנים צורכים", אמר ג'ון נרדונה, מנכ"ל פלאשטוקינג. "במהלך השנים בנינו את הפלטפורמה העצמאית והמהימנה ביותר להגדלת הרלוונטיות של הפרסום ולשיפור ביצועי הקמפיין. יחד, הצוותים והטכנולוגיה המשלימה שלנו יסייעו למותגים להצליח בעתיד הנשלט על ידי מדיה משולבת ומעוגן בפתרון זהות ללא cookies".
"ככל שאנו ממשיכים לחדש, חיוני שתהיה בידנו טכנולוגיה המאפשרת לנו לפגוש את הרגע עבור הצרכנים", אמרה דבורה וואהל, מנהלת השיווק הראשית של ג'נרל מוטורס. "זה מעודד לראות חברות כמו מדיהאושן ופלאשטוקינג חוברות על מנת לספק את צרכי הפרסום רב הערוצים. התעשייה זקוקה לשחקן ניטרלי ועצמאי באקוסיסטם על מנת לאפשר התכנסות תקשורתית".
"השילוב של מדיהאושן ופלאשטוקינג מסמלת אבן דרך קריטית, בעת שהתעשייה נעה לעבר פתרונות פתוחים ותואמים", אמר פול גלב, מנהל פעילות ה-Digital Activation בחברת באייר. "אחת ההזדמנויות הגדולות ביותר במדיה המודרנית היא חיבור הטכנולוגיה לאורך שלבי התכנון, קנייה, הצגת המודעות ואופטימיזציה של הקריאייטיב. עם פלאשטוקינג, מדיהאושן שיפרה את הצעת הערך הפוטנציאלית שלה לפרסום רב-ערוצי".
רכישת פלאשטוקינג בידי מדיהאושן מתבצעת בהמשך לשותפות שהחברות השיקו בשנת 2018 במטרה לשלב נתוני הצגת מודעות בתהליך העבודה של רוכשי המדיה. הישות המשולבת תייצג פלטפורמת טכנולוגיית פרסום עם יותר מ-200 מיליארד דולר בהוצאות שנתיות במדיה ועם יותר מטריליון חשיפות חודשיות של מודעות. מוקדם יותר השנה, מדיהאושן הודיעה על פרדיגמת המוצר החדשה שלה המאחדת פתרונות של בינה תקשורתית, ניהול ופיננסים. טרנספורמציית המוצרים של החברה והדגש על תרבות זכו להכרה עם קבלת תואר 1Customer's Choice מצד Gartner's Peer Insights והמקומות הטובים ביותר לעבוד על פי Ad Age.
תעשיית הפרסום העולמית היא שוק של 700 מיליארד דולר2 העובר טרנספורמציה גדולה בשל שינוי הרגלי הצריכה וציפיות המשתמשים לפרטיות. זה הוביל לעליית המסכים החכמים ומערכות אקולוגיות סגורות שבהן מדיהאושן ביצעה השקעה גדולה באמצעות רכישת 4C ביולי 2020, וכעת, עם רכישת פלאשטוקינג, תשפר את הפתרונות הטובים מסוגם. החברות המשולבות יאפשרו מספר הצעות ערך חדשניות למפרסמים ולסוכנויות:
- תכנון ומדידה מאוחדים של מדיה מסורתית ודיגיטלית כולל וידאו חוצה ערוצים
- אופטימיזציה של קמפיינים בטיסה באמצעות המלצות ואוטומציה מונחות בינה מלאכותית
- התאמה אישית של קריאייטיב מבוססת נתונים ברשת הפתוחה ובמערכות אקולוגיות סגורות
- פתרון זהויות גמיש המאפשר תפוצה רב-ערוצית בעולם ללא קבצי Cookie, כמו גם תאימות לדרישות הפרטיות של ה-CCPA ו- GDPR
- תובנות וניתוחים מתקדמים של מותגים למדידת השפעת המדיה על המרות במכירות
- תנאי העסקה לא נחשפו. הרכישה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של 2021.
ג'יי.פי מורגן ניירות ערך בע"מ שימשה כיועצת פיננסית בלעדית לפלאשטוקינג וטרוורס סמית' LLP וגודווין פרוקטר LLP כיועצים המשפטיים שלה.
Zoho Corporation עם פתרון ניתוח נתונים המתבסס על בינה מלאכותית
אשר יעצים עסקים לחשוף תובנות מדויקות וישימות באמצעות עיבוד נתונים עצמאית וניתוח נרחב משלב בתוכו את התוכנה DataPrep, אשר הושקה לאחרונה, וגרסה משופרת של Zoho Analytics, פלטפורמת הבינה העסקית בשירות עצמי מקצה לקצה מאפשרת לארגונים ללטש, לאחד ולנתח נתונים רוחביים מכל המחלקות, לקבל סקירה מקיפה של החברה ובסופו של דבר, להתקדם אל עבר אסטרטגיה עסקית יעילה יותר, המתבססת על תובנות בזמן אמת.
פלטפורמת הבינה העסקית של זוהו כוללת לוח מחוונים חזותי מובנה, שילובי נתונים מקיפים, עיבוד נתונים, בינה עסקית נרחבת מובנית ויכולות להגנה על פרטיות, מודלים גמישים לפריסה (ענן או שרת) וסילומיות. להלן ארבעה עמודי התווך הבולטים של פלטפורמה זו, אשר מאפשרים לעסקים להגיע לביצועים טובים יותר ולשמור על הרמה בתחרות, כל אחד בתחומו:
הכנת וניהול נתונים נרחבת – אפליקציה חדשה, Zoho DataPrep, מכונה המשמשת ככלי לעיבוד נתונים בשירות עצמי, המבוסס על בינה מלאכותית ועל למידה. התוספת של Zoho DataPrep לפלטפורמת הבינה העסקית, מאפשרת למשתמשים העסקיים להפיק ולנהל בקלות רשתות נתונים, אשר מאפשרות להם לשלב, לתכנו, ללטש, לשנות, להעשיר ולקטלג נתונים לפני הכנתם לניתוח.
סיפורים מבוססי-נתונים – פלטפורמת הבינה העסקית של Zoho מציעה כלי לבניית פורטל מיזם משולב (אתרי Zoho) ותוכנת מצגות (Zoho Show). שילוב דו"חות חיים ומחוונים באתר או במצגת מאפשר למנהלים להוסיף "בשר" לנתונים, קרי, הקשר נוסף ולייצר דיון בו מוטמעים עניינים עסקיים במידה רבה יותר. סיפורים מבוססי-נתונים מצמצמים את החיכוך בתוך הארגון, כך שעסקים יכולים להיות מבוססי-נתונים ללא הצורך לרכוש כלים חדשים.
ניתוחים נרחבים – Ask Zia, כלי בינה מלאכותית מבוסס שיחה, מאפשר למשתמשים עסקיים – עם ידע טכני ובלעדיו = לחשוף נתונים באמצעות חקירה לשונית טבעית. נוסף על כך, Zia Insights, התוכנה החדשה לחלוטין מספקת קריינות טקסטואלית של תובנות מרכזיות מתוך דו"חות ומחוונים, דבר החוסך משמעותית זמן ומאמץ הנדרשים כדי לבחון נתונים ולאתר תובנות. Zia Insights כוללת גם את פונקציית "מה-אם", המאפשרת ניתוח תרחישים לצורך קבלת החלטות יעילה.
שוק – דרך השוק של Zoho, שוק של אפליקציות, החברה מאפשרת לשותפים לפתח ולפרסם אפליקציות ניתוח ושילובים אשר יהוו השלמה מבחינת משתמשי Zoho Analytics, ובכך מחזקים בינה אישית ופלטפורמות ניתוח נתונים. ממד אחר הוא השקתן של אפליקציות נייטיב לניתוח נתונים עמוק, לצד ניתוחים מתקדמים ייחודיים לתחום, בשווקי צד ג' כגון שופיפיי, ServiceNow, Altassian.
פלטפורמת הבינה העסקית החדשה של Zoho נבנתה עבור קנה מידה גדול וברת הרחבה ליותר מ-250 מקורות נתונים, לרבות Zendesk, HubSpot, Microsoft, MailChimp, Stripe וגוגל, ובכך מאפשרת לעסקים להטמיע ולנתח נתונים הנובעים ממגוון מערכות צד שלישי. השילוב עם נתונים חיצוניים תמיד היווה את אחת מנקודות הכוח המרכזיים של Zoho Analytics, וערך המומחש על ידי העובדה ש-60% מהמשתמשים הקיימים בחרו באפליקציה ככלי הבינה העסקית שלהם, ובמקביל מריצים אפליקציות ומקורות נתונים אחרים.
פלטפורמת הבינה העסקית מקנה למשתמשים תובנות על פי דרישה לגבי נתונים תפעוליים, לצורך מידע המשמש לקבלת החלטות עסקיות מכריעות, תוך תמיכת כלי הבינה המלאכותית Zia, מבית Zoho. Zia מרחיבה את ניתוח הנתונים ואת ההחזיה תוך שימוש בחקירה לשונית טבעית הפקה וקריינות טקסט של תובנות מרכזיות מתוך דו"חות ומחוונים, כמו גם מתוך ניתוחים קוגניטיביים ומתקדמים. יכולות אלו, שך שירות עצמי ופעולה בזמן אמת, מאפשרים לכידת תובנות נתונים מעשיות על מנת להגביר יעילות ויצרנות תפעוליות.
מאחר שיותר מ-50,000 ארגונים משתמשים באפליקציה, חברת Zoho Analytics מהווה באופן עקבי את אחד ממוצרי החברה המתאפיינים בצמיחה המואצת ביותר. בשנתיים האחרונות, המוצר צמח ב-30% שנה אחר שנה, עם עליה של 40% בצמיחה שנה אחר שנה במגזר היזמות. נרשמה קפיצה של 10% במספר הלקוחות שעברו מפלטפורמות מתחרות. כמו כן, 50% מהלקוחות בחרו באפליקציה לאחר שהעריכו מוצרי בינה עסקית מתחרים רבים. חברת Zoho צופה צמיחה של עליה בהכנסות של 45% בהכנסות מדי שנה, בזכות פלטפורמת בינה עסקית זו.
שונות
יפן עם Society 5.0 Expo בשיתוף הסוכנות היפנית למדע וטכנולוגיה ימיים ויבשתיים JAMSTEC
התערוכה תציג את תפיסת "חברה 5.0" שהציעה ממשלת יפן כמטרה רצויה ביותר לחברה עתידית. הרעיון מאחורי התפיסה צופה יצירת חברה ממוקדת בבני האדם, בה כל התעשיות ותחומים אחרים בחברה מאמצים בינה מלאכותית, IoT, רובוטים, ביג דאטה וטכנולוגיות חדשניות אחרות על מנת להתמודד עם אתגרים קריטיים. התוכנית הבסיסית השישית למדע, טכנולוגיה וחדשנות של משרד הקבינט מכסה את שנות הכספים 2021 עד 2025, ומתווה את הכיוון למדיניות המדע, הטכנולוגיה והחדשנות להבטחת קיימות, חוסן ורווחתם של אזרחים ממגוון רחב.
בתערוכה יוצגו הישגים המתממשים באמצעות פרויקטים לאומיים המתמקדים בהגדלת החדשנות בחברה, כולל תוכנית קידום החדשנות האסטרטגית הבין-משרדית (SIP) ותכנית ImPACT לעידוד מו"פ בסיכון גבוה והשפעה רבה. השאיפות המדעיות והטכנולוגיות של יפן יודגמו באמצעות תצוגות רבות של טכנולוגיות מתקדמות.
באופן פרטני, כ -50 חברות יפניות מובילות, אוניברסיטאות וארגונים יציגו כ-200 מוצרים והישגי מחקר הצפויים לתרום לא רק לחברה 5.0, אלא גם ליעדי פיתוח ברי-קיימא של האו"ם. התצוגות יכסו גם תחומים כמו ניידות, שירותי בריאות וטיפול, ייצור, חקלאות, מזון, מניעת אסונות ואנרגיה, ויכללו, בין השאר:
- הקפסולה שהשיב חוקר האסטרואידים Hayabusa2
- דגם בקנה מידה מלא של הצוללת SHINAKI 6500 ששייטה בעומק 6,500 מטרים מתחת לפני הים
- מכונית מעופפת SkyDrive
- רכב אוטונומי רמה 3 של הונדה Legend עם מיפוי תלת ממדי בחדות גבוהה
- דגם של מערכת לווין מכ"ם קטנה עם צמצם סינטטי לשיגור לפי דרישה ותצפית מיידית
- סייבורג לביש של HAL המעביר אותות מוחיים לשרירי האדם לסיוע בתפקודים גופניים
- מערכות למניעת אסונות על בסיס חיזוי גשם כבד וטורנדו, ושיתוף מידע מבוסס ICT
- טכנולוגיית חקלאות חכמה, כגון מערכת אספקת מים וניקוז אוטומטית
צופים מרחבי העולם מוזמנים בברכה ליהנות מהתצוגות הרבות, הניתנות לצפייה מקוונת באמצעות מכשירים ניידים ומחשבים אישיים, ומלוות בהסברים הזמינים במספר שפות. המארגנים ישמחו להציג את התערוכה הווירטואלית כהזדמנות עבור הקהילה העולמית ללמוד עוד על תפיסת "חברה 5.0" הצופה לעתידה של יפן.
קמפוס מכון צ'יבה לטכנולוגיה שב- TOKYO SKYTREE TOWN. פתוח עד 5 בספטמבר 2021. תערוכה וירטואלית (17 ביולי עד 5 בספטמבר) עם הסברים בשפות שונות (אנגלית, צרפתית, ספרדית, סינית, ערבית ויפנית). כניסה חופשית (הכניסה לתצוגות המשנה באמצעות כרטיסים בלבד, אשר ימכרו בגלריית טמבו שב-TOKYO SKYTREE).
בנקי המזון של GFN סיפקו בשנת 2020 ארוחות ל-40 מיליון איש בצל משבר הקורונה
The Global FoodBanking Network (GFN) הודיעה כי בנקים של מזון ב-44 מדינות שירתו 40 מיליון איש ב-2020, עלייה של 132% לעומת מספר המשתמשים בשירות ב-2019. הנתונים הם חלק מסקר הרשת השנתי של GFN, אשר השנה כולל מידע על האופן שבו בנקים של מזון הנתמכים על ידי GFN ברחבי העולם הגיבו לקורונה.
העלייה המשמעותית במספר האנשים שנעזרים בשירותי בנקים של מזון משקפת את מחיר המגפה. כאשר הדרישה למזון עלתה מקהילות מנותקות או מבודדות, בנקים של מזון פרסו במהירות את תשתיות התחבורה, המלאי והלוגיסטיקה שלהם על מנת לסייע לאנשים שבודדו בשל סגירת בתי ספר ופעילויות תמיכה ציבוריות או מערכות בריאות שהיו שקועות בעבודה.
"בנקים של מזון שימשו חבל הצלה למיליוני אנשים במהלך המשבר הבריאותי", אמרה ליסה מון, נשיאה ומנכ"לית ארגון הגג של בנקי מזון ואגודות בנקאיות לאומיות ואזוריות ברחבי העולם. "כשהמגפה טלטלה את הכלכלות ומנעה גישה למזון, בנקים של המזון הגיבו היכן שהתשתיות הקיימות כשלו. הם הוכיחו זריזות ותושייה, מתן סיוע חירום ותקווה לקהילותיהם".
בנקים של מזון אפריקנים, ששירתו 169% יותר אנשים מהשנה שקדמה לכך, דיווחו על העלייה הגבוהה ביותר במספר האנשים שקיבלו שירות ברחבי העולם, כאשר אחריה בנקים של מזון באמריקה הלטינית, שהעניקו שירות ל-157% יותר אנשים מאשר ב-2019. בנקים של מזון רבים אימצו מודל של הפצה המונית באמצעות אתרי הסעדה המוניים ומשלוחי ערכות להכנת ארוחות, במטרה להגיע למספר הרב ביותר של אנשים. יותר ממחצית מהאנשים שקיבלו תמיכה בידי בנקים של המזון השותפים של GFN בשנת 2020 היו נשים וילדות. ילדים היו פגיעים במיוחד במהלך הסגר והגבלות התנועה. בתגובה לסגירת בתי הספר הנרחבת, רוב בנקים של המזון השותפים של GFN שהפעילו או תמכו בתוכניות הסעדה לילדים בגיל בית הספר (כולל ארוחות צוהריים בבתי ספר, חטיפים לאחר הלימודים ותוכניות "תיקי גב") מיהרו להתאים עצמם למודלים חלופיים, כגון אספקת מזון ישירות למשפחות או ארגון אירועי הפצת מזון בבתי ספר ובמעונות יום.
כאשר הקורונה שיבשה את שרשרת אספקת המזון העולמית, בנקים של מזון ראו שינוי במקורם של המוצרים שנתרמו. על פי הסקר, בנקים של המזון חוו ירידה עצומה בתרומות משירותי מזון, מסעדות, בתי מלון, מכולות ושווקים. במקביל, תרומות המזון מהמגזר החקלאי כמעט והוכפלו ב-2020, בין היתר משום שלחוות לא היה כוח עבודה בלתי פורמלי הדרוש לקציר.
השנה הנוכחית צפויה להיות עוד שנה מאתגרת עבור בנקים של מזון. בסקר של GFN, בנקים של מזון במדינות רבות דיווחו על דאגה עמוקה מפני השקות חיסון איטיות, גלים נוספים של זיהומים, התאוששות כלכלית ומיתון, ושחיקה בקרב הצוותים והמתנדבים.
"הקורונה הפכה את משבר הרעב לדחוף עוד יותר", אמרה מון. "כעת, יותר מתמיד, חשוב שממשלות, עסקים ומנהיגי קהילה אחרים ישתפו פעולה עם בנקי מזון, שהם נכסים קהילתיים הפועלים על מנת להבטיח שלכל האנשים תהיה גישה למזון".