חדשות השבוע בעולם הרכב

ישראל עוצרת לזכר הרוגי תאונות הדרכים ||| מבצעים ודגמים חדשים ||| ג'יפ חדש ואופנועים חדשים ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

ישראל עוצרת

ישראל עוצרת (צילום אור ירוק)

ישראל עוצרת (צילום אור ירוק)

"ישראל עוצרת" ב-1 לדצמבר לזכר 32,570 הרוגי תאונות הדרכים

ב-1 בדצמבר 2015, יום שלישי, מקיימת עמותת "אור ירוק" את "ישראל עוצרת"- יום זיכרון להרוגי תאונות הדרכים בכ-2500 מוקדים ברחבי הארץ. האירוע מתקיים פעם בשנה, ובו מבקשת עמותת "אור ירוק" להזכיר את 32,570 ההרוגים בכבישים מקום המדינה.

הטקס המרכזי ביום זה ייערך השנה בקרית החינוך "דרור" שבצומת דרור. בטקס יישא דברים  מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב ולאחר מכן ייצאו התלמידים למרוץ מיוחד למען המאבק בתאונות הדרכים. בכ-140 מוסדות חינוך נוספים, אשר נמצאים בפיקוח המנהל לחינוך ההתיישבותי, ישתתפו בארועי ישראל עוצרת ויקיימו טקסי זיכרון ומרוצים.

בנוסף, ייצאו אלפי מתנדבי עמותת "אור ירוק" להגביר את המודעות לתאונות דרכים בכ-2,500 מוקדים ברחבי הארץ, בכ-200 ערים וישובים. אחת הפעילויות שיבצעו המתנדבים היא החתמת העוברים והשבים על אמנת "חותמים לחיים", כאשר בחתימתם, מתחייבים התושבים לפעול באחריות כמשתמשי דרך, לנהוג באופן בטוח ואחראי ובכך לתרום למאבק בתאונות הדרכים. פעילות זו תתקיים בלמעלה מ-80 יישובים.

בנוסף, חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין יקדשו את זכר ההרוגים באמצעות הקמת פינות זיכרון בתוך בתי הספר אשר כוללים פוסטרים, כתבות, ותמונות בנושא בטיחות בדרכים. פעילות זו מתקיימת בעשרות תיכונים  בכ- 50 יישובים ברחבי הארץ.

פעילות נוספת תתקיים במעל 100 ארגונים ומקומות עבודה ב-50 ישובים ברחבי הארץ, ביניהם: בזק, פדקס, אוויס ועוד, בהם נערכות הרצאות ופעילויות שונות בנושאי בטיחות בדרכים.

תנועות הנוער לוקחות  גם הן חלק פעיל ומרכזי באירועי "ישראל עוצרת". ב- 185 שבטי תנועת "הצופים" ברחבי הארץ, נערכות  פעילויות להנצחת ההרוגים בתאונות הדרכים וטקסי זיכרון. גם תנועת ה"שומר הצעיר" מקיימת פעילות לזכר הרוגי תאונות הדרכים ב-54 קנים, תנועת "מכבי צעיר" ותנועת "נוער מכבי" מקיימת פעילות ייחודית זו במעל ל-30 סניפים.

פעילויות נוספות מתקיימות גם בכ-100, בתי ספר, בכ-40 ישובים, בהן תיערך פעילות כיתתית מיוחדת בנושא בטיחות בדרכים וכן יחולקו לילדים דפי פעילות מיוחדים ליום זה. גם ילדי הגנים בלמעלה מ- 70 יישובים ובכ- 1,700 מסגרות שונות (צהרונים, מעונות וגנים) ישתתפו בפעילות "ישראל עוצרת" ויקבלו דף פעילות מיוחד בנושא בטיחות בדרכים ומדבקות. פעילות זו נעשית במסגרת תכנית זה"ב בגן של עמותת אור ירוק בשיתוף עם תנועת ש.ל.מ והחברה למתנ"סים.

חדשות הרכב בעולם ובארץ

רנו: בדיקת חורף – חינם

רנו במבצע לחברי הוט ואשמורת. צילום יחצ חול (1) (Custom)מותג הרכב רנו – יוצא במבצע חורף ללקוחותיו ומזמין את בעלי רכבי רנו,  מכל הדגמים, לבדיקת חורף חינם ואפשרות לרכישת מגבים מקוריים בעלות של 50 ₪ בלבד. בסיום הבדיקה יקבל בעל הרכב מדבקה של איגוד המוסכים, המאשרת תקינות הרכב לנהיגת חורף. הבדיקה תיערך בכל אחד ממרכזי השירות של רנו הפזורים ברחבי הארץ.

המבצע לזמן מוגבל ותקף לכל דגמי רנו ויערך עד 1/1/16. בכפוף לתקנון – לפרטים 5501*

אפליקציית Baby Guard הזוכַה בגמר תחרות פיתוח האפליקציות לרכב של יונדאי

כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל מכריזה על Baby Guard כזוכה בגמר לפיתוח אפליקציות ליזמים צעירים, מפתחי אנדרואיד וסטארט-אפיסטים. למקום השני הגיעה אפליקציית Kimchi Hot News אשר זכו ב – 30 אלף ₪. למקום השלישי  הגיעו 2 אפליקציות  Green Wave ו- On the Way  אשר זכו ב- 15 אלף ₪ כל אחד.

Baby Guard הינה אפליקציה המסייעת למניעת שכחה של ילדים ברכב. מקרים רבים של שכחת ילדים ברכב עד כדי אובדן חיים, הביאו לצורך בפיתוח אפליקציה מצילת חיים כמו זו. הייחוד שבאפליקציה הוא בעצם היותה משולבת במערכות הרכב ולא בפתרונות הפועלים לאחר יציאת הנהג מהרכב. מעבר לכך, ילדים רבים נפגעים בתאונות מאחר ואינם חגורים במושב הבטיחות, האפליקציה נותנת התראה גם לעניין זה.

הזוכים בתחרות האפליקציות של יונדאי (צילום יח"צ)

הזוכים בתחרות האפליקציות של יונדאי (צילום יח"צ)

המערכת מורכבת משני חלקים; מערכת חישה מתוחכמת שמותקנת במושב הבטיחות ומתקשרת עם מערכת השמע ברכב ואפליקציה המותקנת במערכת השמע ואחראית לניהול מערכת ההתראות ולממשק המשתמש.

האפליקציה מופעלת באופן אוטומטי עם הדלקת הרכב. ברגע הפעלת מערכת השמע האפליקציה מתקשרת עם הכסא ומקבלת מידע לגבי הימצאו של ילד בכיסא ומצב חגורת הבטיחות. עם תחילת הנסיעה במקרה שהילד אינו חגור כהלכה בכיסאו תשמיע המערכת התראה קולית בצרוף הודעה על מסך המערכת שהילד אינו חגור. בעת כיבוי הרכב תתריע המערכת מיד על נוכחות של ילד בכיסא – התראה ויזואלית האם כך? וקולית. לאחר כיבוי מוחלט של המערכת יופעל זמזם שמותקן בכסא עד שהילד יוצָא מהרכב. האפליקציה פותחה ע"י אייל עידו וערד סרוסי וגיא וגנר.

חבר השופטים בראשותו של דוידי פיאמנטה, כלל את מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, Hwayoung Oh מנהל בקבוצת Hyundai Venture Investment,  Jaemin Park מנהל בצוות שיווק צעירים של יונדאי, J.T. Park מנהל המכירות של יונדאי במזרח התיכון ואפריקה, Jihoon An מנהל השיווק של יונדאי במזרח התיכון ואפריקה, אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית חממת נילסן אינובייט, אור עופר שותף, מייסד ומנכ"ל SimilarWeb, שחר בר דוד, מייסד ומנכ״ל חברת ״שרוטונים״, גילי פריאנטה מנהל חטיבת יונדאי בקבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל ונירית אליוביץ, מנהלת חטיבת השיווק בקבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל ובליווי מקצועי של עמרי ארגמן, מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Moblin.

מנימוקי השופטים: "הבחירה במקום הראשון באפליקציית Baby Guard נובעת בין היתר מעצם היותה משולבת במערכות הרכב ולא בפתרונות הפועלים לאחר יציאת הנהג מהרכב. מקרים רבים של שכחת ילדים ברכב עד כדי אובדן חיים, הביאו לצורך בפיתוח אפליקציה כזו. בשילוב הערכים של יונדאי של משפחתיות, הגנה על הנוסעים וחווית שימוש בטוחה נבחרה האפליקציה במקום הראשון".

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "האפליקציות שפותחו הינן אפליקציות ראשונות וייחודיות בענף הרכב המקוון וישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה מקיימת יונדאי העולמית תחרות כזו. היזמים הישראלים הפגינו מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסא בכל הקשור למערכת ה – connected car, והצליחו לייצר אפליקציות פורצות דרך לטובת הנהג והנוסעים ברכב המאפשרות להפוך את הנהיגה ברכב לבטוחה וחווייתית יותר.

בעתיד תשמש המערכת גם כפלטפורמה ליישומים נוספים שישתלבו וישדרגו באופן משמעותי את חווית השימוש של הנהג והנוסעים ברכב", הוסיף פיאמנטה.

בנוסף זכו:

  • Kimchi Hot News מחברת בין הצורך של הקהל הישראלי להישאר מעודכן כל הזמן לבין הזמן שהם מבלים ברכב.
  • Green Wave  כשמה כן היא, מסייעת לנהגים "לתפוס גל ירוק". האפליקציה תורמת לנהיגה רגועה, שקטה ובטוחה יותר. האפליקציה ממליצה לנהג על המהירות המרבית המומלצת כך שיעבור באור ירוק את הרמזורים.
  • On the Way הינה אפליקציה שנועדה להפוך נסיעה משפחתית לזמן איכות משפחתי. האפליקציה מזהה את מיקום הרכב ושולפת מידע רלוונטי אותו תקריא לנוסעים. באפליקציה מספר אפשרויות;  הקראה מבוססת מיקום – מקריא את הטקסט לפי המיקום של הרכב, משתנה בהתאם לנסיעה. הקראה לפי נושאים – פותח את כל הערים האופציונליות בארץ, לאחר בחירה של עיר, האפליקציה מקריאה את הטקסט על אותה העיר.

האפליקציות פותחו בחממה שהוקמה עבורם בכלמוביל שהכילה את האמצעים הדרושים לפיתוח האפליקציה – מערכות פתוחות לתכנות, רכבי הדגמה לבחינת המערכות ועוד. הצוותים קיבלו ליווי טכנולוגי צמוד מחברת מובייל גרופ, חברה מובילה בתחום ה- .Embedded

ה- Connected Carשהציגה כלמוביל יבואנית יונדאי הינה הראשונה בישראל אשר כוללת מערכת מקוונת באמצעות מודם סלולארי אינטגרלי המספק חיבור נתונים (Data)  שהופך את המכוניות שלנו למכוניות "מחוברות".

מדובר במערכת  המאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם על מנת שיוכלו לגלוש. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח, ניווט עם מערכת WAZE , סלופארק, פנגו, רדיו Nobex אינטרנטי ומסכי עזרה אינטרנטיים של יונדאי שמציגים רשימה של אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין שבלחיצת כפתור ניתן לנווט או להתקשר אליהם. כמו כן ספר הרכב מופיע בצורה דיגיטלית על המסך.

ירוק

Zero Motorcycles חושפת את קו האופנועים החשמליים לשנת 2016

אחרי ששברה שיאי מכירות בשנת 2015, מציגה החברה מקליפורניה שני דגמים נוספים ומרחיבה את היצע הדגמים למגוון רחב יותר של רוכבים. נוסף לשני הדגמים החדשים הציגה החברה עיצוב מנוע חדשני, טעינה מהירה יותר וסוללות בעלות תרכובת כימית חדשה שמספקות את היעילות הגבוהה ביותר בשוק כיום. למרות השדרוגים והביצועים המשופרים, Zero מצליחה לשמור על עלות רכישה נמוכה מאוד לדגמי האופנועים שלה.

ZERO דגם 2016 בשטח (צילום יח"צ חו"ל)

ZERO דגם 2016 בשטח (צילום יח"צ חו"ל)

ההכרזה על דגמי 2016 התחילה בהיכרות של שני אופנועים חדשים, מה שמגדיל את היצע הדגמים של Zero  לשישה דגמים שונים. הראשון שבהם הוא ה – Zero FXS – סופרמוטו חשמלי מרגש שמבטיח להפוך רחובות רגילים לגן שעשועים אורבני. ה – Zero FXS מספק מומנט אימתני של 9.7 קג"מ, שוקל פחות מ-140 ק"ג ומתגאה ברכיבים ש"נתפרו" במיוחד כדי לספק שליטה ותגובה יוצאות דופן ברחובות האורבניים. חובבי האדוונצ'ר ישמחו לגלות את ה-Zero DSR החדש. עם מומנט של 14.66 קג"מ, האופנוע הדו-שימושי החדש של Zero זריז מאוד על האספלט ומראה יכולות מרשימות בשבילים ודרכי עפר.

Zero ממשיכה להוביל את הטכנולוגיות החדשניות ביותר בעולם האופנועים החשמליים באמצעות מנועי ה-Z-Force PowerTrain. המנועים החדשים מפיקים כוח באופן יעיל יותר, מתקררים מהר יותר ועמידים יותר בטמפרטורות גבוהות, מה שמתורגם לביצועים טובים משמעותית ברכיבות אגרסיביות ומהירות גבוהה שנשמרת טוב לאורך זמן. את האנרגיה מספקות סוללות ליתיום-יון Z-Force של Zero, הסוללות המתקדמות ביותר בתעשיית התחבורה החשמלית. השדרוגים האחרונים בטכנולוגיית הסוללות מאפשרים להגיע לטווח מדהים של מעל 310 ק"מ ברכיבה עירונית, ועד 160 ק"מ ברכיבה בינעירונית במהירות שיוט של 110 קמ"ש.

חברת אופנועי Zero ממשיכה להיות אמת המידה בביצועים, במבחר ובטווח. ככל שהחדשנות מאפשרת לאופנועים להגיע רחוק יותר ומהר יותר, כך הם גם הופכים להיות פשוטים יותר לתחזוקה.

בשנת 2013 חברת חשמל אוטו לי בע"מ (Auto Electric) השיקה בבלעדיות את מותג אופנועי Zero בישראל וכבר ב-2014 החלו להימכר האופנועים החשמליים בשוק הישראלי. Auto Electric, חברה בעלת ניסיון רב בתחום הרכבים החשמליים, הינה היבואן הבלעדי של אופנועי Zero, OSET ו-Energica לישראל. החברה פועלת ימים כלילות כדי להביא את הבשורה החשמלית לישראל תוך תמיכה ממשלתית בתחבורה ירוקה.

ניתן להגיע ולהתרשם משלל הדגמים באולם התצוגה הראשי, רח' צור 10, צור יגאל.

טלפון: 073-737-1688

בטיחות בדרכים

עליה של 50% במספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2014

לקראת יום הילד הבינלאומי שחל ב-20 לנובמבר, חושפת עמותת אור ירוק את הנתונים המדאיגים אשר מציבים את מדינת ישראל בראש המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים.

בשנת 2014 נפצעו 1,786 ילדים בתאונות דרכים בערים, מתוכם 162 ילדים נפצעו באורח קשה.

על פי הנתונים בעשור האחרון (2005-2014) נהרגו 214 ילדים בתאונות דרכים בערים ונפגעו מעל 21 אלף ילדים. כאשר מתחילת שנת 2015 נהרגו 15 ילדים בתאונות דרכים בערים ונפגעו 1,300 ילדים.

התפלגות הנפגעים בקרב ילדים בשנת 2014, עפ"י ערים

  • ירושלים- נפגעו 150 ילדים, מתוכם אחד נהרג.
  • תל אביב, נפגעו 95 ילדים, שניים מתוכם נהרגו.
  • חיפה  נפגעו 92 ילדים.
  • טבריה נפגעו 72 ילדים.
  • בני ברק נפגעו 58 ילדים, מתוכם אחד נהרג.
  • נתניה נפגעו 54 ילדים.
  • באר שבע נפגעו 51 ילדים.
  • חולון נפגעו 48 ילדים.
  • ראשון לציון נפגעו 44 ילדים.
  • פתח תקוה נפגעו 42 ילדים.

אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם.

ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זוית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק האמיתי. פתרון יעיל הוא בהצבת פסי האטה בסביבת בתי הספר, הפארקים ומתנס"ים, שיאט את מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.

קרוב למחצית מבני הנוער מודים – אנחנו נוהגים גם בלי רישיון

סקר חדש של עמותת "אור ירוק" שנערך על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה חושף, כי קרוב למחצית  מבני נוער בגילאים 17-18, נוהגים ללא רישיון.

מהסקר עולה כי: 42% מבני הנוער הודו כי על אף שאין להם רישיון נהיגה, הם נוהגים ו-33% מהנערים דיווחו, כי הם מכירים בני נוער שנוהגים ללא רישיון. לשם השוואה בשנת 2012 אחד מכל ארבעה נערים (27%) הודה כי הוא נוהג ללא רישיון, עליה של 65% בהשוואה לנתוני הסקר הנוכחי של שנת 2015.

שנת 2015 טרם הסתיימה, אך כבר נרשמה עליה במספר הנהגים הצעירים (עד גיל 24) המעורבים בתאונות דרכים קטלניות (תאונה עם הרוג אחד לפחות) ביחס לכל שנת 2014. 81 נהגים צעירים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות מתחילת שנת 2015 (עד ל-15 בנובמבר) לעומת 77 נהגים צעירים שהיו מעורבים בכל שנת 2014 בתאונות דרכים קטלניות.

הבשורות הטובות הן שכ-90% מבני הנוער דיווחו כי הם מקפידים לחגור חגורות בטיחות בנסיעה.

משפט וחוק

נהג שהתנגש בכלי רכב שעמד ללא אורות, בכביש חשוך, ביום גשום זוכה מאשמה

דיון סוער התפתח בבית המשפט לתעבורה בירושלים, לאחר שהמשטרה התעקשה להגיש כתב אישום נגד נהג, שהיה מעורב בתאונה עם נפגעים, תאונה שהתרחשה בכביש חשוך בהרי ירושלים, בגשם ובערפל, בין הנהג הפוגע לבין שני כלי רכב שעמדו בנתיב נסיעתו, ללא אורות מהבהבים וללא משולש אזהרה.

עו"ד חנה דוד, שייצגה את הנהג הפוגע, מחתה נמרצות על עצם העמדת הנהג לדין כשנתיים וחצי לאחר הארוע, וטענה שהתאונה הייתה בלתי נמנעת.

תאונת דרכים (צילום דני בר)

תאונת דרכים (צילום דני בר)

בוחן התנועה, שמסקנות חקירתו גרמו להגשת כתב האישום נגד הנהג – התקשה להביא תימוכין לגרסתו. דיסק התמונות אותן צילם בשחזור התאונה – אבד, התמונות מליל התאונה היו מטושטשות עקב תנאי הראות הקשים, ובחקירתו כלל לא ידע לומר האם התאונה התרחשה בעליה בכביש, או בירידה. כמו כן, הפריז הבוחן בתנאי הראות שעמדו לרשות הנהג הפוגע – וחזר בו בדיון.

בויכוח שהתפתח בין עו"ד חנה דוד שייצגה את הנאשם, לבין בוחן התנועה – הגדיל בוחן התנועה וטען, שעל הנהג היה לנסוע במרכז הכביש, ולא בימינו. עו"ד דוד הצביעה על כך שאמירה זו נוגדת באופן חמור את חוקי התנועה המקדשים את השמירה על הימין בכל מזג אויר ובוודאי כאשר הראות לקויה.

כבוד השופטת שרית זוכובצקי-אורי מבית המשפט לתעבורה בירושלים, קיבלה את כלל טיעוניה של עו"ד דוד, וקבעה כי יש לבחון בכל תאונה את השאלה האם פעולת הנהג הייתה כשל הנהג הסביר, או שמא הוא התרשל. לדברי השופטת, הנהג הסביר היה מתקשה בתנאים הנתונים למנוע את התאונה.

בהחלטתה, זיכתה השופטת זוכובצקי-אורי את הנהג הפוגע מכל אשמה, ונזפה בנהג שרכבו נפגע בתאונה, תוך שהיא קובעת כי  נהג הרכב המעורב בתאונה התרשל קשות, מעצם כך שלא הניח משולש אזהרה לפני רכבו, ולא הפעיל אורות מהבהבים תוך שהוא מעמיד את רכבו על נתיב תנועה חשוך ביום גשום.

לפני כשלוש שנים, בלילה גשום, נהג תושב כוכב השחר, מירושלים לביתו בכביש 458. לדבריו, תנאי הראות בכביש היו קשים, ולוו בגשם ובערפל. לפתע, הבחין הנהג ברכב העומד על נתיב התנועה שלו, ללא אורות – ולחץ בכוח על הבלמים. אך פעולתו זו לא מנעה את התאונה, והוא  דחף  את כלי הרכב  – כתוצאה מפעולה זו נמחצו רגליו של נוסעמאחת המכוניות,שעמד בין הרכב הנדחף לרכב נוסף שניסה להניע אותו והיושבים ברכב נפגעו גם הם.

בוחן תנועה שחקר את התאונה, קבע שהנהג הפוגע התרשל, "כאשר סטה עם רכבו בחדות ימינה והתנגש ברכב פרטי שחנה בצד הדרך עם וינקרים דולקים". כתוצאה ממסקנותיו של בוחן התנועה, הוחלט במשטרה להגיש נגד הנהג כתב אישום.

הנהג הואשם בכך שנהג במהירות בלתי סבירה, בכך שסטה מנתיב הנסיעה, וכן בגרימת חבלה של ממש, בנהיגה בקלות ראש ובהתנהגות הגורמת נזק.

בצר לו, פנה הנהג לעו"ד חנה דוד, שוטרת תנועה לשעבר, העוסקת רבות בהגנה על נהגים מכתבי אישום המוגשים נגדם.

לדברי עו"ד חנה דוד, תיאור הבוחן את התאונה לוקה מאד בחסר, מפני שהרכבים עמדו על נתיב התנועה, ולא לצידו, לא הפעילו כלל אורות אזהרה, ולא הניחו משולש אזהרה לפני מכוניתם כדי להזהיר את המכוניות הנעות בכביש.

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום לתעבורה בירושלים, כפר הנהג בכל ההאשמות נגדו .

הנאשם חשש כי מדובר בנסיון חטיפה

בדיון העיד אחד המעורבים בתאונה כי ניגש לסייע לרכב הראשון בהתנעת רכבו, ובעודם עומדים מחוץ לרכביהם, התנגש הנאשם באחד הרכבים, ופגע בנוסע של הרכב הראשון שביקש עזרה.

הנאשם מצדו העיד, כי באותו לילה נסע מעבודתו שבירושלים לכיוון ביתו בכוכב השחר, דרך שאותה הוא עושה מזה כ-35 שנים. הוא העיד כי היה זה בשעת חשיכה, בתנאי מזג אוויר קשים, עם גשמים ללא הפסקה וראות לקויה ביותר. הנאשם העיד, כי עקב התנאים הקשים, נהג בדריכות ובעירנות לכל אורך הדרך. עוד ציין, כי נסע במהירות המותרת בחוק – בין 60-70 קמ"ש. כשהתקרב למקום בו עמדו כלי הרכב, הבחין לדבריו באור קלוש ביותר, ובלם מיד. לאחר מכן התנגש ברכב שעמד שם, בנתיב הנסיעה שלו.

לפני מספר ימים קיבלה השופטת שרית זוכובצקי-אורי, מבית משפט השלום לתעבורה בירושלים, את טיעוני עו"ד דוד, והחליטה לזכות את הנאשם מכל אשמה. "לאחר בחינת העדויות, אני סבורה כי אין ראיה חד משמעית לכך שאורות הרכבים החונים דלקו, למעט עדותו של נהג רכב השני אשר לו אינטרס מובהק בהרשעה", קבעה השופטת בהחלטתה. "בנוסף, לא היתה מחלוקת כי לא הוצב מאחורי כלי הרכב משולש מחזיר אור".

עוד קבעה השופטת, כי הבוחן לא בדק את השפעות הגשם החזק שירד, ואת העובדה שמדובר בנסיעה בעלייה, דבר המשפיע על שדה הראייה של הנאשם. "משכך, לא ניתן לקבוע במידת הוודאות הנדרשת מה היה שדה הראייה של הנאשם בזמן התאונה", פסקה השופטת.

"בהיעדר ראיות עובדתיות חד משמעיות אניח לטובת הנאשם כי בלם, וסטה קלות ימינה ברגע שהבחין בכלי הרכב שעמדו לפניו".

השופטת גם קיבלה את טענת עו"ד דוד, לפיה לא רק שאין לראות בנהיגה בימין הדרך בצמוד לשוליים רשלנות, אלא זוהי אף חובה חוקית.

"לא הוכחה כל רשלנות במהירות שבה נסע הנאשם", ציינה השופטת. "על הנאשם אכן לצפות סכנות בדרכו, ובכלל זה רשלנות של נהגים אחרים, בשעת לילה מאוחרת ובמזג אוויר קשה. השאלה היא האם הנהג הסביר – אדם מן היישוב – היה נוהג אחרת בנסיבות העניין, ומצליח למנוע את התאונה".

לאחר בחינת הראיות, מסקנתה של השופטת היתה כי במקרה הנדון, האדם הסביר לא יכול היה לנהוג אחרת כדי למנוע את התאונה. "לפיכך, אין לקבוע כי הנאשם התרשל בתגובתו לאירוע", פסקה.

אך השופטת לא רק שזיכתה את הנאשם מכל אשמה, אלא הוסיפה ומתחה ביקורת על התנהגות נהגי כלי הרכב המעורב בתאונה: "העמדת רכב בחשיכת הליל, במזג אוויר סוער ללא אורות, וחמור מכך – בתוך הנתיב וללא משולש אזהרה המתריע מפניו כדין – הינה בבחינת רשלנות של ממש", קבעה השופטת.

מה חדש ומבצעי מכירות

חדש: ג'יפ צ'ירוקי ספורט ובהנעת 4X2 ובמחיר 217,900 שקלים

ג'יפ צ'ירוקי (צילום יח"צ חו"ל)

ג'יפ צ'ירוקי (צילום יח"צ חו"ל)

קבוצת "מכשירי תנועה" יבואנית מותג JEEP בישראל החלה בימים אלו בשיווק ג'יפ צ'ירוקי חדש ברמת גימור ספורט SPORT . הדגם מצויד במנוע 2,400 סמ"ק ותיבת הילוכים בעלת 9 מהירויות. הנעת הרכב הינה 2×4.

הרכב מצויד בגג שמש פנוראמי, בקרת אקלים ומערכת מדיה UCONNECT עם מסך בגודל 5". הרכבים הראשונים הגיעו לארץ ויימסרו ללקוחות בימים הקרובים. דגם זה מצטרף למשפחת הצ'ירוקי עם רמות הגימור LONGITUDE, TRAILHAWK ו-LIMITED.

טווח המחירים 217,900 – 319,900 ₪ .

Honda Black Friday

הונדה אופנועים מזמינה לסוף שבוע של הנחות ומבצעים אטרקטיביים במיוחד

הונדה אופנועים מזמינה לאירוע Honda Black Friday – סוף שבוע של מבצעי מכירות במהלכו יוצעו הטבות משמעותיות במיוחד וחד פעמיות על מגוון דגמים  של הונדה אופנועים.

כך למשל, במהלך Honda Black Friday, יוצעו:

  • הונדה CBR1000RAD בהנחה של 10,000 ₪ ובמחיר מבצע של 119,900 (במקום 129,900 ₪).
  • הונדה CB500XA בהנחה של 4,000 ₪ ובמחיר מבצע של 47,900 (במקום 51,900 ₪).
  • הונדה NC750XA בהנחה של 5,000 ₪ ובמחיר מבצע של 59,900 (במקום 64,900 ₪).
  • הונדה VFR1200X בהנחה של 10,000 ₪ ובמחיר מבצע של 129,900 (במקום 139,900 ₪).

אירוע Honda Black Friday יתקיים בסוף השבוע הקרוב, ימים חמישי-שישי 26-27.11.15 בכל סניפי הונדה אופנועים ברחבי הארץ.

לסיום: סרטי השבוע

ככה יראה שיעור נהיגה….2016

החלקה על הכביש לא יכולה להסתיים בטוב

נהג מונית אלים….בהונג-קונג

גם בסידני יש נהגי אוטובוס אלימים

עוד סיבה למה מצלמות חשובות בצמתי דרכים

ככה נראית תאונת שרשרת ממצלמת דשבורד

הוספת תגובה