אסף חילו – טיול לאיחוד האמירויות? מדריך למטייל!

אסף חילו שמח ונרגש לקראת חופשה ראשונה באיחוד האמירויות (דובאי /אבו דאבי). לאחר חתימת הסכם השלום עם האמירויות נפתחה דלת חדשה עבור כולנו למגוון רחב של אטרקציות נופש, למרות היותה מדינה מוסלמית באמירויות מתכוננים כבר מספר שנים לבואם של הישראלים. במסגרת שיחות השלום ומיד לאחר החתימה על ההסכם, אנשי עסקים ומשלחות פקדו את האמירויות בזה אחר זה.
מומחה התיירות בארץ ובעולם, אסף חילו, חושב שהסכם השלום הוא נס לענף התיירות, מזכיר לכם את החוקים באיחוד האמירויות ונותן מספר טיפים לטיול במדינת המדבר המוסלמית.

museum of the future dubai (צילום ויקיפדיה)

הסכם השלום עם איחוד האמירויות מביא בשורות מצוינות לתיירות
המדינה המוסלמית בעלת שטח מדברי רחב של מעל ל 83 אלף קמ"ר ושמספר תושביה (רובם תושבים זרים) לא רחוק ממספר התושבים של מדינת ישראל, חתמה עם ישראל הסכם שלום בשנת 2020, הסכם שפותח את ענף התיירות להציע אפשרויות מגוונות שטרם נחשפנו אליהן.
דובאי ואבו דאבי או אזורים נוספים באיחוד האמירויות, תוכלו ליהנות מיעדים יוקרתיים והיסטוריים במחירים שיכולים להיות זולים יותר מחופשה רגילה באילת.
למרות ההיסטוריה רבת השנים, הסיפור המושך ביותר של איחוד האמירויות הוא העושר, שיתופי הפעולה הבינלאומיים, קידום מצוינות והתמקדות בעתיד – בגוון עתידני המצופה בזהב, איחוד האמירויות ביצעה קפיצה משמעותית בעשרות השנים האחרונות בדומה למדינת ישראל איתה חתמה על הסכם שלום.
למרות שההתקדמות המואצת של איחוד האמירויות התרחשה עקב גילוי מאגרי נפט עצומים, באמירויות הצליחו להפוך תוך זמן קצר למדינה מוסלמית מתקדמת במישורים רבים, התיירים המגיעים אליה מכל העולם מדווחים על נופים עוצרי נשימה, תרבות קולינרית עשירה, אנשים מגוונים (במיוחד עקב ריבוי התרבויות הזרות שבה), אטרקציות מהנות ותערוכות בינלאומיות נחשבות .
איחוד האמירויות היא דוגמה למדינת מדבר עשירה בנפט שהפכה מוצלחת באמצעות ניתוב נכון של המשאבים, שאיפה לקדמה ורצון לדו קיום אמיתי.
חוקי המדינה המוסלמית: אסף חילו על החוקים באיחוד האמירויות
יחד עם כל העושר והפינוקים שאיחוד האמירויות מציעה לתיירים המבקרים בשטחיה המדבריים, על הישראלים לזכור כי מדובר על מדינה מוסלמית עם חוקים ברורים וידועים ועלינו לפעול בהתאם לחוקים והתרבות שלהם ולא להעמיד את הנחישות של האמירויות למבחן.
מומחה התיירות הישראלית והבינלאומית, אסף חילו, מזכיר לכם כמה דברים חשובים על האמירויות שאסור לאף אחד מאיתנו לשכוח: "אם אתם מחפשים את הקדמה דובאי ואבו דאבי מאפשרות מודרניזציה ומקבלות את אורך החיים המערבי במידה מסוימת, בשאר האמירויות פועלים בהתאם לחוקי השריעה ואם בחרתם לבקר בהן עליכם יהיה להתנהג ולהתלבש בהתאם. בכל אזור באיחוד האמירויות לא נהוג ללכת בצורה חושפנית, אם אצלנו בתל-אביב או באילת ניתן לחזור מחוף הים עם בגדים קצרים במיוחד, באיחוד האמירויות אסור להסתובב ככה".
ומה לגבי להרגיש כמו בבית? על כל תייר ישראלי לזכור היטב כי כמעט כל תושבי האמירויות אינם נחשפו לישראלים וכמעט אינם מכירים יהודים בשטחם, מה שנהוג בישראל או במדינות אירופה אחרות לא נהוג באיחוד האמירויות.
אסף חילו ממליץ לכם לזכור להיגמל לפחות זמנית מקוד ההתנהגות הישראלי: "האמירויות רוצים אותנו, אל תנצלו את הרצון הטוב שלהם בוויתורים על קודי ההתנהגות שלהם. באמירויות לא נהוג לצעוק ברחוב, הלבוש צנוע ולא חושפני, לא מתמקחים על מחירים בחנויות שככל הנראה יהיו גבוהים בחלק מהמקומות, האמירויות מקשים על תיירים להט"בים עד לכדי מאסר, המוניות מבוססות מונה ובכלל עליכם לזכור שהפתיחות מוגבלת ומאפשרת לכם ליהנות אך בהתאם לכללים שלהם".
אסף חילו: "האמירויות היא אפיק נופש חדש ומרתק עבור הישראלים"
אסף חילו ממליץ לכם ליהנות ממגוון האפשרויות שיש לאיחוד האמירויות להציע: "איחוד האמירויות זה מקום מקסים עם הרבה אפשרויות ואטרקציות וכבר עכשיו מדובר על יעד תיירותי חם, אם הפנמתם את החוקים במקום, כל מה שצריך לעשות הוא לבחור התאריך המתאים והאזורים המומלצים לביקור: מוזיאון הלובר באבו דאבי, ארמון הנישאות, יס איסלנד, איי התמרים ואיי העולם, קניון דובאי הגדול, מבחר מבנים חדשניים ואזורים היסטוריים המשלבים היסטוריה וחדשנות, תערוכות נחשבות, מסעדות מגוונות ואפשרויות רבות נוספות".
בהתאם להערכות מומחי תיירות רבים, היעדים החמים והמומלצים ביותר לישראלים הם דובאי ואבו דאבי, כאשר משך הטיול לא יערך יותר ממספר ימים וכי על כל ישראלי לזכור שהסכם השלום עוד טרי ועלינו לעשות רושם ראשוני חיובי.

כתיבת תגובה