חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגזין: חדשות רכב וטכנולוגיה של דני בר 7/2021

שיא מכירות כלי רכב רבעון ראשון 2021 ||| טכנולוגיות פורצות דרך לכלי רכב חשמליים ובכלל ||| טויוטה, קיה ולקסוס חדשות יצאו לאור ||| חדשות תחבורה, ושדרוגי כבישים בדרום ובמרכז ||| תחבורה ציבורית ובטיחות בדרכים ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…

רכב

טויוטה ראב4 RAV פלאג אין הייבריד 4X4 שנת 2021 (צילום יח"צ חו"ל)

טויוטה עם ראב4 פלאג אין הייבריד, 4X4

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה על השקת הגרסה הנטענת לרכב הפנאי-שטח הפופולרי והמבוקש טויוטה ראב4 הייבריד. בשנת 2020 היה הראב4 הרכב השני הנמכר ביותר בעולם, לאחר טויוטה קורולה שתפסה את המקום הראשון. הראב4 הוא גם הרכב הנמכר ביותר בישראל בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים והוא זוכה לפופולריות רבה מאוד גם בשוק המשומשות בזכות האמינות ושמירת הערך הייחודית שלו.

מאז השקתו כרכב ה-SUV הראשון בעולם בשנת 1994, הראב4 התפתח באופן עקבי על מנת לענות על צרכיהם והעדפותיהם המשתנים של הלקוחות, עם איכות, סגנון ורב תכליתיות שהבטיחו את מקומו כאחד מכלי הרכב הנמכרים בעולם. לאור הצלחת הראב4 כמכונית חלוצה בהנעה היברידית בקטגוריית רכבי הפנאי, טויוטה מרחיבה כעת את יתרונות הטכנולוגיה עם השקת הראב4 פלאג אין היברידי כספינת הדגל החדשה בהיצע הדגמים ההיברידיים שלה. הראב4 פלאג אין ההיברידי מבטיח להיות לא רק עוצמתי יותר אלא גם חסכוני יותר בדלק ובפליטות מזהמים, יותר מכל רכב אחר בקטגוריה.

גרסת פלאג אין היברידית-חשמלית ראשונה זו של הראב4 מתבססת על יותר מ- 20 שנות ניסיון בפיתוח טכנולוגיית ההנעה ההיברידית-חשמלית המובילה של טויוטה. דגם זה הוא גולת הכותרת של הדור החמישי של הראב4, אשר ביסס את מעמדו ההיסטורי כאחד מרכבי ה-SUV הפופולריים באירופה עם יותר מ-130,000 הזמנות מאז הושק בתחילת 2019, ובכלל זה יותר מ-115,000 מכוניות היברידיות-חשמליות.

ראב4 פלאג אין היברידי מציע ללקוחות פתרון שמאפשר להם ליהנות משני העולמות. הוא כולל את הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית המתקדמת ביותר של טויוטה, עם הספק גבוה יותר ודינמיקת נהיגה טובה יותר, ויש לו גם יכולת נסיעה אמיתית במצב חשמלי בלבד, מבלי לדאוג לטווח נסיעה, או צורך לעצור או לשנות את תוואי הנסיעה על מנת לטעון את הסוללה.

ביצועים מעולים של SUV  אמיתי דינמי וחזק ונסיעה חשמלית הטובה מאי פעם: מערכת ההנעה החדשה של הראב4 אפקטיבית ועוצמתית במיוחד עם הספק מערכת משולב של 306 כוח סוס, הוא יכול להאיץ ממצב עמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6 שניות, ולעקוף בכך את יתר המתחרים בעלי ההנעה הקונבנציונלית. יתרה מזאת, הראב4 פלאג-אין מתגאה בביצועי פליטות CO2 וחיסכון בדלק הטובים בקטגוריה: מנתונים של טויוטה לפי תקן WLTP, עולה כי פליטות ה- CO2 שלו הן 22 גרם/ק"מ, רמות נמוכות ביותר שאף רכב SUV פלאג אין היברידי עם הנעה 4X4 בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים אינו יכול להשתוות להן.

הראב4 פלאג אין היברידי בנוי על פלטפורמת GA-K של טויוטה, עם יתרונות דינמיים נוספים שהושגו הודות למיקום הסוללה ההיברידית מתחת לרצפת הרכב והורדת מרכז הכובד של הרכב. הראב4 פלאג אין המושק כעת מאובזר כסטנדרט במערכת הנעה חשמלית חכמה של כל הגלגלים AWD-i של טויוטה.

טויוטה ניצלה את השיפור בביצועי הכוח החשמלי כדי להעלות בצורה משמעותית את ההספק לעומת הראב4 ההיברידי הסטנדרטי. היא פיתחה סוללת ליתיום-יון חדשה עם קיבולת גבוהה והוסיפה ממיר מתחים (boost) משופר ליחידת בקרת ההספק של המערכת ההיברידית. מנוע הבנזין Hybrid Dynamic Force בנפח 2.5 ליטר מבוסס על מנוע הראב4 ההיברידי הרגיל עם שיפורים שנועדו לענות על דרישות הביצועים של מערכת פלאג אין היברידית. התוצאה היא לא רק נתוני האצה מעולים, לראב4 פלאג אין ההיברידי יש גם טווח נסיעה גדול יותר במצב EV חשמלי, עם אפס צריכת דלק ופליטות מזהמים.

עם ארבעה מצבי נהיגה קיימים, הנהג יכול לעבור בצורה חלקה מנהיגה היברידית לנהיגה חשמלית בלבד. מצב EV החדש מאפשר לראב4 פלאג אין ההיברידי לנסוע 75 ק"מ* במצב חשמלי בלבד (בכפוף למצב טעינת הסוללה ותנאי הנהיגה), יותר מכל SUV פלאג אין היברידי מתחרה אחר ויותר ממרחק הנסיעה היומיומית הממוצע באירופה העומד על 50 ק"מ. בנוסף, ניתן להגיע למהירות של עד 135 קמ"ש ללא התערבות של מנוע הבערה הפנימית, גם בהאצה מלאה. משמעות הדבר היא כי באופן ממוצע, בימות השבוע, הנסיעה בראב 4 פלאג אין יכולה להיות מבוססת על חשמל בלבד ללא כל שימוש בדלק. עם זאת טכנולוגיית הפלאג אין מאפשרת כמובן גם ביצוע נסיעות ארוכות, ללא כל צורך בתכנון מוקדם או בהסתמכות על תשתית טעינה חיצונית. על פי נתוני ביניים, לראב 4 פלאג אין הייבריד טווח נסיעה כולל של כ- 1,020 ק"מ בהינתן סוללה טעונה ומיכל דלק מלאים.

מערך סוללה היברידי-חשמלי חכם: לראב 4 פלאג אין הייבריד תא מטען נדיב עם נפח של 490 ליטר עד גובה נקודת החגורה וזאת הודות לכך שהסוללה כמעט שאינה גוזלת שטח מטען. המידות הקומפקטיות של סוללת הליתיום-יון מאפשרות למקם אותה מתחת לרצפת הרכב ומיקום הסוללה הנמוך עוזר גם להעניק לראב4 החדש מרכז כובד נמוך (גם בהשוואה לגרסאות הבנזין וההייבריד של הדגם) מאפיין אשר משפר את יציבות  הרכב ונוחות הנהיגה.

עיצוב ספורטיבי מעודן ואבזור פרימיום: סגנון העיצוב החיצוני ועיצוב תא הנוסעים יוצרים מראה ספורטיבי מעודן יותר לרכב הפנאי הפופולרי. בחזית ציפוי כהה לרשת הגריל הייעודית, המסגרת ושלוחות הפנסים, יחד עם גימור מטאלי חדש על הפגוש התחתון המדגיש את הרוחב והחוזק של הרכב. עיצוב גלגלי 19 אינץ' משלב גימורים מנוגדים מלוטשים מבריקים באפור או בשחור, ואילו בחלק האחורי של הרכב יש גימור דמוי מתכת לעיטור מתחת למגן וציפוי שחור בחלק התחתון.

בתא הנוסעים ניתן דגש לעיצובי ריפוד חדשים המעניקים תחושה ספורטיבית, עם דוגמאות מצולעים וניגודיות של פריטים באדום. מושבים עם ריפוד דמוי עור שחור יהיו זמינים עם פסים אדומים מרהיבים. הקונסולה המרכזית כוללת מסך מגע מולטימדיה 9 אינץ' – הגדול ביותר בדגמי ראב4 – לשליטה ברורה וקלה בפונקציות הבידור, המידע והקישוריות של הרכב.

מפרטי האבזור מבטאים את מעמדו של הראב4 פלאג אין ההיברידי כספינת דגל. התכונות והאופציות יכללו, בהתאם לרמות הגימור, גלגלי סגסוגת 19 אינץ', מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, שקע חשמל 220 וולט בתא המטען, גימור צבע חיצוני בשני גוונים, דלת תא מטען חשמלית, תצוגה עילית, מערכת שמע עם צג בגודל 9 אינץ' וחבילת המולטימדיה המתקדמת ביותר של טויוטה עם חיבור לסמראטפון של Apple CarPlay ו-Android Auto.

בטיחות ברמה הגבוהה ביותר: הראב4 פלאג אין הייבריד מצויד בחבילת מערכות הבטיחות האוטונומיות המקורית של טויוטה Toyota Safety Sense 2.5 הכוללת, בין היתר, מערכת קדם התנגשות Collision SystemPre- (PCS) הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך Dynamic Adaptive Cruise Control (DRCC), מערכת שמירת מרכז נתיב Lane Tracing Assist (LTA), מערכת אורות גבוהים אוטומטיים (Automatic High Beam (AHB וזיהוי תמרורי תנועה Road Sign Assist (RSA) ובנוסף, זיהוי רכבים בשטח מת והתראת רכבים חוצים מאחור והתראה על שכחת ילדים במושב האחורי.
ציון הבטיחות הוא 8 (ציון מקסימלי). הראב4 פלאג-אין הייבריד זמין להזמנות באתר טויוטה ובאולמות התצוגה בסוכנויות המורשות, במחיר החל מ- 254,900 שקלים. לתקופת ההשקה עמדת טעינה ביתית WALL BOX מקורית של טויוטה והתקנה בסיסית כלולות במחיר הרכב.

קיה עם Kia EV6

קיה EV6 החדשה מביאה לטווח ארוך, כוח ללא פליטה, טעינה מהירה במיוחד של 800 וולט ועיצוב ייחודי לשוק רכבי השטח המוצלבים. ה- EV6 היא המכונית הראשונה של קיה שהתבססה על הפלטפורמה החדשה הייעודית של החברה לרכבי חשמל סוללות (BEV).

הקרוסאובר החלוצי הזה – ה- BEV הייעודי הראשון שהושק תחת פילוסופיית העיצוב החדשה של קיה 'Opposites United' – מציג עיצוב EV מכוון לעתיד המאופיין בפרטי היי-טק. הוא מופעל אך ורק על ידי אנרגיה חשמלית, עם מבחר בתצורות מרובות ארוכות טווח ארוכות ללא פליטה. יכולת הטעינה של 800 וולט פירושה ש- EV6 יכולה לעבור בין 10 ל -80% טעינת סוללה תוך 18 דקות בלבד, בעוד שגרסת ה- GT, שתוכננה לעודד צרכנים עם ביצועי נהיגה מרתקים, יכולה להאיץ בין 0 ל -100 קמ"ש תוך 3.5 שניות עם מהירות מרבית של 260 קמ"ש.

ה- EV6 הוא ה- BEV הייעודי הראשון שהופק על ידי קיה באמצעות הפלטפורמה המודרנית החשמלית-גלובלית החדשה (E-GMP), ומהווה את החלק הראשון במעבר של קיה לעידן החדש של חישמול תחת סיסמת המותג החדשה 'תנועה המעניקה השראה. '. זה מתחיל גם את האסטרטגיה לטווח הבינוני-ארוך לרכבי BEV, פלאג-אין היברידי (PHEV) וכלי רכב היברידיים (HEV) המהווים 40 אחוז מסך מכירותיה של קיה עד שנת 2030, עם יעד מכירות שנתי של 1.6 מיליון יחידות עבור מודלים ידידותיים לסביבה אלה. כחלק מכך, קיה שואפת להגדיל את מכירות ה- BEV שלה ל- 880,000 יחידות בשנת 2030 ולהפוך למוכרת עולמית מובילה. קיה מתכננת לחזק את מערך ה- EV שלה עם 11 דגמי BEV חדשים עד שנת 2026 – שבעה שנבנו על אדריכלות E-GMP, וארבעה רכבים נגזרים המבוססים על דגמים קיימים.

“EV6 הוא התגלמותה של קיה החדשה. הוא נולד כדי לעודד כל מסע, באמצעות עיצוב נועז, הנדסה מתקדמת, טכנולוגיות חדשניות וביצועים חשמליים מרגשים ", אמר הו סונג סונג, נשיא ומנכ"ל קיה. "EV6 מייצג גם את תחילת המחויבות ארוכת הטווח של קיה לניידות בת קיימא, המאיצה את המעבר לא רק לתחבורה נקייה, אלא גם למוצרים, חומרים וייצור."

ה- EV6 יופק בדרום קוריאה. זה יימכר בשווקים גלובליים נבחרים החל מהמחצית השנייה של 2021, עם הזמנות מקוונות החל מה- 30 במרץ בחלק מהשווקים.

שפת עיצוב חדשה יוצרת איזון בין כוחות מנוגדים: ה- EV6 עוצב תחת פילוסופיית העיצוב החדשה של המותג 'Opposites United', השואבת השראה מהניגודים המצויים בטבע ובאנושות. במרכז הפילוסופיה העיצובית זהות חזותית חדשה המעוררת כוחות חיוביים ואנרגיה טבעית, עם שילובים מנוגדים של אלמנטים סגנוניים חדים וצורות פיסוליות.

קארים חביב, סגן נשיא בכיר וראש מרכז העיצוב הגלובלי של קיה, פירט: "EV6, כ- Kia EV הייעודי הראשון, הוא חלון ראווה של עיצוב ממוקד אנושי, פרוגרסיבי וכוח מחשמל. אנו מאמינים מאוד ש- EV6 הוא מודל משכנע ורלוונטי לעידן EV החדש. עם EV6, התכוונו ליצור עיצוב ייחודי ומשפיע באמצעות שילוב של תכונות היי-טק מתוחכמות בכמויות טהורות ועשירות תוך מתן EV ייעודי שמטרתו להגדיר את עתידנו".

גרסת ה- GT של ה- EV6 תוכננה לספק משהו אחר בכיתת הקרוסאובר, ומציעה מראה חיצוני מובהק ומשפיע עם מאפייני היי-טק, כמו גם רמות ביצועים חסרות תקדים של רכב חשמלי של קיה.

בחזית, "פרצוף הנמר" של קיה פורש מחדש לעידן הדיגיטלי. המהווים חלק מ'פני הנמר הדיגיטלי 'הזה, אורות היום מציגים מראה אלגנטי ומודרני וכוללים דפוס אור דינמי' רציף '. מתחת לזה, צריכת אוויר נמוכה מרחיבה את חזית המכונית ויזואלית ומדגישה את תדמית ההיי-טק שלה.

פרופיל הצד מציג צללית בהשראת קרוסאובר, שהיא מודרנית, מלוטשת ואווירודינמית. קו אופי עובר בתחתית הדלתות, ומתעקל כלפי מעלה לכיוון קשתות הגלגלים האחוריות כדי להאריך חזותית את פרופיל המכונית. תוכנן בחלקו לממש ביצועים אווירודינמיים אולטימטיביים, האחורי מציג עמוד C משופע עם תוספת מבריקה ושחורה משולבת שנראית מאריכה את זכוכית החלון. מעל זה יושב ספוילר גג בולט מסוג כנף המתעל אוויר כלפי מטה לעבר ספוילר תחתון מורם, היושב על גבי מקבץ התאורה האחורי הייחודי של המכונית.

צדדי ומרווח בפנים הודות לסוללה השטוחה מתחת לרצפה: מוצר מובהק של עידן ה- EV, עיצוב הפנים נהנה מאוד מהיישום של פלטפורמת E-GMP הייעודית של קיה. למרות הממדים החיצוניים הקומפקטיים של ה- EV6, בסיס הגלגלים של 2,900 מ"מ מביא למרחב תא הנוסעים דומה לרכבי שטח רבים בגודל בינוני.

יוכן פאזן, סגן נשיא לעיצוב פנים, אמר: "אנשים נמשכים תחילה מהחלק החיצוני של המכוניות, אך בסופו של דבר הם מתאהבים בפנים – שם הם מבלים את רוב זמנם. לכן, עיצוב חלל מעורר השראה ל- EV6 היה הדבר החשוב ביותר עבורנו. אנו מאמינים ש- EV6 יכולה לעודד לקוחות באמצעות הגברת היצירתיות שלהם".

אחד האלמנטים הבולטים ביותר הוא מסך אינפוטיינמנט מעוקל בהיי-טק. שפת הצורה הפשוטה של ​​המסך הרחב ולוח המחוונים מעניקה לחלל הפנים תחושה פתוחה.

מושבי הרפיה הם דקים, קלים ועכשוויים, ולבושים בבדים מודרניים, מעניינים מבחינה ויזואלית וחזקים שנוצרו באמצעות פלסטיק ממוחזר – שווה ערך ל -111 בקבוקי מים מפלסטיק.

ה- EV6 מציע אריזות פנים אינטליגנטיות וגמישות ושפע של אזורי אחסון בתאים, כולל שטח תא מטען של 520 ליטר (VDA) עם מושבי השורה השנייה במקום. כאשר מושבי השורה השנייה מקופלים כלפי מטה, יכולת האחסון עולה לכ -1,300 ליטר. המכונית כוללת גם תא מטען קדמי המספק עד 52 ליטר שטח אחסון נוסף לדגמי 2WD ו -20 ליטר לדגמי AWD.

טווח ארוך, הנעה לכל הגלגלים ופליטת אפס: EV6 מציע לרוכשים תצורות מרובות של תצוגות הנעה חשמליות מלאות ללא פליטה, כולל ערכות סוללות בעלות טווח ארוך (77.4 קוט"ש) וסטנדרט (58.0 קוט"ש). EV6 GT-line זמין עם חבילות סוללות לטווח ארוך וגם לטווח סטנדרטי, ואילו EV6 GT כולל את מארז הסוללות לטווח הרחוק בלבד. זהו הרכב החשמלי הראשון של קיה שהיה זמין עם אפשרויות דו-גלגלי (2WD) או הנעה לכל הגלגלים (AWD) – האחרון מציע יכולת דינמית משופרת אפילו בתנאים המאתגרים ביותר.

ה- EV6 2WD 77.4 קוט"ש יכול לנסוע מעל 510 ק"מ בטעינה אחת במחזור המשולב WLTP. עם מומנט מרבי של 605 ננומטר הזמין בגרסת ה- AWD, ה- EV6 יכול להאיץ בין 0 ל -100 קמ"ש תוך 5.2 שניות בלבד. חבילת הסוללה של 77.4 קוט"ש משולבת למנוע חשמלי של 168 קילוואט (229ps) המניע את הגלגלים האחוריים, ובדגמי AWD מנוע חשמלי של 239 קילוואט (325 ps) מניע את הגלגלים הקדמיים והאחוריים.

EV6 58.0 קוט"ש יכול להאיץ בין 0 ל -100 קמ"ש תוך 6.2 שניות, עם מומנט מרבי של 605 ננומטר הזמין בגרסת ה- AWD. חבילת הסוללה של 58.0 קוט"ש משולבת למנוע חשמלי של 125 קילוואט המניע את הגלגלים האחוריים, ובדגמי AWD מנוע חשמלי של 173 קילוואט מניע את הגלגלים הקדמיים והאחוריים.

גמישות פלטפורמה לביצועים חשמליים: ה- E-GMP הייעודי החדש של קיה מפחית את המורכבות באמצעות מודולריזציה ותקינה, ומאפשר פיתוח מהיר וגמיש של מוצרים בעלי תכונות מגוונות. פיתוח גמיש זה יכול לספק את צרכי הלקוחות השונים לביצועי הרכב בתוך קו דגם יחיד כמו EV6.

מצויד במנועים כפולים של 430 קילוואט, EV6 GT מעלה ביצועים חשמליים לרמה אחרת. עם מומנט מרבי של 740 ננומטר, גרסת ה- AWD GT מאיצה מ -0 ל -100 קמ"ש ב -3.5 שניות מעוררות עיניים ויכולה להגיע למהירות מרבית של 260 קמ"ש (יעדי פיתוח ראשוניים). בתוספת תוכנת דיפרנציאל מוגבלת החלקה אלקטרונית לגרסת EV6 GT בלבד, הנהגים ייהנו משליטה בטוחה ומנסיעה דינמית וטיפול בכל התנאים.

“גרסת ה- GT של EV6 מדגימה את המנהיגות הטכנולוגית שלנו באמצעות שילוב של טעינה מהירה במהירות וביצועי תאוצה כמו מכונית סופר ספורטיבית. עם פלטפורמת ה- EV הייעודית שלנו, אין צורך להתפשר בין מרחב מעורר השראה לביצועים ", אמר אלברט בירמן, נשיא וראש חטיבת מו"פ בקבוצת יונדאי מוטור.

טעינה מהירה במיוחד של 800 וולט: טעינה של 80 אחוז תוך 18 דקות בלבד; פונקציה חדשה לרכב לעומס (V2L) ה- EV6 מציע יכולות טעינה של 800 וולט ו -400 וולט, ללא צורך ברכיבים או מתאמים נוספים. המכונית מסוגלת לטעון במהירות גבוהה בין 10 ל -80 אחוז תוך 18 דקות בלבד בכל הווריאציות או לחיוב מלא של 100 ק"מ של טווח נסיעה בפחות מארבע וחצי דקות כאשר זיווג 2WD לסוללה של 77.4 קוט"ש. אוֹפְּצִיָה.

מערכת הטעינה של המכונית גמישה יותר ממחשבי BEV מהדור הקודם בזכות יחידת בקרת טעינה משולבת (ICCU). ה- ICCU מאפשר פונקציית רכב חדש לעומס (V2L) המסוגלת להוציא אנרגיה מסוללת הרכב. פונקציית V2L יכולה לספק כוח של עד 3.6 קילוואט והיא מסוגלת, כדוגמה, להפעיל טלוויזיה ומזגן בגודל 55 אינץ 'בו זמנית במשך יותר מ 24 שעות. המערכת מסוגלת גם לטעון EV נוסף, במידת הצורך.

עם יותר מ -35% טעינה בסוללה, ה- EV6 יכול לגרור פריטים במשקל של עד 1,600 ק"ג. יחד עם פונקציית V2L, EV6

מקסימום טווח נסיעה ויעילות: ה- EV6 מצויד בטכנולוגיות התאוששות אנרגיה כדי למקסם את טווח הנסיעה. זה כולל את משאבת החום החסכונית באנרגיה מהדור האחרון של קיה, שמנפה את חום הפסולת ממערכת נוזל הקירור ברכב. זה מבטיח שבמינוס שבע מעלות צלזיוס המכונית תוכל להשיג 80% מהטווח שיהיה אפשרי ב 25 מעלות צלזיוס.

כמו כן מוצג הדור האחרון של מערכת הבלימה המחודשת החכמה של קיה, המופעלת על ידי משני ההנעה מאחורי ההגה כך שנהגים יכולים להאט במהירות ובקלות את המכונית ולהחזיר אנרגיה קינטית כדי למקסם את טווח הנסיעה והיעילות. נהגים יכולים לבחור בין שש רמות בלימה מתחדשות (ללא, 1 עד 3, 'i-PEDAL' או מצב אוטומטי), תלוי ברמת התאוששות האנרגיה הרצויה. מצב הנהיגה 'i-PEDAL' של המערכת גם מאפשר לרכב לקצור את כמות האנרגיה המרבית מבלמיו, ומאפשר לנהג להפסיק את המכונית בלי לעבות את דוושת הבלם.

תכונות קישוריות ואינפורמציה חדשים לעידן EV: EV6 מציגה חבילה של טכנולוגיות המשפרות בטיחות, קישוריות ואינפורמציה. הם נועדו להפוך את הנסיעה לבטוחה יותר, קלה יותר ולחוצה פחות.

מערכת האינפוטיינמנט ההייטק כוללת מסכים כפולים בגודל 12 אינץ '. תצוגות מעוקלות המוחלות על EV6 כוללות לוחות סרט דקים המשתמשים במבנה חדש ובטכנולוגיה מתקדמת להפחתת השפעת האור. האשכול ומערכת האינפורמציה מחוברים כאילו היו עטופים סביב גוף אחד בזכוכית מחוזקת. משתרע מההגה למרכז המכונית, הוא מציג אשכול דיגיטלי מול הנהג, ומערכת אינפוטיינמנט מעל הקונסולה המרכזית.

ה- EV6 כולל גם מערכת תצוגה ראשית מעלה (AR), המקרנת מידע נהיגה על בסיס השמשה הקדמית בקו הראייה של הנהג. המערכת מציגה התראות ממערכת הסיוע המתקדמת לנהג ברכב, פרטי מהירות הרכב והוראות ניווט פנייה אחר פנייה.

הגרסה האחרונה של מערכת המכוניות המחוברות החדשנית של קיה 'קיה קונקט', ששמה בעבר UVO, כלולה, ומציעה מגוון שירותי Kia בזמן אמת ועדכונים מהאוויר (OTA). נגיש דרך מסך המגע, Kia Connect מאפשר למשתמשים למצוא מיקומים ותמחור של נקודות טעינה של EV, להציג את מצב הטעינה של הרכב שלהם, לתכנן לוחות זמנים טעונים חכמים ולבדוק את רדיוס הטווח בהתבסס על הטעינה שנותרה.

קיימת גם מערכת שמע סראונד עוצמתית של Meridian® בעלת 14 רמקולים, ראשונה ל- Kia BEV ומספקת חווית סאונד ממש. מערכת השמע בת 14 הרמקולים תוכננה על ידי המומחים במרידיאן וכוללת כמה מהטכנולוגיות הקנייניות של חלוץ האודיו של חלוץ האודיו (DSP). פילוסופיית הצליל המרכזית של מרידיאן שולבה ב- EV6 המאפשרת ללקוחות ליהנות מאודיו טבעי, אמיתי ואותי בתנועה.

מערכת הרמקולים מציעה גם Active Sound Design (ASD), מאפיין שפותח לאחרונה על ידי Kia, המספק לנהגים משוב נשמע למהירות בה המכונית נוסעת ונשלטת באמצעות ממשק משתמש.

מערכת סיוע נהגים מתקדמת עם עזרת חניה מרחוק: ה- EV6 מציע רמות מובילות של בטיחות ונוחות בזכות החבילה המשופרת של מערכות סיוע לנהג (ADAS). הם מסייעים להפחתת רבים מהסכנות והלחצים הטמונים בנהיגה, תוך הגנה על נוסעים ומשתמשי דרך אחרים בכל נסיעה.

Safe Exit Assist (SEA) מסייע לאנשים להימנע מהתנגשויות ברכב צדדי בעת יציאה מ- EV6. כאשר הנוסע פותח את הדלת ליציאה מהרכב לאחר עצירה, המערכת מספקת אזהרה אם מתגלה רכב מתקרב מהצד האחורי. SEA גם מסייע בשמירה על סגירת הדלת האחורית באמצעות הפעלת נעילת הילדים האלקטרונית.

מסייע ליין בעקבות (LFA) עוזר למרכז את הרכב בנתיב. בנהיגה ניתן להפעיל ולכבות את ה- LFA בלחיצת כפתור.

מסייע לנהיגה בכביש 2 (HDA 2) מסייע בשמירה על מרחק ומהירות מוגדרים מהרכב שלפניו בנסיעה על כביש מהיר ומסייע גם למרכז את הרכב בנתיב, אפילו דרך עקומה. במקרה של רכב סמוך הנוסע בסמיכות, HDA 2 מסייע בכוונון דרכו של ה- EV6, כדי למנוע כל סיכון אפשרי להתנגשות. כמו כן, כשידי הנהג על ההגה ומעל למהירות מסוימת, לחיצה על גבעול המחוון תעביר את המכונית לנתיב המקביל.

מסייע חניה חכם מרחוק (RSPA) מסייע בחניה מרחוק או ביציאה ממקום חניה כאשר הנהג מפעיל את EV6 מחוץ לרכב.

לקסוס עם השקה עולמית של LF-Z החשמלית

לקסוס צברה עמדת שוק ייחודית באמצעות פיתוח מקביל של מגוון רחב ביותר של רכבים חשמליים היברידיים פרימיום בעולם וייצור מכונית העל LFA ודגמי ביצועים "F" יסודיים אחרים. האסטרטגיה החשמלית ההיברידית שלה הניבה כמעט שני מיליון מכירות ברחבי העולם מאז כניסת ה- RX 400h בשנת 2005, ואילו כיום היא מציעה למכירה תשעה דגמים חשמליים היברידיים וסוללות בסביבות 90 מדינות ברחבי העולם. השיא המובהק שלה כחדשנית טכנולוגיה ומובילה עולמית בתחום ההסעות החשמליות מעניק לה את הפלטפורמה המושלמת ממנה לעמוד באתגרים חדשים.

https://www.youtube.com/watch?v=UpZ23vlfz9A

תעשיית הרכב נמצאת בתקופת טרנספורמציה של פעם במאה, בה היא צריכה להתמודד עם שינויים חסרי תקדים באורחות חייהם ובערכים של אנשים, תוך שהיא מספקת ניידות תוך עמידה במשימה החברתית הדחופה של ניטרליות פחמן ואימוץ מטרות פיתוח בר קיימא של האו"ם (SDG).

בהסתמך על ניסיונה ואימץ חדשנות באמצעות חזונה של לקסוס המחושמלת, לקסוס תיישם את חוזקות המחקר והפיתוח שלה למקסימום כדי להשיג מטרות אלה תוך שהיא תמשיך לעלות על ציפיות הלקוחות עם מכוניות באיכות פרימיום המספקות מעורבות נהיגה נהדרת ואומנות יוקרתית.

הרעיון החדש של LF-Z Electrified משלב ביצועי נהיגה, סטיילינג וטכנולוגיות שלקסוס מתכננת לממש עד שנת 2025. היא תקדם עוד יותר את חתימת הנהיגה של לקסוס, ותביא מומחיות שנצברה בפיתוח מכוניות ביצועים עם הזדמנויות חדשות שמציעות מכוניות החשמל המחושבות כדי לתת לנהג. היענות יוצאת דופן ותחושה של חיבור מלא לרכב שלהם.

LF-Z Electrified מספק זאת באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ופלטפורמת EV ייעודית. לדוגמא, הוא משיג ביצועים דינמיים מעולים, הודות למיקום האידיאלי של הסוללה והמנוע החשמלי, טכנולוגיית הנעה לכל הגלגלים DIRECT4 ותכונות אחרות שמבטיחות מידה גבוהה של חופש ניידות המבדיל אותה מכלי רכב קונבנציונליים. הוא גם מספק פונקציות מתקדמות בתחום המידע על הגישה העומדות לרשות לקוחות לקסוס בעתיד הקרוב.

עד שנת 2025, לקסוס תציג 20 דגמים חדשים או משודרגים, כולל יותר מ -10 חשמל סוללות (BEV), חשמל היברידי פלאגין (PHEV) וטעינה עצמית היברידית (HEV) כדי לענות על הצרכים של מדינות ואזורים שונים ברחבי עוֹלָם. היא תחזק את טווח הליבה של סדאן ורכב שטח וכן תבחן את האפשרות להציג סוגי רכבים חדשים, כמו דגמי ספורט, מכוניות המתאימות לנהיגת נהג ודגמים בקטגוריות חדשות לחלוטין. לאורך כל הדרך, לקסוס תעמוד באתגר לספק ערכי פרימיום חדשים, תוך חריגה מהציפיות המגוונות של לקוחותיה ברחבי העולם.

לקסוס מתכוונת להציע גרסאות מחשמלות של כל הדגמים שלה עד שנת 2025, כאשר היא מצפה גם שרכבים מחשמליים יהוו יותר ממחצית מכירותיה העולמיות. מטרתו היא להשיג ניטרליות פחמן לאורך כל מחזור החיים של כל הדגמים שלה עד שנת 2050, כולל בייצור חומרים, לוגיסטיקה של חלקים ורכבים וסילוק ומחזור. בנוסף לבחירה קפדנית של החומרים המשמשים ברכביה, לקסוס תבחן גם את ההשפעה הסביבתית של אופן ייצור אותם חומרים.

במרץ 2024 תפתח לקסוס מרכז עסקים וטכנולוגיה חדש בשימויאמה, מחוז אייצ'י, יפן, כדי להאיץ את התכנון והפיתוח של מוצרים חדשים. זה יפגיש את הצוותים העוסקים בתכנון, פיתוח ותכנון של הדור הבא של כלי הרכב ויקדם שיתוף פעולה פתוח ובעל ערך עם שותפים חיצוניים. גישה ממוקדת זו לעבודת צוות תסייע בהגדלת תגמולי הלקוחות, כגון מימוש הפוטנציאל המלא של חתימת הנהיגה של לקסוס.

קוג'י סאטו, נשיא ומנהל מיתוג ראשי, לקסוס אינטרנשיונל: "ברצוני להביע את כבוד לבבי לכל האנשים ברחבי העולם העובדים כל כך קשה מול קשיים שונים. תוך כדי הגשמת המשימה החברתית שלנו לממש חברה ניטרלית מפחמן, נמשיך לספק את הכיף והשמחה שמכוניות מביאות, ונתרום לאושר ולחיוך של לקוחותינו וכל העוסקים בלקסוס. החל משני דגמים חדשים שייצאו השנה, נמשיך לפתח מוצרים חדשניים שיוסיפו צבע לאורח החיים המגוון של לקוחותינו. אנו מקווים שתצפו לעתידה של לקסוס עם רצונה העז ליצור חברת ניידות עתידית".

LEXUS LF-Z מחשמל – תכונות עיקריות: LF-Z Electrified מציג תצוגה מקדימה של עתידה של לקסוס, עם עיצוב, נהיגה וטכנולוגיות מתקדמות שיופיעו בדגמים חדשים שיוצגו עד שנת 2025.

חיבור אנושי ומכונה משופר: חתימת הנהיגה של לקסוס מעניקה לנהג תחושה שהוא מחובר בצורה חלקה לתאוצה, האטה והיגוי של המכונית בכל עת, עם תגובות לינאריות מהירות הנאמנות לתשומות ולכוונות שלהם.

העיצוב וההנדסה של ה- LF-Z Electrified מייצרים איכות נהיגה זו, בעלי מאפייני אינרציה אידיאליים הודות למיקום האופטימלי של הסוללה והמנוע. משמעות החשמל היא שאריזת המכונית אינה מוגבלת על ידי נהיגת הגלגלים דרך המנוע ותיבת ההילוכים, התפתחות בתפעול הרכב הבסיסי המסייעת למימוש חתימת הנהיגה של לקסוס.

מיקום הסוללה לאורך הרצפה גורם למבנה רכב נוקשה יותר, מוריד את מרכז הכובד של המכונית ומסייע בקליטת רעשים ותנודות משטח הכביש. גישה זו מעלה עוד יותר את רמת השקט ונוחות הנסיעה – סימני ההיכר הותיקים של רכבי לקסוס – וגם הופכת תא נוסעים מרווח ונוח יותר.

מערכת DIRECT4 החדשה של לקסוס מאפשרת שליטה חופשית ועצמאית בכוח ההנעה של המנוע בעל המומנט הגבוה לכל ארבעת הגלגלים. זה יסתגל לספק הנעה קדמית, אחורית או כל הגלגלים בהתאם לכל מצב נהיגה, שיסייע בשליטה על תנוחת הרכב. הוא מגיב לשימוש הנהג במאיץ ובהגה כדי לתת ביצועי תאוצה ופנייה חזקים, בהתאמה מושלמת לכוונות הנהג.

ההגה הוא באמצעות חוט, ולכן אין חיבור מכני לפיר ההגה. זה נותן מתאם ישיר יותר בין פעולת ההיגוי לכוח המניע כך שהרכב יכול להסתובב עם פחות זווית היגוי בתגובה לתנאי הנהיגה. הנהג יחווה את היתרונות של טכנולוגיה מתקדמת זו עם דיוק היגוי גדול יותר התואם את כוונותיהם. המערכת האלקטרונית לחלוטין מסננת גם את התנודות הלא רצויות מעל פני הכביש, תוך שהיא מתקשרת עם תחושת ההיגוי הדרושה כדי להניע ולנהוג.

כיוון לעתיד לעיצוב לקסוס: ה- LF-Z Electrified הוא מושג לימודי המציג תצוגה מקדימה של התפתחות עיצוב העיצוב של לקסוס, מכוון לצורה פשוטה ושובת לב המושרשת בפרופורציות חזקות ומראה ייחודי. הצורה הכוללת כוללת חלק תא נוסעים חלק עם אף נמוך ופסגה מאחור – מאפיין עיצובי הייחודי לרכבי חשמל. הגלגלים בקוטר הגדול נדחקים לפינות הרכב, עוזרים בהורדת מרכז הכובד ויוצרים עמדה רחבה.

המעצבים לקחו את האתגר לפתח את צורת ציר הלקסוס האיקונית למימוש "גוף ציר" חדש, ויצרו ביטוי חדש לארכיטקטורה של הרכב. העיצוב מתייחס גם לביצועיה של מערכת DIRECT4 עם שינויים חלקים ודינמיים במשטח הדלתות מלפנים ומאחור וטיפול מושך את העין בקשתות הגלגלים.

מאחור, עיצוב אופקי נקי ופשוט משלב צורה המדגישה את הגלגלים ליצירת עמדה עוצמתית. אורות השילוב האחוריים הדקים והאופקיים כוללים לוגו חדש של לקסוס, המסמל דור חדש של עיצוב לקסוס.

קוקספיט טאזונה חדש וקונספט פנימי פתוח: הרעיון החדש של טאזונה לתא הטייס לוקח את הגישה המרכזית של לקסוס במרכז האדם לרמה גבוהה יותר. זה בהשראת היחסים בין סוס לרוכב, שם הפקודות מועברות על ידי שימוש במושכות, המתפרשות כאן על ידי תיאום הדוק של מתגים על ההגה ותצוגת ראש. זה מאפשר לנהג לגשת לפונקציות ולמידע ברכב באופן אינטואיטיבי, מבלי שיצטרך להזיז את קו הראייה שלו ותוך כדי לשמור על תשומת לבו בדרך קדימה.

תא הטייס הוא לב הרכב, ואילו לוח המכשירים ואלמנטים אחרים ממוקמים נמוך יחסית למטה ביחס לנוסעים. זה יוצר תחושה מרעננת של פתיחות ואיכות אומוטנאשי מסבירת פנים של חלל אירוח בו נשקלו בקפידה כל פרט.

חיבור חלק מהכיסוי לדלתות הקדמיות והאחוריות מעניק לחלל תחושה נקייה ואיכותית. הגג הפנורמי מזכוכית מוסיף לתחושת הפתיחות בכל תא הנוסעים.

מקורות מידע לנהג, כמו תצוגת ראש המציאות הרבודה (AR), מדידת מסך מגע מולטימדיה ואלמנטים אחרים, כלולים במודול יחיד, ואילו בקרות מערכת הנהיגה מקובצות סביב ההגה. פריסה זו מציעה את הכיוון של הדור הבא של עיצוב פנים לקסוס, כאשר התצוגה הקדמית מורחבת וקו הראייה של הנהג נמשך באופן טבעי קדימה.

תכונות מתקדמות להעשיר את חוויית הנהיגה: הבינה המלאכותית (AI) של ה- LF-Z Electrified מספקת תמיכה מתמדת ולוקחת תפקיד פעיל על ידי לימוד העדפות הנהג ומאפייני ההתנהגות שלו. תקשורת קולית תורמת לקלות הנהיגה. פונקציית הזיהוי הקולי משתמשת ב- AI האחרון כדי לזהות, ללמוד ולהסתגל להרגלים ולהעדפות הנהג, תוך מתן תמיכה במשימות כגון תכנון מסלולי נהיגה ומסירת מידע יעד. אינטראקטיביות זו תבנה דיאלוג בין ה- AI לנהג, ותשפר את חווית הנהיגה ותעניק תמיכה כמו קונסיירז' באורח החיים.

מפתח דיגיטלי מעניק למשפחה ולחברים גישה למכונית מבלי לשתף מפתח פיזי. ניתן להפעיל פונקציות רכב גם באמצעות טלפון חכם, כמו נעילת דלתות ונעילה. על ידי מתן גישה לספקי השירות לרכב באמצעות המפתח הדיגיטלי, נהגים יכולים לאפשר שירותים כגון משלוח חבילה לרכב ושיתוף רכב.

הדלתות משתמשות במערכת E-Latch. כאשר הנהג או הנוסע מתקרבים לרכב כשהם נושאים מפתח, ידית הדלת הנשלפת מציגה את עצמה אוטומטית; לאחר מכן ניתן לפתוח את הדלת ולפתוח אותה בצורה חלקה פשוט על ידי נגיעה בחיישן בתוך הידית. ליציאה מהרכב ניתן לפתוח את הדלת על ידי לחיצה על מתג פתיחת הדלת. חיישנים ברכב עוקבים אחר האזור שמסביב ומזהירים מפני רכב או רוכב אופניים שמתקרבים, ומפחיתים את הסיכון לתאונה בעת היציאה מהרכב.

הגג הפנורמי עשוי מזכוכית אלקטרוכרומית הניתנת לעמעום בעת הצורך ובעלת פונקציות לפרטיות ותאורה המשקפות את שמי הלילה. כדי לשקף את שמי הלילה. לוח מגע במרכז הגג מאפשר לדיירים מלפנים ומאחור לתקשר זה עם זה, בעוד שבמושבים האחוריים יש פונקציות עיסוי ושכיבה.

מערכת השמע של מארק לוינסון מהדור הבא משחזרת את איכות הצליל של אולמות קונצרטים בינלאומיים בתוך החלל האקוסטי של המכונית. שליטה מדויקת ברמקולים מאפשרת ליהנות ממוסיקה הן אצל הנהג והן ביושביה בתנאים אידיאליים. פונקציית ניהול קול עם ביטול רעשים יכולה לסנן רעשי סביבה בתא, ולהקל על הדיירים לנהל שיחה ביניהם.

מסירות רכב ברבעון הראשון של 2021

יונדאי i30 N החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

שיא במסירות רכב ברבעון הראשון של 2021 עם 100,446 מכוניות חדשות על כבישי ישראל.

יונדאי עם 15.806 כלי רכב לעומת 13,170 בתקופה מקבילה אשתקד.

טויוטה עם 13,034 לעומת 10,537 מכוניות חדשות ברבעון ראשון 2021

קיה עם 11,610 מכוניות חדשות ינואר-מרץ 2021 לעומת 10,269 בשנה שעברה

סקודה 7755 לעומת 7318 אשתקד

מיצובישי עם 5861 מסירות לעומת 5733 בשנה שעברה

מאזדה עם 5782 מסירות ברבעון ראשון לעומת 4153 אשתקד

סיאט עם 4987 מסירות לעומת 4153

שברולט עם 3593 השנה ו- 3408 שנה שעברה

רנו עם 3360 לעומת 2832 אשתקד

ניסאן עם 3009 מסירות לעומת 3146 שנה שעברה.

סה"כ נמסרו השנה ברבעון הראשון 100,447 מכוניות שזה גידול של 18% לעומת תקופה מקבילה שנה שעברה ושיא ישראלי חדש לרבעון ינואר-מרץ.

זמן הקורונה Corona Time

סופיה עם תחנה לבדיקות מהירות בטבריה

התחנה הוקמה בטבריה ותחנות נוספות יוקמו בהמשך באילת, תל אביב וירושלים. המהלך מתבצע ביוזמת סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם, הספקית הרשמית של משרד הבריאות העומדת מאחורי הטכנולוגיה באיים הירוקים באילת ובים המלח. בתחנה ניתן לבצע בדיקת אנטיגן מדויקת, לקבל תוצאה מיידית באמצעות סמס ולהציגה בכניסה לכל בתי המלון באזור הכנרת והסביבה הפועלים בתו ירוק.

התחנה ממוקמת זמנית בצמוד למלון קיסר פרמייר טבריה ומאוישת על ידי פרמדיקים של חברת מדיצ'ק. הבדיקות נערכות על פי הנחיות משרד הבריאות ומתווה התו הירוק לתיירות. הבדיקה מתאימה לילדים, נוער, תיירים, מבוגרים ועובדי מלונות שטרם התחסנו.

הנופשים מוזמנים להגיע ולבצע במחיר של  50 שקל בלבד, בדיקה מאושרת FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות עם דיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות ובנוסף יכולת לזהות את יתר המוטציות.

סופיה היא פריצת דרך שפותחה על ידי תאגיד קווידל האמריקאי, עברה תיקוף על אלפי נבדקים, צברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות. עד היום כבר הותקנו מכשירים שרכש משרד הבריאות, בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בקופות החולים בוועדת הבחירות המרכזית ובכניסה לאיים הירוקים. גם מקומות עבודה רבים כמו חברות הייטק ומפעלים רכשו ביוזמתם את הטכנולוגיה במטרה לחזור לשגרה עם בדיקות סופיה מהירות, מתקדמות ומדויקות לצד המשך התחסנות העובדים.

בסמוך להגעה לבדיקה בתחנה בטבריה ניתן להתקשר או לשלוח ווטסאפ לפרמדיקים לטלפון שמספרו: 053-3451388.

לקבלת מידע מקצועי לנציגי בתי מלון ומוסדות תיירות אודות התחנות העתידות להיפתח בקרוב באזורי הארץ האחרים, ניתן להתקשר או לשלוח ווטסאפ לצוות של סופיה ישראל מקבוצת רימיפארם לטלפון שמספרו: 050-7214528

חוזרים לבייסבול עם בדיקות קורונה מהירות בכניסה לאיצטדיונים

בשורה לאוהדי הבייסבול האמריקאי, סן דייגו פדרס, אחת מקבוצות הליגה הבכירה ה – MLB ותאגיד האיבחון האמריקאי קווידל, הכריזו על שיתוף פעולה חדש שמטרתו חזרה לשגרת הספורט האהובה על מיליוני אמריקאים. תאגיד קווידל העומד מאחורי פריצת הדרך המתקדמת של סופיה, בדיקת הקורונה הראשונה בעולם והנפוצה בישראל, הפך להיות שותף האבחון הרשמי של קבוצת סן דייגו פדרס. במסגרת שיתוף הפעולה, מספק התאגיד לאצטדיון הקבוצה האמריקאית, מכשירי סופיה מתקדמים בדיוק כמו אלו שהוצבו בישראל באיים הירוקים באילת ובים המלח. המטרה היא שלצד המשך החיסונים והחיים בצל הנגיף, יערכו בדיקות קבועות לצוות השחקנים עם תשובה בתוך 15 דקות וכן לאוהדים שמגיעים לאצטדיון לבילוי הפופולארי.

אריק גרופנר מנכ"ל קבוצת הבייסבול סן דייגו פדרס: "השותפות שלנו עם קווידל עוזרת להחזיר את ההתרגשות של משחקי ליגת הבייסבול לאוהדים. בדיקות הקורונה המהירות של סופיה מספקות תוצאות תוך 15 דקות בלבד, מה שמעניק לצוות פדרס ואצטדיון הבייסבול פטקו פארק תחושת ביטחון ביתית".

דאגלס בראיינט, מנכ"ל תאגיד קווידל: "הצוות שלנו היה בחזית המאבק נגד מגיפת הקורונה מאז תחילתה. היינו הראשונים שפיתחנו בדיקות אנטיגן מהירות כדי לספק פתרון לאבחון הנגיף ולעזור להגביל את התפשטותו. סן דייגו היא הבית שלנו וזה מעניק לנו גאווה אדירה להיות שותפים של הפדרס ולעזור להבטיח שכל השחקנים והאוהדים ירגישו בטוחים בבית עם בדיקות סופיה מהירות Go Padres!".

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. הבדיקה מבוססת אנטיגן, מזהה את נגיף הקורונה עם דיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות וכן יכולת לזהות את כל יתר והמוטציות. סופיה עברה תיקוף על אלפי נבדקים, צברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות והפכה לספק הרשמי של משרד הבריאות עוד בעיצומה של המגיפה. עד היום כבר הותקנו מכשירים שרכש משרד הבריאות, בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בקופות החולים בוועדת הבחירות המרכזית ובכניסה לאיים הירוקים. גם מקומות עבודה רבים כמו חברות הייטק ומפעלים רכשו ביוזמתם את הטכנולוגיה במטרה לחזור לשגרה עם בדיקות סופיה מהירות, מתקדמות ומדויקות.

קווידל מיוצגת בישראל על ידי רימיפארם אשר הגישה לאחרונה לאישור משרד הבריאות בדיקת קורונה עצמית חדשה זולה ומדויקת לשימוש במשקי בית, בתי ספר ועסקים עם תשובה מידית, תוך 10 דקות. הבדיקה תימכר ללא מרשם בבתי מרקחת ורשתות הפארם לשימוש עצמי לבני נוער מגיל 14 ולילדים מגיל שנתיים בסיוע מבוגר. מדובר באחת מבדיקות הקורונה המדויקות והזולות בעולם, שאושרה לאחרונה על ידי ה – FDA. הודות לעובדה שאין צורך באיש צוות רפואי, מחירה עתיד להיות חסכוני מאוד. פיענוח הבדיקה מתבצע בבית על גבי מקלון פשוט מקרטון בדומה לבדיקת סוכר ושתן ביתית.

שיתוף הפעולה כבר החל במשחק פתיחה מרגש במיוחד לרגל החזרה לשגרה באצטדיון הבייסבול פטקו פארק בסן דייגו שנערך השבוע (יום ראשון 4.4.2021) עם בדיקות סופיה מהירות.

טכנולוגיה

רפיד מדיקל עם אישור FDA למכשיר לטיפול בשבץ מוחי חסימתי Ischemic Stroke

רפיד מדיקל, שמפתחת ומשווקת מוצרים אינטראקטיבים לצנתור מוח, הודיעה על קבלת אישור FDA לטייגרטריבר לטיפול בשבץ מוחי חסימתי. הטייגרטריבר הוא דור חדש של תומכנים להוצאת קרישים שמאפשר לרופא שליטה ובקרה חסרת תקדים. שבץ מוחי הוא מצב חירום המתרחש כאשר ישנה חסימה בעורק המוביל דם אל המוח, חסימה שלרוב נגרמת על ידי קריש דם. כ17 מיליון איש בשנה חווים שבץ מוחי ושבץ מוחי הוא הגורם הראשון לנכות קשה בעולם והגורם השני לתמותה.

התומכנים הקיימים להוצאת קרישים הינם פסיביים ובעלי גודל סופי קבוע. כשהם נפרסים בכלי הדם הם נפתחים לתוך הקריש החוסם ואז נמשכים החוצה על ידי מצנתר המוח בניסיון לסלק את הקריש מהעורק. למרות שמוצרים אלא נחשבים לסטנדרט לטיפול בשבץ חסימתי בכלי דם גדולים, הם מוגבלים בצורה משמעותית מכיוון שלא ניתן לכוון ולהתאים אותם לאנטומיה של החולה ולמבנה הקריש והטיפול נכשל בערך ב30% מהפעמים. הטייגרטריבר לעומת זאת מאפשר לרופא שליטה על גודל התומכן ועל הכוח המופעל על כלי הדם וכן בקרה מכיוון שניתן לראות את המוצר תחת שיקוף בזמן הפעולה. כתוצאה מכך האפקטיביות והבטיחות של הטיפול משתפרים.

בניסוי הפיבוטלי שהוביל לאישור למכירה בארה"ב טופלו כ160 חולים ב16 מרכזים מובילים בארה"ב וכן במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. תוצאות הניסוי הראו עליונות סטטיסטית של הטייגרטריבר מבחינת יעילות הטיפול ומדדי בטיחות מעולים. בנוסף, הניסוי הראה את אחוז הנמוך ביותר שדווח אי פעם של איבוד קרישי הדם לאזורים חדשים במוח במהלך ההוצאה, מה שמרמז על היכולת המשופרת של המוצר לתפוס את הקריש.

"בניסוי TIGER, ראינו שיפור של 11 נקודות בחידוש זרימת הדם בהשוואה לניסויים עם מוצרים מתחרים מה שיכול לגרום לשיפור בתוצאות של 1 מתוך 10 חולי שבץ. זוהי קפיצה משמעותית באיכות הטיפול." ציין דר. רישי גופטה, החוקר הראשי השותף של הניסוי שהינו נוירולוג מצנתר והדירקטור של טיפול נמרץ נוירולוגי בWELLSTAR HEALTH SYSTEM באטלנטה. עוד הוסיף דר. גופטה: "יש לי יותר שליטה על הקריש כאשר אני זקוק לה במיוחד".

רונן אקהויז, מייסד שותף ומנכ"ל רפיד מדיקל: "אישור הFDA של הטייגרטריבר הינו אבן דרך משמעותית בהתפתחות העסקית הבינלאומית של החברה. זוהי עדות נוספת לטכנולוגיה היחודית שלנו וליתרונות שלה. אישור זה מצטרף לשני מוצרים נוספים שלנו שמאושרים בארה"ב לצנתור מוח, הקומנצ'י והקולומבוס".

הטייגרטריבר וגם הטייגרטריבר 17 מאושרים למכירה בארה"ב ומתאימים לטיפול במנעד רחב של חסימות בכלי דם במוח. הטייגרטריבר מאושר גם באירופה ועד כה טופלו בו בערך כ5,000 חולים.

טלרון עם רכישת פעילות המצברים של פטרוטק ותחילת שווק FIAMM ו-PALTIN

מצברים של אופטימה (צילום יח"צ חו"ל)

טלרון, המייצגת בישראל את החברות המובילות בעולם, בהם ענקית המצברים  CLARIOS (VARTA), יצרנית המצברים הגדולה בעולם, ו-Exxon Mobil, יצרנית השמנים הגדולה בעולם, הודיעה על שני מהלכים חשובים שביצעה בעולם המצברים לרכב בישראל אשר ימשיכו לבסס את מעמדה של טלרון כשחקן מוביל בשוק המצברים בישראל עם פוטנציאל צמיחה עתידי משמעותי, בוודאי שבתקופה מורכבת זו. המהלך הראשון, נוגע לרכישת פעילות המצברים של פטרוטק, ובכך תחל טלרון לשווק את מותגי המצברים FIAMM (מותג המצברים האיטלקי מהמובילים באירופה) ו-PALTIN (מבית YGIT הטורקית).

בנוסף לכך, טלרון החלה לשווק בישראל את הסדרה המלאה של מצברי OPTIMA. מצברי OPTIMA הייחודיים שווקו עד כה במשורה, בגרסאות מצומצמות ובאופן ישיר לגופים כמו כוחות הביטחון וכעת, מרחיבה טלרון את השיווק לכל גרסאות המצברים והשיווק יעשה בעזרת 'אוטו-דיפו' לטובת נגישות מקסימלית ללקוחות והבטחת מחיר תחרותי ביותר.

מצברי OPTIMA המיוצרים על ידי ענקית המצברים CLARIOS (נתח שוק של 37 אחוז בעולם) בנויים בצורה ייחודית של פלטת רשת עופרת מגולגלת במספר תאי ג'ל לעומת מספר פלטות במצברים קונבנציונליים ובכך מתאפשר יתרון של הגדלה משמעותית בשטח הפנים של המתכת בתוך המצבר. יתרון טכני זה מקנה למצברי OPTIMA יכולת אגירת אנרגיה גדולה בהרבה משל מצבר קונבנציונלי, פריקה עמוקה ארוכת טווח, אורך חיים ארוך בהרבה, עמידות גבוהה במיוחד לזעזועים וטמפרטורות קיצוניות לחום ולקור, יכולת טעינה מהירה מאוד ועוד.

תכונות חריגות אלה הופכות את מצברי OPTIMA למתאימים במיוחד עבור משתמשי רכב בתנאי קיצון – ג'יפאים המפעילים מערכות תאורה חזקות ושלל צרכני חשמל כבדים כמו כננת ועוד, רכבי ביטחון וחירום, כלי רכב המפעילים מערכות שמע עצומות, כלי שייט, קרוואנים, רכבי ספורט ומרוץ ואף רכבי אספנות ושאר כלי רכב אשר עומדים במשך זמן תקופות ארוכות ללא נסיעה וללא הטענת המצבר. מצברי OPTIMA משווקים כעת גם בהספק של 55 אמפר וגם בהספק של 75 אמפר עוצמתי.

מצברי OPTIMA משווקים בשלוש רמות:

  • RED POWER – המצבה הפופולארי מהשלושה לו כוח התנעה (CCA) גבוה במיוחד, מיועד בעיקר עבור כלי רכב הזקוקים למצבר מסיבי בעל אורך חיים ארוך משמעותית, עם יכולת שמירת טעינה מהירה ללא פריקת מתח לאורך זמן ממושך מאוד.
  • YELLOW POWER – מצבר זה מיועד לכלי רכב הזקוקים לשימוש בחשמל גם כשהמנוע אינו מונע או כלי רכב העושים שימוש בכמות גדולה של חשמל כשהרכב מונע (כננות, מערכות תאורה חזקות, מערכות שמע חזקות). למצבר זה כוח התנעה (CCA) חזק, לצד יכולת פריקה עמוקה.
  • BLUE POWER – מצבר זה מאחד למעשה את תכונות שני המצברים שלעיל ומציע את הטוב מכל העולמות עם כוח התנעה גבוה במיוחד, פריקה עמוקה, טעינה מהירה והוא מאופיין באורך חיים ארוך במיוחד, אינו זקוק לתחזוקה שוטפת והוא עמיד במיוחד בפני זעזועים ולכן מתאים מאוד לכלי שייט ולכלי רכב עונתיים בהם לא עושים שימוש תקופה ארוכה.

מחיר החל מ-1,500 שקלים.

אודי סורקיס, מנכ"ל טלרון: "אנו גאים להוסיף את מצברי OPTIMA לקו אותו מובילה טלרון בשיווק המוצרים המובילים בעולם, כמו מצברי VARTA שמהווים הבחירה הראשונה של כל יצרניות הרכב בעולם ושמני MOBIL, חברת הדלקים והשמנים הגדולה בעולם. מצברי OPTIMA ייחודיים בטכנולוגיה המתקדמת ובתועלות שהם מעניקים לצרכנים ייחודיים כמו רכבי שטח, כלי שייט, קרוואנים ועוד. אני שמח שנוכל לתת מענה לפניות הרבות שאנו מקבלים לגבי מצברים אלו ושסוף סוף הצלחנו להביא אותם ארצה במחירים אטרקטיביים. רכישת פעילות המצברים של פטרוטק והוספת מאות בתי עסק לקהל הלקוחות שלנו, מהווה צעד נוסף בצמיחה המתמשכת של טלרון ומלמדת על העוצמה של החברה שבחרה דווקא בתקופה זו להשקיע, להתרחב ולבסס את מעמדנו כמובילי שוק בתחום המצברים. מותג FIAMM הוא מהמובילים בתחום מצברי הרכב באירופה ותואם במדויק לאסטרטגיית החברה לייצג בישראל את המותגים המובילים בעולם, כמו VARTA בתחום המצברים ו-MOBIL בתחום השמנים. זוהי תקופת התחדשות עבורנו, הבאה לידי ביטוי הן בהוספת לקוחות רבים, הן בהגדלת מגוון המותגים שלנו והן בהשקת מוצרים חדשים כמו מצברי OPTIMA המתקדמים ומצברי ליתיום לתחום התעשייה".

תחבורה ובטיחות

מגן דוד אדום עם מסתכלים ומצילים

מסתכלים ומצילים

בעקבות הטרגדיות של ילדים שנשכחו בכלי רכב סגורים בשנים האחרונות ובשל החזרה ללימודים תחת שגרת הקורונה בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים. במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי ולוודא את שלומם של הילדים וכי אף אחד מהם לא נשכח ברכב. בנוסף, מבקשים במד"א מהציבור לשים לב למכוניות חונות במהלך היום, ולהזעיק את מד"א בקו החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי' בכל מקרה שבו נראה ילד בכלי הרכב, ללא השגחת מבוגר. יצוין, כי תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים.

הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. יש לעשות את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחת מבוגר ברכב – גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים!!

מנכ"ל מד"א, אלי בין: ״את האסון הבא ניתן למנוע. כאשר הטמפרטורות מתחילות לעלות אני מבקש מהציבור להקפיד שבעתיים על כללי הבטיחות ולתת את מלוא תשומת לב כשמסיעים ילדים ברכב, להביט לכלי רכב חונים ולדווח במידה נראה ילד ללא השגחת מבוגר. מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מחויב לעשות כל שביכולתו על מנת למנוע את המקרה הבא".

אור ירוק: 2 תאונות קטלניות במעורבות נהג צעיר בכל שבוע בשנת 2020

תאונה (צילום דני בר)

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 אירעו ברחבי הארץ 102 תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות אדם אחד נהרג, במעורבות של נהג צעיר, שתי תאונות קטלניות בכל שבוע בממוצע. כמחצית מן התאונות הקטלניות, 45 מהן אירעו בתחום העירוני.

קרוב ל-3,900 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר אירעו בשנת 2020, למעלה ממחציתן אירעו בתחום העירוני – 2,522 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 45 היו קטלניות ו-401 היו תאונות דרכים קשות.

בעשר השנים האחרונות (2010-2019) אירעו קרוב ל-30 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני בלבד. מעל 3,300 מהן אירעו בתל אביב, כ-3,500 נוספות התרחשו בירושלים, ובחיפה למעלה מ-1,400 תאונות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים מעורבים באלפי תאונות בכל שנה, ורבים מוצאים בהן את מותם. שנת 2020 הייתה קטלנית במיוחד על אף הפיחות בנסועה בשל הסגרים שהיו במהלכה ולאור זאת חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל בצורה ממוקדת במאפיינים של קבוצת נהגים זאת. במקביל המשטרה חייבת להגביר את האכיפה על ידי הוספת ניידות ושוטרים בדגש על אזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע. נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות שבהן הצעירים מעורבים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה זאת צריך להיות בהתאם".

  • בתל אביב-יפו אירעו 3,367 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), 39 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 367 תאונות במעורבות נהג צעיר לעומת 294 בשנת 2019.
  • בירושלים אירעו 3,519 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), 46 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 322 תאונות במעורבות נהג צעיר.
  • בחיפה אירעו 1,428 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), 22 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 124 תאונות במעורבות נהג צעיר.
  • בבאר שבע אירעו 1,074 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), 17 מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 72 תאונות במעורבות נהג צעיר.
  • בפתח תקווה אירעו 1,011 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), עשר מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 98 תאונות במעורבות נהג צעיר לעומת 82 בשנת 2019.
  • בחולון אירעו 837 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), ארבע מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 98 תאונות במעורבות נהג צעיר, מדובר במספר התאונות הגבוה בעיר בכל שנות העשור החולף.
  • באשדוד אירעו 786 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), שבע מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 68 תאונות במעורבות נהג צעיר.
  • בנתניה אירעו 727 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), עשר מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 56 תאונות במעורבות נהג צעיר.
  • ברמת גן אירעו 678 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2011-2020), חמש מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 אירעו בעיר 82 תאונות במעורבות נהג צעיר לעומת 50 בשנת 2019. מדובר במספר התאונות הגבוה בעיר בתשע השנים האחרונות.

מאפייני אוכלוסיית הצעירים: הנהגים הצעירים (15-24), הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים: אחת הסיבות המרכזיות היא היעדר הניסיון שלהם וחוסר יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש. לכן, תקופת הליווי הקבועה בחוק היא חשובה וקריטית כי היא מאפשרת לצעירים ללמוד מנהג ותיק ולצבור מעט ניסיון.

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף כי כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתוכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ. מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או בשליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשים מסוכנים.

שדרוג כביש 4 בין מחלף גן רווה למחלף מורשה

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל( אישרה את תכנית משרד התחבורה לשדרוג כביש גהה (כביש 4) בין מחלף גן רווה למחלף מורשה, סמוך להוד השרון ורמת השרון. התוכנית כוללת תוספת של נתיבי תחבורה ציבורית במרכז הכביש, באחד מקטעי הדרך העמוסים ביותר בארץ.

נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בכביש גהה יתחברו לכבישי הרוחב החוצים אותו, תוך שיפור הממשקים עם צירי תחבורה ציבורית מרכזיים ומרכזי תחבורה משולבים בצמידות לכביש. ובכללם בקו האדום, הסגול והחום של הרכבת הקלה בתל אביב, חניון "חנה וסע" במורשה ומסופי תחבורה ציבורית שונים.

במסגרת הפרויקט מקודמת גם מנהרת תשתיות במקטע הצפוני עבור קווי מתח, תשתיות קווי דלק ותקשורת וקווי תשתית נוספים. שדרוג הכביש תוכנן ויבוצע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל.

שירות התחבורה השיתופית תיק תק ירושלים מתרחב לשכונות נוספות בבירה

גן העצמאות ירושלים נשקף מחדרנו (צילום דני בר)

מהפכת התחבורה הציבורית בירושלים מתרחבת עם הרחבת שירות התחבורה הציבורית – שיתופית "אגד תיק תק" לשכונות נוספות בירושלים: בית וגן,  רמת שרת, קרית מנחם, ארנונה, ארמון הנציב, קריית יובל, מלחה, עיר גנים, בית צפאפא וגילה.

השירות מציע חווית שירות משודרגת המאפשרת לתושבי הבירה לנוע ברחבי העיר במיניבוסים שיתופיים חדישים, מהירים, נוחים וידידותיים, בהזמנה אישית, ואף בהזמנה עתידית 24 שעות מראש, תוך חישוב המסלול היעיל ביותר המחבר בין תחנות האיסוף ליעדים. הזמנת השירות מתבצעת בלחיצת כפתור דרך אפליקציית אגד בחנויות האפליקציות. מזמין השירות מזין את היעד אליו הוא רוצה להגיע והאפליקציה, באמצעות אלגוריתם ייחודי אשר פותח בידי חברת VIA, מייצרת עבורו את המסלול השיתופי המהיר ביותר.

שירות ״תיק תק״ פועל כיום בירושלים בשכונות בית הכרם, גבעת בית הכרם, רחביה, קרית משה, נחלת שבעה, נחלאות, מקור חיים, ניות, נווה שאנן, גוננים, גאולים, בקעה, ימין משה, קרית שמואל, גבעת מרדכי, גבעת הוורדים, ממילא והמושבה הגרמנית והיוונית. שירות הפרימיום  משרת בעיקר  נסיעות למוקדי ביקוש ותעסוקה כמו קרית הממשלה, גבעת רם, הדסה עין כרם והר חוצבים.

בשלב זה השירות פועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 06:00 בבוקר ל-21:00

מכרז לסלילת כביש נוסף לקרית המודיעין בנגב, בהיקף של כ-100 מיליון שקלים

מפה – רכבת לבסיס אמ"ן ליקית – באר שבע

מעבר קרית המודיעין לנגב צובר תאוצה. חברת חוצה ישראל פרסמה מכרז לסלילת כביש נוסף, שיחבר את קרית המודיעין החדשה בנגב עם כביש 31, בהיקף של כ-100 מיליון שקלים. זאת, כחלק מהפתרונות התחבורתיים במסגרת הקמת קרית המודיעין בנגב.

הפרויקט שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, כולל בין היתר סלילה של כביש באורך של 2.5 קילומטרים, הקמת גשרים ורמפות בתוואי הכביש, הסדרת נחל, התקנת עמודי תאורה ושיקום נופי. המיזם צפוי להסתיים בתוך 20 חודשים ממועד תחילת העבודות.

לפני כחודשיים וחצי חנך משרד התחבורה את מחלף מיתר החדש, הממוקם במפגש כביש 60 עם כביש 31, בסמוך לקרית המודיעין החדשה. הכביש החדש שיסלל מקריית המודיעין, יתחבר לכביש 31 וממנו באמצעות מחלף מיתר, אל כביש 6 ומשם למרכז הארץ. מערכת כבישים זאת תאפשר גישה מהירה ונוחה לקריית המודיעין לבאים ממרכז הארץ וצפונה.

השרה רגב ציינה כי הכביש החדש צפוי לשמש את אלפי החיילים ואנשי הקבע שישרתו בקרית

כביש זה מצטרף לפרויקטים תחבורתיים נוספים שמקדם משרד התחבורה, במטרה להנגיש את קרית המודיעין לבאר שבע ולמרכז הארץ. מדובר בין השאר בחיבור מסילתי של קרית המודיעין לבאר שבע ומרכז הארץ, באמצעות רכבת קלה ורכבת כבדה. מעבר החיילים לקרית המודיעין צפוי להסתיים בשנת 2026.

אפליקציות וסמרטפון

אפליקציה חדשה שתחבר גמלאים לעולם הדיגיטלי בפרויקט מימון המונים

נדמה שכולנו עברנו לנהל את חיינו מהמסך, דרך המחשב או מסך המגע של הסמרטפון. אבל יש עדיין גמלאים שנשארו מאחור. בעידן הקורונה הם מתקשרים וקובעים תור בבנק, מתקשרים כדי להזמין כרטיס לקונצרט או למרפאה. כשהם מנסים להשתמש בסמרטפון, זה יכול להיות מלווה בתסכול.
דוד נוי אלעזר, בעל בית הספר ללימודי מחשבI know  נתקל רבות בתסכול הזה ולכן החליט לפתח אפליקציה, בינלאומית שתלמד גמלאים להשתמש בסמארטפון.

האפליקציה כוללת סרטונים ותרגילים במדרג המלמדים את הגמלאים כיצד מתפעלים מסך מגע: גרירת פריטים, גלילת פריטים, איך מכווצים פריטים, מגדילים אותם, מדפדפים, מכניסים שם משתמש וסיסמא ועוד…
נוי אלעזר מפתח את האפליקציה באמצעות מתכנתים והיא מתבססת על ניסיונו רב השנים בהוראת המחשב והסמרטפון לגמלאים ולאנשים החיים עם מוגבלויות (דרך "יד שרה" ו"עזר מציון"). לנוי אלעזר, חבר קיבוץ כפר גליקסון, רקע אקדמי במדעי ההתנהגות ויעוץ ארגוני. בשנת 1995 עם השקתה של תוכנת "חלונות" ופריצת המחשב האישי עבר הסבת אקדמאים בג’ון ברייס וסיים בהצטיינות ומצא עבודה בתכנות ובניתוח מערכות מידע, אחרי 7 שנים החליט להקים עסק ועשה זאת באמצעות קורס אינטרנטי. משם, הדרך לפיתוח קורסים משלו היתה קצרה.
דוד מלמד הכרת המחשב, כתיבה במחשב, בניית מצגות ואקסל , פייסבוק וסמארטפון. בתקופת הקורונה יצא ליבו במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת שנזנחה בבתים. בעוד הצעירים למדו לתקשר עם העולם דרך הזום ולעבוד מהבית, יש גמלאים שפשוט נשארו מאחור. עבורם הוא מפתח את האפליקציה ומבקש עזרת הציבור בסכומים של החל מ- 37 שקלים. להצטרפות להדסטארט… או בטל': 050-9582912

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *