חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגזין חדשות רכב וטכנולוגיה של דני בר מס' 03/2022

השקות כלי רכב חדשים ופרסים ברחבי העולם ||| טכנולוגיות פורצות דרך וגם אפליקציות ||| ד"וח מסירות ינואר 2022 לעומת אשתקד ||| חדשות תחבורה ועדכוני בטיחות בדרכים ||| חוקים חדשים ואכיפה ביבשה ובים ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…

רכב

לובינסקי עם MG EHS PHEV פלאג-אין

MG היברידית EHS PHEV (צילום רונן טופלברג)

MG עם חזרה למלאי החל מחודש מרץ ויהיה זמין למסירה בטווח קצר עד מידי ללקוחות הרוכשים. זאת לאחר תקופה בה הלקוחות המתינו עד 9 חדשים למסירה מהזמנה בשנה האחרונה.
דגם זה זכה להצלחה גדולה עם הגיעו לארץ והפך להיות הפלאג אין השני הנמכר ביותר בישראל (כ-1,800 מסירות עד כה מתחילת השיווק בפברואר 2021, מהן 600 מסירות מתחילת שנת 2022 עד סוף פברואר!). MG מצוייד ב- 258 כ"ס, וטווח נסיעה חשמלית של 52 ק"מ.

קיה במקום הראשון במחקר אמינות רכב  J.D. POWER 2022

קיה נירו על רקע הרי הגליל ממצודת ביריה והר כנען (צילום דני בר)

מחקר אמינות הרכב של JD Power 2022 (VDS) מדרג את קיה כמובילה הכוללת בין כל מותגי הרכב הגדולים (מיינסטרים ויוקרתיים) בארה"ב. המחקר בוחן בעיות שחוו במהלך 12 החודשים האחרונים על ידי בעלים מקוריים של רכבים בני שלוש שנים (שנת דגם 2019). האמינות הכוללת נקבעת על פי מספר הבעיות שחוו לכל 100 כלי רכב  (PP100). לפיכך, ציון נמוך יותר משקף רמת איכות גבוהה יותר. קיה זכתה להצטיינות הכוללת עם ציון של 145. ההישג האחרון בא לאחר שהמותג זכה במספר הגבוה ביותר של פרסי איכות של J.D. Power בתעשייה בשנת 2021.

"התוצאות של מחקר האמינות של רכב J.D. Power של השנה מבססות את המחויבות הבלתי פוסקת של קיה לאיכות, לעמידות ולאמינות של ליין המוצרים עטור הפרסים שלנו", אמר שון יון, נשיא ומנכ"ל קיה צפון אמריקה וקיה אמריקה. "יתר על כן, הזכייה בקטגוריה של הסורנטו מדברת על חווית הבעלות ברמה העולמית שאנו מספקים ללקוחותינו."

המחקר כלל 29,487 סקרים שהושלמו ומדד את האיכות של כלי הרכב של היום, במיוחד הקשורים לטכנולוגיות ותכונות חדשות הזמינות כעת לקונים. הוא כלל 32 מותגים, המכסים תסמינים ספציפיים המקובצים בחמישה תחומים עיקריים:  החלפת רכיבים, עדכוני תוכנה, משיכה לרכב והידרדרות.

DS E-TENSE עם ביצועים של נהיגה בעתיד

DS4 החדש (צילום יח"צ חו"ל DS)

מאז השקתה ב-2014, DS Automobiles שמה את החשמול בלב האסטרטגיה שלה. כיצרנית הפרימיום הראשונה שמעורבת בפורמולה E, המותג ניצל את הצלחתו באליפות 100% החשמל כדי לתמוך במחקר ובפיתוח שלו לניידות בת קיימא יותר. מאז 2019, DS Automobiles מציגה טווח חשמלי של 100% שיהפוך מ-2020, למותג הרב-אנרגטי עם פליטת ה-CO2 הנמוכה ביותר באירופה. המעבר מואץ: משנת 2024, כל עיצוב חדש של DS Automobiles יהיה רק ​​100% חשמלי.

כדי לשמור על עמדה מובילה בשוק החשמול, DS Automobiles נעזרת במומחיות של DS PERFORMANCE, חטיבת התחרות שלה, עם פיתוח אב טיפוס שמטרתו בדיקת חידושים שונים כדי להיכלל בעיצובים הבאים של המותג.

"המטרה שלנו היא ליישם את הניסיון שנרכש בפורמולה E ואת המומחיות שלקחנו מהכותרים הבינלאומיים שלנו לפרויקט שחוזה את המכונית החשמלית בעלת הביצועים הגבוהים של המחר. זוהי מעבדה שבה נשתמש כדי לנתח את התנהגות הרכיבים ולפתח אותם במטרה לייצור עתידי. הרעיון הוא גם למצוא פתרונות להורדת עלויות, להקל על ייצורם ולחקור יישומים במודלים של ייצור. הדורות הבאים של טווח ה-E-TENSE ייהנו מהפיתוחים הללו". אומר תומס שבאוצ'ר Thomas Chevaucher, מנהל DS PERFORMANCE.

DS E-TENSE PERFORMANCE מציגה מונוקוק פחמן עם מערכת הנעה שנלקחה מפורמולה E יחיד מושבי. גיאומטריית המתלים מסוגלת להבטיח את האחיזה הטובה ביותר בכבישים, כמו במסלולי מירוצים עירוניים שלעתים קרובות משובשים, ובכל תנאי מזג אוויר.

מערכת ההנעה מורכבת משני מנועים חשמליים המעניקים הספק משולב של 600 קילוואט (250 קילוואט מלפנים ו-350 קילוואט מאחור) המקביל ל-815 כ"ס ומומנט של 8,000 ננומטר בגלגלים. נלקחו היישר מהפיתוחים של DS PERFORMANCE עבור פורמולה E, שני המנועים החשמליים הללו מציגים תשואות יוצאות דופן. עם כושר התחדשות חסר תקדים של 600 קילוואט, עם יכולת התחדשות חסרת תקדים של 600 קילוואט, מערכת ההנעה DS E-TENSE PERFORMANCE נותנת עדיפות לשימוש הטוב ביותר באנרגיה. אם, פיזית, DS E-TENSE PERFORMANCE שומר על מערכת בלימה עם דיסקים ורפידות לבטיחות, רק מערכת ההתחדשות משמשת לבלימה.

הסוללה היא אחד החלקים הבסיסיים של מעבדת DS E-TENSE PERFORMANCE בעלת הביצועים הגבוהים מאוד. הוא קומפקטי וממוקם במעטפת פחמן-אלומיניום מרוכבת שתוכננה על ידי DS PERFORMANCE. הסוללה של DS E-TENSE PERFORMANCE נוצרה בהשראת מירוצי מכוניות חשמליות ופותחה במשותף עם TotalEnergies וחברת הבת Saft. התוצאה של מחקר של שותף זה, היא מסתירה כימיה חדשנית ומערכת קירור סוחפת לתאים, בניגוד לטכנולוגיה הנוכחית – הודות לעיצוב מותאם אישית של פתרון Quartz EV Fluid. סוללה זו מאפשרת שלבי האצה והתחדשות של עד 600 קילוואט ומאפשרת חקירה של אפיקים חדשים לדורות הבאים של כלי רכב בייצור.

מושב הנהג תוכנן כדי לאסוף נתונים. מושבי דלי והגה של פורמולה E יוצרים שאיפה לעבודה המוקדשת לביצועים גבוהים. נוחות ותשומת לב לפרטים מוקפת גם בתוספת הקישוט המיוחדת בעור שחור. DS E-TENSE PERFORMANCE מגיעה עם מערכת סאונד FOCAL Utopia לרכב ומציגה זוג רמקולים בלעדיים של Scala Utopia Evo בצבעי אב הטיפוס. כלי כסף צרפתיים אלה עשויים עם הרכיבים הטובים ביותר ומעניקים צליל ייחודי.

בימים אלה שוקד צוות DS PERFORMANCE על המבחנים הראשונים עם DS E-TENSE PERFORMANCE. ז'אן אריק ורגנה, שגריר E-TENSE, ואנטוניו פליקס דה קוסטה, שניהם אלופי פורמולה E, יתחלפו על ההגה של אב הטיפוס כדי לסיים את פיתוחו, לפני תחילת בדיקות על מסלולים וכבישים פתוחים. לאחר מכן ייחשפו נתוני הביצועים האמיתיים מ-DS E-TENSE PERFORMANCE.

אב טיפוס חד פעמי של DS E-TENSE PERFORMANCE יהיה זמין גם בצורת NFT. שתי סדרות שונות מוצעות החל מה-7 בפברואר.

100 DS E-TENSE ביצועים "100' סדרה – 100% חשמלי" – NFT אחד שנמכר ביום במכירה פומבית יניע את DS Automobiles לעולם הזה. בהמשך, תחל מכירה פומבית של 50 יום בגרסת DS E-TENSE PERFORMANCE מוגבלת לשתי דוגמאות "סדרת 100' – 0-100 קמ"ש ב-2 שניות.

פותח על ידי GOATi Entertainment, DS E-TENSE PERFORMANCE NFTs יהיו זמינים וניתנים לצפייה בקישור…

סיכום מסירות רכב ינואר 2022

סיטרואן C4 בחזית מלון מגדלה (צילום דני בר)

בינואר 2022 נמסרו בסה"כ 37,404 כלי רכב לעומת 48,393 כלי רכב שנמסרו שינואר 2021 – ירידה של כמעט 23%. לדברי היבואנים הירידה נובעת ממחסור בכלי רכב ולא מירידה בביקוש ובהזמנות. המותגים המובילים הינואר 2022 הם אלה שהצליחו להביא לארץ כלי רכב.

  1. יונדאי עם 8,387 מסירות לעומת 7,354 מסירות בינואר 2021.
  2. קיה עם 5,367 מסירות לעומת 5,034 אשתקד
  3. טויוטה עם 4,756 מסירות לעומת 6,021 מסירות אשתקד
  4. מזדה עם 3,072 לעומת 3,317 מסירות אשתקד
  5. סקודה עם 2,211 לעומת 3,418
  6. מיצובישי עם 1,522 לעומת 2,974
  7. מרצדס עם 1,145 לעומת 902
  8. סוזוקי עם 954 לעומת 1,510
  9. סיטרואן עם 809 לעומת 971
  10. סוברו עם 801 לעומת 1384
  11. סיאט עם 665 לעומת 2456

היבוא מדרום קוריאה נשאר יציב עם כ- 10,000 מסירות של רכבים שיוצרו בדרום קוריאה. רכבים שיוצרי ביפן עם ירידה של כ-4,000 מסירות לעומת שנה שעברה ורק 5830 מסירות של רכב מיוצר ביפן. גם תורכיה לא עמדה בדרישות ועם חוסר של 3,400 כלי רכב ומסירת 2,876 כלי רכב שיוצרו בטורקיה בלבד.

תחרות וספורט

מרתון סמסונג תל-אביב 2022 ואירוע הספורט הירוק בישראל

רצים מרתון סמסונג תל אביב 2021 (צילום רונן טופלברג כפיים ומרתון סמסונג תל אביב)

מרתון סמסונג תל-אביב 2022, אירוע הספורט המוביל והוותיק בישראל שחוזר במתכונת מלאה בלב העיר תל אביב-יפו ויתקיים ביום שישי 25.2, יהיה אירוע הספורט הירוק בישראל. המרתון, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו, יהיה אירוע הספורט הגדול הראשון בו תושק תכנית קיימות ושמירה על הסביבה, המתכתבת עם ערכי העיר. תכנית זו תיושם בהמשך בכל אירועי הספורט הגדולים בעיר.

במסגרת המרתון, ינקטו מספר צעדים מרכזיים במטרה לעודד שמירה על הסביבה. מרכיבי התכנית כוללים יעד מיידי של הפחתת השימוש בבקבוקי מים מפלסטיק בשיעור של 75%. בין היתר, לא יחולקו בקבוקים במהלך הריצה והמים יוגשו לרצים לאורך המסלול בכוסות שניתן למחזר ויאספו מיד לאחר השימוש לתוך מכלי מחזור מסודרים. בתום המרתון יועברו הכוסות המשומשות למפעל לטובת הפיכתן לדשן לצרכים חקלאיים. בפרויקט איסוף ומחזור הכוסות ישתתפו מאות נערות ונערים מרחבי העיר תל אביב-יפו.

עוד במסגרת תכנית הקיימות העירונית שתושק במרתון סמסונג תל-אביב, ערכת המרתון המפורסמת תחולק השנה בתיק שעשוי מבד ממוחזר. היא לא תכיל חוברת מודפסת, ומי שרוצה לקרוא יוכל להוריד קובץ דיגיטלי. בנוסף, מי שרוצה לוותר על חולצת המרתון, יוכל לעשות זאת ולתרום את עלותה לפרויקט קיימות תל-אביבי.

כמו כן, המרתון בחסות חברת התעופה האמריקאית Delta, יקיימו את פרויקט "תעבירו את זה הלאה" במסגרתו יוכלו משתתפי האירוע להביא עמם בגדי ספורט שאינם בשימוש. הבגדים יעברו כביסה וקיפול ויועברו לעמותות לטובת חלוקתם. עוד במסגרת התכנית, אמצעי הפרסום השונים שיתלו במסגרת האירוע ימוחזרו לאחר סיומו, תתוגבר כמות פחי המחזור בשטח האירוע ומונה ממונה קיימות מיוחד לאירוע.

וכמובן, מרתון סמסונג תל-אביב מעודד הגעה לאירוע באמצעים אלטרנטיביים כמו אופניים וקורקינט. רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות לתחנת "תל-אביב האוניברסיטה" הסמוכה לאזור הזינוק והסיום.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "יריית הזינוק של המרתון תישמע בעוד 12 יום, ואנחנו נרגשים שוב לצאת לדרך. שנתיים אחרי פרוץ משבר הקורונה, המרתון חוזר לעצמו- ובגדול, כאשר השנה אנחנו שמים דגש בשני היבטים;  המרתון שלנו, אירוע הספורט הבין- לאומי הגדול בישראל, קיבל תו תקן מאיגוד האתלטיקה העולמי IAAF והוא המרתון היחיד בישראל העומד בקריטריונים שלו. הכרה זו חיונית כדי למשוך בשנים הקרובות יותר רצים מקצוענים. הנושא השני הוא המאמץ שלנו לשמור על איכות הסביבה. היום אנו משיקים את תכנית הקיימות של המרתון, במסגרתה בין היתר כמעט ולא נשתמש בבקבוקי פלסטיק ובכך נקדם את העיר גם בהיבטי קיימות וסביבה".

אופיר וגמן, מנהל רשות הספורט בעיריית תל-אביב-יפו: "אני נרגש לקראת חזרתו של מרתון סמסונג תל אביב במתכונתו הרגילה והמוכרת. העיר תל אביב -יפו חיה ונושמת ספורט בכל ימות השנה.

בעיר פועלות אגודות הספורט מהמובילות בארץ ובה מתקני ספורט רבים וייחודיים. העיר מארחת את אירועי הספורט הגדולים והמובילים והשנה נארח את גראנד סלאם בג׳ודו, אליפות אירופה לנוער בכדוריד, אליפות העולם לנוער באופני מסלול וכמובן מרתון סמסונג תל אביב 2022. נתראה על קו הזינוק".

רונן סלם, סמנכ"ל השיווק סמסונג ישראל: "סמסונג גאה להיות שותפה באירוע הספורט  הגדול במדינה זו השנה התשיעית ברציפות, מרתון סמסונג-תל אביב המהווה ביטוי לחזון של סמסונג 'DO WHAT YOU CAN’T' המעודד לעשות את הבלתי אפשרי ולפרוץ גבולות כל פעם מחדש. סמסונג בכל העולם מעודדת  אורח חיים בריא ובר קיימא ושמה לה כמטרה מרכזית לעודד קיימות ושמירה על כדור הארץ: עיצוב המוצרים שלנו מתחשב בהשפעה הסביבתית החיובית שלהם והחיבור לאג'נדה הירוקה של המרתון השנה הינו טבעי ומתבקש".

ההרשמה למרתון עבור כל הרצים, חובבים ומקצועיים, נמצאת כעת בעיצומה ותהיה זמינה למקצים השונים עד לתאריך 19 בפברואר 2022 בחצות.

מרתון סמסונג תל-אביב 2022 של עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת "כפיים", יתקיים ביום שישי, 25 בפברואר 2022, עם צפי ל- 38,000 רצים ורצות הצפויים לקחת חלק באחד מחמשת המסלולים האורבניים והמרהיבים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ ומקצה מיני מרתון שיתקיים ב-23 בפברואר בגבעת המופעים בגני יהושע ובמסגרתו גם יתקיים מקצה מרגש לילדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם (500 מטר ו-1 ק"מ).

המרתון ייערך בפעם הראשונה לאחר שקיבל את ה-Label של התאחדות האתלטיקה העולמית, ה-World Athletics, ובכך הפך למרתון הישראלי הראשון בהיסטוריה להחזיק ברישוי זה ולהצטרף לרשימת המרתונים הגדולים והמובילים בעולם שנמצא על מפת רצי המרתון ברחבי תבל. המרתון החל בתהליך רישום זה לפני שנתיים, כאשר נציג מיוחד מטעם ההתאחדות הבינלאומית הגיע לבדוק אלמנטים ארגוניים במרתון וההכרה הרשמית תיכנס לתוקף במרתון הקרוב. תו התקן, הוא תו איכות מיוחד למרוץ, שמחייב את מארגני המרוץ בהערכות מיוחדת על פי הנחיות ההתאחדות הבינלאומית בתחומים ניהוליים כמו: מדידה מדויקת ביותר של מרחק הריצה על-ידי מודד מוסמך בינלאומי, ארגון מקצועי של מסלול הריצה, מפרט רפואי בסטנדרט בינלאומי, מבדקים למניעת שימוש בחומרים ממריצים האסורים בשימוש ועוד, כל זאת בנוסף לשיפוט ולבקרה של איגוד האתלטיקה בישראל.

נקודת הזינוק של כלל המקצים תמוקם בשדרות רוקח בין פארק גני יהושע למרכז הירידים, משם ימשיכו הרצים למסלולים המסומנים לפי צבעים שיבדילו ביניהם ויעברו באתרים המרכזיים של העיר תל-אביב-יפו. לאורך המסלול, יעברו הרצים גם דרך שדרות רוטשילד, נמל תל-אביב-יפו וחופי הים, טיילת רידינג, פארק גני יהושע, רחוב דיזינגוף, כיכר רבין, רחוב הירקון, רחוב אבן גבירול, יפו העתיקה ונמל יפו. מרתון סמסונג תל-אביב הוא בין המרתונים היחידים בעולם שעשרה ק"מ ממסלולו עוברים לאורך חוף הים. כ-7,000 תלמידות ותלמידים, הורים ומורים מ-20 בתי ספר בעיר ייצאו לעודד את הרצים במסלולים השונים ויהיו חלק מחגיגות המרתון.

אירוע המרתון ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת 'כפיים' ילווה לאורך כל המסלול בכ-5,000 אנשי הפקה, אבטחה, סדרנות ורפואה. מחזיקי כרטיס דיגיתל נהנים מהנחה של עד 20% לאורך כל תקופת ההרשמה. למידע נוסף, עדכונים, מפת המסלולים והרשמה בקישור…

ירושלים עם אליפות העולם בשחמט החל מ- 7 לאפריל 2022

The Chess Hotel מלון השחמט (צילום יח"צ חו"ל Booking.com)

רגע אחרי שגמביט המלכה חיזקה את מעמד השחמט העולמי, בשורה נפלאה לספורט הישראלי בכלל ולחובבי השחמט בפרט. באיגוד הישראלי לשחמט הצליחו לסכם עם האיגוד העולמי לשחמט- 'פיד"ה' על כך שמדינת ישראל תארח את אליפות העולם לנבחרות בשחמט. מדובר באחד הארועים המרכזיים בלוח השנה של עולם השחמט שכאמור יתקיים השנה במהלך חודש אפריל בישראל.

האליפות תיפתח ב 7.4 כאשר 12 נבחרות יתארחו כאן בישראל והנבחרת הישראלית תהיה אחת מהם ותשתתף באירוע החשוב ותתמודד מול הנבחרות הטובות בעולם. האליפות עצמה תתקיים בעיר הבירה- ירושלים כאשר משרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון- זאב אלקין נתנו רוח גבית לקיום האירוע בישראל גם ברמה התקציבית.

האליפות עצמה תימשך 7 ימים, בשלב ראשון הנבחרות יחולקו ל 2 בתים ויקיימו משחקים בפורמט מהיר יחסית של שעה למשחק על מנת להשלים 2 משחקים ביום. ביום השלישי, 2 הנבחרות האחרונות בכל בית יסיימו את דרכם באליפות ו-8 הנבחרות הנותרות יעפילו לשלב הבא. היום הרביעי של האליפות יוקצה למנוחה, הצצה ליופייה של מדינת ישראל בכלל וירושלים בפרט ופעילות קלילה וביום החמישי יתקיים  רבע הגמר בשיטת משחקי גביע כאשר הנבחרות המפסידות יודחו. ביום השישי יתקיים חצי הגמר ואילו ביום השביעי יתקיים משחק הגמר ומשחק דירוג למקומות 3-4.

צביקה ברקאי יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט: "אני נרגש וגאה לבשר לעם ישראל שלאחר מאמצים כבירים הצלחנו להביא את אליפות העולם היוקרתית במשחק היוקרתי למדינת ישראל!. האליפות תהיה חגיגה של שחמט, תאפשר הצצה לעולם השחמט ולמשחק שעם ישראל מתאהב בו בשנים האחרונות. אני מודה לנשיא האיגוד העולמי- פיד"ה ארקדי דבורקוביץ', בעל שורשים יהודיים, שהסכים להביא את האליפות למדינת ישראל וסייע רבות בכך, לשר חילי טרופר ולשר זאב אלקין כל הסיוע, התמיכה והרתמות שארוע חשוב זה יתקיים במדינת ישראל".

גיל בורוכובסקי  מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט: "17 שנים חלפו מאז שישראל אירחה את אליפות העולם לשחמט, זו הייתה גם הפעם היחידה ולשמחתי השנה נקיים את האירוע החשוב פעם נוספת במדינת ישראל. השחמט הינו ספורט של חשיבה אסטרטגית ובעל ערכים משמעותיים של חיזוק קשרים חברתיים, חינוך לכבוד וסבלנות ומוביל לשיפור ניכר בקבלת ההחלטות, בשנים האחרונות התחלנו ללמד שחמט בכ-1,000 מוסדות חינוך, בישראל פזורים כ 100 מועדוני שחמט ובאיגוד פעילים למעלה מ 10,000 שחקני שחמט, כאשר 75% מבין השחקנים הפעילים הינם בגילאי ילדים ונוער כך שעם ישראל בהחלט מתאהב בשחמט".

תחבורה ובטיחות

עמותת אור ירוק עם סיכום סופי של שנת 2021

אופנוע ומעקה בטיחות קטלני (צילום שטרסטוק ע"י נתיבי המפרץ)

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 נהרגו בכבישי ישראל 363 בני אדם. מבין ההרוגים בשנת 2021: 97 נהרגו כהולכי רגל לעומת 81 בשנת 2020, 86 רוכבי אופנוע וקטנוע לעומת 68 בשנת 2020, 56 נהגים צעירים לעומת 44 בשנת 2020.

בבחינת היפגעות לפי גילי האוכלוסיות הפגיעות עולה: 26 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2021 בתאונות דרכים לעומת 24 בשנת 2020, 86 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 לעומת 70 בשנת 2020, ו-73 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים זאת לעומת 69 בשנת 2020.

עוד עולה מן הנתונים כי 137 מן ההרוגים בשנה זו  נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. תל אביב-יפו היא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר. נתניה היא העיר המרכזית שבתחומיה העלייה הגדולה ביותר במספר הנפגעים בשיעור של 17%,  ראשון לציון היא העירה במרכזית שבתחומיה הירידה הגדולה ביותר במספר הנפגעים בשיעור של 30%. מעל ל-11 אלף בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים בשנת 2021 ומתוכם 1,424 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים. בכל יום עוד משפחה מצטרפת למשפחת השכול. ילדים, אימהות ואבות, סבתות וסבים. משפחות שלמות שמתפרקות בגלל הקטל בכבישים. שנת 2021 היא מהקטלניות והמדממות בעשור האחרון והיא תוצאה של הזנחה רבת שנים. כולנו מסתובבים ברחובות ובכבישים ומרגישים את חוסר הביטחון והחשש הגדול. כבר נוכחנו לדעת שכשהממשלה משקיעה את התקציבים הנדרשים מספר ההרוגים יורד וצער וכאב נחסכים מרבים. הממשלה הנוכחית חייבת לשנות את סדרי העדיפויות, להחזיר את הכסף שנלקח בשנים האחרונות כדי להשיב את ישראל למגמה חיובית, שמצילה בכל שנה עוד בני אדם ממוות מיותר בכביש. זו האחריות והמחויבות של הממשלה הנוכחית וזה מה שהציבור דורש ממנה לבצע".

  • בתל אביב-יפו נפגעו 1,621 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם 20 בני אדם נהרגו ו- 207 נפצעו באורח קשה, מדובר בעליה של 4% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 1,561 בני אדם.
  • בירושלים נפגעו 1,317 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם 16 בני אדם נהרגו ו- 154 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה של 7% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 1,236 בני אדם.
  • בחיפה נפגעו 667 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם תשעה בני אדם נהרגו ו- 60 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה של 12% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 593 בני אדם.
  • בבאר שבע נפגעו 432 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם שמונה בני אדם נהרגו ו- 49 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה של 10% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 392 בני אדם.
  • בפתח תקווה נפגעו 375 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם שלושה בני אדם נהרגו ן- 39 נפצעו באורח קשה. מדובר בירידה של 9% בכמות הנפגעים בהשוואה לשנת 2020 בעיר שבמהלכה נפגעו בעיר 410 בני אדם בתאונות דרכים.
  • באשדוד נפגעו 358 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם שישה בני אדם נהרגו ו-43 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה של 6% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 337 בני אדם, וכן ישנה עליה גם בהרוגים וגם בפצועים קשה בשנת 2021 בעיר.
  • בחולון נפגעו 393 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם שבעה בני אדם נהרגו ו-28 נפצעו באורח קשה. מדובר בירידה של 1% בכמות הנפגעים בהשוואה לשנת 2020 בעיר שבמהלכה נפגעו בעיר 398 בני אדם בתאונות דרכים.
  • בבת ים נפגעו 299 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם ארבעה בני אדם נהרגו ו-28 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה של 8% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 278 בני אדם, וכן ישנה עליה גם בהרוגים וגם בפצועים קשה בשנת 2021 בעיר.
  • בראשון לציון נפגעו 215 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם שני בני אדם נהרגו ו-53 נפצעו באורח קשה. מדובר בירידה משמעותית של 30% בכמות הנפגעים בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נפגעו בעיר 308 בני אדם בתאונות דרכים ושבעה נהרגו.
  • בנתניה נפגעו 350 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם ארבעה בני אדם נהרגו ו-36 נפצעו באורח קשה מדובר בעליה של 17% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 299 בני אדם.
  • ברמת גן נפגעו 303 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם אדם אחד נהרג ו-30 נפצעו באורח קשה.  מדובר בירידה של 16% בכמות הנפגעים בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נפגעו בעיר 360 בני אדם בתאונות דרכים ארבעה נהרגו.

סיכום שנת 2021 בכבישים:

  • 361 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021.
  • 227 יהודים נהרגו בתאונות דרכים השנה, 109 אזרחים ערבים ו-25 זרים.
  • 2,376 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים במהלך שנת 2021.
  • 26 ילדים (0-14) נהרגו בתאונות דרכים– ילד הרוג בכל שבועיים בממוצע.
  • 73 אזרחים ותיקים (65+) נהרגו בתאונות דרכים במהלך שנת  2021- שישה הרוגים בכל חודש בממוצע.
  • 97 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם 15 הם ילדים ו-40 אזרחים ותיקים.
  • 93 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד  – כמעט שני הרוגים בכל שבוע בממוצע.
  • 86 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו במהלך שנת 2021 בתאונות דרכים, מספר שיא של רוכבים הרוגים וזאת לאחר שמספר ההרוגים בשנת 2020 היה גם מספר שיא (68).
  • 29 רוכבי אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021: 14 רוכבי אופניים חשמליים, 11 רוכבי אופניים רגילים וארבעה רוכבי קורקינט חשמלי.
  • 56 נהגים צעירים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 – מעל הרוג אחד בכל שבוע בממוצע.
  • חודש אפריל היה הקטלני ביותר השנה ובשנים האחרונות בכלל עם 47 הרוגים. ינואר היה החודש עם הכי פחות הרוגים – 16 בני אדם.

בשנת 2021 עליה משמעותית בתאונות קטלניות במעורבות רכב כבד

תאונה כתוצאה מרוח (צילום עמית לוי)

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) התרחשו בכבישי ישראל 1,447 תאונות דרכים במעורבות של רכב כבד מתוכן 90 תאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד) מדובר בעליה משמעותית בהשוואה לשנת 2020 כולה (70 תאונות קטלניות) וכן לשנת 2019 כולה (84 תאונות קטלניות) וזאת כאמור על אף שהספירה של שנת 2021 מתייחסת לעשרה חודשים בלבד.

690 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) אירעו בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) בתחום העירוני – כמחצית מכלל תאונות הדרכים עם רכב כבד בשנה זו.

על פי הנתונים, בתחום הערים והישובים אירעו, כאמור, בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) – 690 תאונות במעורבות רכב כבד, מהן 24 תאונות קטלניות ו- 121 קשות.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו למעלה מ-21 אלף תאונות דרכים במעורבות רכבי משא כבדים ברחבי המדינה, מהן 985 היו קטלניות – קרוב ל-100 תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד) בשנה בממוצע.

מבין התאונות שאירעו עם משאיות וכלי רכב כבדים בעשור האחרון מעל 11 אלף התרחשו בערים ובישובים: למעלה מ-1,300 מהן אירעו בתל אביב, קרוב ל-1,200 אירעו בירושלים, 637 תאונות במעורבות רכב כבד אירעו בעשור החולף בחיפה, 423 בבאר שבע ו-384 בפתח תקווה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במקרה של תאונה עם רכב כבד הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים. שנת 2021 הסתיימה בעליה חדה בהרוגים מתאונות עם רכב כבד. למרות זאת במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים עדיין לא הכניסו לשימוש את הטכוגרף הדיגיטאלי שימנע מנהגים להיות על ההגה הרבה מעבר לשעות המותרות בחוק. מדובר באביזר בטיחות מציל חיים מהמעלה הראשונה ולא  ברור מדוע עד כה נמנע השימוש בו בישראל אחרי שבאירופה הוא אביזר חובה משנת 2006. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לבצע רפורמה שלמה בכל הקשור להסדרת תחום הרכב הכבד בישראל. יש להכשיר ולגייס נהגים חדשים ואיכותיים, לצמצם את שעות הנהיגה הרבות ולהגדיל את מערך האכיפה לתקינות כלי הרכב הכבדים".

מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך התחום העירוני היא שאין להן מקום חניה מסודר. כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בסביבת האוכלוסייה, בין היתר בקרבת ילדים.

מעורבותם הגבוהה של כלי רכב כבדים בתאונות דרכים קטלניות מהווה את אחת מנקודות התורפה המרכזיות בבטיחות בדרכים בישראל. לכלי הרכב הכבדים מאפיינים ייחודיים אשר מעצימים ומגבירים את חומרת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים. לכך יש להוסיף את תנאי הנהיגה של הנהגים הנוהגים במשך שעות רבות, בעייפות ובתשישות.

לא מכבר קבע מבקר המדינה כי מעורבותם של כלי רכב כבדים בתאונות דרכים בישראל – ובפרט בתאונות דרכים שיש בהן פצועים קשה או הרוגים – גבוהה יחסית לסוגים אחרים של כלי רכב, ומצבה של ישראל בתחום זה חמור משל מרבית המדינות המפותחות. האחריות לטיפול בנושא בטיחותם של כלי-רכב כבדים, קבע המבקר, מפוזרת בין משרדי ממשלה שונים בלי שיש גורם שאחראי לתכלל את הטיפול בנושא ולבצע תיאומים בין המשרדים השונים.

ועדות וצוותים שונים עמדו בשנים האחרונות על בעיות בתחום הבטיחות של כלי רכב כבדים והעלו המלצות לפתרונן. עם זאת, הטיפול בחלק מהסוגיות התעכב במשך תקופות ארוכות, והמלצות רבות שהועלו טרם יושמו.

תחום הרכב הכבד בישראל אחראי לכ-20% מכלל ההרוגים מתאונות דרכים. זהו נתון קשה המעיד על כשל מערכתי שיש לתת עליו את הדעת ולפעול לתקנו.

טכנולוגיה

ישראל ראשונה בעולם המאשרת לכלי טיס לא מאויש לטוס במרחבי תעופה אזרחיים

לראשונה בעולם. רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה העניקה לכלי טיס בלתי מאויש (כטב"מ) 'תעודת סוג' המאפשרת לו לטוס בכל מרחב תעופה אזרחי, כמו כל מטוס אחר, ולא רק במסדרונות אוויריים המיועדים לצרכי ביטחון.

מדובר במהלך חדשני נוסף של משרד התחבורה, המקדם שינויים ברגולציה בענפי התחבורה היבשתית והאווירית. המשרד מוביל מהלכים פורצי דרך במענה להתפתחויות הטכנולוגיות המואצות בארץ ובעולם ולאתגרים החדשים שהן מציבות בפנינו.

הכטב"מ, הרמס סטארליינר מתוצרת אלביט, הנחשב למתקדם מסוגו בעולם, קיבל רישוי תעופה אזרחי המשלים את עמידתו בתנאי התקינה הבינלאומיים (נאט"ו) לשילוב כלי טיס לא מאוישים במרחבי תעופה אזרחיים. על פי חוקי התעופה הבינלאומיים, רק כלי טיס בעל רישוי הולם מורשה לטוס במרחב תעופה אזרחי. עד כה, כטב"מים הורשו לטוס רק במרחבי טיסה צבאיים או במסדרונות תעופה נפרדים. הרישוי שהעניקה רת"א לכטב"מ של אלביט משנה את המציאות הזאת.

רת"א פיקחה על תהליך התכנון והייצור של הסטארליינר במשך שש שנים תהליך רישוי שכלל מבחני קרקע ומבחני טיסה נרחבים, תוך עמידה בתקנות הניווט האווירי, דרישות כושר טיסה ותקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית.

מרב מיכאלי, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים: "משרד התחבורה בראשותי, שומר את ישראל בחזית הטכנולוגיה וממשיך להוביל ולפרוץ דרכים חדשות. אני גאה שבמסגרת המהלך שהובלנו, ישראל היא המדינה הראשונה שרשות התעופה האזרחית שלה  מאפשרת לכטב"מ לפעול לטובת החקלאות, איכות הסביבה, מאבק בפשיעה, הציבור והמשק".

יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה: "אנו גאים להעניק לכטב"מ הרמס סטארליינר 'רישוי סוג' המאשרת לו לטוס במרחב תעופה אזרחי כמו כל מטוס אחר. על פי הידוע לרת"א, זו הפעם הראשונה בעולם שמוענק רישוי מסוג זה לכטב"מ. רשות התעופה האזרחית של מדינת ישראל, יחד עם הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, פועלת לעדכון הרגולציה הבינלאומית לשילוב כטב"מים במרחב תעופה אזרחי. הרישוי שקיבל הרמס סטארליינר תואם את הפעילות הבינלאומית בנושא, והוא מגיע בסופו של תהליך שארך שש שנים וכלל אלפי שעות עבודה, עשרות ביקורות, ניסויי מעבדה, ניסויי קרקע וניסויי טיסה אינטנסיביים".

כטב"מ סטארליינר של אלביט הוא כלי טיס עם מוטת כנפיים של 17 מטרים ומשקל של 1.6 טון, המסוגל לשהות באוויר במשך עד 36 שעות ברצף, לטוס בגובה של עד 25 אלף רגל, ולשאת מערכות צילום יום ולילה, מערכות מכ"מ ומערכות טכנולוגיות נוספות במשקל נוסף של 450 ק"ג.

כטב"מ הרמס סטארליינר החדשני מבוסס על טכנולוגיות הקיימות בכטב"מ הרמס 900 מתוצרת אלביט (מכונה "כוכב" בחיל האוויר הישראלי) ומשולבות טכנולוגיות מתקדמות מתחום התעופה האזרחית, בהן: מערכת אזהרה מפני קרבה לקרקע או התנגשות; יכולת המראה ונחיתה אוטומטיות בתנאי ראות קשים וטיסה בתנאי מזג אוויר קשים לרבות עמידות לפגיעת ברק; וכן גיבויים למערכות האלקטרוניות, לסנסורים ולתקשורת.

אלביט כבר זכתה בחוזים לספק את כטב"מ הרמס סטארליינר למשרד ההגנה של שוויץ ולמשרד התחבורה של קנדה, והיא מספקת את כטב"מ הרמס 900 ליותר מעשר מדינות נוספות. האישור הרשמי להטיס כטב"מ מעל אזורים מיושבים ובכל מרחב תעופה אזרחי, מאפשר לממשלות, ארגונים בינלאומיים וחברות מסחריות לשלב כטב"מ גדול עם יכולת שהייה ממושכת בביצוע משימות המבוצעות כיום על ידי מטוסים ומסוקים. כטב"מ הסטארליינר יוכל להשתלב בפעילות הגנת גבולות ונגד טרור, במשימות אבטחת המונים, בפעילויות חיפוש והצלה ימיים, בפעילות מסחרית של פיקוח וניטור אוויריים, בפעילות להגנת הסביבה ואף בפעילות חקלאות מדויקת.

מנכ"ל חטיבת כלי טיס באלביט, יורם שמואלי: "אנחנו גאים מאוד על פריצת הדרך הזו המחזקת את המובילות שלנו בשוק הכטב"מ הבינלאומי. היכולת לשלב מערכת כטב"מ במרחב תעופה אזרחי תאפשר כעת לממשלות וארגונים בינלאומיים ומסחריים למנף את היכולות הייחודיות של הכטב"מ מתוחכם במאמצים לשפר את הביטחון ואת ההגנה על הסביבה".

HARMAN עם רכישת Apostera המתמחה ב- AR ו- MR

חברת האוטומוטיב HARMAN המתכננת ומייצרת טכנולוגיות מקושרות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, רכשה את חברת Apostera הגרמנית, המתמחה בפתרונות תוכנה של מציאות רבודה (AR) ומציאות מעורבת (MR). הרכישה תאפשר ל- HARMAN להרחיב את היצע הפתרונות של החברה לתעשיית האוטומוטיב ולמצבה בחזית הספקיות של טכנולוגיות להעשרת חוויית הנהגים והנוסעים.

כספקית-משנה מובילה ליצרניות רכב גלובליות, HARMAN היא היחידה כיום שיכולה לספק פתרון מוכח לשילוב יכולות מתקדמות – הכוללות תא נהג דיגיטלי, יחידות טלמטריה 5G, מותגי אודיו לרכב, פתרונות ענן ותוכנה, לצד מערכות מתקדמות תומכות-נהיגה (ADAS). ״על ידי שילוב ׳שקוף׳ למשתמש של AR בסביבת תא הנהג, פתרון המציאות המעורבת של Apostera תואם לחזון שלנו, של הפיכת כל אמצעי תצוגה בתוך המכונית לחווייה מעשירה״, אומר כריסטיאן סובוטקה, נשיא חטיבת האוטומוטיב של HARMAN.

לדברי מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל: "הפתרונות של Apostera משלבים מציאות רבודה, למידת מכונה, ראיית מחשב ושילוב חיישנים בפלטפורמה חומרה אגנוסטית אחת. ״השילוב של פתרונות התוכנה החדשים עם קו מוצרי תא הנהג הדיגיטלי שלנו יסייע לגשר על הפער בין העולמות החומריים והדיגיטליים".

"מכוניות נועדו לא רק לנהיגה. הן חלק אינטגרלי מהחיים שלנו ואנו מעבירים בהן  לא מעט זמן. כמובילת שוק יש לנו יכולת לשלב מגוון טכנולוגיות רכב, כולל תא הנהג הדיגיטלי, יחידות טלמטריה, אודיו, פתרונות תוכנה מבוססי-ענן ו-ADAS עם הבנה עמוקה של מגמות בשוק הרכב וצרכים של הנהג והנוסעים", אומרת גבע. "הבידול של HARMAN ממתחרותיה טמון בהבנת רצון הצרכנים וההעדפות שלהם כשהם בתוך מכוניותיהם. היצרנים יהנו מהפרסונליזציה ומהסינרגיה הטכנולוגית בעוד הנהגים ייהנו מחוויית נהיגה מקושרת בהתאם לצרכיהם". למידע נוסף…

כלכלה

תערוכת התיירות הבינלאומית 2022 IMTM תערך ב-29-30 במרץ במתחם Expo תל אביב

תערוכת IMTM (צילום אפי שמח)

תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2022 – International Mediterranean Tourism Market, תיערך בישראל זו השנה ה-28, בין התאריכים 29-30 במרץ במתכונת פיזית ב'אקספו' תל אביב. התערוכה מהווה את נקודת המפגש השנתית העיקרית ואירוע הדגל של ענף התיירות הישראלי והבינלאומי, המשלבת ומפגישה בין התייר הישראלי, עמיתיו ולקוחותיו מחו"ל והקהל הרחב. בתערוכה צפויים להשתתף למעלה מ-50 מדינות, בניהם: מרוקו, אזרבייג'ן, הפיליפינים, איטליה וסרדיניה, ספרד, פורטוגל, בולגריה, יוון, פולין, קרואטיה ועוד.

התערוכה נערכת על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ובחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל. התערוכה מיועדת לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת  תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM: "לאחר כשנתיים בהן נדחתה תערוכת התיירות IMTM בעקבות המגפה העולמית, אשר פגעה והשביתה את ענף התיירות כמעט באופן מוחלט, בחודש מרץ הקרוב נחגוג את פתיחת תערוכת התיירות הגדולה במזרח התיכון ובמתכונת פיזית, כפי שהתקיימה ב-27 שנותיה האחרונות. התערוכה מספקת חיבור בין התיירות הישראלית והתיירות הבינלאומית, באמצעות הזדמנויות עסקיות וחשיפה למגוון רחב של חידושים בענף התיירות ובניהם: אטרקציות, מלונות ומדינות חדשות המשתתפות בתערוכה. עם מבצע החיסונים הארצי, אנחנו רואים שהביקוש לחופשות מתחיל לחזור למספרים שהיו טרום המגפה, וכי תערוכת התיירות היא אחד האירועים החשובים והמרכזיים בענף ברמה הבינלאומית. מדובר בפלטפורמה חוצת גבולות לשיתופי פעולה ברמה המקומית והגלובלית".

יותר מ- 1,000 נרשמים כבר ביום הראשון להרשמה. לפרטים והרשמה בקישור…

יועצת המשכנתאות גלינה רגינסקי מתריאה כי ההתייקרות תגיע גם למשכנתאות

כשהדלק עולה אתם רצים לתדלק? מנסים לחסוך בחשמל ולחמוק מהזינוק במחירים? המקום בו כולנו נרגיש את ההתייקרות באופן המשמעותי ביותר הינו המשכנתא, אך אפשר לחמוק גם מכך: "יש לנו חלון זמן של מספר שבועות, חייבים להזדרז, ההשלכות? עשרות אלפי ואולי אפילו מאות אלפי שקלים" מבהירה המומחית למשכנתאות.

לקיחת משכנתא זה ארוע משמעותי בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו, כעת בצל ההתייקרויות במשק גם תחום המשכנתאות צפוי להתייקר, המשמעות הינה של מאות שקלים בחודש, אלפים בשנה ועשרות עד מאות אלפים לאורך כל תקופת המשכנתא. גלינה רוגינסקי- מומחית לייעוץ משכנתאות  מסבירה: "זה נכון ששוק המשכנתאות עומד כפסע לפני התייקרות משמעותית שתהווה קושי הרבה יותר גדול בפני רבים שרוצים לרכוש דירה אך זו לא גזירת גורל ואפשר עדיין לחמוק מההתייקרות הצפויה" היא מבהירה.

איך עושים את זה? "קודם כל להזדרז. אפשר לקחת משכנתא בימים הקרובים, לקדם את התהליך במהירות באמצעות איש מקצוע- מומחה ליעוץ משכנתאות ובכך לנצל את חלון הזמנים עד שההתייקרות תיכנס לתוקף".

בנוסף מבהירה גלינה כי אם אלו שכבר לקחו משכנתא יזדרזו אולי אפילו יהנו מחיסכון לא קטן: "נהוג לחשוב שאם לקחתי משכנתא אין לי דרך לשפר תנאים אבל לא, משכנתא איינה חתונה קתולית באמצעות מחזור משכנתא ניתן לשנות את התנאים. במהלך השנים יש שינוי של הריביות, ההכנסות שלכם וכו', בחלק גדול מהמקרים ניתן לחסוך אלפי שקלים בשנה באמצעות תהליך של מחזור משכנתא. גם כאן צפויי שינוי לאור התייקרות המשכנתאות אך מי שיזדרז יוכל לבצע מחזור עוד טרם ההתייקרות ולחסוך בענק. אני מזמינה את הקוראים לבדיקת כדאיות למחזור משכנתא במשרדי ללא התחייבות וללא עלות".

המסקנה ברורה, בין אם יש לכם משכנתא ובין אם טרם, הזדרזו, הזמן במקרה הזה שווה הרבה מאוד כסף.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *