קפה לביא באר שבע

צהרים רגועים ומפתיעים בבירת הנגב ||| צהרים בקפה לביא עם מנות מפתיעות ואירוח כיד המלך ||| שילוב של מנות בינלאומיות עם מנות ביתיות ||| כל הפרטים והרשמים בהמשך…

קפה לביא באר שבע (צילום דני בר)

מסעדת קפה לביא

החלטנו לנצל ביקור בבאר שבע, ולבחון את הצד הגסטרונומי המתפתח בעיר. נסענו למתחם מול 7 Mall שמדרום לעיר העתיקה באר שבע ומיד הופתענו מגודלו והעיצוב שמבליט את נוכחותו של קפה לביא בכניסה למתחם. צמוד לקפה יש סוכה ענקית שמרחיבה את מתחם האירוח של המקום עם צל בקיץ וחימום בימי החורף הקרים. כבר בכניסה קידם את פנינו מלצר חביב שבחיוך ובאדיבות הפנה אותנו לשולחן מתאים לנו על מנת ליהנות מהאווירה ובעיקר מהאוכל. קפה לביא הוא קפה מסעדה חלבית וכשרה, שפעיל כל ימות השבוע ממוצאי שבת ועד חצות ובימי השבוע מהבוקר (מוגשות גם ארוחות בוקר) ועד חצות כל יום ובשישי עד 16:00.

ראשונות

פתחנו עם 2 מנות שיכלו לייצג מבחינתנו כמה מהמנות הראשונות המוצעות במקום.

מנות ראשונות בקפה לביא (צילום דני בר)

פטריות ממולאות (פטריות במילוי גבינות בציפוי פריך, צ'ילי שמנת ופרמז'ן מגורד מעל – 49 שקלים) היתה מנה מקסימה, גדולה עם טעמי הגבינות בולטים ולא מוסתרים ע"י רוטב או פטריות שסוגרות את המנה. יופי של מנה.

המנה השניה שבחרנו היתה ארנצ'יני גבינות (כדורי ריזוטו וגבינות חמים ופריכים מוגשים על מצע של ציזיקי, קונפי שום ועשבי תיבול – 44 שקלים) שהיתה מנה יפה בצורת ההגשה שלה ולא פחות מכך טעימה ופריכה. טעמי הגבינה גם כאן מרכזיים והריזוטו הוא הטויסט בטעם.

לסיכום: שתי מנות נהדרות ושוות.

עיקריות

חיש מהר פנינו למנות עיקריות שיהיו מגוון שייתן לנו תמונה פנורמית של תפריט המסעדה.

פילה סלמון קפה לביא (צילום דני בר)

פילה סלמון (250 גר' פילה סלמון אפוי בתנור, מוגש על ניוקי עגבניות שרי, אפונת גינה, פסטו וסלט אישי – 89 שקלים) היתה נתח סלמון ראוי ועשוי היטב עם ניוקי שאינו מעפיל על הסלמון שהוא הכוכב של המנה, כמו שראוי.

הבחירה השנייה היתה פיש אנד צ'יפס (נתחי דג בטמפורה פריכה, מוגש עם סלט ירוק, צ'יפס ורוטב איולי יפני – 79 שקלים). מנה קלילה וכיפית ויכולה להיות שילוב נהדר עם כוס בירה מהחבית וכך גם היתה.

המנה השלישית שבחרנו היתה מנת הבית או כפי שהוסבר לנו, זו מנה לכבוד קציצות הדג המפורסמות של הדודה כוכי, דודתו של בעל המקום, לביא. הקציצות של כוכי (קציצות דגים ברוטב חריימה פיקנטי, פלפלים, עגבניות ופטרוזיליה, מוגש עם חומוס גרגרים, סלט שרוף, סלט ירוק, צ'ייסר ערק ולחם הבית – 79 שקלים) היו מגש גדול עם כל טוב והעיקר, קציצות דג פיקנטיות ועם הרגשה של בית. אהבתי.

הקציצות של כוכי בקפה לביא (צילום דני בר)

קינוחים

בחרנו 2 קינוחים של פאי שהוגשו עם מנה גדולה של גלידה פרווה והיו סיום מתוק וחם לארוחה טובה. ולסיכום, יש גסטרונומיה מעניינת בבאר שבע.

פאי תפוחים ובנופי פאי בקפה לביא (צילום דני בר)

קפה לביא, הע"ל 30Mall 7, , באר שבע. כשר. פרטים בפייסבוק… ובטל': 08-956-3992

כתיבת תגובה