אפליקציות חדשות לרכב ||| השקות ומבצעי מכירות לחודש אוקטובר ||| קיה ספוטג' עושה מהפכה ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<
שיא מכירות
קיה ספורטאג' בשיא מכירות
סיכום מכירות כלי רכב ל-10 החודשים של שנת 2015 מציב את קיה כמותג הרכב מספר אחד אחרי שנים אחדות בהן החברה האחות מדרום קוריאה, יונדאי, שלטה במקום ראשון. עד כה נמכרו 223,950 מכוניות שזה גידול של 6.8% לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
קטגורית רכבי הכבישטח (SUV) היא הכוכב העולה עם 36,768 מכוניות וגידול של 45% לעומת אשתקד.
קיה, מותג הרכב הדרום קוריאני, הפך למוביל במכירות הרבה תודות לדגם הספורטאג' – חביב הקהל. מתוך מעל ל-10,000 רכבי SUV של קיה, יותר מ-9,600 הם מדגם ספורטאג'.
גם מרכבי יוקרה כמו פורשה, מתוך 50 כלי רכב שנמכרו ב-10 החודשים הראשונים של השנה, 30 היו SUV.
ארועים
מועדון החמש יורד לאילת
ביום חמישי, ה-12 בנובמבר 2015, יקיים מועדון החמש את המסע המסורתי לאילת. זהו מסע ההצדעה השנתי הרביעי של מועדון רכבי האספנות והשנה הוא יהיה גדול מכל קודמיו וישתתפו בו כ-100 רכבי אספנות בני 30 עד 70 שנה ובהם כ-200 חברי המועדון ובנות/בני זוגם.
ביום חמישי בשעה 10:30 בבוקר, יצאו 3 שיירות (בנות כ-30 מכוניות כל אחת) ממתחם תחנת הדלק בצומת בית קמה, לכיוון אילת, במסע הצדעה לדרום שיעבור בתחנות ובערים שונות לאורך הדרך, כהצדעה לתושבי הדרום. לשיירה יתלוו רכבי לוגיסטיקה ומשאית גרר צמודה למקרה של תקלות ברכבי האספנות שמשתתפים במסע, שחלקם כבר עובר את גיל 60 שנה.
בדרכו לאילת יתארח המועדון על כל 100 מכוניות האספנות, בבסיס חיל האוויר אי שם, כאשר כל המכוניות יועמדו בשורה ליד מטוסי חיל האויר ומשתתפי המסע יקבלו הסבר על מטוסי חיל האוויר המצויים בבסיס זה ותפקידם בסיוע לשמירת ביטחון מדינת ישראל. ייערך צילום היסטורי של מטוסי ההווה עם מכוניות העבר.
השיירות צפויות להגיע לאילת בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום חמישי, להיאסף לשיירה אחת גדולה מייד לאחר נקודת ביקורת המכס בכניסה לעיר אילת ולהיכנס לעיר במצעד מרשים של כ-100 מכוניות.
מלון "הילטון מלכת שבא" מארח את המועדון השנה והנהלת המלון הכינה לחבריו כ-100 מקומות חניה מקורים ומוצלים מהשמש האילתית.
מסע הצדעה – רונדו 13.11.15: ביום שישי, ה-13 בנובמבר, יתקיים באילת "רונדו" – מסע הצדעה של מועדון החמש לתושבי וילדי העיר אילת. המסע, בהשתתפות כ-20 מכוניות יעבור, בליווי המשטרה, בנקודות מפתח שונות בעיר. הרונדו – מסע ההצדעה יהיה בסימן תמיכה בילדים בעלי מוגבלויות וילדים אלה יצורפו לרכבי הרונדו וישתתפו באופן פעיל במסע ההצדעה לאורך ולרוחב רחובות אילת, בליווי משטרת אילת.
תצוגת מכוניות אספנות 13.11.15: בזמן קיום הרונדו, יגיעו שאר 70-75 מכוניות האספנות של המועדון לרחבת התצוגה שלפני קניון "מול הים" וייערכו לתצוגה לכבוד תושבי ואורחי העיר אילת. מייד בסיום הרונדו, יצטרפו 20 מכוניות הרונדו, עם הילדים, לתצוגה ושם ייפתח אירוע התצוגה הגדול, בטקס בהשתתפות ראש העיר אילת ונכבדי העיר.
ערב מועדון החמש 13.11.15: בשישי בערב, תיערך "קבלת שבת" חגיגית ואירוע חגיגי וחברתי בהשתתפות כל חברי המועדון ובנות/בני זוגם, באולם האירועים של מלון "הילטון מלכת שבא".
בשבת בבוקר, ה-14 בנובמבר, בשעה 10:00 לערך, תצא שיירת מכוניות האספנות בדרכה חזרה לכיוון צפון.
מכוניות חדשות
חדש: קיה קרניבל החדש בישראל במחיר 218,900 שקלים
הקרניבל החדש, רכב עם 8 נוסעים ומנוע בנזין 3.3 ליטר בשילוב תיבת הילוכים בת שש מהירויות. הקרניבל החדש הוא שחקן חדש בקבוצת ה-MPV, המציע פאר ותחכום רבים יותר וכוח רב יותר מאשר הדגם היוצא, ומעניק מקום ל- 8 נוסעים.
הדגם החדש נהנה מקיבולת פנימית גדולה במיוחד, עם בסיס גלגלים ארוך ומגוון מאפיינים שתוכננו בחוכמה כדי להבטיח ניצול יעיל וגמיש יותר של המרחב עבור כל יושבי הרכב.
מושב נהג עם כוונון חשמלי ל-8 כיוונים מצויד, כולל כוונון לארבעה כיוונים של התמיכה בגב התחתון. שורת מושבים אחורית המתפצלת ומתקפלת ביחס 60:40, ניתנת לקיפול למצב שטוח לחלוטין כדי לקבל אזור מטען גדול. המושבים ה"נעמדים" החדשניים של קיה, מאפשרים לכרית המושב להתקפל לפנים ולשאר המושב להחליק לפנים ו"לעמוד זקוף", וכך להקל על הגישה לשורת המושבים השלישית.
היצע מקומות האחסון הנוספים בתא הנוסעים הוא נדיב במיוחד, עם אזור מטען גדול מתחת למשענת היד הקדמית המסוגל להכיל פריטים בגודל של מחשב נייד. לנוסע הקדמי יש גישה לשני תאי כפפות.
אזור המטען גדל ב-77 ליטר ל-960 ליטר (SAE) מאחורי שורת המושבים השלישית. הוא גדל ל-2,220 ליטר מאחורי השורה השנייה ול-4,022 ליטר כשכל המושבים האחוריים מקופלים. למרות קו הגג הנמוך יותר, צורתה של הדלת האחורית מאפשרת גם פתח העמסה גבוה יותר באזור המטען.
קיה קרניבל החדש עם מנוע בנזין GDI 3,342 סמ"ק (הזרקת דלק ישירה) תוכנן מחדש לקבלת ביצועים וחיסכון מעולים בשילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 6 הילוכים מבטיחים העברה חלקה של הכוח ונהיגה רגועה. המנועI מפיק 276 כ"ס.
הקרניבל מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. הנהגים יכולים לעבור למצב החלפה ידנית לקבלת שליטה טובה עוד יותר במאפייני הניהוג. הקרניבל מצויד גם במתג מצבי נהיגה drive mode switch. כשהוא מופעל הוא מווסת באופן אוטומטי את הספק המנוע ומתכנת מחדש במידת הצורך את נקודות החלפת ההילוכים.
- המהירות המרבית עפ"י היצרן היא 190 קמ"ש.
- תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) עפ"י נתוני היצרן היא 7.4 שניות.
- צריכת דלק (ליטר/100 ק"מ) עפ"י נתוני יצרן היא משולבת 11.2 ( 9 ק"מ לליטר ).
- קבוצת זיהום אויר מקומית 15 (אדום לוהט)
- מחיר 218,900 שקלים
חדשות הרכב בעולם ובארץ
מהפכה בעולם הרכב: POWER BAG
תשכחו לרגע מהכבלים ומההמתנה בצד הדרך לרכב הבא שיועיל בטובו לעצור ולעזור. מי לא שאל פעם את השאלה :"יש לך כבלים" והתפלל לתשובה חיובית? בפעם הבאה שתתקעו עם הרכב התשובה לכך תהיה עמוק בתוך תא המטען. שלך. חברת We Trade משיקה לראשונה בישראל את Power bag – ערכת התנעה עצמאית לרכב שמתחברת למצבר ומתניעה את הרכב בקלות, בנוחות וללא צורך בכבלים!
הערכה ידידותית למשתמש ומאפשרת חיבור כבלים לסוללה הניידת וממנה למצבר הרכב. הסוללה יכולה להיטען בקביעות בשקע בתא המטען או לחילופין ניתן להטעינה אחת לחודשיים בשקע המצת של הרכב או בשקע החשמל בבית. הסוללה מוגנת מפני טעינת יתר ולכן משך ההטענה הרציף אינו מוגבל. הכבלים בטוחים, אינם חשופים, אלא מגיעים עם אמצעי מיגון מפני קטביות הפוכה, פיוז למניעת קצר וכו'. הסוללה משמשת גם כפנס והבהוב מצוקה. ערכת Power bag מתאימה לכל סוגי הרכב החל מרכב פרטי ועד משאית ואוטובוס. תווי התקן של הערכה: CE אירופאי, FCC אמריקאי ו-ROHS תקן בטיחות גלובלי. כל מוצר עובר בדיקת איכות קפדנית של היצרן ובדיקת איכות רנדומלית של We Trad. Power bag היא ערכת ההתנעה היחידה בישראל בעלת תו תקן אמריקאי, אירופאי וגלובלי.
הערכה מכילה סוללה נטענת בנפח mAh12,000, כבלים להתנעת מצבר, כבלים להתנעת סלולר ומטען לרכב. משך הטענת הסוללה: 3 שעות.
מחיר רגיל: 400 ₪, מחיר השקה עד סוף 2015: 300 ש"ח
Power bag extra: ערכה זו היא הגרסה המשוכללת והיא מכילה סוללה נטענת בנפח mAh16,500, כבלים להתנעת מצבר, כבלים להתנעת סלולר, מטען לרכב, קומפרסור ו-8 מתאמים שונים להטענת מחשבים ניידים. משך הטענת הסוללה: 5 שעות.
מחיר רגיל: 600 ₪, מחיר השקה עד סוף 2015: 500 ₪
את המוצרים ניתן לרכוש באתר האינטרנט wmobile או בטלפון: 08-9725000
בטיחות בדרכים
נהג משאית דרס אישה וחב' הביטוח טענה שלא מגיע פיצוי כי "זו תאונה במתכוון"
תושבת תל אביב וסטודנטית לרפואה משלימה, כבת 45, המתינה בתחנת אוטובוס ברחוב הרצל שבעכו, כשאל תוך התחנה דהרה משאית הנהוגה בידי ד'. נהג המשאית סטה מנתיבו ואז פגע בעוצמה באישה ופצע אותה באופן אנוש.
האישה פונתה מחוסרת הכרה לבית החולים "נהריה", ומשם הועברה במסוק חירום לבית החולים רמב"ם בחיפה. ממצאי הבדיקות שנערכו לה העידו, כי היא סובלת, בין היתר, מדימום מוחי, וכן משברים בעמוד השדרה, בעצם הירך, בעצמות האגן ובשכמות.
האישה אושפזה תחילה במחלקה לטיפול נמרץ ובהמשך הועברה למחלקה האורתופדית. לאחר כחודשיים של אשפוז וניתוחים רבים, הועברה האישה באמבולנס לבית החולים לווינשטיין, לצורך שיקום במחלקת שיקום חבלות מוחיות.
גם לאחר שחרורה מהמסגרת השיקומית, המשיכה האישה בקבלת טיפול רפואי ומעקב. בנוסף, בעקבות החמרה בתופעות שהחלו לאחר התאונה, ובהן הפרעות ראייה, שמיעה, שגיאות כתיב ויקיצה מרובה בלילות עקב בהלה, הופנתה האישה לטיפול נפשי.
"היא הפכה לשבר כלי של ממש", טוען עו"ד דוד פייל, שהגיש בשמה לבית המשפט המחוזי תביעה לפיצויים נגד נהג המשאית וחברת הביטוח שלו "מנורה".
חברת הביטוח "מנורה" טענה מנגד, בניסיון להתחמק מתשלום פיצוי לאישה, כי דריסתה על ידי נהג המשאית הייתה תאונה במתכוון, ועל כן היא לא זכאית לפיצוי עפ"י חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
עו"ד פייל מסביר, כי אכן חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מחריג את כל מי שנפגע מתאונה במתכוון. כך למשל, במקרה בו התאונה אירעה כתוצאה מפיגוע חבלני, הנפגעים זכאים לפיצוי עפ"י חוק פיצוי לנפגעי איבה. אם הנפגעים נפגעו מאירוע דריסה פלילי, אזי הם זכאים לתבוע את הנהג בהליך אזרחי הנגרר מההליך הפלילי.
במסגרת התביעה עתר עו"ד פייל למינוי מומחים רפואיים בתחום האורתופדיה, הפסיכיאטריה, הנוירולוגיה והכירורגיה הפלסטית, וכן בתחום העיניים, א.א.ג, השיקום והתחום התעסוקתי, כדי שיחוו דעתם על נכותה.
חברת הביטוח מנורה התקשתה להוכיח כי התאונה נגרמה בשל כוונת הנהג.
לדברי עו"ד פייל, נוכח זאת הציעה חברת "מנורה" לאישה פשרה נדיבה של למעלה ממיליון שקלים, אשר התקבלה על ידה – ונחתמה כפסק דין על ידי בית המשפט.
כ- 50,000 רכבים בני יותר מ-20 נוסעים בכבישי ישראל
נכון לשנת 2014, כמעט 50 אלף רכבים (47,642) הנוסעים בכבישי ישראל, יוצרו לפני שנת 1994, כלומר, הם בני יותר מעשרים שנים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנסיעה בכלי רכב ישנים מסוכנת, לא רק בגלל זיהום האוויר שפוגע בבריאות הציבור אלא מערכות הבטיחות ברכבים אלו אינן אפקטיביות בסיוע במניעת תאונות דרכים.
על פי הנתונים, כחצי מליון כלי רכב (473,748), בני יותר מעשר שנים, נוסעים כיום בערי ישראל. הגיל הממוצע של כלי הרכב בישראל בשנת 2014 הרשומים בערים הוא 6.8, נתון זהה לאלו בשנים 2011-2013.
בשנת 2014 נעו על כבישי מדינת ישראל 1,793,965 כלי רכב פרטיים בערים, קרוב ל-60 אלף רכבים יותר לעומת 1,736,536 הרכבים שנעו בכבישים בשנת 2013. יחד עם זאת, מדובר על עלייה במספר הרכבים שנוספו לעומת השנים 2011-2012 ביניהן חלה עלייה קטנה יותר במספר הרכבים שנוספו, כ- 28 אלף בלבד.
מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2013 כלי רכב ישנים (13 שנה ומעלה) היו מעורבים ב-47% יותר בתאונות קטלניות מאשר חלקם במצבת כלי הרכב. כלי הרכב הישנים מהווים כ-17% במצבת כלי הרכב הכוללת אך מעורבים בכ-25% בתאונות קטלניות (תאונות עם הרוג אחד לפחות) – כלומר מעורבות גבוהה מאוד ביחס למספרם במצבת כלי הרכב.
הישובים בהם הרכבים הישנים ביותר
- בשנת 2014 היו בקלנסווה 4,963 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 11.1 שנים.
- בשנת 2014 היו ברהט 6,803 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 10.2 שנים.
- בשנת 2014 היו באום אל פאחם 11,588 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 10.1 שנים.
- בשנת 2014 היו בטייבה 10,565 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 10.1 שנים.
- בשנת 2014 היו בטמרה 8,060 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 10 שנים.
הישובים בהם הרכבים החדשים ביותר
- בשנת 2014 היו בבני ברק* 79,760 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 2.7 שנים
- בשנת 2014 היו בלוד* 39,412 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 4.1 שנים
- בשנת 2014 היו בכפר סבא* 48,652 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 4.8 שנים.
- בשנת 2014 היו בתל אביב* 214,013 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 4.9 שנים.
- בשנת 2014 היו ברמת השרון 18,553 כלי רכב, וגילם הממוצע עמד על 5.9 שנים.
הערה *: גיל הרכבים הממוצע בבני ברק, לוד, כפר סבא ותל אביב נמוך במיוחד (רכבים חדשים ביותר) לעומת שאר ערי ישראל, בשל חברות השכרת רכבים וליסינג באותן ערים. לכך יש השלכות על הגיל הממוצע של כלי הרכב בערים. הגיל הממוצע של ציי הרכב בחברות ההשכרה והליסינג הוא נמוך ולכן משפיע על הגיל הממוצע של כלי הרכב ביישוב בו החברה רשומה.
על פניו, מקובל בקרב אנשי המקצוע בארץ להתייחס למאפייני רכב כגורם משני בגרימת תאונת דרכים. עם זאת, הסיבה לכך היא כי בדוחות המשטרה נכתבת סיבת התאונה העיקרית שהיא לרוב עבירת תנועה כלשהי, בין היתר משום שלא נעשה מחקר על כלי הרכב בכל תאונה ותאונה.
בכדי להעלות את רמת הבטיחות ברכבים, יש לשאוף להצעיר את גיל הרכב. כלי הרכב החדישים מיוצרים על פי תקני בטיחות גבוהים יותר ומאובזרים באמצעי בטיחות טובים ויעילים יותר, כמו מערכת בקרת בלימה, כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ועוד, המהוות כיום סטנדרט במכוניות חדשות רבות. בנוסף, סובלים הרכבים הישנים מבלאי, בעיות תחזוקה וחלפים ואף אינם עברו מבחני ריסוק.
אחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב הינה תכנית הגריטה של משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה.
התכנית מאפשרת לבעלי כלי רכב ישנים, בני 20 שנה ומעלה, למסור את רכבם למגרשי הגריטה, תמורת 3000 שקלים. גריטת כלי הרכב מצמצת את הנזק מתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ומגדילה את חומרי הגלם של הרכב.
האם נהגים האשמים בתאונות קטלניות זכאים לפיצוי ?
חרף העובדה שחלק גדול מהתאונות נגרם מרשלנות הנהגים, מתברר כעת שרבים מהנהגים הפוגעים זכאים לפיצויים בעצמם – למרות שכאמור, התאונות הקטלניות אירעו באשמתם.
לדברי עו"ד ליטל ביבר-חייקין ממשרד ביבר-לקואה-חייקין בראש"לצ, העוסקת בתביעות נזיקין, תאונות דרכים, ביטוח לאומי וחברות הביטוח, מעורבות בתאונה קטלנית, גם מהצד הפוגע, אינה דבר של מה בכך, ורבים מהנהגים המעורבים בתאונות דרכים סובלים מפגיעה נפשית קשה כתוצאה מהתאונה, שאף יכולה להתפתח לנכות נפשית זמנית או קבועה.
לדבריה, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) אינו בוחן באשמת מי התאונה. למעשה, החוק מאפשר פיצוי לנפגעים בתאונה, מכוח ביטוח החובה של כלי הרכב המעורבים.
"כאשר אדם נפגע באופן ישיר בתאונת דרכים, גם אם זו נגרמה באשמתו הבלעדית, הוא יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו בתאונה, לרבות בגין נזקיו הנפשיים וזאת לפי חוק הפלת"ד" אומרת עו"ד ביבר-חייקין, "גם הנהג הפוגע אם נפגע יפוצה, וכמובן גם קורבנותיו".
לדבריה, אם הנהג סובל מנזק נפשי משמעותי עקב התאונה ובשל נוכחותו בה, הוא יהיה זכאי לפיצויים, אך זאת רק אם הוא מהווה קרוב משפחה מדרגה ראשונה של אחד הנפגעים, או לחלופין, במקרה בו הנזק הנפשי חובר אצלו לנזק גופני, אפילו מינימלי.
לדברי עו"ד ליטל ביבר-חייקין, את סוגיית הנהגים הפוגעים והנפגעים, יש לחלק לשניים:
- קבוצת הנהגים אשר נפגעו באופן ישיר בתאונה אשר נגרמה באשמתם, ונגרמו להם נזקי גוף עקב התאונה, כמו גם נזקים נפשיים.
- נהגים אשר לא נפגעו באופן ישיר בתאונת הדרכים, אך לנוכח מעורבותם בתאונה ותוצאותיה הקטלניות, נגרמה להם פגיעה נפשית קשה.
במקרה הראשון, בו הנהגים נפגעו באופן ישיר בתאונה, הם יהיו זכאים לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו להם בתאונה, לרבות זכאות לפיצוי על נזקים נפשיים, וזאת אף אם התאונה נגרמה באשמתם הבלעדית.
לעומת זאת, במקרה השני, בו הנהגים לא נפגעו באופן ישיר מהתאונה אך נגרמה להם פגיעה נפשית לנוכח נוכחותם בתאונה – יהיו הנהגים זכאים לפיצוי רק בהתקיים תנאים מסוימים, אשר הותוו בפסיקת בתי המשפט.
כך, לדברי עו"ד ביבר-חייקין, תנאי ראשוני הוא, מידת הקירבה של הנפגע לנהג הפוגע– בפסק דין אלסוחה קבע בית המשפט, כי תביעה בגין נזק נפשי משני תתקבל רק אם מדובר בקרובי משפחה מדרגה ראשונה , שכן עוצמת הפגיעה בהם הינה משמעותית ביותר. עם זאת, מציינת עו"ד ביבר-חייקין, לא נקבעה רשימה סגורה של קרובי משפחה, ובית המשפט הוסיף כי יתכנו מידות קירבה אחרות היכולות להוליך לתוצאה זהה, ובמקרים יוצאי דופן יהיה מקום לבחון האם קיימת הצדקה להרחיב את מעגל הנפגעים. ואכן, ברבות השנים, הרחיבו בתי המשפט את מעגל הנפגעים, גם לקרובי משפחה אשר אינם מדרגה ראשונה.
תנאי נוסף הוא, התרשמות ישירה של הנפגע מהאירוע המזיק – קריטריון זה ממילא יתקיים בנהג שגרם לתאונה באשמתו ואשר חווה את האירוע בחושיו.
הפסיקה גם מתייחסת, לדברי עו"ד ביבר-חייקין, גם למידת הקירבה במקום ובזמן של הנפגע לאירוע המזיק. לדבריה, קריטריון זה גם מתייחס לסמיכות שבין התאונה לבין קבלת הטיפול הנפשי והמשכו לאורך זמן.
לדברי עו"ד ביבר-חייקין, בתי המשפט פוסקים פיצויים רק לאחר שהוכח כי לנפגע נגרם נזק נפשי ממשי. " לא כל נזק נפשי יזכה את התובע בפיצויים, בודאי לא נזק נפשי חולף, אלא רק באותם מקרים בהם נגרם נזק נפשי ממשי ומהותי, או פגיעה נפשית רצינית גם אם אינה עולה עד כדי מחלת נפש" אומרת עו"ד ביבר-חייקין.
לדברי עו"ד ליטל ביבר-חייקין, אם הנהג עצמו נפגע גופנית מהתאונה, אפילו פגיעה מזערית, ובנוסף לקה בפגיעה נפשית משמעותית – הפלת"ד מאפשר לו לדרוש פיצויים על נכויותיו. לדברי עו"ד ביבר-חייקין, על הנהג להוכיח שפגיעתו הנפשית נובעת מהתאונה.
"גרם למות אחייניתו, פוצה על סבל נפשי": מקרה כזה הגיע לבית משפט השלום בכפר סבא. הנהג גרם לתאונת דרכים בה הסיע את אחייניתו. האחיינית נפגעה אנושות ונפטרה מפצעיה לאחר כשבוע. הנהג הורשע בגרימת מוות ברשלנות. הוא נידון לשישה חודשי עבודות שירות, לשלילת רישיון ולקנס כספי.
לדברי עו"ד ביבר-חייקין,הנהג לא נפגע באופן ישיר בתאונה, אך נגרמה לו פגיעה נפשית משמעותית לנוכח תוצאותיה הקטלניות של התאונה. לנוכח זאת, תבע הנהג פיצויים מחברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח חובה, בטענה שהתאונה ומות אחייניתו גרמו לו לנזקים נפשיים כבדים. בבית המשפט נקבע, שהנהג הפוגע אכן מקיים את התנאים לפיצוי בגין פגיעה נפשית, זאת למרות שההרוגה אינה קרובת משפחתו מדרגה ראשונה.
לדברי עו"ד ביבר חייקין הוכח במשפט קשר הדוק בין הנהג לבין אחייניתו, ומכאן הוחלט לשייך אותה למעגל החריגים, שאינם בני משפחה מדרגה ראשונה.
כמו כן, בפסק הדין צוין, שהסמיכות בין האירוע לקבלת הטיפול הנפשי, וכן ממצאי המומחים לבריאות הנפש שבדקו את הנהג, מעידים על קרבה סיבתית. לדברי עו"ד ביבר-חייקין, הנהג הוכר כסובל מנכות נפשית משמעותית וממושכת שאינה משתפרת למרות הטיפול שקיבל, ולכן הוחלט כי הוא זכאי לפיצויים בגין נכותו הנפשית.
עו"ד ביבר חייקין מספרת על מקרה אחר, בו משאית סטתה לשוליים ופגעה בבני המשפחה שהיו ברכב שעמד לצד הכביש. אחת מבנות המשפחה נפטרה מפצעיה בבית החולים. נהג המשאית הורשע בגרימת מותה של ילדה וריצה עונש מאסר של כ-5 חודשים. במקרה זה, בשונה מהמקרה הקודם, הנהג עצמו נפצע בתאונה, ומעבר לפגיעות הגופניות שספג, נגרמה לו גם פגיעה נפשית צמיתה. לדברי עו"ד ביבר-חייקין, היות וגם הוא עצמו נפצע פיזית בתאונה ומאחר וחוק הפלת"ד אינו דן בשאלת האשם, הוא תבע את ביטוח החובה של המשאית שלו ובפסק הדין שניתן בבית משפט השלום נפסק כי הנהג יהיה זכאי לפיצוי בסך 160,000 שקלים מחברת הביטוח על נזקיו הגופניים והנפשיים. במקרה זה, הנהג הפוגע לא היה צריך לעמוד בתנאים מסוימים, אלא רק להוכיח כי אכן נפגע באופן ישיר בתאונה.
נפגעתם בתאונה? כך תפעלו, שלב אחר שלב:
- איסוף ראיות – לדברי עו"ד ליטל ביבר-חייקין, מומלץ לצלם את הרכבים המעורבים בתאונה ואת הנזקים שנגרמו להם, לבקש פרטי האנשים המעורבים בתאונה, לרבות שמם המלא, צילום תעודת הזהות, צילום תעודת ביטוח החובה במידה שרלוונטי ופרטים ליצירת קשר. כמו כן, יש לרשום פרטי עדים לתאונה.
- דיווח למשטרה – עו"ד ביבר חייקין ממליצה לדווח על התאונה למשטרה כמה שיותר מהר ובסמוך למועד שבו היא התרחשה.
- פינוי לחדר מיון – מיד לאחר התאונה, יש לפנות לחדר המיון של בית החולים הקרוב ולהיבדק. יש לציין בבית החולים, כי הפניה היא עקב תאונת דרכים. לעיתים נפגעי תאונת דרכים אינם חשים כאב מיד לאחר התאונה, אך הכאבים מתעוררים כשבוע אחרי ואף מאוחר מכך. לכן, כדאי בכל מקרה להיבדק ולוודא שלא נגרם כל נזק הדורש טיפול מידיי. יש להישאר במעקב לקבלת טיפול רפואי במידת הצורך. בכל מקרה, יש לאסוף את כל התיעוד הרפואי והקבלות של ההוצאות הרפואיות.
- שמירת קבלות – לדברי עו"ד ביבר-חייקין, מומלץ לשמור קבלות של כל הוצאה רלוונטית בעקבות התאונה, כולל הוצאות נסיעה מוגברות עקב התאונה.
- פנייה לייעוץ מקצועי – מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום בסמוך ככל האפשר לאירוע התאונה, לצורך ניהול תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. לדברי עו"ד ביבר חייקין, תביעות נגד ביטוח החובה אינן תביעות פשוטות, וניתן למקסם את הפיצויים המגיעים לנפגעים, אם הטיפול בהם ייעשה על ידי אנשי מקצוע המצויים בתחום.
"שום סכום שבעולם לא יפצה על הכאב והסבל הנגרמים בתאונות דרכים – לא לנהג הפוגע, ולא לקורבנות האחרים ולמשפחותיהם", מסכמת עו"ד ביבר חייקין, " לכן, ההמלצה החשובה ביותר היא לנהוג בזהירות, ולהימנע מתאונות דרכים".
מה חדש ומבצעי מכירות
אינפיניטי ימי מכירה מיוחדים
מותג רכבי היוקרה אינפיניטי, יערוך ימי מכירה מיוחדים באולמות התצוגה של אינפיניטי, בהרצליה פיתוח ובירושלים בין התאריכים 3-6/11 , בימים שלישי עד שישי.
במסגרת ימי המכירה יוצעו מגוון דגמי אינפיניטי 2015 ובין היתר יינתנו תנאים מיוחדים לרוכשים :
- QX50 תוצע בהנחה של 40,000 ₪ במחיר מיוחד של 299,000 ₪
- דגמי Q50 תינתן חבילת CONNECT בשווי 10,000 ₪ הכוללת חבילת ניווט של WAZE ורדיו אינטרנטי.
- ה- Q70, ספינת הדגל של רכבי אינפיניטי, שהושקה באוקטובר האחרון ברמת גימור GT יוצע במחיר של 349,000 ₪ במקום 379,000 ₪
תנאי מימון חד פעמיים ללא ריבית וללא הצמדה, עד 100,000 ₪ ב- 36 תשלומים שווים.
טרייד אין בתנאים אטרקטיביים
קל אוטו מציעה הנחה של עד 31 אלף שקל למשפחתית חדשה
חברת הרכב קל אוטו מכריזה על הנחות ענק וחיסכון של עשרות אלפי שקלים לרכישת רכב חדש "אפס קילומטר" במהלך חודש נובמבר. במסגרת המבצע יוכלו הרוכשים להגיע לסניפי קל אוטו וליהנות מהנחות של עד 31 אלף שקל ממחיר היבואן לרכבים בקטגוריית מנהלים ומשפחתיות והנחה של עד 25 אלף שקל בקטגוריית סופר מיני.
אחד היתרונות המשמעותיים במבצע הוא באפשרות להגיע לכל אחד מ-27 סניפי קל אוטו הפזורים בארץ וליהנות ממגוון גדול של רכבים מחברות שונות, בקטגוריות שונות ובדגמים שונים, לשלם ולצאת בו במקום עם הרכב החדש. "אנחנו סופרמרקט של רכבים", מסביר מנכ"ל קל אוטו דני שביט, ומוסיף "אנחנו מאפשרים לכל מי שמעוניין לרכוש רכב חדש להגיע לאחד מהמתחמים שלנו ולחסוך הרבה זמן והרבה מאוד כסף. במתחמים שלנו יש את המגוון הגדול ביותר של רכבים חדשים מכל החברות ובמחירים הנמוכים בעשרות אלפי שקלים ממחיר היבואן, ובנוסף מלאי מגוון של רכבי יד ראשונה".
קל אוטו חרטה על דגלה להוביל את המהפכה החברתית בענף הרכב בישראל. "מתן הנחות של אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים לרכישת רכבים הם חלק מהאסטרטגיה של הקבוצה לאפשר פתרונות תחבורה יצירתיים לנהיגה עצמית בהישג יד", מסביר שביט. כמו כן, הקבוצה מאפשרת ליהנות מפתרונות מימון לרכש החדש, כאשר אחת התכניות הייחודיות לקבוצה היא: מקדמה נמוכה, תשלומים חודשיים נמוכים (עד 60 תשלומים) ויתרה בתום התקופה. מדובר במימון יוצא דופן, שכן עד כה ההלוואות המקובלות בישראל הן כאלו הנפרעות לאחר 36 תשלומים לכל היותר.
קבוצת קל אוטו הינה מחברות הרכב המובילות בארץ, העוסקת במכירה, השכרה, וליסינג ללקוחות פרטיים ועסקיים עם פריסה ארצית של 27 סניפים מאילת בדרום ועד צומת כ"ח בצפון.
לסיום: סרטי השבוע
ככה חוגגת סקודה 110 שנות רכב
https://www.youtube.com/watch?v=P33iiUpi634
אל תתעסק עם אנשי החיפושית
https://www.youtube.com/watch?v=aIkWKRLpHso
חדר הגשם של יונדאי בתערוכת הרכב של LA
האנגלי המכוער. גם בבריטניה יש נהגים אלימים. לא רק בישראל