חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשרה טיפים לקבלת חדר משודרג ומפנק במלון

מי לא אוהב לקבל שדרוג בחדר מלון שהזמנתם? ||| קבלתם את החדר הטוב ביותר במלון אפילו שהזמנתם חדר רגיל בבוקינג ||| להלן עצות והצעות שיבטיחו לכם, כמעט תמיד, שדרוג כזה או אחר בשהות במלון ||| כל הפרטים והטיפים בהמשך…

מבנה בית מלון אלמא, זכרון יעקב (צילום דני בר)

שיטת התמחור וחלוקת החדרים

כל תייר יודע שבמטוס יש יותר מ-10 תעריפי מחיר, בהתאם למועד הזמנת הטיסה, מיקום המושב (חלון, מעבר, כיסא ללא הטיית גב המושב ועוד) וכך גם מתנהל כל מלון עם הקצאת החדרים. מיקום החדר (נוף לים או נוף עירוני, קרוב למעלית או רחוק מאד ועוד), גודל החדר (תתפלאו שלא כל החדרים שווים בגודלם), יש מדרגות בגישה לחדר (מלונות רבים באירופה בנויים בשלבים ואל תופתעו אם מהמעלית – אם יש מעלית, ועד לפתח החדר, יהיו 2-3 מדרגות) ואפילו המחיר ששילמתם על החדר יהווה פרמטר לבחירת החדר עבורכם.

יש לדעת שלמלונות גדולים, יש מערכת ניהול חדרים שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים לבחירת החדר שלכם, אבל אם תנהגו עפ"י העצות שלנו, בהמשך כאן, פקיד.ת הקבלה יעשו מאמץ קטן ויבחרו מבין החדרים המוכרים להם, את החדר המתאים לכם בעדיפות, וישנו את בחירת המערכת.

כמדריך טיולים בחו"ל, כל קבלת חדרים במלון חדש, מהווה אתגר מחדש. המערכת משבצת לקבוצה חדרים ואפילו יודעת לתת חדרים קרובים של כל בעלי שם המשפחה כהן או לוי אבל מה לעשות ובקבוצה נוסעים שתי משפחות כהן זרות אחת לשנייה ולכל אחת יש גיס או בת עם שם משפחה שונה שרוצים חדר צמוד או קרוב? כאמור, כאן בה התושייה של פקיד.ת הקבלה והפתרון תמיד נמצא.

תזמון

אם אתם מטיילים לא בשיא העונה, והמלון אינו בתפוסה מלאה, יש סיכוי גבוה יותר לקבל שדרוג. נסו לתכנן טיול של פינוק, שבו המלון מהווה נדבך חשוב בחוויה, ותדמינו מלון שקרוב לוודאי לא יהיה בתפוסה מלאה ויוכל לפנק אותכם במיטב החדרים. היו גמישים בתאריכי הנסיעה שלכם כי לפעמים מלונות מציעים מבצעים טובים יותר או שדרוגים בתקופות שקטות יותר.

תעשיית האירוח חווה תנודות בביקוש לאורך השנה, כאשר עונות השיא חופפות בדרך כלל לחגים, פסטיבלים או אירועים גדולים. בתקופות אלו, בתי המלון פועלים לעתים קרובות בתפוסה מלאה או קרובה לכך, מה שמותיר להם פחות אפשרויות למשחק עם החדרים. באופן טבעי, זמנים שמחוץ לעונת השיא נוטים לראות שיעורי תפוסה נמוכים יותר, מה שמעניק למלונות גמישות רבה יותר בהקצאת החדרים.

הזמנה באתר המלון או בבוקינג

בעת ההזמנה, נסו להזמין ישירות דרך אתר האינטרנט של המלון או באמצעות התקשרות ישירה במייל עם מחלקת ההזמנות של המלון. לפעמים בתי מלון שומרים את החדרים הטובים ביותר שלהם להזמנות ישירות ולא משחררים אותם לאתרי הזמנות של צד שלישי, כמו בוקינג. מצד שני יש לדעת, שהזמנה דרך בוקינג, מבטיחה לכם את כספיכם ושירות הלקוחות של בוקינג מגן על הצרכן התמים במקרה של חילוקי דעות או בעיות שהתעוררו. המלצתי, הזמינו בבוקינג בקישור…

פינוק קולינארי (צילום רפי פליישמן)

בקשות מיוחדות

בעת ביצוע ההזמנה, כלול כל בקשות מיוחדות לסוג החדר המועדף עליכם. בין אם זו קומה גבוהה, חדר עם נוף או תצורת מיטה ספציפית, הודיעו למלון את העדפותיכם, כמו גם מומלץ לציין שזה טיול לחתונת הכסף או יום הולדת של אחד מהאורחים. בתי המלון מתייחסים לבקשות ומשתדלים למלא אחר הבקשות.

תוכניות נאמנות

רשתות מלון רבות מציעות תוכניות נאמנות שבהן חברים יכולים לצבור נקודות או לקבל הטבות מיוחדות, כגון שדרוגי חדרים. הצטרפות לתוכניות אלה יכולה להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל חדר טוב יותר. יש גם רשתות בתי מלון ששותפים עם מועדוני הנוסע המתמיד של חברות תעופה ואז תוכלו ליהנות משדרוגים תודות לחברות במועדות חברת התעופה.

מרזאיון Marazion, קורנוול Cornwall, בריטניה (צילום יח"צ חו"ל BOOKING.COM)

צ'ק-אין מוקדם

נסו להגיע למלון ולבצע צ'ק-אין מוקדם ככל האפשר. זה נותן לכם סיכוי טוב יותר לקבל חדר זמין מבין החדרים היותר טובים, לפני שכול החדרים יאכלסו.

היו מנומסים וידידותיים

כאשר אתם מגיעים למלון, היו מנומסים וידידותיים לצוות דלפק הקבלה ובכלל. לפעמים גישה טובה יכולה להביא אתכם רחוק, ופקיד או פקידת הקבלה עשויים להשיב ולנטות להיענות לבקשות שלכם.

סיפור עם חיוך ווויסקי: זכור לי מקרה שהגענו למלון בעיירה טולמור Tullamore שם הוזמנו לביקור ואירוח במזקקת הוויסקי המקומית. בתהליך הקבלה סיפרתי כדרך אגב, לפקידת הקבלה, שאנחנו אורחים של המזקקה ולמחרת בבוקר צריכים להיות בזמן שנקבעה לנו הפגישה לסיור וטעימות במזקקת טלמור דיו. כששמעה זאת פקידת הקבלה, ביקשה מאיתנו סליחה ונכנסה לחדר האחורי ואחרי כמה דקות חזרה מחוייכת וסיפרה שנקבל את הסוויטה המלכותית של המלון. התבקשנו להשאיר את מפתחות הרכב, והשוער לקח את הרכב לחנייה בטוחה וחינם, והובטח שלמחרת יחזור הרכב לחזית המלון בשעה היעודה. להזמנת מלון בטולמור כנסו לקישור…

מבצעים ושדרוגים

בתי המלון גם משתמשים בהקצאות חדרים כהזדמנות למכור או לתגמל אורחים נאמנים. אם המלון אינו מלא, הצוות עשוי לשדרג אוטומטית חלק מהאורחים לקטגוריית חדרים טובה יותר. זה נפוץ במיוחד לאורחים תכופים או לבעלי מעמד בתוכנית הנאמנות של המלון. בנוסף, חלק מהמלונות מציעים שדרוגים בתשלום בעת הצ'ק-אין, המאפשרים לאורחים לשדרג את סוג החדר שלהם תמורת תשלום נוסף. זה יכול להיות win-win כי לרוב תוספת התשלום תהיה סמלית וכך תקבלו חדר טוב יותר, והמלון נהנה מתוספת הכנסה מחדר פנוי.

מלון קראון פלאזה, נמל התעופה סינגפור צ'אנגי Changi – סינגפור Singapore (צילום יח"צ חו"ל בוקינג.קום)

הגורם האנושי

מעבר למעמד שלכם בתוכנית הנאמנות של המלון (אם יש לכם כזאת), בתי המלון מתייחסים גם להעדפות ובקשות החדרים הספציפיים של האורחים בעת הקצאת חדרים ליום הבא. מלונות רבים מאפשרים בעת רישום ההזמנה, לציין את סוג החדר, הקומה או אפילו המיקום המועדף עליכם ויש שמאפשרים לציין זאת בעת ביצוע הצ'ק-אין, בדלפק הקבלה. למרות שאף מלון לא מבטיח להיענות לבקשות, בתי המלון יעשו כמיטב יכולתם כן להיענות לבקשתכם, במיוחד לחברי מועדון או אורחים חוזרים.

מלונות רבים ינסו לשדרג לאורחים שמודיעים להם שהם חוגגים אירוע או אפילו אורחים שמבקשים שדרוג מבעוד מועד לפני ההגעה למלון. שימו לב, שאורחים שמגיעים לשהות למספר לילות, לרוב יקבלו חדר באזורים שקט יותר כדי למנוע תלונות או טענות.

רישום יתר

ידוע שמלונות רבים וטובים, נוהגים לקבל הזמנות למספר רב יותר של חדרים מהקיבולת שלהם – Over Booking. ההנחה הידועה בכל ענף התיירות (גם בהזמנות טיסה) היא שתמיד יהיו ביטולים של הרגע האחרון, ועל כן מלונות מקבלים יותר הזמנות מכמות החדרים שלהם כדי לפצות על אי-הופעה No Show או ביטול פוטנציאלי של הרגע האחרון. במקרה כזה, אתם עלולים להגיע לדלפק הקבלה ולקבל תשובה שהמלון מלא עד אפס מקום, או אז, המלון ייתן עדיפות לאורחים שהם חברים במועדון הנאמנות של המלון או הרשת, כל הקודם לצ'ק-אין ו/או מי ששילם תעריף גבוה יותר. עקב עוצמת מערכת ההזמנות של בוקינג.קום, רוב המלונות יכבדו הזמנה דרך בוקינג ולא יכנסו לעימות עם מעצמת התיירות בוקינג.

סיפור של דחיית הזמנה: באחד הטיולים שלי, הגעתי עם קבוצה למלון מכובד באזור שדה התעופה של ציריך. בקבלת החדרים התברר שחסר חדר והמלון, לדברי פקיד הקבלה, מלא עד אפס מקום. הצעתו היתה שישלחו את האורח שאין לו חדר, למלון סמוך באותה רמה. כמובן שלא הסכמתי לסידור וחילקתי לכל חברי הקבוצה את החדרים לשביעות רצון כולם, ואילו לי לא נותר חדר. הודעתי למנהל הלילה של המלון, שאין בכוונתי להשאיר את הקבוצה ולעבור למלון אחר ללילה, ואני נשאר בלובי עד שימצאו מקום.

אחרי שנרגעו הרוחות ובשעת לילה מאוחרת, פתאום הגיע אלי פקיד הקבלה עם מפתח לסוויטה, במחיר של 2-3 חדרים רגילים. הכול עניין של התייחסות, מחיר וזמינות.

הערה: מסיבה זו, מעדיף להזמין באתר www.booking.com מעולם לא נדחתה הזמנה שלי.

אירוח בהתאמה אישית

וויט במרינה הרצליה (צילום אייל גוטמן)

במלונות רבים בימינו, מתייחסים לכל אורח כאילו הוא היחידי במלון ויודעים עליו הרבה – אורח במועדון החברים או לקוח חוזר, הפרופיל שלו ידוע והאירוח, כולל סוג החדר, נעשה בהתאמה אישית ויש מלונות שהפכו את התאמת האירוח לפרופיל האורח לחשיבות עליונה למתן חוויות יוצאות דופן. ידוע למשל על שומרי שבת שלא ישתמשו במעלית, ועל כן יקבלו חדר בקומה נמוכה כדי שיוכלו לעלות ולרדת ברגל בשבת. על כן, המלצתנו לספר למלון (גם בבוקינג או אפילו בדף הפייסבוק של המלון, יש אפשרות ומומלץ לשלוח הודעה עם הבקשות וההעדפות שלכם בעת השהות במלון). כל מה שתבקשו, לא בטוח שתקבלו, אבל כשתכתבו מראש את העדפותיכם ותסבירו לצוות המלון מדוע החדר שאותו אתם מבקשים יסייע לכם לחוויה חיובית יותר בזמן האירוח, יש סיכוי גדול שתקבלו את החדר המבוקש.

רשת מלונות ריץ Ritz ידוע במעקב אחרי הפרופיל האישי של אורחי מלונות הרשת. בפעם הראשונה בה התארחנו במלון, קיבלה את פנינו ערכת אורחים בחדר, עם ברכות ותמונות שלנו שהורדו מפרופיל הפייסבוק שלי, תוך ציון מה עשוי להיות חביב עלינו בתפריט המלון, באפשרויות הבילוי ובסך הכל מה יעשה לנו כיף וטוב בשהות במלון. בפעמים אחרות בהם היינו במלונות הרשת בעולם, ידעו כבר גם שם מה אהוב ומה היה כיף לנו וכך עוטפים ומפנקים את אורחי הרשת ברחבי תבל.

להזנת לינה במלון ריץ הרצליה בקישור…

לסיכום

יש לזכור, שאין שום ערובה לקבל את החדר הטוב ביותר, אבל הטיפים האלה בהחלט יכולים לשפר את הסיכויים שלכם לשדרג את החוויה.

עלו החודש

נושאים פופולריים

3 Responses

  1. איך אפשר לדעת שהכותב הוא דני בר? רק קוראים את הכתבה…
    לא ראיתי המלצות עליו…
    האיזכור של חברת Booking נראה מסחרי…

  2. שלום רב,
    אחרי קריאה לא נותר אלא רק להרים גבה…
    משאירה לשיקול דעת הקוראים…
    – כמדריך טיולים בחו"ל – מי זה???
    – עשר טיפים או עשרה טיפים???
    – רשתות מלון רבים או רשתות מלון רבות???
    -למה Booking מוזכרת כל כך הרבה???

    1. הבלוג דני בר הוא של דני בר – מדריך טיולי חו"ל מוכר וותיק. כל הפרטים בבלוג.
      למה בוקינג? כי זו הרשת האמינה והטובה ביותר להזמנת מלונות וללא תחרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *