בני נוער, מה הם באמת עושים במחשב כל היום?

כולנו יודעים עד כמה בני הנוער מחוברים לטכנולוגיה של ימינו. הם אינם נפרדים מהטלפון הסלולרי שלהם ונמצאים איתו יומם ולילה, בעודם מעלים תמונות לאינסטגרם או סרטונים לטיק טוק. ואחרי שהם חוזרים מבית הספר, הם זורקים את הילקוט בצד ומתמקמים ליד המחשב. המחשב טומן בחובו מגוון רחב של משחקים מהנים שעוזרים להם לברוח לרגע מהעולם שלנו, ולהיכנס לעולם של ריגושים. בני נוער רבים מבלים מול המחשב זמן רב, מהרגע שבו הם חוזרים מבית הספר ועד הרגע שבו הם צריכים לאכול ארוחת ערב.

נערה עם מחשב (צילום FREEPIK)

משחקי מחשב דווקא יכולים לעזור לבני הנוער

מבוגרים רבים מאמינים כי בני הנוער מבלים יותר מדיי זמן במחשב, במשחקי פיפ"א, פורטנייט ועוד. אך למשחקים אלה יש גם צד חיובי ואולי מוכר קצת פחות. גיימיניג נפוץ מאוד בקרב בני הנוער לא רק בארץ, אלא ברחבי העולם. דרך המשחקים האלה בני הנוער יכולים לשפר את הקשרים החברתיים שלהם בקרב ילדים בכיתה, אך לא רק. למעשה, הם יכולים להכיר בני נוער כמותם ברחבי העולם ואפילו לשפר את השליטה שלהם בשפה האנגלית.

מעבר לכך, למשחקי המחשב של היום קיימים יתרונות משמעותיים שונים המשפיעים לטובה על בני הנוער. לדוגמה, ברבים מבין המשחקים נדרשת חשיבה אסטרטגית, בייחוד כאשר מדובר במשחקי כיבוש ומלחמה. בני הנוער המשחקים מפתחים את החשיבה האסטרטגית הזו המסייעת להם גם בחייהם הבוגרים. משחקי המחשב משפרים גם את הזיכרון והקואורדינציה, שכן בכל משחק יש צורך לזכור פריטים שונים וגם להגיב במהירות לסיטואציה זו או אחרת.

נוסף על כך, במשחקים רבים נדרשים הגיימרים להפגין יצירתיות, על מנת להגיע לפתרון כלשהו. כמו כן, רבים מהם מפתחים את כישורי המנהיגות של בני הנוער ואת הדרך שבה הם מקבלים החלטות במהלך המשחק. היכולת הזו לקבל החלטות תסייע להם גם בחייהם הבוגרים. ומעל לכל, משחקי המחשב מפחיתים את המתח והחרדה בקרב בני הנוער וגורמים להם להרגיש טוב יותר עם עצמם. אם היה להם יום רע, הם הפסידו במשחק הכדורסל או קיבלו ציון לא טוב במבחן, יש להם מקום אחד שאליו יוכלו לברוח והוא משחק המחשב.

משחקים בנוחות המיירבית עם כיסא הגיימינג המושלם

אחד הדברים החשובים שיש לדאוג להם כאשר בני הנוער משחקים במשחקי גיימינג הוא כיסא מתאים. בני הנוער יושבים במשך שעות מול מחשב, ואם הישיבה אינה מותאמת, היא עלולה להוביל לבעיות שונות כמו צוואר תפוס, כאבי ראש או כאבי גב. במקרים אלה כסאות גיימינג יכולים לעזור, שכן מדובר בכסאות מיוחדים השומרים על יציבה נכונה לאורך כל המשחק והם מותאמים לישיבה ממושכת. כיסאות אלה מתאימים לגיימינג מאל"ף ועד תי"ו וכוללים את כל המאפיינים שיאפשרו לגיימר לשחק כראוי. מבין המאפיינים האלה ניתן להזכיר משענת מותאמת עם תמיכה לגב, עיצוב מיוחד עם פתחי אוורור, מושב עמוק הכולל ציפוי מיוחד המונע זיעה, ידיות, היכולת להתאים את הכיסה לשולחן מבחינת גובה ויציבה וכמובן עיצוב מיוחד שיגרום לכל אחד להרגיש גיימר אמיתי.

וזה עוד לא הכול. ברגע שרוכשים כיסא גיימינג, פעמים רבות גם מקבלים ערכת גיימינג במתנה. הערכה כוללת אוזניות סטריאו, פד לעכבר, עכבר אופטי, מקלדת של גיימרים ומשחק מחשב מדליק. עם הכיסא הנכון, ניתן להיות סמוכים ובטוחים שבני הנוער יכולים לבלות זמן רב מול מחשב מבלי להתעייף ומבלי שיכאב להם הגב. כמובן, מדי פעם מומלץ לעודד אותם לקום מהכיסא, לעשות הפסקות התרעננות ורק אז לחזור למקום. וזאת על מנת לשמור על הבריאות, בשילוב כיסא הגיימינג הנוח והמותאם.

כתיבת תגובה