טיול קיץ באצבע הגליל

רואי פרסול יצא לבחון מה יש להציע באצבע הגליל וממה יש להינות בצפון הרחוק כל כך מהלב הפועם בתל-אביב. וכך מתחיל רואי "אח, הצפון, הצפון". קייקים, סנפלינג, בנג'י, אומגה טרמפולינה ועוד היו חלק מהסבל שעבר באצבע הגליל אבל רואי חזר משם, עם טעם של עוד.

קייקים בירדן (צילום יח"צ רייל הצפון)
קייקים בירדן (צילום יח"צ רייל הצפון)

ירוק או חום

מבחינתי, אפשר לחלק את בני האדם בארץ המזיעה הזאת ל-2: אלה שלא יכולים בלי המדבר, ואלה שמעדיפים את הירוק של הצפון. ונשבע לכם שזה גם אומר הרבה על הבנאדם. לא אתפלסף פה על ההבדלים בין אנשי הירוק ואנשי השממה, ורק אגיד שאלה וגם אלה עדיפים בעיני על רובצי בתי הקפה וחובבי הקניונים. אם כבר בילוי, אז שיהיה בטבע.

אני, בכל אופן, שייך לאלה שאוהבים לראות ירוק בעיניים, וכמה שיותר. יערות עבותים, נהרות שוצפים, טבע מלא עושר וחיים. בשביל מראות כאלה הרחקתי לכל מיני מקומות ברחבי הגלובוס, ומעולם לא הצטערתי.

אבל לא תמיד צריך להתרחק, ואפשר ליהנות מנופים עוצרי נשימה ומהתנתקות אמיתית כאן בארצנו הקטנטונת. דווקא באמצע השבוע, כשמספר המטיילים לא גבוה, בחרתי לנתק את עצמי מהעולם ולהצפין עד אזור קריית שמונה.

קייקי כפר בלום

כשהגענו לצומת מחניים, אחרי שלוש שעות נסיעה (עם עצירות לשירותים ולנשנושים), מה שהכי רציתי לעשות זה לקפוץ לאיזה מקור מים קרים ונקיים, טבעיים וזורמים.

בחרתי לעשות את זה בקייקי כפר בלום, שממש לאחרונה פתחו את עונת השייט. כשהגעתי לשם שמחתי לראות שמפלס הירדן מנבא עונת שייט מופלאה, וזאת לאחר חורף גשום. האתר גם עבר מתיחת פנים ומי שהיה בשנים קודמות ייהנה מאטרקציות חדשות ופינות חמד מקסימות.

קייקי כפר בלום הוא אתר השייט הוותיק בצפון. מסלול השייט נפתח בנקודת השילוח, בבית הלל. מימי החצבאני הקרירים יובילו אתכם דרך מפגש הנחלים הגולשים אל הירדן, בקייק זוגי או בסירה משפחתית. במהלך המסלול תיהנו מחוויית השיא במסלול, המפלון. יישרו חרטום, שבו על רצפת הסירה ותהנו מהרגע, לא לשכוח לחייך – מצלמים.

במהלך הקיץ ועונת השייט, יציע האתר אפשרויות בילוי נוספות לכל המשפחה. האומגה למים תספק לכל האמיצים עלייה ברף האדרנלין, לצד קיר הטיפוס המתנשא לגובה 12 מ' וגשרי החבלים בין צמרות העצים. מבט מטה מפארק החבלים "טופ רופ" יאפשר לצפות בכולם מלמעלה, במתחם החץ וקשת יהנו במיוחד הילדים. ה"משחקיה" תפתח לטובת הקטנטנים שלא יוצאים לשייט. לכל אוהבי השטח יהווה מתחם הקמפינג פתרון נפלא לחופשה חסכונית בעידן יוקר המחייה. המתחם  מסודר וכולל שירותים ומקלחות מים חמים לאורך שעות היום והלילה ומרחבי דשא מטופחים לפיקניק משפחתי.

שעות פעילות : 10:30 –15:30. לפרטים:  1-700-50-66-11אתר אינטרנט:  WWW.KAYAKS.CO.IL

קיר טיפוס מנרה (צילום יח"צ אייל הצפון)
קיר טיפוס מנרה (צילום יח"צ אייל הצפון)

כרטיס משולב

מה שאהבתי במיוחד היה העובדה שבכפר בלום הציעו לי לקנות כרטיס משולב וחסכוני לצוק מנרה וקייקי כפר בלום. שני אתרי התיירות המובילים בגליל העליון חברו יחדיו בכרטיס חסכוני וייחודי עם יותר מ- 30% הנחה מהמחיר הרשמי לחבילת פעילויות זהה. ואתם גם יכולים לממש אותו עד סוף העונה ולא ביום אחד.

מחיר: 129 ₪ לאדם  (בחודשים יולי אוגוסט 135 ₪). ניתן לרכוש את הכרטיס הן בקייקי כפר בלום והן בצוק מנרה.

אז אחרי שנרטבתי כהוגן בקיאק, החלטתי להמשיך לצוק מנרה.

צוק מנרה

צוק מנרה הוא בית לאוהבי אתגרים וטיולים. המתחם כולל 3 טרמינלים הפרוסים על פני המצוק ובליבם:

  • הרכבל הארוך בישראל- 1940 מטר אורכו ו-750 מ' גובהו בשיא
  • מגלשות הרים במסלול שאורכו כ-1,200 מטר
  • טרמפולינת באנג'י דום
  • אומגה- מהארוכות ביותר בישראל
  • סנפלינג על המצוק
  • מסלולי הליכה נורדית

ועוד מגוון פעילויות המעלות את הדופק.

צוק מנרה- מגלשות (צילום יח"צ)
צוק מנרה- מגלשות (צילום יח"צ)

הקו המנחה את הנהלת האתר הוא החידוש הבלתי פוסק והשמירה על ישור קו עם טרנדים עכשוויים בעולם בתחום ספורט האקסטרים, זאת תוך הקפדה על מגוון גילאים רחב שלו מוצעות הפעילויות. מתוך ראייה זו נערך לאחרונה המרוץ האנכי הראשון בישראל, הושקו מסלולי הליכה נורדית לראשונה בישראל וכן מתוכנן להשיק השנה במגוון מיזמים לרווחת המטיילים, ביניהם: פארק חבלים, פתיחת הרכבל לפעילות לילה, אזור קמפינג בסגנון גלילי ייחודי ומרכז רכיבת אופניים ופאמפ טרק אזורי.

בצוק מנרה מקפידים להשתלב בטבע הישראלי המקיף אותו מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין. הרכבל, מגלשות ההרים, הסנפלינג והאומגה עוברות בתוך נוף עוצר נשימה ואף משקיפות על נופים מרהיבים, כך שכל החוויה מעוררת ריגוש מיוחד במינו. במקום מאמפיתיאטרון טבעי שפסגות ההרים המשרות אווירה של שלווה ורוגע סובבות אותו. האמפיתיאטרון מאפשר מופעים מוסיקליים, תצפית לאורך המצוק אל עמק החולה והרי הגולן המאפשרים לזוגות ולמשפחות רגעים של לבד- ביחד.

בשיתוף עם קק"ל נפרצו בחורש המצוק מספר מסלולי רכיבת אופנים והליכה (בדרגות קושי משתנות) מרהיבים ומודרכים הנותנים הזדמנות לחוות את הטבע הישראלי אמיתי נדיר ביופיו המשלבים מצפורים ומורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה, אקולוגיה ואת רעיון המיזם של בניית הרכבל ככלי תחבורה המקשר בין צורות ההתיישבות הייחודיות לארצנו.

האתר ממוקם בציר ראשי באצבע הגליל, על כביש 90 דרומית לקריית שמונה. טלפון: 04-6908198 אתר אינטרנט: www.cliff.co.il

לילה טוב בלודג' מנרה

היום הארוך הגיע כמעט לסיומו, השמש החלה לשקוע, וזה היה הזמן מבחינתנו להגיע למלון הדרכים שלנו, עייפים מיום מלא הרפתקאות.

צוק מנרה נטל לידיו את ניהול מתחם האירוח בקיבוץ מנרה, על-מנת להציע לחובבי האקסטרים מקום המאחד תחת קורת גג אחת את כל הדרוש לחופשה ספורטיבית אולטימטיבית.

מצוק מנרה- סנפלינג (צילום יח"צ)
מצוק מנרה- סנפלינג (צילום יח"צ)

המתחם מונה 55 חדרי לודג' הפזורים על-פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו יוצא הדופן במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר. הנוף הנשקף ציורי וכפרי: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים בגובה העיניים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מהווים בסיס לאירוח ביתי חם ומלא בספיריט האתגר הצפוני – צוק מנרה לכל חובבי האתגרים והספורט באשר הם. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכמובן כניסה לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת.

אורחי מתחם הלינה – לודג' מנרה, נהנים מכניסה חופשית – free pass  לצוק מנרה, יזכו בקיץ הקרוב לתוספות בילוי מרתקות שיכללו: טרקים לאור הזריחה בעקבות בעלי החיים במצוק, התנסות בטיפוס שטח ובולדרינג בפארק הגאולוגי בהדרכתו של יואב רותם ובהשראתו של עופר בלוטרייך, המטפס הישראלי בעל השם העולמי המשמש כפרזנטור האתר.

לסיום בשעות הערב, לאחר ימים מלאי אדרנלין ואתגר, יתקיימו בלודג' מנרה הופעות קאברים מהנות ומפגשי מחנאות ערב.

האתר יהיה פעיל כל יום משעות הבוקר ועד אחרון המבקרים.

בוקר טוב אצבע הגליל

אחרי לילה של מנוחה טובה ומקלחת חמה, התעוררנו לציוץ ציפורים ונוף עוצר נשימה. כשהופתענו לטובה מארוחת הבוקר, סיפרה לנו המלצרית שממש בימים אלו הגיע שף חדש למנרה לודג' – איליה אויסטרך, שף צעיר בן הגליל שנבחר להוביל את לודג' מנרה לשיאים חדשים בהיבט של מזון בריאותי לאחר שרכש ידע וניסיון במלונות יוקרה ברחבי הארץ.
כבר מחפשת הקיץ, ישולב במטבח הלודג' קונספט ייחודי של תרמיל ארוחת בוקר ארוזה, למשכימי קום שיוצאים לטיולי לכת, או טיולי אופניים, התרמיל יכלול ארוחת בוקר מלאה שמתאימה לשטח בשילוב כל אבות המזון, תרמוס קפה, שתיה וכריכים. בנוסף, תינתן אפשרות לאורחים להזמין את ארוחת הבוקר בארגז לחדר, כולל כל מרכיבי הארוחה ברוח הלודג'.

סיימנו את ארוחת הבוקר והתארגנו לתזוזה חזרה הביתה. אבל לא היה לחץ מצידנו לחזור, וגם לא כל כך רצינו. אז נסענו לאט, מושכים את הזמן ומאריכים את הדרך – ירדנו ממנרה בדרך הארוכה, חוצים את רכס רמים ויורדים דרך כפר גלעדי לאנדרטת תל חי ולקריית שמונה מהצד הצפוני שלה – לא רוצים שהחופשה הקצרה הזאת תגמר.

אז בפעם הבאה שמתחשק לכם לבזבז קצת כסף בקניון, תשמרו קצת לחופשה טובה, לטבע מדהים, לחיים עצמם.

כתיבת תגובה