הטרייטון של מיצובישי היה סיבה מספיק טובה לבחון איך כביש 531 מתקדם ||| גם חיפה זימנה לנו את החג של החגים ||| נסיעת מבחן של שטח קל והכרמל עם המחליף של ההאנטר ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<
טרייטון דקאר
כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל השיקה את הטרייטון ויצאתי לבחון את העולה החדש לכבישי ישראל- המחליף של ההאנטר המוכר והנמכר (עד היום נמכרו ברחבי העולם כ- 1.3 מיליון יחידות מההאנטר המוחלף).
לטרייטון גרסת הדאקר המפנקת, עיצוב הגה חדיש ותיבת הילוכים אוטומטית חדישה בעלת 5 הילוכים לשיפור הביצועים. טרייטון מצויד במערכת הנעה כפולה מתקדמת Super Select II, המאפשרת תנועה בהנעה כפולה בכביש לשיפור הבטיחות והיציבות. כלמוביל מעניקה לטרייטון אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, או לשלוש שנים ועד- 100 אלף ק"מ.
שלל איבזור
לטרייטון דקאר אבזור רב הכולל בין היתר מצלמה אחורית, בקרת שיוט, מנופי שליטה על ההגה לתפעול תיבת ההילוכים, חוגה עם בורר מצבים להנעה כפולה, מערכת שמע מקורית, תאורתDRL מסוג LED, יציאת USB, נעילת דיפרנציאל אחורי, חיישן גשם ותאורה, מערכת Connected Car מבוססת אנדרואיד, אשר מספקת Wi-Fi מובנה וקבוע ברכב באמצעות SIM סלולרי, אינטרנט ו- Hot Spot אשר יאפשר לכל הנוסעים לחבר את המכשירים שלהם על מנת שיוכלו לגלוש.
מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "תרוץ" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ותספק בין היתר ממשק מגע נוח, ניווט עם מערכת WAZE , רדיו Nobex אינטרנטי וספר רכב אינטראקטיבי המופיע בצורה דיגיטלית על המסך. כמו כן מסכי עזרה אינטרנטיים של מיצובישי שיוכלו להציג רשימה של אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין שבלחיצת כפתור יהיה ניתן לנווט או להתקשר אליהם.
כביש 531
לאחרונה עברנו לגור קרוב לצומת רעננה עם המחלף הענק ההולך ומוקם בהצטלבות כביש 4 וכביש 531. ניצלתי את ההיזדמנות לרדת לשטח ולראות במו עיני את התקדמות העבודות בתוואי 531 של הכביש וכן תווי הרכבת בין כפר-סבא והרצליה הנסללת בסמוך לכביש.
אכן הרבה הרי אדמה אדומה של השרון ובורות ענק פגשנו בדרכינו. גם לא מעט ציוד הנדסי כבד היה בריכוזי כלים. אבל ציפיתי להרבה יותר אקשן מחברות המעסיקות עובדים זרים ולא יהודים אחרים מה עוד שזה היה יום שישי בצהרים. האם בפרויקט כל כך גדול עובדים רק 5 ימים בשבוע ? נראה שכך הוא הדבר.
המפגש המרתק שמחכה לנוסעים באיזור רישפון, בעוד כשנתיים יהיה בהחלט מבטיח. מפגש בין כביש איילון (20), חוצה השרון הדרומי (531), כביש החוף (2) ומסילת הרכבת לחיפה ולכפר-סבא יהיה חולץ פקקים מבטיח (כשמתעלמים מעומס התנועה הנוסף שיגבר עד תום הפרויקט).
הטרייטון גמע את העליות, ירידות, בורות, שלוליות ענק וחולות מבלי צורך לאמץ אותו במיוחד כמו שמצופה מרכב שטח אבל לנוסעים ולנהג לא היתה הרגשה של שטח- הכל נוח ומאובזר מבפנים.
פיצה "דון פרדו" לדרך
הלכנו לבקר בפיצה דון פרדו על מנת לטעום את הפיצות החדשות שנכנסו לתפריט. הראשונה שטעמנו ולקחנו לדרך היתה "חגיגה יוונית" שהיא פיצה עם כדורי מוצרלה, עגבניות שרי וזיתי קלמטה. מחיר 86 שקלים למגש משפחתי. הבחירה השנייה היתה ה"בלקנית" שהיא פיצה עם חצילים מטוגנים וגבינה בולגרית. מחיר 80 שקלים למגש משפחתי.
גל, מנהל ובעלי סניף הרצליה של "דון פרדו" שקד על ההכנה במיומנות ומהירות כך שיכולנו לחזור לדרכנו בלי עיכובים רבים. שתי המנות היו בהחלט חידוש ים תיכוני ישראלי, לפיצה האיטלקית.
לרשת פיצה "דון פרדו" 4 סניפים (סניף הרצליה – רח' בן גוריון 13, סניף פתח תקווה – קניון סירקין, אליעזר פרידמן 9, סניף פתח תקווה – רחוב טרומפלדור 24 וסניף קריית אונו – קאנטרי קריית אונו, רפאל איתן 1). להזמנות: 1-700-55-5050 או הזמנה און ליין באתר.
4X4 דקאר
מערכת ה- Super Select 4WD II אשר פותחה במקור עבור הפאג'רו מאפשרת לנהג לבחור את ההנעה הרצויה המתאימה ביותר באמצעות חוגה נוחה לתפעול, על פי תנאי השטח ותנאי הנהיגה. ניתן להעביר מ-2WD ל-4WD מבלי לעצור את הרכב.
מצבי ההנעה השונים:
- 2H – הנעה אחורית. לנסיעה בכביש ולהפחתת צריכת דלק.
- 4H – הנעה כפולה לכביש ליציבות ובטיחות מרביים.
- 4HLC – הנעה כפולה לנסיעה בשטח (דיפרנציאל מרכזי נעול).
- 4LLC – הילוך כוח לנסיעה בשטח טכני במהירות נמוכה.
החג של החגים בחיפה
הנסיעה על כביש החוף לחיפה אפשרה לחוש את תכונות הרכב במהירות ובכביש. גם זמינות הכוח לעקיפות ולזינוק היתה טובה למרות משקלו של הרכב, רוחבו וגובהו שאינם כמו שאר כלי הרכב על הכביש, בשבת.
בחיפה נהנינו מעץ האשוח- עץ חג המולד של שדירות ן גוריון בואך הגנים הבהאיים על שיפול הכרמל.
גם חומוס טוב היה שילוב שאהבנו לסיום הנסיעה המצ'ואיסטית עם הטרייטון החדש של מיצובישי.
סיכומו של יום
מיצובישי טרייטון הוא הטנדר היחיד בקטגוריה המציע נעילת דיפרנציאל אחורי כציוד תקני בכל דגמי 4X4. כל דגמי הטרייטון מקבלים ציון ירוק 15 שהוא ציון אדום.
מחירים
4X2 D/C L200 Triton – ידני 2.4 ליטר דיזל Invite- 154 hp 195,000 שקלים.
4X2 D/C L200 Triton – אוט 2.4 ליטר דיזל Instyle- 154 hp 220,000 שקלים.
4X4 Triton D/C L200 – ידני 2.4 ליטר דיזל Intense- 154 hp 220,000 שקלים.
4X4 Triton D/C L200 – אוט 2.4 ליטר דיזל Desert- 154 hp 232,000 שקלים.
4X4 Triton D/C L200 – אוט 2.4 ליטר דיזל Dakar- 181 hp 245,000 שקלים.