ג'ימס בשוק צפון רמת החייל

אורי שלזינגר ודני בר בביקור משותף בג'ימס בשוק צפון ||| טעם ביתי רוחב לב ורוח הייטקיסטית ||| וגם בירה טריה של ג'ימס ||| עוד רשמים בהמשך <<<

גיא פורת על סוללת הברזים (צילום אורי שלזינגר)

אורי ברמת החייל

ההתעניינות שלי בחידושים, חדשנות ובפטנטים מובילה אותי, לא אחת, לאזור רח' הברזל בתל-אביב. עד לפני זמן לא רב שכנה בסוף הרחוב המערכת של כלכליסט כך שיצא לי להתחכך רבות עם דרי ודרות האזור. פעמים רבות עובדי חברות ההייטק וחברות ההזנק, הממוקמות באזור המליצו בפני על מסעדה קטנה עם אווירה טובה ונעימה המגישה בירה ביתית טובה יחד עם אוכל ביתי טעים המוגש בפשטות אך עם מנות רחבות.

Jem's Beer Factory

ג'ימס ברמת החייל הוא חלק מרשת מסעדות. המסעדה, הממוקמת בכניסה ל"שוק צפון" בפינת הרחובות הנחושת וראול ולנברג בתל-אביב, מעוצבת כביסטרו עם כסאות ישיבה גבוהים ודלפק הגשה – ליושבים סביבו ניתנת האשליה של מפעל בירה עם צינורות מבריקים מפלדת אל חלד כשבמרכזם בולטים 8 ברזי הגשה של סוגי  בירה שונים. מאחורי כל אלה מסתתר המטבח הקטן המאפשר הצצה על הכנת המנות שהוזמנו.

כיוון שחלק מרכזי מהחוויה אותה מציעה המסעדה הן הבירות הביתיות, ביקשתי מדני בר, מדריך טיולי חו"ל, מומחה ומרצה מוכר בנושאי בירה, יין ושמן זית, להצטרף לביקורי במסעדה. החלטנו שדני הצמחוני יחווה דעתו על הבירות המוצעות במקום והמוכנות תחת עינו הבוחנת של ג'רמי ((Jem, במבשלת הבירה של החברה בפתח תקווה, ועל התפריט שאינו בשרי ואני, על כל השאר…

הטוגנים של ג'ימס (צילום אורי שלזינגר)

טעימות בשריות

את הטעימות התחלתי עם הכבד הקצוץ הביתי (34 שקלים) שהוגש בכלי מוארך שבצידו האחד לחם מחמצת קלוי, במרכז הכבד הקצוץ בנוסח אירופי עם ביצה ובצידו השני של המגש מלפפונים מוחמצים שגם הם מוכנים במקום. הלחם הקלוי היה טעים, טרי ופריך, הכבד הקצוץ היה אמנם איכותי ובעל טעם בייתי אך אני הייתי מגיש אותו צונן. המלפפונים היו פיקנטיים וטריים ובהחלט היוו השלמה מתאימה לכבד וללחם.

המשכתי במנת הדגל של המקום – נקניקיות האנטריקוט (54 שקלים). גיא פורת, הזכיין של המסעדה ברמת החייל הדגיש שהנקניקיות הן טריות ומוכנות, מידי יום, במקום. אם היה צריך היה לתאר את המקום אזי הוא רואה אותו כ"מבשלת בירה המתמחה בהגשת אוכל טוב ובייצור נקניקיות מבשר טרי". טעמתי את נקניקיות ה-Jem's הארוכות ואת נקניקיות הדיאבלו שהן, בגלל הפלפלים החריפים, פיקנטיות יותר. הנקניקיות היו פשוט מעולות. בתיבול עם החרדל ועם תוספת הפוטטוס שהיו מצופים בפפריקה ויחד עם בירת ה-Pils , שהיא לאגר צ'כי, הן החליקו בחדווה לקיבה וחוויית הטעמים הייתה מושלמת…

לאחר הפוגה קלה, כי המנות הן ענקיות… טעמתי את מנת הצ'ילי קון קארנה (52 שקלים) – בשר הבקר הטרי היה מורגש במנה יחד עם השעועית האדומה. משולשי הטורטיה המתובלים היו פריכים וטעימים והיוו השלמה הולמת למנה. המנה הייתה טעימה מאד אך עבורי היא הייתה חריפה מידי.

השניצל של ג'ימס

ללא ספק ולמרות הבנאליות, עבורי מנת הדגל של המקום היא השניצל דה לוקס (54 שקלים). השניצל העשוי מבשר עוף הוא ענק, טעים מאד, קריספי ולא שמנוני. הוא הזכיר לי את השניצלים אותם אכלתי במסעדת 'מפגש הירקון' שנסגרה ובמסעדת השניצלים הווינאית המפורסמת ה- Figelmueller. גם הצ'יפסים אותם בחרתי כתוספת יחד עם הבירה הצ'כית הפכו את המנה למושלמת עבורי.

דני על הבירה

התחלתי עם מגש טעימות בירה – 6 כוסיות של כל אחד מברזי הבירה של ג'ימס.

מגש טעימות בירה ג'ימס (צילום דני בר)
  • אמבר אייל Amber Ale- טעם פירותי עשיר, בסוף עולה המרירות של הכשות. 5.3% אלכוהול.
  • לאגר כהה Dark Lager- לאגר גרמני כהה. רך ולא כשותי בפה. סיומת ארוכה עדינה. חמיצות בטעימה נוספת. 5% אלכוהול.
  • חיטה Wheat- בירת חיטה בווארית. חמיצות נעימה ומעוררת, כמצופה מבירת חיטה טובה. 5% אלכוהול.
  • פילס Pils-  פילסנר צ'כי זהוב. בירה מרה תודות לכשות הצ'כי והסגנון. 5% אלכוהול.
  • 8.8- כשמה כן היא, בירה חזקה אבל לא מורגש בה חוזק האלכוהול. 8.8% אלכוהול.
  • סטאוט Stout- אייל אירי שחור. בירה עם טעם מעושן שרוף כמו שמצופה מסטאוט אירי. 5% אלכוהול.

אהבתי את כולן אבל במיוחד, ומהן הזמנתי את כוסות הרוויה שלי, היו החיטה והלאגר הכהה. לרוויה.

עוד על ג'מס   Beer Factory

דני בר על הבר בג'ימס (צילום אורי שלזינגר)

המקום פתוח משעה 12 בצהריים ועד אחרון הלקוחות. משעה 12 בצהרים ועד שעה 17 מוגשות במקום ארוחות עסקיות (מנה, תוספת ושתייה קלה – ניתן להמיר את השתייה הקלה בבירה: שליש ליטר בתוספת 9 שקלים או חצי בתוספת של 14 שקלים). בין השעות 5-7 אחה"צ יש Happy Hour של 1+1 על הבירות ומהשעה 7 בערב ועד אחרון הלקוחות מוגש התפריט הערב שאינו שונה במהותו מהתפריט העסקי.

הביקור במקום מומלץ. האווירה במקום היא קלילה ונעימה. המנות הן טריות, טובות, טעימות ומוגשות ברוחב לב וללא מאניירות. המסעדה היא כשרה (רבנות ראשית ת"א) ואינה פתוחה בשבת.

ג'ימס רמת החייל שוק צפון, ראול ולנברג 20, תל אביב. אתר <<< טל': 03-744-7606

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. עמרי

    גיא פורת, אחד המקסמים, איזה שירות, תמיד מחייך.

כתיבת תגובה