חמת גדר- לא רק תנינים

יצאנו לבלות ולטעום ממה שיש לאתר הענק והמגוון של חמת גדר ||| מלון מפנק, מתחם אהלים, מופעי תוכים, האכלה ועוד חיות ||| לכל החוויות שמחכות בחמת גדר <<<

טבילה בבריכות התרמיות של ספא וילזג' חמת גדר (צילום דני בר)
טבילה בבריכות התרמיות של ספא וילזג' חמת גדר (צילום דני בר)

חמת גדר

חמת גדר (או אל-חמה בערבית) שוכן בעמק הירמוך ממזרח לכנרת ומתחת לרמת הגולן. באתר נובעים כמה מעיינות חמים עשירים במינרליים והגדול והעיקרי שמזין את מתקני הספא והריפוי של האתר הוא מעיין עין בַּלְזָם או בשמו העברי, מעיין הבושם. זהו מעיין הנובע בטמפרטורה של 42° ומימיו עשירים במינרלים (אשלגן, נתרן, מגנזיום, סידן, ברום, כלור, גופרית ועוד). האתר היה ידוע עוד בימי הרומאים בשל סגולות הריפוי שהמים ניחנים בהן. במתחם חמת גדר יש אתר ארכאולוגי ובו גם שרידי אמפיתאטרון רומי, בית כנסת מהמאה ה-5 ורצפת פסיפס שנמצאה במקום מפארת את רצפת הכניסה של בית המשפט העליון בירושלים.

לאחרונה הוצבה באתר יד זכרון לזכרו של אלי כהן ז"ל שביקר במקום במהלך סיורי הביון שערך ברמת הגולן לפני שהסורים תפסו ותלו אותו. אבל כל היופי והפאר הזה הן לא הסיבה האמיתית לבואנו לחמת גדר. באנו להתפנק, ליהנות ולחוות את הכיף שהמקום יכול ויודע להציע.

מלון ספא וילג' Spa Village

עם בואנו לאתר חמת גדר, קיבלנו את אחת משתי הסוויטות החדשות. אבל הרבה זמן לא שהינו בסוויטה המפנקת המצויידת גם בג'קוזי שהמים החמים בו הם מי המעיין התרמי של חמת גדר. יצאנו מיד למרחב הציבורי עם 2 בריכות מים חמים. הראשונה 42° והשניה "רק" 38°. מיד ירדתי לחמה יותר והתחלתי להרגיש איך שרירי התפוסים משתחררים אט אט ונותנים מנוחה לגופי התפוס. כך המשכתי בטבילות ומנוחה בין שתי הבריכות כאשר לעת ערב גם זכיתי למסג' מידיה האמונות של אחת מצוות מטפלי הספא של המקום שהם מהמובילים בארץ, בעלי ניסיון עשיר ומוניטין אדיר שנצבר במהלך שנים של עבודה.

המלון כולו מוקף באזור פארק נרחב עם שטחים פתוחים, מדשאות, מרחצאות רומיים עתיקים ואזור בריכה ומופרד מאתר חמת גדר הציבורי כך ששקט ורוגע עוטפים את שוהי המלון – מיקרוקוסמוס שיש הטוענים שהוא מזכיר את תאילנד.

במלון ספא וילג' יש 31 חדרים שרובם עברו לאחרונה שיפוץ וחידוש.

תכניות התרחבות

במפגש עם שרון ניניו – מנכ"ל חמת גדר, שמענו על מספר פרויקטים עתידיים.

  • שיפוץ מקיף בהדרגה לסוויטות הקיימות במלון הספא וילג' במהלך שנת 2017
  • שיחזור 5 מבנים סוריים ישנים לטובת כ- 40 חדרי מלון משפחתיים נוספים
  • שיחזור המרחצאות הרומיים
  • הקמת מסעדה גדולה  (לכ 300 סועדים) במקום סיאם המיתולוגית, לטובת אורחי מלון, חמת גדר וסועדים חיצוניים
  • בחינת אופציה לקירור המים הטרמו- מינרליים בקייץ

מסעדות

במתחם חמת גדר יש 2 מסעדות המגישות מאכלים מן המטבח הישראלי והבינלאומי וארוחת בוקר ישראלית מלאה מוגשת מדי בוקר במלון. לכבוד ביקורינו פרשו ארוחת ערב על המדשאה שבחזית הסוויטה שלנו כך שלא נצטרך ללכת הרבה מהחדר לשלל הגבינות, סושי, סלטים ולעמדת יינות תבור שהוגשו ורעננו לנו את הערב.

תנינים, תוכים, נחשים ועוד

אי אפשר לבקר במתחם הגדול של חמת גדר ולא לבקר את חוות התנינים. יצאנו לסיור עם דויד גולן מנהל חוות התנינים שמספר כי במקום חיים כ- 200 תנינים (מי סופר ?) ממינים שונים מרחבי העולם. תניני חמת גדר מתענגים על כמויות בשר מכובדות. מדובר על סדר גודל של 9 טון בשר בקר לעונת האכלה. כל תנין זוכה לארוחה יומית שכוללת בממוצע כ – 3 ק"ג בשר. בין כלל התנינים בחמת גדר ישנם גם תנינים אוכלי דגים בלבד העונים לשם "גביאלים" בעלי לסת ארוכה וצרה עתירת שיניים לצורך לכידת דגים השוחים במקוואות המים בהם הם שוהים בטבע. בימים אלה ולקראת החורף, יורדת תדירות האכלת התנינים, שצמים בימי החורף. לכבודנו הם זכו באחת הסעודות האחרונות לשנת 2016.

בנוסף, מתחם ה"מיני ספארי" בו גדלות חיות רבות בסביבתן הטבעית קופים, איילים, זוחלים ועוד. פינת ליטוף עם מגוון חיות, מופע תוכים מרהיב עם פעלולים שטרם ראיתם, חממה טרופית ובה עשרות ציפורים נדירות, אגם דייג חדש בו ניתן לדוג דגים ולהכינם בשטח למנגל שאפשר לעשות במתחם המנגלים.

חדש בחמת גדר: מתחמי לינה וקמפינג

לאחרונה הוקמו וחודשו מתחמי אירוח ספרטנים יותר המתאימים לאוהבי הטבע והקמפינג. במקום יש אוהלים ב – 3 סגנונות:

  • למפונקים מבין אוהבי הקמפינג – מתחם משודרג עם 53 אוהלים לבנים, ממוזגים ומפנקים המכילים את כל הנדרש לחופשת קמפינג, באווירת נוחות. כל אוהל מתאים ל- 5 נפשות.
  • מתחם קמפינג אוהלי האיגלו – 60 אוהלים, מאובזרים ולא ממוזגים. מתאים ל-4 נפשות.
  • לאוהבי הקמפינג המסורתי – מתחם קמפינג כמו פעם בו ניתן להקים אוהל פרטי, אותו הבאתם מהבית, כולל כל ציודכם האישי.

לרווחת כלל הלנים במתחם, יש מקררים מרכזים לאכסון מזון, שולחנות וכסאות קמפינג, אזור מנגלים ועוד…

ניתן להזמין מקום דרך אתר האינטרנט או בטלפון. בהגעה יבוצע צ'ק אין ולרשות אורחי מתחם האוהלים תצא הסעה מוסדרת מהחניה למאהל. אין צורך להיסחב עם מטלטלים מהרכב לאוהל, צוות הפארק ידאג לכל צורך ויקל על ההתאקלמות במרחב. גם בשעת החזרה יוקפצו האורחים בהסעה לרכבם.

ארוחת בוקר עשירה (צילום דני בר)
ארוחת בוקר עשירה (צילום דני בר)

מה עוד

במהלך חופשת קמפינג או אירוח במלון, ייהנו האורחים משלל מתקני הפארק הכוללים:

  • בריכת שחיה קרה ומגלשת ספלאש
  • מגלשות דינוזאור וגליצ'
  • מרחצאות מים טרמו מינרליים
  • מתקני מים מתנפחים

הזמנות

מחירי האירוח במלון ספא וילג' Spa Village בחודש אוקטובר – החל מ- 1,600 שקלים ללילה לזוג אמצ"ש על בסיס חצי פנסיון 2 טיפולים (45 דק)  ו- 2,200 שקלים בסוייטות החדשות באמצ"ש. בסופ"ש מינ' 2 לילות והמחיר – 3900 שקלים כולל 2 טיפולים לזוג לשני הלילות (יש להתעדכן באתר).

מחירי האירוח בקמפינג: אוהל ממוזג למשפחה בת 5 נפשות 800 שקלים ללילה, אוהל קמפינג למשפחה בת 4 נפשות (לא ממוזג) 400 שקלים ללילה, בניית אוהל פרטי עד 4 נפשות 120 שקלים ללילה.

להזמנות : בטל': 6393* באתר <<< ובדף הפייסבוק "חמת גדר"

כתיבת תגובה