אחד הקורסים הכי מבוקשים כיום עבור אנשים שאוהבים משחק הוא משחק מול מצלמה. לא מדובר על משחק כמו בתיאטרון. למצלמה יש נוכחות, גם אם אנו חושבים שלא והרבה פעמים היא עשויה לגרום לנו להתנהג באופן לא טבעי. קורס בתחום הוא הכרחי ויכול מאוד לסייע בכך.
ללמוד להתעלם מנוכחות המצלמה
החלק הכי חשוב של קורס משחק מול מצלמה זו ההבנה שלמצלמה יש נוכחות ואנו נוהגים להתייחס אליה, גם אם אנו לא מודעים לה. זהו מצב שגורם לנו לא להתנהג באופן טבעי, דבר אשר עשוי לחבל כשאנו משחקים דמות מסוימת. בקורס כזה תלמדו לשחק באופן טבעי מבלי שהמצלמה תנהל אתכם.
לבנות דמות מול המצלמה
איך בונים דמות כשמשחקים מול מצלמה? מי היא הדמות שאני הולך לשחק? מה המאפיינים שלה? האם זו דמות מרכזית? האם היא דמות משנית? ואיך היא נראית על המסך? על כל השאלות האלו תקבלו תשובה בקורס ואף תיישמו זאת ותקבלו טיפים חשובים כאשר אתם מצטלמים לסדרה או תכנית. בניית הדמות בצורה נכונה תביא לכם את הביטחון על המסך ותעזור בהתעלמות מהנוכחות של המצלמה.
להבין את גבולות הפריים
בתיאטרון, הבמה היא ענקית, עם זאת, במשחק מול מצלמה הפריים הוא הרבה יותר קטן והוא מצריך הבנה של הגבולות שלו בעת משחק מול מצלמה. היציאה מהפריים בעת משחק מתרחשת באופן טבעי, אך מי שמכיר היטב את הגבולות, יודע לשמור עליהם מבלי שזה ישפיע על אופי המשחק. שחקן שיוצא מגבולות הפריים למעשה לא באמת מצטלם ולא יראו אותו. הסט במשחק מול מצלמה כולל את המצלמה ועוד כמה אביזרים שאותם לא רואים בצילום, אך הם שם ופעמים רבות מפריעים לשחקנים. מי שיודע היטב את גבולות הפריים, יודע גם להתעלם מהם.
לנהל מונולוגים מול מצלמה
מי שלמד משחק, למד לשחק מונולוגים, אך אלו היו מונולוגים לתיאטרון. במשחק מול מצלמה המונולוגים מתנהלים שונה, קצת אחרת. דרך המשחק שונה ויותר ריאליסטית, הדרך שאנו פונים אל קהל הצופים שונה מדרך הפנייה אל הקהל שבתיאטרון. בקורס כזה תלמדו איך מבצעים מונולוג בצורה טובה ותתנסו במספר מונולוגים אישיים שתבחרו.
לשחק בזוג מול מצלמה
איך משחקים בזוג מול מצלמה? אם לשמור על גבולות הפריים זה מאתגר, מה קורה ששניים נמצאים בתוכו? זהו מצב שבו על השחקנים להבין איפה עליהם להיות כדי שיראו אותם כמו שצריך על מסך המצלמה ואיך הם מבצעים את הגשת המשחק מבלי לפלוש לגבולות של השחקן השני, אלא אם הדמות מצריכה זאת.