כיף בצפון הגולן ואצבע הגליל

יצאנו מספר בלוגרים ועיתונאים, לטעום וליהנות מחוויות בצפון הגולן ואצבע הגליל ||| שוקולד דה קרינה, דג על הדן וקומזיץ היו הפתיחה ||| רכבל צוק מנרה ו….סנפלינג בהמשך ||| והמתאבן היו מזחלת ההרים ושיט קייקים בכפר בלום ||| כל הפרטים והחוויות בהמשך <<<

סנפלינג צוק מנרה: הצוק, החברה לפני ובזמן הירידה (צילום ודים נימן)

הצפון מזמין

הנסיעה לצפון הופכת אט אט לחוויה נעימה ולא כזו ארוכה. לפעמים נדמה שבזמן שלוקח להגיע מכפר סבא ליפו אפשר להגיע עד מחניים. נסו ותווכחו. בודאי שזו נסיעה כיפית בעונה זו של השנה, שהנוף רק מתחיל לשנות צבעו מירוק לזהוב, משדות חיטה זהובים בשלים וכרמי ענבים וזיתים בוהקים בירוק. טיפסנו בגשר אשדות יעקב לתחנתנו הראשונה.

בוטיק השוקולד דה קרינה

מעשה ידי בדה קרינה (צילום דני בר)

בקיבוץ עין זיוון, נמצא מרכז המבקרים והמפעל שוקולד של קרינה וגיורא צ'פלינסקי, שהביאו את אהבת השוקולד והידע ממפעל השוקולד המשפחתי שהיה לסבא של קרינה בבואנוס איירס והיא גדלה כך לצד העסק והשוקולד. לאחר קבלת הפנים עברנו בקו הייצור של הפרלינים והשוקולד של DE KARINA ואחר נכנסנו לסדנא להכנת פרלינים וטבלאות שוקולד, שקיבלנו הזדמנות להכין לבד ולקחת הביתה לטובת גפן, נכדתנו שלא תוותר על שוקולד שסבא הכין. מומלץ להגיע לביקור עם ילדים, שיוכלו להתנסות בהכנת שוקולד אחרי שיטעמו וילמדו על שוקולד ופולי קקאו. פרטים באתר <<< ובטל': 04-6993622. מוצרי החברה כשרים והמקום סגור בשבת.

בתום הביקור עברנו בתצפית מרשימה על הנעשה בסוריה שם מעבר לקוניטרה והאו"מ. משם ירדנו דרך ישובי הדרוזים ליובלי הדן.

דג על הדן – ההתחלה

מתחם דג על הדן הוא גם זיכרון של התחלות עבורי. בתקופה בא ניהלתי את אזור הצפון במש"ל (מבשלת שיכר לאומית) אי שם בתחילת שנות ה-80, התבקשתי לאשר התקנת בירה בחבית, ללקוח חדש שמקים מסעדת פורלים על שפת נהר הדן. באותם זמנים לא רק שהלקוח היה משלם על התקנת ברז בירה אלה גם היה צריך לעמוד בסטנדרטים ובמחזור לקוחות שישתו חבית כל 2-3 ימים. פגשתי את יוקי אבישי יחד עם זוגתו יוצ'י שהסבירו לי על המקום החדש שהקימו, עם כמה בריכות זכוכית שזורמים בהן מים הדן טריים וקרים ובהם דגים שהלקוח מתבקש לדוג לעצמו את הדג אותו יקבל לשולחן. כמובן שאישרתי את ההתקנה ומאז נשאר מקום חם בלב, לחזון ולפינת החמד הזו. חייב לומר שמעט מאד פעמים עצרתי לראות המקום אבל הפעם הגעתי לסיור והתרשמות מה קרה ב-35 השנים שעברו.

מתחם דן על הדן

בינות לעצי התות עם פרי בשל ומעלה זיכרונות ילדות, ופלגי נחל דן, מצאנו פינות רבות שיכולות יחד לארח כ-700 מטיילים בו בעת. כוס יין לבן, קרירות המים והצל הטבעי שהם מזגן טבעי גם בימים חמים היו הפתיח לביקורנו במקום. התחלנו בסיור בין בריכות הדגים בהן חיים דגי פורל בגילאים שונים עד הגיעם לצלחת. יש לציין שבחווה ניתן לצפות בתהליך גידול הפורלים ודגים נוספים, מעבר בין הבריכות וצפייה בשלבי הגידול השונים, האכלת דגים וליטופם ולסיום ספא דגים מרגיע, בילוי מומלץ למשפחות בכל ימות השנה.

המקום מציע מספר פעילויות והצעות:

• מסעדת פורל על הדן כשרה – פועלת בימים א-ה החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד אחרון הלקוחות. יש להזמין מראש.
  • מסעדת דג על הדן – בסופי שבוע ובחגים החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד אחרון הלקוחות. יש להזמין מראש.
  • מאסטר בישול – סדנת בישול בשטח, בה לומדים כיצד ואיך מומלץ להכין ארוחת על בסיס דג הפורל, מה סגולותיו המיוחדות ובסופה לאכול את יצירתכם בסדנא.
  • חנות דגים – ניתן לרכוש דגים טריים ונקיים הגדלים בחווה. החנות פועלת במהלך השבוע בן השעות 10:00-18:00 ניתן לבצע הזמנה טלפונית.

פרטים והזמנות בטל': 04-6950225 או 054-6769413.

סיומו של יום ב….צוק מנרה

שבעים ועייפים נסענו למתחם צוק מנרה לודג' לקבל את החדר למנוחה קצרה לפני פעילות הלילה שהוכנה עבורנו. נסיעה במורד רכס רמים ברכבל הארוך בישראל- 1940 מטר אורכו ו-750 מ' הפרשי גבהים בין התחנה במנרה לתחנה בקרית שמונה. החזרה למעלה היתה מראה מרענן ושונה של אצבע הגליל. כשחזרנו למעלה חיכתה לנו מדורה לוהטת לאור הירח וכמובן עוד אוכל – תפודים בנייר כסף או שמע קרטופלך. עייפים ומרוצים הלכנו ללינת הליל הגלילי. סופר לנו מה מצפה לנו למחרת וצריך לאזור כוחות.

בוקר בצוק מנרה

צוק מנרה הוא בית לאוהבי אתגרים וטיולים וגם מקום לאוכל טוב בארוחת הבוקר העמוסה כל טוב. לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לרכיבה ברכבת הטרקטור שנוסע סביב הקיבוץ במסלול שמשקיף לעבר לבנון מחד ואצבע הגליל והחרמון מהצד השני. לאחר התצפיות ירדנו ברכבל למפלס האמצעי בו יששלל פעילויות שלאורחי צוקמנרה לודג' ההשתתפות כלולה במחיר ולאורחים מזדמנים עולה הפעילות לפי סוג הפעילות. במקום אפשר לעשות סנפלינג לאורך מצוק של 42 מטר, קליעה בחץ וקשת, מסלול הליכה נורדית ועוד.

חומוס גלילי לארוחת בוקר (צילום דני בר)

סנפלינג

החלטתי לאתגר עצמי (וגם את הציוד של האתר) בירידה בסנפלינג את מצוק רמים. 42 מטר של מצוק אנחו, שיורדים אותו בעזרת חבל ומשקל הגוף. נרתמתי לרתמות XL שיתאימו לגודלי ומשקלי וירדתי ראשון. קל? ממש לא. מאז שירותי הצבאי אי שם בעבר, במכון וינגייט, לא עשיתי פעילות של סנפלינג. באמצע המצוק מצאתי מדף קטן שיכולתי לנוח ולהסדיר הנשימה אבל החזרה לירידה את המשך הדרך היתה מאמץ מנטלי יותר מפיזי. התגברתי בכוחות עצמי וחזרתי לטכניקה של הירידה על לתחתית. שם אפסו כוחותי ושלגית שירדה לצידי וסיימה כדקה לפני, חילצה ממני את החבל לטובת חברי שחיכו למעלה על מנת לרדת בסנפלינג. חוויה מאתגרת והרבה אדרנלין טבעי.

מגלשת הרים

מסלולי מגלשות הרים יש בכמה מקומות בארץ ועשיתי כמותם כבר בגרמניה, סין ועוד. עליתי לסיבוב במגלשת ההרים של מתחם צוק מנרה – עליה של כ-300 מטר וירידה בפיתולים לאורך כ- 900 מטר. כיף ומרגש ושווה. כל פעילויות צוק מנרה והצימרים מפורטים באתר <<< וכן ניתן לקבל פרטים בטל': 04-6908198.

קייקי כפר בלום

לסיום הביקור באצבע הגליל, יצאנו לשיט באחד מאתרי הקייקים היותר מושקעים ויותר מאורגנים, על הירדן. אין ספק שהשייט על הירדן הפך בעשורים האחרונים למוקד משיכה לאלפי מבקרים מהארץ ומהעולם שמצפינים לגליל העליון ולקיבוץ כפר בלום לבילוי מהנה במי הירדן הצוננים. הדן, החצבאני והבניאס מתמזגים ונשפכים לירדן שהוא הנהר השופע בישראל. עונת השייט הרשמית בקייקי כפר בלום, נפתחת בחודש אפריל, עם בוא האביב ומסתיימת בסוף אוקטובר עם בוא הסתיו. מדובר על חוויית קיץ מרעננת שמציע הצפון לימי חום יולי אוגוסט ובכלל.

שייט בקייקי כפר בלום על הירדן (צילום ודים נימן)

מסלול השייט המשפחתי בקייקי כפר בלום, נפתח בנקודת השילוח, בבית הלל, החצבאני הקריר מוביל את הסירות דרך מפגש הנחלים הגולשים אל הירדן, בקייק זוגי או בסירה משפחתית. במהלך המסלול  נהנים מחוויית השיא במסלול – המפלון. מיישרים חרטום, יושבים על רצפת הסירה ונהנים מהרגע, לא לשכוח לחייך – מצלמים!!  קיימת אפשרות להזמנת שייט במסלול האתגרי הארוך בגליל, ממורדות החצבני לאתר בכפר בלום, ובנוסף, גם שייט " Kayakids " לילדים קטנים מגיל שנתיים וחצי ועד חמש בליווי הורה,במסלול קצר ורגוע יותר.

קמפינג ועוד

סיום השיט הוא באתר נרחב בו תמצאו שלל פעילויות וגם מתחם קמפינג מסודר שכולל שירותים, מקלחות, מים חמים ומרחבי דשא מטופחים לפיקניק משפחתי. בין הפעילויות במקום:

• טופ רופ – פארק חבלים אתגרי שמספק חוויה משלימה לשייט
  • אומגה למים – חוויה של אומץ עם גלישה מהמגדל הישר למי הנהר
  • קיר הטיפוס המתנשא לגובה 12 מ'
  • גשרי החבלים בין צמרות העצים
  • מתחם חץ וקשת במיוחד לילדים
  • קולנוע רב חושי D3 יספק שייט נהרות סוער "וירטואלי" ב-3 ממדים

פרטים והרשמה לפעילות, קמפינג או שייט באתר <<< בדף הפייסבוק קייקי כפר בלום ובטל': 1-700-50-66-11

סיכומו של סיור

אז מה היה לנו? שוקולד, פורל על הדן, רכבל, קומזיץ, סנפלינג, רכבת הרים ולסיום שווט. מה עוד צריך כשרוצים לברוח מהפקקים של המרכז?