התקנת מטבחי חוץ לגינה

מטבחי חוץ לגינה בנויים בדגמים שונים, וקיימות מגוון אפשרויות בכל הנוגע לאופן שבו המבנה ייבנה, או הבסיס של מטבח חיצוני. החומרים שנבחרים לבניית מטבח חוץ חייבים להיות מסוגלים לעמוד בטמפרטורות גבוהות כמו גם במגוון תנאי מזג אוויר. אפשרויות החומרים כוללות גוש בטון, לבנים, עץ או פלדה.

התקנת מטבחי חוץ לגינה היא תהליך מורכב שצריך להתבצע בבטיחות עם הקפדה על עמידות, ולכן חשוב להזמין איש מקצוע מומחה בהתקנת מטבחי חוץ. ניתן לרכוש ערכות מטבח חיצוניות טרמיות, אם המטרה היא להימנע מבנייה מורכבת.

מטבח חוץ בגינה (צילום PIXABAY)

תהליך התקנת מטבחי חוץ לגינה

בעוד שהדגמים השונים של מטבחי חוץ לגינה ייחודיים, תהליך ההתקנה אחיד יחסית למטבחי שמיוצרים מעץ, מלבנים או אפילו מאלומיניום.

יחד עם זאת, קיימים שיקולים נסתרים רבים שנוגעים להתקנת מטבח חיצוני בהיקף רחב שיכולם להשפיע באופן משמעותי על משך ההתקנה ודורשות התמחויות מקצועיות להשלמת התהליך.

מסגרת עץ

ניתן להתקין מטבחי חוץ לגינה מעץ, ומומלץ להשתמש באורן שטופל בלחץ שמחזיק מעמד היטב תחת החום הקיצוני שמופעל על ידי הגריל, עם פחות סיכוי להירקב. על מנת להגן על מסגרת העץ מפני חום ומים, היא צריכה להיות מכוסה בלוח מלט לגיבוי, הן מבפנים והן מחוץ למבנה. חשוב להקפיד על התקנה בטיחותית של מערכות האש, אפילו כאשר לוח התמיכה מותקן.

לאחר חיבור הלוח התומך למסגרת, הוא מסוגל להתמודד עם לוחות בטון מעוצבים, טיח, אבן, אריחים או פורניר לבנים. בדיוק כמו בטון ולגנים, בניית מסגרות עץ מעניקה לכם אפשרויות התאמה מלאות. אתם יכולים להתקין את המטבח החיצוני שלכם בכל גודל או צורה ולכלול את כל המכשירים שאתם רוצים.

התקנת מטבחי חוץ לגינה מלבנים

אפשרות נוספת היא התקנת בסיס מטבחי חוץ לגינה עם לבנים. בגישה זו יש לבנות מטבחי לבנים על לוחות בטון. זהו תהליך מורכב שלוקח זמן, אבל התוצאה הסופית מרהיבה מבחינה מבנית והיסודות מחזיקים מעמד לטווח הארוך. יתרון נוסף הוא הגימור היפה, ואפשרות מלאה להתאמה אישית.

במהלך שימוש בלבנים, ניתן לפרוס מטבחי חוץ לגינה בכל שיטה נבחרת ולכלול כמה מכשירים ואביזרים שרוצים. התקנה זו דורשת כישורי בנייה ברמה גבוהה, כך שיש להזמין שירותי קבלן שיבצע את תהליך ההתקנה.

ערכות מסגרות פלדה

אפשרות פופולרית של בניית מטבחי חוץ לגינה היא מסגרת פלדה עם עמידות חזקה מאוד בתנאי חום ומזג אוויר. ניתן לרכוש מסגרות פלדה שמיועדות במיוחד להתקנת מטבחי חוץ, וזמינות במגוון תצורות עם תמיכה במגוון מכשירים ואביזרים.

ניתן להשתמש בערכות מסגרות פלדה להתקנת מטבחי חוץ לגינה בדגמים פשוטים ומשוכללים, בתוספת כל מה שביניהם. המסגרות ממוקמות כרצונכם, מסודרות באופן מאורגן ומוברגות בלוחות בטון ומלט שמשמשים ליצירת המבנה ולאחר מכן ניתן לחבר אותן לקירות, לעטוף באבן או לרצף.

 

כתיבת תגובה