שירותי חניה אוטונומיים של פורד בתערוכת IAA מינכן ||| טכנולוגיות פורצות דרך וגם אפליקציות ||| דוחות והנפקות חדשות במגוון תחומים ||| חדשות תחבורה ועדכוני בטיחות בדרכים ||| רשיון נהיגה עד גיל 70 ואח"כ כל 5 שנים ||| לשאר החידושים והחדשות בהמשך…
רכב
פורד מציגה שירות חנייה אוטומטי שעושה את העבודה בשבילך
פורד, יחד עם חברות טכנולוגיה וספקי תשתיות, כולל חברת BOSCH, הדגימו יחדיו את הפוטנציאל של הרכב המחובר לא רק לטובת מציאת החנייה, אלא גם לביצועה. השירות מאפשר לנהגים להשתמש באפליקציית תמרון חנייה אוטומטי- והכל כאשר הנהג מחוץ לרכב. הטכנולוגיה, אשר כרגע נמצאת בשלבי המחקר והניסוי, יכולה לשמש את הנהגים גם לטובת שליחת הרכב לשטיפה, לתחנות הטענה או אפילו למשלוח חבילות. פורד הציגה חדשנות טכנולוגית זו ב- IAA במינכן.
גודל החנייה הסטנדרטי באירופה נותר במשך שנים 2.44 מ' על 4.88 מ' בעוד שהרכבים הפכו לגדולים יותר ויותר. שירות החנייה האוטומטי יכול לאפשר לעד 20% יותר כלי רכב לחנות מבלי לגרום לנזק כתוצאה מצפיפות הרכבים או מפתיחות דלת.
כיצד זה עובד? בשירות הוואלה אוטומטי, חיישנים טכנולוגיים שמותקנים ברכב תופסים את השליטה ברכב ומתמודדים עם כל התנועה שמתרחשת מחוץ לרכב עצמו, באמצעות תקשורת רכב-תשתיות חנייה. החיישנים מזהים וממפים את הרכב לטובת ביצוע תמרון החנייה. אם התשתית מזהה דבר מה בדרכו של הרכב, כמו הולך רגל, רכב אחר או גורם מסכן, היא עוצרת את הרכב באופן מיידי. בעת ההגעה לחנייה, הנהג משאיר את הרכב באזור ייעודי ומשתמש באפליקציית ה-FordPass כדי להתחיל את הליך החנייה האוטומטי. כאשר הרכב חונה הוא יכול להפוך גם לנקודה להשארת חבילות, עם חברות שילוח שייגשו לרכב וישאירו את החבילה ותא ייעודי. בעתיד, שירותים נוספים יפותחו על מנת לאפשר נוחות ללקוח.
החל מ-1 באוקטובר רישיון נהיגה עד גיל 70
בשורה טובה לנהגים. החל מ-1 באוקטובר 2021, יונפק לנהגים לראשונה רישיון נהיגה עד גיל 70, במקום כל 10 שנים כיום. זאת, במסגרת רפורמה מהפכנית שמשרד התחבורה מקדם ברישיונות הנהיגה בישראל. לאחרונה נשלחו בדואר לנהגים חידוש רישיונות נהיגה ראשונים עד גיל 70 במקום 10 שנים. מדובר בנהגים שתוקף רישיונם פג ב-1 באוקטובר.
במסגרת הרפורמה, רישיון הנהיגה המונפק כיום לנהגים לכלי רכב פרטיים, אופנועים ורכב מסחרי עד 12 טון, יהיה בתוקף עד לגיל 70, במקום 10 שנים כיום. לאחר גיל 70 יחודש הרישיון מדי 5 שנים עד גיל 80, ולאחר מכן יחודש הרישיון בכל שנתיים כנהוג כיום. עלות הנפקת רישיון נהיגה עד גיל 70 תעמוד על 510 שקלים בלבד. מדובר בחיסכון של כ- 1500 שקלים לכל נהג. זאת, מעבר לטרחה הנדרשת מהנהגים כיום לחדש את רישיון נהיגה בכל 10 שנים, מגיל 24 ועד גיל 70.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ציינה כי בכך מצטרפת ישראל למדינות רבות באירופה בהן מונפקים רישיונות נהיגה לתקופה בלתי מוגבלת או עד גיל 70 ללא צורך בחידוש הרישיון.
"אני שמחה ליישם בתוך תקופה קצרה החלטות משמעותיות שישפיעו על פניה של החברה הישראלית בעשור הקרוב. היום אנחנו עושות ועושים צעד נוסף ליישום רפורמה חשובה לציבור בתחום רישיונות הנהיגה, שתחסוך בירוקרטיה והוצאה כספית מכל אזרח", הוסיפה השרה מיכאלי.
הנפקת רישיון נהיגה עד גיל 70 מצטרפת לשורה ארוכה של צעדים, שיזם משרד התחבורה בשנה האחרונה, ובהם הנגשת שירותי רישוי ורכב מקוונים רבים באתר משרד התחבורה, צמצום ביורוקרטיה והוזלות באגרות.
משרד התחבורה מאפשר כיום לבצע את מרבית פעולות הרישוי רכב ונהיגה באמצעים מקוונים, מבלי להגיע למשרד רישוי. בין הפעולות: חידוש והוצאה של רישיון רכב ונהיגה, העברת בעלות על רכב, הגשת ערעור על תוצאות בחינה עיונית או מעשית, רישום לקורס נהיגה נכונה, הגשת בדיקות רפואיות, בקשה להנפקה או עדכון של תג נכה, בקשה למשלוח תדפיס נקודות חובה לנהג, בקשה ליבוא אישי של כלי רכב ועוד.
Gentex Corporation עם רכישת Guardian Optical Technologies הישראלית
ג'נטקס הינה ספקית וותיקה של מוצרים אלקטרו-אופטיים לתעשיות גלובליות בתחום הרכב, התעופה והחלל והגנה משריפות. היא ידועה בעיקר כזו שמספקת לכל יצרניות הרכב הגדולות כמעט טכנולוגיות רכב מחובר ותכונות אלקטרוניות מתקדמות המייעלות את יכולות הראייה של הנהג ומשפרות את בטיחות הנהיגה. ליבת הטכנולוגיה של Guardian היא מצלמת אינפרה-אדום רגישה במיוחד, וברזולוציה גבוהה, המשלבת ראיית מכונה, תפיסת עומק ואיתור של מיקרו רעידות. תצורת חיישן קניינית זו מאפשרת למערכת לעקוב אחר הנהג, ובנוסף אחר כל תא הנוסעים ברכב כולל כל האובייקטים והנוכחים, ולהעריך את ההתנהגות, המחוות והפעילויות שלהם.
המערכת, ללא הפסקה, סורקת, עוקבת וקובעת את המיקומים הפיזיים של כל נוסע ואובייקט אחר ברכב, אפילו אם אין לה קו ראייה ישיר אליהם, וזאת על ידי שילוב של זיהוי צילומי וידאו דו ממדיים עם מיפוי עומק תלת ממדי וניתוח של תנועות אופטיות. היא יכולה לזהות את התנועות הקטנות ביותר, כולל פעימות לב.
"גרדיאן משתמש באלגוריתמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת ליצירת יכולת חישה פונקציונלית מקיפה עבור תא הנוסעים ברכבים של ימינו ולעידן האוטונומי", אמר ניל בוהם, מנהל הטכנולוגיה הראשי של ג'נטקס. "בעזרת מודול חיישן יחיד אנו יכולים לעקוב אחר הערנות של הנהג, לכוונן במדויק את פריסת כריות האוויר, לעקוב אחר התנהגות הנוסעים – ואפילו לזהות ילד שהושאר לישון במושב האחורי של הרכב".
הרכישה של Guardian מחזקת עוד יותר את המומחיות של ג'נטקס בתחום המעקב אחר תא הנוסעים. במשך עשרות שנים החברה שילבה תצוגות, מצלמות ותכונות ADAS שונות במראות האחוריות החכמות שלה. מכיוון שהשטח של המראה מספק תמונה מיטבית של הנהג ושל כל חלל תא הנוסעים, זהו המקום ההגיוני לשילוב מצלמת מעקב תא נוסעים פנימית.
"מערכת ניטור תא נוסעים המשולבת במראה תאפשר ליצרניות הרכב להציע תכונה ארוזה באופן אטרקטיבי וניתנת להרחבה שחוצה את קווי הרכב, ובמיקום שמציע ביצועים גבוהים ומפשט את התאימות לרגולציה", הסביר בוהם. "אנו עובדים כרגע על מספר עיצובים להוכחת קונספט עבור פתרונות ניטור נהג המשתלבים במראות ובקונסולה עילית".
בינואר הכריזה ג'נטקס על רכישת Vaporsens, חברת הזנק מיוטה שהציגה פתרון חלוצי של טכנולוגיית חישה מבוססת ננו-סיבים שיכולה לזהות מגוון רחב של כימיקלים, כולל חומרי נפץ, סמים, תרכובות אורגניות נדיפות, חומרים כימיים תעשייתיים רעילים, אמינים ועוד. בטכנולוגיית הרחה דיגיטלית זו ניתן להשתמש כדי לעקוב אחר איכות האוויר בתא הנוסעים, ולהרחיבה לזיהוי חומרי נפץ, מפגעים ביולוגיים ומזהמים אחרים עבור מכוניות אוטונומיות.
"המטרה שלנו היא לספק ליצרניות רכב פתרונות ניטור תא נוסעים הוליסטיים, החל מניטור נהג פשוט ועד ניטור תא נוסעים מלא עם מכונות הרחבה", המשיך בוהם. "אנו מפתחים פלטפורמה מקיפה וניתנת להתאמה המבוססת על היתוך של טכנולוגיות חיישנים חזקות שיאפשרו לנו לספק תכונות לרכבים של ימינו, לרכבים בתקופת המעבר ולפתרונות ניידות אוטונומיים לחלוטין".
Guardian Optical Technologies, שנוסדה בשנת 2015 וממוקמת בתל אביב, מתמקדת בפיתוח של מכוניות ש-"מודעות לנוסעים" עם טכנולוגיית חיישנים אופטיים מתקדמת שהופכת את כלי הרכב לבטוחים ונוחים יותר.
תאגיד ג'נטקס (נאסד"ק: (GNTX, שנוסד בשנת 1974, הוא ספק מראות אחוריות עם עמעום אוטומטי ואלקטרוניקה לתעשיית הרכב, חלונות ניתנים לעמעום למטוסים בשווקי תעופה, ומוצרי הגנה מאש לשוק המיגון מפני שריפות. בקרו באתר החברה בכתובת www.gentex.com.
Bestie עם השוואת המחירים הרחבה והשקופה ביותר בתחום ביטוח הרכב
מיזם חדש בישראל: bestie, אתר השוואת מחירי הביטוח הראשון והיחיד בישראל )אגרגטור) עם מבחר הפוליסות הגדול ביותר בתחום הביטוח, הפועל בצורה רחבה ושקופה ומגיש תוך מספר דקות את מספר ההצעות הרב ביותר, המשתלם ביותר והמתאים ביותר לכל צרכן. bestie אינו מחויב לאף סוכן או חברת ביטוח, ניטרלי, אובייקטיבי ונקי מאינטרסים. בשלב הראשון יציע האתר השוואת מחירים של ביטוחי הרכב ובעתיד הקרוב יציע האתר שירות השוואת ביטוח דירה ונסיעות לחו"ל.
מסקר שנערך על-ידי חברת 2thepoint עולה כי 87% ממבטחי הרכב מבצעים השוואת מחירים לפני רכישת הביטוח, כאשר בממוצע בודק כל אחד מהמבטחים כ- 1.6 מקורות. עוד עלה מהסקר כי עיקר השוואות המחירים בעולמות הביטוח נערכים באמצעות אינטרנט (72%).
כאמור, השחקן החדש bestie הוא האתר היחיד המציע השוואת מחירים (אגרגטור) ואינו סוכן מטעם ועל כן עונה על הצרכים של מבוטחי הרכב בישראל.
"בישראל ל-90% מהישראלים יש רכב בבעלותם, כאשר ל-92% מאותם בעלי רכבים יש לפחות רכב אחד בבעלות פרטית, כך שיש ביקוש רב לביטוחים ועל כן צורך גבוה להשוואת מחירים", מסבירה תמר גרזון, מנכ"לית bestie. "בנוסף מצאנו כי הישראלים מבצעים 4.7 פעולות שונות באונליין כגון רכישות, מילוי טפסים, תשלום חשבונות הזמנת חופשות ועוד. כחצי מהם (46%) דיווחו שבין היתר הם עורכים השוואות מחירי ביטוח. רוב אתרי האינטרנט בתחום הביטוח פועלים כסוכנים ולא כאתרי השוואות מחירים אובייקטיבים, ולכן יש להם אינטרס למכור פוליסות מסוימות ולכן גם מספר ההצעות שלהם נמוך".
לדברי גרזון, בניגוד למתחרים, אתר bestie פועל ללא אינטרסים כלכליים מול הלקוח או הצרכן ועל כן השוואת מחירים תתקבל ממספר שיא של עד 20 הצעות וללא שיקולים חיצוניים למעט צרכי ורצונותיו של הלקוח.
בנוסף, מתוך הסקר עולה נתון מעניין לפי חרף העדפת הצרכנים להשוות מחירים באונליין, רק 22% ביצעו בפועל רכישה של ביטוח מקיף דרך האינטרנט. בקרב האנשים אשר בחרו לפנות ישירות דרך סוכן, 30% עשו זאת בשל תחושת הזמינות ו-37% בשל היחס האישי. על כן החליטו ב- bestieלהעניק לצרכנים את הטוב משני העולמות. בסיום השוואת המחירים המתבצעת אונליין מתקבלות עד 20 הצעות המתאימות ביותר, לפי הנתונים האישיים של כל צרכן, תוך שעה מרגע הבחירה בפוליסה המיטבית, הסוכן המציע ייצור קשר עם הסוכן על מנת לסגור את העיסקה, כך שהשירות עצמו יהיה בין אישי וזמין ככל שיתבקש. גרזון ממשיכה ומסבירה כי יתרון נוסף של bestie הוא הפירוט אודות כל חלקי הפוליסה בשפה ברורה ונגישה. "בעולם של כלים פיננסיים מורכבים, בעלויות צולבות ופוליסות ביטוח מסובכות, אנחנו מחפשים את הפתרונות הידידותיים, ההוגנים והפשוטים ביותר. על כן בנינו כלי חדשני להשוואת הכיסויים של כל הצעה אשר יכול להעניק לכל אחד את התמונה הברורה ביותר לגבי הצרכים שלו ותנאי הפוליסה שלפניו".
אחת ההשראות לאתר bestie הוא אתר Skyscanner, אשר הביא למהפכה של ממש בתחום התיירות. עד לפני מספר שנים לא רבות, תכנון החופשה בחו"ל חייב מעבר דרך סוכנות נסיעות. נדרשנו לפנות אל הסוכנות ולקבל הצעה לטיסה ונופש על-בסיס חברות התעופה והרשתות השונות שנמצאות בשיתוף פעולה. עם המעבר להשוואת מחירים, ובמיוחד עם כניסת אתר Skyscanner, החלו הצרכנים לפנות באופן ישיר אל החברות השונות באמצעות רשת האינטרנט. האתרים הובילו למהפכה של ממש, וכיום כל צרכן וצרכנית יכולים לבחור את הטיסה המתאימה והמשתלמת להם ביותר, לפי הצרכים שלהם, היכולות שלהם וטעמם האישי, וזאת מקרב כלל האפשרויות הקיימות בשוק. התחרות על לב הצרכן הובילה לשיפור השירות, המבחר, וכמובן לירידת מחירים משמעותית.
"פרסונליזציה זה שם המשחק", מסבירה גרזון, מי שהיתה מנכ"לית טרווליסט עד השנה שעברה. "ממש כמו בהזמנת כרטיסים לחו"ל, כך גם בעולמות הביטוח. לכל אחד הביקוש והצרכים שלו ואין צורך להסתמך על חברה או סוכן כאלה ואחרים אלא לבחון את כולם ביעילות נטולת אינטרסים ולבחור בפוליסה המתאימה והמיטיבה ביותר".
האתרים הובילו למהפכה של ממש, וכיום כל צרכן וצרכנית יכולים לבחור את הטיסה המתאימה והמשתלמת להם ביותר, לפי הצרכים שלהם, היכולות שלהם וטעמם האישי, וזאת מקרב כלל האפשרויות הקיימות בשוק. התחרות על לב הצרכן הובילה לשיפור השירות, המבחר, וכמובן לירידת מחירים משמעותית. לסיכום, הוסיפה גרזון כי: "הצטרפותו של שחקן אגרגטורי לעולם הביטוח יביא, עם הזמן, לתחרות יעילה יותר במחירי הביטוח ואיתה ירידה במחירים והתייעלות החברות לטובת הצרכן". להתרשמות מהאתר www.bestie.co.il
תחבורה ובטיחות
עפולה עם תחנה מרכזית חדשה
עידן חדש בעפולה. השבוע נחנך המרכז התחבורתי החדש של עפולה, זאת כחלק מתכנית שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעפולה, במסגרתה נוספו קווי אוטובוס חדשים בעיר. המרכז התחבורתי החדש מחליף את התחנה המרכזית המיתולוגית של העיר, שפעלה במשך 63 שנים, מאז שנת 1958.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ציינה כי הקמת התחנה המרכזית החדשה בעפולה היא צעד משמעותי בשיפור מערך התחבורה הציבורית בפריפריה בכלל ובצפון בפרט. "מדובר בתחנה שמהווה עורק מרכזי במערך התחבורה הציבורית בצפון וכעת היא גם מאפשרת חוויה נוחה ונעימה לנוסעות ולנוסעים, שיוכלו לנסוע באוטובוסים ידידותיים יותר לסביבה ולהנות מתשתית חדישה ונוחה".
שרת התחבורה הוסיפה כי המרכז התחבורתי החדש יכלול תשתיות מנוחה ומתקנים לוגיסטיים שיאפשרו תחזוקה שוטפת וזמינה של האוטובוסים לנוחות הנהגות והנהגים. בנוסף, התחנה החדשה תשרת טוב יותר את חיילות וחיילי צה"ל העוברים בתחנה מדי יום, בדרך לבסיסיהם בצפון.
"התחנה החדשה מקדמת את היכולת שלנו לא רק לנוע ממקום למקום פיזית, אלא גם להגיע לאן שנרצה בחיים. משרד התחבורה ואני נמשיך לפעול לייעול התחבורה הציבורית בישראל ולקידום הנגישות והנוחות לכלל יישובי הפריפריה. אז תושבות ותושבי עפולה והצפון – תתחדשו!", אמרה השרה מיכאלי.
התחנה המרכזית החדשה בעפולה, הוקמה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, כחלק ממדיניות משרד התחבורה לייצר חוויית שירות מזמינה ונעימה לנוסעי ולנוסעות התחבורה הציבורית ולנהגי ונהגות האוטובוסים.
מרכז התחבורה החדש בעפולה מהווה עורק מרכזי במערך השירות בתחבורה הציבורית באוטובוסים לאזור הצפון וממוקם בצומת דרכים מרכזית בין יישובי המרכז ליישובי הצפון. התחנה משרתת מדי חודש עשרות אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ. מדי יום עוברות בתחנה למעלה מ- 1,500 נסיעות, המבוצעות על ידי חברות אגד, סופרבוס, נתיב אקספרס, נסיעות ותיירות והמועצה האזורית גולן, המקשרות בין עפולה לתל אביב, חיפה, בית שאן, יוקנעם ובסיסי צה"ל באזור הצפון.
התחנה החדשה, המתפרשת על פני כ-13,000 מ"ר, היא תחנה מקורה וממוזגת, נגישה לבעלי מוגבלות, הכוללת שטחים מסחריים, שיציעו חנויות נוחות לנוסעים. בכל רציף מוצב שילוט אלקטרוני הכולל את זמני היציאה ואת זמני ההגעה המשוערים של האוטובוסים. בנוסף, לראשונה הוקם מרכז מידע משותף לכלל מפעלי התחבורה הציבורית שיסייע לנוסעות ולנוסעים להתמצא בתחנה ולהגיע בקלות לרציף הרלוונטי, בהתאם ליעד אליו הם נוסעים.
כמו כן, הוקמו מרכז שילוח הצופה על כל הרציפים בתחנה, מתקני תמיכה לוגיסטיים לאוטובוסים בהם מכונת שטיפה ותחנת תדלוק, וכמובן חדרי מנוחה לנהגים. בנוסף, במסגרת מדיניות האחזקה החדשה של משרד התחבורה, הותוותה מתכונת ניהול קפדנית לטובת תחזוקת התחנה ושמירה על סטנדרט השירות.
טקס חניכת המרכז החדש התקיים בהשתתפות נציגי לשכת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, סגן ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה רן שדמי, מנהלת תחום תחבורה ציבורית במחוז גליל, גולן ועמקים אינה ברנזבורג, מנכ"ל חברת נצבא פרי אטיאס, מנכ"ל סופרבוס צחי נווה ומנהל סניף עפולה בחברה רוני טקו.
פתיחת המרכז התחבורתי החדש בעפולה מצטרפת לשדרוג שירות התחבורה הציבורית בעיר שהוטמע בשבועות האחרונים הכולל בין היתר: תוספת של שני קווים חדשים לאזורי המסחר והפנאי בעיר ושדרוג שלושה קווים עירוניים, המשפרים את הקישוריות בין השכונות ואת הנגישות לתחנת הרכבת והשכונה החדשה "לב הפארק". השדרוג כולל מעבר של מערך האוטובוסים בעיר לגז-טבעי, ידידותי לסביבה, שהפך את עפולה לעיר הראשונה בארץ, בה מרבית צי האוטובוסים של חברת "סופרבוס" מונע בגז-טבעי.
אור ירוק עם סקר שמצביע על כשליש מהציבור תקועים בפקקים יותר מלפני הקורונה
כולנו מרגישים את העומס בכבישים בשעות הבוקר ואחר הצהריים, אך האם ההרגשה מוצדקת או שלכולנו זיכרון קצר ועומסי התנועה היו בדיוק כאלו לפני פרוץ מגפת הקורונה? סקר חדש של עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" נועד לבחון את מצב עומסי התנועה בישראל וחלופת התחבורה הציבורית כפתרון לעומסי התנועה, עונה על השאלה. מהסקר עולה כי בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה, רבים נוסעים פחות בתחבורה הציבורית, כ-36% מהציבור נמצאים יותר בפקקים ועושים שימוש יומיומי ברכב הפרטי. עוד עולה מהסקר כי:
- 82% מתושבי אזור הצפון העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 24% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק 1-2 שעות ואף יותר.
- 42% מתושבי אזור הדרום העידו כי בעקבות מגפת הקורונה הם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית.
- 45% מתושבי אזור המרכז טוענים שמאז משבר הקורונה הם נוסעים יותר זמן בפקקים.
- 79% מהנשאלים מאזור ירושלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או רבה מאוד לצמצום תאונות דרכים.
- 50% מהנשאלים באזור השרון העריכו כי מה שיכול להקל על הפקקים הוא שיפור התחבורה הציבורית.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המצב בכבישים בלתי נסבל ובעיקר בגוש דן שנמצא בפקק אחד גדול. הסקר מראה שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהעברת משתמשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. במשך שנה שלמה הייתה לנו הזדמנות גדולה לשפר את מערך הסעת ההמונים, דבר שלא רק שלא קרה אלא שהמצב היום חמור משהיה בעבר ואנשים מבזבזים זמן יקר בפקקים. המשק הישראלי מפסיד הרבה כסף מעומסי התנועה ולכן חייבים להשקיע יותר בשיפור מערך הסעת ההמונים כדי לחסוך כסף, לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את תאונות הדרכים. זוהי השקעה שתחזיר את עצמה מהר מאוד".
ממצאים מעניינים נוספים:
- נשים נוסעות פחות (בשיעור גבוה יותר לעומת הגברים) בתחבורה ציבורית בעקבות משבר הקורונה.
- גברים משתמשים ברכב הפרטי כאמצעי התחבורה העיקרי, בשיעור גבוה יותר לעומת נשים.
- ככל שגיל המשיבים עולה, כך הזמן בו הם נמצאים בפקקים יורד.
- ככל שרמת ההכנסה עולה, כך עולה השימוש ברכב הפרטי כאמצעי התחבורה העיקרי.
שינויים זמניים בתנועת הרכבות במסילת טבעת השרון 3-19 באוקטובר
בשל התקדמות עבודות הרכבת הקלה בגוש דן. החל מ-3 באוקטובר 2021 ועד ה-19 באוקטובר 2021 (כולל) יחולו שינויים בתנועת הרכבות במרכז הארץ ובדרומה, במסגרתם תופסק תנועת הרכבות בין תחנת האוניברסיטה בתל אביב עד לתחנות הרכבת ברעננה. הרכבות בקו באר שבע-ראשון לציון (משה דיין)-הרצליה יופעלו בין תחנות באר שבע ותל אביב סבידור מרכז בלבד. כמו כן, לא יופעלו זמנית תחנות הרכבת ברעננה (דרום ומערב), הוד השרון-סוקולוב, כפר סבא-נורדאו, ראש העין-צפון, פתח תקוה ובני ברק.
במסגרת העבודות להקמת הקו הירוק בגוש דן, חברת נת"ע תחל מיד לאחר החגים במבצע רחב היקף, לכריית מעבר תת-קרקעי של הרכבת הקלה, בתוואי המסילה שבין תחנת הרכבת תל אביב האוניברסיטה לתחנת הרכבת בני ברק. הקמת המעבר התת קרקעי מחייבת פירוק של מסילות הרכבת וביצוע התאמות הנדסיות על ידי חברת רכבת ישראל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, הנחתה את רכבת ישראל להפעיל מערך היסעים חינמי (שאטלים) שיפעלו בזמן הפסקת פעילות הרכבת, בין תחנות ראש העין צפון, רעננה מערב, קרית אריה וכפר סבא נורדאו לבין תל אביב סבידור מרכז. נוסעי ונוסעות הרכבת יוכלו להשתמש גם בקווי התחבורה הציבורית הפועלים במקביל לקווי הרכבת.
יצוין כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רכבת ישראל וחברת נת"ע בחנו מספר חלופות לביצוע עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, במטרה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בנוסעים. החלופה שנבחרה היא החלופה המועדפת מבין כל החלופות שנבחנו ומשרתת את התקדמות הפרויקט לטובת הציבור בצורה הטובה ביותר.
חברת רכבת ישראל תנצל את הפסקת התנועה של הרכבת בגוש דן, לביצוע עבודות תחזוקה ושדרוג של המסילה במספר מוקדים לאורך הקו, בכך תיחסך סגירה נוספת של הרכבת בקטע מסילה זה בגין עבודות תחזוקה נדרשות.
משרד התחבורה וחברת רכבת ישראל ממליצים לנוסעי הרכבת להתעדכן לפני הנסיעה באתר האינטרנט, היישומון, או במוקד השירות הטלפוני של הרכבת *5770. פרטים אודות תגבור קווי התחבורה הציבורית ניתן למצוא במוקד הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה *8787.
Moovit ו-פנגו עם תשלום בתחבורה הציבורית בישראל
מעכשיו משתמשי אפליקציית פנגו יוכלו לשלם באמצעותה גם עבור נסיעות בתחבורה הציבורית
חברת פנגו שהחלה כשירות סלולרי לתשלום על חניה ובשנים האחרונות הרחיבה את הפלטפורמה הטכנולוגית, נותנת מענה נרחב לנהגים ונוסעים במגוון פתרונות תשלום לתחבורה חכמה, ומרכזת את כלל תשלומי התחבורה והשירותים הנלווים במקום אחד. פנגו ממשיכה להתפתח כאפליקציית התחבורה המובילה בישראל עם מעל 2.2 מיליון משתמשים, והחל מהיום משתמשיה הנוסעים בתחבורה ציבורית, באופן קבוע או מזדמן, יוכלו לשלם גם עבור נסיעתם בקלות ונוחות באמצעות האפליקציה.
עם השקתה של רפורמת שיטת התשלומים בתחבורה ציבורית של משרד התחבורה בדצמבר 2020, Moovit ופנגו, שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל, שלכל אחת מהן למעלה מ-2 מיליון משתמשים בארץ, חברו יחדיו על מנת לספק מענה לכלל נוסעי התחבורה הציבורית ולשפר את חוויית התשלום והנסיעה. שיתוף הפעולה בין החברות מאפשר לנוסעי תחבורה ציבורית, קבועים ומזדמנים, לשלם על נסיעתם ברכבת, באוטובוס, במטרונית, בכרמלית ובקרוב גם ברכבת הקלה, בקלות דרך הנייד.
הנוסעים ייהנו משירות "חנה וסע" ישירות מהנייד, וישלמו הן עבור החניה שלהם והן עבור הנסיעה בתחבורה ציבורית, באמצעות אפליקציית פנגו. שירות זה מאפשר לכל אדם המעוניין להחנות את רכבו בהגיעו ליעד, ולהמשיך את הדרך באמצעות תחבורה ציבורית, לעשות זאת בקלות ובנוחות, ללא צורך בהטענת כרטיס הרב-קו או רכישת כרטיס נייר, וללא צורך באפליקציות נוספות. מהלך זה, מחזק את מעמדה של פנגו כאפליקציה המובילה לכל שירותי הרכב והדרך וכך היא מספקת פתרון הוליסטי לכל לקוחותיה שיכולים לתדלק עם פנגו, לחנות עם פנגו בחניון, ולהמשיך את נסיעתם בתחבורה ציבורית ללא צורך בהוצאת הארנק.
איך זה עובד? נכנסים לאפליקציית פנגו, ולוחצים על אייקון תחבורה ציבורית – דרכו ניתן להירשם לשירות התשלומים על נסיעה בתחבורה ציבורית בקלות, ולאחר הרישום ניתן להשתמש בשירות באופן מיידי. תיקוף הנסיעה יעשה על ידי סריקת קוד QR עם העלייה לאוטובוס ובכניסה לרכבת. החיוב נעשה בסוף החודש, רק עבור הנסיעות שמבצעים – וזאת בניגוד לאמצעים אחרים אותם צריך להטעין מראש.
רועי אלבז, מנכ"ל פנגו: "מהלך זה הוא עוד צעד משמעותי בהמשך הובלתה של פנגו במתן ערך משולב למשתמשיה בתחום הניידות והתחבורה. אנו נמשיך לצמוח ולהתפתח במטרה לייצר חוויה קלה נוחה ומתקדמת ללקוחותינו”.
יובב מידד, סמנכ"ל שיווק וצמיחה ב-Moovit: "מניסיוננו, הנגשת 'ניידות כְּשֵירוּת כולל', באופן אמיתי ומלא, מעלה את שביעות הרצון של נוסעי התחבורה הציבורית ובכך, מעלה את רמת השימוש בה. שילוב יכולות טכנולוגיות עם חברות נוספות, כדוגמת שיתוף הפעולה עם פנגו, מאפשר להעשיר את המוצרים הטכנולוגיים בתחום התחבורה הציבורית ולהפוך את הנסיעה עבור משתמשי הדרך לפשוטה ונוחה יותר".
עשירית מההורים הפסיקו לשלוח את הילדים בהסעות בית הספר בגלל הקורונה
מסקר שערכה אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" לרגל פתיחת שנת הלימודים, עולה כי אצל הורים רבים קיים חשש מהקורונה בהסעות התלמידים או בתחבורה הציבורית. 10% מההורים לילדים שנוסעים באוטובוס או בהסעה מאורגנת אל הגן/בית הספר מדווחים ב כי לא ימשיכו לשלוח את ילדיהם בדרך זו בעקבות הקורונה. 16% מההורים טרם החליטו ו-74% ימשיכו לעשות זאת. עוד עולה מתוצאות הסקר כי:
- 54% מההורים מאזור הדרום מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 23% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-12% שולחים את הילדים ברגל לבדם.
- 20% מההורים מאזור השרון לא ימשיכו לשלוח את הילדים בהסעות המאורגנות בעקבות הקורונה.
- 16% מההורים מירושלים הודו שהם מתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 33% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
- הורי המרכז העניקו את הציון הממוצע 5.5 לבטיחות הדרך למסגרת החינוכית.
- 27% מההורים מהצפון ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-25% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-45% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-43% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 66% אין חניית אופניים מסודרת.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל. פתיחת שנת לימודים היא תמיד מאורע מרגש ומשמח אך כזה שמביא עמו גם דאגות לשלומם. כדי לצמצם את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים, הדרך אל בית הספר וסביבתו הקרובה חייבים להיות כמה שיותר בטוחים ונקיים ממפגעי בטיחות. על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת בית הספר בטוחה להליכה ברגל, אין בה מפגעים שיאלצו את הילדים לרדת מהמדרכה אל הכביש וישנם פסי האטה לפני מעבר החציה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב. בכל מקום שניתן יש ליצור מפרצי הורדה בטוחים או כל הסדר אחר שיוודא כי הילדים יורדים מהרכב באופן בטוח. זה הזמן שבו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות חייבים להסדיר את בטיחות מוסדות החינוך לקראת תחילת שנת הלימודים. במאמץ משותף של כל הגורמים ניתן לייצר עבור הילדים שלנו סביבה בטוחה ממפגעי בטיחות".
מהי הדרך העיקרית בה מגיעים הילדים לבית הספר או לגן?
- אזור הצפון: 43% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 14% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-14% נוספים שולחים את הילדים בהסעה מאורגנת.
- אזור השרון: 24% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 22% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-19% שולחים את הילדים ברגל לבדם.
- אזור המרכז: 33% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 26% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-23% שולחים את הילדים ברגל לבדם.
- אזור ירושלים: 38% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 16% שולחים את הילדים בהסעה מאורגנת, 14% מלווים את הילדים ברגל, ו-14% נוספים שולחים את הילדים באוטובוס.
- אזור הדרום: 54% מההורים מסיעים את הילד ברכב הפרטי, 23% מלווים אותם ברגל לבית הספר ו-12% שולחים את הילדים ברגל לבדם.
חלק מההורים מודים: אנחנו מתעסקים עם הנייד בנהיגה כמעט בכל נסיעה
- 10% מההורים מהצפון הודו שמתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 57% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
- 10% מההורים מהשרון הודו שמתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, כל הנשאלים העידו כי הם עושים זאת בכל נסיעה.
- 10% מהורים מהמרכז הודו שמתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 40% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
- 16% מהורים מירושלים הודו שמתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 33% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
- 13% מההורים מהדרום הודו שמתעסקים בנייד בעת הסעת הילד למסגרת, 50% מהם העידו כי הם עושים זאת כמעט בכל נסיעה.
ההורים נשאלו האם בסביבת בית הספר או הגן של ילדם קיימים אמצעי הבטיחות הבאים: אזור הצפון: 27% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-25% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-45% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-43% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 66% אין חניית אופניים מסודרת. אזור השרון: 7% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-34% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-37% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-22% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 49% אין חניית אופניים מסודרת. אזור המרכז: 18% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-29% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-41% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-36% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 63% אין חניית אופניים מסודרת. אזור ירושלים: 28% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-42% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-54% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-40% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 72% אין חניית אופניים מסודרת. אזור הדרום: 26% מההורים ציינו כי סמוך לבית הספר של ילדם אין מעבר חציה הצבוע כראוי, ל-37% חסרים פסי האטה סמוך לבית הספר, ל-39% אין מפרץ להורדה בטוחה של הילדים מהרכב בסביבת בית הספר, ל-33% אין מעקות בטיחות המפרידים בין המדרכה לכביש, ל- 75% אין חניית אופניים מסודרת.
על פי הסקר שביצענו ישנם תלמידים שיגיעו לבית הספר רכובים על גבי אופניים וקורקינטים חשמליים. לפי החוק הרכיבה על הכלים החשמליים מותרת החל מגיל 16 ומעלה ותוך חבישת קסדה בלבד. לאחרונה החליטו עמותת אור ירוק יחד עם קרן עזריאלי, המשתפות פעולה באופן נרחב למען הפחתת התאונות במעורבות כלים חשמליים והגברת הבטיחות, לצאת בקמפיין לעידוד חבישת קסדה במסגרתו פרסמנו שילוט בולט על גבי אוטובוסים בכל רחבי גוש דן הקורא לרכוב תוך חבישת קסדה בלבד. מן הנתונים עולה כי 90% מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים שנפגעו בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים לא חבשו קסדה.
10 טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה- אור ירוק:
- הורים, תרגלו עם הילדים לפני תחילת הלימודים, את ההליכה במסלול הבטוח ביותר אל בית הספר, לאו דווקא הקצר.
- בוחרים מסלול שיש לאורכו מדרכות או שבילי הליכה, גם אם הוא ארוך יותר.
- מספר הכבישים שיש לחצות לאורך המסלול צריך להיות מינימאלי.
- להימנע ככל האפשר מהליכה בכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.
- ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד.
- ילדים, הניחו את הטלפון הנייד בתיק כדי להימנע מהיסחי דעת.
- לא חוצים בין כלי רכב חונים אלא רק במעברי חציה ותמיד עדיף שיהיו מרומזרים.
- מגיעים עם אופניים או אופניים חשמליים? רק מעל גיל 16 (בחשמלי) ורק עם קסדה רכוסה היטב ומגנים וללא אוזניות באוזניים.
- מהרכב יורדים רק מהצד של המדרכה.
- לא נוסעים לפני שכולם חגורים בחגורת בטיחות.
קרוב לאלף ילדים ובני נוער נפגעו ברכיבה על אופניים בעשור האחרון
מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מד"א עולה כי בכל שנה נפגעים בממוצע כ-250 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שרכבו על אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים, גלגליות וסקייטבורד במהלך יום הכיפורים. יום הכיפורים הפך בשנים האחרונות ליום רכיבה מרוכז שבו ילדים ובני נוער רבים מנצלים את הכבישים הריקים כדי לרכוב על אופניים. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו 971 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19 בתאונות דרכים כשהם רוכבים על אופניים, 29 נהרגו וקרוב ל-300 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו 81 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, עליה בנפגעים בהשוואה לשנת 2019 וכן לשנת 2018.
מרבית הילדים ובני הנוער בעשור האחרון שנפגעו כרוכבי אופניים נפגעו בתחום העירוני – 932 נפגעים, מהם 22 הרוגים. להלן נתוני ההיפגעות במספר ערים מרכזיות
- 113 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בתל אביב -יפו כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – 11 נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2020 נפגעו בעיר 11 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, זאת לעומת שישה שנפגעו בשנת 2019.
- 83 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בירושלים כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – שמונה נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2020 נפגעו בעיר 19 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים – מספר הנפגעים הגבוה בכל שנות העשור.
- 45 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בבני ברק כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – ארבעה נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2020 נפגעו בעיר ארבעה ילדים ובני נוער רוכבי אופניים.
- 41 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו ברחובות כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – ארבעה נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2020 נפגעו בעיר שישה ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, מספר הנפגעים הגבוה ביותר מזה שמונה שנים בעיר.
- 33 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בפתח תקווה כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – שלושה נפגעים בממוצע בכל שנה.
- 30 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בנתניה כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – שלושה נפגעים בממוצע בכל שנה.
- 27 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בראשון לציון כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – שלושה נפגעים בממוצע בכל שנה.
- 25 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בלוד כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) – שני נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2020 נפגעו בעיר שני ילדים ובני נוער רוכבי אופניים.
- 24 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו בחולון כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) –שני נפגעים בממוצע בכל שנה. בשנת 2020 נפגעו בעיר שלושה ילדים ובני נוער רוכבי אופניים.
- 18 ילדים ובני נוער (0-19) נפגעו באשדוד כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2011-2020) –כמעט שני נפגעים בממוצע בכל שנה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער רבים ינצלו את יום הכיפורים לרכיבה על אופניים וקורקינטים וחשוב מאוד להגביר את המודעות לסכנות שברכיבה על כלים דו גלגליים ביום הזה. תחושת הבטיחות ברכיבה ביום זה מטעה וגם בשל התחושה המוטעית רבים נפגעים ביום זה בתאונות דרכים. בהיעדר אמצעי מיגון ובטיחות כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות בכל מפגש בין הרוכב לרכב פרטי הרוכב תמיד יפגע. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. צריך להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים. במקביל, יש להגביר את המודעות לחשיבותה של הקסדה כאביזר מציל חיים. האופניים הם כלי תחבורה ירוק, זול, נוח ומתאים לפעילות גופנית אך הרוכבים חשופים לסיכון רב ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם שמצילות חיים".
בשנים האחרונות בני נוער רבים נוהגים ביום כיפור לרכוב על אופניים וקורקינטים חשמליים. לפי החוק הרכיבה על הכלים החשמליים מותרת החל מגיל 16 ומעלה ותוך חבישת קסדה בלבד. לאחרונה החליטו עמותת אור ירוק יחד עם קרן עזריאלי, המשתפות פעולה באופן נרחב למען הפחתת התאונות במעורבות כלים חשמליים והגברת הבטיחות, לצאת בקמפיין לעידוד חבישת קסדה במסגרתו פרסמנו שילוט בולט על גבי אוטובוסים בכל רחבי גוש דן הקורא לרכוב תוך חבישת קסדה בלבד. מן הנתונים עולה כי 90% מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים שנפגעו בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים לא חבשו קסדה.
טכנולוגיה
וולטה סולאר ו-EV-Edge עם הקמת גוף השקעות למימון מערכות סולאריות ביתיות
חברת האנרגיה הסולארית וולטה סולאר וחברת EV-Edge מקבוצת יוניון מוטורס (יבואנית רכבי Toyota, Lexus ו- Geely לישראל), יקימו גוף השקעות משותף למימון מערכות סולאריות לבתים פרטיים ומבנים משותפים במודל ליסינג ייחודי ובשילוב עמדות טעינה לרכבים חשמליים. החברות ישקיעו בקרן המשותפת עשרות מיליוני שקלים. פוטנציאל השוק לפעילות זו משמעותי ביותר, שכן בישראל יותר מ-600,000 בתים פרטיים ורק על כ-15,000 מהם מותקנות מערכות סולאריות.
ברקע ההחלטה להקים את גוף ההשקעות המשותף עומדים דו"ח האו"ם המטריד על מצב האקלים בכדור הארץ שפורסם החודש, המניעים יותר ויותר חברות להיכנס להשקעות בתחום האנרגיה הירוקה בכלל, והאנרגיה הסולארית בפרט.
החברות יקימו גוף מימון משותף, שיציע התקנת פאנלים סולאריים על גגות של בתים פרטיים ומבנים משותפים במודל ייחודי אשר אינו דורש כל השקעה כספית של בעל הנכס או ועד הבניין. כחלק ממודל השותפות, החברות יציעו לבעל הנכס או ועד הבית תקבולים חודשיים בגין מכירת החשמל הסולארי לחברת החשמל ומערכת טעינה חכמה לרכבים חשמליים עבור חניון המבנה.
לפני מספר חודשים עבר תיקון החוק שהפחית את שיעור הסכמת הדיירים הדרוש לביצוע התקנות סולאריות בבנייני מגורים משותפים מ-100% ל- 66% בלבד, ובחוק ההסדרים האחרון עבר תיקון אשר אינו מחייב הסכמת ועד לצורך התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי. שני תיקוני חקיקה אלו מאיצים את תחום התקנת הגגות הסולאריים בשילוב עמדות טעינה חכמות בבנייני מגורים. בכך מניח המודל אופציית הכנסה חדשה ומשתלמת ביותר לוועדי בתים משותפים. בנוסף כפי שפורסם לאחרונה, EV-Edge מובילה פיילוט לניהול אנרגיה בבניינים משותפים בשיתוף משרד האנרגיה וחברת חשמל.
רונן יבלון, מנכ"ל EV Edge: "החברה גאה בשותפות אשר מטרתה לפרוץ דרך בפתרונות חדשניים לשיפור ניהול האנרגיה בבנייני מגורים בישראל. לבנייני המגורים המשותפים פוטנציאל גבוה להוות סמן מרכזי של אנרגיה ירוקה בישראל. כפי שהובלנו מהלך פיילוט ייחודי יחד עם משרד האנרגיה וחברת החשמל לפריסת עמדות טעינה חשמלית בבניינים משותפים קיימים, אנחנו שמחים לקחת את הרעיון צעד אחד קדימה ולאפשר כעת לבנייני מגורים ולבעלי בתים פרטיים להיות נדבך משמעותי ביצירת שינוי בניהול משק האנרגיה של כולנו. הבחירה בוולטה סולאר, חברה מובילה בתחומה אשר שמה לה למטרה להאיץ ולקדם את המעבר לאנרגיה סולארית בישראל הייתה אך מתבקשת ואנחנו בטוחים שבכוחות משותפים נוכל ליצור שינוי משמעותי בישראל. אין ספק שאנרגיה מתחדשת היא העתיד ואנחנו נמשיך לפתח רעיונות ומהלכים שיחזקו את מיצובנו בתחום".
ערן טל, מנכ"ל חברת וולטה סולאר: "אנו רואים ב-EV-Edge וקבוצת יוניון מוטורס שותפה טבעית לחזוננו להאיץ את המעבר לאנרגיה סולארית בסקטור הפרטי בישראל. מעבר לעניין צרכני נבון, מדובר בצעד קריטי להבטחת העתיד שלנו ושל הדורות הבאים על כדור הארץ. השותפות בין החברות תעצים את היכולות הפיננסיות של בעל הנכס ותשיא לו ערך ייחודי ואטרקטיבי להפקת חשמל ירוק, בשילוב כל הטוב שיש לשתי החברות להציע – ניסיון מוכח, אמינות, חוויית לקוח איכותית והקפדה על בטיחות בסטנדרטים בינלאומיים. וולטה נרגשת לצאת לדרך עם EV-Edge אשר מובילה את תחום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים, ולהניע יחד את משק החשמל הסולארי הישראלי אל עבר עתיד ירוק יותר."
אפליקציות וסמרטפון
MIR4 עם העדכון המשמעותי הראשון שלו כולל קרב השבטים הגלובלי הראשון
בנוסף, שחררה החברה, תוכן ליבה נוסף, Hidden Valley Capture. הקרב לכיבוש העמק הנסתר הוא קרב בין שבטים שונים שרוצים לשלוט במקור למשאב הראשי במשחק, הפלדה האפלה Darksteel. הקרב יתרחש בכל יום רביעי בשעה 10 בערב, בהתאם לשעון המקומי של השרת שלכם.
"השבט שיכבוש את העמק הנסתר יזכה לכוח וסמכות עצומים להפעלת הסחר בפלדה האפלה. השבטים יוכלו להשיג מונופול על הכרייה במכרות על ידי השליטה בכניסה לעמק הנסתר, או להטיל מסים על כריית הפלדה האפלה לטובת השבט. את הפלדה האפלה ניתן להמיס כדי ליצור את מטבע השירות Draco ולהמיר באסימוני הנכסים הווירטואליים Wemix, היוצרים גשר בין משאבי המשחק לנכסים אמיתיים. מכיוון שכך, קרבות השבט בסופו של דבר ישפיעו על הכלכלה האמיתית ולכן יובילו לקרבות שבטים עזים יותר", מספרים ב-Wemade.
לאור הצמיחה הגדולה במספר השחקנים, הוספנו אזור שרתים חדש בדרום אמריקה, כך ששחקנים מדרום אמריקה יוכלו ליהנות מהמשחק בסביבה נוחה יותר. בקרו באתר הרשמי לקבלת מידע נוסף.