זה היעד המבוקש ביותר לחגים

החגים כבר כאן ואנשים רבים מבינים שגם הם עומדים לטוס, ולו כי השנה החגים נופלים על אמצע השבוע (אין צורך לבזבז הרבה ימי חופש) וכי ממש לא מתחשק לארח, כך שחלופה שמציעה מסעדות, נופים, שירותי חדרים ושלל מסלולים מרהיבים מהווה אופציה די טובה. אז לאן כולם נוסעים? ובכן הנתונים מראים שאלו היעדים היותר מועדפים: היעד היווני כרתים והיעד היווני רודוס מהווים שתי אופציות קרובות, זולות ומבטיחות. היעד ברלין מגיש את אירופה במחירים מפתים ולצד מלונות שווים וזמינים. היעד לרנקה שבקפריסין מציע חופשת בטן גב. היעד הרחוק ניו יורק מהווה יעד אקסקלוסיבי ואילו היעד תאילנד ממשיך להתבלט בראש הרשימה, ובמיוחד השנה כאשר החופשה ארוכה.

חאניה כרתים (צילום דני בר)

חופשה בתאילנד

אל תאילנד ניתן להגיע בכול ימות השנה, אך חודש אוקטובר בהחלט מומלץ, וזאת כי מדובר בסוף העונה הגשומה, בתקופה שבה מתקיימים מגוון פסטיבלים שווים ומדובר בחודש שבו ממש נעים להגיע לאיים שבדרום. מכאן שאם בתקופת החגים עומדים לתכנן טיול בתאילנד, נמליץ להתחיל בצפון המדינה (ולצאת לטיולי ג'יפים ורפטינג) ואט אט לנוע דרומה, שם מומלץ לצאת לשייט שנע בין האיים, ליהנות מטיפולי ספא ולרקוד כל הלילה במסיבות פול מון. מכאן שאם מבקשים לחגוג את החגים עם הרבה התלהבות, שמחה וריגושים, אך באופן שונה מהנהוג בארץ, הרי שתאילנד ללא ספק מהווה יעד מבטיח. כמו כן, מומלץ להזמין מראש מלונות ולבנות היטב את המסלול, כך שבעת השהייה יישאר רק ליהנות ולנוח – כיאה לתקופת החגים.

מה אוכלים בתאילנד בתקופת החגים?

אין לדבר על החגים מבלי להזכיר את המרכיב העיקרי – אוכל כמובן! ובכן אם עומדים להגיע לתאילנד בחגים, היו מוכנים לכך שאומנם לא תאכלו ראש של דג אך כן פירות ים. אומנם לא תאכלו עוגת דבש אך כן בננה לוטי. אומנם לא תאכלו מרק צח אך כן מרק טום יאם. אומנם לא תאכלו פלפלצ'ומה אך כן סלט חריף מפפאיה ירוקה, ואומנם לא תאכלו תפוח בדבש אך כן אננס מתוק כדבש. מכאן שאתם עומדים להכיר טעמים חדשים, כך שאל תתפלאו אם בחג הקרוב תרכשו לעצמכם כמתנה ספר מתכונים בהשראת תאילנד.

אגב, בבחלט ניתן לשמור כשרות בתאילנד, כך שיש פתרונות גם עבור שומרי המסורת.

טסים וחוסכים

אז אם גם אתם החלטתם לטוס בתקופת החגים, בין אם ליוון ובין אם לתאילנד, טוב לדעת שהטיול אינו חייב להיות יקר, במיוחד אם מתנהלים כהלכה. אז כיצד נופשים וחוסכים בתקופה שידועה כהוצאה אחת גדולה? ראשית אם ניתן, תכוונו לטוס ביום כיפור, בו הביקוש יותר נמוך. בנוסף, אם נוסעים עם חברים או משפחה תשכירו וילה אחת גדולה לכולם, השוו עוד בארץ מחירים (ותזמינו מקום), ואת המתנה לילדים תרכשו ביעד עצמו – כך גם תחסכו וגם הילדים יותר יתלהבו. חג שמח!

כתיבת תגובה