נסיעת מבחן: RAV4 Toyota בגליל התחתון ובחוף אשקלון

יצאנו לבחון את הטויוטה 4RAV רכב SUV עם הנעה 4X4 ||| נסענו לגליל התחתון לכרמי גפנים וזית ||| הדרמנו לחולות זיקים ולתיירות יד מרדכי ||| הפרטים והמסקנות בהמשך <<<

טויוטה ראב 4 בין כרמים ואגם (צילום דן בר-דוב)

RAV4 TOYOTA

הראב 4 של טויוטה היתה בחירה מוצלחת לאתגר שבחרתי הפעם. יום חם בגליל התחתון דרש רכב נוח ומפנק בו יכולנו להגיע מהר לצפון וגם להינות מהכרמים, דרכי העפר וטבע של הגליל התחתון בין בית לחם הגלילית ובין בית שערים ורמת ישי.

תחנתנו הראשונה היתה במושב שדה יעקב.

יקב שדות

כרם יקב שדות (צילום דן בר-דוב)

את רועי לוי פגשנו לפני מספר שנים ממש עם הקמת היקב שנמצא מסמוך לכרם וצופה על האגם המקומי, גבעות שיק אברייק ופסלו של זייד המשקיף על העמק מהצד השני. נכנסנו לחניה של המשק המשפחתי והופעתי לראות את החניה מלאה במכוניות ויותר מכך, מהבניה והקמת מרכז מבקרים ראוי ויפה המשקיף על הסביבה.

המתחם המקורה היה מלא באורחים – זוגות, חלקן עם ילדים קטנים, שבאו להעביר בוקר רגוע עם גבינות וכוס יין. רועי קידם את פנינו ונתן לנו לטעימה ראשונה את הרוזה הצעיר שלו בלווית גבינות ומעט לחם כפרי וזיתים – מה עוד צריך ?

רוזה 2016 העשוי מענבי שירז שגדלים בשורות הראשונות מתחת לפינה שישבנו בה במרפסת הצל והתצפית. צבע אדמדם דובדבני, מעט מתיקות וארומה נעימה. המשכנו בואלי 2015 – בלנד של 60% פטי סירה והשאר סירה. צבע אדום עז שמשאיר כוס אדמדמה אחרי הלגימה. ארומה עוצמתית ובפה מעט ריבתי וסמיך.

לדברי רועי הכרם החדש שנטעו זה מכבר יתן יבול ראשון רק בשנת 2019 ויש בו ענבי מרסלן, קריניאן, פטי וורדו, גוורצטרמינר, גרנז' בלן ופרנץ' קולומבר. לשאלתי מה פשר הקהל הרב נעניתי שזו יוזמה חדשה ומוצלחת של "שישי בדות" ותושבי הסביבה נהנים מהמקום עם הנוף, האוויר והבריזה, הגבינות והיין. והכל כשר.

יקב שדות, מושב שדה יעקב. לפרטים באתר <<< ובטל': רועי לוי  052-844-6228.

קצת על הראב 4 בדרכים

טויוטה RAV4 בשדות בית לחם הגלילית (צילום דן בר-דוב)

אמנם לא לקחתי הפעם את הגרסה ההיברידית המבטיחה של הטויוטה ראב 4 (עניין של לוחות זמנים בלבד) ו"היסתפקתי" בדגם המפנק  Premium AWD TOYOTA RAV4.

המרחב הפנימי המרווח היתה חוויה נעימה לנוסעים שהתלוו אלי ולא רק אני חשתי ברווחה. הרכב מאובזר במערכת מולטימדיה מתקדמת Toyota Touch® 2 עם מסך בגודל "7, ריפודים מהודרים, חישוקי סגסוגת קלה "17, מערכת כניסה והנעה חכמה, סגירת תא מטען חשמלית, חלונות אחוריים כהים, תאורה ראשית בטכנולוגית LED ועוד.

בנסיעה בשטחי הגליל התחתון בין בית לחם הגלילית ורמת ישי, הרגשנו את הרכות היחסית תודות לשיפור בולמי הזעזועים באמצעות התאמה טובה יותר של כוח הריסון למהירויות ולתנאי כביש שונים, הקפיצים הספירליים שופרו גם הם כדי להגביר את יעילות בולם הזעזועים ולהפחית את תנועת המרכב. מערכת ההיגוי EPS נהנית מיותר קשיחות של נקודות החיזוק, וגורמת לתחושת היגוי טובה יותר. כל זאת על מנת לספק לנהג ולנהגת נוחות מרבית ותחושת היגוי מיטבית. וכך אמנם הורגש.

כרם הזיתים בבית בד גלילי (צילום דן בר-דוב)

בית בד גלילי

תחנתינו הבאה היתה בבית לחם הגלילית, במתחם של משפחת גלילי. משק גלילי נמצא בין בתי האבן הטמפלרים ליער אלונים עתיק ושם גם נמצא כרם הזיתים של גלילי, בית הבד ומרכז מבקרים בו יש בנוסף לשמן הזית של המשפחה, גם גבינות מהאיזור ולאחרונה גם השיקו יין שהוכן במיוחד עבורם ע"י חבר כורם ובעל יקב בוטיק בגולן.

קידמו את פנינו במרכז המבקרים, ערן גליל ורעייתו. שמענו עם עוד מבקרים שהתקבצו במקום, על זיתים ושמן זית. טעמנו כמה שמני זית מזנים שגלילי מגדל: סורי, ברנע, קורטינה ופיקואל. לדברי ערן יש לו היום כרמי זיתים בעמק הירדן כי שטחי המשק בבית לחם הגלילית כבר מספקים את הצריכה והביקוש של מעל ל- 20,000 מבקרים בשנה המגיעים למקום וללקוחות נאמנים רבים החוזרים לקנות במקום או מזמינים ומקבלים שמן במשלוח עד הבית. ערן מספר על המשפחה שהגיע מחיפה למושב ולחקלאות. העיסוק בפרסום ושיווק עת גרו והקימו משפחה בהוד השרון ואח"כ החזרה לשורשים בבית לחם הגלילית ולכרמי זיתים ושמן זית.

בית בד גלילי, בית לחם הגלילית. הכניסה חופשית. ביקור הכולל הדרכה, צפייה בסרט וטעימות בבית הבד אינו כרוך בתשלום. בחצר המתחם בית קפה, פינות ישיבה מול נוף הכרם והיער, פינת ליטוף והאכלת עזים ומשחקי ילדים. לפרטים באתר <<< בטל': 04-6899779  ובדף הפייסבוק בית בד גלילי – Galili olive oil

עוד על 4RAV של טויוטה

ה- RAV4 החדש מבוסס על סטנדרטים גבוהים של בטיחות הנוסעים וכן הגנה על הולכי רגל, אשר התפתחה במשך שלושה דורות של רכבי SUV קומפקטיים של TOYOTA, בעלי רמות גבוהות יותר של בטיחות אקטיבית ופסיבית. המפרט הבטיחותי כולל, בין היתר 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות מתקדמות כולל ABS ו- EBD, BA ,TRC ISOFIX, VSC, במושבים האחוריים, מושבים קדמיים עם מנגנון להפחתת פגיעה בצוואר, הגה בטיחותי קורס בעת התנגשות, קורות פלדה כפולות בדלתות ועוד.

רדיית דבש ביד מרדכי (צילום דני בר)

יד מרדכי וחולות זיקים

נסענו לכמה שעות של חול ים, חוף עם הרבה זכרונות עבר וגם הסטוריה ודבוראים והכל במתחם שבין חוף זיקים וקיבוץ יד מרדכי.

בקיבוץ ביקרנו באתר השחזור של קרבות תש"ח, בריכת המים המחוררת, פסלו של מרדכי אנילביץ', מוזיאון ההיסטורי של הקיבוץ ומרכז האטרקציה היה התצוגה של עולם הכוורנות ביד מורדכי והדגמת רדיית דבש מכוורות הומות דבורים וללא חשש מעקיצות דבורים רגזניות.

כחלק מהחוויה נסענו בדרכים אחוריות פחות מוכרות, לנחל שקמה, שם נשארו כמה אגמים נסתרים משיטפונות החורף. כאן גם יכולתי לבחון את העבירות של הראב 4 הנוח והמרווח – ביצועי שטח בנוחות ובמיזוג קריר ונעים – אכן, לוקסוס למפונקים שרוצים להיות קרובים לטבע מבעד לזכוכית החלון הכהה.

רוצים להגיע לבילוי בתיירות יד מרדכי ? כל הפרטים כאן <<<

הראב 4 בין אגמי חוף אשקלון (צילום דני בר)

סיכום ומחירים

ה- 4RAV החדש מוצע ב- 3 גרסאות:

  • GLI AWD TOYOTA RAV4 – מחיר 169,900 שקלים
  • Premium AWD  TOYOTA RAV4 – מחיר 179,900 שקלים
  • RAV4 HYBRID Premium FWD – מחיר 189,900 שקלים

החוויה שלנו בסטייל הייתה בדגם הפרימיום.

כתיבת תגובה