חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות 18/2019

אירועים של אחרי החגים ||| פסטיבלים וטבע ||| תעופה ושיט ברחבי העולם ||| תערוכות, ספרים ואמנות ||| תיאטרון, קולנוע ובסינמטק ||| טלוויזיה רדיו וגם טיולים בארץ ||| להמשך הידיעות וההצעות ….

אירועים ופסטיבלים

הערבה תלבש לבן באירוע יוגה ערבה בפעם העשירית

יוגה ערבה 2018 (צילום רפאל פנקס)

אירוע יוגה ערבה 2019, כ- 50 סדנאות שונות ומגוונות המקשרות בין רוח וחומר, האירוע שמעצב ומביא את החידושים האחרונים לקהילת היוגה של ישראל, מביא אלינו סוגי יוגה שונים המתאימים לגוון רחב של אנשים כל גיל ובכל רמת תרגול. כל סוגי היוגה לאורכה של הערבה.

השנה כחלק מחגיגות העשור, יתווספו למבחר הסדנאות מספר מוגבל של סדנאות ארוכות יותר בנות חמישה ימים, להעמקה עם מורים מובילים. הן מיועדות למתרגלים וותיקים שמבקשים לעבור הכשרה עמוקה. ימים שלישי עד שבת 29 באוקטובר- 2 בנובמבר.

סדנת יוגה לגב וצוואר – שחרור מתחים ותמיכה בשרירים שפחות מופעלים אצל היושבים יום שלם בעבודה.

סדנת יוגה לניקוי רעלים – לאנשים שרוצים לרפא את הגוף ולנקותו מרעלים.

סדנת יוגה על המים – בשילוב סאפ לאוהבי ים ויוגה.

יוגה וחץ וקשת – סדנה משותפת של תרגול יוגה ושימוש בחץ וקשת ע"פ מסורות מהמזרח. סדנת יוגה אווירית, יוגה ערסלים, לא רק יוגה מגיעה מהמזרח הרחוק, אלא גם אומנויות לחימה שונות, ואת השילוב של שני העולמות האלו ניתן למצוא בסדנה מיוחדת- בודאקון יוגה – סגנון יוגה חדש ומהפכני שהשתלט על אירופה. ועוד עשרות סדנאות מסוגי יוגה שונים.

יוגה ערבה ה – 10 יוצא לדרך 31 באוקטובר – 2 בנובמבר 2019

*סיימון בורג אולביר – אוסטרליה המאסטר הבינלאומי האוסטרלי מגיע לראשונה לישראל ! מוביל את אחד מבתי הספר הנחשבים בעולם ליוגה בשילוב עבודה אנרגטית זהה לזו שלקוחה מאמניות הלחימה. מורה ליוגה סינרג'י, שיטה ייחודית שפותחה על ידו. מלמד מעל ל- 40 שנה, ובנוסף, סיימון גם בוגר תואר ראשון של פיזיותרפיה יישומית, תואר ראשון של ביולוגיה אנושית, מאסטר של חקר בביולוגיה מולקולרית ועוד. *ד"ר אינגה בוליאן- גרמניה  אינגה מלמדת יוגה מאז 2006 ב"ספיריט יוגה" בברלין.
היא עובדת כחונכת בתוכניות להכשרת מורים – רקדנית בלט לשעבר וד"ר לכלכלה, גילתה כי יוגה היא המיזוג המושלם של מה שחשוב עבורה בחיים. סגנון ה"ספיריט יוגה" מייצג גישת יוגה מודרנית, נגישה, רלוונטית, מעשית ומובנית בדיוק ליוגה. *אלכס דואוסון – ארה"ב כוכבת "נמסטה ביצ'ס" האמריקאי ומייסדת מרכז נשימה ללא גבולות. אלכס החלה ללמד יוגה בשנת 2002, וכיום מעבירה סדנאות יוגה בכל העולם. ההוראה שלה מונעת באמצעות מנטרה ומוזיקה (בשידור חי ומוקלט) כחלק מתרגול היוגה. באמצעות שימוש ברטט קול, היא מנחה את תלמידיה להתחבר לגוף ולצליל.

*אולה ג'אס – צרפת, איביזה, הודו בעלת סגנון ייחודי ששאוב ממגוון רחב של סגנונות מהן לקחה השראה במהלך טיוליה בעולם. חוקרת תנועה, הוראת היוגה שלה משלבת ויניאסה, אקרו יוגה ועיסוי תאילנדי.

*יוגי וישנו פאניגרהי –הודו יוגי וישנו חי את חיי היוגה למעלה מ- 30 שנה. עבור וישנו היוגה היא גוף, נפש ורוח, ובדרך זו הוא מלמד יוגה כבר שנים רבות בהודו ומחוץ לה. הוא מקדיש עצמו להנחיית תלמידים בבית הספר ליוגה אשר הקים ברישיקיש הודו. ולצדם עשרות מורי יוגה מטובי המורים בארץ.

אירוע השיא: שישי בערב,1.11 מהשעה 16:00, יתקיים מפגש בפארק תמנע לאירוע האיחוד, כל המורים והמתרגלים, כאלף איש יתכנסו באמצע המדבר לתרגול שקיעה משותף בהנחיית המורה האורח מאוסטרליה- סיימון בורג אוליבר מול הנוף הראשוני של עמודי שלמה וחווים את האיחוד העוצמתי של יוגה, נשימה משותפת והרבה מדבר. בשיא הערב תופיע להקת אנא עארף (anna rf) להקה ישראלית עם רוח טורקית שמופיעה יחד עם אמנים ירדנים.

סופ"ש יוגה ערבה הוא שיתוף פעולה פורה בין הערבה ובתי הארחה המסוגננים שבה לבין ארגון מורי היוגה בישראל. הזדמנות של מתרגלי יוגה לבחור מורה מתוך עשרות המורים המובילים מהארץ ומהעולם, לבחור מתחם אירוח מתוך עשרות המתחמים שיש לערבה להציע ולהתחבר למדבר וליוגה.

האירוע מתאים למתרגלי יוגה בכל הרמות, ניתן לקבל יותר פרטים על כל סדנא ועל מתחמי האירוח השונים וכמובן להירשם באתר האירוע: https://www.yogaarava.co.il/

כפר רופין עם כנס בוטיק מארג של טנטרה, מדיטציה ותרפייה

כנס מארג מתקיים בפעם הרביעית זהו כנס ייחודי ומצומצם המיועד לזוגות וסינגלים ועוסק במרקם העדין בין מיניות, רוחניות ומודעות.
מהי טנטרה? טנטרה היא דרך לחבר בין רוחניות למיניות, ללמוד כיצד לחוות מין מקודש ולהבין באיזה אופן ניתן להעצים בתוכנו את אותה אנרגיית חיים ראשונית, התמימה העוצמתית, והמופלאה, אשר רבים מאיתנו איבדו במהלך חייהם. דרך הטנטרה ניתן לפתור קשיים במיניות ובזוגיות ולאפשר לעצמנו להיפתח לקשר מהותי ומשמעותי.

הכנס הזה הוא במיוחד בשבילך! את שהיית בסדנא בעבר אתה ששמעת על הקסם זהה מחברים וטרם הספקת – אתם, שמאוד רוצים וזה אף פעם לא נראה הזמן המתאים…
זוהי הזמנה לצאת למסע של עומק בסופשבוע שכולו מארג אחד. אפשר להגיע לבד או ביחד, כזוג התאספות של לבבות החולקים למשך סופשבוע מסע אישי בדרך הטנטרה
מתוך מודעות, צמיחה ואהבה זוהי הזדמנות מיוחדת במינה- להיות מוקפים באנשים של אהבה.
על כן יצרנו את הכנס המיוחד הזה, שבאמת מאפשר לראשונה להיות יחד בתוך מרחב תרפוטי, עמוק ומאפשר. עוד צעד בתוך היצירה של מסע חיינו מכיוון שמדובר בכנס בוטיק – מספר המקומות מוגבל מראש !!!סדנאות עומק, איכותיות, ייחודיות ועוד הפתעות נפלאות מחכות לכם הפעם. סופשבוע מלא בסדנאות ואנשים בריקודים ומפגשים בהנחיית מנחים מובילים מצוות “מארג” וכמובן עם סוג’יי ומורן. במשך 3 ימים נצעד יחד בנבכיה של הטנטרה והתרפיה נכיר עוד את עצמנו, נלמד את פעימות הלב.

שימו לב – מספר הכרטיסים מוגבל! הבטיחו את השתתפותכם. פרטים באתר מארג… לרכישת כרטיסים באתר…

פסטיבל ריקודי חדר  ROOM DANCES FESTIVEL

פסטיבל ריקודי חדר- פסטיבל המחול הקאמרי היחיד בישראל, חוגג השנה 30 להיווסדו בניהולו האמנותי של עמוס חץ וטליה דה פריס. נושא הפסטיבל השנה: זמן – הווה, עתיד, עבר והוא יתקיים במשך שני סופי שבוע בתל אביב ובירושלים.

השנה יציגו עבודות חדשות בפסטיבל: ענת שמגר בשיתוף עם אמנית המופע עדינה בראון, עמוס חץ, שלי פלמון, אנה ווילד, אורי טורקניץ בשיתוף עם המוזיקאית רותם פרימר, כרם שמי, עינת רווה ואביגיל ספז בשיתוף עם המשורר אמיר מנשהוף והמוסיקאי אלעד ברדס. יבוצעו גם כן שני ריקודים של עמוס חץ שבוצעו בשנים הראשונות של הפסטיבל.

בפתח הפסטיבל נשיק קטלוג חגיגי לכבוד 30 שנה לריקודי חדר ובו נקיים רב שיח בהשתתפותם של גב' דינה אלדור, מנכ"לית להקת מחול בת שבע, איריס לנה וטליה דה פריס, עורכות הקטלוג, וכותבי הטקסטים לקטלוג – ענת שמגר, עמוס חץ, דר' עידית סוסליק וליאור אביצור, שתנחה את הערב.

גם בשנתו השלושים לקיומו של הפסטיבל עמוס חץ מבקש להציע דרכים להקטין את המרחק באולם בין הצופה ליוצר, בתקווה שחווית התנועה תתקיים בשני הצדדים בו זמנית.
במאה השנים האחרונות האמנות על צורותיה השונות שינתה את פניה ולעיתים אף באופן קיצוני. אמנות הריקוד החדשה, כמו זו של המוסיקה, מתגלה בזמן אמת ובמרחב שממדיו מוגדרים, בו היוצר והצופה נמצאים בחלל אחד.

הריקוד הוא אמנות תנועת הגוף האנושי המשוחרר. התרבות המערבית החלה לגלותה רק בשלהי המאה ה 19, עם תגליותיו של פרויד, שהצביע על הקשר הסמוי שבין הגוף לנפש. במקביל כל האומנויות כולן החלו להאיר את צלו של הלא מודע, והריקוד אף הוא החל לחפש את הסמוי ולבקש את ההכרה – הבלט הרוסי, איזדורה דנקן, רודולף לאבאן (שגם המציא כתב תנועה), ריקוד ההבעה הגרמני וחלוצי הריקוד בארצות הברית. בשנות השישים עלה גל נוסף של מחדשים – תיאטרון הריקוד ג'דסון בניו יורק ואנה הלפרין בסן פרנסיסקו. באותן השנים בארץ נועה אשכול יוצרת עם אברהם וכמן את כתב התנועה אשכול וכמן, ומופיעה עם קבוצתה בריקודים מופלאים.

"היום החיפוש העיקש אחר ההיוּלי בתנועה, ובקיום הגוף בשדה הכבידה הינו עדיין בהתהוות. נראה שהריקוד העכשווי מעכל את השיעורים הגדולים של החלוצים האלה.
חיבור ריקוד וצפיה בו הינו אתגר. ההקשבה נעה בין אחיזה בפרטים מחד גיסא, לחוויית השלם מאידך גיסא. את הפרדוקס הזה יש לקבל, וללמוד לעשות את השניים בו זמנית. צורתה של ההקשבה הזו היא גל העולה ויורד, בדומה לגופנו בשדה הכבידה. קבלתו נעשית תוך הקשבה באברי גופנו, דרכם אנו חשים תנועה. " אומר עמוס חץ
"אני מקווה שכולנו נתפוס את הגל הנע בין המכלול לפרטים; נצליח לרכב עליו. וכאשר הים יסער ואף ישקוט, נחוש את האדוות בגופנו, נימצא בשינוי, כי בו מתגלה החד פעמי שיש להקשיב לו מבלי להתערב. כך תתגלה החוויה."

הכניסה חופשית לאירוע השקת הקטלוג ורב שיח. לרכישת כרטיסים באתר…
פסטיבל התיאטרון הצרפתי Horizons יוצא לדרך

פסטיבל התיאטרון הצרפתי Horizons יתקיים זו הפעם השלישית, בין התאריכים 31-27 באוקטובר 2019, באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב ובתיאטרון ירושלים. הפסטיבל נוסד בשנת 2017 על-ידי סטיב סויסה, מפיק, שחקן ובמאי פריזאי מוערך ומופק בשיתוף עם ז'אן מארק דומונטה, מהמפיקים המובילים בתחום התיאטרון בצרפת. מטרת הפסטיבל היא לחשוף את מיטב התרבות והתיאטרון הצרפתי בפני הקהל הצרפתי בישראל לצד הקהל הישראלי.

הפסטיבל, שיתקיים בסוף החודש הקרוב מיועד גם לקהל הישראלי ועל כן החליטו מנהליו לתרגם לעברית שלוש מתוך ארבעת הצגות הפסטיבל: "פרחי שמש" (ע"פ טקסט של שמעון ויזנטל ), "ברונקס" ו "טיעונים פרק ב'".

דבר המפיק סטיב סוויסה: "חשוב לנו להציג לקהל את המחזות בהם התאהבנו. במסגרת פסטיבל HORIZONS הקרוב אנו רוצים לחלוק עם הקהל בישראל מסרים הקרובים לליבנו. נושא הפסטיבל השנה הוא אומץ.  האומץ להגן ולעמוד על הזכיות, האומץ לבחור נכון, האומץ להסתכל פנימה להיות באמת מי שאנחנו, והאומץ לצאת נגד אי צדק חברתי ולהילחם בו. באומץ הזה עסקו הבמאים הצרפתים. בחרנו להביא לכם את היצירות הטובות ביותר, המעבירות את המסר תרבותי חשוב של שיתוף, אחדות ונתינה. התרבות אולי תוכל לתקן את העולם. והפסטיבל הזה הוא גשר תרבותי של אהבה בין צרפת וישראל".

התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט עם דודו פישר

התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט תופיע לראשונה בישראל עם הזמר דודו פישר בקונצרט ייחודי המשלב מוסיקה קלאסית לצד מנגינות יהודיות וצועניות שיתקיים בין התאריכים 21-23 בנובמבר בחיפה, תל אביב וירושלים.

התזמורת הידועה גם בשם ״100 הכנרים הצוענים״, היא הגדולה בעולם מבין התזמורות הצועניות. מול הקהל בישראל תופיע התזמורת בתוכנית מיוחדת במינה, הכוללת פניני מוסיקה קלאסית וקטעים ידועים של פולקלור יהודי וצועני, והכל בעיבוד המיוחד של התזמורת המורכבת ברובה מכנרים וירטואוזים ובליווי כלי נגינה ייחודיים. בארץ היא תופיע בהרכב של כ-50 נגנים.

רבות דובר על הדימיון הרב בין המוסיקה היהודית והצוענית – ומכאן החיבור המתבקש לזמר הבינלאומי בעל הקול השמיימי, כוכב מחזות זמר ואגדה בחייו – דודו פישר.

השתתפותו של פישר בתוכנית עם התזמורת הצוענית מדגישה את הצליל הייחודי של התזמורת ואת הדמיון בין שני הסגנונות המוסיקליים.

פישר הוא אחד המוסיקאים הישראלים הפופולריים והאהובים בעולם, הוא זמר אוניברסלי – ששר מנעד רחב של סגנונות מוסיקאליים, שירים ביידיש ועברית, קטעים מרפרטואר אופראי ומחזות זמר, מוסיקה חסידית וקטעי חזנות, משחק בתיאטראות בארץ ובעולם, כולל תיאטרון "יידישפיל" המיוחד. דודו פישר נחשב לשחקן הטוב ביותר שגילם את תפקידו של ז'אן ולז'אן במחזמר "עלובי החיים" (בברודוויי, בוסט אנד בלונדון ובארץ בתיאטרון הקאמרי).

התזמורת הצוענית מבודפשט הינה תופעה מיוחדת בעולם המוסיקה. היא מנגנת את קטעי הפולקלור הצועני לצד מוסיקה קלאסית של ברהמס, שטראוס, ביזה, מונטי וסרסטה – והכל בדרך הייחודית שלה – ללא תווים וללא מנצח. את תפקיד המנצח מבצע בתורנות אחד מסולני התזמורת.עם זאת, הם מצליחים לנגן בתאום מלא תוך שינוי מהיר של סגנונות ומקצבים. הקשבה הדדית ותאום מיוחד בין המוסיקאים. בהרכב התזמורת הצוענית, מלבד כינורות, נמנים גם מספר ויולות, צ'לוים, קונטרבסים וקלרינטים. בנוסף התזמורת משלבת בנגינתה את הכלי הצועני הייחודי, הצימבלום, שמקנה למוסיקה גוון מוסיקלי עשיר וייחודי.

סיפור הקמת התזמורת מיוחד גם הוא: בשנת 1985 לאחר מותו של שנדור ירוקי – המוסיקאי הצועני המפורסם ביותר בהונגריה, הגיעו כל המוסיקאים הצוענים ללווייתו וניגנו יחדיו ככבוד אחרון לשנדור. כך נוצרה התזמורת הצוענית מבודפשט, שהפכה במהרה לפלא מוסיקאלי באירופה ובעולם כולו.

21.11, חיפה, אודיטוריום חיפה, בשעה 20:00. כרטיסים עונות חיפה טל': 04-8629959/ 04-8401057/8. 22.11, ת"א: בית האופרה, המשכן לאומניות הבמה, בשעה 11:00, 14:00 לכרטיסים: 03-6927777. 23.11 , ירושלים: בנייני האומה, בשעה 20:30 לכרטיסים: 6226*. מכירת כרטיסים גם בטלפון : 072-275-3221 או 3221*

מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה עם האופרה אורפיאוס של טלמן

אורפיאוס. (צילום מריה רוזנבלט)

ביום רביעי 27.11 תעלה הפקה קאמרית בבימוי מלא של האופרה "אורפיאוס" מאת המלחין טלמן. המופע ייערך באולם צוקר, היכל התרבות תל-אביב. האופרה תבוצע על-ידי זמרי אנסמבל אופרה אורפיאוס: הדס פארן (סופרן), עודד רייך (בריטון), דניאלה סקורקה (סופרן), איתן  דרורי (טנור), טל גנור (סופרן) ופניני גרובנר (בס) ובהשתתפות נגנים סולנים בכלים תקופתיים. מנצח ומנהל אמנותי של האנסמבל: יאיר פולישוק. בימאית: שירית לי וייס.
האופרה מושרת בגרמנית, איטלקית וצרפתית, עם תרגום לעברית המוקרן על הבמה.

האופרה "אורפיאוס" היא הקונצרט הראשון מתוך שמונה שיתקיים העונה באולם צוקר בהפקת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה.

הסיפור המיתולוגי המפורסם של אורפיאוס ואאורידיצ'ה היווה השראה למלחיני אופרה רבים, בשל עיסוקו בכוחה של המוזיקה, ובמיוחד בכוחה המופלא של השירה. בעזרת יופי שירתו, מצליח אורפיאוס לפתות את שערי השאול ולהשיב משם את אהובתו המתה, אאורידיצ'ה, אותה יאבד לעד באבחת מבט.

האופרה אורפיאוס של טלמן, המלחין הגרמני בן תקופת הבארוק, הועלתה לראשונה בשנת 1726 אולם התגלתה בשנית רק במחצית השניה של המאה ה-20. בשונה מיצירות מוזיקליות אחרות המספרות את סיפורו של אורפיאוס (מונטוורדי, גלוק ומלחינים אחרים), יצירתו של טלמן מציגה במרכז סיפורה בנוסף לאורפיאוס ואאורידיצ'ה את דמותה של המלכה אורזיה, אשר מביאה למותה של אאורידיצ'ה, בשל אהבתה הקנאית לאורפיאוס. כך נוסף לסיפור ממד דרמטי מלא תשוקה וקנאה. אורפיאוס של טלמן היא יצירה יפהפייה ומרגשת, מפסגת הבארוק המאוחר, על המאבק בין כוחות האהבה, המוזיקה והאמנות, לבין כוחות השלטון המשחית והקנאה.

האופרה אורפיאוס היא הפרוייקט הראשון של אנסמבל אופרה אורפיאוס. מופע הבכורה של הפקה זו נערך בשנה שעברה ולאור הצלחתו הרבה, הוא מובא שוב אל הבמה.
יום ד' 27.11 בשעה 20:00, אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב. כרטיסים באתר מרכז פליציה בלומנטל או טל': 03-6201185; 077-2019573

 Expo תל אביב עם 2020 IMTM בפברואר

IMTM תל אביב (צילום ניר שמול)

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית – 2020 IMTM – International Mediterranean Tourism Market, תיערך בישראל זאת שנתה ה-26, בתאריכים ה-11-12 לפברואר 2020. התערוכה מהווה את נקודת המפגש השנתית העיקרית ואירוע הדגל של ענף התיירות הישראלי והבינלאומי, המשלבת ומפגישה בין התייר הישראלי, עמיתיו ולקוחותיו מחו"ל והקהל הרחב. השנה צפויים להשתתף בתערוכה יותר מ-50 מדינות שונות מיבשות אירופה – כגון רוסיה, רומניה, הונגריה, ספרד, מלטה, אוזבקיסטאן, קירגיסטן, סרביה ועוד, אסיה – ביניהן הודו, יפן, קוריאה, פיליפינים, טיוואן, מיאנמר, וייטנאם ואוסטרליה, אפריקה – בינהן בוטסואנה, אתיופיה וטנזניה ומאמריקה הלטינית, דוגמת פנמה, הרפובליקה הדומיניקנית, הונדורס, גוואטמלה, אקוודור וברזיל.

התערוכה תפסה תאוצה משמעותית בשנים האחרונות ומפאת גודלה, היא תתפרש השנה לראשונה על שני ביתנים במתחם ה-Expo בתל אביב, ביתנים 1 ו-2, שיהוו חללים חכמים וורסטילי, בשטח כולל של כ-12,000  מ"ר.

כידוע, התערוכה נערכת על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ובחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל. התערוכה מיועדת לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת  תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותוכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM: "זה יותר מחצי יובל שאנו מארחים בישראל את תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM, המפגישה בין כל העוסקים בעולם התעופה והתיירות במקום אחד. התערוכה חושפת מגוון רחב של חידושים מתחום התיירות, קווי תעופה חדשים, היעדים התיירותיים הבאים שהולכים לתפוס תאוצה בעונה הקרובה ועוד. בשנים האחרונות אנו רואים עלייה משמעותית בתיירות הנכנסת לישראל ובתיירות היוצאת ואין לנו ספק כי ל- IMTM תרומה מכרעת בעניין. אנו גאים לארח את התערוכה בישראל ולהוות את פלטפורמת שיתופי הפעולה המרכזית בין גופי התיירות והתעופה השונים״. אתר התערוכה…

אמריקן אקספרס עם 10% הנחה למופע של סלין דיון באוגוסט 2020
חג האהבה ב- 2020 צפוי להיות בלתי נשכח! שריינו את התאריך למופע המיוחל וההיסטורי של הדיווה הראשונה, סלין דיון שתגיע אלינו במסגרת סיבוב ההופעות העולמי עליו הכריזה במונטריאול. לראשונה, ייבנה אמפיתיאטרון תחת כיפת השמיים עבור מופע ישיבה מלא בגני יהושע, הכולל 20,000 מקומות ישיבה בלבד.

*לקוחות אמריקן אקספרס יכולים לרכוש במכירה מוקדמת, ובהנחה של 10% לכל רמות המחיר, מלבד לאזור ה- VIP.

במסגרת אירועי American Express LIVE תינתן הטבה למופע השני שיתקיים ב- 5.8.2020 יום רביעי, אמפיתיאטרון, גני יהושע, תל אביב.

*לתשומת לבך באתר איוונטים יש לבחור בחלון "מבצעים והטבות"- הטבת אמריקן אקספרס.

* בהתאם לתנאים המופיעים באתר ובאפליקציה של אמריקן אקספרס

*ללא הזנת קוד קופון בעת ההזמנה לא תינתן ההנחה

קולנוע רדיו וטלויזיה

כאן 11 עם נבחרת ישראל במוקדמות היורו

"זה לא מצחיק יותר, זה נורא", אמר מאמן הנבחרת אנדי הרצוג אחרי ההפסד של ישראל לסלובניה, אבל האם המסר חלחל לתודעת השחקנים? נבחרת ישראל ממשיכה במסע המוקדמות של אליפות אירופה, ואת המשחקים ישדרו נדב יעקבי ואורי אוזן. ביום חמישי, 10 באוקטובר, ישדר כאן 11 מ-21:15 את משחק החוץ של נבחרת ישראל נגד נבחרת אוסטריה.  במשחק הראשון ביניהן הביסה ישראל את אוסטריה 4–2. את המשדר תגיש דניאלה סמרי מהאולפן, ולצידה הפרשנים ניר קלינגר, אורן יוסיפוביץ' ועמית לוינטל.

ביום שלישי, 15 באוקטובר, ישדר כאן 11 מ-21:15 את משחק הבית של הנבחרת נגד לטבייה. בסיבוב הקודם גברה נבחרת ישראל על נבחרת לטבייה 3–0.

המשחק יהיה באיצטדיון "טרנר" בבאר שבע, ומשם תגיש דניאלה סמרי את השידור. לצידה יהיו הפרשנים ניר קלינגר, ג'ובאני רוסו ואשרת עיני. את הרשמים מהמתרחש על הקווים יעביר אורן יוסיפוביץ', ואת כתבות הצבע לקראת המשחק יכין שי נובלמן.

שני המשחקים ישודרו גם באתר וביישומון של כאן. במכאן 33 ישודרו המשחקים בערבית. את המשחק בין אוסטריה לישראל ג'ודאת עודה ואחמד והב, ואת המשחק בין ישראל ללטביה ישדרו יוסף שדאד ואחמד והב.

משחק הבית של נבחרת ישראל נגד לטביה ישודר גם בכאן רשת ב. ישדרו אותו ליאן וילדאו ועמית לוינטל.

מי אתה חושב שאני Celle que vous croyez

קלייר (ז׳ולייט בינוש) בת ה-50, יוצרת פרופיל מזוייף בפייסבוק כדי לרגל אחר המאהב שלה – לודו. היא מציגה עצמה כקלרה, יפהפייה בת 24. אלכס (הכוכב העולה, פרנסואה סיוויל),חברו של לודו, מתאהב בדמות הפיקטיבית. קלייר מוצאת עצמה סבוכה ברשת של סודות ושקרים… ומאוהבת באלכס עד מעל לראש. ״מי אתה חושב שאני״ כמו ״זרים מושלמים״ לפניו, תופס במדויק את מורכבות החיים בעידן וירטואלי המתעתע בין שקר למציאות. סרט שלא תפסיקו לחשוב עליו ולדבר עליו.

בימוי ותסריט: סאפי נבו Safy Nebbou על פי ספרה של: קאמי לורנס Camille Laurens.

שחקנים: קלייר – ז'ולייט בינוש Juliette Binoche, אלכס – פרנסואה סיוויל François Civil, קתרין – ניקול גרסיה Nicole Garcia, קטיה – מארי-אנגה קאסטה Marie-Ange Casta.

101 דקות, צרפתית, כתוביות לעברית ולאנגלית. הפצה בישראל על ידי סרטי נחשון ורד קייפ. בכל רחבי הארץ החל מתאריך 24/10/2019.

HOT עם הדוגמניות פוגשות את מחוברים Perfect 10

ב- 10.10 , תושק סדרה חדשה ב- HOT בידור ישראלי. הסדרה , בשיתוף סוכן הדוגמניות והטאלנטים הידוע , רוברטו בן שושן, עוקבת אחר 10 בנות שרוצות להצליח ולפרוץ בעולם הבידור. סדרת וולוגים (בלוג מצולם)  שמתעדת 10 בנות שנבחרו מתוך מאות מתמודדות שהגיעו לאודישנים, איך "זה עובד" ואת מאחורי הקלעים של תעשיית הבידור. בשביל לחשוף את הסודות הכמוסים של התעשיה, צוות מומחים, מהחזקים והמשפיעים ביותר בישראל בעולם הבידור והאופנה ליווה, הדריך והנחה את הבנות.

לבנות ניתנה הזדמנות לגשת לאודישנים, להשתתף בקמפיינים, הן למדו איך לעמוד מול מצלמה, איך לתחזק עמוד אינסטגרם מצליח, והתנסו בכל מה שיש לעולם האופנה והבידור להציע. בין המומחים בצוות אשר הנחו אותם: סוכן העל רוברטו בן שושן,  בר זומר, דנה זרמון, שר פיטנס ועוד..

עשרת המשתתפות –  גל גברעם /עדי חשמונאי, קרן נגוסה, לירז נומדר, מיקה יעקב, טל  מלכה, טל צוקר, איידן פלאט, מיכל שלפשטיין, דנה חיימוביץ, שיר שני.

למנויי הוט בערוץ הוט בידור ישראלי, ב VOD ובערוץ הYouTube . הסדרה תעלה כולה ותשודר בכל יום במהלך חול המועד סוכות.

זומבילנד: ירייה כפולה Zombieland 2: Double Tap

ארה"ב 2019

אמה סטון, וודי הרלסון, ג'סי אייזנברג ואביגיל ברסלין התאחדו עם הבמאי רובן פליישר ('ונום') והכותבים רט ריס ופול וורניק ('דדפול') כדי ליצור את 'זומבילנד: ירייה כפולה'. בסרט החדש מתמודדים ארבעת המחסלים עם סוגים חדשים של זומבים וכן עם דמויות אנושיות חדשות, אך ההתמודדות המשמעותית ביותר היא עם "כאבי הגדילה" של משפחתם העוקצנית.

בימוי: רובן פליישר. שחקנים: אמה סטון, וודי הרלסון, ג'סי אייזנברג, אביגיל ברסלין, רוסריו דוסון, לוק ווילסון. הפצה פורום פילם ובבתי הקולנוע ב-17.10

סינמטק תל אביב עם סרטי וארועי אוקטובר

אהבה וקשרים בעידן החדש | 17.10 | 19:00: הרצאה בנושא: משדרגים אהבה בעולם טכנולוגי  –  מרצה: דר' יעל מן שחר. הקרנת הסרט: גברים, נשים וילדים/ ג'ייסון רייטמן (ארה"ב 2014) – MEN, WOMEN & CHILDREN Jason Reitman. משחק: אדם סנדלר, ג'ניפר גארנר, אמה תומפסון דרמה שבוחנת את הדרך בה אנחנו מתקשרים היום ואת מה שהולך לאיבוד בדרך .הסרט עוקב אחר קבוצה של תלמידי תיכון והוריהם שמתמודדים עם הדרכים השונות בהן שינה האינטרנט את מערכות היחסים שלהם, התקשורת, הדימוי העצמי וחיי האהבה. (116 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)((116 min., Eng., Heb. Sub

פוגשים את התעשייה | אבי נשר – 25.10 | 11:00: סינמטק תל אביב ואיגוד הבמאיות והבמאים מזמינים לאירוע נוסף בסדרת המפגשים: "פוגשים את התעשייה", והפעם – אבי נשר! הבמאי, התסריטאי ומפיק הקולנוע המוערך אבי נשר, שביים והפיק למעלה מעשרים סרטים – ביניהם קלאסיקות ישראליות כמו "הלהקה", "דיזנגוף 99", "סוף העולם שמאלה", "פעם הייתי", "החטאים" וניצב בראש החנית של העשייה הקולנועית בארץ מזה ארבעה עשורים, מגיע למפגש אינטימי ומיוחד עם חברי וחברות האיגוד. במפגש, בהנחיית יו"ר האיגוד לימור פנחסוב, נשוחח עם נשר על אהבת הקולנוע, על הקשיים שבהתמודדות עם מציאות פיננסית מאתגרת בעשיית סרט ישראלי, על ההצלחה מחוץ לארץ, על ההתעקשות בשני העשורים האחרונים, למרות הקשיים ליצור קולנוע דווקא בארץ, על שיתוף פעולה ועזרה ליוצרים צעירים, ונשמע מפיו טיפים ליוצרים-ות שרק מתחילים את דרכם בתעשייה ובעשייה. כמו כן, נדבר על עמדתו ביחס לאחריותם/ן של היוצרים/ות להשמיע קול ולא להחריש אל מול התפתחויות פוליטיות, ועל בחירתו לעמוד איתן מאחורי תעשיית הקולנוע הישראלית ועל אמונתו ביכולת הקולנוע הישראלי לנסוק לגבהים חדשים.

הקרנת הסרט ענק הברזל | 26.10 | 11:00: ענק הברזל/ בראד בירד (ארה"ב 1999) THE IRON GIANT/ Brad Bird. סרט אנימציה של זוכה האוסקר בראד בירד ("משפחת סופר על") על ילד בן תשע המתחבר עם רובוט עצום מימדים שהגיע לכדור הארץ מהחלל החיצון. על החברות מאיים קצין צבא המשוכנע כי הרובוט מתכוון להשמיד את כדור הארץ. (86 דקות, מדובב לעברית)((86 min., Heb. Dub.

 TISFF SELECTION #1 | 30.10 | 21:00: במסגרת חדשה זו של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בשיתוף סינמטק תל-אביב, נקרין בכל חודש מקבץ של סרטים אשר השתתפו במסגרות השונות (ישראליות ובינלאומיות) של מהדורת הפסטיבל הקודמת. בסיום ההקרנה ייערך סבב שאלות-תשובות עם היוצרים הישראלים, שינכחו בהקרנה.

***תמונת ניצחון (ישראל 2019) בימוי: עדי משניות. בקיץ 2014, שלושה חודשים לפני שחרורו מצה״ל, אורי אחי הקטן נפצע במבצע ״צוק איתן״ בעזה. בבית החולים, עשרות מבקרים גודשים את חדרו מדי יום לעיניהם הטרודות של הוריי. בין טיפולים, ביקור מתוקשר של שר הביטחון או סלפי עם בר רפאלי ותיירות אמריקאיות – אורי מקפיד לשמור על חיוך, נחוש לעמוד בתפקידו החדש כגיבור (29 דקות, עברית).

***פרצה ברשת (צרפת 2018) ג׳ופרוי שנדוטיס. גיימרים של משחקי און-ליין מתארים את ההתמודדות שלהם עם מילכודי טוכנ"ם (swatting), תופעה בה האקרים מדווחים למשטרה דיווחי שווא אודות גיימרים שמשדרים בסטרימינג, וגורמים לשליחה של יחידת עילית המכונה טוכנ"ם (SWAT) להגיע לפתח ביתם. זו תופעת בריונות רשת מסכנת חיים המרחפת מעל ראשי משתתפים בכל פעם שהם משחקים. האירועים בסרט מוצגים דרך סרטוני יוטיוב ורישומי תמונה דיגיטליים מתוך משחק מחשב. (21 דקות, צרפתית, תרגום לעברית)

***מיני די.וי (ישראל 2019) בימוי: שאולי מלמד. חודשיים אחרי מות אביו, מקבל שאולי בן ה-12 את המצלמה הראשונה שלו. 14 שנים מאוחר יותר הוא מוצא את הקלטות. מנקודת מבט בוגרת, חוזר שאולי אל הניסיונות הקולנועיים הראשונים שלו ומגלה ביניהם את הסרטים ששכח שצילם עם חבריו, סרטים שהסתירו את הסוד הכי גדול שלו (10 דקות עברית).

שבוע הקולנוע הקולומביאני | 22-29.10: הסרטים המוקרנים בשבוע הקולנוע הקולומביאני 2019 מייצגים את המבחר והשוני בביטויה התרבותיים של המדינה, החל מהעיבוד הקולנועי לספר "על אהבה ושדים אחרים" של זוכה פרס נובל גבריאל גרסיה מרקס ועד ל"עז מזל רע" שהוא ההפקה הראשונה בשפה הקריאולית, שפת הילידים של סן אנדרס ואיי פרובידנס בים הקאריבי הקולומביאני. משם מגיע גם הסרט "קיילה", דרמה אקזיסטנציאליסטית המתרחשת בקרנבל, חגיגה של צאצאי פיראטים אנגליים, ספרדיים ועבדים שחורים. ב"הגנת הדרקון" מתוארים החיים בערים גדולות כגון בוגוטה וקשרי חברות ומסורת. שבוע הקולנוע הקולומביאני 2019 מאורגן על ידי שגרירות קולומביה בישראל בשיתוף סינמטק תל אביב ומהווה גישה ליצירות מדוברות המציגות פרספקטיבות שונות במציאות של קולומביה.

קיילה (קולומביה 2017) – ויויאנה גומז אצ'ברי | Viviana Gomez Echeverry –  KEYLA

משחק: מרסדס סלאזר, אלזה וויטקר סנצ'ז, פליפה צ'בזה בחורה צעירה החיה באיים הקאריביים מחפשת אחר אביה שנעדר בים. כשמשפחתה המרוחקת באה לעזרתה, הם חייבים להתגבר על העבר האפל ועל הקונפליקטים ביניהם. זהו סרט עלילתי עם מוטיבים תיעודיים כשהמשתתפים בו הם תושבי האיזור בו צולם הסרט ואינם שחקנים מקצועיים. (87 דקות, ספרדית, תרגום לעברית) ((87 min., Spa., Heb. Sub.

הקרנה חד פעמית – על אהבה ושדים אחרים/ הילדה הידלגו (קולומביה 2009)  – OF LOVE AND OTHER DEMONS/  Hilda Hidalgo: דרמה המבוססת על ספרו של גבריאל גרסיה מרקס. סיפור העלילה מתרחש בתקופה הקולוניאלית של המאה ה-18 כשהספרדים שלטו באמריקה הלטינית. החברה הנוצרית הקתולית הנהיגה את שלטון האינקוויזיציה האכזרי. בתו של המרקיז, שגדלה עם מטפלות שחורות ואימצה את שפתן ומנהגיהן, ננשכה על ידי כלב שלקה בכלבת. הכנסייה הסיקה מכך שהיא אחוזה בדיבוק מהשטן. הבישוף מורה לכלוא אותה במנזר, אך הם לא מצליחים לשבור את רוחה.
(95 דקות, ספרדית, תרגום לעברית ואנגלית) ((95 min., Spa., Heb.& Eng. Sub.

הקרנה חד פעמית – עז מזל רע/ סמיר אוליברוס זאייד  (קולומביה 2017) – BAD LUCKY GOAT/ Samir Oliveros Zayed: קומדיית סטלנים. לאחר שהם בטעות דורסים למוות עז עם המשאית של אביהם, קורן וריטה, אח ואחות צעירים יוצאים למסע שבו הם צריכים תוך 24 שעות לתקן את המשאית כדי שיוכלו לאסוף תיירים לבית המלון של משפחתם. במסעם יפגשו טיפוסים מוזרים ויעברו חוויות משונות. (76 דקות, קריאולית, תרגום לעברית ואנגלית)  (76 min., Creol., Heb.& Eng. Sub)

הקרנה חד פעמית – הגנת הדרקון / נטליה סנטה (קולומביה 2017) – THE DRAGON DEFENCE/ Natalia Santa: משחק: גונזאלו דה-סחרמינחה, הרנאן מנדז, מנואל נבארו. סיפור חברותם של שלושה חברים ותיקים. הראשון הוא שחקן שח מצטיין עם נטייה קלה להימורים, השני הוא שען שמסרב להיפרד מחנות השעונים שלו, אף שנדמה כי כבר מזמן חלף זמנה, והשלישי הוא הומיאופת בעל אובססיה לפוקר. יום אחר יום הם מכלים את זמנם בין מועדון השח, הקזינו ובית הקפה החביב עליהם. אך כשהנוחות ניצבת לפתע בסכנה, כל אחד מהם לומד שבחיים, כמו באהבה, אף פעם לא מאוחר מכדי לקחת סיכון ולבקש הזדמנות נוספת. (80 דקות, ספרדית, תרגום לעברית ואנגלית)  (80 min., Spa., Heb. & Eng.Sub.

משפחת אדמס THE ADDAMS FAMILY
משפחת אדמס חוזרת למסך הגדול, לראשונה בקומדיית אנימציה המספרת על אודות המשפחה הכי משונה בשכונה. מצחיקה, יוצאת דופן ואייקונית לגמרי, משפחת אדמס מגדירה מחדש את המושג 'שכנות טובה'.

ארה"ב 2019. בימוי: גרג טירנן, קונרד ורנון. תסריט: אריקה ריווינויה, מאט ליברמן. קולות: אוסקר אייזק – גומז אדמס, שרליז ת'רון – מורטישה אדמס, קלואי גרייס מורץ – וונסדיי אדמס, בט מידלר – סבתא ועוד. אורך הסרט: 87 דקות. הפצה פורום פילם ובבתי הקולנו.

HOT עם השומרים Watchmen של רשת HBO

מבוססת באופן חופשי על הרומן הגראפי באותו שם של DC מ-1980, תוך שילוב דמויות ועלילות מוכרות וחדשות. יוצר "הנותרים", זוכה ה"אמי" דיימון לינדולף ("אבודים"), מתאחד עם זוכת האוסקר וה"אמי" רג'ינה קינג ("הנותרים", "סיפורו של רחוב ביל", "פשע אמריקאי") והבמאית ניקול ראסל ("קצה גן עדן", "ווסטוורלד"). "השומרים" תשודר ב-HOT בצמוד לשידורה בארה"ב.

העיבוד הטלוויזיוני לקומיקס האפל מתרחש במציאות אלטרנטיבית בה ארה"ב ניצחה במלחמת וייטנאם, רוברט רדפורד הוא הנשיא והעולם מתייחס ל"גיבורי על" – לוחמי צדק במסכות – כאל פושעים לכל דבר. בטולסה שבאוקלהומה, שחורים ולבנים נמצאים במתח מתמיד שלוש שנים אחרי מתקפה אלימה של קיצוניים לבנים על שוטרים ובני משפחותיהם. כעת, שוטרים מסתובבים עם בנדנות צהובות המכסות את פניהם ומגנות על זהותם, בעוד שקבוצת הקיצונים מאחורי המתקפה עוטים מסכות שחורות-לבנות בדוגמת "רורשאך" ומתחבאים בצללים.

קינג מגלמת את אנג'לה עבאר, שעוטה שתי מסכות בחיי היומיום שלה – האחת, של בלשית בכירה במשטרת טולסה, והשנייה של רעיה ואם לשלושה ילדים. האירוע הטרגי חיבר בינה ובין מפקד המשטרה ג'אד קרופורד (זוכה "גלובוס הזהב" דון ג'ונסון, "מיאמי מחלק מוסר"), שעמו היא חוקרת ירי משטרתי הקשור למתקפה. בינתיים, לורי בלייק (זוכת ה"אמי" ג'ין סמארט, "פארגו", "סמנת'ה מי"), סוכנת FBI קרירה עם עבר מסתורי, מגיעה לעיר כדי לחקור רצח אכזרי.

לצדה של קינג קאסט מרשים ועטור כוכבים, בהם זוכה האוסקר ג'רמי איירונס ("תהפוכות הגורל", "בית הרוחות"), טים בלייק נלסון ("אחי, איפה אתה?"), זוכה האוסקר לואיס גוסט ג'וניור ("קצין וג'נטלמן", "שורשים"), יאיא עבדול-מאטין השני ("אקוומן"), טום מיסון ("סליפי הולו"), פרנסס פישר ("טיטאניק"), שרה ויקרס, הונג צ'או ("שקרים קטנים גדולים"), אנדרו האוורד ("בייטס מוטל"), ג'ייקוב מינג-טרנט ("ריי דונובן"), דילן שומבינג ("וורקראפט") וג'יימס וולק ("בחזית הכיתה"). זוכה האוסקר רוברט רדפורד יגלם את עצמו, כנשיא ארה"ב ביקום האלטרנטיבי של הסדרה.

החל מה-21.10, ימי שני ב-22:00, ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

מליפיסנט: אדונית הרשע Maleficent: Mistress of Evil

ארה"ב, 2019. לאחר הצלחת שובר הקופות 'מליפיסנט' משנת 2014 מאולפני דיסני מגיע הסרט החדש 'מליפיסנט: אדונית הרשע'. מליפיסנט והנסיכה אורורה תוהות לגבי קשרי המשפחה המורכבים אשר כובלים אותן יחד, בעודן נמשכות בכיוונים מנוגדים על ידי נישואים מתקרבים ובאים, בעלי ברית בלתי צפויים וכוחות אופל חדשים.

בימוי: יואכים רונינג. שחקנים: אנג'לינה ג'ולי – מליפיסנט, אל פנינג –  אורורה, מישל פייפר – המלכה אינגריט, צ'יווטל אגיופור – קונאל, סם ריילי – דיאבל. אורך הסרט: 118 דקות. הסרט יוקרן באנגלית ובדיבוב לעברית. הפצה פורום פילם ובבתי הקולנוע החל מה-16.10.19.

נורם בעיר הגדולה 3 Norm of the North: King Sized Adventure

בעוד נורם וחבריו מתכוננים לחתונתו של סבו, צרות מתחילות להתעורר בהר המסתורין. נורם פוגש ארכיאולוג בשם ג'ין, ומגלה שדקסטר, שותפו לשעבר, גנב חפץ סיני יחיד במינו. בעזרת חבריו המכרסמים, נורם יוצא למסע ברחבי העולם על מנת להשיב את החפץ למקומו הנכון. האם יקיים נורם את הבטחתו ויספיק לחזור הביתה בשביל החתונה? רק הזמן יגיד.

ארה"ב 2019. בימוי: ריצ'רד פין, טים מלטבי. תסריט: דניאל אלטייר, סטיבן אלטייר, מלקולם גולדמן, דין סטפן. אורך הסרט: 90 דקות. בבתי הקולנוע. מוקרן באנגלית ובדיבוב לעברית.

מועדון הנשים השקופות Les Invisibles של לואי ז'וליאן פטי

קומדיה דרמטית, מרגשת, מצחיקה ומעוררת מחשבה. סיפורה של חבורה של עובדות סוציאליות ומטפלות מסורות המחליטות לפעול לאחר שהעירייה החליטה לסגור את בית המחסה לנשים על הקצה. כדי לשמור עליו ולעזור לנשים הללו כל האמצעים כשרים, נשות המקצוע המסורות יעשו כל שביכולתן, ינסו להפעיל קשרים, לכופף את האמת וגם לשקר, והכל כדי לסייע לחבורת הנשים המדליקה, עם מגוון סיפורים אנושיים, מפתיעים, מרתקים, מרגשים ומורכבים ולעיתים מצחיקים ומשעשעים.

הסרט בכיכובן של דבורה לוקומואנה, נעמי לבובסקי, קורין מאסיירו, ואודרי לאמי. וזכה לביקורות נלהבות בצרפת ולהצלחה אדירה עם למעלה ממיליון וחצי צופים, כשהאירועים על המסך התכתבו עם מחאת האפודים הצהובים.

102 דקות, דובר צרפתית, עם כתוביות לעברית ולאנגלית. בבתי הקולנוע.

HOT עם גברת פלטשר Mrs. Fletcher מיני-סדרה של רשת HBO

הסדרה מבוססת על רב המכר של הסופר טום פרוטה (שאף כתב את הרומן "הנותרים", שעובד לסדרה עטורת שבחים ב-HBO). את הסדרה, שתשודר ב-HOT בצמוד לארה"ב, מובילה קת'רין האן ("מחלקת גנים ונוף", "אימהות רעות") שאף היתה מועמדת ל"אמי" על תפקידה ב"טרנספרנט", ולצדה מככב ג'קסון ווייט ("מקום טוב באמצע").

האן מגלמת את איב פלטשר, אם חד הורית בשנות הארבעים לחייה שעובדת במתנ"ס קשישים מקומי, שבתחילת הסדרה מביאה את בנה היחיד לקולג' וחוזרת לבית ריק. כדי להרחיב את אופקיה, איב מתחילה ללמוד בסדנת כתיבה ונתקלת במקרה באתר פורנו המוקדש ל"מילפיות". הגילוי מביא אותה לבחון מחדש את חיי המין שלה, שעד כה היו נטולי עניין.

במקביל, בנה ברנדן (ווייט) – ספורטאי פופולארי ולעיתים קצת קלולס – מגלה שהקולג' מסובך מכפי שחשב, ומתקשה ליצור קשרים חברתיים עם חבריו לספסל הלימודים. סיפוריהם של האם ובנה, שמוצאים עצמם לבד בפעם הראשונה בחייהם, משתלבים זה בדרכים בלתי צפויות.

עוד מככבים: אוון טיג ("זה"), המועמדת ל"אמי" ג'ן ריצ'ארדס ("Her Story"), קמרון בויס ("מגודלים") והמועמד ל"אמי" דומיניק לומברדוזי ("אימפריית הפשע"). לתפקידי אורח יגיעו קייסי ווילסון ("הכל לטובה"), ג'ון המילטון ("13 סיבות") , זוכת ה"גראמי" ג'זמין ג'ונס (המחזמר "המילטון"), ג'וש פאייס ("ריי דונובן"), ראשאד דמונד אדוארדס ("הטובות לקרב") וויליאם ריימונד ("הסמויה").

החל מה-28.10, ימי שני ב-23:30, ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT

איש מזל התאומים Gemini Man

מותחן אקשן חדשני בכיכובו של וויל סמית' כהנרי ברוגן, מתנקש עילית אשר לפתע מוצא עצמו נרדף ע"י מתנקש מסתורי שנראה שמצליח לחזות את כל מהלכיו.

ארה"ב, 2019. בימוי: אנג לי. שחקנים: וויל סמית – הנרי ברוגן / ג'וניור, מרי אליזבת ווינסטד – דני זכרווסקי, קלייב אוון – קליי וריס, בנדיקט וונג – ברון. אורך הסרט: 116 דקות. הפצה פורום פילם ובבתי הקולנוע.

פול-גז של קובי מחט

בסרט משתתפים תובל שפיר (החוזר למסך לראשונה מאז גאליס), קווין רובין (מהשמות החמים והמדוברים בקרב ילדי ישראל, שזה תפקידו הראשון בקולנוע), נדב גדג' (בתפקיד קולנועי ראשון), עדן סבן, נאיה בינשטוק, דניאל גרנט, , זוהר ליבה, אורי פפר, רחלי נחום ואביגיל אריאלי. פול גז היא דרמת התבגרות בהילוך גבוה ואקשן חסר מעצורים, המשלבת ספורט מוטורי, ואהבה צעירה בכיכובם של כוכבי הילדים והנוער המובילים בישראל.

עלילת הסרט מביאה את סיפורו של תומר בן ה-17 העובר עם אמו ליישוב קטן בקצה המדבר. זה קורה בדיוק חודש לפני אליפות המדינה לנוער ברכיבת אופנועי שטח, בה נמרוד השחצן – מנהיג הישוב – אמור לזכות. ההגעה של תומר משנה את כללי המשחק אפילו בלי להתכוון. מה שמתחיל בהתנכלויות כלפיו מצד נמרוד וחבורתו תוך מאבק על לבה של עמליה היפה, הופך לדרמה בהילוך גבוה כשתומר פוגש את אלברט – אופנוען מזדקן ומסתורי שמתבודד בביתו ומנותק מהסביבה כבר 30 שנה.

מפגש מקרי ביניהם הופך לחברות אמיצה, במהלכה תומר מקלף מאלברט את סודות העבר, ואילו אלברט הופך למאסטר שמלמד את תלמידו הצעיר לרכוב על אופנוע ומכין אותו לקרב של חייו על המסלול מול נמרוד.

כאן 11 עם אבא משתדל של טל פרידמן

אבא משתדל של טל פרידמן בתפקיד ראשי בדרמה קומית בהשראת חיי משפחתו. בהשתתפות: טל פרידמן, ג'וי ריגר, מיכל ברנשטיין, רבקה מיכאלי, ליה קניג, לירית בלבן, ירון ברובינסקי, קובי פרג', הנרי דוד, מיכאל גבעתי, ירון ברלד ועוד יוצרים: רן דברת וטל פרידמן | במאי: עודד דוידוף.

תעלה ביום שני, 28.10.19, בשעה 22:00 בכאן 11.

קולנוע וקולינריה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2019

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2019 מציג את רצועת הקולנוע הקולינרי, שתערך בין יום ו' 18.10 (חוה"מ סוכות) ליום א' 21.10 (ערב שמחת תורה). נושא הרצועה יעסוק השנה באוכל כאמצעי לקירוב לבבות, כשבמסגרת זו יוצגו בהקרנות בכורה סרטים חדשים ועטורי שבחים בנושא, שילוו באירועי טעימות תוצרת בתי אוכל נבחרים בחיפה והצפון ושיחות בהשתתפות שפים ומומחים שונים בתחום ובהנחיית אשת התקשורת והקולינריה הילה אלפרט. הקרנות כל הסרטים ייערכו בסינמטק חיפה (שד' הנשיא 142) והאירועים בסיומם יתקיימו בגן הפסטיבל הסמוך. מחיר למשתתף עבור סרט, שיח וטעימות: 85 ש"ח.

בסיום הסרט האמריקאי-ישראלי "שֶׁבֶת אחים" (שבת 19.10, שעה 11:30), ייערך שיח בנושא "מטבח מקומי – מטבח אחד לשני עמים" עם משתתפת הסרט וזוכת 'מאסטר שף' ד"ר נוף עתאמנה אסמאעיל ולצדה במאית הסרט בת אליז הוק, כשמאפיית ג'רסי יגישו פטאייר תרד. בסיום הקרנת הסרט "בבקבוק" הצרפתי (יום ו' 18.10, שעה 14:30), ייערך שיח בנושא יין עם היינן אלי בן זקן מיקב קסטל, ויוגשו יינות של יקב וורטמן המוערך, לצד גבינות הבוטיק עטורות הפרסים הבינלאומיים של מחלבת הנוקד (גילון). בסיום הקרנת הסרט הדרום קוריאני "השף הנודד" (שבת 19.10, שעה 15:30), ייערך שיח בנושא "ליקוט קיימות" עם אורי מאיר צ'יזק, ד"ר להיסטוריה של רפואה ותזונה ומומחה לליקוט צמחי-בר למאכל, לצד טעימות של מסעדת טאיפיי האסייתית בהובלת השף יום וואנג, שיגישו מנות קוריאניות מסורתיות כדוגמת קימצ'י, ביבימבאפ ועוד. בסיום הסרט "טעם השמיים" (יום א' 20.10, ערב שמחת תורה, שעה 12:00), ייערך עם השף פרנק אזולאי השיח "מבשלים סיכוי" בנושא נערים בסיכון שמשולבים בענף המסעדנות, ולצדו יוגשו מנות בהפתעה תוצרת המיזם הקולינרי המקורי בהובלת השף קובי קורלה 'רובין פוד', שעוסק בהצלת מזון.

במקביל להקרנות ולאירועים שייערכו בימיו האחרונים של הפסטיבל, יפעל "ציר האוכל" החיפאי לכל אורכו במהלך סוכות (יום שבת 12.10.19 – יום ב' 21.10.19, חג שמחת תורה) – שיתוף פעולה הכולל שורת הטבות והנחות משתנה לבאי הפסטיבל במיטב מוסדות האוכל והשתייה ברחבי הכרמל, הדר, עיר תחתית ונווה שאנן. בין היתר משתתפים הבר-מסעדה סליק, מסעדת תלפיות ופיצרייה תלפיות, וספר קוקטייל בר, קפה פלמר, צ'רלי בר, קניבר בכרמל ובעיר תחתית, בית הקפה 2 סוכר שפועל בכרמל ובצמוד אליו בר המכולת, כמו גם הבר התאום המכולת סייד בי מנוה שאנן, חומוס ברדיצ'ב על סניפיו השונים ברחבי העיר וסניף ג'ירף בשדרות הנשיא. הרצועה הקולינרית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35, חיפה 2019. ציר האוכל בפסטיבל. התכנית המלאה באתר הפסטיבל…

אירועי הרצועה הקולינרית בפסטיבל ייערכו בין 18-20.10.2019, ימי שישי ושבת (חוה"מ סוכות) ויום ראשון (ערב שמחת תורה). סינמטק חיפה, שד' הנשיא 142. ובמקביל יפעל במהלך כל ימי הפסטיבל ולאורך סוכות "ציר האוכל" – שיתוף פעולה הכולל שורת הטבות והנחות לבאי הפסטיבל במגוון מוסדות קולינריים ברחבי העיר. יום שבת 12.10.19 – יום ב' 21.10.19.

HOT עם שוטרים בדם Blue Bloods של CBS

הסדרה נוצרה על ידי אד צוקרמן ("ג'אג"), מפיק העל הוותיק לאונרד גולדברג ("המלאכיות של צ'ארלי", "סטרסקי והאץ'"), והצמד זוכה ה"אמי" רובין גרין ומיטשל בורג'ס ("הסופרנוס", "חשיפה לצפון"), חוזרת לעונה שמינית שתשודר רק ב-HOT Zone. שני פרקי הבכורה ישודרו ברצף, ולאחר מכן הסדרה תשודר מדי לילה בערוץ. את הסדרה מובילים זוכה פרסי "גלובוס הזהב" וה"אמי" טום סלק ("מגנום, בלש פרטי", "חברים") ודוני וולברג ("המסור", "החוש השישי"), אחיו של מארק וולברג וחבר להקת "ניו קידס און דה בלוק" בדימוס, שנישא לכוכבת ג'ני מקארת'י והפך לכוכב ריאליטי בזכות הסדרות "וולברגר: עסק משפחתי" ו"דוני אוהב את ג'ני".

"שוטרים בדם", שהיתה מועמדת לפרסי ה"אמי" וה"פיפל'ס צ'ויס", עוקבת אחר משפחה שהמסירות לחוק עוברת אצלה בגנים. אב המשפחה הוא פרנק רייגן (סלק), מפקד משטרת ניו יורק שמוביל את המשטרה ואת המשפחה באותם דיפלומטיות וקור רוח. פרנק האלמן איבד גם את בנו הבכור, שוטר שנהרג בעת מילוי תפקידו, כשחקר קבוצת שוטרים מושחתים. מקור של גאווה ודאגה של פרנק הוא בנו הבכור דני (וולברג), חוקר משטרתי ממולח, לוחם בעיראק לשעבר, שלעיתים קרובות משתמש בשיטות מפוקפקות בכדי לפתור תיקים; בתו של פרנק והכוח הנשי במשפחה, ארין (ברידג'יט מוינאהן, "אני, רובוט"), היא עוזרת התובע המחוזי. היא מגדלת את בתה המתבגרת ומשמשת כמצפן החוקי של בני משפחתה, שמעלים פעמים רבות שאלות של מוסר בעבודתם; ג'יימי (וויל אסטס, "חלום אמריקאי") הוא הרייגן הצעיר ביותר ונער הזהב של המשפחה – בוגר תואר במשפטים מהארוורד שלמרות עתידו המבטיח כעורך דין, לא מסוגל לחמוק מהמסורת המשפחתית ומצטרף כטירון למשטרת ניו יורק. את כל המטען המוסרי הזה ועוד מביאים פרנק וילדיו לארוחה המשפחתית הקבועה, השונה מזו של כל משפחה אחרת.

בעונה השמינית ישובו לככב גם לן קאריו ("דמג'ז"), מריסה רמירז ("בית חולים כללי"), סמי גייל, ונסה ריי ("Suits"), גרגורי ג'ברה ("אבא אמריקאי"), רוברט קלוהסי ("אוז", "אימפריית הפשע") ואביגייל הוק. בעונה, שפרק הסיום שלה מבוסס על הסיפור האמיתי של "חמישיית סנטרל פארק" (שעלתה לאחרונה לכותרות בעקבות הסדרה "When They See Us"), יתארחו גם זוכת האוסקר וופי גולדברג, המועמדת לאוסקר לוריין בראקו ("הסופרנוס"), קווין דילון ("הפמליה"), טריט וויליאמס ("שיער"), ג'ון פאנקו ("משתגעים מאהבה"), ארני הדסון ("אוז"), דייויד זאייס ("דקסטר"), טיה קאררה ("עולמו של וויין") ועוד.

ראשון-חמישי בשעה 22:00, ב-HOT Zone

עיניים שלי סרטו עטור השבחים של ירון שני

https://www.youtube.com/watch?v=UCJkMXK5uD4&feature=youtu.be

"עיניים שלי" הוא הזוכה הגדול בפסטיבל הסרטים ירושלים (פרס הסרט הטוב ביותר, פרס השחקן הטוב ביותר לערן נעים ופרס חביב הקהל), ובמקביל מועמד ל-4 פרסי אופיר (הסרט הטוב ביותר, הבימוי, השחקן הראשי ערן נעים והליהוק) ומתמודד על מועמדויות בפרסי האקדמיה האירופית לאחר הבכורה הבינלאומית בפסטיבל ברלין 2019. הסרט הוא החלק השני במסגרת "טרילוגיה על אהבה" שיצר ירון, הכוללת את שלושת סרטי האפוס הקולנועי -" עירום" שיצא בשנת 2018, "עיניים שלי" ו"לידה", שייצא בהמשך השנה. הטרילוגיה תוצג במלואה בבכורה בינלאומית בפסטיבל בוסאן ה-24 בדרום קוריאה שייפתח ב-3.10 ובבכורה ישראלית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 חיפה שייפתח ב-12.10, שם החלק השלישי יתחרה בקטגוריית התחרות הישראלית העלילתית.

"עיניים שלי" מגולל את סיפורו של רשי (ערן נעים), קצין משטרה ותיק ומוערך שחי עם אביגיל אשתו (סתיו אלמגור) ועם יסמין, בתה המתבגרת מנישואיה הקודמים (סתיו פטאי). עבודתו תובענית והוא חשוף למקרים קשים על בסיס יומיומי, וגם בבית המצב מתוח, כשהוא אינו מוכן לקבל את התנהגותה המרדנית של בתו החורגת והשניים נמצאים במצב מתמיד של עימות. רשי נאחז בתקווה שהוא ואביגיל יצליחו להביא ילד לעולם, אך חייו מתהפכים כאשר שני נערים החשודים בסחר בסמים, מתלוננים שפגע בהם מינית והוא מושעה מעבודתו. נראה כאילו עולמו של רשי מתרחק ממנו, וככל שהחקירה בעניינו מתארכת הוא שוקע למקומות האפלים בנשמתו, כשהבושה וחוסר האונים חושפים צדדים מפתיעים שמתפרצים באישיותו.

ירון שני חוזר בטרילוגיה ובסרט זה בפרט, לשיטת עבודתו הייחודית שבזכותה הוא היה מועמד עם "עג'מי" לסרט הזר הטוב ביותר בפרסי האוסקר לשנת 2010. צילומי הטרילוגיה התפרשו לאורך שנה שלמה, כששני השתמש ביצירתו בשחקנים לא מקצועיים שעוברים תהליך ארוך של היטמעות בדמות, שבסופו מצולמת העלילה באופן כרונולוגי ללא תסריט, ובטייק אחד ללא חזרות. התוצאות האותנטיות באופן מובהק, בוחנות את הדרך המקובלת לעשיית סרטים בגישה קולנועית יוצאת דופן, המטשטשת את הגבול שבין בדיה ומציאות ממשית.

במאי, תסריטאי ועורך: ירון שני. שחקנים ראשיים: ערן נעים, סתיו אלמגור, סתיו פטאי. מפיקים: סער יוגב, נעמי לבארי. מפיק שותף: מיכאל רויטר. מפיקה בפועל: אלונה רפואה. צלמים: שי סקיף, ניצן לוטם. עיצוב פסקול: אביב אלדמע. מלהקת: מאיה קסל. חברת הפקה: בלאק שיפ הפקות סרטים בע"מ. תומכים: קרן הקולנוע הישראלי, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, .ZDF/ARTE בבתי הקולנוע החל מסוף נובמבר.

HOT עם עמק הסיליקון Silicon Valley של HBO

הסדרה, שגרפה שני פרסי "אמי" והיתה מועמדת ל"גלובוס הזהב", עוסקת בחברת סטארט-אפ קטנה שמוצאת את עצמה בקרב דויד-גוליית מול תאגיד ענק. בתור הזהב של עולם ההיי-טק בעמק הסיליקון, האנשים שהכי צפויים להצליח הם אלה שלא יודעים להתמודד עם ההצלחה – כאלה הם ריצ'ארד (המועמד ל"אמי" על תפקידו בסדרה תומאס מידלדיץ', "הזאב מוול סטריט" ובקרוב ב"זומבילנד: ירייה כפולה"), ג'ארד (זאק וודס, "המשרד"), גילפויל (מרטין סטאר, "סוף") ודינאש (המועמד לאוסקר קומייל ננג'יאני, "חולי אהבה"), או בקיצור חברת הסטארט-אפ "פייד פייפר".

אחרי שנים של כישלונות, "פייד פייפר" היא כעת חברה לגיטימית וגדולה בעמק הסיליקון, שהצליחה להבדיל את עצמה מהמתחרים על ידי התחייבות שלא לשאוב מידע מהמשתמשים שלה – אך עד מהרה הם מגלים ששמירה על ערכים עלולה לגבות מחיר כבד בעולם ההייטק הדינמי והאכזרי. ריצ'ארד, כעת שחקן מרכזי בתעשייה, נאבק לאזן בין היושרה שלו לבין כמויות הכסף האדירות שמגיעות אליו. למרות שמוניקה (אמנדה קרו, "הסיפור של אדליין") שייכת רשמית לצוות שלו, ריצ'ארד עלול לאבד את ג'ארד, שמרגיש לא במקום בתוך "פייד פייפר" החדשה ונמשך חזרה לאכסניית ההאקרים, אותה מנהלים כעת ראש גדול (ג'וש ברנר, "לדפוק התמחות") וג'יאן-יאנג (ג'ימי או. יאנג, "עשיר בהפתעה").

בינתיים, במשרדים היוקרתיים של "פייד פייפר", גילפויל ודינאש מתמודדים עם האחריות שמגיעה עם תפקידם החדש כמנהלים של צוותים גדולים, ואילו גאווין (מאט רוס, "אהבה גדולה"), שסירב לנטוש את החברה שלו אחרי שירד מגדולתו, פונה לכיוון מקצועי חדש ומפתיע.

בעונה השישית ישובו להתארח כריס דיאמאנטופולוס ("אלים וגיבורים"), ניל קייסי ("מכסחות השדים") ובן פלדמן ("מד מן"). אליהם יצטרף העונה גם ארתורו קסטרו ("ברוד סיטי").

החל מה-28.10, ימי שני ב-23:00 ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

אסטריקס ושיקוי הקסמים

אשפיקס מטפס בזריזות מעלה ומטה על עצי האלון כדי לאסוף את צמח הדבקון ביערות המקיפים את הכפר של חברינו ללא חת אסטריקס, אובליקס.

אבל יום אחד המטפס המומחה נופל נפילה קשה. הוא לוקח את זה קשה! הוא מודאג! מה יקרה לכפרו האהוב אם יום אחד הוא לא יוכל להכין את שיקוי הקסמים? עם אסטריקס ואובליקס לצידו, הוא יוצא לתור ברחבי היבשת אחרי קוסם מוכשר כדי להעביר לו את סוד הכנת שיקוי הקסמים. הסרט בדיבוב לעברית ומתאים לכל המשפחה – מומלץ מגיל 5 ומעלה (אורך הסרט 90 דקות).

תיאטרון ובמה

מכון מורשת מנחם בגין עם במשקפיים של בגין

במשקפים של בגין (צילום טל שאמי)

מני, נער בגיל ההתבגרות חווה הצקות מחבריו על שמו "העתיק". לאחר אירוע קיצוני בבית הספר, מחליט הנער לברר מדוע סבו התעקש ובחר את שמו.  מני מגיע לביתו של סבו ומוצא מזוודה ישנה ובתוכה פריטים מסתוריים   – כובע של תנועת ביתר, משקפי ראיה גדולות, מכתב סודי בכתב סתרים,  ו…אקדח!

באמצעות פריטים אלו יוצא מני למסע החולף בין תחנות חייו של אחד מגדולי מנהיגי האומה שעל שמו הוא נקרא – מנחם בגין. התעלומה שרדפה אותו שנים סוף סוף נפתרת לאחר גילוי מסעיר על הקשר בין סבו לראש הממשלה ה-6 של מדינת ישראל- מנחם בגין.

מר מנחם בגין היה ראש הממשלה השישי של ישראל, יו"ר תנועת החירות ומפלגת הליכוד, הוא חתם על הסכם השלום בין ישראל למצרים, וקיבל את פרס הנובל לשלום על פועלו.

המחזה יעלה במרכז מורשת מנחם בגין, ברחוב ש.א. נכון 6 ירושלים

מחזה ובימוי: חביב מזרחי, שחקן: ירדן באומהאפט. משך הצגה: 55 דקות.

יום חמישי 17.10 בשעה 11:00.

מרכז ענבל עם לדינו אלה טורקה

סורייה הזמרת המוכשרת, הלא היא הכלה מאיסטנבול הנשואה לפארוק מהווה השראה למופע האתני החגיגי בכיכובם של הזמרת רנין מסרי והזמר פייטן ז'קו חזן, שניהם ילידי איזמיר טורקיה. התכנית משלבת בין שירים בלאדינו וטורקית לסיפורים מתרבות טורקיה, יהדות טורקיה ויוצאי ספרד. זהו ערב שירים אתני אינטימי, מסע מוזיקלי אישי אל זיכרונות הילדות ואל הקלאסיקות של יהדות ספרד בצד להיטים אהובים בטורקית, יוונית ועברית.

הזמרת רנין – ממש כמו סורייה התמודדה עם חברה בה מקצוע השירה נחשב נחות ואף מופקר ועם חמות שלא קיבלה אותה מעולם. הזמר והפייטן ז'קו- כמו פארוק הוא בן פינוקים. רנין בישראל 12 שנה וז'קו מאז גיל 13. באחרונה ז'קו החל לחזור פעם בשנה לבית הכנסת הגדול באיזמיר  כדי לחזק את החזנות ביום כיפור.  "זהו בית כנסת מאוד מיוחד ומפואר . שם קיבלתי את כל הלימוד והאהבה לתורה, פיוטים ומקמים ואני משמר זאת כבר יותר מ 50 שנה. אנשי בית הכנסת באיזמיר מזמינים אותי להנעים להם את התפילות ביום הכיפורים, היות שאני מהבודדים שעוד זוכר את המאקאמים של פעם."
גם בארץ הוא אוהב לשיר והקליט שני דיסקים. חבר משותף הכיר לו את הזמרת רנין מסרי, שגם המשפחה שלה מאיזמיר. הם התחברו על הבמה כבר לפני עשור ועכשיו לכבוד הצלחת הסדרה בארץ, הכינו מחווה מוזיקלית מיוחדת לסדרה משולבת בעולם המוזיקלי בו גדלו המשלב בין לאדינו, טורקית ושפות נוספות. בין השירים במופע: שיר הנושא של "הכלה מאיסטנבול , אדיו קרידה, אברה טו פוארטה, לה וידה דו פור אל ראקי , פשארו דרמוזורה, רמפי, אוסקודרה, אסמרים, איסטמם בבג'ים,אלבדה, ועוד…

שירה- רנין מסרי, שירה ופיוט- ז'קו חזן. כלי נשיפה: אייל סלע, כלי הקשה: נור בר-גורן, קלידים וניהול מוזיקלי: ג'קי צדיק. שלישי  29.10.19 בשעה 20:30 . מרכז אתני רב תחומי ענבל, יחיאלי 6, מתחם סוזן דלאל, נווה צדק תל אביב.
מרכז ענב עם מלון בלא כוכב  Null Sterne Hotel

ניבה אשד פרנקל (צילום יואל לוי)

היצירה הועלתה לראשונה בברלין 2016 וזכתה להצלחה רבה. עתה מועלית לראשונה בארץ ובביצוע המבצעת המקורית- זמרת האופרה והשחקנית ניבה אשד פרנקל. היצירה משלבת מוזיקה אלקטרונית בסגנון אמביאנט בזיקה למייסדי ולמייסדות המוזיקה האלקטרונית.  המלודיות נכתבו בגישה קלסית-מודרנית מובהקת ובמסורת הלידר הגרמני (שירה אמנותית). כך נוצר שילוב אורגני-אלקטרוני בין מוזיקה מודרנית ניסיונית לשירה קלאסית. היצירה משופעת בהומור, היא משלבת תנועה, אופראיות ווידאו ארט אשר מעניק סאב- קונטקסט וויזואלי במקביל והשירים משלבים מוטיבים וצבעים מעולם משוקע באלכוהול, במניפולציות שליטה ובתככנות מסחרית, אך עם שאיפה להזדככות ולהתרוממות רוח.
ניבה אשד פרנקל חזרה לאחרונה לישראל לאחר 6 שנים עמוסות בברלין, בהן ניהלה קריירה מגוונת. החיים בברלין אפשרו הכשרה אצל מגוון מורים וחשיפה במסגרות ובפעילויות רבות, שיתופי פעולה עצמאיים עם אמנים ומלחינים כמו גלעד בן דוד עם "מלון בלא כוכב", שהועלה מספר פעמים בברלין. כמו כן הופיעה ניבה במחזות זמר. היא השתתפה בהפקה מקורית של דיסני בתיאטרון דס ווסטנס ובגרסה הגרמנית של פאנטום האופרה בהפקת Trinity concerts הופיעה ב בכ- 130 תיאטראות בערים הגדולות בגרמניה, שוויץ, איטליה ואוסטריה בתפקיד קריסטין.
הגיוון אפיין את ניבה עוד מנעוריה. כילדה ניגנה בפסנתר, רקדה בלט ושרה במקהלה. בתיכון הופיעה  במחזות זמר בלהקה "המעורב הירושלמי". לאחר שירותה הצבאי נסעה לברזיל להתמחות בקפוארה, בדרך המקרה החלה שם את לימודיה הגבוהים במוסיקה, אותם השלימה מאוחר יותר באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים. היא המשיכה ללמוד פיתוח קול בברלין אצל המורה אבבי פורמנסקי ולאחר שנה חזרה לארץ, הצטרפה לאנסמבל הקולי הישראלי, בו זכתה לככב באופרה של אהרן חרל"פ "שלמה המלך והדבורה" וכן שרה במספר הפקות עם ניצה שאול בסדרת צלילי קסם. עם נישואיה למנצח עומר פרנקל (המוכר גם כשדרן גלי צה"ל) עברו השניים לברלין ואחרי 6 שנים של הופעות ופעילות מוסיקאלית עשירה, חזרו עם שתי בנותיהן להתגורר בארץ. מיד עם חזרתה גלמה את רוי,  התפקיד הראשי בפרמיירה של האופרה "ילד טוב" מאת רוני רשף אשר עלתה באוגוסט 2018 במסגרת סדנת האופרה IMVAJ בירושלים.

המוכתר (גלעד פיליפ בן דוד) יליד ישראל החל דרכו האמנותית, בגיל צעיר ביצירת סרטי 8 מ"מ, בציור, במוזיקה ובכתיבת שירה, כאשר התפרנס מציור תפאורות לטלוויזיה. מאז, בעודו שומר על חופש אמנותי בלתי-ממסדי, יצר סרטים קצרים והעלה מופעי קונספט שונים כמו "הימים הנוראים" (1989)"שומר ציון" (1990), "הירח והפרתנון" (1990), "חיילים וזונות" (1991) ו"אימפריאל" (1993). בשנת 1994 הוציא אלבום אוסף והיגר לאירופה, שם החל בכתיבת מחזות ופרוזה באנגלית ובגרמנית. בתחילת המילניום עבר לברלין שם פתח מועדון הופעות ואמנות. במהלך שנים אלה הוציא את האלבומים: "אני אישה", "דרך כל בשר" ואלבום ההתרמה "נבואה ותוף". בשנת 2011 שב לארץ, עבד עם נוער בסיכון והעלה את האופרות: "איבון" ו"הסכר", לצד המחזה "חורשת עציצי הפלסטיק". בשנת 2016 העלה בברלין את "מלון בלא כוכב", יצירה אופראית עם ווידאו.  ב 2017 הופיע במוזיאון תל-אביב במסגרת אירועי 100 שנה לדאדא. בשנת 2018 הוציא את האלבומים "זול ועליז" ו"הדיסקוטק הביתי". כמו כן הוציא יחד עם הוצאת "רסלינג" את ספר השירים: " אגודת נחשים".

פסטיבל אושפיזין מוסיקאלי אשדוד עם CARMEN GRILO

היצירה החדשה של רמנגאר מזמינה את הצופה להיות עד ונוכח לשינויים המתחוללים בקרב האמנים שעל הבמה, בכל פעם שנפתחת דלת אחרת. הדלתות הן מטאפורה לאנרגיות המרכיבות את החיים – שמחה, עצבות, מבוכה, התלהבות, בושה או עוצמתיות וכל פעם שהן נפתחות הן משנות אותנו מקצה לקצה. המופע בנוי מרצף של קטעים הנולדים עם פתיחתן של אותן דלתות ומעלות בנו את השאלה – האם כך בנויים אירועי חיינו, האם אנחנו, בני האדם, עוברים למעשה, בין דלתות לדלתות במהלך היום המכתיבות לנו את האנרגיה בה נמצא? האם אותן דלתות, מופיעות בהזמנתנו או שהן מופיעות וגורמות לנו לעבור בהן ללא שתהיה לנו כל אפשרות להימנע מהן.

המופע, שאורכו כ 70 דקות, מגיש לצופה 8 קטעים בעלי אופי שונה כאמור, אך מה שמיוחד ברצף שנבנה הם דווקא המעברים החדים ביניהם. לצד מעברים אלו בוחרים קרן ואבנר להביא אל הבמה את הבחירה שלנו בין היחיד והכלל ולבחון באילו רגעים אנחנו בוחרים בדלת הבדידות או בדלת הביחד. הקטעים מסודרים בכוונה תחילה בסדר כרונולוגי שמפתיע את הצופה כל פעם מחדש וגורם לו כבר מתחילת המופע תחושה של חוסר וודאות לגבי בואו של הקטע הבא. במופע זה נרגשים לארח את הזמרת מספרד, CARMEN GRILO קרמן החלה את הקריירה בגיל צעיר, כבר בגיל 8 עלתה להופיע בסוחו ראשון. מופיעה לצד אמנים גדולים בספרד כמו אחיה הרקדן, juaquin grilo, הגיטריסט הידוע , manolo sanlucar ועוד. זוכת פרס ראשון בתחרויות שונות.

הפעם בוחר אבנר פסח המנהל האומנותי והמוסיקלי של המופע לצאת במחווה לגדולי אמני הפלמנקו בספרד. כמו: Diego Carasco, Manuel Molina, Farruquito לצד טקסטים ומוסיקה מקורית כמסורת הלהקה לאורך השנים. לאמני רמנגאר מצטרפים 2 אמנים אורחים: אמן הבס ערן הורביץ ואחד מאמני כלי הנשיפה המובילים בישראל – יוני דרור.

לאחר שקטפה שבחים רבים הן מהקהל והן מהמבקרים על יצירותיה הקודמות חוזרת אלינו להקת הפלמנקו רמנגאר עם מופע הבכורה puertas ( דלתות ) הבכורה החדשה של רמנגאר מזמינה את הקהל להצטרף לחוויית פלמנקו אנרגטית במיוחד.
על הבמה 14 אמנים: 7 רקדנים, 2 זמרים, 2 גיטריסטים וכלי הקשה ונשיפה.

ניהול אומנותי: אבנר פסח, רקדנים: קרן ואבנר פסח, שהם ברמן, יונית מודן, אשרת קליין, נוי לחמן, קרן שנור. שירה: שוקי שוויקי, אופיר עטר, גיטרה: עילי בורלא. להקת הפלמנקו רמנגאר בניהולם האמנותי של צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח, הוקמה ב-2006 עם חזרתם ארצה משהייה בת 10 שנים בספרד. במהלך שהותם בספרד למדו, השתלמו והופיעו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם – Los Farrucos- ולאחר מכן המשיכו את מסעם והופיעו על במות חשובות ברחבי העולם ייחודה של הלהקה מתבטא ביצירותיה המקוריות הן במוסיקה, הן בטקסטים והן בכוראוגרפיה. הופעותיה מלוות תמיד במוסיקה חיה ובאיכות סאונד ברמה גבוהה ביותר וזוכות לשבחי המבקרים מופעי הלהקה נמכרים לפסטיבלים (ביניהם פסטיבל כרמיאל ומחולוהט) ולגופים גדולים (עיריית ת"א, עיריית ירושלים ועיריית נתניה, סל תרבות, הקרן לירושלים, חברת אריאל וכו').הלהקה מונה 10 אמנים – רקדנים, מוסיקאים וזמרים – ופועלת כלהקה מקצועית המעלה מידי שנה בכורות חדשות באולמות המובילים בארץ: סוזן דלל, תאטרון ירושלים, היכל אמנויות הבמה הרצליה, המשכן לאמנויות הבמה באר שבע ועוד.

15 באוקטובר- פסטיבל אושפיזין, אשדוד – 21:00- מארחים את  CARMEN GRILO, 4 בנובמבר- היכל אמנויות הבמה, הרצליה – 20:30, 7 בנובמבר- אולם רפפורט, חיפה – 20:30, 23 בנובמבר- משכן לאמנויות הבמה, באר שבע- 20:30  וב-12 בדצמבר- מרכז סוזן דלל- 21:00. כרטיסים באתר…

ענת אביעד ונתן נתנזון עם אני וחמותי עד צאת נשמתי

נתן נתנזון וענת אביעד (צילום אילן בשור)

בדמותה של "מזל", אישה גדולה מהחיים ומצחיקה עד דמעות, משתפת את הקהל במצבים קומיים שכל ישראלי מכיר ויכול להזדהות עמן, כגון: זוגיות, משבר גיל הארבעים, החמות, ילדים ועוד. כתב וביים: נתן נתנזון.

בימים אלו משיקה הקומיקאית ענת אביעד, בעלת אלף הפרצופים, מופע בידור חדש ומקורי שכתב וביים נתן נתנזון וכולל סיטואציות קומיות שכל ישראלי מכיר המסופרות דרך דמותה של מזל, אישה גדולה מהחיים ומצחיקה עד דמעות שתמיד יש לה מה לומר, על זוגיות, בעלה, חמותה ומה לא. ענת אביעד, בדמותה של מזל, לא חוסכת מהקהל סיטואציות קומיות מהחיים : זוגיות בלתי אפשרית ומצחיקה עם מלול בעלה ועם אמא שלו החמות, שמופיעה לה אפילו בחלומות!, סופי השבוע, שיודעים איך הם מתחילים ואין מושג איך הם מסתיימים, "תורנויות הורים בגן או בבי"ס" שכולם מנסים "להפיל" אותן על סבא וסבתא, קבוצות הוואצאפ המטורללות, טיפים משעשעים איך להחביא את הקניות מהבעל, תוכניות ריאליטי, ועל הטריקים, המשונים והלא ישימים בעליל, שמזל עושה בהם שימוש על מנת לשדרג את התשוקה בינה לבין מלול.

בית ציוני אמריקה 19/11 בשעה 21:00. לרכישת כרטיסים: פשבר

קובי לוריא עם הדסטארט של להיטים מכל הזמנים באוסף אחד

הפזמונאי קובי לוריא כתב עשרות להיטים בזמר העברי. לכבוד גיל 70 החליט לאגד אותם לראשונה באוסף גדול אחד. בעזרת מעורבות הציבור הוא מקווה שהפרויקט ייצא לאור

השירים "בוא, שיר עברי", "הם בזמר הזה", "כנפיים", "הלאה" הם רק חלק מהלהיטים שכתב וחלקם גם הלחין קובי לוריא. לאורך עשרות שנות פעילותו בתרבות הזמר העברי לוריא שיתף פעולה עם מיטב האמנים בישראל.

לכבוד גיל 70, לוריא החליט לעשות מעשה ולאגד לתוך אוסף אחד את להיטיו שכל אחד נכתב והושר על ידי מבצע אחר. כך לראשונה נוכל לקבל בכפיפה אחת את – סשה ארגוב, מתי כספי, דודו אלהרר, רבקה זוהר, יהודית רביץ, הגשש החיוור, הלהקות הצבאיות (נח"ל עם שיר הסלנג, פיקוד מרכז עם יא ליל וחיל האוויר עם כנפיים), דורי בן זאב, מייק בורשטיין, שייקה לוי, מירי אלוני, דורית ראובני, יהודית תמיר ורבקה זוהר וזוהי רק רשימה חלקית בהחלט. באוסף של לוריא יכלל גם השיר שכתב לשלישית הגשש החיוור, "סלסלה". לוריא כתב את השיר לגששים לתוכנית האחרונה, "כוסות רוח" בשנת 1991, אבל גם בערב ראש השנה 2019, השיר הזה אקטואלי מאוד.

קובי לוריא החליט לפנות לקהל הרחב ולבקש את הסיוע שלו בהפקת האוסף. לצורך כך נפתח פרויקט בהדסטארט, לוריא: " אחרי כך הרבה שנים של פעילות, הגעתי לרגע שבו החלטתי שצריך להשאיר משהו מוצק לדורות הבאים, ואין כמו אוסף שירים שמאוגד בדיסק. באוסף קיבצתי את מיטב הלהיטים שכתבתי והוספתי גם שני שירים חדשים, אחד שכתבתי למייק בורשטיין ואחד שכתבתי לתיאטרון היידישפיל לשתי הענקיות דורית ראובני ומירי אלוני. הפקת האוסף עולה לא מעט כסף. אני מקווה שהציבור יחליט להיות שותף ויסייע לנו בהפקה, הוא יקבל תמורה מלאה להשקעה".

להדסטארט של קובי לוריא…

תעופה ושיט

MSC עם קואצ'ינג על סיפון SEAVIEW במהלך חופשת סוכות

MSC SEAVIEW (צילום דני בר)

כמדי שנה צפויה עונת חגי תשרי להיות כאחת מנקודות השיא של תנועת הנוסעים היוצאים לחופשה מעבר לים. בשנים האחרונות אנו עדים לכך שחופשת קרוז הפכה לשם נרדף עבור חופשות למשפחות ישראליות. בחג הסוכות הקרוב, חברת MSC CRUISES יוצאת במיזם חדש לישראלים, הרצאה ייחודית של אפרת לקט "אמא מאמנת" שתתקיים על MSC SEAVIEW למפליגים במהלך שבוע החג.

טלי נוי מנכ"ל MSC  ישראל מסרה: "בכל שנה, הציבור הישראלי אוהב לנצל את ימי החג לטובת נופש. אנו עדים לביקושים רבים אשר אף הולכים וגדלים ככל שאנו מתקרבים לחג עצמו. הנהלת MSC המחדשת ומרחיבה כל העת את התכנים שמציעה ללקוחותיה החליטה להעניק חוויה לקהל הישראלי ושילבה במהלך חול המועד סוכות במסגרת התכנים שיתקיימו על אניית MSC Seaview, הרצאה בשפה העברית .לראשונה יהנו האורחים הישראלים במהלך ההפלגה מהרצאה של גורו ההורות, אפרת לקט וללא תוספת תשלום".

במסגרת ההרצאה תעניק לקט עצות להורים, כיצד להתמודד עם בעיות משפחתיות שהתעוררו במהלך ההפלגה, ותכלול תכנים ייחודיים הקשורים לחווית השייט כמשפחה וההכנות הכרוכות ביציאה לחופשה משפחתית.

בהרצאה ממחישה לקט כיצד מאמנים לבטחון עצמי של הילד, איך לפתח את יכולותיו וכישוריו, כיצד מעודדים אותו לעצמאות ועוד. לקט משלבת בהרצאתה מחקרים מתחום הפסיכולוגיה החיובית ואת היישומים שלה בביתה הניתנים ליישום בכל בית.

לקט, נחשבת כאחת המובילות בתחום חינוך הורים, ורבים נועצים בה לפתור בעיות של עצמם עם ילדיהם ובעיקר עם התנהגותם מול ילדיהם. הגישה של אמא מאמנת מפייסת אותן עם עצמן, עם הילדים שלהן, עם האימהות שלהן, עם הכאבים והפחדים, ומפגישה אותן עם עולם חדש של כלים המאפשרים, להן להפוך את הבית לרגוע, את ההורות למספקת, ואת הילדים למאושרים ומיומנים הרבה יותר.

MSC SEAVIEW  אחת מאניות הקרוז החדשניות בעולם 19 קומות ומכילה כ- 5,000 אורחים. לאניה טיילת של 360 מעלות, גשר זכוכית באורך 30 מטרים, 11 מסעדות, חובבי האקסטרים וספורט פעלולי יהנו מפארק ג'ונגל ייחודי אינטראקטיבי הראשון מסוגו  והחדשני ביותר מבחינה טכנולוגית, מפלי מים, חמש בריכות, ומגלשות ענק פנימיות וחיצוניות. בנוסף פעילות לילדים ונוער בפארק, סימולטורים של מטוסים ומכוניות המעניקות חוויה של נסיעה בפורמולה 1, מסלולי באולינג ועוד. מסביב לאנייה טיילת הכוללת רצפת זכוכית שקופה דרכה ניתן להשקיף לעומקו של הים , גשר זכוכית באורך 30 מטרים על הסיפון העליון ובקתות הממוקמת על החלק החיצוני של הספינה ועוד. האוניה משדרת אווירה רגועה ומספקת נופש יוקרתי ואקסקלוסיבי ומלא בפעילויות למשפחות וזוגות צעירים.

הערה: בשיט סוכות תוכלו לפגוש גם אותי על סיפון הSeaView .

ריג'נט סבן סיז עם 8 מסעות חדשים שיושקו בשנת 2020

חברת השייט היוקרתית בעולם,  Regent Seven Seas Cruises® חשפה שמונה מסלולי מסעות ייחודיים שנבחרו במיוחד ויושקו בהפלגות של שנת 2020. אוהבי קולינריה ויין, חובבי גינון וצמחייה, מעריצי מחזות ברודווי, אנשים עם תשוקה להיסטוריה – כולם ייהנו ממבחר החוויות יוצאות הדופן שריג'נט תציע לקראת שנת 2020.

ג'ייסון מונטגיו (Jason Montague), נשיא ומנכ"ל ריג'נט סבן סיז: "אנחנו מזמינים את אורחינו להנות מחוויות מרתקות, הן ביעדים המרהיבים שבהם הם מבקרים במהלך מסעותיהם והן בתכניות העשירות שאנו מציעים על הסיפון. מהיסטוריה ואומנויות הבמה, לגינון ואומנות קולינרית, אורחינו מוזמנים להרחיב את הידע באמצעות שיעורים, הרצאות שונות ואירועים ייחודיים. אוסף המסעות יוצאי הדופן שלנו מעיד, גם הוא, על החוויה חסרת המתחרים של ריג'נט סבן סיז."

*****הפלגת Harlan Estate World (יציאה ב-4 ביוני 2020 מסן פרנסיסקו לוונקובר, 13 לילות באוניית Seven Seas Mariner): הפלגה שבה יכירו האורחים כמה מהיינות המובילים בעולם מאזור עמק נאפה הנודע בצפון קליפורניה. כאחד מהיקבים הידועים והמבוקשים ביותר בשוק, Harlan Estate מתואר "כיקב האולטימטיבי" במעמדו הרם וזמינותו המוגבלת. ביקב, יוכלו האורחים לחקור את עולם האוכל והיין באמצעות טעימות מיוחדות, חוויות אוכל ייחודיות והרצאות מאירות עיניים. וויל ואמנדה הרלן, המייסדים והבעלים של Harlan Estate, בשיתוף מנהל אתר הנופש בעמק נאפה, פיליפ נורפליט, יארחו את החוויה הייחודית המוצעת לאורחים טרם היציאה להפלגה, שתכלול גישה למתחם בבעלות משפחת הרלן ולאתר הנופש היוקרתי בעל דירוג חמישה כוכבים “Meadowood”, וכן סיור מיוחד ב-Auction Napa Valley ובמתחם האקסקלוסיבי בשמורת עמק נאפה, בנוסף ישתתפו האורחים בטעימות מיוחדות של שילוב יינות על הסיפון.

*****הפלגת Trinchero Family Estates (יציאה ב-14 באוגוסט 2020 ממונטה קרלו לברצלונה. 7 לילות באוניית Seven Seas Voyager): מסע בעקבות יינות, בליווי המרצה האורח – בארי וויס, סגן נשיא “Trinchero Family Estates”, סומילייה בכיר ומומחה בינלאומי ליינות ולמשקאות אלכוהולים, עם ניסיון של יותר מ-25 שנים בענף האירוח והיין. כמו כן, כיהן וויס כנשיא קהילת מחנכי היין. במסע זה יחשפו האורחים לאוספי היין Neyers ו-Folie a Deux.

מראות מפרובנס (צילום דני בר)

*****הפלגת חווית פרחים וגינון (יציאה ב-6 ביולי 2020 ממונטה קרלו לברצלונה. 10 לילות באוניית Seven Seas Voyager): בהפלגה ייחודית זו, האורחים יצטרפו למומחה ואמן הפרחים ג'וזף מאסי וילמדו טכניקות עיצוב פרחים חדשות בשיעורי אמן משולבים, ויגלו גנים בוטניים בני מאות שנים בחוף בלעדי. מאסי כונה לעיתים קרובות על ידי התקשורת בשם 'אמן הפרחים של הדור' וזכה ב-17 תחרויות ופרסים לאומיים ובינלאומיים, כולל חמש מדליות זהב ברציפות של חברת הגננות המלכותית – וארבעה פרסי התערוכה הטובה ביותר – בתחרות הידועה של החברה המלכותית צ'לסי לתערוכות גננות ואף היה הצעיר ביותר לזכות בפרס אי פעם.

*****הפלגת חווית הברודווי (יציאה ב-14 ביוני 2020 מונציה למונטה קרלו. 10 לילות באוניית Seven Seas Voyager): בהפלגה זו חוויה ייחודית באירוחו של סת' רודצקי, בעל קריירה של מעל לעשרים שנה בברודווי כשחקן, סופר, פסנתרן ומנצח. רודצקי כתב את שירי הפתיחה לטקס פרסי הטוני של 1998 ו -2000, הופיע בתזמורות במופעי ברודווי עשרות פעמים ביניהם "עלובי החיים" "המפיקים" ו-"פאנטום האופרה". אלבומו של רודצקי "Hair" בכיכובה של ג'ניפר הדסון היה מועמד לפרס הגראמי. האורחים יצפו בקונצרטים מדהימים בכיכובם של רודצקי וכמה מכוכבי ברודווי האהובים עליו, כשהם שרים להיטים מהמחזמר “The Great White Way”. כחלק מהחוויה, הקהל יזכה לשמוע סיפורים מצחיקים מאחורי הקלעים של מופעי בברודווי ופרסי הטוני. במסע זה ישתתפו גם: סטפני ג'. בלוק: בלוק כיכבה בתפקיד שר במחזמר “The Cher Show” בעבורו קיבלה את פרס טוני הראשון שלה בשנת 2019 על תואר "השחקנית הראשית הטובה ביותר". היא גם הייתה מועמדת לטוני על הופעתה המוערכת כטרינה ב-Falsettos. בלוק שרה את "Defying Gravity" מאות פעמים כשסיירה בצפון אמריקה וכיכבה בברודווי כאלפבה ב-Wicked. סבסטיאן ארסלוס: ארסלוס ידוע בעיקר בזכות תפקידו כלוקאס גודווין בסדרת נטפליקס "בית הקלפים". הוא נהנה מקריירה מצליחה בברודווי, כשמשחק את פיירו בתפקיד הבכורה שלו ב-Rent ובסיבוב ההופעות הארצי הראשון בארה"ב של Wicked. שייאן ג'קסון: בין תפקידיו הרבים בטלוויזיה הופיע ב- “Behind the Candelabra”, "רוק 30", “Glee” ו-“Curb your Enthusiasm”. כותיק בעולם התיאטרון, כיכב לאחרונה ב-“Into the Woods” בתיאטרון הענק “Hollywood Bowl”, ב-“The Secret Garden” במרכז לינקולן וב-“The Most Happy Fella”. בנוסף, הופעותיו בברודווי כוללות את The Performers, Finian’s Rainbow, Xanadu, All Shook Up, Aida, and Thoroughly Modern Millie.

*****הפלגת חווית המורשת (יציאה ב-24 ביוני 2020 מונציה למונטה קרלו. 12 לילות באוניית Seven Seas Voyager): במסע מיוחד זה עם AncestryProGenealogists® יבקרו האורחים בנמלים לאורך החוף הדרומי של איטליה – קוראטו, לצ'ה וקרוטונה, ילמדו על ההיסטוריה של היעדים וישמעו סיפורים אישיים מבכירי אוניית של Voyager: קפטן פליס פטרונו, קפטן הצוות לוצ'יאנו מונטסנטו וקצין הניווט הראשון אמדיס סרקנו. בין המרצים האורחים יכללו: קייל בטיט, מייסד AncestryProGenealogists®,  שתחומי המחקר שלו כוללים מורשת, DNA וגנאלוגיה גנטית. תכנית נוספת הנה תוכנית יבשתית מיוחדת בת שלושה ימים, "Southern Sicilian Medley", הבוחנת כמה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כולל כפרים בסגנון הבארוק בדרום סיציליה ואוצרות ארכיאולוגיים במסע מסירקוזה לפורטו אמפדוקל, 30 ביוני – 2 ביולי, 2020.

*****הפלגת הנצחת מלחמות העולם (יציאה ב-4 במאי 2020 מליסבון ללונדון. 14 לילות באוניית Seven Seas Explorer): ריג'נט מארחת על סיפונה מפיקים של ארבע סדרות טלוויזיה מרכזיות המוצגות בערוץ הטלוויזיה האמריקני PBS, על ההיסטוריה של מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה, מלחמת קוריאה ומלחמת וייטנאם, לכבוד ימי השנה לסכסוכים המשמעותיים של המאה העשרים. הנואמים המוזמנים הם: הקולנוען עטור פרסי האמי, לין נוביק (The War, The Vietnam War), זוכה פרס הגילדת הסופרים, סטפן אייבס (The Great War, The Civil War), המפיק, הסופר והבמאי עטור הפרסים, ג'ון מג'יו (Korea: The Never-Ending War, Finding Your Roots) סטפני קרטר (Secrets of the Dead) והקולנוען המוערך קן רוזנברג (Bedlam). מסע זה כולל כולל הרצאות, מסיבות קוקטיילים, טיול מיוחד לשדות הקרב בנורמנדי ואירועים קולינריים פרטיים.

*****העיתונות ברחבי העולם (4 באוגוסט 2020. רומא למונטה קרלו. 10 לילות. Seven Seas Voyager): האורחים יצטרפו לעיתונאים אמריקאיים ידועים ומרתקים, בזמן שהם דנים במצב העיתונות בעולם. העיתונאית ג'ודי וודרוף המוכרת מהתוכנית PBS NewsHour תציג חקירה יסודית ובלתי משוחדת על חשיבות העיתונות במהלך אקלים גיאופוליטי מורכב. העיתונאי אל האנט מבלומברג יציע פרשנות על קריירת הדיווח הארוכה שלו וינתח את הבחירות וההחלטות שעומדות בפני אמריקאים. האנליסט הפוליטי צ'רלי קוק יספק תובנות לגבי הכדאיות של כל מועמד לנשיאות ארה"ב ויחזה את המירוצים הקונגרסיים. כל המצגות יהיו ללא נטייה פוליטית ויכללו את התפקיד המתפתח של התקשורת בסיקור הממשלה.

*****הפלגת "קדימה הוליווד!" (יציאה ב-12 באוקטובר 2020 , יציאה וחזרה ללוס אנג'לס. 10 לילות באונייתSeven Seas Mariner ): חוויה ייחודית בבירת הבידור והקולנוע, בדגש על הפקות הטלוויזיה והקולנוע הגדולות ביותר בתולדות הבידור. יוצגו על ידי מפיקים ובמאים עטורי פרסים והיסטוריונים אהובים.

ישראייר עם אישור לטיסות סדירות לאודסה החל מ- 199$ ורכישת חברת דרכים

חברת התעופה ישראייר קיבלה מעמד מוביל נקוב לאודסה שבאוקרינה. טיסת הבכורה מישראל לאודסה תצא ביום חמישי ה- 21.11.19, הטיסות  הישירות מישראל לאודסה תתקיימנה  פעמים בשבוע בימי ראשון וחמישי במטוסי האיירבוס החדשים של החברה. מחיר כרטיס טיסה יעלה החל מ- 199 דולר כולל כבודת יד של 8 ק"ג ומחיר חבילה ל-4 לילות במלון 5 כוכבים ע"ב חצי פנסיון החל נ- 430$.

גיל סתיו סמנכ"ל שיווק ומכירות של קבוצת ישראייר אמר בתגובה כי: "מפת יעדי הטיסות  והחבילות של ישראייר הולכת ומתרחבת ומספקת לקהל הישראלי אלטרנטיבה איכותית ומשתלמת יותר בטיסות ליעדים אלה. אודסה הינה הראשונה מבין היעדים החדשים שיצטרפו למפת היעדים שלנו לשנת 2020".

אודסה, השוכנת על גדות הים השחור, נחשבת לאחד מיעדי הנופש הפופולארים באירופה, בשל היותה עיר קוסמופוליטית תוססת עם מזג אוויר נוח, מרכז תרבותי ובעלת מגוון מונומנטים מרשימים. שוחרי חופשות הבטן גב ייהנו מהחופים היפים שמקיפים אותה, מחול זהוב וספורט ימי, לצד סצנת אוכל מקומית משובחת ושופינג במחירים מוזלים במיוחד. חיי הלילה בעיר תוססים עם אינספור ברים ומועדונים, הכוללים הופעות של מיטב האמנים מרחבי העולם.

בנוסף, ישראייר הודיעה על רכישת 51% מפעילות חברת דרכים TRAVAL. דרכים היא חברת טיולים גיאוגרפיים המתמחה בארגון טיולי איכות, טיולים גיאוגרפיים והפקות לחברות.

דרכים מובילה את ענף התיירות האיכותית בטיולים ליעדים הרחוקים כמו: יפן, ויטנאם, דרום ומזרח אמריקה וכן פורטוגל ומרוקו. כמו כן דרכים מתמחה בארגון טיולים גיאוגרפים למגזר הדתי. החברה מנוהלת על ידי דודו גואטה ואייל אלפרט ומחזור המכירות של החברה כ- 60 מליון שקלים בשנה.

עם הרכישה החברה מצטרפת לקבוצת ישראייר שכבר מחזיקה מותגים וחברות נוספות ובינהן: נתור, סקי דיל, בשביל הזהב, קרוז טור, סאמר סקול, טיילת טרוול וטיקטיק. בכך ממשיכה קבוצת ישראייר לממש את האסטרטגיה שלה כחברת תיירות וביזור מקורות ההכנסה. חברת ישראייר תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים.

לדברי אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר: "אנו מברכים את דרכים TRAVEL על הצטרפותם למשפחת ישראייר ובטוחים שיוכלו לתרום רבות".

לדברי דודו גואטה מנכ"ל חברת דרכים: "החיבור עם ישראייר יתן לנו רוח גבית ואת היכולת להתרחב ולנצל את היתרון היחסי של יעדי ישראייר בעולם".

תיירות

תיירות עין זיוון עם חאן הדרכים למרגלות הר אביטל

שביל אלי כהן ברמת הגולן – נקודה 8 פסל הציפיה (צילום: דפנה מאיר)

בין מטעי פירות העונה ובסמוך לבוסתן "בראשית" שוכן החאן שמציע לינת שטח למשפחות ומטיילים במבנים סוריים מעוצבים הכוללים שישה חדרי לינה מרווחים, וממוזגים כאשר בכל חדר עשר מיטות מרופדות במזרונים, ואפילו מצעים. במתחם החאן מקלחות משותפות, משטחי דשא מטופחים, שולחנות ישיבה, פינת חי, עמדת מנגל ופינת פויקה. כמו כן, לנוחות המטיילים מטבח מאובזר במקררים לאחסון מזון וכיריים לבישול עצמי- וכל זאת על רקע הנוף הקסום של עמק קונייטרה. מהחאן ניתן לצאת לטיול בשביל הגולן- בקטע מספר 6- מעין זיוון להר חוזק: שביל הגולן הוא שביל טיול מסומן באורך כ-120 ק"מ. השביל חוצה את הגולן לכל אורכו, מהחרמון עד הקצה הדרומי של הגולן. מתכנני השביל חילקו אותו ל-15 קטעים. כל קטע מתאים למטיילים מן השורה ואף לטיולי משפחות. אורך הקטע: 7 ק"מ

דרגת קושי: קל-בינוני. סיפור דרך: מחאן 4X4 עין זיוון הולכים כקילומטר מזרחה לכיוון קיבוץ עין זיוון. מול הכניסה לקיבוץ ישנה נקודת חבירה לשביל הגולן הכוללת אתר הנצחה לחללי גדוד סיור 134 בחיל השריון. מחניון עין זיוון נמשיך בשביל הגולן בכיוון מזרח, לאורך שביל מישורי ומפולס. לאחר כ-3.5 קילומטרים נגיע לכביש 98, אותו יש לחצות ולפנות ימינה, לכיוון דרום. נמשיך 200 מטרים לכיוון דרום במקביל לכביש, עד שנפנה שמאלה לכיוון מזרח ונלך בדרך הגישה להר חוזק ולשבשבות רמת הגולן. לאחר 500 מטרים נפנה ימינה, ונתחיל לטפס לכיוון פסגת ההר. כעבור 1.25 קילומטרים נוספים של טיפוס מתון נגיע לפסגת ההר, נקודת התצפית המזרחית ביותר בשביל הגולן המשקיפה אל החרמון, סוריה ורמת הגולן. לאחר קילומטר וחצי נוספים נגיע לדרך רחבה המחברת את מוצב הר חוזק לשער האחורי של מושב אלוני הבשן –  היישוב המזרחי ביותר בארץ.

לפרטים והזמנות- תיירות עין זיוון באתר…ובטל': 04-6993610

תחנת הרכבת ההיסטורית 'צמח' משוחזרת

ב-25 בספטמבר 1918 התחולל בתחנת הרכבת של צמח קרב פרשים לילי מר מהאחרונים בארץ ישראל בו לקחו חלק הצבא האוסטרלי שלחם עבור ותחת כתר המלוכה הבריטי, כנגד העות'מאנים והגרמנים במלחמת העולם הראשונה, אשר החזיקו במבני תחנת הרכבת של צמח ובעיירה הצמודה לה. במתקפה האוסטרלית על התחנה לקחה חלק חטיבת הפרשים האוסטרליים מספר 4, חטיבה בה לחמו לוחמים אבוריג'ינים לצד לוחמים לבנים "כתף אל כתף". האבוריג'ינים סבלו באותה העת וגם בשנים שלאחר המלחמה, מגזענות שהופנה כלפיהם מצד השלטון והאזרחים, למרות שלחמו בצבא האוסטרלי הישגיהם הצבאיים הושתקו פעמים רבות וזכויותיהם האזרחיות לא השתוו לשאר האוכלוסייה באוסטרליה.

קטע מתוך דבריו של בארי רודג'רס, יו"ר עמותת הפרשים הקלים המתאר את מיקומם בצבא של האבוריג'ינים והעוול אשר נגרם להם: "המעורבות האבוריג'ינית במלחמת העולם הראשונה" למעלה מ 1,000- אבוריג'ינים התגייסו לשירות צבאי במהלך מלחמת העולם הראשונה ושירתו בהצטיינות, בעיקר ביחידות הרכובות, הפרשים הקלים. תגבורת מס' 20 של רג'ימנט 11 של הפרשים הקלים האוסטרלים הורכבה ברובה מאבוריג'ינים ולכן כונתה "המשמר השחור מקווינסלנד". למרבה הצער, לאחר שובם של לוחמים אלו מהמלחמה הביתה לאוסטרליה הם לא זכו לשוויון זכויות לרבות אי-מתן זכויות הצבעה, אולם בצבא התייחסו אליהם כשווים לכל דבר ועניין, לרבות משכורת צבאית שווה".

כעת, כעבור למעלה מ-100 שנה, נעשה תיקון היסטורי – פסל "הלוחם האבוריג'יני וסוסו", להנצחת הלוחמים האבוריג'ינים שנפלו במלחמת העולם הראשונה, הפסל נבנה בטכניקה חדשנית של הדפסת תלת מימד, לאחר שעיצוב מקורי של מעצבת אוסטרלית, אשר עיצבה דגם חימר של הפסל עבר עיבוד והותאם לפורמט הדיגיטלי (מצ"ב תמונות מהתהליך החדשני של יצירת הפסל בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד). הפסל עוצב ותוכנן על-ידי האמנית האוסטרלית ג'ניפר מרשל, ומתאר את הלוחם האבורג'יני ג'ק פולארד רוכן על-יד קברו שלחברו לנשק האוסטרלי שנהרג בקרב. הלוחם מחזיק תנ"ך בידו וסוסו הניצב מאחור מרכין אף-הוא ראשו אל הקבר הטרי.

סמנכ"ל המכללה האקדמית כנרת, זיו אופיר: " הקשר עם צאצאי הלוחמים האוסטרליים אשר לחמו אלפי קילומטרים למען ארץ זרה להם, התהדק בשנים האחרונות עם שחזורה ושיפוצה של תחנת הרכבת ההיסטורית של צמח על ידי המועצה לשימור אתרים והמכללה. עד כה נערכו אירועי הנצחה שונים ביחד עם צאצאי הלוחמים האוסטרלים ששיאם היה לפני שנתיים באירוע לציון מאה שנים לקרב. אתר תחנת צמח הפך להיות חלק מקמפוס המכללה בו לומדים סטודנטים לתואר ראשון ושני במחלקה ללימודי ארץ ישראל. בתחנה מרכז מבקרים ייחודי הפתוח לקהל הרחב המספר את סיפורה של התחנה, "רכבת העמק" והקרבות שהתחוללו בתחנה ובאזור עמק הירדן. הפסל הייחודי אותו תרמו האוסטרלים, קק"ל אוסטרליה ואחרים יהיה במרכזו של גן הזיכרון אשר הוקם בתחנה".

Booking.com עם העדפות הנופש של הישראלים בקיץ זה

היעדים המובילים ביותר עבור ישראלים בתקופה זו (בסדר יורד) הם: אילת., תל אביב, ירושלים, טבריה ואיזור ים המלח (עין בוקק).

היעדים המובילים על ידי ישראלים בעולם בתקופה זו (בסדר יורד) הם: בודפשט- הונגריה, לונדון- אנגליה, בוקרשט- רומניה, אמסטרדם- הולנד ופראג- צ'כיה.

סוגי האירוח המובילים ביותר על ידי הישראלים בתקופה זו (בסדר יורד) הם: מלונות, דירות, בתי הארחה, אתרי נופש (resorts) והוסטלים.

Agoda עם העדפות החופשה של הישראלים בחגים

הנוף הנשקף מרחבת החדר באוליב בגלבוע (צילום דני בר)

הישראלים טסים לחו"ל על מנת לציין את החגים הקרבים בחודש אוקטובר, כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי Agoda.com, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר מגלה כי 36% מהישראלים מתכננים חופשה בחו"ל בתקופת החגים. הסקר החדש מצביע על המגמות וההעדפות של הישראלים כאשר הם מתכננים חופשה.

עלות החופשה הינה השיקול העיקרי עבור כ-50% מהישראלים כאשר מתכננים חופשה משפחתית. שיקולים נוספים שצוינו בסקר היו אטרקציות ופעילויות ביעד (26%), המרחק בין מקום הלינה לפעילויות והאטרקציות (12%), אוכל ומסעדות ביעד (8%) ולבסוף המתקנים במקום האירוח (5%).

החופשה המשפחתית האידיאלית עבור הישראלים: קרוב לרבע מהישראלים (22%) ישמחו לבקר ביעד חדש שהמשפחה עדיין לא בקרה בו, בעוד ש כ- 38%  מעוניינים לנסוע למקום בו לכל אחד מבני המשפחה יש מה לעשות וליהנות. אלה צויינו כיותר חשובים מחופשה בטבע (15%), חופשת חוף מרגיעה (14%) וחופשה פעילה עם מסלולי טיול וספורט (11%).

עוד עולה מהסקר כי הישראלים מצפים לחופשה בעיקר על מנת לבלות זמן איכות עם המשפחה (43%) וכן לקחת הפסקה מהעבודה ולהירגע (29%). חוויות קולינריות הינן בתחתית סדר העדיפויות (4%), זאת, בעוד ש 16% מדווחים כי הם מצפים להתנסות בדברים ופעילויות חדשות וללמוד על תרבויות חדשות (8%).

מחברת Agoda נמסר: "תכנון חופשה משפחתית עשוי להיות דבר מלחיץ. זאת, כיוון שלכל אחד מבני המשפחה יש ציפיות שונות ושיקולים רבים, החל מבחירת היעד ועד לסוג החופשה. ערכנו את הסקר על מנת להבין את העדפותיהם של המטיילים הישראליים ואנו יכולים לראות כי העלות היא שיקול חשוב עבורם. כיום הלקוחות יכולים לקבל את המחירים הטובים ביותר עבור מגוון רחב של מקומות אירוח ברחבי העולם, כך שכל אחד יכול לנסוע לכל מקום. בין אם מדובר במלונות יוקרה או דירות מרווחות עם מתקנים המיועדים למשפחות ולהרגיש בבית מעבר לים. אנחנו ממליצים למטיילים ישראלים להשתמש בפילטרים כדי למצוא נכס נהדר שמתאים לתקציב שלהם."

עבור אלה שיטוסו בחודש אוקטובר, התקופה הקצרה ביותר בה ישהו בחו"ל הינה 3 ימים, ועבור 7 מ-10 נופשים לפחות שבוע. זאת, בעוד 22% יטוסו לתקופה ארוכה יותר של 8-14 ימים.

ממצאים מעניינים נוספים העולים מהסקר: פילוח על פי מיגדר – כמעט 50% מהנשים ציינו כי הן מצפות לחופשה בעיקר על מנת לזכות בבילוי יותר זמן עם המשפחה, זאת, לעומת 39% מהגברים. הגברים לעומת זאת,  מצפים להתנסות בדברים חדשים בזמן החופשה (20%) וכן מצפים להזדמנות ללמוד על תרבויות חדשות (10%). פילוח על פי מקום מגורים –  תושבי איזור ירושלים זקוקים יותר לפסק זמן מהעבודה –  39%  מהמשיבים תושבי ירושלים והסביבה מצהירים כי הם הכי מצפים למנוחה ופסק זמן מהעבודה בזמן החופשה. זאת, לעומת 24% מאיזור הצפון, 26% מהשרון, 24% מהדרום ו-35% מתושבי המרכז. לגבי סוג החופשה, הנתון שעולה הוא שדווקא תושבי הדרום בחרו בחופשת חוף מרגיעה כחופשה האידאלית שלהם (19%), זאת לעומת 5% בלבד מתושבי איזור ירושלים, 11% מתושבי הצפון, 17% מתושבי השרון ו- 13% מאיזור המרכז.

תערוכות ואמנות

המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, תפן עם זה הסוד שלי – עכשיו כבר מותר לספר

בחול המועד סוכות תיפתח במוזיאון בתפן התערוכה "זה הסוד שלי – עכשיו כבר מותר לספר" שתחשוף סיפורים וסודות מרגשים ומפתיעים מקהילת ה'ייקים'. במהלך אירוע הפתיחה יקיים איש החידות דן חמיצר, יקה בעצמו, ראיונות עם צאצאי המשפחות על הסודות שנשמרו עד היום, בליווי מוזיקלי, ויציג כתב חידה נושא פרסים שנכתב על ידו במיוחד לאירוע. עוד יתקיימו סיורים מודרכים בתערוכות שונות במוזיאון וסדנאות יצירה בנושאי סיפורים וסודות.

התערוכה עצמה נעה בין הקצוות. החל בסיפורים המעלים חיוך רחב, לבין כאלו הגורמים לעיניים לנצנץ ולמתרגשים שבינינו אף לדמוע. עוצמות וניגודים הלקוחים מן החיים שלנו, מן המורשת היהודית, הציונית, האירופאית, הישראלית והייקית. לתערוכה נבחרו אחד עשר סיפורים מתוך עשרות. סודות הקשורים במלחמה, בצבא, באהבות, ברומנטיקה, בהישרדות, בבריחה, ברצון להגיע אל החופש. סודות בתוך משפחות, סודות של אינטימיות, סודות המסתתרים בין השורות, המילים, הדימויים החזותיים והפלסטיים.

רותי אופק, אוצרת המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית: " אמנם צאצאי הייקים יודעים לשמור סודות, אבל חלקם היו מוכנים לפרוש בפנינו את הסיפורים המופלאים והסודות שנשמרו דורות בתוך המשפחה ואני מודה להם על כך. גילינו סודות מעניינים, שערורייתיים, סיפורי אהבה, כאלו השזורים במהלכי ההיסטוריה, סודות עם ציפייה וסודות משפחתיים מעניינים, שנפלא שישמרו כאן במוזיאון לעד. אין ספק שהפרויקט הזה הינו אחד מהפרויקטים המרתקים ביותר בהם עסקנו כחלק מהעבודה במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית ואני מקווה, כי לאירוע יגיעו רבים מהייקים, צאצאיהם וגם אלו שאינם ייקים וישמחו להאזין, להכיר ולגלות סודות כמוסים היוצאים לאור ומרגשים עד מאוד".

דבורה הברפלד, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה: "מרגש לחשוף את סיפוריה וסודותיה ההיסטוריים של הקהילה היקית. כל אחד מן הממצאים בתערוכה טומן בחובו עולם ומלואו. התערוכה מאפשרת לנו להנכיח זווית מרתקת  ובלתי מוכרת של הקהילה הייקית.

אחת מהמטרות החשובות והמרכזיות של התערוכה היא ההנחלה של המורשת הייחודית של  יהדות מרכז אירופה  לכלל האוכלוסייה, צעירים ומבוגרים למען הדורות הבאים".

להזמנת כרטיסים: ארגון יוצאי מרכז אירופה 03-5164461 או ביום האירוע במוזיאון תפן, גן התעשייה תפן.

הביאנלה הישראלית מכון ון ליר בירושלים עם מקבלה להימנעות

'מקבלה להימנעות' – רישום פחם וצבע שחור של האמנית הבריטית בברלי-ג'יין סטיוארט יוצג בחודש הקרוב בביאנלה של ירושלים. סטיוארט מציגה באופן קבוע ברחבי העולם ולאחר שהשתתפה בביאנלה הקודמת בירושלים (2017) הוצגה עבודתה, 'הצהרת בלפור', במשכן הכנסת. נושא הביאנלה שתתקיים השנה בירושלים בין התאריכים ה-10.10.19 ל-28.11.19, הוא 'לשם שמיים' (For Heaven’s Sake). יצירתה החדשה של בברלי-ג'יין סטיוארט, 'מקבלה להימנעות' (From Kabbalah to Avoidance), תוצג במהלך הביאנלה במכון ון ליר בירושלים, במסגרת התערוכה 'לא לשם שמיים' לצד עבודות נוספות שלה.

מקבלה להימנעות: בברלי- ג'יין סטיוארט בוחנת ביצירתה 'מקבלה להימנעות' נושאים רבים ביניהם, מגוון חברתי, זהות, הכלה (אינקלוסיביות) ובלעדיות (אקסקלוסיביות). היצירה 'מקבלה להימנעות', קוראת לסובלנות חברתית והבנה בין חלקים שונים בעולמנו, והיא עבודה מקדימה לקראת יצירה גדולה יותר, אותה מבססת האמנית על בית הכנסת ע"ש הבעל שם-טוב, שנבנה כולו מעץ בעיירה פיאטרה ניאמץ ברומניה, בשנת 1776. בברלי-ג'יין סטיוארט בחרה לייצג בעבודתה את הבעש"ט, כמי שהיה מנהיג יהודי רוחני בעל השפעה עצומה במאה ה-18. לדברי האמנית, הבעש"ט הבין את החשיבות של ההכלה, הסובלנות והקבלה. משנתו דגלה בחוסר שיפוטיות ודבריו השפיעו ועיצבו את אמונתם של אלפי יהודים שהלכו בעקבותיו, והיא עדיין משפיעה על רבים מאוד עד ימינו אלה. בברלי-ג'יין מאמינה בדרכו של הבעש"ט ובדבריו על חשיבות הסובלנות והקבלה אז כמו גם כעת. עבודותיה משקפות את גישתה זאת לחיים ואת אמונותיה.

ביצירתה 'מקבלה להימנעות', היא עוסקת בשאלת המגוון החברתי כיום. עבודתה מעלה את השאלה עד כמה היהודים, בינם לבין עצמם – אורתודוקסים, מסורתים וחילונים, מוכנים להושיט יד למי שאמונתו אחרת ודרך חייו שונה. היא שואלת עד כמה מוכנים היהודים לקבל את האחר ומדוע אינם מצליחים להבין יותר ולקבל אחד את אמונתו של מי שאינו שייך לקהילה שלהם.

בברלי-ג'יין סטיוארט מאמינה שכיהודים עלינו לפתוח את לבנו לגוונים השונים המרכיבים את עמנו, להבין את היתרונות של כל אחד מחלקי העם, לקבל בברכה את השונה ולהתאחד כאומה. "עבור העולם החיצוני, יהודי הוא יהודי, אבל אנחנו, בתוכנו, בונים חומות ויוצרים קבוצות נפרדות. אני מאמינה באחדות. כל בני האדם רשאים לחיות את חייהם כרצונם, אבל עלינו לשאוף להבנה הדדית ולקבל את ההבדלים בינינו. אני חשה צורך עז להפיץ את המסר הזה לעולם." היא אומרת ומוסיפה "עלינו לגלות סובלנות רבה יותר, עלינו להיות פתוחים זה לזה. היהודים הם כולם בני משפחה אחת ובתוך המשפחה יש לחבר את כולם יחד. אנחנו בונים יותר מדי חומות מפרידות".

בברלי ג'יין-סטיוארט: בוורלי ג'יין סטיוארט היא אמנית יהודייה המתגוררת ויוצרת בלונדון. סטיוארט היא אמנית פיגורטיבית שמציירת סיפורים. אמנותה מבטאת את אהבתה והתעניינותה בהיסטוריה של העם היהודי. באמצעות אמנותה היא מתעדת אירועים ומספרת סיפורים הקשורים להיסטוריה של העם היהודי לאורך השנים, ויחד עם זאת היא מצליחה להאיר גם נושאים חברתיים חשובים אחרים הרלבנטיים לחיינו כיום.

בברלי-ג'יין סטיוארט: "אני גאה ומאושרת על כך שנבחרתי להציג את עבודתי בביאנלה בירושלים. זהו כבוד גדול לחזור לביאנלה אחרי שהצגתי כאן את עבודתי 'הצהרת בלפור' ב2017."

יצירתה של בוורלי-ג'יין סטיוארט עבור הביאנלה תהפוך בהמשך לעבודה גדולה יותר שתוצג בתערוכת היחיד שלה בבית האמנים בתל אביב (19.11.2020 – 12.12.2020).

במהלך השנה הקרובה, בוורלי –ג'יין תציג את עבודותיה בתערוכות יחיד חשובות בגלריות בישראל, איטליה ורומניה.

הביאנלה בירושלים מתקיים השנה בין ה-10 באוקטובר ל-28 בנובמבר במכון ון ליר ואתרים ברחבי העיר. נושא הביאנלה השנה הוא 'לשם שמים' – הדגש על המוטיבציה לפעול יותר מאשר על הפעולה עצמה. העבודות שיוצגו מתייחסות לנושא זה ומחברות אותו עם דיונים ומחלוקות הקיימים בחברה בה אנו חיים.

גלריה בסיס הרצליה עם פשט Peshat

כנרמז כבר בכותרתה תבקש התערוכה לבחון את הוראותיו והיבטיו השונים של המונח "פשט" ובראשם, במשתמע ובהשאלה, את קריאת הפשט של המקרא. לכאורה, הפשט אינו מטפורה או אלגוריה אלא שוטח את הדברים כהווייתם. מדוע  אם כך זקוק הדבר עצמו במופעו הגולמי לרובד קריאה נוסף, לפרשנות, לתמלול, לדרש? האם קריאה שכזו הגוזרת גזירה שווה בין הביטוי הלשוני לרפרנט שלו בכלל אפשרית; האם תיתכן קריאת פשט של האמנות הפלסטית או שזו תיתפס כפשטנית ורק פירוק מורכבותה המרובדת של החוויה הוויזואלית ייתפס כלגיטימי; לא כל שכן מיהם אותם ברי הסמכא (במדרש אלו חז"ל) המנסחים אורים ותומים לאופני ההסתכלות ביצירת האמנות וטובעים את הקודים ואת ההיררכיות לקריאתה ולהבנתה; מהו מקומה של האמנות המופשטת בדיון זה, ובתוך כך מהם המהלכים המחלצים מתוך מופעם הקונקרטי את האובייקט (למשל כיסא, גופייה, קערה), את המונח המילוני שבכותרות העבודות (למשל דגל, נשל, חלב) ואת הפעולה הפרוזאית (למשל ניקיון, עבודה חקלאית) וכד'.

בתערוכה יוצגו עבודות פיסול, וידיאו, צילום ומייצבים תלויי חלל. אמנים משתתפים: אוריאל מירון, מיכל נאמן, ורד נסים, אפרת נתן, אורלי סבר. אוצרת: שלומית ברויר.

פתיחה: יום שישי, 25.10.2019, בשעה 12:00. נעילה: 21.12.19

גלריה בסיס לאמנות ותרבות, רח' המדע 14, הרצליה. הכניסה חופשית

בית  האמנים עם יוסף שליין – יוסל ברגנר "על יונקים וציפורים"

יוסף שליין, ללא כותרת, 2019, טכניקה מעורבת על נייר. (צילום אבי אמסלם)

יוסף שליין – יוסל ברגנר | Yosef Schlein–Yosl Bergner עם "על יונקים וציפורים" | "On Mammals and Birds". "על יונקים וציפורים", הינה תערוכה חדשה המוקדשת לפסליו ורישומיו של יוסף שליין, בעיקר בנושא יונקים וציפורים. לצד עבודותיו של שליין, יוצגו שלוש עבודות של יוסל ברגנר המשקפות את שיתוף הפעולה בין שני היוצרים, כפי שבא לידי ביטוי בתערוכה שהנושא המשותף בה היה ציפורים, שהוצגה ב-2001 בבית האמנים בירושלים. חברותם הקרובה של האמנים הייתה רבת שנים. במהלכה עקב ברגנר אחר יצירתו של חברו שליין – אנטומולוג, פרופ' לפרזיטולוגיה, המפסל מצעירותו. פסלי החיות של שליין ניחנים בבסיסיות ובקווים תמציתיים ונוצרו במגוון חומרים: עץ, אבן, ברונזה, זכוכית מגורענת, אפוקסי ועוד. מבטו הדקדקני של האמן כחוקר, הידע שרכש בנושא והקשר העמוק לטבע ניכרים בעבודות. יצירתו מאזכרת בגולמיותה ובבסיסיותה את רוח הפיסול ה"כנעני".

הקשר לחי ולצומח טבוע בשליין עוד מצעירותו. בעבודתו כחוקר, שהה רבות בשטח, במדבר ובצפון הארץ, בנופיה ההיוליים של המדינה עוד בראשיתה. בסטודיו ובביתו של האמן, נמצא אוסף פסלי חיות ממגוון מחוזות. בעבודותיו הוא לוכד את שפת הגוף ותווי אופייה הפראיים של החיה, תוך שימת דגש על דריכות הגוף בעת יציאה לטרף, הגנה עצמית ומלכוד. דימויי החיות בקומפוזיציות שנוצרו טעונים במתח בין תנועה לקיפאונה. היכרותו של האמן עם אנטומית הגוף אף היא ניכרת ביצירה – פירוק ובנייה אנליטית קפדנית של שלדיות הגוף, מבנהו ויציבתו.

עוד בתערוכה, שליין מציג רישומי ציפורן מוקדמים הניחנים בקו מצומצם ורישומים אחרונים בצבעי טוש ופסטל בצבעוניות אדמדמה, שחורה וחומה עם הדגשים אקספרסיביים. בעבודות מופיעים דימויי חיות בודדות, בעלי חיים ביריבות זה מול זה, דמות אדם המתמזגת עם חיה. מרבית הדימויים מצוירים בפרופיל, במרכז המצע, ללא רקע.

יצירותיו של יוסל ברגנר מסדרת "חפצים כועסים" משנת 2001 הוצגו בעבר בתערוכה המשותפת לשליין ולו בבית האמנים ירושלים – רישומים על בד, מרביתם בפחם, שצוירו בתגובה על עבודותיו של שליין. בסדרה ברגנר נוטל ממאגר הדימויים המוכר שלו – חפצים חסרי בית וציפורים הנמצאים בתנועה ובסחרור, חגים סביב חפץ אחד במרכז הקומפוזיציה לקראת התנגשות צפויה. דרך דימויים אלה הצייר מתעד את עצמו בסביבתו.

אוצרת: אירית לוין. פתיחה: יום חמישי, 24.10, בשעה 19:30. נעילה: 16.11. בית האמנים, רחוב אלחריזי 9, תל-אביב, הכניסה חופשית.

גלריה ZOA עם אמנות במגירה למען המלחמה במחלת ה-ALS

מגירה של מיכל ינאי

תערוכת "אמנות במגירה" שמטרתה לגייס כסף למחקר עבור המלחמה במחלת ה-ALS, מחלה חשוכת מרפא של ניוון שרירים. יוזמת התערוכה היא רותם כרמי, עובדת סוציאלית במקצועה, בת 44, אם לשלושה ילדים ובת זוגו של זוהר, אשר אובחן לפני 9 שנים כחולה במחלת ה-ALS, כאשר פיקד על יחידה בחיל האוויר. כיום מצבו של זוהר מורכב  ביותר. הוא מוזן ומונשם, ללא יכולת לזוז והתקשורת עימו מתקיימת אך ורק באמצעות עיניו. יחד עם אהוביו הוא שוהה בבית ומטופל על די רותם ושני מטפלים סיעודיים 24/7. לצד שברון הלב ובתוך המורכבות הגדולה של חייה, החליטה רותם לראות את הצד האופטימי של החיים ובחרה לפעול וליצור. בנוסף לטיפול בבעלה וגידול ילדיה, היא אוספת מזה שנים מגירות ישנות אותן היא מחדשת והופכת לפריט עיצוב עדכני ושימושי (https://rotemcarmi.co.il/).

בתוך כך יצרה רותם את תערוכת "אמנות במגירה" המביאה סיפור אישי של משפחה אמיצה אשר החליטה להתמודד עם מציאות מורכבת שנכפתה עליה. הכוח בתערוכה נובע מהניגוד הדרמטי של מגירה שהיא דבר אישי ולעיתים אף סודי, אל מול חשיפה יצירתית ופתוחה לקהל הרחב. רותם פנתה לאמנים, מובילי דעת קהל וידוענים שנרתמו להעלאת המודעות למחלה קשה זו, ויצרו את תרגומם האישי לאופטימיות. בין האמנים המציגים בתערוכה הדס אשכנזי, גלי מאור, נעמי הר סוף, דנה ישראלי, נורה פורת, אפרת דה בוטון, קובי סיבוני, אורי ארוסטי, אורן מרטן, זיוה כספי, טל טנא צצקס, איילת גד, מורן קליגר, גליה פסטרנק, ליאת שרון ועוד.

כמו כן מוצגות בתערוכה המגירות של: קרן פלס, קובי מחט, פאולה ולאון רוזנגברג, מיכל ינאי, ליהיא לפיד, עדי אשכנזי, יעל גולדמן, יהודה אטלס, אחינועם נוני, מושיק רוט, מירי בוהדנה, אסף גרניט, עילי בוטנר, אורי ששון, דנה גרוצקי, ארז קומרובסקי, יוסי שטרית, אביב משה ועוד רבים נוספים.

"המגירה מהווה סמל ומטאפורה לעולם יצירתי שלם, הניתן לאגור בתוכה", כותבת רותם בטקסט המקדים שלה לתערוכה, "לא רק אובדנים מורכבים ובלתי נתפסים יש בחיים שלנו, כי אם גם התחלות חדשות, שמחות ושבבי תקווה."

גלריהZOA  ע"ש דבורה פישר הוקמה בבית ציוני אמריקה על מנת לאפשר לחשוף, בשפת היצירה והאמנות, את פעילותן החשובה של העמותות החברתיות בארץ. דבורה פישר ז"ל הייתה בין היתר חברת הנהלה של עמותת "ילדים בסיכוי-המועצה לילד החוסה" והשקיעה את מירב זמנה ומשאביה למען ילדים שהוצאו מביתם בכורח הנסיבות וגדלו בפנימיות. הקשר המיוחד שלה עם עולם הפנימיות החל כבר בשנת 1980, כאשר החליטה יחד עם בעלה ד"ר אלי פישר שמשפחתם תהיה משפחה מארחת לשני ילדים, אח ואחות, שגדלו בפנימייה והיו גם בפנימיית בן שמן. אין מקום ראוי יותר מהגלריה, שנקראה על שמה, לתצוגת התערוכה הנוכחית, המוקדשת לקידום המחקר למחלת ה-ALS.

חלי גלעד / אוצרת התערוכה ודורון פולק / אוצר הגלריה.

הפתיחה: 27 באוקטובר 2019, 18:00 גלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל, תל אביב

טיולים

מד"א עם המלצות כיצד לנפוש ולטייל בבטחה

חובשת מ.ד.א. והאופנוע הכבד (צילום אלירן אביטל)

לקראת חג הסוכות, במגן דוד אדום ערוכים בכוננות מוגברת לטיפול במקרי חירום רפואיים שונים, העלולים להתרחש במהלך החג ובחול המועד. במסגרת ההיערכות, תורחב פרישת החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, באמבולנסים, הניידות לטיפול נמרץ, האופנועים והרכבים הייחודיים הנוספים של מד"א. הצוותים יהיו ערוכים לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל צורך רפואי שעלול להתעורר. בנוסף, כוננים רבים במד"א, אשר יתפללו בבתי כנסת ברחבי הארץ, יצטיידו בציוד רפואי מתקדם ובמכשירי דפיברילטור, שיסייעו להם להציל חיי אדם במידת הצורך.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "על מנת שנוכל לחגוג את החג בשמחה ובבטחה, אני קורא לציבור להקפיד על המלצות הבטיחות של מגן דוד אדום. יש לנהוג בערנות ואחריות בדרך לארוחות והטיולים, ולתת תשומת לב יתרה, בעיקר לילדים, על מנת להימנע מתאונות ביתיות ומתאונות דרכים. בנוסף, חשוב להקדיש תשומת לב וערנות לילדים המתארחים בסביבה לא מוכרת במהלך החג, אשר יכולה להיות מסוכנת עבורם. בכל מקרה חירום, יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו ניתן לאתר בקלות את מיקומכם המדויק, גם בטבע ובשטח הפתוח. בשם ארגון מגן דוד אדום, אני מאחל לכל בית ישראל חג סוכות שמח ובטוח".

מדריך מד"א לחופשת חג הסוכות:

בטיולים:

***הישמרו מוואדיות, נקיקים ומסלולים שאינם מסומנים. ייתכן ומדובר באזור מסוכן שאתם עלולים להיפגע בו.

***בכל חשיפה לשמש יש להצטייד בקרם הגנה וכובע רחב שוליים.

***אין לטבול במקוואות מים, בריכות או מעיינות שאינם מסומנים. אין לרחוץ בחופי רחצה בשעות בהן אין מציל בחוף. אין לקפוץ ראש לבריכות מים עכורים.

***הקפידו שלא לטייל בשעות החום הכבד ודאגו לנוח בשעות אלה.

***לכל מסלול הליכה, הצטיידו בכמות המים המרבית האפשרית (מומלץ לפחות 3 ליטר מים לאדם).

***במידת הצורך קצרו את מסלולי הטיול והקפידו שלא לטייל בשעות הסמוכות לחשיכה, על מנת שלא להיתקע באזורים מרוחקים בשעות החושך.

***עדכנו איש קשר על זמן היציאה ומקום הטיול וזמן החזרה המשוער.

***חשוב לתת תשומת לב לילדים שמתארחים בסביבה לא מוכרת (אצל משפחות, חברים, צימרים, בתי הארחה וכו'). לדוגמא: במקום שבו קיים חלון ללא סורגים, מאגר מים חשוף, מוצרי חשמל נגישים וכדומה.

***יש להקפיד על סוללה למכשיר הנייד שתאפשר הזעקת סיוע במקרה הצורך.

בעת עריכת פיקניק בחיק הטבע יש לשמור על כללי הזהירות הבאים:

***הבערת האש: שימו לב היכן אתם ממקמים את מתקן המנגל שלכם, והרחיקו אותו מעצים וצמחיה. בנוסף, וודאו כי הגחלים כבויות ורכזו אותן אל מתקני איסוף גחלים.

***יש להרחיק ילדים ממקורות אש וחום כמו גחלים בוערות, חומרי בערה נוזליים או מוצקים ושמן טיגון.

***על מנת להימנע מהכשת נחשים ובעלי חיים ארסיים, יש להימנע מלהפוך אבנים וסלעים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא להלך יחפים או בסנדלים באזורים אלו.

***הצטיידו בערכת עזרה ראשונה וודאו שישנם בהישג יד אמצעי הטיפול הדרושים, עד להגעת צוותי מד"א המקצועיים במידת הצורך.

***אלרגים למזון, לעקיצות דבורים ולגורמים נוספים צריכים להצטייד בתרופות מתאימות ובמזרק אפיפן, ע"פ הנחיות הרופא המטפל.

בנסיעות:

***אין להשאיר ילדים ופעוטות ברכב ללא השגחה, גם כאשר החלונות פתוחים. בימי החום הכבד הרכב מתחמם במהירות. ילד שנשאר ללא השגחה ברכב, חשוף לסכנת מכת חום, התייבשות ואף מוות.

***במהלך נסיעות, יש לוודא כמות מים מספקת עבור הנוסעים, היות שסכנת התייבשות קיימת גם כאשר המזגן ברכב דולק.

***יש לדאוג להניח כיסוי בד על כל כיסא בטיחות לפעוטות, על מנת שהחום הגבוה ברכב לא יגרום לכוויות בגוף הפעוט.

***יש לוודא כי דלתות הרכב באזור מושבי הילדים נעולות וכי אין באפשרותם לפתוח חלילה את דלת הרכב תוך כדי נסיעה. מומלץ להשתמש ב'נעילת ילדים'.

***הרחיקו ממושבי הילדים חפצים קטנים או חדים, שהם עלולים להכניס לפיהם, או להיחתך מהם במהלך הנסיעה.

***עם תום הנסיעה, בצעו סריקה ברכב וודאו כי כל הילדים יצאו ממנו, וכי איש לא נותר ברכב הסגור.

***סעו בזהירות יתרה!! הפחיתו באופן משמעותי את מהירות הנסיעה במהלך החופשה. שימו לב במיוחד לילדים הנמצאים בסמוך לכבישים, בין מכוניות חונות ובאזור מעברי החציה.

כללי זהירות בחוף הים ובבריכות:

***יש לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. אם מגיעים לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה – אין להיכנס למים!

***יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב – אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.

***יש להימנע ממשחקים מסוכנים. אין לשחק "משחקי הטבעה" במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים, מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.

***דע את יכולותיך. שחה תמיד במים שהם בשליטתך, אל תגיע לאפיסת כוחות. אם חבריך שוחים למרחק רב ממה שאתה רגיל ומסוגל – אל תצטרף! קח בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. אם התעייפת, צא מהמים, שתה ונוח במקום מוצל.

***אין לשחות באזור שובר הגלים. באזור זה עלולות להיווצר מערבולות חזקות שמושכות לקרקעית הים.

***הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה מסוכנת.

למבלים עם תינוקות וילדים בים, בבריכה או סמוך לכל מקור מים אחר – שימו לב לכללי הזהירות הבאים:

***תינוקות וילדים עד גיל 5 הם אוכלוסייה מועדת לטביעה. עקב מבנה גופם (ראשם כבד וגדול יחסית לגוף ומרכז משקל גופם גבוה יותר) הם עלולים להתהפך כשראשם קדימה אל תוך מי הבריכה, הים, הגיגית, או האמבטיה, ולטבוע. ילדים גם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה עליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.

***טביעה מתרחשת תוך רגעים בודדים. מספיקות דקות מעטות של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. אם נכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי נוסף שישהה לצדם.

***מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של בטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה, ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.

***יש לוודא כי הילדים מוגנים באופן מלא מפני נזקי השמש. יש להקפיד למרוח אותם בקרם הגנה מתאים, ואף רצוי להלביש תינוקות בבגד ים מלא וארוך על מנת להגן על גופם.

***אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות, והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי.

***בבריכות פרטיות יש לגדר ולסגור כל מעבר לכיוון הבריכה כל עוד אין באזור מבוגר שיוכל להשגיח על פעוטות וילדים.

יו״ר מרכז המועצות האזוריות על ניקיון וקיימות

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ קורא לעם ישראל ״בואו ליהנות מהטבע בימי החג- ושימרו על הניקיון. השתמשו בכלים רב פעמיים ואל תקטפו מהתוצרת החקלאית״.

לפנינו ימי חול המועד סוכות, מהימים היפים לטייל במרחבי ארצנו. אני קורא לכם לצאת ולטייל במרחבים הכפריים ובאתרי הטבע וליהנות מיפי הארץ. ואנא, הקפידו שלא לפגוע בצומח ובחי. הימנעו מלקטוף פירות וירקות ששתלו אחרים, הימנעו מלנסוע בשדות שטיפחו החקלאים בעמל רב, בזיעת אפם. ועוד דבר. אני קורא לכם להשתמש אך ורק בכלי אוכל מתכלים. הבה נימנע כולנו משימוש בכלים חד פעמיים הפוגעים בסביבה ומזהמים את כדור הארץ. אנחנו נהנים מן הסביבה הירוקה והפורחת, אבל איננו שוכחים לרגע את הסכנות לכדור הארץ, סכנות שאנחנו, תושבי הכדור, גורמים להן. המועצות האזוריות משקיעות משאבים רבים בפיתוח ושמירה על אתרי התיירות לאורך כל השנה, להנאת הכלל. בואו ליהנות מן הטבע – ושמרו עליו למעננו ולמען הדורות הבאים.

טיול ראשון: 17.10.19, רביעי – הפנינג סוכות ענק של החברה להגנת הטבע
מגוון תחנות פעילות חווייתיות לכל המשפחה בבית ספר שדה שקמים של החברה להגנת הטבע. ההפנינג יכלול תחנות פעילות חווייתיות בניהן בישולי שדה, יצירה, פעילות מפת א"י ענקית, ODT ומשחק אפליקציית טרז'ר היט – "מגלים את סודות ניצנים הישנה" – משחק שלוקח את כל המשפחה למסע בזמן דרך סיור אקטיבי ומאתגר במרחב בית ספר שדה שקמים (בכל שעה עגולה). בהדרכת בית ספר שדה שקמים של החברה להגנת הטבע. מכוניות פרטיות. פרטים נוספים באתר – לחץ כאן

טיול שני: 1.10.19, שלישי – ארץ אלף המערות – קטנטנים
החברה להגנת הטבע מזמינה למסלול קצר בו נספר על לוחמי המערות מתקופת בר כוכבא כשאמיצים שבנינו, יזכו  גם לזחול במחילת המסתור. נטייל עם הקטנטנים במסלול המעגלי שבחרבת בורגין ובגבעת פטום שבפארק עדולם, הסקרנות תתעורר, ושם נספר אודות מערת העמוד ומערת הקבורה מימיי בית שני. בנוסף, נכיר את החי והצומח האופייניים לשפלה. גולת הכותרת היא זחילה במערכת מסתור מימי בר כוכבא, אל תשכחו להביא פנסים! בהדרכת יניב אלון, בית ספר שדה שקמים של החברה להגנת הטבע. מכוניות פרטיות. פרטים נוספים באתר – לחץ כאן

אהל וקמפינג בקניונים במדבר הנגב (צילום סיוון ארבל)

טיול שלישי (כולל לינה): 16-17/10/2019, רביעי – חמישי קניונים במדבר
החברה להגנת הטבע מזמינה לטיול למשפחות חובבות לכת עם לינת שטח ומסלולים אתגריים בערבה. שימו לב! אתם הולכים להתאהב… השקט, הכוכבים, המרחבים, עצי השיטה, הסולמות והאתגר- זהו קסמו של המדבר. את היום הראשון נפתח בנחל גוב המתחתר בסלע הקשה בצורה מרשימה וניחן במגוון של צמחייה ובעלי חיים, נטפס בסולמות ובמדרגות סלע. את הלילה נעביר  תחת שמי כוכבים בלינת שטח בחניון של בי"ס שדה חצבה. בבוקר נמשיך אל נחל ברק בטיפוס תלול אך קצר וירידה אתגרית ומהנה במעוק בעזרת סולמות וחבלים. יתכן כי תמתין לנו הפתעה והגבים יהיו מלאים במים גשמים.
בהדרכת בית ספר חצבה של החברה להגנת הטבע. לינת שטח בחניון המקום על בסיס חצי פנסיון. מכוניות פרטיות. פרטים נוספים באתר – לחץ כאן

פריחת החלמונית בגולן

פרחי חלמוניות וסיתווניות ברכס בשנית, ספטמבר 2019 (צילום אוהד עומסי)

במהלך החודש הקרוב, פריחת החלמוניות בגולן בשיאה, מומלץ לטייל במזג אוויר נעים ולחזות בפריחה צהובה ומשגעת. מסלול הטיול: הטיול מתחיל ברכס בשנית, שמורת טבע בצדו המזרחי של מרכז הגולן, השמורה, נחבאת אל הכלים אולם אוצרת בחובה טבע בלתי מופרע אשר נדירים כמותו עדין בישראל, חורש של עצי אלון אלה אטלנטית, עצים ממשפחת הורדניים – אגס סורי, שזיף הדוב, עוזרר ואוג הבורסקאים וגולת הכותרת – שניים ממבשרי הסתיו הנדירים והיפים בפרחי ארצנו- סתוונית וחלמונית.

אורך המסלול: כ- 3 ק"מ. זמן: כ- 2.5 שעות. דרגת קושי: מתאים למשפחות עם ילדים.

הערות: מסלול קווי (יש צורך בשני רכבים).

איך מגיעים: מהפינה הצפון מזרחית של הכינרת בה נמצאת צומת יהודיה עולים לגולן בכביש 87, ממשיכים ישר בצומת קצביה ובצומת המפלים. בצומת בשן פונים שמאלה לכביש 98. לאחר כ-2.5 ק"מ מגיעים לנקודת הסיום של המסלול ובה שילוט המסביר על שמורת רכס בשנית וסימון שבילים ירוק. מחנים את אחד הרכבים בנקודה זו ונמשיך לתחילת המסלול על כביש 98, ולאחר כ- 2 ק"מ אחרי הפניה לאלוני הבשן נפנה ימינה בכביש מפותל העולה לתל חזקה. נעקוב אחר סימון השבילים הירוק על עמודי הטלפון בצדו השמאלי של הכביש. עם הסימון מגיעים לצומת, שבה מתחיל מסלול ההליכה.

המסלול: מצד ימין לכביש עוברים דרך שער הברזל הקטן. כ- 50 מטר לאחר תחילת ההליכה מגיעים לרחבה סלעית אשר בה פורחים יחדיו פרחי חלמונית גדולה וסתווניות תשבץ, שני מיני צמחים נדירים בעלי פרחים מן היפים והמרשימים שבפרחי ארץ ישראל. ממשיכים לרדת עם השביל המסומן, בחורש מגוון של אלות אטלנטיות, עץ העומד בשלכת וצבע עליו בעונה זו של השנה, אדום ושלושה מיני אלונים  – אלון תבור, מין הגדל באזורים נמוכים וחמים, אלון מצוי, הגדל באזור הים תיכוני הגבוה ואלון תולע הגדל באזורים גבוהים גשומים וקרים, אשר רק במקום זה בארץ צומחים יחדיו. בינות לאלונים והאלות משובצים עצי שזיף הדוב ואגס סורי אשר לפרותיהם עפיצות הגורמת לאוכל אותם תחושה של יובש בפיו. עם הירידה בשביל החורש נפרש לעיני המטיילים הנוף הייחודי של הגולן, תילי הגעש, מאגרי המים ופסגות הגליל העליון. ממשיכים לרדת לאורך המסלול, חוצים שביל כורכר לבן ולאחר כקילומטר מתחברים לשביל ג'יפים. פונים ימינה ומגיעים לחורבות הכפר הצ'רקסי ג'ואיזה. הכפר, כמו הכפרים הצ'רקסים המוכרים יותר בגולן, רמתניה וחושניה, היה אחד מקבוצה של כפרים צ'רקסים אשר הוקמו בגולן בסוף המאה ה-19. במקום ניתן לנוח לאורך המים הנובעים מהמעיין שבמקום, בצל עצי צפצפה ומשם להמשיך עוד כ- 500 מטר עד לסיום במסלול, בכביש 98. למידע אודות אתרי לינה ואטרקציות באזור: www.tourgolan.org.il

מידע ותמיכה: 04-6962885 או בפייסבוק, חפשו: "תיירות גולן"

ספרים

עמית פרי עם העם שמאבד את מדינתו

"הלכה לי המדינה," אמר שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, בליל הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. מילותיו ביטאו את עוצמת הכאב האישית ואת גודל האובדן לו, לעם ולמדינה באופן חד וברור עד להחריד.

שלוש המילים הללו "הלכה לי המדינה" היו ספונטניות, אמיתיות ובאו מעומק נשמתו. הן ביטאו את תחושתו וללא ספק גם את זו של רוב אזרחי המדינה, אשר הזדהו עימו. אך איש לא חשב לרגע שיש צורך להבין את משמעות האמירה "הלכה לי המדינה".

האם באמת "הלכה לנו המדינה?" אילו תהליכים עברה מדינת ישראל ועדיין עוברת שהביאו אותה למצב הזה? האם הוא בר-תיקון? על שאלות אלה ורבות אחרות מנסה המחבר לענות, בתארו בכאב את המצב הבלתי מקובל, הבלתי מובן והבלתי הגיוני שבו נמצאת מדינתנו האהובה: הנורמות והשיטות הפסולות הנהוגות בחברה, מקרי השחיתות השלטונית ויוהרת המנהיגות עוד מקום המדינה, האדישות וחוסר החמלה אל העני והחלש, הניכור, חוסר הסובלנות וגבהות הלב אל הזר ואל האחר מימי המעברות ועד ימינו, ועוד רבים מתחלואי המדינה הצעירה.

זהו ספר מטלטל, כואב ומכאיב, הכתוב בבהירות רבה ונוגע לכל אחד ואחד בארצנו.

עמית פרי נולד באפריל 1942 בבוקרשט, בירת רומניה. עלה לארץ בשנת 1950 ועבר את כל שלבי הקליטה: מעברה, מושב וגיוס לצה"ל, בו שירת עד לפרישה לגמלאות בדרגת רס"ן. השתלב בחיים האזרחיים ומעורב כיום בפעילות פוליטית כשומר הסף.

מחיר: 68 שקלים. בסטימצקי וצומת ספרים ובאתר נטבוק…

זאב הולנדר עם עיט

מותחן מקורי השובר מוסכמות ומציע סיומת מפתיעה לפרשת רון ארד. צריך הרבה דמיון ומנה גדושה של תעוזה, כדי לגעת בסיפור הנפיץ והכואב של הנווט האבוד, רון ארד, ולהציע לו סוף יוצא דופן. זאב הולנדר, ניחן, כנראה, בשתי התכונות הללו כשקוראים את המותחן המרתק ומורט העצבים עיט, ספר הביכורים של זאב הולנדר, לא מניחים את הספר מהידיים ממשפט הפתיחה ועד הסוף. זהו ספר שנקרא בגמיעה אחת, אבל מצליח לחרוג מגבולות הז'אנר.

קריאת מותחן, היא לרוב, קריאה טובה לזמנה. שעות של אסקפיזם לעולמם של רוצחים סדרתיים, פושעים, ארגוני ביון, תיקים באפילה, תעלומות על-טבעיות לכאורה וכיוצא בזה. הספר עיט הוא יותר מזה. הספר שאושר לפרסום ע"י גורמי הביטחון הישראלים, מספק לנו מבט מבפנים, על ריקבון ערכי וארגוני, באחד מגופי הביטחון העלומים של מדינת ישראל, פרי דמיונו של הסופר. הידיעה שהכותב הינו איש מערכת הביטחון לשעבר, וכי הסיפור הדמיוני מתלכד עם חוויות אוטוביוגרפיות – מעניקה לדברים משקל של ממש ויוצרת תחושת מועקה וחשש ממה שעלול להתנהל בחדרי חדרים ובמעבדות, שאינם חשופים, מטעמים של בטחון לאומי, לעין השמש של הביקורת הציבורית. הספר הינו צלילה עמוקה אל מערכות היחסים העכורות, סגנון הניהול המיושן, הפוליטיקות הקטנות והבעיטה של אנשים לא מוכשרים מספיק כלפי מעלה – משהו שהיית מקווה לא למצוא בתעשיות ביטחוניות רגישות.

הסופר, זאב הולנדר, שוחט פרות קדושות בזו אחר זו. כבן לדור השני לשואה, הוא מורד בתפיסה הפוליטיקלי קורקט, שביטלה את המונח "כצאן לטבח", שרווח בארץ בעשורים הראשונים לאחר קום המדינה.

מבלי להיכנס לספויילרים, הספר מצליח לחבר בין שדה הקרב העתידני עתיר הטכנולוגיה והביו-טכנולוגיה, סיפורו של רון ארד, וסיפורה של משפחה שע"י תושייתה, הצליחה לחמוק מאימי השואה, והגבורה, עבורה, היא הרתמות לתקומת העם היהודי במדינת ישראל.

הספר מתאפיין בחדשנות הן בהיבטים טכנולוגיים, הן בתפיסות הקוראות תיגר על הפוליטיקלי קורקט והן בניסיון לספק סיומת חדשנית ומפתיעה לסיפור רון ארד. סערה רגשית ותחושת אי נוחות מלוות בעוצמה רבה את החלק הזה של המותחן ומעלות שאלות הפורצות את גבולות הז'אנר: האם ראוי להציע סוף לסיפורו של רון ארד כאשר מעורבים בו בני משפחה שנותרו מאחור והספקולציות עלולות לחטט להם בפצעים כואבים?

האם ניתן לדרוש מסופר להגביל את חופש הביטוי שלו על מנת להתחשב במי שנשארו בעורף וחיים עם כאב האובדן? או שמא להיפך? השלמה עם הנחת היסוד לגבי גורלו של לוחם – אינה מדרבנת מספיק את המדינה להפוך כל אבן כדי לברר את גורלו ולאפשר למשפחתו להמשיך בחייה?

והכי חשוב: האם אנחנו כחברה מסוגלים להכיל רק את אלה שבכיסים שלהם יימצא פתק "לא בגדתי" ואיננו מסוגלים להכיל מצבים מורכבים יותר? האם אנו מחבקים את לוחמינו האבודים בתור מתים, אבל כחיים אנו מצפים מהם לגלות חוסן על-אנושי? האם מדורת השבט שלנו מסוגלת לגלות סובלנות וחמלה במצבי ביניים שהחיים מזמנים? כל השאלות הללו נשארות תלויות באוויר וטורדות את המחשבה לאחר קריאת הספר.

מי אתה זאב הולנדר? זאב הולנדר נולד בבלגיה בשנת 1948 וגדל כבן יחיד בבית שהוא מגדיר "שואתי" על כל המשתמע מכך. ילדותו ובגרותו עברו בצילה של הטראומה ההורית, שהותירה את חותמה בו כאדם, כאיש מקצוע וכאיש משפחה.

רשימת התארים האקדמיים של זאב הולנדר והרזומה המקצועי שלו מרשימים ביותר. הוא ד"ר לביוטכנולוגיה (Ph.D.), בעל תואר שני במנהל עסקים (MBA),  תואר שני במיקרוביולוגיה שימושית(M.Sc.)  ותואר שני בהיסטוריה ובפילוסופיה של מדעי החיים .(M.A) בעבר, שימש כחוקר באקדמיה ובתעשייה, בישראל ובארה"ב, כמנהל של מפעל לחומרי רפואה וכמנכ"ל חברת הזנק ביוטכנולוגית. בנוסף, שימש כמנחה וכמרצה לנוער מחונן. כיום, לאחר פרישתו לגמלאות, הוא איש עסקים.

במשך השנים האחרונות הלא מעטות לעבודתו כשכיר שימש בתפקיד בכיר במכון פיתוח שבשירות המדינה, שם נחשף לתרבות ארגונית שעמדה בניגוד גמור לערכיו הניהוליים והאתיים. בשנת 2015 התחיל לכתוב את הספר עיט. הכתיבה ארכה כשלוש שנים. הספר יצא בהוצאת צמרת. 420 עמ'. ברשת סטימצקי ובאתר…

הוצאת אחוזת בית עם ספרי זוכת פרס נובל לספרות אולגה טוקרצ'וק

הוצאת אחוזת בית מודיע כי ספריה של הסופרת הפולניה אולגה טוקרצ'וק, כלת פרס נובל לספרות לשנת 2019, שיגיעו אל קהל הקוראים בעברית:

Drive your Plow over the bones of the dead הוא מותחן בלשי על אישה בודדה מאזור כפרי מבודד, שמנסה לפענח שרשרת של רציחות מסתוריות של שכניה.

Flights הוא רומן שזכה בפרס הבוקר הבינלאומי לשנת 2018, ששוזר בתוכו קטעים שונים על מסעות מרחבי העולם, ובתוך כך חוקר מגוון נושאים: הגוף האנושי, מוות, תנועה והגירה.

את הספרים תתרגם מפולנית המתרגמת מרים בורנשטיין. הוצאת אחוזת בית נוסדה בשנת 2004 ע"י שרי גוטמן ובמהלך השנים התבססה כאחת ההוצאות הבולטות בשוק הספרים הישראלי לספרים מקוריים ומתורגמים כאחד. ההוצאה שמה לה למטרה לבחור בכותרים מכלל הסוגות ובלבד שיהיו המובחרים והטובים מסוגם. בין ספרי ההוצאה ניתן למצוא ספרים מתורגמים, ספרות מקור, ספרות קלאסית, ספרי ביכורים, ספרי עיון, שירה, אלבומים וספרי ילדים.

כתיבת תגובה