חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג מתחדש אחרי 145 שנה

יקב טפרברג נוסד בשנת 1870 ויוצא בימים אלה במהלך מיתוגי חדש עם מגוון יינות חדשים ומעניינים ۩ היקב משנה פניו עם שפה עצובית חדשה ۩ בנוסף כמה יינות חדשים ۩ נא ללחוץ על הכותרת להמשך הכתבה

סדרת LEGACY היוקרתית החדשה (צילום יח"צ)
סדרת LEGACY היוקרתית החדשה (צילום יח"צ)

טפרברג 1870

היקב הרביעי בגודלו בישראל ואחד הראשונים בתעשיית היין בפלסטינה-א"י, יוצא למהלך חידוש ואוורור העיצוב והמגוון. המהלך נולד מתוך הרצון לחדש ולרענן את שפת המותג המלווה את היקב למעלה מ- 10 שנים במטרה לעמוד באתגרים של ענף היין התחרותי ולחדד את הבידול של היקב, ההיסטוריה והמוניטין העשירים, כאחד מאבני היסוד של ענף היין הישראלי.

העיצוב החדש

מוטי טפרברג, המנכ"ל והבעלים, רתם למשימה את משרדו של המעצב פיליפ בולקיה. התוצאה היא הורדת ה-T שהיתה הזהוי של טפרברג על כל תוית ועל ראש הבקבוק והחלפתה באות ט' בעברית. יחד עם זאת, עם הפנים לחו"ל, התווסף סלוגן קבוע באנגלית: TEPERBERG Family Winery Since 1870"". גם שמות סדרות היין של היקב קיבלו שמות לועזיים.

בארוע ההשקה של המיתוג החדש אמר בהתרגשות מוטי טפרברג כי: "אנחנו ממשיכים את חזונו של אברהם טפרברג (הדור הראשון ליצרני היין במשפחת טפרברג) שעלה ארצה בשלהי המאה ה-19 לירושלים, כדי להקים יקב בישראל. היום, יקב טפרברג מהמתקדמים בארץ ואנו שומרים על ההיסטוריה והמסורת המשפחתית, לצד שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום, על מנת להיות ולהישאר בחוד החנית של ענף היין המקומי".
רועי הראל, מנהל אגף השיווק ביקב, אמר: " המהלך נולד מתוך הרצון לחדש ולרענן את שפת המותג המלווה את היקב למעלה מעשר שנים, במטרה לעמוד באתגרים של ענף היין התחרותי ולחדד את הבידול של היקב, ההיסטוריה והמוניטין העשירים, כאחד מאבני היסוד של ענף היין הישראלי. עתה סיימנו תהליך של שנתיים וחצי, בו זיקקנו את האסטרטגיה החדשה – שיווקית ומיתוגית של היקב, על מנת להעניק לצרכן חוויה ייחודית. הסדרות החדשות מבטאות הלכה למעשה את ההיסטוריה ומייצגות את משפחת טפרברג ועברם המפואר. אלה לצד חידושים בזנים מרתקים ושינויים באיכות היין".
סדרות היין

סדרת VISION העממית (צילום יח"צ)
סדרת VISION העממית (צילום יח"צ)

צמד הייננים הותיק שמוביל את היקב כבר שנים רבות, שוקי רוכברגר ואוליביה פרתי, ממשיך עם סדרות חדשות ושמות חדשים לסדרות. ואלו השמות והאופי של כל סידרה עפ"י הייננים של טפרברג.

  • Vision – סדרת יינות צעירים ורעננים, לבנים ואדומים, מכרמי היקב בשפלת יהודה. עוצמתם של יינות אלו באה לידי ביטוי בצבע, באפיון זני ארומטי, ובקלות , תוך מתן דגש על תמורה הולמת למחיר. מחיר: 35 שקלים.
  • סדרת IMPRESSION
  • Impression – סדרת יינות לבנים ואדומים זנית וקלאסית, המיוצרים מכרמים באזורי שפלת יהודה ונחל אילון. יינות הסדרה מורכבים מזני יין מובחרים, שהתבגרו בחביות עץ אלון למשך כ-6 חודשים, עד ליצירת יינות בעלי פוטנציאל השתבחות. יינות נעימים לשתייה גם כשהם צעירים, עם איזון בין עושר פרי לארומה עדינה של חביות עץ האלון. מחיר: 45 שקלים.
  • Essence – יינות זניים מורכבים ואיכותיים, המתאפיינים בסביבת גידול ובטרואר המביאים לביטוי מלא את התאמת הזן לקרקע ולאקלים הנקודתי של אזור הגידול. בתהליך יצירת היין הושם דגש רב על הבלטת המאפיינים של כל כרם ממנו הגיע היין. היינות האדומים מסדרה זו התבגרו כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, ובעלי פוטנציאל השתבחות בבקבוק עוד שנים. מחיר: 100 שקלים.
  • Legacy – יינות מובחרים מזנים ומכרמים ייחודיים, אשר תהליך ייצורם המוקפד והמבודל נועד למצות את הפוטנציאל של מיטב הענבים שהגיעו ליקב. תהליך ייצור יינות אלו שונה מזה של שאר יינות היקב, והייננים מתייחסים לסדרה ועשייתה כיקב בוטיק בתוך היקב הגדול. סדרת יינות זו מיוצרת ממגוון זנים נישתיים, המעניקים ליין עושר ובידול. היינות התבגרו בחביות עץ אלון צרפתי למשך 18 חודשים, והשתבחו בבקבוק 12 חודשים נוספים לפני הוצאתם אל השוק. יש להם פוטנציאל יישון רב. מחיר: 170 שקלים.
סדרת ESSENSE הכלכלית (צילום יח"צ)
סדרת ESSENSE הכלכלית (צילום יח"צ)

טעימה מהיינות החדשים

ESSENCE קברנה סוביניון 2012

סדרת אסנס קברנה סוביניון 2012 (צילום יח"צ)
סדרת אסנס קברנה סוביניון 2012 (צילום יח"צ)

יין זני, 100% ענבי קברנה סוביניון משני כרמים יחודיים. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון בעמק קדש ברום של 450 מטר והכרם השני נמצא ברום של 650 מטר בהרי אפרים.

היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים (תהליך זה נעשה עבור כל כרם בנפרד). לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין, אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק והמשיך להתבגר 10 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

צבע אדום כהה מאד, ארומה מתפרצת של פרי יער בשל עם נגיעות של מתיקות. בפה הרבה אוכמניות ושזיף מיובש, מעט קפה ואדמה. משחק בין מתיקות וחמיצות שמיד נעלמת. סיומת ארוכה ומתונה. מוכן לשתייה כעת אך התבגרות נוספת רק תשביח אותו. 13.6% אלכוהול.

LEGACY פטי וורדו 2012

לגסי פטי וורדו 2012 (צילום יח"צ)
לגסי פטי וורדו 2012 (צילום יח"צ)

יין זני, 100% ענבי פטי וורדו מכרם בעמק אילון, בקרבת היקב. להעצמת איכות הענבים בוצע דילול אשכולות בכרם לרמת יבול נמוכה, בזכות פעולה זו התקבלו ענבים בעלי גוון שחור, בעלי ריכוז גבוה של טעמים וארומות. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים. לאחר בקבוקו המשיך היין להתבגר בבקבוק, למשך 10 חודשים נוספים, בטרם שחרורו לשוק.

צבע אדום אטום כמעט שחור, ארומה פירותית מאד של שזיף ודומדמנים. בפה עשיר וסמיך עם סיומת ארוכה ועשירה בטעם. מוכן לשתייה כעת אך התבגרות נוספת רק תשביח אותו. 13.1% אלכוהול.

עלו החודש

נושאים פופולריים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *