חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קלאס באפס מאמץ: כל מה שרציתם לדעת על רכבי 0 קילומטר

הרבה שמעו וחלק גם קנו רכב ב-0 ק"מ, אבל המושג הזה עדיין לא ברור לחלוטין לכולם, על יתרונותיו וחסרונותיו, למרות שייתכן שהוא מתאים לחלק לא מבוטל מרוכשי הרכבים. הנה מה שכדאי לדעת עליו.

חניית כלי רכב 0 ק"מ (צילום shutterstock)

זאב נחמנזון

קבלו משוואה כללית ופשוטה: מדי שנה נמסרים בישראל כ-300,000 רכבים חדשים, מעל 10% מהם נמסרו בעסקת רכב 0 ק"מ. מדובר בכמות לא מבוטלת של עסקות אז כנראה שיש מקום לדבר על זה, להסביר את זה ולהציג קצת יתרונות וחסרונות של עסקאות רכב ב-0 קילומטר – לכו תדעו, אולי זה אפילו יגרום לכם לבצע אחת כזאת.

בואו נתאפס רגע

מבחינה טכנית ולוגיסטית, רכב 0 ק"מ הוא רכב חדש לחלוטין, כאשר אתם נכנסים לסוכנות רכב ורוכשים דגם חדש מ"הניילונים", עד שהוא מגיע לנקודת האיסוף הוא צובר מספר קילומטרים בודדים, בעיקר בהמשך לשינוע. רכב 0 קילומטר מגיע באותה צורה בדיוק, עם הניילונים, עם ריח של רכב חדש ועם חוויית נהיגה מרגשת, אז מה למעשה הופך אותו לזול בפער משמעותי מאותו רכב חדש ברכישה רגילה? התשובה היא הלקוח עצמו. רכב 0 ק"מ שקול לכל קניית רכב מליסינג, אלא שהמחיר נמוך בכ-14%, הרכב יהיה רשום על היבואן או סוכנות הרכב כיד ראשונה, ויהפוך את הלקוח לבעלים יד שניה. למעשה מי שיספוג את ההנחה הוא היבואן עצמו, ובמידה והלקוח ימכור את הרכבים – היא תתגלגל לבעלים הבאים. אם מה שחשוב לכם זה המוצר שאתם מקבלים, קרי הרכב עצמו, כנראה שהעסקה הזו תפורה עליכם ומעבר לכך, אם אתם מתכוונים לשמור עליו ולהשתמש בו מעל לשלוש שנים, שהם משך עסקת ליסינג סטנדרטית, זה אפילו ישתלם לכם יותר. עד כה, אינטרס הלקוח ברור, אבל מה עם האינטרסים של היבואן?

ליבואן הרכב יש כמה דברים שלרוב האנשים אין; יש לו קשרים עם יצרניות רכב, יש לו כוח קנייה, הסכמים, הטבות והנחות שהוא יכול לנצל, ובאמצעותן לרכוש רכבים חדשים לחלוטין על שמו. יבואן רציני ומבוסס שיודע איך לנהל את הארגון שלו, ידע לרכוש את הרכבים האלו ולגלגל את ההנחה ללקוח שלו בלי לפגוע בשורת הרווח שלו, או לכל היותר להקטין אותה במעט מאד. בסופו של דבר מדובר במהלך עסקי שכולם אמורים להרוויח ממנו.

כל הטוב הזה

חשוב להדגיש כי רכבי 0 קילומטר לא רק מגיעים חדשים, הם גם מגיעים בכל סטנדרט האבזור, הגימור והבטיחות של אותו הדגם, כמו בכל עסקה אחרת כלומר, הפער במחיר אינו אמור להשפיע על דגם הרכב עצמו. גם ככל שזה נוגע לאחריות – אתם זכאים לאותה אחריות מהיבואן על תיקונים, טיפולים, נזק ותקלות שאינן קשורות בבלאי. יתרון נוסף שיש לרכבי 0 ק"מ הוא משך ההמתנה הקצר: על פי רוב, בהזמנת רכב חדש יש צורך להמתין עד להגעת הדגם הספציפי בצבע המבוקש, מדובר בעניין שעלול להימשך שבועות ובמקרים מסוימים אף חודש שלם. לעומת זאת, רכבי 0 ק"מ הם רכבים שכבר נרכשו על ידי היבואן או חברת הליסינג ולכן הם כבר נמצאים כבר במגרש המכוניות –  הזמנה, עסקה, ותוך כמה ימים בודדים אתם עולים על הכביש עם רכב חדש לגמרי, במחיר מנצח ועם חיוך גדול על הפנים.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *