מוצרים ומבצעים חדשים בחזרה לשגרה ||| יינות חדשים ומדליות לזוכים ||| חדשות וחידושים לכל ||| מסעדות ואוכל מעניין בעידן של פוסט קורונה ||| פעילויות ומזמים פוסט שומר חומות ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…
חדש על המדף
ביכורים מזון ומאפה עם קרקרים פשתן דלי פחמימה
ביכורים מזון ומאפה, המתמחה בייצור לחמים ולחמי בריאות, מציע ליהנות מקרקרים פשתן דלי פחמימה, יחד עם מבחר גבינות משובחות ומגוון ירקות ופירות. הקרקרים מוצעים ב-3 טעמים נהדרים: שום, זעתר וטעם טבעי.
אפשר להכין מראש קרקרים ועליהם מבחר מטעמים בכלי הגשה נאים, או להכין מגש יפה עם מגוון גבינות, ירקות ופירות וכל אחד יכין לעצמו.
הקרקרים הפריכים, העשויים מזרעי פשתן זהובים מקנדה, מכילים רק 1 גרם פחמימה לקרקר, והם עשירים באומגה 3, חלבון וסיבים תזונתיים. הביקוש לקרקרים וללחמי הפשתן המיוחדים של ביכורים עלה עוד יותר בתקופת הקורונה, בשל הפופולריות של תזונה דלת פחמימות והעלייה במודעות לבריאות. מאחר והקרקרים מכילים מעט מאוד פחמימות והם גם נטולי סוכר וממתיקים, הם בעלי ערך גליקמי נמוך ומתאימים גם לתזונת סוכרתיים ולמי ששומרים על משקלם. מחיר: 25 שקלים (150 גרם). להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובאתר החברה…
פארק המים שפיים עם פתיחת עונת הרחצה 2021
פארק המים שפיים פותח לקראת הקיץ את שעריו, ומשיק את ריינבו סליידס, מתחם חדש ומרשים של 14 מסלולי גלישה חווייתיים במיוחד מגיל שבע ומעלה, עם אפשרות תפוסה נרחבת, המצמצמת את התורים למגלשות משמעותית.
הפארק משתרע על שטח של 50 דונמים ובו בריכות, מסלולי אבובים ומגלשות לכל הגילאים, מתחמים רבים ואטרקציות מגוונות, שטחי דשא מרווחים, מוצלים ומזמינים ומתחמי מזון שונים, בהגשה בכלים מתכלים, החל מארוחות בוקר, כריכים ומאפים, סלטים ושתיה חמה, דרך מזון מהיר דוגמת המבורגרים, נקניקיות, מוקפץ אסייתי, תפו"א מוקרם, פיצה ועוד, ועד פינוקים מתוקים כגלידות, קרפ צרפתי, ברד, דונאטס ועוד, לבילוי מהנה של יום שלם.
לדברי שרה רם-שליין, מנכ"לית פארק המים שפיים: "אנחנו שמחים לחזור לשגרה ולהציג בפני המבקרים שלנו את הריינבו סליידס, שצפויים להוות מקור משיכה גדול ולעשות מהפכה של ממש בחוויית הגלישה. בשל הביקוש הרב לביקורים משפחתיים ולאירועי חברה בפארק, לצד הגבלת מספר המבקרים של התו הסגול, הרחבנו השנה את שעות הביקור, ונהיה פתוחים בימים רבים גם בשעות אחר הצהריים והערב".
עוד בשפיים בריכת הגלים הגדולה בישראל, מתחם הפיראטים בו ספינת פיראטים ייחודית עם 8 מגלשות, תותחי מים, בריכה רחבה עם מסלולי שחייה ואזור ג'קוזי מפנק למבוגרים.
המגלשות החדשות מצטרפות למתקנים המבוקשים: ארבעת מגלשות רייסר על גלשן מיוחד, מגלשת סופה מהירה במיוחד לגילאי 12 ומעלה, מגלשות קמיקאזה – מגלשות אקסטרים מהירות במיוחד לגילאי 10 ומעלה ומגלשה מפותלת במסלול סלאלום מרגש לילדים מגיל ארבע וגם למבוגרים. מגלשות ומסלולי האבובים כוללים את פאנטזיה, שייט אבובים זוגי במסלול חשוך עם אפקטים מיוחדים במהלך הגלישה לגילאי 5 ומעלה ואת קרייזי קונס, מגלשת אבובים יחידה מסוגה בישראל – עולים, מתהפכים וממשיכים, 3 פעמים.
לגילאים הצעירים מתחמים ייעודיים: עולם הילד, המותאם לגילאי שנתיים ומעלה, מעוצב כחוף ים קאריבי עם מזרקות המתוזמנות למוזיקה ולתאורה, ברז מים ענק, מגלשות, מתקני משחקים, בריכת פעוטות המעוטרת בדמויות מעולם המים ועוד, ומתחם ג'ונגל לפעוטות ולילדים מגיל שנה ועד שמונה, בו 700 מ"ר של מזרקות, חיות משפריצות, מנהרות מים ומתקנים ייחודיים ומשעשעים.
פארק המים שפיים, הממוקם בצמוד לקיבוץ שפיים, נגיש ופועל תחת הנחיות התו הסגול. מספר המקומות מוגבל ומכירת הכרטיסים החלה! רכישתם תתאפשר רק דרך אתר האינטרנט ומראש בלבד בקישור…
לא תתאפשר רכישת כרטיסים במקום וכבר יש תאריכים בהם הפארק משוריין לאירועים עסקיים ופרטיים – חובה להזמין מקומות מראש ולהתעדכן במועדי הפעילות באתר. מחיר כניסה: 129 שקלים לכרטיס החל מגיל שנתיים. מחירים מיוחדים לחיילים ולבעלי מוגבלויות עם הצגת תעודה.
יין, בירה ואלכוהול
יקב טוליפ עם 2019 ESPERO WHITE
בלנד של ענבי קולומבארד, ענבי ויוניה וענבי שרדונה. הוויוניה תסס תסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון 225 ליטר, במשך 3 חודשים ועבר תסיסה מלולקטית חלקית. השרדונה והקולומבר הותססו בנפרד במיכלי נירוסטה. התוצאה היא יין בעל ארומה של פירות לבנים, אשכולית ואפרסק לבן, בפה עשבי תיבול ים תיכוניים, ליים ואפרסק לבן ןעם סיומת מרעננת פריכה וארוכה.
סדרת אספרו של טוליפ כי משמעות המילה אספרו היא תקווה בשפת האספרנטו. סדרת אספרו נולדה מתוך אהבה וחיבור לכפר תקווה, ביתו של יקב טוליפ, שמעניק השראה מהאנשים שמתגוררים בכפר וזו מתבטאת בבלנדים החופשיים והמקוריים של היקב. 11.5% אלכוהול. מחיר 90 שקלים.
יקבי כרמל עם זכיות מרשימות בטקס אשכול הזהב 2021
יקבי כרמל קבעו הישג מרשים, כשזכו ב- 9 מדליות, בניהן 3 מדליות זהב, בתחרות אשכול הזהב שנערכה זה מכבר בתל אביב. אירוע ההכרזה על הזוכים, התקיים בהיכל התרבות בתל אביב בנוכחות בכירי עולם היין בישראל. יפתח פרץ היינן הראשי של יקבי כרמל, רן אסא, מנהל מחלקת השיווק של יקבי כרמל, לירון דמרי וימית פרץ, מנהלות המותג, התרגשו לקבל את התעודות במהלך האירוע החגיגי. במסגרת התחרות, זכה במדליית זהב סינגל ויניארדס גפנים בוגרות קריניאן 2018 מכרם ואדי מילק, ממותג יינות היוקרה של יקבי כרמל, Carmel Signature. יין אדום יבש שהופק מ- 100% ענבי קריניאן מגפנים בוגרות. לאחר הבציר, תסס היין במכלי נירוסטה, ולאחר מכן הועבר לתסיסה מאלולקטית בחביות והתבגר בחביות במשך כשנה וחצי.
"כל זכייה של היינות שלנו בתחרות, בין אם מקומית או בינלאומית, מסמנת את יקבי כרמל כמובילים בתחומם, הן מבחינת האיכות הבלתי מתפשרת במרכיבים ובתהליכי הכנת היין והן מבחינת הטעם הסופי", ציין רן אסא, מנהל השיווק של יקבי כרמל.
בתחרות אשכול הזהב זכו שמונה יינות של מותג Carmel Signature (יינות היוקרה של יקבי כרמל), שלושה מתוכם במדליית זהב: סינגל ויניארדס קריניאן 2018 מכרם ואדי מילק , סיגנל ויניארדס מלבק 2016 מכרם אדמון וסינגל ויניארדס שיראז 2015 מכרם קיומי. זכיות נוספות של יקבי כרמל בתחרות אשכול הזהב 2021:
מדליית כסף:
- סינגל ויניארדס שרדונה 2017, מכרם אדמון
- אזורית גוורצטרמינר 2020
- סינגל ויניארדס מרלו 2013, מכרם שעל , קטגורית מתיישנים 2011-2013
- פינו גרי 2016 מסדרת ויניארדס , יין שעתיד לצאת ב-2021
מדליית ארד:
- ויניארדס גוורצטרמינר 2018
- ויניארדס, סירה – מורבדר 2016
יקב מאיה עם MARE WHITE 2020
בלנד של ענבי מרסן וענבי פרנץ' קולומבארד, היוצר יין לבן בעל אופי ישראלי- ים תיכוני מובהק. כל זן נבצר, תסס והתיישן בנפרד על מנת לבטא את מלוא אופיו. הבלנד ביניהם נעשה בסוף תהליך ההתיישנות, לפני הבקבוק. לכל אורך תהליך הגידול והייצור קיבלו הענבים והיין קפדני וממוקד על מנת למצות את מירב הטעמים והארומות ולבטא באופן מדוייק את אופיים של הזנים, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני. היין בעל ארומה של פרי עץ לבן, מינרליות ועשבוניות. עם גוף קל וסיומת חמצמצה ופריכה. 11.5% אלכוהול, מחיר 79 שקלים.
מסעדות ואוכל
CKE Restaurants עם המסעדה ה-1000 ברשת
CKE Restaurants Holdings, Inc., החברה האם של Carl’s Jr. ו-Hardee’s, הכריזה על פתיחתה של המסעדה ה-1,000 שלה ברחבי העולם, הממוקמת במדריד, ספרד, ומבטיחה להמשיך ולהביא המבורגרים וטעמים נועזים ונחשקים לכל קצוות תבל. פתיחת המסעדה מהווה ציון דרך משמעותי עבור החברה, בעת שהיא ממשיכה להגדיל את פריסתה הבינלאומית ברחבי אירופה ,צפון ודרום אמריקה, אסיה, המזרח התיכון, אוסטרליה ועוד.
המסעדה שנפתחה במדריד הינה המסעדה ה-23 של החברה בספרד. CKE ממשיכה להתרחב בשוק האירופי, ומנחילה בו חוויות לקוח חדשות וחדשניות, ואת התפריט הגדוש בטעמים הבלתי-ניתנים-להתעלמות שלה.
"פתיחת המסעדה ה-1,000 ברחבי העולם היא רגע של גאווה, הממקם את CKE ברשימה המובילה של רשתות הסעדה גלובליות", אומר מנכ"ל CKE Restaurants, נד ליירלי. "המומנטום שלנו ממשיך להיבנות, ויש לנו תוכניות להכפיל את הנוכחות הבינלאומית שלנו בחמש השנים הקרובות. נאיץ את הצמיחה שלנו באמצעות התמקדות בשותפויות עם בעלי זכיון יוצאי דופן החולקים עימנו חזון משותף להציע ללקוחות את המזון החדשני והטעים ביותר בתעשייה".
CKE ממשיכה להרחיב את נוכחותה לאורכן ולרוחבן של שש יבשות, וממשיכה להציג תוצאות חיוביות במתקניה ברחבי העולם קרוב לעשור. מוקדם יותר השנה הציגה החברה מספר נקודת ציון בינלאומיות משמעותיות אחרות, כשפתחה את המסעדה ה-300 שלה במקסיקו; ציינה 40 שנות פעילות במזרח התיכון; הרחיבה את פעילותה לאוסטרליה עם פתיחת מסעדה בסידני, ובהמשך הקיץ הנוכחי תפתח מסעדה בנמל התעופה שארל דה גול, שתהיה מבוססת על עקרונות של מהירות ונוחות עם אזור Take Away, מסכים להזמנה עצמאית ועוד.
"המסעדה ה-1,000 שאנו פותחים ברחבי העולם הינה אבן דרך משמעותית עבור החברה, ואנו נרגשים מהאפשרות להמשיך ולספק לאורחינו ברחבי העולם את הטעם האייקוני של קליפורניה", אמר מייק וויידה, נשיא CKE International. "מסעדת Carl's Jr. החדשה בספרד מדגימה את המחויבות של CKE להתאים את עצמה להעדפות הצרכנים, ולהציע חוויות חדשות תוך שימור הטעמים הבלתי-ניתנים-להתעלמות שלנו".
כשהיא מציבה חדשנות קולינרית בחזית פעילותה, CKE Restaurants ממשיכה להציג טעמים הגורמים להזלת ריר, ומדגישים את איכותם של ההמבורגרים מבקר אנגוס הצלויים על הגריל שלה, נגיסי העוף הפריכים המצופים ידנית בפירורי לחם, והמגוון האייקוני של מוצרים שכולם מכירים ואוהבים, ובנוסף מייצרת CKE התאמות מקומיות לאותו אזור, כדוגמת ה"מוריטה בורגר" במקסיקו, מנת ה"פוטין" בקנדה ועוד.
לחדשות האחרונות אודות המוצרים והמבצעים, עקבו אחר Carl's Jr. ו-Hardee's במדיה החברתית: טוויטר: @CarlsJr ו- @Hardees, אינסטגרם: @CarlsJr ו- @Hardees ופייסבוק…
בנסון היל מתמזגת עם סטאר פיק קורפ
בנסון הילBenson Hill, Inc., חברת טכנולוגיות מזון, המפצחת את הגיוון הגנטי הטבעי של הצמחים, הודיעה כי תהפוך לחברה ציבורית נסחרת באמצעות מיזוג עם סטאר פיק קורפ II (Star Peak, נאסד"ק: STPC). לאחר השלמת העסקה, החברה הממוזגת תיקרא בנסון היל, וצפויה להירשם למסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול BHIL. מאט קריספ, מנכ"ל בנסון היל, יוביל את החברה הממוזגת.
בנסון היל: חברה מגדירת-קטגוריה, הממזגת טכנולוגיות מזון ומודל עסקי חדשני של "מהשדה לצלחת"
בנסון היל היא חברת טכנולוגיות מזון הנעזרת בבינה מלאכותית, דאטה ומגוון טכניקות הכלאה ליצירת מוצרי מזון ורכיבי מזון חדשניים. החל משלב הזרע ובאמצעות מודל עסקי משולב, החברה פועלת יחד עם שותפיה והמגדלים על מנת להביא לשוק מוצרים המספקים את רצונם של הצרכנים למזון בריא יותר, בר-קיימא, זול וטעים יותר.
טכנולוגיית ה- CropOS® הקניינית של בנסון היל עושה שימוש בתחזית מבוססת אנליטיקה על מנת לדמות עשרות מיליוני תוצאות גנטיות אפשריות, תוך השוואה למאגר מידע עצום, הממשיך להתרחב, שצברה. לטכנולוגיה זו פוטנציאל להפחתת שנים מתהליך הכלאת הצמחים המסורתי, ובכך לקצר את הזמן להגעה לשוק, אך גם תוך הפחתת עלויות הפיתוח למוצרי מזון ורכיבי מזון חדשים. גישתה של בנסון היל מותאמת להעדפות הצרכנים, ומשלבת בין האינטרסים של המגדלים ושל הצרכנים, נושא שלאורך ההיסטוריה תמיד נחשב כבלתי ניתן לגישור.
באמצעות CropOS®, בנסון היל פועלת על מנת:
- למנף את המגוון הגנטי הטבעי העצום של הצמחים לטובת מיטוב של תכונות איכותיות, כדוגמת רמות שונות של טעם, תפוקה ויעילות מבחינת תזונה.
- לתרום לקיימות באמצעות חדשנות בהכלאת צמחים, המאפשרת להשתמש בפחות משאבים, כולל העלמת הצורך להשתמש בתהליכים יקרים של טיפול במים והפקת אנרגיה, הנדרשים בדרך כלל על מנת להפיק רכיבים עתירי חלבון המשמשים את תעשיית תחליפי הבשר.
- להגדיל את הנגישות למזונות בריאים יותר, המספקים רכיבים תזונתיים שהצרכנים דורשים, ובמקביל להציע "מותגים נקיים" יותר ("Clean Labels") לחברות המזון והקמעונאות.
בנסון היל פועלת בגישה חדשנית בכל הקשור לדרך בה היא מביאה את מוצריה לשוק, ובכך מפחיתה משמעותית את הסיכונים הקשורים בטכנולוגיה ובמוצר. מערכת אספקה משולבת מבטיחה יכולת מעקב החל משלב הצמח ועד להגעה לצלחת, ומשמרת את יכולת הזיהוי של המוצר לאורך כל התהליך, כך שניתן לוודא באמצעותה כי ההבטחות לגבי התרומה לקיימות והיתרונות לצרכנים אכן מוכחים. גישה זו יכולה לאפשר אימוץ נרחב יותר של היתרונות לעיל, באמצעות חתימת הסכמים עם שותפי יצור ומכירת רשיונות לשימוש בטכנולוגיה, בעת שהדרישה מצד הלקוחות והצרכנים תגבר.
בנסון היל מפעילה שתי חטיבות עסקיות, Ingredients ("רכיבים") ו-Fresh ("מוצרים טריים"), הממנפות את טכנולוגיית הבינה המלאכותית הקניינית של החברה, CropOS®, ואת מערכות היצור המשולבות, על מנת להניב מוצרים משופרים.
חטיבת הרכיבים ממוקדת בשיפור פולי סויה ורכיבי אפונה צהובה עבור התעשיה הצומחת של הפקת חלבון מצמחים, כמו גם לתעשיית המזון לחיות מחמד וחיות למאכל. בתחום הסויה, בנסון היל פועלת עם שותפיה המגדלים על מנת להגדיל ב-2021 את יכולת היצור של פולי סויה בעלי הרכב חלבון גבוה במיוחד (Ultra-High Protein – UHP). בתחום האפונה הצהובה, החברה פיתחה מיפוי גנטי מקיף, אשר יחד עם פלטפורמת ה- CropOS®שלה, מאפשר לבנסון היל להאיץ את תוכנית ההכלאה שלה על מנת לפתח מגוון מובדל ויחודי של תוצרים בתחום. באמצעות מינוף יכולות אלו, בנסון היל עובדת כיום על שורת מוצרים בעלי פוטנציאל להפחית משמעותית טעמי לוואי, להגדיל את כמות החלבון ובסופו של דבר לייתר את הצורך בתהליכי טיפול במים והפקת אנרגיה יקרים, הדרושים בדרך כלל על מנת להפיק רכיבי חלבון בהם עושים שימוש בתחליפי בשר מבוססי צמחים.
חטיבת המוצרים הטריים מיועדת לספק תוצרת חקלאית שתמלא אחר דרישות הצרכנים והמגדלים, באמצעות שילוב בין יכולות הטכנולוגיה המתקדמות של בנסון היל, ובסיס המגדלים הנרחב של, רשת ההפצה שלה, ומערכת היחסים הקמעונאית של J&J Family of Farms, Inc., חברת הבת שלה העוסקת בחקלאות שדה. באמצעות הטכנולוגיה החזקה שלה והשותפויות עם המגדלים המניבות ערך עצום, חטיבה זו ממוצבת היטב לשנים הקרובות על מנת לפתח ולמסחר מוצרי חקלאות ו"מזון פונקציונלי", בעלי פוטנציאל לשרת את הטרנד הצומח המשלב בין מוצרים חקלאיים ופתרונות רפואיים.
"אנו בבנסון היל מאמינים שלגיוון הגנטי הטבעי המצוי בצמחים יש פוטנציאל שטרם מומש לייצר מזון טעים ואפשרויות בחירה נוספות של רכיבי מזון, שהינם בריאים יותר, תורמים יותר לקיימות וזולים יותר", אמר מאט קריספ, מנכ"ל בנסון היל. "מאז נוסדנו ב-2012, פיתחנו את פלטפורמת CropOS® שלנו על מנת לשלב בין מדע הנתונים, מדעי הצמחים ומדעי המזון, שילוב יוצא דופן של דיסיפלינות המעניק לנו בידול משמעותי. כתוצאה מהחדשנות הטכנולוגית שלנו, ומהגישה בה אנו נוקטים בכל הקשור להדעה לשוק, אנו נמצאים כיום בנקודת ההשקה של מוצרינו, במטרה לספק את הדרישה הגוברת והולכת בשוק לרכיבים מבוססי-צמחים המסוגלים לייתר תהליכי עיבוד, להפחית שילוב תוספים ולשמש ככלי העבודה הבסיסיים במהפיכת המזון מבוסס-הצמחים".
"עסקה זו תעצים את הצמיחה המהירה וההתרחבות המסחרית של בנסון היל, ותספק לנו גישה למשאבים שיאפשרו לנו להרחיב את יכולותינו באמצעות חיזוק הפלטפורמה הטכנולוגית הקניינית שלנו, הגדלת השותפויות לכל אורך שרשרת האספקה, והרחבת נסיונות המסחור של המוצרים שלנו. אנו מאמינים כי אנו יכולים לקחת את בנסון היל לשלבים הבאים באמצעות החבירה לסטאר פיק, שותף החולק עימנו את המחוייבות לקיימות. אנו מצפים לעבוד באופן צמוד עם הצוות של סטאר פיק במטרה לייצר ערך עבור המשקיעים שלנו, שותפינו לאורך שרשרת הערך, חוואים וצרכנים, בעת שאנו מסייעים לעצב את עתיד המזון".
מייק מורגן, יו"ר סטאר פיק, ציין: "בנסון היל היא באמת חברת טכנולוגיית מזון שיצרה קטגוריה חדשה, עם פלטפורמה טכנולוגית שמשנה את כללי המשחק, ושוק עצום שממשיך לצמוח שמולו היא פועלת, והיא הראשונה מסוגה שהופכת לחברה ציבורית. בנסון היל וצוות ההנהלה המצויין שלה תואמים באופן מדוייק למשימתה של סטאר פיק, המספקת מימון לשלבי צמיחה לעסקים מובילי-שוק הממוקדים בקיימות והפחתת פליטות הפחמן. אנו מאמינים שבנסון היא ממוצבת באופן מצויין לקראת הפיכתה למובילת שוק במהפיכת המזון מבוסס-הצמחים, והיא תניב יתרונות משמעותיים הן לבריאות בני האדם והן לכדור הארץ".
"אנו מאמינים שבנסון היל נמצאת במרכזה של אבולוציה במערכת המזון שלנו, עם מודל עסקי המסוגל לשנות באופן מהותי תחום זה, באמצעות האצת תהליכי הבאת מוצרים חדשניים לשוק, והרחבת יכולת היצור וההפצה שלהם בהמשך", הוסיף אריק שייר, מנכ"ל סטאר פיק. "אנו מאמינים בנוסף כי בנסון היל מייצגת הזדמנות אטרקטיבית להרוויח מהעובדה שאין בנמצא הרבה חברות טכנולוגיות מזון איכותיות המכילות גם מאפיינים אטרקטיביים של השקעות אימפקט".
מאפייני השקעה ראויים לציון של בנסון היל הם שזו הזדמנות שוק עצומה הממשיכה לצמוח: תחום תחליפי הבשר מבוססי-הצמחים צומח במהירות, וצפוי להגיע ל-140 מיליארד דולר עד שנת 2029, וכלל שוק החקלאות והמזון מוערך ב-5 טריליון דולר. הזדמנות השקעה בשחקן אימפקט (ESG) טהור: המודל העסקי של בנסון היל מייצר יתרונות סביבתיים וחברתיים החל משלב חוות הגידול ולאורך כל שלבי הפקת המוצר, ומותאם למטרות ה- Sustainable Development Goalsשקבע האו"ם.
מנוע חדשני יחודי וקנייני – CropOS®: לחברה ספריית מידע קנייני איתנה, הצפויה להכפיל את עצמה מדי שנה, הכוללת מידע אודות הכלאה באיכות גבוהה של פולי סויה, מאות מיליארדים של פריטי מידע המשמשים להבנת ההשפעה שיש למגוון הגנטי הטבעי על הגיוון הנחזה בעולם החי והצומח (Biodiversity), ו-120,000 גנומים יחודיים של צמחים מ-27 זנים שפותחו עד כה. CropOS® עושה שימוש בספריית ידע זו כאמצעי להאצת דרכם של מוצריה לשוק.
המימון יאפשר צמיחה: השלמת העסקה צפויה לייצר מאזן נקי מחובות1, שיאפשר לחברה לממש את התוכנית האסטרטגית שלה. צמיחה מהירה בהכנסות: החברה הניבה הכנסות בסך 102 מיליון דולר בשנת 22020, והיא צופה גידול איתן בטווח הקצר, תודות למוצריה הקיימים שכבר מוכיחים עצמם בשוק. מסחור המוצרים החדשניים בחטיבת הרכיבים צפוי להניב גידול בשורה התחתונה של בין 50% ל-100% בטווח הקצר. בטווח הארוך, החברה צופה כי המיקוד שלה בשותפויות יצור, מכירת רשיונות והכנסות מתמלוגים יסייעו לה להרחיב את עסקיה ולספק מוצרים לשלל שווקים, כולל מזון מבוסס-צמחים לבעלי חיים, חיות מחמד ובני אדם.
עם השלמת העסקה, לבנסון היל ישוקף שווי שוק פרו פורמה של כ-1.35 מיליארד דולר, על בסיס מחיר מניה של 10 דולר למניה רגילה של סטאר פיק, ובהנחה כי לא יהיו פדיונות מצד מחזיקי המניות של סטאר פיק. העסקה תניב לחברה כ-625 מיליון דולר ברוטו (בהנחה שלא יתבצעו פדיונות מצד מחזיקי המניות של סטאר פיק), וסכום זה כולל 225 מיליון דולר במכירת מניות רגילות בעסקת PIPE לפי מחיר של 10 דולר למניה, שתמורתה מובטחת ומציגה את התמיכה הרחבה לעסקה מצד המשקיעים הכוללים קרנות השקעה ומנהלי השקעות בהם Blackrock, Van Eck Associates Corporation, Hedosphia, Lazard Hassets Management, Post Holdings, משקיעים קיימים של בנסון היל וגורמים המקושרים לסטאר פיק. בנסון היל מתכוונת להשתמש בסכומים שיתקבלו מהעסקה בהאצת ההשקעות ב-CropOS®, חיזוק מאמצי שותפי הפיתוח שלה, תמיכה בפעילות מסחרו המוצרים והתרחבות לעבר שווקי מזון וחקלאות נוספים. מחזיקי המניות הנוכחיים של בנסון היל ימירו את מלוא אחזקותיהם תמורת אחזקות בחברה החדשה.
העסקה אושרה פה אחד בידי מועצת המנהלים של שתי החברות. היא צפויה להיות מושלמת ברבעון השלישי של שנת 2021, בכפוף לשביעות רצון הצדדים ובהתאם לתנאים הנהוגים בעסקאות שכאלה, ובכלל זה אישור בעלי המניות של סטאר פיק ושל בנסון היל.
מידע נוסף אודות העסקה המוצעת, כולל העתק של הסכם המיזוג ומצגת המשקיעים, יסופקו במסגרת טופס 8-K הכולל Current Report שיוגש ב-10 במאי בידי סטאר פיק לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) ויהיה זמין לצפיה באתר www.sec.gov.
צרכנות ומבצעים
רשות הטבע והגנים עם חזרה לטבע באתריה
בשל המצב הביטחוני ועל מנת לאפשר הפוגה קלה לתושבי הדרום, רשות הטבע והגנים מציעה לתושבי עוטף עזה בטווח של 40 ק"מ מהרצועה ללון בחניוני הלילה שלה ללא תשלום עד מוצאי שבת (לינה משבת לראשון). הלינה תתאפשר בחניוני הלילה קולטי הקהל הפעילים בימים אלה בכפוף לרישום מראש באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ועל בסיס מקום פנוי.
הלינה בחניוני הלילה במסגרת הטבה זו תתאפשר בלינת שטח בלבד כאשר בחניוני הלילה באכזיב ובחורשת טל תתאפשר גם לינה ללא עלות בבונגלו.
הטבה זו מצטרפת לאפשרות כניסה ללא תשלום לתושבי עוטף עזה ( בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה) לשמורות הטבע והגנים הלאומיים קולטי הקהל שהינה בתוקף עד יום שני (כולל).
בהמשך להנחיות פיקוד העורף פתוחים האתרים הבאים: קסטל, נטיפים, עין חמד, חאן שער הגיא ובית ינאי.
נשארו סגורים לעת עתה האתרים: ירקון תל אפק, אפולוניה, פלמחים, תל אשקלון, בית גוברין, עין חניה, מגדל צדק, תל ב״ש, תל ערד ופארק אשכול. הביקור באתרים מצריך רישום במערכת הביקור באתר רשות הטבע והגנים. מומלץ להתעדכן לפני היציאה מהבית באתר רשות הטבע והגנים.
בנוסף רשות הטבע והגנים הכינה מקבץ פעילויות לשמירה על הקשר עם הטבע מהבית.
התוכנית: להישאר מוגנים בבית ולשמור על קשר עם הטבע.
האמצעים: חידונים, סרטונים, הפעלות ויצירה
רשות הטבע והגנים השיקה את פעילוטבע – פעילויות כיפיות שאפשר לעשות עם הילדים, כגון סדרת סרטונים וחידות, משחקי טבע לילדים, חידות, תשחצים ומבוכים. פרטים
בנוסף, הרשות השיקה סדרת כתבות בשם ביתי הוא מבצרי – על מספר מבצרים בישראל, המספרים את ההיסטוריה הישראלית ועל הצורך בביטחון. כניסה לסדרה בקישור…
מלונות אוליב בסדרת מבצעים מיוחדים לרגל חגיגות 11 שנים להקמת הרשת
מדי יום יעלו באתר רשת מלונות אוליב הטבות ומבצעים מיוחדים במלונות הרשת ובנוסף מדי יום תתקיים בעמוד הפייסבוק של הרשת הגרלה בין כל מזמיני החופשות יום קודם ובה יוגרלו פרסים שונים, ביניהם לילה ללא תשלום באחד המלונות הרשת, לילה במלון אוליב בגלבוע כולל טיסה בכדור פורח ועוד.
בין המבצעים וההטבות שיוצעו במהלך 11 הימים [המבצעים מתחדשים מדי יום] – ילד ראשון חינם, לילה שני ב50% הנחה ולילה שלישי בחינם, כניסה לספא במלון אקוודוקט ב-11 שקלים, כניסה לאטרקציות תיירות שונות ב-11 שקלים לאדם ועוד. בנוסף תציע הרשת במסגרת מבצעי ה-11 עד 30% הנחה ללינה בתאריכים נבחרים במלונות שונים על בסיס BB , ביניהם לילה לזוג בדריה על שפת הכנרת החל מ-525 שקלים, לילה באוליב בגלבוע החל מ-440 שקלים, לילה במדיסון ובדולפין וילג' החל מ-470 שקלים, לילה בהלני ירושלים ודריוס בכנרת החל מ-420 שקלים ועוד.
לפני כשנתיים רכש עמית פורת את המותג והקניין הרוחני של רשת מלונות רימונים ומאז פועלת הרשת כרשת מלונות אוליב ורימונים. בימים אלו פועלים באופן מלא 8 מכלל מלונות הרשת, בתוכם – 'אוליב בגלבוע', כפרי הנופש 'רימונים דריה' ו-'דריוס' על שפת הכנרת, 'דולפין וילג" בשבי ציון, 'אוליב בוטיק' ו'רימונים מדיסון' בנהריה, 'אקוודוקט רגבה' ו'הלני' ירושלים, כאשר המלונות הנוספים צפויים להיפתח בהמשך השנה.
לדברי עופר חיות מנכ"ל רשת מלונות אוליב ורימונים: "יצאנו לקמפיין 11 מיוחד עם מבצעים באמת יוצאי דופן ואנו בטוחים שהקהל בישראל שצמא לחופשה אחרי שנה של סגרים ייהנה מאוד במהלך 11 הימים הקרובים. כמו לכל רשתות המלונות בארץ השנה האחרונה הייתה לא פשוטה. ברגע אחד, מתכנון חגיגות ענק לאירועי העשור לרשת, ירדנו להקפאה של כלל מלונות הרשת לתקופה ארוכה, אבל בחודשים האחרונים כולנו מנסים להחזיר את המערכת המוצלחת ולקדם את תוכניות הפיתוח הרשתיות. ניצלנו את הפגרה הכפויה כדי להשקיע במלונות הקיימים עם וילות אירוח חדשות שנפתחות באקוודוקט; חדרים חדשים, אולמות כנסים וחדרי ישיבות שנבנים באוליב בגלבוע; מלון 'שני' בירושלים בו בימים אלו לקראת הקיץ משלימים בניית 35 חדרים נוספים שמכפילה את המלון לצד פעילות רבה נוספת במלונות הרשת".
ליברה ביטוח חוגגת יום הולדת ותגריל מידי יום פוליסת ביטוח חינם
חברת הביטוח ליברה, מציינת את יום ההולדת השלישי של החברה, במסגרת חגיגות יום ההולדת של החברה, הודיעה הבוקר ליברה כי בכוונתה לצאת במבצע חסר תקדים ממנו ייהנו כל מבוטחי החברה. מידי יום תוגרל פוליסת ביטוח בין כל המבוטחים, והלקוחות הזוכים ייהנו מזיכוי כספי בגין הפוליסה, כך שלמעשה יקבלו ביטוח בחינם למשך שנה שלמה. זו למעשה הפעם הראשונה בענף הביטוח שחברת ביטוח מחלקת ללקוחות פוליסות בחינם, ולא רק זה, בשונה מחברות אחרות, ליברה פותחת את המבצע לא "רק למצטרפים חדשים" אלא דווקא ללקוחות קיימים בחברה.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית חברת הביטוח ליברה: "ליברה קמה כדי לשנות סדרי ביטוח, וב-3 השנים האחרונות, מאז הקמתנו, אכן עשינו זאת, הובלנו מהפיכות צרכניות ופני ענף הביטוח השתנו, החל מהחדרת מודל תמחור מבוסס קילומטראז', מהפיכת ניודים בביטוחי רכב ועד העלאת סטנדרט השירות בענף. לרגל חגיגות יום ההולדת היה חשוב לנו לפרגן למבוטחים שלנו, ולכן החלטנו להכריז על הגרלה, בה, בשונה מחברות אחרות, כל מבוטחי החברה, ייהנו מהאפשרות לזכייה בפוליסת ביטוח חינם!"
נשים
ד"ר פישר עם סדרת אנטי אייג'ינג להבהרה ומניעת כתמי עור
ד"ר פישר WHITE GENESIS הינה סדרת אנטי-אייג'ינג מקיפה לשימוש יומיומי, לטיפול ומניעת כתמי עור. הסדרה משלבת טכנולוגיה מתקדמת ביותר לטיפול בהיפר-פיגמנטציה, מסייעת בהבהרה וטשטוש של כתמי עור באופן הנראה לעין, יחד עם מניעת כתמים וקמטים בעתיד.
הסדרה משלבת קומפלקס אופטימלי לטיפול בהיפר פיגמנטציה בשם Whitesphere Premium® , המכיל ריכוזים פעילים של ליקוריציה, אצה יפנית וויטמין C.
בבדיקת יעילות שבוצעה במעבדות Dermscan המובילות בצרפת, נמצא כי כבר לאחר 8 שבועות, קרם יום ד"ר פישר ג'נסיס WHITE שיפר את אחידות העור, טשטש באופן ניכר לעין כתמי שמש וגיל ותרם למראה עור בריא, צעיר וזוהר יותר. שימוש יומיומי בתכשירי הסדרה יסייע בהבהרה וטשטוש כתמים קיימים ובמניעת כתמים חדשים, יטשטש קמטים, יתרום לגוון עור אחיד יותר וישיב לעור חיוניות וזוהר.
קרם לילה מבהיר לכל סוגי העור: פועל בשעות הלילה לסיוע בטשטוש והבהרת כתמי עור ובטשטוש קמטים. מסייע בנטרול רדיקלים חופשיים ובמניעת נזקי סביבה ואקלים. מעשיר את העור בלחות והזנה לאורך הלילה. מכיל ™AQUAXYL, אצות ים, ®Whitesphere Premium (ליקוריציה, אצה יפנית וויטמין C), תמצית הממליס, פוליסכרידים, תמצית ענבים, תה ירוק וסיליקונים אלסטומריים. מתאים לעור רגיש, היפואלרגני, נבדק דרמטולוגית וללא פארבנים.
קרם יום מבהיר SPF30 לעור מעורב-שמן: מסייע בטשטוש והבהרת כתמי עור ובמניעת כתמי עור בעתיד, מעניק הגנה גבוהה (SPF30) ורחבה מקרינת השמש (UVA&UVB). מסייע בטיפול ומניעת קמטים וקמטוטים ומעניק מראה עור בריא ונטול ברק שומני. מכיל ™AQUAXYL, אצות ים, ®Whitesphere Premium (ליקוריציה, אצה יפנית וויטמין C), תמצית הממליס, פוליסכרידים, תמצית ענבים, תה ירוק, סיליקונים אלסטומריים. ללא פארבנים.
קרם יום מבהיר SPF30 לעור רגיל-יבש: מסייע בטשטוש והבהרת כתמי עור ובמניעת כתמי עור בעתיד, מעניק הגנה גבוהה (SPF30) ורחבה מקרינת השמש (UVA&UVB). בנוסף, מסייע בטיפול ומניעת קמטים וקמטוטים ומעשיר את העור בלחות אופטימלית לאורך זמן. מכיל ™Whitesphere Premium® ,AQUAXYL (ליקוריציה, אצה יפנית וויטמין C), שמן שקדים, חמאת שיאה, פרו-ויטמין B5, תמצית ענבים, תה ירוק, סיליקונים אלסטומריים. ללא פראבנים.
מסכת פילינג מבהירה לכל סוגי העור: מיועדת לאזור הפנים, המחשוף והידיים. היא מסירה תאי עור מתים וחושפת עור רך וחדש, מסייעת בהבהרה וטשטוש כתמי עור, מסייעת בחידוש עור עייף ומעניקה חיוניות וזוהר, מסייעת לנטרול רדיקלים חופשיים ובמניעת נזקי סביה ואקלים. מכיל ®Whitesphere Premium (ליקוריציה, אצה יפנית וויטמין C), תמצית ענבים, תה ירוק.
קרם ידיים מבהיר SPF30: מסייע בטשטוש ובהבהרת כתמי עור בעור הידיים, מסייע במניעת כתמי עור עתידיים, מעניק הגנה גבוהה (SPF30) ורחבה מקרינת השמש (UVA&UVB). מעשיר את העור בלחות אופטימאלית לאורך זמן, מגן על עור הידיים ומונע יובש, נמרח בקלות ונספג במהירות. מכיל ®Whitesphere Premium (ליקורציה, אצה יפנית וויטמין C), תמצית ענבים, תה ירוק, חמאת שיאה ופרו-ויטמין B5.
כיצד נוצרים כתמי עור? חשיפה לקרני השמש היא הסיבה העיקרית להופעת כתמים (היפר-פיגמנטציה) על פני העור. בעת חשיפה לשמש, תאי העור מייצרים פיגמנט הנקרא מלנין. כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש, ולעיתים בשילוב עם גורמים נוספים כגון שינויים הורמונאליים, המלנין עלול להצטבר באופן בלתי אחיד בעור ולהופיע בצורת כתמים כהים. כתמים אלו ידועים גם בשמותיהם השונים: כתמי גיל, כתמי שמש, כתמי הריון (מלאזמה וכלואזמה) ועוד. הכתמים מופיעים בדרך כלל באזורים החשופים יותר לשמש: פנים, צוואר, מחשוף וידיים.
מניעה היא ההגנה הטובה ביותר – חשוב מאוד להקפיד למרוח קרם המכיל הגנה גבוהה ורחבה מקרינת השמש. יש לוודא שבקרם קיימים מסנני קרינה להגנה גבוהה ורחבה מפני קרני UVB ו- UVA וגם אנטי-אוקסידנטים המסייעים בהגנה על העור מפני רדיקלים חופשיים ופגעי סביבה ואקלים. הגנה על העור מפני קרינת השמש מסייעת במניעת כתמים חדשים. אל תשכחו למרוח גם את הצוואר ואת עור הידיים – גב כף היד לדוגמה, חשוף לשמש ומסגיר את גילנו.
חשוב לזכור: תרופות רבות הן פוטוסנסיטביות, כלומר עלולות לגרום לרגישות רבה יותר לקרינת השמש ובכך להחמיר את נזקי החשיפה לשמש. בקבוצה זו תרופות שכיחות רבות כגון אנטיביוטיקה, משככי כאבים, גלולות למניעת הריון ועוד. טיפולים כגון הסרת שיער מהפנים או מהגוף, טיפולי לייזר וטיפולי פיגמנטציה תורמים אף הם לתופעה. במקרים אלה חשוב אף יותר להגן על עורנו מהשמש באמצעות קרם עם מקדם הגנה.
בעולם מלא בהבטחות אני סומכת על ד"ר פישר: בד"ר פישר משלבים למעלה מ-55 שנות ניסיון, מחקר וידע רפואי בינלאומי כדי לפתח את התכשירים המתקדמים ביותר לבריאות כל בני המשפחה. תכשירי התשלובת מיוצרים במפעלי ד"ר פישר תחת בקרת איכות קפדנית, על-פי תקני הייצור הבינלאומיים המחמירים תוך שימוש במרכיבים מהמתקדמים, הבטוחים והבדוקים ביותר. מפעלי ד"ר פישר הינם בעלי תו תקן הפלטינה היוקרתי של מכון התקנים הישראלי המעיד על מצוינות תפעולית ועמידה ב-5 תקני איכות מחמירים: ייצור תכשירים קוסמטיים ואביזרים רפואיים, איכות הסביבה, בטיחות וניהול מערכות. תכשירי ד"ר פישר הינם בעלי מוניטין בינלאומי ונמכרים בהצלחה בעשרות מדינות ברחבי העולם.
ילדים ונוער
ד"ר פישר עם EYE-CARE sensitive KIDS
ד"ר פישר מרחיבה את סדרת EYE-CARE, הסידרה הייחודית לשמירה יום-יומית על היגיינת העיניים ומשיקה את EYE-CARE sensitive KIDS – מגבוני בד עדינים במיוחד המותאמים לילדים. המגבונים מיועדים לניקוי יסודי של אזור העיניים, העפעפיים והריסים מהפרשות שומניות וקרומים דביקים ומסייעים בשמירה על בריאות העיניים.
מגבוני EYE-CARE sensitive KIDS החדשים משלבים בד במרקם מיוחדEMBOSSED יחד עם חומרים פעילי שטח עדינים. השילוב הייחודי מאפשר ניקוי יסודי אך עדין בפעולה פשוטה וקלה.
המגבונים מכילים מרכיבי ניקוי עדינים במיוחד המתאימים לאזור העיניים, מועשרים בתמצית מצמח הקמומיל להרגעת אזור סובב העין, מכילים גליצרין לשמירה על לחות אזור העין ו-P.V. Pהעוזר למניעת יובש באזור העין.
כל מגבון ארוז באריזה אישית, הרמטית וחד פעמית המתאימה לשימוש יומיומי בבית ומחוץ לבית, ללא צורך בשטיפה במים. המגבונים נוחים ונעימים לשימוש, מרעננים ומנקים את העיניים, העפעפיים והריסים. כמו כן, מתאימים לשימוש גם כקומפרסים חמים / קרים.
המגבונים עברו סטריליזציה, נבדקו אופטלמולוגית ודרמטולוגית, עברו את מבחן סנסיטיב המעיד על התאמה לבעלי עור רגיש, היפואלרגני, אל דמע, ללא חומרים משמרים, ללא פראבנים SLS ו-SLES, ללא בושם וצבע.
סדרת מגבוני EYE-CARE המומלצת ע"י רופאי העיניים בישראל, מבוססת על פורמולה פטנטית ייחודית ממעבדות המחקר של ד"ר פישר, המומחים בפיתוח תרופות עיניים סטריליות כבר למעלה מ- 55 שנה. הסדרה הינה ייחודית ומהמתקדמות מסוגה בארץ ובעולם אשר מיוצרת על פי תקני האיכות הגבוהים ביותר ותחת בקרת איכות קפדנית. פרטים באתר… מחיר 59.90 שקלים (40 אריזות אישיות ח.פ.). להשיג ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים.
שונות
אירוע השקת brand academy יתקיים ב-17 ליוני בבית ציוני אמריקה ובאונליין
מובילי המיתוג בישראל על במה אחת:
- ברוך נאה Baruch Nae brand stratigec design מחברות המיתוג ועיצוב הבכירות בארץ
- סער פרידמן – open חברת המיתוג אשר שינתה את חוקי המיתוג בישראל
- דורון גולדנברג- Firma Global Business Design, שמובילה תהליכי שינוי וצמיחה בעסקים
- אריאל ברנסון- brave חברת המיתוג והפרסום אשר אחראית למהלכי מיתוג בנדל"ן
- אורה לוסטיג – head of marketing idigital
- אסף חתוכה – blue cow אחד מאנשי האסטרטגיה המיתוגית הבכירים בישראל
- טל בורגן רוזן- מנהלת השווק הבינלאומי שלAlma
- עמית המאיר – מנהל קריאטיב של BEARS3 אחת מחברות המיתוג המרעננות בישראל
- מימי לוזון- מנכ"לית ומייסדת MIMI LUZON
- אלון מיכאלי מוליאן- twisted סוכנות פרסום עם נשמה דיגיטלית
הרצאות מרתקות בסגנון טד על בניית מותגים שעוזרים לחברות לצמוח. בואו לראות ולשמוע על מהלכי מיתוג מאתגרים בעולם דיגיטלי ורועש. המרצים הינם שותפים ובעלים של חברות המיתוג
המובילות בישראל ובנוסף יריב עמית מומחה למיתוג בעל שם עולמי משיק כעת לראשונה את ספרו The Real Brand בו הוא חושף את כל הסודות ליצירת מותג מנצח. פרטים והרשמה בקישור…
קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות עם סיכום נזקי מזג האוויר לחקלאות בחורף 2020-1
נראה כי אין עוד צורך להוכיח את תופעת ההתחממות הגלובאלית, אולם נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, שהתפרסו לאחרונה מדגישים שוב את הנזקים הגדולים הנגרמים לחקלאים כתוצאה מכך. מסיכום נתוני קנט עולה כי קנט תפצה את החקלאים בכ-130 מיליון שקלים בעקבות נזקי מזג האוויר בחורף האחרון (דצמבר 2020-אפריל 2021) – זינוק של כ-30% לעומת החורף הקודם, בו פיצתה קנט את המגדלים בכ-102 מיליון שקלים. זאת, למרות שלכאורה לא מדובר היה בחורף "חורפי" במיוחד. מנתוני קנט עולה כי נזקים משמעותיים במיוחד נגרמו דווקא בשל מספר אירועי קיצון ובשל כך שהחורף היה חם יחסית ובשל היעדר מנות קור הקריטיות להתפתחות הפירות. כתוצאה מכך לחקלאים צפויה ירידה משמעותית בהיקף התוצרת, ירידה שאת היקפה ניתן יהיה להעריך רק בהמשך השנה, אולם כבר כעת צופים בחברה כי ענף הפירות יספוג נזקים של עשרות מיליוני שקלים.
מסיכום הנתונים עולה כי במהלך חודשי החורף התקבלו בקנט למעלה מ- 4,200 דיווחים של חקלאים על נזקים לגידולים השונים. מרביתם בשל מספר אירועים עוצמתיים. שינויי מזג האוויר הקיצוניים והתכופים באו שוב לידי ביטוי בכך שבראשית החורף היינו עדים לאירוע גשם קיצוני במהלכו ירדו בחלק מהמקומות 170 עד 220 מ"מ של גשמים ונשברו בו שיאי גשם ליממה אחת ולשתי יממות. בעקבות האירוע התקבלו בקנט כ- 140 הודעות סערה ושטפון, בעיקר בענפי ההדרים והירקות.
לאחר אירועי הגשם המשמעותיים, היינו עדים לעצירה מוחלטת של גשמים לתקופה ארוכה ויוצאת דופן של 19 יום, ובכלל זה לטמפרטורות גבוהות. בקנט מציינים כי אירוע כזה הוא יוצא דופן לחודשי החורף המרכזיים ועתיד לגרור בעקבותיו נזקים משמעותיים, של עשרות מליוני שקלים, לגידולי ירקות ופירות כתוצאה מפגיעה בכמויות היבול הצפוי. את השלכות הפגיעה ניתן לראות בימים אלה, בכל צפון הארץ, במטעי פירות שלא פרחו ואינם מלבלבים. בקנט מדגישים כי נזקים אלו מבוטחים במסגרת ביטוח אסונות טבע ומעריכי קנט עמלים בימים אלו על בחינה ראשונית של המצב במטעים הניזוקים.
במחצית פברואר היינו עדים שוב למערכת קיצונית שגרמה לנזקים כבדים בזמן קצר וכללה מזג אוויר סוער, רוחות עזות, ברד ושלג. כמויות המשקעים באירוע זה היו גדולות והגיעו באזורים רבים לכ-100-140 מ"מ. בעקבות מערכת זו בלבד התקבלו בקנט למעלה מ-900 דיווחי נזקים. הענף המרכזי שנפגע במערכת זו היה ענף הירקות ולאחריו הפירות, הדרים והפלחה.
החום החריג נמשך גם בסיומו של החורף כאשר על פי נתוני קנט, צבירת ימי החום בחודשים מרץ ואפריל הייתה 100% ומעלה מהממוצע הרב שנתי, ובחלק מהמקומות הגענו ל-140% מהצפוי לתקופה.
על פי נתוני קנט, את עיקר הנזקים בחורף ספגו מגדלי הפירות, ובעיקר בשל היעדר יבול. מהנתונים עולה כי קנט צפויה לפצות את מגדלי הפירות בכ-60 מיליון שקלים, את מגדלי הירקות במעל ל-30 מיליון שקלים ואת מגדלי העופות בכ-6 מיליון. נזקים משמעותיים נוספים נגרמו למגדלי הבקר, ההדרים, בתי הצמיחה והמדגה. בנוסף, קנט צפויה לשלם למגדלי הפלחה כ-20 מיליון שקלים, כתוצאה ממיעוט בגשמים באיזורים הדרומיים. זאת במסגרת ביטוח ההכנסה שהחל לפעול לפני שנים אחדות המבטח כנגד אובדן יבול כנגד ואובדן הכנסה, ומסייע לחקלאים לשמור על השטחים בדרום הארץ.
לדברי שמוליק תורג'מן, מנכ"ל קנט: "החורף האחרון מצטרף לתופעות להם אנו עדים בשנים האחרונות של התגברות מקרי קיצון שבזמן קצר גורמים לנזקים עצומים, כאשר בחורף האחרון הצטרף אליהם החום היחסי. הגידולים השונים זקוקים במהלך החורף למנות קור לשם התפתחות תקינה ועל מנת שיניבו בסופו של התהליך את היקף התוצרת המצופה. אולם, החורף האחרון היה חם מהממוצע ומבחינת שעות קור ומכסות צינון, סיימנו את חודשי החורף העיקריים עם ערכי צבירת קור נמוכים באופן ניכר מהערכים האופייניים לתקופה זו. דבר זה עתיד להשפיע על גידולים רבים ואנו נראה סימנים של ירידה משמעותית בהיקף התוצרת בהמשך השנה" אומר תורג'מן. בקנט מציינים כי חוסר היבול מכוסה בביטוח וכי על פי הערכות ראשוניות קנט צפויה לפצות את החקלאים בכ-60 מיליון שקלים בשל כך, אולם היקף הנזקים הסופי יקבע במהלך השנה.
"למעשה" אומר תורג'מן, "לחקלאים כמעט ואין אפשרות להתמודד עם נזקי ההתחממות הגלובאלית והסיכון הוא שלאור משבר האקלים והיקף הנזקים, ללא תמיכה משמעותית בפרמיות שיאפשרו לחקלאים הגנה ביטוחית במחיר סביר החקלאים יפחיתו את הסיכונים. כתוצאה מכך לא יוכלו לספק את כל המזון בצורה רציפה. מבחינה משקית ולאומית מדובר בפגיעה בעצמאות המזון ובחשיבות השמירה על גידולים כחול-לבן, תנודות בכמויות, קפיצות משמעותיות במחירים, מחסור בתוצרת חקלאית טרייה בתקופות מסוימות ונטישת קרקעות המדינה". לדבריו, "המדינה חייבת להיערך להשלכות משבר האקלים ואינה יכולה להסתמך, בתקופת מחסור, על גורמים זרים, ובטח לא במשבר אקלים בו לא ניתן לדעת מה יהיו הנזקים במדינות אחרות".
הטוטו Winner עם קמפיין המעודד את חזרת האוהדים למגרשים
שנה לא פשוטה עברה על אוהדי הספורט בארץ ובעולם בעקבות משבר הקורונה. מגבלות התנועה והריחוק החברתי גזרו על אוהדי הספורט רדיוס מהמגרשים. גם לאחר היציאה מהסגר השלישי והצלחת מבצע החיסונים בישראל אשר אפשרה לפתוח את המגרשים מחדש לצופים, עדיין החוויה לא היתה מושלמת לאור המגבלות שעדיין הוטלו על מספר הצופים במגרשים. ואולם לאור השיפור המתמשך בנתוני התחלואה, הסכים לאחרונה משרד הבריאות להסיר את מגבלת הצופים, וכך לראשונה למעשה מאז פרוץ המגיפה צפוי להתקיים בליגת העל בכדורגל משחק עונה בפני יציעים בתפוסה מלאה של אוהדים.
בעקבות כך משיק טוטו ווינר קמפיין החדש המעודד את האוהדים לשוב למגרשים ולהתחבר לחוויה המרגשת הקיימת בכך. טוטו ווינר משלבים בסרטון ביצוע ייחודי של שיר האוהדים הנחשב לפופולארי ביציעי המגרשים בישראל- הנה זה מגיע. סרטון הפרסומת אשר צולם באצטדיון בלומפילד מתמקד באוהדים, בהכנות ובהתרגשות המלווה כל אוהד ספורט בדרכו אל המגרש.
יעל אלמור ליאון, מ"מ מנכ"לית הטוטו: "כולם יודעים שהאקס פקטור של הספורט הם האוהדים ביציעים. בשנה האחרונה עקב משבר הקורונה נאלץ הספורט בארץ ובעולם להתקיים בלעדיהם, ואין ספק שחוויית הספורט נפגעה. לשמחתנו, ישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם שקהל האוהדים בהן חוזר למגרשים באופן מלא. זה לא רק מקור לגאווה לאומית, אלא סיבה אמתית להתרגשות נוכח הגעגוע של כולנו לריגוש של משחק המתקיים באצטדיון מלא. אז הנה זה מגיע, צאו למגרש".
חברת הפקה – גוסטבו הפקות, במאי – דרור שאול, מנכלים – יגאל שמיר ורונן גולדשמיט, מנהל קראטיב – יותם שרון, קופי – אבנר רסל, ארט – ניר לניר, מפיקה ראשית – מירי סלהוב מודעי, מפיקה – גליה טרי, ניהול לקוח – עומר אביעד, סיוון דסקל, הדס מימון, גאיה לביא, סתיו פולברמכר.
אילת מארחת כ-200 בני נוער מהמועצה האזורית חוף אשקלון
200 בני נוער ממועצה אזורית חוף אשקלון התארחו בימים האחרונים באילת וזכו לקבלת פנים חמה במיוחד. את בני הנוער מעוטף עזה, עטפו באהבה בני הנוער של אילת וביחד איתם תושבים ובעלי עסקים שנרתמו להנעים להם את החופשה בעזרת עוגות ומתוקים, ספורט ימי, הפלגה, ביקור באטרקציות ומסיבת בריכה.
אחרי שמונה ימים בהם ספגו טילים, נערכה מחלקת נוער במועצה אזורית חוף אשקלון, להוציא את בני הנוער שלהם להפוגה. במסגרת זו הגיעו לאילת 200 בני נוער במימון המועצה ולנו באכסניית נוער בעיר. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי סיכם עם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון – איתמר רביבו, שהעירייה תירתם לסייע לצעירים להשתחרר מעט ממציאות החיים הקשה של אזעקות, ריצה למרחבים מוגנים וטילים ששורקים מעל ראשם.
פניה של מחלקת הנוער שם לאגף הנוער של עיריית אילת בהפעלת רשת המתנ"סים, הביאה להתארגנות מהירה של הצוות ביחד עם בעלי עסקים אילתים ותושבים יקרים שנרתמו ותרמו, בהובלה של טיראן טרבלסי שגייסה את בעלי העסקים וחיים זהבי שגייס תרומות. עופרה בוארון – מנהלת אגף הנוער ברשת המתנ"סים סיפרה בהתרגשות איך בני הנוער האילתים קיבלו את פניהם כבר בכניסה לעיר עם "רכב השמחה" של רשת המתנ"סים. באכסניה חיכו להם המד"צים (שומר"צ, אפסטארס, כנפיים של קרמבו, 360 ומועצת נוער) וחילקו להם צ'ופרים אליפות "נוער אילת עוטף אתכם באהבה". חיים זהבי האיש עם הלב הענק, הצטרף עם חטיפים ופחיות שתייה קרה כולל עשרות עוגות שהוכנו על ידי תושבים מהממים. עוד במהלך חופשתם ובעזרת תרומתם האדיבה של רבים וטובים מתושבי אילת, נהנו בני הנוער מספורט ימי, הפלגה, מסיבת בריכה משותפת עם בני הנוער של אילת, צילומי מגנטים, מצפה תת ימי, שמורת חוף האלמוגים ועוד..
במסיבת בריכה שיזמה העירייה עברו בני הנוער, ברך ראש העירייה את בני הנוער שנהנו מההפוגה ואת בני הנוער של אילת שמארחים באהבה: "לבנו עם תושבי יישובי עוטף עזה שנאלצים במשך שנים לחיות בשגרת הטילים הבלתי אפשרית. אנו שמחים לארח ולחבק את בני הנוער למספר ימים של רגיעה, מנוחה, כיף והנאה שיסייעו להם במעט לצאת מהשגרה הקשה שאליה הורגלו. בתקווה שהשקט יחזור למחוזותינו במהרה".
ואלה האילתים החמים: שי קיסוסקי והצוות, גיא מרקמן מהמצפה התת ימי, רפי דריהן מחוף חנניה, חן טופיקיאן ויורם חמו משמורת האלמוגים, דויקו מהבריכה העירונית, דינה דניס ביטון שתרמה כובעים, חיים זהבי שגייס תרומות, דורית שושנה ויעל מויאל בלטי שהביאו עוגות, ויקי טליאס שהביאה מתוקים, ועוד תושבים רבים שתרמו, ביניהם: מגי דהן, אורן קאופמן, מלי אלימלך, שגיא כהן, ולאדה אמיר בוכריס, לאה כהן אסף, זילי, לצלמים רון אורי שתרם מגנטים, יהודה בן יתח שצילם לאורך כל הדרך, לגו' חיות הדי ג'יי ועוד.
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל קוראים בקול אחד, חד וברור- די לאלימות!
חברי הנהלת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל העבירו לכל החברים בענף מכתב הקורא להפסיק את האלימות לאלתר ולקדם את האחווה, המחויבות, הכבוד ההדדי וההליכה בדרכי נעם ושלום. מתוך הדברים שנכתבו במכתב:
"קיימות חלקות רבות של שפיות, דרך ארץ ושלום בחברה הישראלית על כל גווניה, וביניהן בולטת במיוחד תעשיית התיירות, שהשלום והאחווה הם מיסודות קיומה ונשמת אפה.
אל מול המראות הקשים ואובדן הרסן המציפים אותנו, מציב ענף התיירות בישראל מראה של שפיות, דרך ארץ, חיים משותפים, כבוד הדדי ושותפות גורל.
אין תכלית ואין מוצא לכל הבוחרים באלימות כדרך להביע דעה או מצוקה. אלימות מצמיחה רק עוד מעצמה וסופה לפגוע בחברה כולה. כל מי שבוחר באלימות- פוסל עצמו מהכלל ויש להוקיעו.
חברי ענף התיירות, בני כל הדתות והזרמים החברתיים, ממשיכים יחד לקדם את היפה והטוב שברוח האדם והמקום, מתוך כבוד הדדי וסובלנות ללא גבולות.
אף לא אחד מהאירועים המכעיסים והמצערים באלימות שבין שכנים שפרצו ברחובות הארץ, מערער את החברות והמחויבות בינינו לשיתוף, כבוד הדדי והליכה בשבילים של נעם ושלום.
חברי הנהלת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל קוראים בקול אחד, חד וברור- די לאלימות!
לכל הפורעים באשר הם, חידלו לאלתר מכל מעשה אלים. השפילו עיניכם ופנו את רחובות הערים וכבישי הארץ למען נוכל אנו להמשיך ולבנות חיים משותפים.
בקרוב נשיב את קבוצות התיירים לרחובות הערים ונסייע יחד עם הכלל לקבלם בסבר פנים טובות, בדרך לרפא את מה שנפצע בתוכנו".