עצות לקניה ואחסון בשר טרי

לקראת יום העצמאות, הוא חג המנגל והבשר, כמה עצות שימושיות מרועי תבור מחברת "מרינדו-הבשר מהגולן"

בשר מרינדו (צילום נקודה צפונית אורי אמיתי)

בשר מרינדו (צילום נקודה צפונית אורי אמיתי)

עצות לקניה ואחסון בשר בקר טרי

  • יש לשמור את הבשר באזור הקר ביותר במקרר
  • בחלקים פנימיים, בשר טחון ועגל, יש להשתמש תוך יום עד יומיים
  • בשר חתוך לסטייקים או קוביות, ניתן לשמור עד ארבעה ימים
  • אם צריך להקפיא בשר טרי יש לעטפו בניילון ניצמד ולהפשירו במקרר במסננת במשך מספר ימים, לפי גודל הנתח כדי למנוע התפתחות חיידקים
  • עדיף כמובן לרכוש בשר טרי ולהשתמש בו על פי הוראות היצרן
  • במידה ואתם מריחים ריח לא נעים, רואים סימנים ירוקים על פני הבשר או שטח הפנים שלו חלקלק-רטוב, סימן שהחל תהליך ריקבון ויש לזרוק את הבשר
  • בשר טרי וטוב הינו בצבע אדום אך לא אדום מבריק (הברק נוצר מכימיקלים מוזרקים שנועדו לרכך את הבשר ולשמור בתוכו נוזלים)
  • שוליים כהים של הבשר מעידים על התייבשות עקב שהייה ממושכת במקרר שבאטליז
  • סטייקים מומלץ להמליח דקה או שתיים לפני הורדתם מהאש. הוספת מלח למשרת התיבול עלולה לייבש ולהקשות אותם
  • השריית הסטייקים למשך הלילה לפני הכנתם, בתערובת של שמן זית, יין ועשבי תיבול, תניב תוצאות טעימות במיוחד
  • לפני ההכנה חשוב שהבשר יגיע לטמפרטורת החדר.
בשר על האש (צילום סטודיו דרור כהן)

בשר על האש (צילום יעל שביט)

טיפים תזונתיים באכילת בשר בקר טרי

  • בשר בקר טרי עשיר ברכיבי תזונה חשובים ביחס לכמות הקלוריות שמספקת מנה אחת והינו, מקור מצוין לחלבון, ברזל, אבץ וויטמין B12 ומספק אותם במידת זמינות גבוהה לגוף.
  • מנת בשר בקר טרי שמשקלה לאחר ההכנה הוא 100 גרם, מספקת: 215 קלוריות, 10 גרם שומן, 89 מיליגרם כולסטרול, 3.24 מיליגרם ברזל, 6.26  מיליגרם אבץ ו- 2.79 מיקרוגרם ויטמין B12.
  • כמויות מוגברות של ברזל, אבץ וויטמין B12, נדרשות לנשים הרות ומיניקות. הכמויות הגבוהות ביותר של ברזל, נדרשות למתבגרות, נשים בגיל הפוריות ולנשים הרות.
  • בתזונה היומיומית אפשר לשלב נתח של בשר בקר, ללא שומן נראה לעין, מבלי לעבור את כמות השומן או כמות הכולסטרול המותרות ליום.
  • לאדם הזקוק ל- 2000 קלוריות ליום, כמות השומן המכסימלית המומלצת היא 67 גרם. כמות הכולסטרול המכסימלית היא 300 מיליגרם ליום.
  • כ- 50% מהשומן בבשר בקר מהווה השומן החד בלתי רווי שהוא סוג השומן שמספק שמן זית. לשומן חד בלתי רווי השפעה חיובית על בריאות הלב.
  • כאשר קונים בשר בקר טרי, ניתן לבחור נתחים רזים במיוחד ובמקרה הצורך להרחיק שומן נראה לעין לפני הבישול. נתחים רזים הם: כתף, פילה, פילה מדומה, צוואר, מותן, כנף העוקץ. עדיף להשתמש בשיטות בישול שאינן דורשות שימוש מוגבר בשומן: צלייה, אידוי ובישול.

מרינדו

רועי תבור ואיתמר קנדליק מטפחים טלאים ועגלים מגזעים מובחרים בחווה במושב כנף בדרום רמת הגולן. בתחילת הדרך, רוב הבשר סופק למסעדות במרכז הארץ וחברות קייטרינג. עקב הביקוש הרב החלו במרינדו בשנים האחרונות לשווק בשר ללקוחות פרטיים עד הבית ללא תוספת מחיר.
ניתן לערוך הזמנות דרך אתר האינטרנט של רשת מרינדו. משלוחים יוצאים בכל יום לכל רחבי הארץ, בהזמנה מעל 500 שקלים- המשלוחים חינם.

הוספת תגובה