ספארי באפריקה או חופשה ספורטיבית בסוף השנה

נגמר החופש הגדול ונגמרו החגים אבל החופש והנופש לא נגמר ||| 10 הצעות לחופשה אחרת שמתאימה גם לתקופה זו של השנה ||| טיולי ספארי ליבשת השחורה, מרוץ סירות הדרקון ||| מחקר חדש של Booking.com חושף כי 44% מהמטיילים הישראלים בוחרים את מקום החופשה עפ"י מקומות שראו בסרטים וסדרות ||| Agoda.com ממליץ על מספר יעדי חופשה ספורטיביים שכדאי להכיר ||| כל ההצעות והפרטים בהמשך…

ספארי Safari

מזחלת הרים הגבוה בעולם בקרחון 3000 שוויץ (צילום דני בר)

ספארי הוא טיול טבע באפריקה, בו בחלק מהזמן נמצאים בקרבה רבה לחיות הבר והטרף. מקור המונח ספארי הוא משפת הסווהילי Swahili ופירושו מסע. מסעות ספארי התחילו לפני כ-150 שנה בקולוניות של אנגליה באפריקה. טיולי הספארי של אז היו כרוכים במאמץ פיזי ובהתמודדות עם תנאי מזג האוויר שהאירופאים לא היו מורגלים להם. בכל טיול ספארי היה מדריך ושומרים שהגנו על המטיילים מפני חיות הטרף. חלק מהסממנים של מסע ספארי היה גם הלבוש המיוחד בצבע החאקי שהיה נהוג להתלבש בו.

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים יוצאים לטיול ספארי בחורף, ולפניכם מספר הצעות לטיול ספארי קצת אחר.

לאיקיפיה Laikipia קניה Kenya

מחוז לאיקיפיה Laikipia County הוא גולת הכותרת של קניה. האזור ייראה מוכר למי שראה את הסרט המקורי שנעשה בהשראתו. בלאיקיפיה חיים מינים רבים של חיות בסכנת הכחדה, כולל קרנפים שחורים, זברות גרבי, להקות כלבי פרא ויותר מ-2,000 פילים. בנוסף למספר מסלולי ספארי שאפשר לבחור מתוכם, תוכלו למצוא גם תוכניות חינוכיות בהן אפשר ללמוד על חיי הפרא.

איפה ללון: מקום האירוח Fairmont Mount Kenya Safari Club מציע לאורחים חווית ספארי אמיתית ויוקרתית בפאתי הפארק הלאומי הר קניה Mount Kenya National Park, ובמרחק הליכה קצר מהרשות לשימור חיי הפרא של הר קניה Mount Kenya Wildlife Conservancy. המקום מתאים גם לילדים, והמועדון מציע אזור משחק, מגרשי טניס ורכיבה על אופניים לכל הגילאים.

שמורת הטבע אמקאלה Amakhala Game Reserve, דרום אפריקה South-Africa

שמורת הטבע אמקאלהAmakhala Game Reserve  היא אחד מיעדי הספארי המובילים באפריקה והיא מספקת לאורחים חווית טבע אמיתית. השמורה נמצאת על הכף המזרחי של דרום אפריקה, והיא חלק מיוזמת שימור המאפשרת לחיות הבר לחזור אל חלקת הטבע ממנה הגיעו, ובכך תורמת למורשת הטבעית של האזור. האורחים יכולים לבחור מתוך מספר מקומות האירוח הנמצאים בשמורה, לצאת לטיולי ספארי יומיים ולבקר במרכז המלאכה – בו מובטלים מקומיים מקבלים הזדמנות לייצר הכנסה באמצעות יצירת מתנות ומזכרות.

מקום האירוח Bukela Game Lodge – Amakhala Game Reserve מוקף בנופים פנורמיים של חורש ירוק, והוא המקום המושלם להירגע בו אחרי יום עמוס בחיי פרא. המקום מציע ארוחות על בסיס הכל-כלול, אפשרויות לצפייה בחיי הפרא ושני נהגי-שמורה בכל יום. תוכלו להנות גם מעיצוב מקומי אותנטי ובריכת שחייה חיצונית.

סרונרה Seronera, טנזניה Tanzania

בצפון טנזניה, באחד משלושת האזורים העיקריים של הפארק הלאומי סרנגטי The Serengeti National Park, נמצאות ערבות סרונרה Seronera המציעות מבט מרהיב על עולמם הנפלא של חיות הבר. מחוץ לפארק הלאומי סרנגטי, בכפר לוסירווה Losirwa, תוכלו לקבל טעימה מחיי המקומיים בקהילת הבומה Boma. הסטארט-אפ I Like Local, סטארט-אפ אקולוגי שקיבל לאחרונה מענק 2 מיליון אירו במסגרת תוכנית הBooking Booster של Booking.com לשנת 2019, מעניק למטיילים הזדמנות של פעם בחיים ללמוד ולחוות מקרוב את אורח חיי המסאי המסורתיים.

אם תמיד חלמתם לישון יחד עם חיות הבר, שהייה ב-Mapito Tented Camp Serengeti תספק לכם את החוויה המתאימה. מקום האירוח מציע אוהלים יוקרתיים עם אירוח הכל-כלול ממש בלב הטבע, מה שיהפוך את החופשה שלכם בסרנגטי לבלתי נשכחת.

ארושה Arusha, טנזניה Tanzania

יעד פופולרי נוסף לטיול ספארי הוא ארושה Arusha, עיר בטנזניה הנמצאת למרגלות הר הגעש מרו Mount Meru. בפארק הלאומי שבעיר חיים תאואים, קובוסים, ג'ירפות, חזירי יבלות, זברות ובבונים. בתוך הפארק נמצאים אזור השימור נגורונגורו Ngorongoro Crater ואגם מניירה Lake Manyara. העיר מהווה נקודת מוצא טובה לטיולי ספארי, אך היא ידועה גם בזכות חיי הלילה והמוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע.

הוסטל Mambo Arusha Hostel הוא המקום המושלם לחזור אליו אחרי יום של טיול ספארי. חובבי הלינה השיתופית ייהנו מהגינה המקסימה והלאונג' המשותף. ההוסטל נמצא במרחק נסיעה קצרה מהעיר. ניתן לשכור אופניים ולטייל באזור.

נמוטוני Namutoni, נמיביה Namibia

נמוטוני Namutoni נמצאת בתוך הפארק הלאומי אטושה Etosha National Park עם נקודת תצפית מושלמת על מאגר המים קינג ניהייל King Nehale Waterhole – במקום זה המטיילים מגודרים, ומסביבם החיות מסתובבות באופן חופשי.

מקום האירוח Mokuti Etosha Lodge נמצא במרחק נסיעה קצרה מכניסת וון לינדקוויסט Von Lindequist המזרחית אל הפארק הלאומי אטושה. מקום האירוח מעוטר ביצירות ובדים נמיביים, ומציע למבקרים שתי בריכות חיצוניות, מגרשי טניס וספא. במקום יש גם מסעדה עם מקומות ישיבה באוויר הפתוח- מסעדת Boma, המגישה מנות גריל אפריקאיות באווירה קסומה עם סכך ונברשות.

פילנסברג Pilanesberg, דרום אפריקה South Africa

הפארק הלאומי פילנסברג Pilanesberg National Park נמצא על הר געש לא פעיל, והוא אחד מהפארקים הגדולים בדרום אפריקה. הוא גם אחד מיעדי הספארי הפופולריים ביותר בקרב מטיילי Booking.com. הפארק נמצא במרחק שעתיים מיוהנסבורג ופרטוריה, ומטיילים רבים מגיעים אליו כדי לצפות בחמשת הגדולים של אפריקה. בפני המבקרים עומדים כ-200 ק"מ שאפשר לטייל בהם לבד או עם הדרכה, ועם כמה נקודות לאורך הדרך בהן אפשר לראות את האקשן מקרוב.

מקום האירוח African Elegance Tented Lodge הוא מקום אירוח אלטרנטיבי בבושוק Boshoek. המקום מציע אוהלי יוקרה ובהם פינות ישיבה ושירותים פרטיים, והוא נקודה מצוינת לצאת ממנה אל כפר התרבות האפריקאי לסדי Lesedi African Cultural Village – אתר תיירות המיועד למבקרים שרוצים להעמיק את הידע שלהם על התרבות המסורתית של דרום אפריקה.

חופשה למטייל הספורטיבי

חופשה לא חייבת להיות בהכרח מנוחה או על טהרת הבטן גב. ישנם לא מעט אנשים, בעיקר בקרב צעירים, שנהנים מחופשה ספורטיבית הכוללת פעילות גופנית מתונה או פעילות גופנית הנחשבת לאקסטרים – בין אם מדובר ברכיבת שלג באלפים השוויצרים, מסלול טיול בין "עיירות רפאים" בהרי ניו זילנד. אין כמו חופשה ספורטיבית טובה להעלאת האדרנלין ושמירה על הבריאות. אתר הזמנת הנסיעות Agoda.com ממליץ על מספר יעדי חופשה ספורטיביים שכדאי להכיר:

טיול אופני הרים דרך "עיירות הרפאים" של ניו זילנד

לחובבי הרכיבה כדאי להתרחק ממסלול הקיווי הטיפוסי ולבחור במסלול החלופי Hobbiton Movieset בצד הפראי יותר. דרך הרפאים העתיקה כוללת שביל רכיבה לאופני הרים באורך של 85 ק"מ על החוף המערבי של ניו זילנד, שעובר בארבע "עיירות רפאים" – מסלול המהווה מבחן אמיתי לרוח ההרפתקנית של המטייל. לפני שמתחילים במסע הרכיבה המאתגר המתחיל בשמורה ההיסטורית Lyell, ניתן לנוח במלון מורצ'יסון ללילה רגוע-  Murchison Lodge.

סנוקייטינג Snowkiting – חופשת סקי בשוויץ, אבל אחרת….

למי שרוצה ליהנות מהריגוש של סקי השלג בשוויץ, אנחנו ממליצים לקחת הפסקה מהסקי והסנובורד הרגילים, ולנסות משהו חדש – סנוקייטינג Snowkiting. ספורט זה מאפשר לגלות את ההרים המושלגים תוך כדי תנועת הרוח באמצעות מפרש גדול. מדובר בספורט קל יחסית שמתאים מאוד להתנסות בו בהרי האלפים השוויצריים החורפיים. מומלץ להירשם לבית ספר המלמד סנוקייטינג (למשל בסמוך לעיר Brig) וליהנות מחבילת פעילות של מספר ימים. לצד ימי הפעילות העמוסים והמהנים ניתן לשהות בבית המלון הנעים ועטור הפרסים  Hotel Ambassador.

אמנות הלחימה של המואי תאי

פוקט בתאילנד מציעה יותר מ"סתם" חופים מדהימים ומקומות גלישה נהדרים. זה גם ביתם של סגנונות האימונים טייגר מואי התאילנדי וה- MMA הידועים בעולם. זו הזדמנות נהדרת ללמוד את אמנות הלחימה מואי תאי ואת "אומנות שמונת הגפיים"- אומנות הלחימה והתרבות הלאומית של תאילנד, מהמאסטרים עצמם. ניתן לרכוש חבילה של שבוע או חבילה של חודש לרציניים יותר. בנוסף יש אפשרות להתנסות קלילה יותר לאלו המעוניינים של אימונים פרטיים אחד על אחד או אימונים יומיים בלבד. מקום נהדר לחופשה מסוג זה הינו קאסה בלה פוקט Casa Bella Phuket, שכן הוא נמצא פחות מחצי שעה נסיעה מ- Tiger Muay Thai והוא גם נגיש מאוד לאטרקציות אחרות, כמו הבודהה הגדול וחופים פופולריים שונים.

מרוץ סירות הדרקון דומגואטה Dumaguete, פיליפינים

העיר דומגואטה Dumaguete בפיליפינים, המכונה "עיר האנשים העדינים", ידועה בזכות האירוח החם שלה, מה שהופך אותה למקום נהדר לטייל בו תוך כדי לימוד ספורט חדש. העיר עתידה  להפוך למוקד התיירות הספורטיבי הבא בפיליפינים והיא מארחת מספר אירועי ספורט, החל מהאתגר השנתי של הדרקון Dumaguete, ועד לליגה הנמוכה של הפיליפינים בענף הפריסבי וסיור כדורעף החופים של הרפובליקה. ניתן ליהנות בזמן השהייה מספורט הצלילה ולהתרשם מחיי המרינה לאורך קו החוף של דומגואטה. מומלץ להתאכסן באתר נופש הכולל צלילה כמו Atlantis Dive Resort Dumaguete, המציע חבילות צלילה וקורסים בהתאמה אישית לקבלת הסמכה.

כתיבת תגובה