חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Nürburgring הגיהנום הירוק

מה הופך את הנורדשלייפה לכה אימתי ||| נורבורינג למה ||| הגיהנום הירוק למה ||| פורמולה גם לילדים ומשפחות ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

ברוכים הבאים לנורבורינג (צילום דני בר)
ברוכים הבאים לנורבורינג (צילום דני בר)

מסלול המרוצים המיתולוגי חי ובועט כבר כמעט 90 שנים. עד היום נחשב חלקו הצפוני, הנורדשלייפהNordschleife) ) , למסוכן ומאתגר גם לנהגים המקצוענים ביותר.

אלה תולדות

בנייתו של המסלול בהרי האייפל, סביב העיירה Norburg – עיירה קטנה השוכנת בין קלן לפרנקפורט, החלה בשנת 1925, ונמשכה שנתיים. עם סיום הבניה הוענק שם המסלול לכבוד העיירה ונקרא נורבורגרינג- המסלול של נורבורג. הפתיחה הרשמית נערכה ב-19 ביוני 1927 ובתחילה המסלול הורכב מארבעה מסלולים שונים:

  • המסלול המשולב באורך 28.265 ק"מ
  • המסלול הצפוני ("נורדשלייפה") באורך 22.81 ק"מ
  • המסלול הדרומי ("סודשלייפה") באורך 7.747 ק"מ
  • מסלול חימום באורך 2.281 ק"מ
מכוניות ערוכות לנסיעה על המסלול על יד הפיט (צילום דני בר)
מכוניות ערוכות לנסיעה על המסלול על יד הפיט (צילום דני בר)

המסלול

המסלול המשולב הכיל 174 פניות, והוא שימש למרוצים עד 1939. בשנות החמישים, כשהמרוצים בגרמניה התחדשו לאחר מלחמת העולם השנייה, נערכו מרוצי גרנד-פרי רק במסלול הצפוני, שזכה לכינוי "הגיהינום הירוק" מפי ג'קי סטיוארט, שלוש פעמים אלוף העולם בפורמולה 1.

דרישות בטיחות הולכות ומחמירות הביאו לשינויים במבנה של המסלול הצפוני ו"יישור" של כמה פניות. אולם למרות השינויים, המסלול נותר מסוכן, ונהגי הפורמולה 1 החליטו שמרוץ הגרנד-פרי של 1976 יהיה האחרון שנערך במסלול. עבור ניקי לאודה, אלוף העולם באותה שנה, זה היה מאוחר מדי: תאונה מחרידה, שכנראה נגרמה עקב תקלה במתלה האחורי במכונית הפרארי שלו, הותירה אותו לכוד במכונית, כשרק התערבותם של כמה מעמיתיו הנהגים הצילה את חייו. הצלקות של אותה תאונה ניכרות עד היום בפניו של הנהג האוסטרי. מרוצי הפורמולה 1 חזרו ל"רינג" ב-1984, לאחר שנחנך מסלול גרנד-פרי חדש, שענה על כל דרישות הבטיחות המודרניות.

https://www.youtube.com/watch?v=3OwL46HxuvU

Nordschleife

מה שמקנה ל"רינג" את מעמד של "המכה המוטורית", הוא דווקא הנורדשלייפה הנודע לשימצה, שאורכו כיום עומד על 20.8 ק"מ. המסלול, שמכיל 73 פניות (33 שמאליות, 40 ימניות), משמש את מרבית יצרניות הרכב הגדולות כמרכז ניסויים לדגמים העתידיים שלהן. לעתים קרובות, המסלול שורץ עשרות מכוניות עוטות הסוואה, שעוברות מאות ואלפי ק"מ על ה"רינג" המפורסם, במטרה לבחון וללטש את יכולותיהן הדינאמיות.

רוצים לשכור רכב בגרמניה? הצעה אטרקטיבית באתר <<<

ביקור ברינג

בצמוד לטריבונות שיכולות לאכלס 150,000 צופים מעריצי המרוצים, הוקם מוזיאון מוטורי הממחיש ומסביר למבקרים את פלאי הטכנולוגיה הנהוגה היום ב- F1. כמו כן סיבה נוספת לא פחות מהנה היא היכולת לבקר ב"רינג" כאשר הוא אינו משמש למרוצים או לניסויים, אז המקום פתוח לציבור הרחב. מדי יום, עשרות נהגים חובבים מגיעים אל המסלול, עם מגוון עצום ומפתיע של מכוניות: מהדגמים העדכניים ביותר של פורשה ופרארי ועד מכוניות סופר-מיני קטנות וחבוטות. אפילו אוטובוסים עם תיירים נכנסים אל ה"רינג", ומקיפים את המסלול.

הקטע הצפוני הכה פופולארי-נורדשלייפה (צילום דני בר)
הקטע הצפוני הכה פופולארי-נורדשלייפה (צילום דני בר)

לפני כל ביקור יש לבדוק בלוח השנה המפורסם באתר, האם היום המתוכנן לביקור הוא יום פתוח לביקורים. יש ימים בהם יש תחרויות ורק בעלי כרטיס לתחרות יכולים להגיע לקרבת המסלול שלא לדבר על המסלול והיציאים.

RING°WERK

לאחרונה פתחו בעלי הרינג פארק שעשועים המתאים לכל גיל. RING°WERK הוא פארק בתוך מבנה, בו ניתן ללמוד ולחוות מהיא חוויה מוטורית מבלי צורך לעלות על מסלול המירוצים. פתרון מועיל למשפחה בה לא כל בני המשפחה "שרוטים" על ספורט מוטורי.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *