חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

פילובולוס בישראל|||  חדשות התעופה ||| ארועים במוזיאונים ואתרי תיירות ||| תערוכות, הצגות, ספרים ועוד ||| לחצו על התמונה להמשך הידיעות וההצעות <<<

חנוכה

ספיישל לחנוכה (צלם אלעד גוטמן)
ספיישל לחנוכה (צלם אלעד גוטמן)

פירוט אירועי חנוכה בכתבה נפרדת. לחצו לאירועי חנוכה להורים וילדים, גדולים וגם קטנים <<<

טיסה לניו-יורק הכל בדולר בלבד

לקראת סוף השנה האזרחית קבוצת הדקה ה-90 שוברת את השוק ותחלק עד 10 כרטיסים מדי יום במחיר של $1 בטיסות לואו-קוסט למגוון יעדים בעולם – אמסטרדם, ברלין, לונדון, רומא, ניו-יורק, בנגקוק ועוד.

המבצע מזמינים באפליקציית לוקו |LOCO  לטיסות לואו-קוסט (להורדה בגוגל פליי ובאפסטור) אותה השיקה קבוצת הדקה ה-90 בסוף חודש אוגוסט, ומאז הגיעה ל-55,000 הורדות. במסגרת המבצע, במהלך חודש דצמבר יעלו באתר  וב-LOCO רמזים על היעד והתקופה של הטיסה המוזלת, הגולשים הראשונים שיימצאו את הטיסות המיוחדות יזכו לרכוש כרטיסי טיסה במחיר של 1 $ בלבד, פחות מנסיעה באוטובוס.

אפלקיציית לוקו הושקה בקיץ האחרון היא האפליקציה היחידה בארץ המבצעת השוואות של טיסות לואו-קוסט בין 130 חברות תעופה ברחבי העולם, כולל כאלה שאינן טסות מישראל. מעבר ליתרון המחיר והמבחר, האפליקציה היא האפליקציה הישראלית היחידה לטיסות לואו-קוסט שמגנה על הצרכן הישראלי לפי חוק הגנת הצרכן במקרה של ביטולים או שינויים (בניגוד לאתרים בינלאומיים או ישירות באתרי חברות התעופה).

אוסטריאן איירליינס מוכרת את כל צי מטוסי ה-Fokker

אוסטריאן איירליינס
אוסטריאן איירליינס

אוסטריאן איירליינס חתמה על חוזה עם חברת שירותי התעבורה למטוסים, Alliance Aviation Services Limited, למכירת כל צי מטוסי הפוקר (Fokker) שבבעלותה. צי מטוסי הפוקר של אוסטריאן כולל 15 מטוסי פוקר 100 ושישה מטוסי פוקר 70, ובסך הכל 21 מטוסים. מכירת מטוסי הפוקר תצעיר את צי מטוסי הטווח הבינוני של אוסטריאן איירליינס. מטוסי הפוקר שנמכרו יוחלפו בהדרגה החל מינואר 2016 במטוסי סילון מדגם Embraer 195.

מחיר המכירה של מטוסי הפוקר הוא 15 מיליון דולר והוא ישולם באמצעות שילוב של הנפקת מניות חדשות בחברת Alliance ובמזומן. אוסטריאן תפסיק בהדרגה את השימוש במטוסי פוקר ותעבירם לידי Alliance Aviation מדצמבר 2015 עד דצמבר 2017. במקביל, תקבל החברה לידיה את מטוסי ה-Embaer. מטוסי סילון אלה הינם כיום בגיל ממוצע של ארבע שנים (נבנו בין 2009-2012) לעומת גיל ממוצע של 21 שנים בצי מטוסי הפוקר. "החלפת מטוסי הפוקר במטוסי Embaer תפחית באופן משמעותי את הגיל הממוצע של צי המטוסים של אוסטריאן ותשפר את מבנה העלויות של החברה," הסביר מנכ"ל אוסטריאן איירליינס, קיי קרטקי (Kay Kratky).

תיירות

בראנץ' של שבת בבית לישנסקי

ברנץ' במטולה (צילום: טל-פז תקשורת)
ברנץ' במטולה (צילום: טל-פז תקשורת)

מסעדת בית לישנסקי (בית לישנסקי הוקם בשנת 1936), עורכת מידי שבת בראנץ עשיר במיוחד בין השעות 11:00-16:00. ארוחת הבראנץ' במסעדה המטולתית הוותיקה כוללת אתנחתת צהריים של טעימות יין ושמן זית מקומי, סלט חסה נודלס ושקדים בתיבול אסיאתי, סירות חצילים ואנטיפסטי ממולא דגן וירק, פטריות ממולאות, סלט ירקות הגינה,סלט שורשים, טורטליני פטריות יער עם מחית כמהין, אצבעות סלמון אפויות, סביצה סלמון, בורקס מעלי פילו, מרק היום, לחמים לבחירה לחם שום, לחם אגוזים.

בגזרת הקינוחים לבחירה :פאי פירות, פאי פקאן ומייפל, עוגת שוקולד,מרנג לימון.

הבראנץ' כולל כוס יין או כוס שתייה קלה ועלותו 70 ₪ לאדם. בית לישנסקי – מסעדה ומלון בוטיק, הראשונים 42, מטולה. טלפון: 04-6997184

טיולי שייט בתקופת חג המולד והסילבסטר עם "בשביל הזהב"

הדנובה בבודפשט
הדנובה בבודפשט (צילום יח"צ)

בכל שנה בתחילת חודש דצמבר, כשאצלנו החורף בקושי מורגש, ערי אירופה מתקשטות לקראת חג המולד. הרחובות מוארים, עצי אשוח מקושטים באורות נוצצים וצבעוניים המוצבים ברחובות.

טיולי השייט הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד בקרב הישראליים בתקופה זו של השנה, השיוט שקט ואיטי בניגוד לשייט בים, אין חשש לגלים או סערות. הנופים היפים עוברים לאט ומתחלפים מול העיניים, וקשה לשבוע מהמראות: ערים גדולות לצד עיירות קטנות, כפרים ושדות, טירות עתיקות וקסם רומנטי שמרומם את הנפש וממלא את הלב.

סימן עובדיה מנכ"ל חברת בשביל הזהב מציין כי: "השייט מתבצע בספינה אלגנטית, מדי יום עוגנת הספינה ביעד אחר, וממנה יוצאים טיולים מודרכים לאתרים המרכזיים באזור. אנו שמנו דגש על טיול רגוע, בלי להתרוצץ, להעביר מזוודות או לעמוד בלוחות זמנים בלתי אפשריים. בתקופת החגים באירופה הרחובות הומים אדם, המבט מהסיפון של ספינת הנהר אל עבר אורות הכריסמס המנצנצים הופכת את אווירת החג לקרובה מתמיד".

  • שיט בנהר הריין בתקופת שווקי חג המולד ל- 6 לילות כולל טיסות ,פנסיון מלא וכל הסיורים המחיר החל מ- 1,499 אירו.
  • חוגגים סילבסטר בנהר הריין – 7 ימים – כולל טיסות פנסיון מלא וכל הסיורים. המחיר החל מ- 1,917 אירו.
  • על נהר הדנובה 7 ימים כולל טיסות פנסיון מלא וכל הסיורים המחיר החל מ- 1,798 אירו.

דצמבר במלון אמריקן קולוני

אמריקן קולוני בירושלים
אמריקן קולוני בירושלים

לקראת תקופת החגים הנוצרית מזמין מלון אמריקן קולוני בירושלים את עם ישראל לבוא ולהינות מאוירה מיוחדת שיש רק במלון. המלון מתקשט לרגל החגים הנוצריים, אלפי נורות וקישוטים נתלים ברחבי המלון ומסביבו ויוצרים תחושה של חו"ל. פרט לתאורה ולקישוטים יערוך מלון אמריקן קולוני סעודות חג מהודרות  בערב חג המולד ובערב השנה האזרחית החדשה. שף המלון, דיויד דעדס, הרכיב לכבוד סעודות החג תפריט המשלב מנות גורמה עם מנות חג מסורתיות.

ארוחת חג המולד שתתקיים ב 24 לדצמבר תכלול תפריט השואב השראה מן המאכלים המסורתיים של עונת החגים החורפית בעלות של 400 ₪ לסועד. בתפריט: תמרים פריכים עם גבינת עיזים עטופים בבייקון (פתיחה), טרטר שרימפס ואננס עם אבוקדו וקנל טפנד  (שנייה), דניס ים תיכוני בקישואים, פסטו ושעועית (שלישית), דלורית, תירס מתוק ומרק צדפות (רביעית), ברווז שלם עשוי בבישול איטי, בתפוזים, טימין, כוכב אניס, בורגול חם, תאנים מיובשות, משמש, צנוברים ומלית קשיו, בתוספת גזר מזוגג, ערמונים ופירה בטטה, לצד רוטב יין אדום ורוטב חמוציות (עיקרית) בוש דה נואל – קינוח מסורתי לערב חג המולד (קינוח).

ארוחת הסילבסטר, ערב השנה החדשה, שתתקיים בערב ה- 15 31.12 תכלול טונה צרובה ארומטית על קנל אבוקדו וטפנד זיתים שחורים (פתיחה), מרק יונים, שום צלוי מגולח וקרוטוני פסטו (ראשונה), טרטר בקר ארמני ובורגול עם קישואים לימון וטחינה (שנייה), חזה ברווז מעושן על מוס תפוחים וסלק (שלישית), רולדת כבש תמרים, פיסטוק, משמש מיובש ופתיתי עגבניות(עיקרית) פינוקים ירושלמים ורחת לוקום פירות (נשנושים) פצצת מוס מוקה ואגוזי לוז (קינוח). עלות לסועד: 800 ₪.

לרגל עונת החגים הנוצריים יוצא המלון במבצע מיוחד לקהל הישראלי לחודש דצמבר (כולל בסופ"ש):

  • 1200 ₪ ללילה על בסיס  BB עבור חדר סופריור יחיד/זוגי
  • 1500 ₪ ללילה על בסיס  BB עבור חדר דלוקס פאשה יחיד/זוגי

מלון אמריקן קולוני, רח' לואי ונסן 1, ירושלים.

ספרים

הורות ללא מסכות מה שלא מספרים לנו על גידול ילדים – ד"ר דריה מעוז ודבש ניב

הורות ללא מסכות. עטיפה מקורמאז פרויד יש לגיטימציה להתחשבן עם ההורים, לכעוס עליהם ולבלות שעות אצל פסיכולוגים בניסיון להבין במה הזיקו לנו. אבל בו בזמן חל איסור חברתי לחוש כך כלפי ילדינו – הם הפכו לפרה קדושה בתרבות המערבית והישראלית, ומרגע שנולדו אנו מצווים לעטות מסכה מושלמת ולהביע תמיד סיפוק, גאווה ואהבה ללא תנאי.

הורות ללא מסכות קורא תיגר על קשר השתיקה האופף את הקשיים והרגשות המעורבים, אך הנורמליים והטבעיים, שמתעוררים אצל הורים כלפי ילדיהם. הספר מאיר את הצדדים האפלים והסודות הקטנים של משפחות רבות: קנאת הורים, העדפת אחד האחים על פני האחר, הקשר הסימביוטי והמעין-זוגי שיוצרים אבות ואימהות עם בנם או בתם, וגם האכזבה, התסכול והמרירות שהם לעתים קרובות מנת חלקם של ההורים.

"נשבעתי כבר אז כשהייתי ילדה קטנה שאני אהיה אמא אחרת. כל מה שהיה חשוב לה היה שאני אנקה את הבית" לילך, 43, אם לשתיים

הורות ללא מסכות, שכתבה ד"ר דריה מעוז, מבוסס על מחקר עדכני ומקיף, ראשון מסוגו בישראל. כלולים בו למעלה ממאתיים ראיונות אינטימיים עם גברים ונשים חילונים ודתיים, בכל הגילים והמצבים המשפחתיים. אלה פתחו את לבם וסיפרו בכנות נדירה על הרגעים הפחות מלבבים של ההורות. בספר שזורים גם תובנות של אנשי מקצוע העוסקים בגידול ילדים מזוויות שונות, ממצאים של מאות מחקרים במגוון תחומים – מסוציולוגיה ופסיכולוגיה ועד ביולוגיה וחקר המוח – ורשימות מרתקות בספרות, באמנות ובהיסטוריה, המציגות מנקודות מבט מרעננות את המורכבות שבתפקיד ההורה, ובכלל זה לילדים עם צרכים מיוחדים. מקום נרחב מוקדש לאבות, שלא זכו עד כה לתשומת לב מספקת, והספר בוחן אם למונח "אב חדש" יש הצדקה במציאות.

"יש משהו שקרע אותי לגמרי. זוכר כמו היום, מוצ"ש שמשאיר אותן והן יורדות מהאוטו עם התיקים לבית. תסכול, ריקנות. הן חלק ממך, הבנות שלך, ולא איתך. הולכות ממך…" קלוד, 54, גרוש ואב לשתיים

הורות ללא מסכות מתמקד לשם שינוי בתחושותיו ובצרכיו של ההורה. במקום לחשוש, להתבייש או להתעלם מקיומם של רגשות קשים, הספר יסייע לנו לקבל את עצמנו ואת ילדינו כמות שהם, מתוך הנחה כי דווקא ההיכרות עם הצדדים המושתקים של ההורות תקל על חיי היומיום ותשפר את קשרינו עם היקרים לנו מכול.

ד"ר דריה מעוז היא סוציולוגית, אנתרופולוגית וסופרת. מעוז היא מרצה בכירה במכללה האקדמית הדסה ירושלים ובמסלול האקדמי של המכללה למִנהל, המתמחה במחקר ובהוראה בנושא זוגיות והורות. פרסמה עד כה שלושה רומנים: ואיה קון דיוס (ידיעות אחרונות, 2000), רב-המכר הודו תאהב אותי (כתר, 2002) ובית היולדות (כתר, 2011), וכן את ספר העיון רב-המכר זוגיות, מדריך למשתמש (מטר, 2010). נשואה ואם לשניים.

דבש ניב ערכה עם ד"ר דריה מעוז את הראיונות למחקר שעליו מתבסס הספר הורות ללא מסכות ושימשה בתפקיד זה גם בזוגיות, מדריך למשתמש. ניב היא יועצת למבוגרים בענייני זוגיות, הורות ומשברים. כתבה שני ספרי שירה. אם לשתיים וסבתא לנכד.

הורות ללא מסכות / ד"ר דריה מעוז ודבש ניב. 447 עמודים מחיר: 78 ₪  להשיג בכל חנויות הספרים

מוסיקה, מחול ותיאטרון

קודאי, ברהמס ושומאן בסלון למוסיקה קאמרית בקיבוץ נען

בלב הפרדסים אשר בשפלה, במרכזו של קיבוץ נען שוכן מועדון החברים, מקום שקט ואינטימי אשר אחת לחודש משנה את פניו והופך ל "סלון למוזיקה קאמרית" המארח את מיטב ההרכבים הקאמריים בארץ ובעולם.  חווית ההאזנה בסלון שונה ואינטימית. במרחק נגיעה מן הנגנים.  בקונצרט השלישי של העונה יציג הסלון את הפסנתרן אילן רכטמן ואת אורחיו, נגנים מישראל ומחו"ל:

הפסנתרן והמלחין אילן רכטמן הופיע לראשונה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בגיל 11, כאשר ניגן את הקונצ`רטו לפסנתר מס. 20 ברה מינור של מוצרט. כמלחין, רכטמן החל לכתוב מוזיקה כבר בגיל 9. חלק מיצירותיו, מעל מאה חמישים במספר ולהרכבים שונים, נמנות גם כאלו שהוזמנו ע"י מאסטרו זובין מאטה ולורין מאזל, ובנוסף עבור פסטיבל המוזיקה צ`אטאקווה (פסטיבל המוזיקה הותיק בארה"ב) לרגל חגיגות 125 שנים לפסטיבל.  המתעמלת נטשה ליוקין השתמשה ביצירתו של רכטמן "ואריאציות על עיניים כהות" כאשר זכתה במדליה במשחקים האולימפיים 2008 בתרגיל הקרקע שלה.
קריסטינה רייקו קופר – Kristina reiko cooper  נחשבת לאחת הצ'לניות הנודעות והמבוקשות בעולם.

הכנר אריאל שמאי החל ללמוד בגיל שש והמשיך בלימודיו בבית הספר ג'וליארד ובבית הספר מנהטן למוזיקה, ניו יורק. הוא הופיע בנגינה סולנית עם תזמורות חשובות ברחבי העולם ושיתף פעולה עם מוזיקאים נודעים, ובהם אייזק שטרן, יצחק פרלמן, זובין מהטה ופנחס צוקרמן.

שירה מיוני – נולדה בשנת 1989 בפירנצה, איטליה.בגיל חמש החלה את לימודיה המוסיקליים ובשנת 2001 החלה את לימודיה בויולה.בשנת 2004 עלתה עם משפחתה לישראל. בוגרת ביה"ס לאמנויות "תלמה ילין". בשנת 2013 זכתה בפרס לויולה ע”ש רחל ודב גוטסמן ובפרס לביצוע מצטיין של יצירה ישראלית כלית, בתחרויות האביב של קרן התרבות אמריקה-ישראל.

יום חמישי – 17/12/15. פתיחת דלתות בשעה 19:15, תחילת הקונצרט בשעה 20:00.
לפני הקונצרט מזנון שתיה חמה ויין עם כיבוד מתוק ומלוח. לפרטים ורכישת כרטיסים ב- 80 ₪: יעקב 052-2232556
כריסמס בנצרת

עץ אשוח בנצרת (צילום דני בר)
עץ אשוח בנצרת (צילום דני בר)

תזמורת הגליל פותחת את עונת הקונצרטים בקונצרט חגיגי לחג המולד ולחנוכה בו יתארחו מקהלת הגליל העליון, הזמרת קרן הדר, החצוצרן פלוריאן קלינגלר והמנצח ישי שטקלר. את העונה יחתום פסטיבל מוסיקה ליטורגית בנצרת באפריל.

לאן נוסעים בחג המולד? נצרת היא המקום בו החלה הנצרות ובכל דצמבר היא מושכת אליה אלפי מבקרים שנוהגים להגיע כדי להנות מאווירת חג המולד ומתחושה של חו"ל במרחק שעה נסיעה מהמרכז.

תזמורת הגליל מספקת השנה לקהל הרחב חוויה חדשה לכריסמס בנצרת – קונצרט חגיגי בחלל המרכזי של גן התעשייה, עם קישוטי כריסמס, יין חם וקבלת פנים לקראת הקונצרט.

התכנית תכלול יצירות מרהיבות בהן הקונצ'רטו מאת ויואלדי לארבע כינורות בביצוע תלמידים מובילים ממרכז המוסיקה "פוליפוני"; הקונצ'רטו לחצוצרה של היידן בביצוע החצוצרן הגרמני פלוריאן קלינגר וקטעים לסופרן ולמקהלה מתוך אורטוריות של הנדל בביצוע קרן הדר ומקהלת הגליל העליון. את הקונצרט כולו יוביל המנצח ישי שטקלר, שמוכר בעיקר בשל ניצוחו בבית האופרה בתל אביב.

קונצרט מיוחד זה יתקיים בשיתוף עמותת פוליפוני לחינוך; עמותת אורפאוס; עמותת התיירות בנצרת; וגן התעשייה נצרת

הקונצרט יתקיים ביום שבת, 19.12 בשעה 20:00 (קבלת פנים ב20:00) בגן התעשייה בנצרת. מחיר מלא: 100 ₪. מחירי הנחה ב-80 ₪ וב-50 ₪. כרטיסים בקופת בראבו *3221 ובמשרדי עמותת פוליפוני: 077-2018451  ו- 04-6016799

איתמר פוגש ארנב – אופרה לילדים ולכל המשפחה

איתמר פוגש ארנב (צילום דורון עובד)
איתמר פוגש ארנב (צילום דורון עובד)

"איתמר פוגש ארנב" היא אופרה קטנה מאת שניים מהיוצרים הגדולים בישראל, המביאה מסרים של דו-קיום ודיאלוג בסגנון מלא חן והומור. אופרה לילדים על בסיס ספר הילדים האהוב של דויד גרוסמן למוסיקה מאת יוני רכטר המספרת על ידידות אמיצה הנרקמת בין איתמר לארנב. בין ילד הבטוח שארנב היא חיה מסוכנת שטורפת ילדים, ובין ארנב הפוחד מילדים ובטוח שהם מפלצות שאוכלות ארנבים. לאט לאט לומדים השניים להתגבר על הפחד הראשוני, להכיר זה את זה והופכים לחברים.

מאת: דויד גרוסמן, מוסיקה: יוני רכטר, במאי: אלי גורנשטיין , מנהל מוסיקלי: יובל בן עוזר. בהשתתפות: אורח מיוחד: דויד גרוסמן (מספר), אלי גורנשטיין, ארנב, עדי צ'זרה, איתמר, האנסמבל הקולי הישראלי: טליה דישון, תמר לנדסברג, טל קוך, קדם ברגר, לטם עזנר-מעבדת ופסנתרנית. * מומלץ לילדים בגילאים 4-10, אורך המופע: 50 דקות

שבת 12/12 11:30 מוזיאון תל אביב לאמנות (רקנאטי). כרטיסים: 70 ₪, קופת המוזיאון 03-6077020, קופת בראבו *3221. הכרטיסים כמעט ואזלו. לאור דרישת הקהל מופעים נוספים במהלך השנה. עקבו בעיתונות.  האנסמבל הקולי הישראלי  074-701-2112 .

"מדיאה'" מבית אנסמבל עיתים חוזרת  

מדיאה אנסמבל עיתים בתאטרון נחמני, אנחל בונני ונילי צרויה (צילום דניאל קמינסקי)
מדיאה אנסמבל עיתים בתאטרון נחמני, אנחל בונני ונילי צרויה (צילום דניאל קמינסקי)

תאטרון חיפה ובקאמרי, בכיכובם של נילי צרויה ואנחל בונני. בימוי: מאיר בן סימון. "מדיאה" נחשבת לאחת מהיצירות הדרמטיות החשובות ביותר. גיבורת המחזה יוצאת למסע נקמה בבעלה הבוגד: היא רוצחת את כלתו לעתיד ואת אביה המלך ואת שני ילדיהם. מה מביא אישה שפויה לעשות מעשה נורא כזה? המחזה הועלה בשפע הצלחה ברחבי העולם בהשתתפות מיטב השחקנים. את תפקיד מדיאה גילמו בישראל השחקניות חנה מרון (1971), גילה אלמגור (1998) ויבגניה דודינה (2006).

ההפקה של "מדיאה", הטרגדיה היוונית הקלאסית מאת אוריפידס, בנוסח עברי של בן בר-שביט, בבימויו של מאיר בן סימון ובכיכובם של אנחל בונני ונילי צרויה, חוזרת בדצמבר להצגות נוספות בתאטרון הקאמרי ובתאטרון חיפה .

מדובר בעיבוד בימתי עכשווי ותוסס. הדרמה המטלטלת של "מדיאה", אישה שפויה היוצאת למסע נקמה בלתי נמנע, מוצגת בהפקה חדשה, מנקודת מבט ביקורתית, המבקשת לבחון מחדש נושאים כגון: נאמנות ובגידה, נקמה, כוח ותאוות בצע, נשיות ומאבקי מגדר וגם יחסי הגומלין המורכבים בין הפרט וגופי התקשורת. הפרשנות המקורית והנועזת משלבת בין הנוסח העברי העדכני לאסתטיקה בימתית מוקפדת, באמצעותם מבקשים היוצרים לקרב את היצירה הקלאסית האלמותית לצופה התיאטרון בן זמנינו.

בהצגה משתתפים: נילי צרויה, אנחל בונני, איציק אבל, אבינועם שן-צור, רעות ברדה לוי, יוליה פרידמן, הללי ננר, סוזן פפיאן/ שריאל יוסף, בהט קלצ'י, נדב בן-הלוי.

במאי ההצגה הוא מאיר בן סימון – יוצר, מורה לתיאטרון ולמשחק וחוקר תיאטרון; בוגר תואר שני באוניברסיטת תל-אביב ולימודי בימוי בסמינר הקיבוצים בהצטיינות – אשר יצירתו הבימתית "מסע של יום ארוך לתוך הלילה" שעלתה בראשית 2014 זכתה לשבחים רבים ולביקורות מפרגנות במיוחד מפי כלל מבקרי התיאטרון.

תאריכים קרובים:

16.12.15 בשעה 21.00, בתאטרון הקאמרי

18.12.15 בשעה 12.30 בתאטרון הקאמרי

מחיר כרטיס: 80 ₪. טלפון להזמנות: 03-6060960.

מחווה לפסנתרן ולמעבד ארל וויילד במלאת לו 100 שנה

ב 26.11 מלאו 100 שנה לפסנתרן האמריקאי הוירטואוז ארל ווילד Earl Wild . ווילד, שנפטר לפני חמש שנים, נודע כוירטואוז מילדותו וניגן בפני ששה מנשיאי ארצות-הברית. היתה לו קריירת סולו מפוארת הוא נודע גם כמלחין וכמעבד של יצירות מופת, בעיקר של עיבודים וירטואוזים לפסנתר אותם ביצע.
הפסנתרן הישראלי אנדי פלדבאו הוא הראשון המביא לביצוע בישראל את מכלול העיבודים של ארל ווילד ליצירות גרשווין. המכלול כולל אטיודים לשירים מפורסמים (כגון The Man I love, I got Rhythm), פנטזיה על האופרה "פורגי ובס" ווריאציות על נושאים מתוך שירים של גרשווין. פלדבאו מקליט את המכלול בימים אלו, וקטעים ממנו יבוצעו בקונצרט מיוחד זה.
אנדי פלדבאו גרשווין – יש לי קצב, אטיוד וירטואוזי של ארל ווילד

 

במסגרת הפסטיבל "שלושה ימים של פסנתרים" בתיאטרון ירושלים, מנהל מוזיקלי: מיכאל וולפה.
אנדי פלדבאו מקדיש חלק ניכר מעבודתו האמנותית לביצוע יצירותיו של המלחין היהודי האמריקני הגדול, חלוץ הג'אז הקונצרטי, ג'ורג' גרשווין. הוא חובר אל הזמר והיוצר שלמה גרוניך, אשר חוזר לפסטיבל בפעם השנייה. יחד הם מבצעים מוזיקה מקורית ועיבודים חדשים שנכתבו במיוחד עבור פסנתרים.

24.12.15  יום ה' 21:30 אולם רבקה קראון. כרטיסים בקישור הבא

הפסנתרן הישראלי הצעיר אנדי פלדבאו, בוגר ביה"ס ג'וליארד, יבצע רסיטל משותף עם שלמה גרוניך בפסטיבל "פסנתרים" בירושלים. פלדבאו, אשר פעיל בתעשיית המוזיקה בארה"ב, באירופה ובארץ, יופיע העונה במגוון מסגרות קלאסיות. בין הקונצרטים הבולטים שיבצע העונה יופיע כסולן עם  תזמורת ירושלים בביצוע הקונצ'רטו השני של ברהמס, וכן עם תזמורת חיפה ותזמורת הבמה הישראלית איתן יבצע את עיבודו הוירטואוזי לפסנתר סולו ולתזמורת של קרנבל החיות מאת סן-סנס. פלדבאו יופיע כסולן בסדרת "צעירים במרכז" בירושלים, בסדרותיה השונות של אורית וולף, בסדרות ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, ובסדרות האקדמיה בירושלים.

פ י ל ו ב ו ל ו ס  חוזרת לישראל

פילובולוס (צילום יח"צ חו"ל)
פילובולוס (צילום יח"צ חו"ל)

הקהל הישראלי ופילובולוס הם סיפור אהבה הנמשך כבר שנים רבות. מופעי הלהקה בארץ זכו להצלחה גדולה והקהל נהנה מהשילוב המנצח שמביאה פילובולוס, חגיגה לעניין של דמיון, הומור, שליטה וירטואוזית בגוף, עיצוב אסתטי מדהים של צורות וצבעים באמצעות תלבושות, תאורה ופסקול וכמובן השאלה המתמדת במופעי פילובולוס איך הם עושים את זה?

הלהקה תופיע בישראל עם חמש מיצירותיה. גם הפעם הכינה הלהקה מופע מיוחד המשלב בין יצירות חדשות, לבין עבודות שהפכו לקלאסיקה של עולם המחול.

גולת הכותרת היא עבודה חדשה שבכורתה התקיימה בשנה שעברה:

"המדוושת המשבשת" (The Inconsistent Pedaler) – יצירה משנת 2014. העבודה נוצרה על ידי שירה גפן ואתגר קרת בשיתוף המנהלים האמנותיים של הלהקה: רובי ברנט, רנה יבורסקי, מאט קנת ואיתמר קובובי ועם הרקדנים. חגיגה של הומור עם סבא בן 99, ברווזים, עוגת יום הולדת ומדוושת משבשת אחת.

יצירות נוספות שיוצגו בישראל:
Automatonיצירה משנת 2012 . שיתוף פעולה ראשון של פילובולוס עם הכוריאוגרף הבלגי הנודע סידי לארבי שרקוואי ביחד עם רנה יבורסקי ועם רקדני הלהקה. יצירה הבודקת את ההבדלים בין בני האנוש למכונה, היצירה ממוקמת איפשהו בין "בלייד ראנר" ל"טרון" בעולם של מראות ומציגה את העולם המיוחד שנברא בכמה זוויות בו זמנית.

On The Nature of Things  – יצירה משנת 2014. רובי ברנט, רנה יבורסקי, מאט קנת, איתמר קובובי בשיתוף הרקדנים. על עמוד לא רחב במיוחד העולה המן הבמה שלושה רקדנים לצלילי ויולדי, היצירה חוקרת את עוצמתו של הגוף האייקוני ומספרת סיפור על לידתה של התשוקה.

All Is not Lost  – יצירה משנת 2011. שנוצרה על ידי להקת OK Go., טריש סיי בשיתוף עם רקדני פילובולוס. העבודה משנה את ההתייחסות שלנו כקהל למחול באמצעות מבט קלדייסקופי על חיבור אנושי תוך שימוש במוזיקה מדליקה. הוידיאו לעבודה נעשה בשיתוף גוגל www.allisnotlo.st, והיה מועמד לפרס הגראמי. זה מיצג אינטראקטיבי בו אפשר להקדיש הודעות אישיות לחברים שמבוצעות על ידי רקדני פילובולוס. העבודה מתאימה במיוחד לרוח הרשתות החברתיות.

Megawatt   – יצירה משנת 2004 . חוויה מחשמלת שהוצגה בהצלחה אדירה בארץ וזכתה לשבחי הביקורות ולהתלהבות הקהל. מאת ג'ונתן ווקן בשיתוף עם רקדני הלהקה. זו יצירה עוצרת נשימה שמציגה את רקדני פילובלוס בשיא יכולתם עם תנועה אולטרה דינמית לצלילי המוזיקה של פרימוס, רדיו הד וסופר פושר.

יום רביעי 20 לינואר 2016, 20:00, המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב,  יום חמישי  21 לינואר 2016, 20:00,  המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, יום שישי  22/01  המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, 12:00. שבת 23/01 המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, 16:00.  קישורית להזמנות דרך אתר האופרה הישראלית.

ירושלים – תיאטרון שרובר. קופת התיאטרון:02-5605755, בימות: 02-6237000/   6226*

יום שני 25/01 בשעה 20:30  קישורית להזמנות דרך אתר בימות.

חיפה – אודיטוריום. גרבר:04-8418411, 04-8384777, ערב המופע: 04-8598012.

יום שלישי 26/01  אודיטוריום חיפה, 20:30 . להזמנות דרך אתר אתוס חיפה.

מחירי כרטיסים נעים בין 149-299 ש"ח

תערוכות

 דניה צ'למינסקי IN PROCESS 'פרויקט צמיחה' 

IN PROCESS
IN PROCESS

דניה צ'למינסקי חוקרת בעבודותיה נושאים פיזיים ואנושים אשר משפיעים ישירות ובעקיפין על סביבת האדם. בתערוכת יחיד IN PROCESS מציגה דניה צ'למינסקי מיצב "סיכות הנבטה", בו שילובים מורכבים בין הטבעי והסינטטי. צ'למינסקי מעצבת 130 עיגולים שונים, עשוים פליז, המתייחסים בגודלם לצלחות פטרי, המשמשות לניסויים במעבדה. היא משבצת בהם זרעי שעועית, כחלק מניסוי. כמו במעשה רישום, אינטואיטיבי, היא מתייחסת לעיגול כמו אל דף עבודה, פורמט עם גבולות מוגדרים שבתוכו מצרפת תכשיט/סיכה המתפקדים כסוג של מיכל; שלעיתים ממלא תפקיד של תומך, תותב או קביים. המפגש בין המתכת לנבט ריתק אותה; לפעמים המתכת עוטפת, מערסלת את התכשיט, לפעמים היא דוקרת אותו. הגבולות מטושטשים ולא ברור תמיד מי תומך במי. היא קוראת לזה "לגדל תכשיט".

'פרויקט צמיחה'  IN PROCESS הוא חיבור בין שתי מערכות. האחת מתוכננת מאד. מדוייקת. מעשה ידי אדם. זהו ה-IN. והשנייה, ה-PROCESS, היא מעשה הטבע. החיבור למעגל הוא חיבור למחזוריות של מעגלי חיים. צ'למינסקי פועלת ביצירה זו כאמנית מתוך ניסיון הרחבה של הבלתי ניתן לשליטה שמקורו בטבע.

דניה צ'למינסקי  נולדה במקסיקו ועלתה ארצה ב 1970, חיה ויוצרת בת"א. היא בוגרת האוניברסיטה העברית במדעי החיים, למדה ב 'אמנית' המכללה לצורפות, עיצוב תכשיטים ב-GIA. ,  U.S.A ועיצוב לאמנויות הבמה בשנקר.

ב 1988 הקימה את Dania סטודיו לתכשיטים ברח' שנקין בתל-אביב. זכתה במקום הראשון בפרס אליס דה רוטשילד 2007, הציגה בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל. בימים אלו מוצגות יצירותיה במוזאון ארץ ישראל בתערוכה "חומרי הזמן, תכשיט ישראלי 7", ITAMI , 'Jewelry' , Japan , Beijing ,Jewelry Art Exhibition, China, SIERAAD 2015, Medical Pavillion, The Netherlands

*התערוכה מלווה בקטלוג. שיח גלריה: שבת 26.12 בשעה 12:00. נעילה: 2.01.2016.

מחיר הסיכות IN PROCESS כ"א 800 – 1200 ₪. ניתן לרכישה באתר האמנית: https://www.daniachelminsky.com/

פריסקופ- גלריה לעיצוב עכשווי / בן יהודה 176 ת"א / 03-5226815 / 050-7973079 / [email protected]

שעות פתיחה: ב'-ה' 11:00 עד 14:00, 17:00 עד 20:00 / ו'-ש' 11:00 עד 14:00

שעות פתיחת המוזיאון: ימים ב' וד': 10:00 – 16:00; ימים ג' ה' ושבת: 10:00 – 18:00

יום ו': 10:00 – 14:00, יום א': סגור.

ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן: ב': 10:00 – 16:00; ג' וה': 10:00 – 18:00.

כתיבת תגובה