השקות כלי רכב חדשים והרבה על בטיחות בדרכים ||| טכנולוגיות פורצות דרך וגם אפליקציות ||| דוחות והנפקות חדשות במגוון תחומים ||| חדשות תחבורה ועדכוני בטיחות בדרכים ||| חוקים חדשים ואכיפה בנת"צ והתחבורה ציבורית ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…
רכב
לובינסקי עם אופל MOKKA החדש בישראל
הדגם המוחצן עפ"י רוח המותג הגרמני המתחדש.MOKKA החדש מעוצב באופן שונה, ברמת איכות גבוהה מאוד ומשולב בצבעוניות מושכת, מצויד באבזור בטיחות ונוחות עשיר, מוצע עם הינע חשמלי מלא או בנזין ומבטיח איכויות נסיעה גבוהות במיוחד. אופל MOKKA החדש בקבוצת B-SUV הראשון לבטא את הרוח החדשה של המותג הגרמני בקבוצת לובינסקי עם שפת עיצוב חדשה Less Normal / More Mokka , טכנולוגיה עדכנית, רמות אבזור מגוונות ומערכות הינע לבחירה כדי להגיע לקהלי יעד חדשים ורחבים.
לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב המובילות בארץ, נוסדה בשנת 1936 ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG בישראל, משיקה בישראל את חלוץ הדור החדש של רכבי אופל – MOKKA החדש. תחת הסלוגן Less Normal. More Mokka, ה-SUV הקומפקטי יציע תכונות שוברות שגרה בכל היבט – עיצוב חוץ ופנים, טכנולוגיה, מערכות הינע, איכויות הנסיעה, רמות גימור, אבזור בטיחות ונוחות והנאה מהנהיגה. בהתאם לתפישה זו, הוקם אולם קונספט דיגיטלי ייחודי לאופל MOKKA בלבד, בבית צרפת רח' תובל 5 תל אביבMokka Store .
עיצוב מושך: שפת עיצוב חדשה ו-Pure Panel אופל MOKKA החדש תוכנן ועוצב במכוון כדי לעורר רגשות ולהמחיש את הדרך בה עתיד מותג אופל להתפתח בשפת העיצוב, היצירתיות, ההנאה והיעילות. המבנה הכללי והמעטפת החיצונית של ה-MOKA לא רק ממחישים פרופורציות מדויקות, ירידה קפדנית לפרטים ושימוש נכון בממדיו החיצוניים, אלא יוצרים יעילות אווירודינמית גבוהה במיוחד של 0.32 CD. מבנהו גבוה, הגג נראה כמרחף מעל הגוף, חלקו האחורי ספורטיבי, הפרופיל מחוזק עם בתי גלגלים תפוחים וחלקו הקדמי כוחני בעזרת אלמנט העיצוב הבולט ביותר – חזית ה VIZOR שכוללת גריל מודגש וחלק, יחידות תאורת לד ואת סמל הברק של אופל. בנוסף לכל אלו, ה-MOKKA מפוסל באופן מודגש עם שלל קימורים כוחניים, כמו זה הנמצא במרכז מכסה המנוע מלפנים, לצד כמובן הצביעה הדו-גונית (בהתאם לרמת הגימור) והחישוקים הגדולים.
תא הנוסעים של אופל MOKKA החדש מוסיף להעצים את החוויה הוויזואלית שיצר העיצוב החיצוני ומתבל אותה עם תכנון חכם של סביבת המחיה של כל נוסעי הרכב. ראשית, ה-PURE PANEL DASHBORD שמבנהו עוטף את האוחזים בהגה, כדי להעניק להם שליטה מלאה על מערכות הרכב, נגישות מקסימלית וארגונומיה מתקדמת. הדשבורד כולל בתוכו שני מסכים דיגיטליים – במרכז בגודל 10 אינץ' עבור המולטימדיה בגרסאות ה-GS LINE ו-Ultimate (עם ממשקי AppleCarPlay ו-Android Auto) ורוב מערכות הרכב ומול גלגל ההגה, בגודל 12 אינץ' בגרסאות ה-GS LINE ו-Ultimate שמתפקד כלוח המחוונים ובו שלל תצוגות מתחלפות, כולל יכולת הגדרה עצמית לתצוגה בהתאם לצורך. תצוגות אלה כולן מציגות באופן נקי, יעיל וברור את כל הנתונים להם זקוקים הנוהגים ברכב, ללא רעשי רקע והסחות דעת.
מעבר לכך, ניתנה הקפדה ברורה לשמירה על רף איכות גבוה מבחינת הגימור, החומרים מהם בנוי תא הנוסעים, איכות ההרכבה וכמובן קלות התפעול והשימוש. הדשבורד עצמו משלב חומרים רכים ועמידים, עם גימור דמוי סיבי פחמן (בהתאם לרמת הגימור) לשדרוג הנראות הספורטיבית, מתכות קלות, ריפודים נעימים למגע וכמצופה, גם שימוש בחומרי בידוד איכותיים להשתקת תא הנוסעים מפני חדירת רעשים חיצוניים. מתוך הרצון לשפר את קלות התפעול, ישנו תפעול חיצוני לבקרת האקלים באמצעות פקדים עצמיים נגישים. בנוסף, אופל MOKKA נפרדה מידית ההילוכים המוכרת ובמקומה תמצאו בורר הילוכים חדש, נקי וקל לפעול ולצדו בורר מצבי הנהיגה המשפיעים על תגובות הרכב בהתאם להעדפות הנוהגים. הודות לבסיס גלגלים של 255.7 ס"מ, אופל MOKKA מציע מרחב מחיה נדיב מאוד ביחס לקטגוריה ליושבי הרכב במושב הנהג והנוסע, עם מושבים שתומכים היטב בגוף ומנעימים את הישיבה עליהם גם בנסיעות ממושכות. תא המטען אשר נושא עליו לראשונה את שם הדגם לרוחבו, עם פונט ייחודי מותאם, מגיע בנפח יעיל של 350 ליטר לדגם הבנזין ו-310 ל' לדגם החשמלי ובקיפול המושבים יכול נפחו לצמוח לעד 1,105 ל' בדגם הבנזין ו-1,060 ל' בדגם החשמלי.
יעילות מושלמת: הינע חשמלי מלא וגם מנוע בנזין מתקדם: פלטפורמת ה-CMP (Common Modular Platform) שעל בסיסה בנוי ה-MOKKA החדש, מסוגלת להכיל גם הינע חשמלי מלא וגם הינע בערה פנימית ללא פשרות, כך שהלקוחות יכולים לבחור את יחידת הכוח המתאימה להם ביותר. ה-MOKKA-e מצוידת בהינע חשמלי מלא, המורכב ממנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ הזמינים באופן מידי. גרסה זו נהנית מתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות ומסוגלת להגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. מנוע זה מוזן מסוללת ליתיום בקיבולת של 50 קוט"ש ואלו מאפשרים טווח של עד 338 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP. הסוללה מצוידת בניהול תרמי עצמאי וקירור אקטיבי הדואג לשמירה על טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל מזג אוויר, לשמירה על טווח הסוללה, אפשרות טעינה מהירה ואורך חיי הסוללה. באמצעות מטען פנימי בהספק של 11 קוט"ש, ניתן לטעון את אופל MOKKA-e ממצב ריק לגמרי בעמדת טעינה מהירה (100 קוט"ש) ל-80 אחוזים תוך 30 דקות, השווים לתוספת של 100 ק"מ טווח בכל 10 דקות טעינה. טעינה מלאה 0-100% מעמדה ביתית המספקת 11 קוט"ש תארך כ- 5 שעות או בהתאמה לעמדות עם קצב טעינה נמוך יותר. אופל MOKKA-e מצוידת במערכת להשבת אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה אשר מסייעת בהארכת טווח הנסיעה. מלבד יעילות אנרגטית מצוינת, הגרסה החשמלית של אופל MOKKA מציעה נסיעה שקטה, חלקה ונעימה במיוחד בכל תנאי דרך ומהירות, כאשר תחת רגל ימין תמיד ישנו כוח זמין.
אופל מוקה טורבו: גרסת הבערה הפנימית של אופל MOKKA מצוידת במנוע טורבו בנזין, 1.2 PureTech. מנוע זה מפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 23.4 קג"מ שזמין כבר ב-1,750 סל"ד. בעזרת תיבת ה-8 הילוכים מבית AISIN והמשקל הקל של 1,233 ק"ג, תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.2 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 200 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 6.0 ליטר לכל 100 ק"מ וגרסה זו מדורגת ברמת זיהום 7.
ארבע רמות אבזור: בטיחות ללא פשרות ואבזור נוחות רב: אופל MOKKA יוצע בישראל בארבע רמות אבזור –ELEGANCE , GS-LINE, ULTIMATE ו-E-ULTIMATE שמציעות אבזור עשיר, בטח בהיבט הבטיחותי אשר זהה בכל ארבע רמות האבזור ומקנה לדגם ציון בטיחות 7. רשימה זו כוללת: מערכת בלימת חירום אקטיבית (כולל זיהוי רוכבי דו-גלגלי והולכי רגל) עד 140 קמ"ש | שמירת נתיב נסיעה ותיקון סטייה | התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה | זיהוי תמרורי תנועה ומהירות והמלצה לשינוי מהירות בבקרת השיוט | מערכת למניעת סנוור ושינוי תאורה בהתאם לתנאי הדרך | מערכת התרעת ערנות נהג | בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה מלאה וזינוק מעמידה | שמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת שיוט אדפטיבית | מצלמת חניה אחורית עם מבט על וירטואלי | חיישני חניה היקפיים
רמת האבזור ELEGANCE כוללת: בורר עם שלושה מצבי נהיגה – ECO, NORMAL, SPORT | בלם יד חשמלי | מערכת מולטימדיה מקורית על גבי מסך מגע בגודל 7 אינץ' (כולל ממשקי Apple CalPlay וAndroid Autod ) | לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ' | כניסה והתנעה ללא מפתח | כוונון גובה למושב נהג ונוסע | שקעי USB ו-12V מלפנים ושקעי USB ליושבים מאחור | מראות צד בעלות קיפול חשמלי כולל הפשרת אדים | מראה פנימית אלקטרו-כרומטית | בקרת אקלים | תאורת אווירה פנימית | חישוקי סגסוגת 17 אינץ' דו-גווניים | פנסי LED ראשיים | גלגל הגה קטום
רמת האבזור GS-LINE מוסיפה: השפעת מצב ספורט על צליל המנוע, ההיגוי, העברת הילוכים, מיפוי דוושת תאוצה ועוד | מסך מולטימדיה 10 אינץ' | לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ' | דוושות בגימור אלומיניום | חישוקי סגסוגת 18 אינץ' | BLACK PACK – גימור שחור לסמלים, פגוש קדמי ומסביב לגריל ה-VIZOR | גג הרכב בצבע שחור | מכסה מנוע שחור – אופציה בתשלום
רמת האבזור ULTIMATE מוסיפה: ריפוד מושבים מאלקנטרה משולב עור תעשייתי | חימום למושבים קדמיים | יחידות תאורה בחזית Intellilux Full LED Matrix המתאימה את אלומת האור באופן אקטיבי לתנאי הדרך והתנועה למקסום יכולת ההארה ומניעת סנוור
רמת האבזור E-ULTIMATE כוללת: הדלקה מתוזמנת של מערכת המיזוג | PARK&GO מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, הכוללת יציאה ממקום חניה במקביל | חימום לגלגל ההגה | ערכת ניפוח גלגלים
מחירים: אופל MOKKA 1.2 טורבו, ברמת ELEGANCE מחיר 132,990 שקלים | אופל MOKKA 1.2 טורבו, ברמת GS-LINE במחיר 136,990 שקלים | אופל MOKKA 1.2 טורבו, ברמת ULTIMATE מחיר 141,990 שקלים | אופל MOKKA-e (חשמלית), ברמת E-ULTIMATE במחיר 158,990 שקלים.
אחריות: אופל MOKKA יימכר עם אחריות של 4 שנים או 120,000 ק"מ על מערכות הרכב והגרסה החשמלית כוללת אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה. לכל לקוחות אופל הקיימים מוצע מחיר מחירון עבור רכבם הקודם ברכישת אופל מוקה חדש (בכפוף לתקנון). בנוסף יוצעו במסגרת ההשקה חבילות מימון אטרקטיביות להקלת תהליך הרכישה.
Redler Technologies בשת"פ עם Virtual Forest ההודית בקרת ההינע במיקרו EV
רדלר טכנולוגיות, המתמחה בפתרונות ופטנטים עולמיים בתחומי כוח חשמלי וההינע, חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם VF ההודית, מפתחת טכנולוגיות לרכבים חשמליים זעירים, מיקרו -EV-דו ותלת גלגלי, לשוק ההודי ומזרח אסיה בהשקעה כוללת ראשונית העומדת על סכום של 5.5 מליון דולר. בכך, לראשונה תהווה טכנולוגיה ישראלית נדבך קריטי בבניית רכבים זעירים בהודו ובאסיה, החברה תספק פתרונות בקרת הינע מהפכניים לתעשיית המיקורEV – הצוברת תאוצה, כחלק ממהפכה חשמלית ירוקה, אליה צועדות בענק הודו ושכנותיה.
שיתוף הפעולה יכלול שילוב פתרונות טכנולוגיים חדשניים ומוצרי הדגל של חברת רדלר טכנולוגיות הישראלית החל משלב הפיתוח ולאחר בשלבי היצור, האינטגרציה והתמיכה ביחד עם VF תוך התאמתם לצרכים המדויקים אל פיתוחים חדשים ורכבי EV- דו ותלת גלגליים.
שוק בקרי ההינע נהנה מצמיחה מתמדת בהתאמה לשוק ה-EV הנמצא בצמיחה אדירה בהודו ומזרח אסיה. בשנת 2021 גלגל שוק זה סכום של 3.8 מיליון דולר והוא צפוי לצמיחה של 3000 אחוז לשווי של 267 מיליון דולר עד לשנת 2025.
צפי זה נשען בין היתר על תוכנית לאומית עליה הכריזה ממשלת הודו ושר התחבורה גדקרי במטרה להפוך את תחום ה-EV דו ותלת גלגלי לכדי 80% עד שנת 2030. שוק זה מהווה חלק ארי מכלל כלי הרכב החשמליים העולים מדי שנה על הכביש, ומוערך במליארדי דולרים מכירות בשנה.
עם עליה לכביש של 17.4 מיליון כלי רכב דו ותלת גלגלי חדשים בשנת 2020, לעומת 2.7 מיליון רכבים בלבד כאשר רק 1.6% מכלל הרכבים החדשים שעולים מידי שנה על הכביש הנם בעלי אנרגיה ירוקה, מדובר בפוטנציאל צמיחה אדיר.
רדלר טכנולוגיות הישראלית פועלת בישראל ובעולם משנת 1994, מתמחה בפיתוח ויצור טכנולוגיות בתחום החשמל-בקרת הינע וכוח חשמלי עבור תעשיות אזרחיות וביטחוניות. לרדלר פטנטים עולמיים בתחום פעילותה. בתחום הבקרים לרדלר פטנט המאפשר ניצול של עד 25% מההספק המבוזבז במערכת סוללות ומנועים עוצמתית ויתרונות רבים נוספים להפעלת מנועים חשמליים כגון DC חסכון באנרגיה, ביצועים יוצאי דופן, צפיפות אנרגטית גבוהה, שרידות גבוהה, מחיר תחרותי הפועלים ביחד עם תוכנה ידידותית וחדשנית לבקרה ותפעול.
רדלר טכנולוגיות פועלת כיום שווקים שונים בעולם בוורטיקלים של הרובוטיקה, האוטומוטיבAGV תוך קידום מוצרים קיימים ומוצרים חדשים שפותחו לאחרונה עם ייחודיות וייעודיות לעולם ה-AGV והרובוטיקה ומוטמעת במערכות אזרחיות– אנטנות מטוסים, רובוטים בארה"ב הודו ואירופה בגרמניה ועוד. VF ההודית, הנה אחת החברות הצומחות ביותר בתחום פיתוח ויצור מערכות אלקטרוניות בתחום רכבי EV -דו ותלת גלגלי בשוק ההודי ומזרח אסיה, פועלת בשוק צומח בהתמדה של יוזמות בתחום ה EV- בהודו ומדינות האזור בניסיון להתגבר על 2 בעיות מרכזיות- עצם היותן ממוקמות במקום השלישי בעולם בפליטת גזים רעילים כתוצאה מתעבורה כשרובו המכריע מגיע מרכבים דו ותלת גלגליים המונעים על ידי בנזין ועלות גבוהה מאוד של בנזין ביחס להכנסה הממוצעת ביותר עבור הצרכן היות והודו נשענת בעיקר על יבואו.
גיא נתנזון מנכ"ל חברת רדלר טכנולוגיות: "אנחנו מתרגשים לקחת חלק במהפכה בהתהוותה בשוק שוב מאוד של הEV- דו ותלת גלגלי. הבחירה ב- VF הנה אידאלית מעצם העובדה שהסינרגיה הטכנולוגית ביננו תאפשר ליצור עתיד חיובי יותר. בזכות הבקרים החכמים של רדלר וסטנדרטים תואמים באיכות, גודל ועלות לשוק ההודי ומזרח אסיה וביחד עם השותפה החדשה, VF , אנחנו שואפים לקדם את הנושא אנרגיה ירוקה ואת מדיניות 0 פליטות מתעבורה המצויים על סדר היום הכלכלי והמדיני של האזור ושל העולם כולו".
עומר באשיס, מנכ"ל ושותף בחברת VF: "אנו רואים חשיבות בשיתוף הפעולה עם רדלר טכנולוגיות. ביחד יהיה אפשר להביא להודו בשורה משמעותית ולוקליזציה של טכנולוגיות שתאפשר לקחת את תעשיית ה EV – בהודו ושכנותיה לעתיד טוב יותר".
5 חברות הפורטפוליו של CityZone בעיר חכמה פארק עתידים תל אביב
5 חברות הפורטפוליו של CityZone, מעבדת החדשנות ושדה הניסוי שבפארק עתידים תל אביב, בשיתוף עם עיריית תל-אביב ואוניברסיטת תל-אביב, השתתפו בכנס הבינלאומי לתחבורה חכמה Smart Mobility Summit 2021, שאורגן על ידי מנהלת תחבורה חכמה במשרד רה"מ ובשיתוף קרן היסוד. הכנס התקיים לאחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל ת"א.
חברות הטכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה שהשתתפו בכנס מ- CityZoneבפארק עתידים תל-אביב הן:Trailze המפתחת אפליקציית ניווט ייעודית עבור מיקרו-מוביליטי (אופניים, קורקינטים),City Transformer חברת טכנולוגיית רכב שמטרתה לספק חווית נהיגה בטוחה וייחודית בסביבה העירונית, פיתחה את CT-הדור השביעי והחדש של הרכב העירוני החשמלי המתקפל, הנועד לסייע בפתרון בעיית החניה על ידי קיפול המרכב החיצוני שלו לתפיסת מקום חניה קטן יותר שעד כה היה שמור לאופנועים. Make My Day – המפתחת פתרונות תוכנה חכמים, שעוזרים לנהגים ולציי רכב גם לעבור לרכבים חשמליים וגם להטעין את הרכבים בצורה יעילה וקלה, והכי חשוב- להפחית את ה-CO2 באוויר ולשמור על הסביבה. ITC – המפתחת מערכת מבוססת בינה חכמה שפותחה על מנת למנוע פקקים וצופה עומסי תנועה טרם היווצרותם, באמצעות זיהוי מאפייני תנועה המקדימים לפקק, במטרה להקל על העומס בכבישים, ומפעילה את מערכת הרמזורים בהתאם. טופאיה – המפתחת טכנולוגיה ייחודית המספקת שירות חישוב מיקום-מדויק בענן, אשר עונה על הדרישות הנוקשות של שוק הרכבים האוטונומיים כולל במתארים עירוניים מורכבים. השירות תומך גם ביישומים נוספים עם דרישות דיוק מיקום גבוהות, כגון: רחפנים, רכבות, רובוטיקה, מובייל ועוד.
לכנס הבינלאומי לתחבורה חכמה מגיעים מדי שנה מעל -5,000 משתתפות ומשתתפים מ -40 מדינות שונות, כולל קובעי.ות מדיניות, בכירים ובכירות מהתעשייה והאקדמיה בתחום. הכנס ביסס את מעמדו הבינלאומי והוא מהווה פלטפורמה למספר רב של דוברים.ות מובילים מרחבי העולם. כמו כן, מעניק הכנס בולטות ומגוון הזדמנויות לחברות הישראליות: בכנס מוצגת תערוכה של עשרות סטארטאפים ישראלים מהתחום ובנוסף נוצרת הזדמנות חשובה לקיום אלפי מפגשי B2B שמתקיימים בין חברות ישראליות וזרות.במהלך השבוע בו נערך הכנס מתקיימים מגוון אירועים בתחום התחבורה החכמה על ידי ארגונים ממשלתיים ולא ממשלתיים.
שגיא ניב, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב: "פארק עתידים תל אביב, כמתחם עירוב משתמשים אולטימטיבי, גאה לשמש בין היתר כשדה ניסויים חי עבור חברות הרכב והסטארטאפים בתחום התחבורה החכמה. חלקים ממרחבי העבודה של החברות משמשים כמעבדות של ממש לתחום הרכב ומרחבי הפארק משמשים לחלק מהחברות כמתחם ניסויים חי ובועט. מדובר בשילוב בעל ערך אמיתי ובאקו-סיסטם רלוונטי במרוץ לניצחון על הדבר הבא בעולם התחבורה".
גבי קמינסקי, מנהל CityZone שבפארק עתידים תל אביב: "עתיד התחבורה הוא תחום עיסוק משמעותי עבור ״סיטיזון״, לאור מצב החירום התחבורתי בו אנו מצויים. כלי התחבורה השונים אינם פועלים בוואקום המשימה שלנו היא להבין את האופן שבו פועלים כלי התחבורה בתוך הקונטקסט העירוני, איך הם מתמודדים עם כלל משתמשי הדרך והתשתיות, באיזה אופן הם תורמים להפחתת זיהום האוויר, התאונות והגודש, ומה הרשות המקומית צריכה לעשות על מנת לסייע ולתמוך ביישום טכנולוגיות חדשניות אלו".
CityZone הינה מעבדת החדשנות ושדה הניסוי אשר הוקמה בפארק עתידים תל אביב, בשיתוף עם עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב, במטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים לאתגרים עירוניים בתחומים שונים, כגון: תחבורה, איכות סביבה, סייבר, תשתיות, קהילה ורווחה ותפעול העיר.
הפעיל שלוחה של עסק להשכרת כלי רכב בביתו ונקנס ב-25 אלף שקלים
מגבירים את הפיקוח על חברות להשכרת רכב. קנס של 25 אלף שקלים נגזרו בבית משפט השלום בפתח תקוה על תושב אלעד שהפעיל בביתו עסק להשכרת כלי רכב ללא רישיון מטעם משרד התחבורה. שופט בית משפט השלום נחום שטרנליכט, גזר על הנאשם בנוסף שישה חודשי מאסר על תנאי. כמו כן, הוא חויב לחתום על התחייבות בסך 50 אלף שקלים להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים.
במבצע משולב שנערך על ידי משרד התחבורה, משטרת ישראל ורשויות המס על משרדים להשכרת רכב, התברר כי תושב אלעד הפעיל מביתו עסק להשכרת כלי רכב, בתחום העיר אלעד, תוך שימוש בשמה של חברה מורשית להשכרת רכב בשם "חושן קאר". זאת, ללא רישיון מטעם משרד התחבורה וללא רישיון עסק מטעם הרשות המקומית.
בפשיטה שנערכה על כלי הרכב המושכרים התגלו ליקויי בטיחות חמורים והם הורדו מהכביש. כמו כן, נמצא רכב עם לוחיות זיהוי מזויפות, ללא ביטוח וללא טסט. בעקבות זאת, הוגש לבית המשפט השלום בפתח תקווה כתב אישום על ידי משרד התחבורה ומשטרת ישראל בגין הפעלת עסק ללא רישיון.
ספורט
כוכב ההוקי מרוסיה ושגריר תוכנית הסביבה של האו"ם ב-Oneice Arena תנובות
אגדות הוקי קרח של רוסיה קיימו משחק ראווה בישראל בארנת הקרח הגדולה בארץOneice Arena שבאזור התעשייה של מושב תנובות בשרון. לישראל הגיעו כמה מהשמות הגדולים ביותר בהיסטוריה של ההוקי הרוסי ובינהם האלופים האולימפיים – סרגיי קרוב, אלכסיי קסטונוב, אלכסיי גוסרוב, ויאצ'סלב בוצאייב, אלכסנדר מוגילניי, אלכסנדר קוז'בניקוב, ואלרי קמינסקי, אלכסנדר יאקושב וכמובן ואצ'יסלב פטיסוב.
הביקור של אגדות ההוקי הרוסיות הוא חלק מהאירועים המתקיימים השנה בארץ וברוסיה, לציון 30 שנה לחידוש היחסים בין שתי המדינות. אבל לצד משחק הראווה יתקיים ביום שישי אירוע לא פחות חשוב, בחסות תוכנית הסביבה של האו"ם ותחת הכותרת THE LAST GAME מדובר במשחקי הוקי שמקיימות האגדות הרוסיות בראשותו של ואצ'יסלב פטיסוב ברחבי העולם, מתוך מטרה לעורר את המודעות לשמירה על האקלים וכדור הארץ. עד כה התקיימו משחקים בחמש מדינות – ארה"ב, פינלנד, איחוד האמירויות, קניה וישראל.
פטיסוב: "העולם היום מאוד שביר וחובתנו לעשות הכל כדי לאחד אנשים ואומות כדי להזכיר להם שאין לנו כוכב אחר. ספורט וסביבה הם שני תחומים שיאחדו אנשים ויעזרו לנו להגן על כדור הארץ".
פטיסוב, ששיחק במשך 12 עונות בקבוצת צסק"א מוסקבה והיה קפטן נבחרת ברית המועצות איתה זכה פעמיים בזהב האולימפי. הוא היה אחד השחקנים הסובייטים הראשונים שעברו לשחק בארה"ב בליגה הטובה בעולם ה- NHL שם שיחק בניו ג'רזי דווילס ובדטרויט רד וינגס. עם הרד וינגס זכה פטיסוב בשני גביעי סטנלי רצופים. כיום פטיסוב הוא חבר מועצת הפדרציה של רוסיה. בין 2002 ו-2008 שימש יושב ראש הסוכנות הפדרלית לספורט ותרבות הגוף של רוסיה עם סמכויות שר (מקביל לשר הספורט של היום) והוא פעיל חברתי בתחום שמירת האקלים ומכהן כשגריר אזורי הקטבים בתוכנית הסביבה של האו"ם. פרטים באתר…
תחבורה ובטיחות
ניתן לבקש דחייה של קורס נהיגה מונעת באינטרנט ועוד
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת משרד התחבורה לבצע תיקון קל לתקנות התעבורה המשנה מעט את שיטת הניקוד. לפי התיקונים שאושרו, מי שחויב בביצוע קורס נהיגה מונעת יוכל לבקש דחייה של הקורס באופן מקוון ולא יצטרך עוד להגיע למשרדי רשות הרישוי. כמו כן, תתאפשר דחייה לחצי שנה פעם אחת בלבד. ח"כ בועז טופורובסקי, שמילא את מקומו של היו"ר, בירך על כך ואמר כי תמיד נרצה שהציבור יוכל לקבל שירות בלי להגיע למשרד הרישוי בפרט ומשרדי הממשלה בכלל. הוא אף שב והזכיר את בקשתו של יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, כי משרד התחבורה יקצה 100 מיליון שקל לבטיחות בדרכים, ואמר: "אנחנו על זה ולא מתכוונים לוותר".
תיקון נוסף אותו הוציא לפעול כבר משרד התחבורה, והביא כעת לאישור הוועדה, מקל על נהגים שהיו צריכים לעבור בחינת תיאוריה אחרי שצברו 36 נקודות וביצעו קורס בסיסי וקורס ייעודי, ומבטל את החובה לבצע גם בחינת תיאוריה לאחר הקורסים. נציגי משרד התחבורה הסבירו כי במשרד סברו שלא נדרש אישור ועדת הכלכלה לתיקון, ולכן התיקון לא הובא קודם לכן.
מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אפי רוזן, התייחס לכך ואמר כי נהג שרישיונו נפסל לשלושה חודשים ביצע גם קורס בסיסי ובסופו מבחן וכן קורס ייעודי. לכן, לדבריו, אין טעם לחייב אותו גם בביצוע מבחן תיאוריה לאחר פסילה של שלושה חודשים. הוא הוסיף כי התיקון נכנס לתוקף כבר באפריל 2020 וכעת, כאמור, מובא לאישור הוועדה.
כמו כן, משרד התחבורה חזר בו היום מהבקשה לבטל את הבדיקה הרפואית למי שרישיונו נשלל אחרי שצבר 72 נקודות. רוזן התייחס לכך ואמר כי ישנה מחלוקת עם משרד הבריאות באשר לנתונים של מספר החייבים בביצוע הבדיקה, ולכן המשרד מבקש לבחון את התיקון הזה מחדש. רוזן הוסיף כי לפי הנתונים שלו התור לבדיקה ארוך ואנשים מחכים כשנה.
ח"כ טופורובסקי ביקש לדעת תוך כמה זמן יחזור המשרד לוועדה עם תשובות בעניין, רוזן השיב כי בעוד כחודשיים. בעקבות זאת אמר ח"כ טופורובסקי כי הוועדה מבקשת התייחסות לכך עד 1 בפברואר 2022 והוסיף כי הוועדה לא רואה בעין יפה מצב שבו אנשים מחכים כשנה לבדיקה רפואית.
כאמור, הוועדה אישרה גם את התיקון שיאפשר לבקש לדחות ביצוע קורס נהיגה נכונה באמצעים מקוונים, ולאפשר דחייה אחת בלבד לתקופה של עד חצי שנה. באשר לכך שאת ח"כ טופורובסקי האם הרשות לא צריכה סמכות לאשר דחייה נוספת, במקרים מיוחדים. רוזן השיב כי כל שנה יש בין 130 ל-150 אלף נהגים שצריכים לעשות את הקורס, וכי אף בחינה לא נדחתה מעל חצי שנה. לדבריו, דחייה של חצי שנה מאפשרת תקופה של שנה להשלמת הקורס וזה זמן סביר. כאמור, בתום הדיון אישרה הוועדה את התקנות.
2021 היא שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים
בסוף השבוע האחרון נהרגו בתאונות דרכים שני רוכבי אופנוע ורוכב נוסף נהרג אתמול. שנת 2021 היא שנת שיא קשה וכואבת במותם של רוכבי האופנועים עוד בטרם הסתיימה כשבמהלכה נהרגו בתאונות דרכים 79 רוכבי אופנועים, זאת לעומת 68 שנהרגו בכל שנת 2020 שגם היא הייתה שנת שיא במותם של הרוכבים. בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.
אחרי גבעתיים (100 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות) ניצבת במקום השני רמת גן כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 24.4% מכלל הנפגעים בעיר (393 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). תל אביב-יפו ניצבת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 24.4% מכלל הנפגעים בעיר (2,003 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). חלקם של הרוכבים באילת מכלל הנפגעים בעיר נאמד ב-20.9% (76 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). חולון (16.4%) סוגרת את חמשת הערים האדומות לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל (347 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).
ירושלים, למרות ריבוי הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים (854) נמצאת במקום ה- 11 עם שיעור רוכבים נפגעים של 11.5%. חיפה ( 305 רוכבים שנפגעו) נמצאת במקום ה-22 עם שיעור של 7.7% רוכבים נפגעים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בעיר. מודיעין עילית (0%), ביתר עילית (0%) ורהט (2.7%) סוגרת את הרשימה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. בערי גוש דן יש ריבוי של רוכבים ולכן על ראשי הערים מוטלת האחריות לפעול לצמצום הרוכבים שנפגעים בתאונות דרכים. יש לסמן את נקודות התורפה ולטפל בהן באופן כזה שייטיב עם בטיחות הרוכבים. שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עליה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים. יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבי רבים. יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים".
68 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 66 רוכבים שנהרגו בשנת 2019. יש לזכור ששנת 2020 הייתה שנת קורונה וסגרים אשר כללה ירידה חדה בנסועת כלי הרכב. בנוסף לכך, מגמת העלייה ברוכבים ההרוגים נמשכת זו השנה הרביעית ברציפות וכבר עתה ניתן לומר כי שנת 2021 היא שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים. מתחילת שנת 2021 עד ה-2.11 נהרגו 77 רוכבי אופנועים וקטנועים, יותר מאשר בכל שנת 2020 ועוד חודשיים שלמים לפנינו.
משרד התחבורה מתכוון להתחשבן עם חברת-בוחני-נהיגה שביטלה בחינות ללא הצדקה
תלונות רבות על ביטולי מבחני-נהיגה-מעשיים (טסט) הגיעו היום (ראשון) לדיון בוועדת הכלכלה. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) הדגיש כי "הפרטת השירות הוכיחה חוסר-יעילות משווע וחוסר-התחשבות בלקוח. מדובר בסיר מבעבע של התמרמרות הציבור. אסור לרשויות לפחד לעשות את הצעדים הנדרשים", והוא קרא לגיבוש מחיר אחיד למבחן נהיגה. ביטון הטיל על אגף הרישוי במשרד התחבורה להציג לוועדה בהקדם – תכנית לשיפור משמעותי בנושא, וכן נתונים על ביטולי המבחנים ועל הקנסות שניתנו לחברות המפעילות, ושיפורים מתוכננים במערכת הממוחשבת.
אורי מקלב (יהדות התורה) יוזם הדיון, פירט כי עלות הוצאת רישיון נהיגה היא כ-10,000-6,000 שקלים, עול קשה לצעירים. לדבריו, במקרים רבים כשעה בלבד לפני המבחן המיועד – הוא מתבטל בגלל "אי זמינות בוחן", למרות שבוחן-תורן צריך להיות מיועד דווקא למקרים כאלו. "אין מענה טלפוני בחברה המספקת בוחנים. הרפורמה שבחרה חברות בוחני נהיגה קבעה 5 ימים למבחן המעשי הראשון ו-14 יום למבחן השני – כאשר היום ממתינים כבר כשלושה חודשים למבחן". הוא הדגיש את המתח הנפשי בו מצוי הנבחן, ואת הסבל, הייאוש והתסכול כאשר המבחן נדחה ברגע האחרון. אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) סיפר אף-הוא על ביטול מבחן-מעשי שעה בלבד לפני מועדו. לדבריו, נערך שיעור-הכנה לפני המבחן, וממילא אם המבחן נדחה, התלמיד ייאלץ לשלם על שיעור-הכנה נוסף. בנוסף, ישנם תלמידים שתוקף המבחן-העיוני שלהם עומד לפקוע.
שלמה יוספסברג, יו"ר איגוד מורי הנהיגה, קרא להעניק קדימות במועד המבחן החדש – לתלמידים שמבחנם נדחה. בנוסף, איחור ביותר משלושת-רבעי-השעה של הבוחן – גורם לביטול אוטומטי של המבחן. משה גלעד, יו"ר ועדת החקיקה באיגוד, אף סיפר על עתירה בעניין שהגיש האיגוד לבית המשפט – כנגד משרד התחבורה. לדברי אבי גולן, יו"ר ארגון מורי הנהיגה, מצב תלמידי הנהיגה השתפר לאין-ערוך בשנים האחרונות. "יש עדיין מה לשפר – אך לא באבחת-חרב. זמינות גבוהה מדי של מבחן-מעשי – מביא לזילות המבחן".
אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, השיב: "הרפורמה לא הצליחה במלואה, אך הצליחה בצורה משמעותית. איחדנו את המדדים, יצרנו שקיפות, מקצועיות וזמינות של מבחנים-מעשיים. בעבר חלוקת המבחנים, נעשתה בצורה שמעלה רינון לחוסר יושרה. רינון לא-נכון, אבל גם כזה אסור ליצור. יש בעיות ברפורמה, וחברה אחת לא עומדת באמנת-השירות שנקבעה. היום יש 620 אלף מבחנים-מעשיים בשנה, עם כ-200 בוחנים, כאשר לפני הרפורמה היו כ-400 אלף מבחנים בשנה בלבד, עם 120 בוחנים בלבד. היום כ-40% מצליחים במבחן, וזה טבעי כשיש כ-100 בוחנים חדשים "והרגל קלה יותר על הבלם". לדבריו, היום תלמיד יכול לערער על פסילת המבחן שלו, ולהוריד מהמחשב את קטע הווידאו המדובר.
לדבריו, הודעה על ביטול המבחן שעה בלבד לפני המבחן היא פסולה ואינה-מקובלת. "נבוא חשבון עם הזכיין, ונתקן את המערכת כך שתינתן קדימות במבחן חדש לתלמיד שמבחנו נדחה". לפי עדי איל, מנכ"ל חברת טלדור, המספקת בוחני-נהיגה, זמן השירות הוא 21 יום להספקת מבחן – ועד יוני 2022 החברה תעמוד בהורדת הזמן ל-14 יום. עוד הוסיף כי: "המצב הנוכחי הוא תוצאה של המערכת הממוחשבת של משרד התחבורה שאינה בשליטתנו".
מצלמות אכיפה אוטומטיות בנת"צ כביש בגין ירושלים
לאחרונה הופעלו מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיב התחבורה הציבורית החדש, שנחנך לאחרונה בכביש בגין (כביש 50) בירושלים. עיריית ירושלים סיימה השבוע את התקנתן של מצלמות האכיפה האוטומטיות לאורך נת"צ בגין, בקטע שבין מחלף בן ציון נתניהו לבין מחלף גולדה. בקרוב יותקנו מצלמות אכיפה נוספות בכביש בגין, בהמשך הנת"צ עד למחלף גבעת שאול.
מצלמות אכיפה אוטומטיות הוצבו גם במסלול בלעדי לתחבורה ציבורית (מת"צ) בציר ירמיהו בירושלים, שנפתח לתנועה בשבוע שעבר. מת"צ ירמיהו מאפשר מעבר מהיר ותנועה זורמת של אוטובוסים וכלי רכב ציבוריים בין צפון העיר למרכזה. בעוד כשבוע תחל האכיפה גם ברח' ירמיהו, בקטע שבין ירמיהו-פינת רח' הצבי עד ירמיהו-פינת שמגר.
מצלמות האכיפה חוברו למרכז שליטה ובקרה של עיריית ירושלים, ויאכפו ע"י אגף אכיפה ושיטור שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דו"ח בסך 500 שקלים לכל רכב לא מורשה שייסע בנתיב התחבורה הציבורית.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "המת"צ יעניק לציבור הנוסעות והנוסעים בירושלים תחבורה ציבורית טובה, מהירה ויעילה יותר. אנו רואות בהקמת נתיבי תחבורה ציבורית חשיבות עליונה ולכן משקיעות רבות בקידומם ופתיחתם. נת"צים מאפשרים לנוסעות ולנוסעים לעקוף את הפקקים ובכך להוות אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי".
שרת התחבורה מיכאלי: לא בטוח שיש הצדקה לחייב התקנת מערכות למניעת שכחת ילדים
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, התכנסה לקבל דיווח משרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, על היערכות לכניסתן לתוקף של תקנות התעבורה העוסקות בחובה להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכבים פרטיים. בפתח הדיון הזכיר היו"ר ביטון כי המשרד ביקש לדחות את יישום התקנה בשנה, אך הוועדה אישרה דחייה של חצי שנה בלבד. עם זאת, השרה מיכאלי הודיעה היום לוועדה כי בכוונתו לבחון מחדש אם נכון בכלל להכניס את התקנה לתוקף. בעקבות זאת אמר היו"ר ביטון כי אין בכוונתו למהר לבטל את התקנה ודרש לראות מימון מהמדינה לסבסוד של 300 אלף ערכות לרכבים ישנים.
הדיון היום התקיים בהתאם לתיקון התקנות אותן אישרה הוועדה לפני כשלושה חודשים, שדחו את יישום החובה להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים, בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4, מהאחד באוגוסט 2021 לאחד במרץ 2022. לפי נתונים שמסרה השרה לוועדה, עולה כי מתחילת השנה נרשמו 14,355 רכבים חדשים עם מערכת התרעה מקורית – רק 5% מכלי הרכב שנרשמו בארץ. כמו כן, אושרו 20 מערכות התרעה שונות אותן משווקים 22 יבואנים שונים. עלות המערכת המקושרת נע בטווח של 150 עד 500 שקלים, ועלות מערכת המחוברת למערכות הרכב יכול להגיע גם ליותר מ-1,000 שקלים.
השרה מיכאלי אמרה בתחילת הישיבה: "אני חושבת שלא הייתה מחלוקת שהדברים לא התקבלו בצורה סדורה, מקצועית וראויה – ולכן לקחנו זמן לבדוק את זה. אני חושבת שממשלה שבאה להטיל חובה על האזרחיות והאזרחים צריכה לעשות את זה עם סיבה מאוד טובה, ולא כדי שהיא תרגיש שכתבה חוק ועכשיו הכל בסדר. אם אנחנו רוצות להטיל זאת, חייבת להיות הצדקה אמיתית של היעילות. ממה שעולה עד כה, לא בטוח שהתנאים האלה מתמלאים. אין הצדקה להטיל חובה ולא רק הוצאה כספית יש פה חובה שבגינה יש סנקציה כשלא בטוח שיש תועלת ולממשלה אסור לעשות דבר כזה".
סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, אמר: "הבחינה טרם הסתיימה, וכי יש תקינה רק באיטליה ויש קושי לקבוע אם המערכת אפקטיבית או לא". היו"ר ביטון שאל בתגובה מדוע מסבסדים את המערכת ברכבים חדשים ולא ברכבים ישנים. סגן השר קארה אמר כי: "הממשלה התחלפה ואנחנו חושבים אחרת. זה לא יציל ילדים ויעלה לציבור מיליארד שקל. אם מישהו היה יודע שמספר המקרים ירד אז לא היינו פה". השרה מיכאלי הוסיפה: "יש 22 מערכות ואין הוכחה שאף אחת מהן פותרת את הבעיה. מי שרוצה יכול לעשות סקר שוק ולקנות, אבל כל זמן שזה לא פטנט שמוציא את הילד מהאוטו אני לא מוצאת בזה באמת פתרון".
ח"כ בועז טופורובסקי הזכיר כי מדובר בתקנה שמשרד התחבורה ביקש להתקין, וכי אנשי המשרד הסבירו לו את החשיבו ואף לחצו על יבואנים להביא מוצרים, והתקנה אושרה לאחר דיון מקצועי ולא ייתכן שעכשיו אומרים לה שזה שטות. מנגד, ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר כי רק חמור לא משנה את דעתו, וטען כי אנשי המקצוע אמנם הציגו את עמדת השרה דאז אך התנגדו לכך וטענו שלא בוצע תהליך סדור.
סגן השר קארה הוסיף כי זה נטל מאוד כבד על הציבור ומדובר בסך הכל בארבע מקרים בשנה בעיקר בחברה החרדית והבדואית. "אם היה מכשיר ששולף את הילד מהאוטו ומוציא אותו החוצה אולי לא היינו מתווכחים", אמר. בתגובה לכך סיפר היו"ר ביטון כי הבת שלו נשכחה ברכב ב-40 מעלות חום וכמעט מתה, והיא לא ערבייה או חרדית. הוא אף הזכיר בתחילת הדיון את קרוב משפחתו של ח"כ שלמה קרעי שקיפח את חייו, ואמר כי כולם בסכנה. ח"כ אבתיסאם מראענה תמכה בעמדת השרה ואמרה כי צריך לקחת את הזמן לבחינת המערכות.
היו"ר ביטון ביקש לדעת אם האוצר יהיה מוכן לממן ערכות, ואמר כי הוועדה לא תמהר לבטל את התקנה עד שלא תראה מימון של המדינה ל-300 אלף ערכות לרכבים ישנים. רפרט תחבורה באגף התקציבים באוצר, אריאל הבר, אמר כי יש כוונה להעלות את התמרוץ ליבואני הרכבים החדשים, אך הוסיף כי יש סכנה בסבסוד מערכות כי לא כולו יגיע לצרכן ולכן נבחנת העלאת המודעות.
היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר כי הישיבה אמורה הייתה לעסוק בדיווח של השרה על יישום התקנה, אך מה שקיבלנו זה את כל התשובות אחרות חוץ מיישום. הוא הוסיף כי בסוף דצמבר הקרוב יכנס את הוועדה פעם נוספות, ואז יוקדש הדיון להיערכות ליישום התקנה בלבד. עם זאת הוא הוסיף: "אם תהייה בשורה שאתם מסוגלים לסבסד 300 אלף מערכות לרכבים ישנים יכול להיות שהוועדה תשקול לדחות את היישום בשנה שנתיים. אם אתם לא יודעים לעשות את זה – התקנה תישאר בתוקף. בדיון הבא תביאו פתרונות לא הסברים. מצער שעושים דיון מעקב על יישום ומקבלים הסבר שבכלל לא צריך את התקנה הזו".
טיפים לנהיגה בטוחה בחורף
מדינת ישראל עברה לפני ימים אחדים לשעון חורף: החשיכה מקדימה והגשמים שירדו במקביל הופכים את הכבישים לחלקים. התקופה אף מאופיינת באירועי מזג אוויר שונים כמו ערפל, שלוליות ענק בדרכים ואפלוליות לאורך שעות היממה. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בחורף שעבר (חודשים נובמבר 2020 עד מרץ 2021) נפגעו בתאונות דרכים 7,854 בני אדם.
עוד עולה מהנתונים, כי במהלך חודשים אלו, נהרגו 118 בני אדם בתאונות דרכים, ו-863 נפצעו באורח קשה. המשמעות היא שבמהלך חמשת חודשי החורף בשנה החולפת כמעט בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים וזאת למרות הסגר בו שהינו במהלך חודש ינואר 2021 ובגינו התמעטה התנועה בכבישים באופן משמעותי.
למעלה ממחצית מתוך אותם נפגעים בחודשי החורף הקודם, 4,595 בני אדם, נפגעו בתחום העירוני. 49 נהרגו בתחום הערים והישובים ו-503 נפצעו באורח קשה. בתל אביב נפגעו 748 בני אדם בחודשי חורף 2020-2021, זאת לעומת 601 שנפגעו בעיר בחודשי החורף הקודם. בירושלים נפגעו 483 ובחיפה 280 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בחודשי החורף הקודם, זאת לעומת 268 שנפגעו בעיר בחודשי החורף הקודם.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תנאי מזג האוויר המשתנים משפיעים על הבטיחות בדרכים, החורף המתקרב מביא עמו סיכונים נוספים בכבישים ועל הרשויות להיערך לכך מבעוד מועד. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להגביר את ההסברה בנוגע לסכנות הנובעות מתנאי מזג האוויר המשתנים ולהעלות את המודעות לאופן הנהיגה המתאים לחורף. בנוסף, יש לעודד את הנהגים להכין את רכבם לכבישים החלקים ולהצטברויות המים שנוצרות. ראשי הרשויות צריכים להיערך כבר עכשיו לשיפור התשתיות בדרכים העירוניות, לתקן בורות וליקויים בכביש ולנקות את תעלות הניקוז במטרה למנוע הצפות וקריסת תשתיות. היערכות מתאימה ומשולבת של כל הגורמים עוד בטרם החורף יתחיל תוכל לצמצם את מספר התאונות והנפגעים".
- בתל אביב-יפו נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 748 בני אדם, שמונה מתוכם נהרגו.
- בירושלים נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 483 בני אדם, שבעה בני אדם נהרגו.
- בחיפה נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 280 בני אדם, שלושה בני אדם נהרגו.
- בחולון נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 179 בני אדם, מהם שני בני אדם נהרגו.
- ברמת גן נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 168 בני אדם.
- בפתח תקווה נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 159 בני אדם, מהם שלושה בני אדם נהרגו.
- באשדוד נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 145 בני אדם, אדם אחד נהרג.
- בבאר שבע נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 144 בני אדם, מהם שני בני אדם נהרגו.
- בנתניה נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 129 בני אדם, מהם שני בני אדם נהרגו.
- בבת ים נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 118 בני אדם, מהם שני בני אדם נהרגו.
- בראשון לציון נפגעו בחודשי חורף 2020-2021 (נובמבר 2020 – מרץ 2021) בתאונות דרכים 109 בני אדם.
כך תנהגו בחורף:
- בחורף יש להתאים את אופן הנהיגה לתנאי הדרך המשתנים. הכביש רטוב, מרחק העצירה מתארך, ישנן שעות רבות יותר של חושך, הכביש נהיה חלק בגלל תערובות של מים, שמן ואבק, דבר הפוגע באחיזת הצמיגים בכביש. כדי להגביר את הבטיחות בדרכים גם בימי החורף הגשומים מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:
- הכינו את הרכב: בתחילת החורף, כדאי לבדוק את הרכב במוסכים המורשים, חלקם מעניקים בדיקת חורף חינם. יש לוודא כי המצבר, האורות, והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה בתנאי גשם ובוץ.
- סעו לאט: יש להוריד את מהירות הנסיעה ב-10 קמ"ש לפחות ולהגדיל את המרחק מכלי הרכב שמלפנים.
- אפשרו כניסת אוויר: מומלץ להשאיר פתח בחלון על מנת שאוויר צח יכנס וימנע אדים ותחושת עייפות.
- לתכנן מסלול ולהתלבש בהתאם: כדאי לתכנן את מסלול הנסיעה מראש ולהתלבש בלבוש קליל ולא כבד ומסורבל.
- להקפיד על נראות: חשוב להקפיד על הדלקת אורות בכבישים בינעירוניים גם ביום וגם בלילה משום שתנאי מזג האוויר בחורף מקשים על הראיה.
- אורות בערפל: בימים שבהם קיים ערפל חשוב לדאוג להדלקת אורות מתאימים בכל שעות היממה.
- תקינות הצמיגים: יש לוודא כי צמיגי הרכב תקינים ולא שחוקים או יבשים וכי לחץ האוויר בהם תקין.
- תקינות המגבים: יש לוודא כי מגבי הרכב אינם יבשים וכי יש מים במיכל המגבים.
- נראות הולכי רגל: להולכי הרגל מומלץ ללבוש בגדים בהירים ולהשתמש במחזירי אור, במידת האפשר, בכדי שלנהגים יהיה קל יותר להבחין בהם.
טכנולוגיה
בואינג עם קווי ייצור להסבת מטוסי מטען חדשים והזמנות נוספות למטוס ה- BCF737-800
הביקוש למטוס בואינג ה-BCF737-800 עומד כעת על 200 מטוסים חדשים מ- 19 לקוחות שונים בעוד הביקוש העולמי למטוסי מטען ממשיך לעלות, יצרנית המטוסים בואינג מוסיפה 3 קווי יצור להסבת מטוס ה-737-BCF800 המוביל בשוק ברחבי צפון אמריקה ואירופה. בואינג חתמה על הזמנת 11 מטוסי בואינג BCF737-800 עם חברת הליסינג אייסליס (Icelease), אשר תהיה הלקוחה הראשונה בקו הייצור החדש.
בשנת 2022, בואינג תפתח קו ייצור להסבת מטוסי מטען במתקן התחזוקה, התיקון והשיפוץ (MRO) של בואינג בלונדון, ההאנגר החדיש שלה בבריטניה ושני קווי הסבה בשנת 2023 ב-KF Aerospace MRO בקלונה, קולומביה הבריטית, קנדה.
"בניית רשת מגוונת וגלובלית של מתקני ייצור להסבת מטוסים חשובה לתמיכה בהתפתחות לקוחותינו ולעמידה בביקוש האזורי", אמר ינס שטיינהגן, מנהל בואינג להסבת מטוסי מסחר . "ל-KF Aerospace ולחברינו בצוות בואינג הנמצאים בשדה התעופה גטוויק (Gatwick), לונדון, יש את התשתית, היכולות והמומחיות הנדרשות כדי לספק ללקוחותינו מטוסי מטען מובילים בשוק המסחרי של בואינג".
"אנחנו מאוד נרגשים לשיתוף הפעולה עם בואינג", אמר גרג אווג'ן, מנהל התפעול הראשי של מתקני התחזוקהKF Aerospace שבקנדה. "אנו עובדים עם בואינג כבר מעל ל-30 שנה. עם הניסיון שלנו בהסבת מטוסים, כוח העבודה המיומן שלנו והדרישות הטכניות שכבר קיימות, אנו מוכנים לעבוד ולעזור לשרת את הלקוחות של בואינג. "
חברת הליסינג אייסליס (Icelease), הרחיבה לאחרונה את שיתוף הפעולה עם חברת ההשקעות Corrum Capital במיזם משותף בשם Carolus Cargo Leasing. ההזמנה של חברת הליסינג ל-11 מטוסי BCF737-800 תהיה הרכישה הראשונה של החברה מבואינג. חברת אייסליס תהיה הלקוחה הראשונה לקוו הייצור להסבת מטוסים במרכז התחזוקה, התיקון והשיפוץ, MRO בשדה התעופה גטוויק בלונדון.
"אנו בטוחים באיכות המוכחת של מטוס המטען של בואינג ה- 737-800 שעבר הסבה ושמחים להיות הלקוחות הראשונים של מתקן ה-MRO החדש של בואינג בלונדון", אמר מגנוס סטפנסן, שותף בכיר בחברת הליסינג אייסליס (Icelease). "אנו מצפים לקבל את מטוסי המטען לצי המטוסים שלנו כדי לשרת את תנועת הנוסעים הגלובלית והמקומית המתפתחת".
מוקדם יותר השנה הודיעה בואינג כי תסב מטוסי BCF737-800 נוספים במוקדים שונים, כולל קו ייצור שלישי ב-Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Company Limited (GAMECO), ושני קווי ייצור בשנת 2022 עם ספק חדש, Cooperativa Autogestionaria de Servicios Aeroindustriales (COOPESA) בקוסטה ריקה. ברגע שהקווים החדשים יהפכו לפעילים, לבואינג יהיו קווי ייצור להסבת מטוסים בצפון אמריקה, אסיה ואירופה.
בואינג צופה כי יידרשו 1,720 הסבות למטוסי מטען במהלך 20 השנים הבאות כדי לענות על הביקוש. מתוכם, 1,200 יוסבו למטוסים בעלי גוף סטנדרטי, כאשר כמעט 20% מהביקוש מגיע מחברות אירופה, ו-30% מגיעים מצפון אמריקה ואמריקה הלטינית.
מטוס בואינג ה-BCF737-800 בעל אמינות גבוהה, צריכת דלק נמוכה ועלויות תפעול נמוכות, מוביל בשוק הסטנדרטי של מטוסי המטען עם יותר מ-200 הזמנות והתחייבויות מ-19 לקוחות.
בואינג היא חברת התעופה והחלל הגדולה בעולם והספקית המובילה של מטוסים מסחריים, מערכות הגנה, חלל וביטחון ושירותים גלובליים. כיצואנית מובילה בארה"ב, החברה תומכת בלקוחות מסחריים וממשלתיים ביותר מ -150 מדינות, וממנפת את שרשרת האספקה הגלובלית על בסיס מורשת של מנהיגות בחלל, בואינג ממשיכה להוביל בתחום הטכנולוגיה והחדשנות, לספק ללקוחותיה ולהשקיע באנשיה ובצמיחה עתידית. למידע נוסף https://www.boeing.com/
ה-MRO של בואינג הממוקם בשדה התעופה גטוויק בלונדון הוא מתקן תחזוקה, תיקון ושיפוץ בשירות מלא המציע שירותי תחזוקה ותיקונים, מעברי מטוסים, סקרי מטוסים ושירותי השכרה של האנגרים וכלים.
למידע נוסף על חברת הליסינג אייסליס (Icelease) https://icelease.is/ ולמידע נוסף על מתקן התחזוקה KF Aerospace https://www.kfaero.ca/
הסוף לטלפונים הציבוריים של בזק
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התקשורת לתקן את תקנות הבזק ולהסדיר את התפעול והתחזוקה של הטלפונים הציבוריים. התקנות קובעות כי החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים ציבוריים חדשים במרחב הציבורי, ומחייבות את בזק להסיר עמדות טלפונים ציבוריים שלא בשימוש ולתחזק עמדות בהן נעשה שימוש. לאחר האישור אמר ח"כ רון כץ, שמילא את מקומו של היו"ר, אמר כי מדובר בצעד שהוא פועל יוצא של הקדמה ויאפשר הסרת מפגעים סביבתיים ברחבי הערים. עם זאת, הוא ציין כי "עם הקדמה חשוב שלא נשכח שיש מי שצריכים את הטלפונים הציבוריים", ולכן ביקש דיווח לוועדה על יישום התקנות.
נוכח העובדה כי השימוש בטלפונים הציבוריים פחת מאוד בשנים האחרונות, ועל רקע בקשות מצד בזק ורשויות מקומיות להסירם מהמרחב הציבורי, ביקש משרד התקשורת לתקן את התקנות ולהסדיר את הנושא. ראש מחלקת ייעוץ משפטי במשרד התקשורת, ליאת בלום, הסבירה כי המשרד ביקש לייצר מנגנון אוטומטי, בהתאם לתדירות השימוש, שיאפשר לקבוע איזה טלפונים יישארו ויתוחזקו ואיזה טלפונים יוסרו.
כאמור לפי התיקון שאושר, החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים חדשים ומתוך הטלפונים הקיימים תוכל בזק להסיר רק כאלה שאין עוד הצדקה להצבתם, בעוד שטלפונים שיש הצדקה להשארתם תחויב בזק לתחזקם.
עד תום הרבעון הראשון של כל שנה תגיש בזק למשרד התקשורת דוח על השימוש בטלפונים הציבוריים. הטלפונים שבזק תחויב להסיר, על חשבונה ותוך 90 יום מהגשת הדוח, יהיו כאלה שבוצע בהם שימוש של פחות ממאה דקות בממוצע בחודש. טלפונים שבזק לא תהייה מחויבת להסיר היא תהייה מחויבת לתחזק. בנוסף, נקבע כי מנכ"לית משרד התקשורת תוכל להורות על הסרה או תפעול טלפונים בחריגה מהתקן, משיקולים של טובת הציבור ולאחר שנתנה לבזק זכות לטעון טענותיה.
ח"כ כץ ביקש לדעת האם לא תהייה למשרד סמכות לחייב הצבת מכשירים חדשים, במקרה של בניית שכונות חדשות למשל. בלום השיבה כי תדירות השימוש בטלפונים הציבוריים מאוד נמוכה וההערכה היא שהם ייעלמו, למעט במקומות מאוד מסוימים כמו ליד בתי חולים או ישיבות. כאמור, על מנת לוודא שהאוכלוסיות המוחלשות לא יפגעו ביקש ח"כ כץ דיווח על יישום התקנות, בתום השנה הראשונה לכניסתן לתוקף.
כלכלה
כנס לשכת שמאי המקרקעים באילת
בכנס לשכת שמאי המקרקעין שהתקיים באילת. בתחילת הפאנל נשאל לוי – איך קורה שאביר הצרכנים מעלה שכר דירה, מתאם מחירים ומעלה לעצמו את השכר? "זה שטויות במיץ , אני שיניתי את רכיב השכר שלי מבונוס לשכר קבוע, לגבי תיאום מחירים לא יכולים להשיב כרגע ולגבי העלאת שכר הדירה לא העליתי אלא שיניתי את המסגרת החוזית" השיב.
לעניין המחירים האסטרונומיים של הקרקעות במדינת ישראל אמר: "חייבים לשנות את שיטת המכרזים של המנהל, אי אפשר למכור למרבה במחיר, זה מעלה את יוקר המחיה. למה לא לעשות הגרלה בין המציעים ובכך ולהקפיא את מחירי הקרקע? אם קונים קרקע יקרה, השכירות תהיה יקרה וכן הלאה וכך מתייקר יוקר המחייה. אם לפני 8 שנים במכרז על קרקע ליד עזריאלי אני הצעתי 126 מיליון שקל ועזריאלי הציעה 500 מיליון וזכתה זה הדוגמא לעליית מחירים, שבסוף מתגלגלת לצרכן. צפון תל אביב לא שייכת רק לעשירים אלא לכולם. ממשלת ישראל צריכה כספים להרבה דברים, היא הגדילה את התקציב ב 20 מיליארד שקלים אז הם לוקחים מאיתנו האזרחים. המדינה היא הבעיה, גם בעובדה שהיא מטילה כל כך הרבה מיסים על האזרחים".
אבי ללום משנה ליו"ר לשכת עורכי הדין התייחס לדבריו של שר האוצר בכנס לעניין עליית מחירי הדיור ואמר: "אם עסק פרטי היה אומר מה שליברמן אמר שבשנה הבאה מחירי הדיור יעלו בשנת ב 5-6% היו מזמינים אותו לחקירה. לממשלה אינטרס להעלות מחירים כך היא מקבלת יותר מיסים".
לגבי עליית קרנם ומחירם של המרכזים הלוגיסיטיים בשנתיים האחרונות התייחס יוסי אזולאי מנכ"ל איסתא נכסים: "למרלוגים ביקושים אדירים. אם למישהו יש מרלוג, יש תחרות אדירה עליו , בין גדרה לחדרה לא תמצאו מרלוגים פנויים".
גם משה רוזנבלום מנכ"ל קניוני עופר התייחס לעניין עליית מחירי המרלוגים, שבין השאר נובעת משינוי הרגלי הצריכה של הצרכנים שרוכשים בשנים האחרונות יותר באינטרנט ואמר: "הקניון לא יעלם. הקניון השכונתי יהפוך הקניון העיקרי של כל צרכן. חלק מהקניונים הגדולים, נהרוס אותם ונבנה יח"ד. התמהיל ישתנה ומשתנה כבר עכשיו. צריך יותר בידור וסוג אחר של חנויות. לדוגמא חנויות יד 2, החנות הכי דומיננטית בת"א היא חנות יד שנייה. הקניון יהיה היברידי והצרכן היברידי, יקנה באינטרנט ויבוא לאסוף מהחנות, חלק מהשוכרים בקניונים יהפכו את החנויות למחסנים למלאי מהם הלקוחות יבואו לקחת מוצרים שקנו באינטרנט".
לסיכום הפאנל רמי לוי התבקש לתת תחזית לשנים הבאות לגבי שוק המשרדים ואמר: "אני צופה ביקוש גדול יותר למשרדים בגלל שאושר הסבה של משרדים למגורים, שיגרום לקיטון בהיצע ואז הביקוש יגבר והמחיר יעלה".
אפליקציות וסמרטפון
MediWho שינתה את כללי המשחק בעולם הבריאות
כולם אומרים העיקר הבריאות וכל משפחה משלמת מאות ואלפי שקלים כל חודש על מנת שלהיות מוגנים בעת צרה- אבל מעטים יודעים מה מגיע להם ואיך למרות התורים הארוכים ניתן לקבל את הסיוע הרפואי המיטבי והמהיר ביותר – העולם מתקדם, גם הבריאות, ועכשיו גם היידע שלכם מה מגיע לכם ואיך לקבל זאת. על פי נתוני עולם הפרסום, חברות הביטוח וקופות החולים הכפילו ואף שילשו את תקציבי הפרסום שלהן במדיה בתקופה האחרונה. מי שתמה על מה ניצתו המלחמה והתחרות העזה לפתע בין הגופים הוותיקים המנומנמים, צריך לחפש את התשובה בתמורות חשובות בעולם הבריאות, או במלים אחרות: Mediwho.
Mediwho עשתה לשוק השירותים המשלימים הרפואים מהלך שנהוג לכנות גיים צ'יינג'ר (משנה משחק). לא פעם אנחנו רואים סקטורים וותיקים שקופאים על שמריהם, סקטורים המורגלים בשיטות ישנות כאשר כל השחקנים במגרש מתואמים ביניהם באופן נוח ונינוח עבורם, אך מאד לא נוח עבור הצרכנים והלקוחות. אלו בקצה כל הסבך הבירוקרטי, הטפסים והאותיות הקטנות, הזקוקים לשינויים, לשיפורים, לחשיבה רעננה וממוקדת בלקוח ולא בשימור נהלים ישנים ומיושנים.
בפיתוח פטנט ייחודי, חדשנות כחול לבן, יצרה החברה שירות האוסף, מנתח ומתכלל את כל עולמות הבריאות של הלקוח בלחיצת כפתור ובמענה אנושי תומך ומלווה. וכשאנחנו מדברים על גיים צ'יינג'ר, על מהלך שמטלטל את השוק כולו ומזרים רוח חדשה בענף, אנחנו מתכוונים לנתונים בשטח:
השחקניות המרכזיות בשוק, חברות הביטוח הגדולות וקופות החולים, ראו את היענות הלקוחות לשירות ולא יכלו לקפוא על השמרים. הן לקחו את הבשורה שהביאה Mediwho והשתמשו בה למנף את השירותים שהן מציעות ללקוחותיהן, לכאורה. בכל המדיות השונות אנו למדים ורואים קפיצה משמעותית בפרסומים של מניעה, שגרה ש Mediwho בעצם הבינה שהאזרח הקטן לא יודע לשוט בין 50,000 הזכויות הרפואיות הקיימות ומגיעות לו בעולמות של בריאות.
תורים רחוקים עד ייאוש, בעיה שכולנו מכירים, לפתע מוקדמים. תשדירים חדשים עלו לאוויר, ומושג חדש נולד: הר הבריאות. הר הבריאות לא נולד יש מאין, אלא לאחר חשיפה לתצוגת תכלית של MediWho, זו עובדה .
הבובה הכתומה של MediWho כיכבה על המסכים ושיגעה את המדינה, ובמשרדי חברות הביטוח צללו כולם למעמקי המודל החדש. צללו וגילו את הבשורה הטכנולוגית המתקדמת ביותר, את הגישה המיועדת להקל על הלקוח במקום לרפות את ידיו ולסבך אותו עד שיוותר, והבינו כי הן חייבות ליישר קו עם הבובה הכתומה של MediWho, זו שלוקחת אותך יד ביד לניווט , ממש כמו WAZE של עולם הבריאות.
אז מה שינתה המהפכה? כללי המשחק השתנו יש מי שממקסם את הזכויות הרפואיות של הצרכנים, יש מי שמטפל בניהול התיק הרפואי מא'-ת', יש מי שמעניק לצרכנים יחס מועדף.
"החזון של MediWho ברור: להפוך לשירות בסיס חיוני בכל בית בישראל. Mediwho היא החבר, העוזר, המלווה והיועץ האישי שלך לכל פרוצדורה רפואית", אומר מיקי קופל, מייסד החברה.
"מה מגיע לך וממי, כמה אתה משלם בחודש על כלכלת בריאות הבית, מה יש לך, מה חסר לך ואיך בכלל מפעילים את כל הביטוחים– מי בכלל מבין בזה? אנחנו!" אומר מיקי.
"אנחנו מבינים בזה ואנחנו נדאג לכל ובמחיר חודשי נוח ושווה לכל כיס, בוודאי לעומת הסכומים עליהם אנו נלחמים עבורך.
אנחנו דואגים לטופס 17 בקופה, לאישור התרופה, לבחירת הרופא המומחה הבכיר והטוב ביותר, למנתח, לתור מהיר למכון בדיקות, להשגת אישורים, החזרים, מימון וקצבאות. אנחנו לא רופאים ולא סוכני ביטוח, אבל אנחנו מכירים היטב את שני העולמות המתנגשים האלו ויודעים לתווך ביניהם עבורך!
אנחנו אנשי המקצוע שיודעים לנהל עבורך את כלכלת בריאות הבית שברוב המוחלט של הבתים בישראל איננה מנוהלת, עד שמגיעים חלילה לעת צרה. ואז עומדים אובדי עצות ומפוחדים מול הר מאיים של חברות גדולות, בירוקרטיה סבוכה, עשרות סידורים, טפסים, טלפונים, פקידים, תורים התרוצצות וסירובים מייאשים".
"אנשי Mediwho מלווים אתכם ברגעים הכי קשים, נאבקים עבורכם על כל פרוצדורה בריאותית או רפואית מול גופי ענק, קופות החולים, חברות הביטוח, הביטוח הלאומי ומשיגים עבורכם טיפול מהיר, קביעת והקדמת תורים, מימון לטיפולים יקרים ומצילי חיים".
"הרפרנטים המקצועיים ב – MediWho מחוללים כל יום קסמים ופלאים עבור לקוחות החברה", מספר מיקי. "הם לוקחים את הסיפורים איתם הביתה, שולחים הודעות למנהלות בערב שישי, מתקשרים לפציינטים אחרי טיפול כימו, לפני ניתוח מפחיד. לאורך חודשים ארוכים הם התקווה כשהפחד והייאוש גוברים, הכוח הלוחם כשאין כוח, הקול המעודד ומבשר הבשורות הטובות".
"אנשי MediWho יודעים להילחם לא רק בטחנות הצדק הטוחנות לאט. הם יודעים גם לתכלל לוחות זמנים וטיפולים מתנגשים, להשיג את הכן כשהפציינט שומע רק לא. הן נקשרים, דואגים, נלחמים ומשיגים. לא פעם כותבים להם הלקוחות- בלעדייך לא הייתי שורד. עבורם זו לא עוד עבודה, זו שליחות".
"חשוב להבין את מהות השירות והמהפכה שהוא מבשר", מציין מיקי לסיכום. "אנחנו לא מחליפים ולא מייתרים איש בדרך. לא את פקידת הסניף בקופת חולים, ולא את מערך התורים . השירות שלנו הוא עשיית סדר על מנת לוודא שתקבל את כל מה שמגיע לכם במסגרת כל השירותים המגיעים לכם, שירותים עליהם שילמתם, סדר בדבר החשוב ביותר לכם ולמשפחתכם – בריאותכם. מבחינתנו כל בית בישראל צריך להיות מנוי לשירות של MediWho' , גם בשגרה כשכולם בריאים ושלמים כי אין לדעת מה ילד יום, ובוודאי לתכליל כאשר מתמודדים עם משבר בריאותי או מצב כרוני".
"אנו מציעים שירות ששווה בריאות! בריאות גופנית, בריאות נפשית, זמן והרבה כסף. מוזמנים להתקשר למלאכים שלנו ולהצטרף עוד יום לשירות שייתן לכם יד ויוביל אתכם בכל פיתולי הדרך".