חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נסיעת מבחן עם טויוטה Rav4 בעקבות שעת נעילה

נסיעה לרמת הגולן עם טויוטה Rav4 אימושן 2021 החדש וההיברידי ||| ביקור באתרים שהם החשובים והבנת הסדרה שעת נעילה של כאן11 ||| חזרה בזמן לאוקטובר 1973 שמטיול רגוע של כיתה י"ב נהפך לשדה קרב מדמם ||| תל סאקי, הר שיפון, תצפית כוח נתי, עמק הבכא ועוד ||| יקב הר שיפון, ברוהאוס בזלת באגמון מרקט וקטף דובדבנים ותות אפגני ||| כל הפרטים והחוויות בהמשך…

טויוטה ראב4 אימושן 2021 על פסגת תל סאקי (צילום דני בר)

טויוטה ראב4 E-Motion היברידי 2.5 ליטר

הגרסה העכשווית אבל לא האחרונה, של ה-Rav4 של טויוטה, היתה הבחירה שלנו השבוע. הראב4 החדש של טויוטה מצויד במערכת הנעה היברידית המפיקה 218 כ"ס מהמנוע בנזין 2.5 ליטר, ומשודך לתיבת הילוכים היברידית רציפה. היעד היה רמת הגולן ודרכנו לשם היתה בנוחות ומבודדים מחום היום, בתוך הרכב המפנק על שלל הפונקציות והעזרים.

שעת נעילה

סדרת הטלוויזיה שהוקרנה בערוץ כאן11, מספרת על מלחמת יום הכיפורים בפרספקטיבה של 47 שנים אחרי המלחמה ברמת הגולן. זו אינה סדרה תיעודית אלה דרמה המבוססת על עובדות עליהם נספר בנקודות השונות במסלול, ונותנת הצצה לחיי ונפש חיילים בשעת מלחמה שנפלה עליהם כרעם ביום בהיר. בסדרה מסופר על מאורעות נפילת מוצב החרמון, מן הנעשה במחנה נפח בו ישב החמ"ל ובמאורעות מחלקת טנקים הנקלע לתופת.

החלטנו לצאת למקומות ששזורים בסיפור המעשה של הסידרה, לצפות ולחוות במקצת ממה שקרה באותם מקומות, באוקטובר 1973.

הזווית האישית

כתה י"ב מוסינזון 1973 בטיול רמת הגולן 48 שעות לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים (צילום ציון ספיר)

ב-4 לאוקטובר 1973, יצאנו כיתה י"ב של ביה"ס מוסינזון מגדיאל, לטיול יומי ברמת הגולן, וזאת אחרי שהנהלת בית הספר קיבלה אישור לצאת ממשרד החינוך ומשרד הבטחון. לימים כמובן נראה הטיול כסיור בפלנטה אחרת כי אותם מקומות בהם טיילנו, הפכו לשטחי מוות במלחת יום הכיפורים.

בתמונה, חברים לכיתה (אנוכי, בצד שמאל יושב, מולי פנחס בוכריס, מאחור המבוגר האחראי והמחנך חזי יצחק, יעל טטרקה, ענת דובדבני, אודי שביט וצילם ציון ספיר. כולם נהנים בחורשה שתהפוך כעבור 48 שעות לשטח לחימה.

מנהרות קשר במוצב תל סאקי (צילום דני בר)

קצת היסטוריה מוטורית

מאז השקתו כרכב ה-SUV הראשון בעולם בשנת 1994, הראב4 התפתח באופן עקבי על מנת לענות על צרכיהם והעדפותיהם המשתנים של הלקוחות, עם איכות, סגנון ורב תכליתיות שהבטיחו את מקומו כאחד מכלי הרכב הנמכרים בעולם. לאור הצלחת הראב4 כמכונית חלוצה בהנעה היברידית בקטגוריית רכבי הפנאי, טויוטה מרחיבה כעת את יתרונות הטכנולוגיה עם השקת הראב4 פלאג אין היברידי כספינת הדגל החדשה בהיצע הדגמים ההיברידיים שלה. הראב4 פלאג אין ההיברידי מבטיח להיות לא רק עוצמתי יותר אלא גם חסכוני יותר בדלק ובפליטות מזהמים, יותר מכל רכב אחר בקטגוריה.

בשנת 2020 היה הראב4 הרכב השני הנמכר ביותר בעולם, לאחר טויוטה קורולה שתפסה את המקום הראשון. הראב4 הוא גם הרכב הנמכר ביותר בישראל בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים והוא זוכה לפופולריות רבה מאוד גם בשוק המשומשות בזכות האמינות ושמירת הערך הייחודית שלו.

תל א-סאקי

תחנתנו הראשונה היא תל א-סקי, שבו ארע סיפור מופלא שמקצתו מסופר גם בסדרה. בנוסף, בתל סאקי צולם לוב החלק בסדרה, העוסק במוצב החרמון ובמוצב סאקי האמיתי.

תל סאקי הוא הדרומי מבין כ-20 גבעות געשיות המכונות קו התלים שמתחיל מתל רם הצפוני ומסתיים בתל סאקי הדרומי מבניהם (חלק מהתלים מוכרים ואף נבקר בהם בהמשך: הר רם, הר כרמים, הר ורדה, הר אודם, חרמונית, הר בראון, הר בנטל, אביטל, שיפון, יוסיפון, חוזק, הר פרס ועוד).

בראש התל הוצב מוצב צה"לי קטן שחלש על כל הסביבה ובעיקר לעבר סוריה. עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, פרצו מאות טנקים ואלפי חיילי חי"ר סוריים את קו החזית וגדר הגבול. הרמה שסביב התל, התמלאה בכוחות הסוריים ובתל סאקי נותרו 28 לוחמי נח"ל ושריון מנותקים מצה"ל, פצועים וללא תחמושת. החיילים התבצרו בתוך הבונקר הקטן ולמרות שפעמיים נעשו ניסיונות לחלצם, שהעלו חרס וגבו קורבנות בחיילי כוחות החילוץ. כשהגיעו הסורים לפתח הבונקר, יצא אחד החיילים ושכנע את החיילים הסורים שהוא הניצול היחיד בבונקר ושאין שם נפש חיה. אותו לוחם, יצחק נגרקר, נלקח לשבי ואחר גם קיבל הכרה והוקרה למעשה שהציל כל כך הרבה חיילים. ב-8 לאוקטובר נהדפו הסורים וכוח צה"ל שהגיע למוצב הופתע לגלות את החיילים הנצורים חיים.

ראוי לציין שהמוצב בו מבקרים בימינו, על תל סאקי, הוא מוצב חדש שנבנה לאחר מלחמת יום הכיפורים אבל כמי שביקר ואף בנה קצת ביצורים ומוצבים (אחרי הכול, שרתתי בחיל הנדסה), זה בהחלט מוצב ותעלות הממחישים לכל מבקר.ת את המציאות.

עלינו דרך התעלות המקורות לראש התל ולעמדות שחולשות על מישורי דרום הגולן ואל תוך סוריה. בכניסה לתל ומסביב נמצא אנדרטה המספרת את סיפור המקום ובה רשימת הנופלים.

תל סאקי על כביש 98, כ-3 קילומטר מצפון לרמת מגשימים, ו-30 ק"מ מדרום לעין זיוון.

Rav4 – מרחב פנימי מרווח לכל

תל סאקי רמת הגולן (צילום דני בר)

תא הנוסעים של הראב4 מרגיש כמו גדולים וחייתיים יותר במשפחת ה-SUV. התחושה היא של רכב מאסיבי הנותן לנו תחושה של רכב גדול. התחושה אינה מודרנית או מתוחכמת מדי, מצד שני הנדסת האנוש טובה וקל להתרגל לראב 4. המרחב לנהג וליושב.ת לצידו מרווח ואף גובל במעט פינוק. בשורת הנוסעים נמצא מספיק מקום להתרווח גם עם יש לכם 3 נוסעים מבוגרים – כולם בטוב.

תא המטען גדול ושימושי כך שבמצב רגיל ניתן 580 ליטרים ואם נקפל את הספסל האחורי נקבל תא ענק עם כמעט 1200 ליטר.

רמפת כוח נתי

כוח נתי הוא גדוד של 30 טנקי סנטוריון (רו שוט כפי שקונו בצה"ל) שהתארגן ע"י נתי גולן, בעל עיטור הגבורה ממלחמת ששת הימים, ששב ב-8 באוקטובר, בטיסה מגרמניה ואירגן חיילי שריון ששבו מחו"ל עם פרוץ המלחמה לכוח של חיילים שלא הכירו האחד את השני – משימה לא פשוטה בהחלט. כעבור יומיים התייצב הכוח על הרמפה ממזרח לקבוץ עין זיוון וסייע בבלימת הסורים ובהמשך פרץ למובלעת הסורית. כאמור, הכוח היה בנוי בעיקר על לוחמים שחזרו מחו"ל עם פרוץ המלחמה, והמוטו שנבחר באתר נלקח משורה של חנה סנש: קול קרא והלכתי..

רמפת כוח נתי היא נקודת תצפית יפה לכיוון סוריה ועמק קונטרה וגם מציינת את שמות 22 הלוחמים מקרב הכוח שנפלו בקרבות יום הכיפורים 1973. באנדרטה גם מסבירן קולי המתאר את פועלו של כוח נתי באוקטובר 1973.

האנדרטה נמצאת על כביש 98, נסיעה של 1.5 ק"מ צפונית לצומת עם כביש 91 וקיבוץ עין זיוון.

Rav4 – מנוע וביצועים

לגרסה ההיברידית בעלת הנעה קדמית יש כוח וביצועים טובים עם אופי פעולה נמרץ. אמנם במאמץ בעליות לגולן ובעקיפות ארוכות המנוע לא רק מורגש אלה גם נשמע היטב אבל משהו צריך להזיז את משקל הרכב שהוא יותר מ- 1.5 טון. צריכת הדלק עפ"י היצרן כ-16 ק"מ לליטר אבל לנו יצא פחות מ- 13 ק"מ במבחן- גם זה מכובד לתנאי הדרך ולרגל הכבדה שלי על הדוושה. התאוצה עפ"י יצרן 0 ל- 100 רק 8.4 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. לא נספר מה היו ההישגים שלנו אבל הנתונים ראליים.

בוסתן בראשית בעין זיוון – קטיף עצמי של דובדבנים ותותי עץ

בוסתן בראשית של עין זיוון (צילום דני בר)

ממשיכים צפונה 1 ק"מ על כביש 98  מהרמפה של כוח נתי ופונים מזרחה לבוסתנים של בראשית. הגענו לכניסה המסודרת עם חנייה מסומנת וכניסה מוצלת ומזמינה למתחם הבוסתן. שם הצטיידנו במגש פלסטי לאיסוף הפרי וכמובן לא שכחנו כובע ומצלמה.

מרכז המתחם בין המטעים או בוסתנים השונים, יש שדרה רחבה ומוצלת היטב, עם שלל סוגי כסאות, ספסלים, ערסלים ועוד, לטובת המשפחות והזוגות המבקרים במקום. הודרכנו לאן ללכת שם יהיה הרבה פרי כי רוב המבקרים מתעצלים ללכת עוד 100 מטר ומתרכזים קרוב לפינת המנוחה שלהם.

הרעיון הוא קטיף ואכילה חופשית כל עוד אתה נמצא במתחם. במידה ואתם אוספים כמות על מנת לצאת לדרך עם פרי נוסף, הסלסלה לדרך נשקלה ועלייה יש לשלם בנפרד.

זני הדובדבנים שפגשנו היו בהיר צהוב כתום וזן אדום כהה בוהק ושניהם מתוקים ומזמינים – קשה לעזוב כל ענף שקורץ מכל עבר ורוצים "לטעום" עוד ועוד.

תות עץ אפגני או תות פקיסטני וגם תות הימלאיה Himalayan Mulberry (צילום דני בר)

לאחר ששבענו מהדובדבנים הופנינו למטע עצי התות האפגני, המרוחקים משהו. עץ תות הוא זיכרון ילדותי. מול בית ילדותי בשיכון עממי רמתיים, היה עץ תות ענק שכל קיץ היינו כל ילדי השכונה מטפסים עליו ונהנים מהתותים הלבנים העסיסיים, שתמיד היתה תחרות ביננו הילדים לבין הדבורים, מי יגיע לפרי בעיתוי הנכון שהוא מתוק מספיק ועדיין לא נושר מהעץ. הפעם היו אלה תותים ארוכים מאד שמכונים תות עץ אפגני או תות פקיסטני וגם תות הימלאיה Himalayan Mulberry וזאת על שום הבית הטבעי של עץ זה בטיבט, הרי ההימלאיה ויערות הודו-סין.

נוף מהבוסתנים של בראשית – המפקדה הסורית ופסגת החרמון ברקע (צילום דני בר)

מהבוסתנים ניתן לראות את המפקדה הסורית עלייה סיפרנו במסלול בעקבות אלי כהן וברקע את החרמון הסורי והחרמון הישראלי בהם יש עדיין כתמי שלב לבנים בוהקים, בפסגה.

יש לדעת שבוסתן בראשית בעין זיוון, מציע שלל פעילויות לכל המשפחה: פארק חבלים, סיור לילדים על טרקטור ועגלה, פארק חי, עמדות מזון ושתיה, תערוכת כלים חקלאים לצד דוכני תנובות הגולן והגליל, יין מיקבי הגולן, סדנאות יצירה ועוד. מחיר כניסה: 37 שקלים לאדם. פרטים והזמנות באתר… ובטל': 050-9001070.

Rav4 – עיצוב ספורטיבי מעודן ואבזור פרמיום

סגנון העיצוב החיצוני ועיצוב תא הנוסעים יוצרים מראה ספורטיבי מעודן יותר לרכב הפנאי הפופולרי. בחזית ציפוי כהה לרשת הגריל הייעודית, המסגרת ושלוחות הפנסים, יחד עם גימור מטאלי חדש על הפגוש התחתון המדגיש את הרוחב והחוזק של הרכב. עיצוב גלגלי 19 אינץ' משלב גימור מנוגד, מלוטש ומבריק באפור או בשחור, ואילו בחלק האחורי של הרכב יש גימור דמוי מתכת לעיטור מתחת למגן וציפוי שחור בחלק התחתון.

בתא הנוסעים ניתן דגש לעיצובי ריפוד חדשים המעניקים תחושה ספורטיבית, עם דוגמאות מצולעים וניגודיות של פריטים באדום. מושבים עם ריפוד דמוי עור שחור יהיו זמינים עם פסים אדומים מרהיבים. מסך הקונסולה המרכזית הוא מסך מגע מולטימדיה 9 אינץ' – הגדול ביותר בדגמי ראב4 – לשליטה ברורה וקלה בפונקציות הבידור, המידע והקישוריות של הרכב. מערכת שמע עם צג בגודל 9 אינץ' וחבילת המולטימדיה המתקדמת ביותר של טויוטה עם חיבור לסמראטפון של Apple CarPlay ו-Android Auto.

פסגת הר בנטל (צילום דני בר)

תל שיפון

אחד מהתלים של קו התלים הגעשיים על רמת הגולן, שונה במקצת תודות להיותו תל געשי בעל שתי פסגות. 1 ק"מ של דרך עפר טובה מובילה לאחת הפסגות ומתאימה לכל כלי רכב. בראש התל תיאטרון ותצפית לעמק משובץ מטעים וכרמים בין תלי הגעש של הגולן ביניהם רכס בשנית המיוער באלונים, תל פארס ותל יוסיפון. האזור הוא שטח צבאי ובימי השבוע ניתן לעיתים לראות תרגילים של צה"ל. אזור זה היה שטח הקרבות של חטיבת השריון 679 והאתר נבנה להנחלת המורשת לחיילי צה"ל ואזרחים.

הדרך העולה להר שיפון נמצאת על כביש 91, כ-700 מטרים מערבית לכניסה לקיבוץ אורטל.

אנדרטת חטיבה 679 ביער הנופלים

במלחמת יום הכיפורים הייתה חטיבה 679 בין הכוחות שבלמו את הסורים ואף השתתפה בלחימה במובלעת הסורית באוקטובר 1973. האנדרטה ויער הנופלים נמצאים למרגלות הר שיפון ומציינת את זיכרון הנופלים מהחטיבה בפיקודו של אורי אור. במקום הרבה צל וספסלים לנוח וכן מסבירן המספר על הקרבות שהתרחשו סביב הר שיפון ע"י חטיבת 679 מול הסורים.

אנדרטת 679 ביער הלוחמים, נמצאת על כביש 91 כ-2 ק"מ ממערב לכניסה לקיבוץ אורטל.

יקב הרשיפון עם טויוטה ראב4 וברקע הכרם ופסגות הר שיפון (צילום דני בר)

יקב תל שיפון

תוך כדי ביקור ונסיעה סביב קיבוץ אורטל, החלטתי להיכנס לקיבוץ ולבקר ביקב אורטל, ששמעתי שעבר שינוי והחלפת בעלים. הגענו עפ"י השילוט ליקב והפתעה….מרכז מבקרים מושקע (שעדיין עובדים על שיפור חזות המקום) שנמצא לצד כרם מלבלב וברקע למרחוק נראית הכיפה הכפולה של הר שיפון.

במקרה פגשנו במקום חלק מהשותפים ביקב וישבנו לשמוע את מה שקורה ביקב אורטל הוא יקב הר שיפון – מהלכים שקרו בשנת הקורונה שביניהם גם שינוי השם, הפיכת היקב לכשר וגם יינן חדש,  יוסי סידון שמוכר כבר בעשייה שלו בעבר ביקב כישור וגם ביקב הגרז' שלו בראש פינה – גיא אוני.

מרכז המבקרים של יקב הר שיפון מנצל היטב את המרחב והנוף סביב היקב, כאשר הסיבה לשם ולסמלו של היקב הוא הר שיפון שמתנוסס מדרום ליקב ונראה היטב למרחוק.

היקב ממשיך למכור את מלאי יינות אורטל הלא כשרים אולם כל בציר 2020 והלאה הם כשרים תחת המיתוג החדש והיינן החדש.

טעמנו תל שיפון לבן 2020 שהו היין הראשון תחת הצוות החדש של היקב. בלנד של ענבי שרדונה וענבי סוביניון בלאן, עם תווית צעירה ושובבה הפונה לקהלים חדשים וצעירים שמאפיינים את המבקרים במרכזי מבקרים של יקבים רבים ברחבי הארץ בשנה האחרונה. יין בעל צבע זהוב בהיר מאד, ארומה של פרי טרופי ומעט אפרסק, בפה נעים ומרענן. כשר, מחיר 95 שקלים.

היין השני שטעמנו היה תל שיפון רוזה 2020 שהוא בלנד של ענבי היקב מהבציר החדש. צבע רוזה בוהק ובהיר, ארומה נעימה ועדינה ולא משתלטת. חלק ומעט יבש ליינות רוזה, דבר שאולי מפתיע אבל רק מוסיף. כשר. מחיר 95 שקלים.

להזמנת מקום או משלוח בפייסבוק… ו/או בטל': 050-356-6578, 04-6960770

Rav4 – בטיחות ברמה הגבוהה ביותר

טויוטה ראב4 בעמק הבכא ולמרגלות החרמונית (צילום דני בר)

הראב4 אי-מושן היברידי מצויד בחבילת מערכות הבטיחות האוטונומיות המקורית של טויוטה Toyota Safety Sense 2.5 הכוללת, בין היתר, מערכת קדם התנגשות Pre-Collision System (PCS) הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך Dynamic Adaptive Cruise Control (DACC), מערכת שמירת מרכז נתיב Lane Tracing Assist (LTA), מערכת אורות גבוהים אוטומטיים (Automatic High Beam (AHB וזיהוי תמרורי תנועה Road Sign Assist (RSA) ובנוסף, זיהוי רכבים בשטח מת והתראת רכבים חוצים מאחור והתראה על שכחת ילדים במושב האחורי. ציון הבטיחות הוא 7 (מתוך 8 הציון המקסימלי).

עמק הבכא

בעמק זה שבהמשך זכה לכינוי עמק הבכא, התחולל קרב הבלימה הקשה ביותר במלחמת יום הכיפורים כאשר כוח טנקים קטן של גדוד השריון 77 התמודד מול מאות הטנקים הסורים שפרצו את קו הגבול עם סוריה ושעטו לעבר ישובי צפון הגולן. בשוך הקרבות זכה העמק לכינוי משום המראה של מאות הטנקים השרופים ופרושים על פני העמק, שהפך לעמק של בכי וכאב. במקום ניצבת אנדרטה שהוקמה לזכר הנופלים ולהנצחת מעשי גבורתם, עץ נשתל לזכרו של כל חלל. הטנק שבאתר הוא טנק סורי שטיפס על הגבעה ונעצר באותו מיקום. באתר יש זירת תיאטרון הצופה אל העמק ובה נערכים כנסים וטקסים המספרים את תולדות הקרב האייקוני שנערך בעמק.

הקרב בעמק הבכא הפך לסמל העמידה העיקשת של כוחות צה"ל המופתעים אל מול כוחות עדיפים מספרית במלחמת יום הכיפורים. בולט מעל העמק ואתר הזיכרון הוא הר חרמונית ולמרגלותיו הדרומיים כרמי איכות של יקבי רמת הגולן.

עמק הבכא על כביש 98 בצומת הכניסה לקיבוץ אל-רום, פונים מזרחה לכיוון חרמונית ועל פי השילוט. נוסעים בדרך הסלולה ולאחר כ- 1.5 ק"מ פונים שמאלה במזלג הכביש ולאחר עוד כק"מ יש שילוט שמאלה לאתר הנצחה לחללי גדוד עוז 77.

מסעדת ברוהאוס – אגמון מרקט

מנות ראשונות ובירה – ברוהאוס אגמון מרקט (צילום דני בר)

סיימנו את סיורנו בעקבות האתרים שבהם התחוללו סיפורי הסדרה שעת נעילה והמהלכים ההירויים של מלחמת יום הכיפורים, וירדנו מרמת הגולן לעמק החולה בכלל ולאגמון מרקט עם הכדור הפורח האייקוני המזוהה עימו. שמנו פעמינו למסעדת ברו-פאב של בזלת באגמון מרקט על כביש 90. ברוהאוס היא מסעדת בשרים ועוד ולא פחות מכך, מבשלת בירה טרייה ואיכותית, כמו שאני אוהב.

ראשונות

התחלנו בבירה בזלת צוננת וטריה, בזלת חיטה היתה הבחירה שלי בעוד זוגתי הסתפקה בשאנדי מעשה ידיה. אל הבירה הזמנו לחם הבית בליווי ממרחי הבית (34 שקלים) – טחינה סמיכה, ממרח עגבניות שרופות, חלפיניו,ממרח חצילים שרופים,פלפל לימון כבוש וסלט ברוהאוס (48 שקלים) – סלט של פטרוזיליה, נענע, חסה, צנונית, בצל סגול, בצל ירוק, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, מלפפון בייבי ועלי רוקט ברוטב וויניגרט ברוהאוס וסומק.

2 מנות רעננות ומרעננות של פחממות וירקות מתובלים ועשויים בטוב טעם.

מנות עיקריות

הקרניבורית הזמינה אומצת ורד הצלע (אנטרקוט) 300 גרם (128 שקלים) – אומצת אנטרקוט בגריל בליווי גזרים מזוגגים בציר עגל תפוח אדמה ורוטב צ'ימיצ'ורי. מידת ההכנה היתה בדיוק כמו שביקשה ואוהבת וכמובן שאהבה את הסטייק העשוי היטב. אני כמובן הזמנתי מנה מהים – פילה דג מוסר (126 שקלים) – צרוב על מצע פירה תפוח אדמה ורוטב עגבניה שרופות, קונפי שום, וארטישוק אלרומנה צרוב.

בתום הארוחה, שוויתרנו בה על מנות אחרונות כי גם רצינו להתרשם מההכנות לפסטיבל הערב היווני שנערך באגמון מרקט כל יום חמישי בערב. עדי בר-גולן, מנהלתהשיווק של אגמון מרקט מספרת כי במקום חוגגים עם לילות קיץ בכל יום שלישי – ערב נשי במסעדת ברוהאוס – טאפסים והופעות, בכל יום רביעי – סינמה אגמון מרקט (סרט מצויר ופעילויות לילדים), בכל יום חמישי, כאמור, ערב יווני. פרטים והזמנות באתר… ובטל': 04-8129171

סיכומו של יום

יצאנו לדרכנו הארוכה חזרה למרכז הארץ בנוחות ובהירות עם הראב4 אי-מושן של טויוטה שצלחנו אתו את צפון הארץ  אחרי יום גדוש מורשת, טבע, פירות אקזוטיים, יין בירה ואוכל טוב. כידוע, דרכי הגולן וביחוד האתרים אליהם נסענו, אינם מרופדים בכביש חלק ומפנק. הראב4 מוכיח גם כאן, שניתן לעבור גם מהמורות או שינויים במשטח הכביש, מבלי כמעט להרגיש למעט בשינויים בצליל הנשמע מבחוץ בין סוג כזה או אחר של הדרך. מחיר טויוטה ראב4 אימושן היברידי 2021 החל מ-212,900 שקלים.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *