רכב גרמני ובירות ישראליות

נסיעת מבחן עם אופל זאפירה Tourer בין מבשלות בירה ברחבי הארץ ||| רכב גדול ונוח ומרכזי מבקרים ללמוד ולהתנסות ||| מלכה בצפון, אלכסנדר במרכז ונגב בדרום ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה ובירות נוספות <<<

אופל זאפירה Tourer

אופל זאפירה בין כרמים (צילום דני בר)
אופל זאפירה בין כרמים (צילום דני בר)

ביקשתי לנסיעה זו רכב מרווח ונוח על מנת להגיע רענן ממבשלה אחת לשנייה. קיבלתי את הרכב הגרמני Opel ZAFIRA Tourer 2015. ומה יכול להתאים יותר מרכב גרמני, בנסיעה למבשלות בירה ישראליות, שרבים מהם למדו לבשל בירה על פי מיטב המסורת הגרמנית.

הזאפירה של אופל, מצויידת בשלוש שורות מושבים בתצורה 2-3-2. לרוב המשפחות השורה האחרונה מיותרת אבל למצבים בהם נוסעים המשפחה המורחבת או חבר'ה, תוספת הספסל האחורי בהחלט פותרת בעיה.

הנסיעה בזאפירה מבטיחה נוחות לנהג ושליטה על הסובב את הרכב בנוחות ובטיחות. מערכות בטיחות רבות (ABS,EBD,BAS,TCS,ESC), כריות אוויר גם ווילון וגם צד מוסיפים לתחושת הביטחון ברכב.

בנסיעה הפגין הזאפירה אחיזת כביש טובה גם בסיבובים חדים ובמהירויות שונות. מושב הנהג הלופת ועוטף מסייעים לנהג בסיבובים ופניות ומשפר את איכות ובטיחות הנהיגה.

הרכב מצוייד במנוע 1400 סמ"ק המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהלכים. הרכב בעל הספק של 140 כו"ס המאיץ מ-0 ל-100 ב- 11 שניות למרות משקל של כמעט 2 טון (יחד איתי).

ברכב ניתן לנסוע נהג+6 נוסעים ואז נותר רק נפח מטען קטן אולם עם קיפול הספסל האחורי מקבלים 710 ליטר נפח מטען. כאשר רק נהג ונוסע מלפנים מתקבל חלל של כ-1,100 ליטר למטען.

עפ"י נתוני יצרן, תצרוכת הדלק המצופה בנסיעה זו היתה צריכה להיות כ-13 ק"מ לליטר. בפועל זו התיה תוצאה הקרובה ל-10 ק"מ לליטר. דרגת זיהום אוויר 12 (כתום) מתוך 15.

מבשלת מלכה – קיבוץ יחיעם

מגוון בירות של בירה מלכה (צילום דני בר)
מגוון בירות של בירה מלכה (צילום דני בר)

בשנת 2006 הקים אסף לביא את מבשלת מלכה, אחת ממבשלות הבוטיק הוותיקות בארץ. המבשלה שוכנת בתוך נוף הררי בהאנגר ישן, למרגלות מבצר יחיעם ועל גיבעה המשקיפה אל עבר הים.

המים לייצור הבירה מגיעים ממעיינות הגעתון הסמוכים לקיבוץ יחיעם ותורמים רבות לטעם ואיכות בירה מלכה. הבירות של מלכה אינן עוברות תהליך סינון ופיסטור אבל כן עוברות תסיסה נוספת בבקבוק, היוצרת גיזוז טבעי ועדין. תודות לתהליך זה בירה מלכה מציעה מגוון בירות טריות ובעלות ארומה וטעם עשירים.

טעימת בירה מלכה

  • מלכה בהירהבירה בסגנון Blond Ale בלגי. בירה המאופיינת בטעמי רקע של הדרים הנובעים מתוספת קליפות תפוז לתהליך הבישול של הבירה ושימוש בכשות מיוחד. 6.5% אלכוהול. מחיר בק' 16 שקלים.
  • מלכה אדמונית- בירה בסגנון pale ale אנגלי קלאסי המאופיינת בטעם לחמי של שעורה וצבע אדום עמוק. הבירה מבושלת עם כמויות גדולות של כשות הנותן מרירות מורגשת אם כי לא כזו שמשתלטת ומכסה את טעמי הלתת. 5.5% אלכוהול. מחיר בק' 16 שקלים.
  • מלכה כהה- בירה בסגנון stout אירי. מאופיינת בטעם קלוי, שוקולד מריר וקפה. היא בעלת מרקם רך וקטיפתי. צבעה השחור הוא תוצר של שימוש בלתת שעבר תהליך קלייה אינטנסיבי וארוך בטמפרטורה גבוהה מאוד. 6% אלכוהול. מחיר בק' 16 שקלים.
  • מלכה הינדי- בירה בסגנון IPA ((India Pale Ale, מאופיינת בצבע נחושתי עמוק וטעם קרמלי עדין. בשלבים שונים של תהליך היצור מוסיפים במבשלה 3 סוגים של כשות, המעניקים מורכבות הן בטעם והן בארומה של הבירה. המרירות המודגשת של הבירה משאירה סיומת ארוכה. 6.2% אלכוהול. מחיר בק' 17 שקלים.

חגיגות סופ"ש במבשלת מלכה

בצמוד למבשלה שבקיבוץ יחיעם, נמצא מרכז מבקרים שהוא יותר פאב עם אווירה מאד מיוחדת. מספר יניב, מנהל הפאב של מלכה: "כל יום שישי החל משעה 12 מתחילים להגיעה מאות אנשים לשבת על הספסלים וכשאין מספיק מקום פורשים שמיכות. אנחנו מגישים רק בירה ומאכלים קלים כמו צ'יפס, נקניקיות וכו'. לאחרונה נאלצנו להביא סדרנים על מנת לעשות סדר בחניה לבטיחות כולם".

בביקור שלנו כבר התחילו להאסף אנשים וכל חבורה היתה עם קנקן בירה ( 1.7 ליטר במחיר 65 שקלים ) או כוסות בירה ( שליש ב-15 שקלים וחצי ב-20 שקלים ) שנמזגת טריה ישר מברזי המבשלה שנמצאת מאחור. הנוף הגלילי המיוער, המוסיקה והאווירה של טבע מהווים אבן שואבת למאות תושבי הסביבה כל סוף שבוע.

בירה מלכה, קיבוץ יחיעם טלפון:04-9856101 או נייד להזמנת ביקור:  050-9957489. פתוח בימי שישי בשעות 12:00 עד 18:00 ובמוצ"ש משעה 20:00 עד 01:00.

מבשלת אלכסנדר – עמק חפר

מגוון בירות של אלכסנדר (צילום דני בר)
מגוון בירות של אלכסנדר (צילום דני בר)

מבשלת אלכסנדר היא מבשלת בוטיק הממוקמת בפארק התעשיות בעמק חפר ליד נחל אלכסנדר. במבשלה מייצרים בירה בכמויות קטנות שמאפשרות הקפדה ושליטה מלאה באיכות ובטעם הסופי. בתהליך הייצור באלכסנדר  מבקבקים את הבירה ללא פסטור וללא סינון. הבירה למעשה ממשיכה "לחיות" בבקבוק ושומרת על הטעם והארומה הטריים ורעננים עד לפתיחת הבקבוק ושתייתו.

טעימת בירה אלכסנדר

  • אלכסנדר  Blonde- בירה בסגנון  Blond Ale בלגי קל.5.3% אלכוהול. צבע זהוב בהיר וצלול. ארומה פרחונית ומתוקה. בטעם מרירות עדינה וכשותית. סיומת ארוכה עם גיזוז טבעי עדין.
  • אלכסנדר  Ambrée- אמברה (ענבר בצרפתית) היא בירת אייל האופיינית לצפון צרפת בסגנון Biere De Garde שכמעט עבר מן העולם. צבע הבירה הוא ענברי ונובע משימוש בלתתים מיוחדים וקלויים יותר מהרגיל, התורמים לבירה מלבד צבע אדמדם גם עושר טעמים וארומות.  5.7% אלכוהול. צבע ענברי וצלול עם ראש קצף אוף וויט. ארומה קרמלית מעט ומתובלת. בפה מורגש טעם קלוי מעט ומרירות נעימה המעניקה גוף לבירה. סיומת ארוכה וחלקה.
  • אלכסנדר Green – בירה בסגנון IPA כעשיר בכשות ומכאן גם סמל פרח הכשות על תוית הבקבוק. באלכסנדר לקחו את האינגליש פייל אייל הותיק עם למעלה מ-400 שנות הסטוריה, ונתנו לו מגע ישראלי. הגרין של אלכסנדר כשותית מאד ועשירה בטעמים. 6% אלכוהול. צבע זהוב נוטה לכתום עם ראש קצף בהיר. ארומה עוצמתית של פרי הדרים, פירות טרופיים ומעט מרירות של אשכוליות. בפה תחילה מאד פירותית ונראה אפילו מתיקות אבל מיד מתפרצת המרירות האפיינות והעשירה. סיומת ארוכה ומרירה.
  • אלכסנדר  Black- בירה חורפית, שחורה ועשירה בטעם שמתאימה גם לאווירת החורף. בירה בסגנון פורטר (Porter) שזכתה להכרה והוקרה במגוון תחרויות בירה בעולם. בקירור עשויה גם להתיישן לחורף הבא ואף לבאים אחריו. 7% אלכוהול. צבע שחור נוטה לחום עם ראש קצף חום-קרם. ארומה אפיינית של סטאוט עם מעט קלייה ונגיעות של שוקולד וקפה קלוי.
  • אלכסנדר בלונד אורגנית – גירסה אורגנית לאלכסנדר בלונד הרגילה (כל בירה היא טבעית וצמחונית, זו גם אורגנית). בירה אורגנית מיוצרת עם לתתים אורגניים וכשות אורגני בלבד ובאלכסנדר גם מייצרים תחת פיקוח ובדיקות מחמירות של התקן האירופאית עם הסמכה כבירה אורגנית. בירה בסגנון  Blond Ale בלגי קל. 3.5% אלכוהול. צבע זהוב בהיר וצלול עם ראש קצף לבן. ארומה פרחונית ומתוקה. בטעם מרירות עדינה וכשותית. סיומת ארוכה עם גיזוז טבעי עדין.

מרכז המבקרים והחנות של מבשלת אלכסנדר

מבשלת אלכסנדר, רח' צבי הנחל 19, פארק התעשיות עמק חפר, מדרום לחדרה על כביש מס' 4. בצמוד למבשלה נמצא מרכז מבקרים וחנות המבשלה. ביקור במקום כולל מגוון פעילויות החל מביקור במבשלה וסיור מודרך המלווה בהסברים על

תהליכי הייצור של הבירה הצצה אל המבשלה וטכנולוגיית הייצור המתקדמת במקום וכמובן טעימות של סוגי הבירה השונים שמבשלת אלכסנדר מייצרת )אורך הביקור 45-60 דקות). עלות ביקור: 40 שקלים למבקר. במקום ניתן לרכוש סוגי בירה שונים במחירים מיוחדים.

ימי הפעילות: ראשון עד חמישי שעות 10-17. שישי 10-14 (מומלץ לתאם 074-7034094). אתר האינטרנט.

מבשלת נגב- קרית גת

מגוון בירות של נגב (צילום דני בר)
מגוון בירות של נגב (צילום דני בר)

מבשלת נגב היא אחת ממבשלות הבוטיק הראשונות בארץ והחלה את דרכה כבר בשנת 2005, כמבשלה ביתית. כבר בשלב זה זכו הבירות המיוחדות של מבשלת הנגב להכרה והערכה בכל הארץ ואף לזכייה במספר לא מעט של פרסים. הביקוש הגדל והולך לבירות מיוחדות הובילו להקמת מבשלת הבוטיק, תוך הגדלת קו הייצור ורכישת מערכת בישול מקצועית לייצור בירה בקנה מידה רחב יותר. מבשלת הנגב הוקמה רשמית בשנת 2008 בקרית גת ומייצרת בירה בנפחים של 1000 ליטר לבישול.

בסוף שנת 2011 רכשה נורמן פרימיום, יבואנית בירות בלגיות ואחרות (דובל, שימאי ועוד) את הבעלות על מבשלת נגב והחלה להשקיע ולהפיץ מוצרי המבשלה בבקבוקים וחביות למגוון לקוחות החברה.

טעימת בירה נגב

  • אואזיס – הבירה הפופולארית ביותר של המבשלה שבקרית גת. צבע זהוב מעונן. ארומה של פירות טרופיים ובפה מרירות מתפרצת לאחר הפרי הטרפי שעדיין הארומה שלו בחלל הפה. 4.9% אלכוהול.
  • אמבר אייל – בירת הדגל של מבשלת הנגב. אמבר אייל היא בירה בסגנון אמריקאי בה תשומת לב רבה ניתנת ללתת אך עם זאת גם הכשות המיוחד מורגש היטב. צבע ענברי בהיר קמעה ומעונן. ארומה של לתת עם מעט מתיקות. מאד פירותית בפה ומרירות קלילה ונעימה עם מעט חמיצות. 4.9% אלכוהול.
  • פורטר אלון – בירה שחורה שרופה בהתאם לסגנון הפורטר האנגלי. ארומה עדינה של וניל בעולה אחרי ששוקעות ארומות הלתת השרוף. בפה מעט שוקולדית ומשחקת בין הקליה של הלתת לבין עושר טעמים מהכשות ושבבי העץ עמם התיישנה הבירה. 5% אלכוהול.

מרכז המבקרים של מבשלת הנגב

ביקור במבשלת נגב מציע סיור מרתק החושף את עולם בירות הבוטיק בישראל. הסיור במבשלת הנגב אורך כשעה וכולל בתוכו הדרכה על חומרי הגלם ומרכיבי הבירה, אופן ההכנה ותהליך ייצור הבירה. בהמשך מתקיים סיור מודרך בתוך המבשלה, הכולל הסברים וטעימות של חומרי הגלם. בסיום ההדרכה מתקיימת סדנת טעימות ממגוון הבירות של המבשלה. בתום הסיור ניתן להישאר במבשלה, ליהנות מחצר המבשלה ומבירה קרה, ואף לרכוש ממגוון הבירות שלנו במחיר מוזל.
הסיור מתאים מאוד לקבוצות של ימי כיף, ימי גיבוש עובדים, תיירות פנים וחוץ, גמלאים, סטודנטים ומשפחות. הסיור במבשלת הנגב פותח צוהר לעולם בירות הבוטיק בישראל אשר תופס תאוצה בשנים האחרונות.

מבשלת נגב, רח' כסלו 27, אזור התעשייה, קרית-גת. טל' לתיאום ביקור וטעימות: 08-6886070 או  054-5315249.

סכום נסיעת המבחן

שעת בציר. אופל זאפירה עם בוצרת בשעת בציר 2015 (צילום דני בר)
שעת בציר. אופל זאפירה עם בוצרת בשעת בציר 2015 (צילום דני בר)

חלקה האחרון של נסיעת המבחן היה בין כרמים בשעת הבציר. גם בדרכי העפר הפגינה הזפירה נוחות והתגברה יפה על כל הבורות והמהמורות נוך כדי כך שנוסעי הרכב נשארו ישובים בנינוחות ורק נהנו משעת הבציר והבוצרת.

מחירה של האופל זאפירה הוא 170,990 שקלים.

כתיבת תגובה