חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות 14/2019

אירועים לחופש הגדול והקיץ ובכלל ||| פסטיבלים וטבע ||| תעופה ושיט ברחבי העולם ||| תערוכות, ספרים ואמנות ||| תיאטרון, קולנוע ובסינמטק ||| טלוויזיה רדיו וגם טיולים בארץ ||| להמשך הידיעות וההצעות ….

החופש הגדול

פסטיבל הכליזמרים בצפת לכל המשפחה

סמטאות צפת 2019 (צילום דני בר)

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת ייחגג השנה בשלושה ימים מיוחדים (12-14.8) בהם יתקיימו למעלה מ-90 מופעים בכניסה חופשית לקהל הרחב, אך זה לא הכול: גם השנה תימשך המסורת של קיום שלל אירועים מיוחדים בעיר ללא תשלום בימי הפסטיבל: סיורים מודרכים, סיור במנהרות עתיקות, מתחם ילדים, הרצאות וסדנאות ברוח הקבלה הצפתית, מתחמי מזון גלילי ועוד.

עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם צפויים להשתתף גם השנה (12-14 לאוגוסט), בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת, הפסטיבל הגדול בעולם למוסיקת נשמה יהודית שיתקיים בעיר צפת זו השנה ה-32. בפסטיבל יתקיימו עשרות מופעי מוסיקה ייחודיים בבמות שונות הפזורות בין הסמטאות העתיקות באווירה הייחודית של צפת, בכניסה חופשית לקהל הרחב. בשנה זו ישתתפו בפסטיבל אמני ענק אשר יבצעו בהופעתם גם קטעי כליזמרים מיוחדים בנוסף על הלהיטים המוכרים, ביניהם – עומר אדם, להקת שלווה, מירי מסיקה, יובל דיין, נרקיס ושלמה גרוניך, לצד אמנים נוספים כמו בן סנוף, אהרון רזאל, תזמורת הכליזמרים הישראלית, חנן בר סלע, אמנים והרכבים בינלאומיים ממדינות שונות, הרכבים ישראלים מיוחדים, 'בימת קרליבך' ובה חלקם העיקרי של המופעים יוקדשו לשיריו של הרב המנגן שלמה קרליבך, בימת אמנים יוצאי חבר העמים, הרכבים מקומיים שונים ועוד מופעים רבים ונוספים.

בעיריית צפת החליטו על קיום מגוון מופעים ואירועים מיוחדים גם לילדים במסגרת הפסטיבל. בין היתר מדובר במופע מיוחד- "כלי זמר לא קונבנציונלי" בהובלתו של אהרון קוטלר- נגן מיוחד במינו המנגן על כל מה שרק תרצוץ קוטלר ילמד אתכם ואת הילדים יצירתיות אמיתית מה-היא, וינגן בין היתר על מטאטא, בקבוק קטשופ ונוצות ציפור!. קוטלר עוסק בתחום המוזיקה ומופיע לאלפי ילדים ברחבי הארץ ובחו"ל ומפיק צלילים מיוחדים בכלים לא קונבנציונליים

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "צפת מתעוררת לחיים והופכת לעיר של תרבות ותיירות. לאחר ההצלחה האדירה של פסטיבל הלאדינו פנינו לעבר פסטיבל הכליזמרים ה-32 שיהיה מפתיע ומרשים במיוחד. ביצירת תוכנית הפסטיבל ניתן דגש על מנת למתן מענה נרחב לכל הקהלים: דתיים וחילוניים, ילדים, נערים ומבוגרים ושילוב אמנים מהמובילים בארץ בביצוע מיוחד עם נגני כליזמרים מהארץ ומהעולם. אני מזמין אתכם להגיע ולחגוג איתנו בפסטיבל הכליזמרים ה-32 בצפת- העיר שאין עוד כמוה בעולם".

אופקים עם פסטיבל תיאטרון רחוב ה-4

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב אופקים, חוזר בפעם הרביעית לחגיגה מרהיבה ומציע חוויה מדהימה לכל המשפחה. במסגרת הפסטיבל יציגו עשרות אמנים מהארץ והעולם תיאטרוני רחוב במופעים מקוריים, מיצגים, תהלוכות תיאטרליות, מופעי קרקס וג'אגלינג', ועוד. הזמרת נסרין קדרי תפתח את הפסטיבל במופע חגיגי בערב גאלה שיתקיים ביום שלישי 20.8 בהיכל התרבות בעיר, ויתר מופעי הרחוב יחלו למחרת. מבין המופעים שיתקיימו במהלך ימי הפסטיבל, מופע אקרובטיקה עוצר נשימה על חבל דק המתוח גבוה בשמיים בין שני בניינים, מופע תופי טאיקו המבוסס על יסודות אומנות הלחימה, מופע מחול אפריקאי המגיע מחו"ל לריקודים סוערם בהשתתפות הקהל, פסלים חיים ועוד מיצגים. הפסטיבל מציע חוויה נפלאה לכל המשפחה, ומרחיב את הידע על תחום תיאטרון רחוב. הקהל הרחב מקטן ועד גדול יוכל לראות מקרוב כי כל אדם יכול ליהנות מתיאטרון רחוב הטומן בחובו כישרון רב, מסרים חשובים והרבה הנאה משובחת.

מתי? 21-22.8, שעות 18:30-22:30. ללא עלות. לפרטים פסטיבל אופקים בפייסבוק.

אלומיני במוזיאון עם מופע קסום ואינטראקטיבי לכל המשפחה

בחודש אוגוסט יעלה במוזיאון תל אביב לאמנות, המופע  "אלומיני", המיועד לכל המשפחה, מבית היוצר של המופע הבינלאומי "אלומיניום". המופע משלב תנועה, תיאטרון ויזואלי, והרבה הומור, צינורות ואביזרים מאלומיניום הקמים לתחיה ומואנשים באמצעות מוזיקה ומחול.

המופע מספר את סיפורו של אוצר במוזיאון, המקדיש את זמנו לצחצוח וסידור יצירות האלומיניום אך מעולם לא יצר דבר בעצמו. לקראת תערוכה חדשה, מחליט האוצר ליצור את יצירתו הראשונה, אך אבוי, ההשראה לא מגיעה. באישון לילה, במוזיאון השקט, מתחילים חומרי הגלם ויצירות האלומיניום להתעורר והם סוחפים את הגיבור והקהל להרפתקה אינטראקטיבית ומלאת דמיון. צינורות ואביזרים מאלומיניום קמים לתחיה ומואנשים באמצעות מחול ומוסיקה. חפצים דוממים הופכים לדמויות מסתוריות ומשעשעות, מרחיבות דמיון וסוחפות. ההרפתקה הלילית תוליד אצל האוצר את הגילוי כי גם בתוכו קיימת יצירתיות.
אלומיני הוא אלגוריה לעולם שנשלט על-ידי איסוף וצרכנות. שינוי נקודת המבט והפעלת חשיבה מחוץ לקופסה יכולים להוביל לשינוי ולהעצמת הפן היצירתי הקיים בתוך כל אחד ואחת. את המופע מנהל אומנותית אילן עזריאל– יוצר המופע הבינלאומי "אלומיניום" שזכה להצלחה עולמית, בשיתוף עם עידו קגן שכתב וביים. המופע מיועד לילדים והוריהם.

מפיקים: ליאורנה סולומונס, דורון לידה, אילן עזריאל, אלה מונק-עזריאל. קאסט: אלן סוסלוביץ – שחקן, לירן צ'רנוב – רקדן, נטע הייניק – רקדנית, מיכל רוטמן – רקדנית, מאי רזניקוב – רקדנית, עמית קוזניצקי – רקדנית.

יום ג' 20 באוגוסט  2019 בשעה  11:30, בשעה 16:00, ובשעה 17:30

יום ד' 21 באוגוסט 2019 בשעה  10:00 , בשעה 12:30, ובשעה 17:30
יום ה' 22 באוגוסט 2019 בשעה  10:00 , בשעה 12:30, ובשעה 17:30

מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27 ת"א – יפו. פרטים באתר… ובטל' פשבר *8023

בית ויצמן רחובות עם פעילות לילדים

הימים הם ימי מלחמת העולם הראשונה בבריטניה. ד"ר חיים ויצמן עומד לקראת רישום פטנט סודי חדש שיכול לשנות את סדר הדברים בעולם כולו. דרך משחק משימות חווייתי המשתתפים צריכים לעזור לד"ר ויצמן לרשום את הפטנט הגדול הבא!! המשחק כולל משימות אינטראקטיביות, חשיפת רמזים ופתרון חידות. מעבר לחוויה המשפחתית, המשחק מפתח עבודת צוות וחשיבה מחוץ לקופסה. המשחק כולל שימוש בטלפונים חכמים.
מתאים לגילאי 6 ומעלה. הפעילות מתקיימת בימים ראשון – חמישי עד 29 אוגוסט 2019, בשעות 10:00, 12:00 ו- 15:00. ההשתתפות כרוכה בתשלום ומותנית בהרשמה מראש באתר… ובטל': 08-9343230
כיכר רבין ת"א עם תערוכה "אהבה" לכבוד ט"ו באב

כבשים של מוטי קלינגר

תערוכה בנושא "אהבה-הכל תלוי" תוצג ב-15 באוגוסט בין השעות 18:30 ל-21:00 בכיכר רבין לכבוד ט"ו באב. במהלך התערוכה יציגו אמנים בתחום הצילום, הציור והפיסול את יצירותיהם כשהם מונחות על סטנדים או תלויות על גופם.

התערוכה תתקיים בצד הדרומי של הכיכר על הדשא, במסגרת אירועי "יחד בכיכר" שמארגנת עירית תל אביב לאזרחים וותיקים. "הכל תלוי" הוא מיזם של העיתונאית והצלמת יאירה יסמין, שהוקם לפני חמש שנים, במסגרתו מציגים אמנים תערוכות ניידות במקומות שונים בארץ, כשהם תולים את היצירות על גופם, או מעמידים אותם על סטנדים בחוץ.

התערוכה נוצרה לראשונה כמחאה על הקושי התקציבי הרבה הן מצד האמנים והן מצד הגלריות להציג בארץ אמנות.

פסטיבל אשקלון הבינלאומי לפיסול בחול

בימים אלו נערמים לאורך חופי אשקלון כ-1,000 טונות של חול, אותם יהפכו אמני פיסול בחול מרחבי העולם לפסלי ענק במסגרת פסטיבל אשקלון הבינלאומי. הפסטיבל המקורי יתקיים בחוף בר כוכבא בעיר, למשך שישה ימים בין התאריכים ה-18-23/8/2019, בשעות 18:00-22:00 ויכלול 15 פסלי ענק של דמויות אהובות מאגדות ילדים, לאורך הטיילת יהיו מגוון פעילויות לכל המשפחה – הכניסה חופשית

עיריית אשקלון מזמינה את הקהל הרחב ליהנות מפסטיבל אשקלון הבינלאומי לפיסול בחול, שייערך בחוף בר כוכבא בעיר. הפסטיבל יארח עשרה אמני חול מהולנד, ספרד, רוסיה, ארה"ב, הרפובליקה הצ'כית ומדינות נוספות, שיגיעו לישראל ליצור פסלי ענק לאורך הטיילת בעיר. החל מהשעה 18:00 תתמלא הטיילת באומני רחוב שיציגו מופעי קרקס, מופע אקרובטיקה, מתחם של פסלים חיים, תהלוכות קומיות, תיאטרון רחוב, מתחמי הפעלה מוזיקליים, מתחם מזון של פוד-טראקים עם אוכל צמחוני, בשרי, חלבי. במסגרת אמנות הפיסול, כ-1,000 טון של חול מיוחד ישמשו את האמנים ליצירת פסלים המתנשאים לגובה של למעלה מ-5 מטרים של דמויות מתוך אגדות ילדים – היפה והחיה, בת הים הקטנה, הברווזון המכוער, אלזה ואנה, כיפה אדומה והזאב, שלגיה ושבעת הגמדים, סינדרלה, אלאדין והג'יני, מוהאנה, וגיבורי אגדות מוכרים ואהובים נוספים. לאורך כל ימי הפסטיבל, יתקיים הפנינג לכל המשפחה ברחבי הטיילת שיכלול סדנאות פיסול בחול על ידי מיטב המדריכים בארץ, מתחמי יצירה לכל המשפחה,

מתי: 18-23/8/2019, א'-ה' בין השעות 18:00-22:00, וביום שישי בין השעות 10:00-16:00. כמה: ללא עלות.

פסטיבל הסלפי בנתיבות

אחד הטרנדים שכבשו את העולם מגיע לישראל בפסטיבל ראשון מסוגו ואתם הולכים ליהנות מחוויה בלתי נשכחת. פסטיבל הסלפי הראשון בישראל בנתיבות לוקח את תופעת הסלפי למקום חדש, אומנותי ומסקרן. עשרות עמדות צילום חווייתיות ועבודות אומנות לצילום סלפי מטורף שעוצבו במיוחד לפסטיבל על ידי אמנים שונים, מופעי רחוב, מיצגים ואטרקציות לכל המשפחה יחכו לבאי הפסטיבל ברחוב סמלו. מתי: 29-28.8, 22:00-18:00. הכניסה חופשית.

נתניה עם פסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב וליצנות ה-6

פסטיבל ליצנים בנתניה (צילום נורית מוזס)

גם השנה עיריית נתניה מארחת את פסטיבל תיאטרון רחוב וליצנות של ישראל בפעם השישית באוגוסט לשלושה ימים של עשרות מופעי חוצות מהארץ ומהעולם, הצגות ליצנות ותיאטרון רחוב מקוריות בבכורה עולמית לילדים ולמבוגרים ואטרקציות ליצניות שיצחיקו, יפתיעו וייהפכו את רחוב הרצל בנתניה לרחוב המעניין ביותר לכל המשפחה. הפסטיבל שהפך לאבן שואבת של תושבים ותיירים וסחף עשרות אלפי מבקרים, חוזר השנה ליומיים גדושים במיקומו החדש – רחוב הרצל, בתאריכים 14 עד 15 באוגוסט במסגרתו יתקיימו מופעי ליצנים מקוריים מהארץ ומהעולם בחוצות העיר ללא תשלום. ובמקביל לכך יתקיימו במשך שלושה ימים (בתאריכים 13 עד 15 באוגוסט) הצגות ליצניות והומוריסטיות באולמות בתשלום סמלי. כל המופעים וההצגות ימחישו כי ליצנות זה לא רק אף אדום אלא מגוון דמויות הומוריסטיות המציג תיאטרון משובח ומסקרן!

במסגרת מופעי החוצות שיתקיימו בימי רביעי-חמישי  14-15.8 בין השעות 19:30 עד 22:30 בסטריט- מול רחוב הרצל,  יחכו לקהל הרחב מגוון ליצנים בהופעות ססגוניות ואינטראקטיביות ביניהם: ליצן בעל שיא גינס עולמי ואלוף עולם לשעבר בחד אופן שחבר לליצנית אקרובטית וביחד יצרו מופע קומי שהוא שילוב בין הקומיקס לבין ביצועים מטורפים על חד אופן, הליצן ג'ו מאפיונר אפל מסתורי ומסוכן, שחקן כדורסל היתולי שמצחיק את הקהל בסיטואציות שונות המושאלות מעולם הכדורסל ומתנגשות עם עולם הקרקס, ועוד.

במסגרת ההצגות באולמות שיתקיימו כבר החל מיום שלישי 13.8, יתקיימו הצגות קומיות הן לילדים והן למבוגרים השנה, ההצגות יעברו למיקום החדש ויתקיימו בהיכל התרבות ע"ש ספי ריבלין קריית השרון ובמתחם הבילוי לצעירים "הגג", בית לצעירים בנתניה. ההצגות כולן קומיות וליצניות ומתכתבות עם העובדה כי האולם קריית השרון קרוי ע"ש ספי ריבלין ז"ל שהיה קומיקאי מוערך ואחד מגדולי הליצנים בישראל.

הצגות הילדים בהיכל התרבות ע"ש ספי ריבלין קריית השרון שיתקיימו בשעות הבוקר הן:

"משל למשל" בשעה 10:00, עיבוד לבמה של שניים מהמשלים המפורסמים והאהובים – מאת אייזופוס, הצגה לכל המשפחה בהפקת תיאטרון ארצי לנוער המפגישה את הקהל עם מגוון חיות שנפגשות ביער צבעוני וקסום ויוצאות להרפתקה  מלאת חן, הומות וחוכמת חיים.

"היה היה אף" של תיאטרון לילדים ונוער אורנה פורת בשעה 12:00 לגילאי 5-9. מופע של 2 ליצנים וליצנית היוצאים אל הבמה, אך מסתבר שהם לא מתואמים לגבי הסיפור שבאו לספר. אחת הכינה את פיטר פן, השני את שלגייה והשלישי את סינדרלה. כל אחד מושך לאגדה שלו, ומגייס את האחרים להיות שותפים, ושיתופי הפעולה המפתיעים יוצרים חגיגה מתפרצת של ליצנות איכותית, אנרגטית וסוחפת, מצחיקה ומרגשת. החברים מגלים שכיף לספר יחד את  הסיפור שכל אחד מהם רצה לספר לבד.

כמו כן, תתקיים בהיכל התרבות ע"ש ספי ריבלין קריית השרון הצגה אורחת למבוגרים "החיים עפים" ב-13.8 בשעה 20:30. זוכה פרס "קיפוד הזהב" 2017 למבצע בהצגת יחיד. מופע ליצנות וירטואוזי, פילוסופי ורב תחומי שנוצר מתוך תובנות, חוויות ומצבים מעולמו של ליצן רפואי. ירון סנצ'ו גושן מהלך על החבל הדק שבין מופע לריפוי ומפליא ללהטט ממחלקה למחלקה, מצחוק לכאב, מאבסורד להגיוני, בתודעה הרחבה של בית חולים כמשל על אדם ועל מסעו בחיים. מופע מצחיק ופותח את הלב ומעורר מחשבות על החיים, המוות, ומה שביניהם.

בנוסף, במתחם ה"גג", תתקיים הצגת מבוגרים  The show mask go onעם רינת גליקו בשני מועדים, ימי רביעי וחמישי (14-15.8.19) בשעה 22:00. מופע נונסנס ליצני המגולל את סיפורה של רינה חממה, שחקנית בגיל העמידה והיא רותחת מעצבים על כל העולם שמחליטה להציל את חייה ולעשות מעשה. כי אם החיים נותנים לרינה חממה לימונים אז הקהל יקבל לימונה קרה ותוססת. מופע קומי ליצני בשילוב תיאטרון פיזי ומסכות.

לדברי ג'קי בכר, המפיק האומנותי של הפסטיבל: "אנחנו מרחיבים את הפסטיבל השנה לעולמות התוכן של תיאטרון הרחוב, חוויות קרקסיות והרבה אטרקציות מיוחדות, כשעולם הליצן מוביל ומשתלב בהן בצורה נפלאה".

לדברי גבי כהן, המנהל האומנותי של הפסטיבל: "שנה שישית של מסורת שהולכת והופכת לימים של חג באמצע הקיץ בנתניה. את השפעת הפסטיבל אפשר להרגיש כל השנה ובכל הרבדים. הליצנות הופכת להיות אומנות מוערכת מחברת ומושכת את כל הקהלים מילדים ועד מבוגרים והשנה תיאטרון הרחוב יקבל במה רחבה יותר בפסטיבל. בואו להיות, לחוות, לחייך ולשמוח בחג שכולו ליצנות לכל הגילאים".

מתי? בתאריכים 13-15 באוגוסט. לפרטים נוספים היכנסו לדף הפייסבוק של הפסטיבל

הכפר הירוק עם הקרקס הקסום הגדול

במסגרת סיבוב ההופעות העולמי מגיע סוף סוף לישראל The big magic circus המקורי. מותג הקרקס הידוע, הזוכה להצלחה אדירה ובו צפו מיליוני אוהבי קרקס ברחבי העולם, מגיע הקיץ ל-40 מופעים בלבד! עשרות אמני קרקס מהטובים בעולם במופעי קרקס יוצאי דופן שלא נראו בישראל. מופעי אשליה שלא ייאמנו, אקרובטיקה מטורפת, הליכה על חבל, סיר וויל, עמודים סיניים, טיסן באוויר, חישוק באוויר, פס אקרובטיקה, נדנדה גדולה, המגיעה לגבהים ממנה האומנים עפים, חץ וקשת, חישוקי הולכה, מופעי קוסמות ואשליה של ריחוף באוויר ועוד. המופעים מתקיימים באוהל הקרקס המפואר ורחב הידיים (והממוזג) שבכפר הירוק.

להזמנות ופרטים נוספים טל': 04-6483811

ארץ כרמי זית שבגליל עם אוגוסט משפחתי

רבים לא מכירים עדיין את חבל "ארץ כרמי זית" שבגליל המשלב תרבויות שונות, נופים מרהיבים, אתרים ייחודיים, קולינריה נפלאה ופסיפס אנושי מרתק. חממת התיירות "ארץ כרמי זית" מבית אשכול בית הכרם, ריכזה עבורכם מגוון המלצות מדויקות לבילוי קיץ משפחתי.

קופי סנאי ומה שביניהם ביער הקופים

איפה? יודפת, משגב.

מה? 40 דונם של פיסת גן עדן לאוהבי בעלי חיים וטבע. יער הקופים, מקום מדהים למפגש עם בעלי חיים בסביבה הטבעית שלהם. תנאי המחייה הטבעיים, הטיפול המצוין בבע"ח והצוות המסור מאפשר להם חופש ותחושת בית. מה מצפה לכם: בעלי כנף, קופים, תוכים ושאר בע"ח  שחיים במרחב פתוח בלב יער טבעי. המבקרים מסיירים ביער ויכולים להנות מקרוב מבעלי החיים. לאחרונה ממש נולדו גורי קופי שנאי מקסימים, שווה לבקר.

מתי? א'-ה' 9:00-16:00 שישי וערבי חג 9:00-15:00 שבת וחג 9:00-16:00

גילאים? מתאים לכל המשפחה! לפרטים טל': 04-9801265  לאתר יער הקופים

מחפשים את סוד הקקאו –  חדרי בריחה סוד הקקאו

איפה? אזור תעשייה קיבוץ לוטם.

מה? חנות בוטיק לשוקולד המיוצר בעבודת יד. בנוסף, במקום שני חדרי בריחה המאפשרים משחק של עד 12 משתתפים במקביל. עלילת חדר הבריחה מתרחשת בסטודיו-גלריה של נינה, ציירת מוכשרת, שלה אובססיה לשוקולד, לקקאו ולעתיקות שבט המאיה. המשימה היא למצוא את המרכיב הסודי של השוקולד בתוך פסל שגנבה ולהיחלץ מהחדר. משך הפעילות כשעה ובסיומה מתענגים על מטעמי השוקולד מעשי ידיה של לי ארביב, שוקולטיירית ויוצרת בשוקולד. מתי? כל ימות השבוע, בתיאום מראש. גילאים? מתאים לכל המשפחה!

לפרטים: לי ארביב- 054-8154416 ולאתר סוד הקקאו

המקום של ג'ון  – סיור בג'ונקולד

איפה? בכניסה ליישוב מנוף שבמועצה האזורית משגב

מה? מקום מתוק באמת. ג'ון אלפורד שכבר 18 שנה מוכר בעיקר כג'ונקולד–   מפעל שוקולד של איש אחד. במקום מתקיים סיור מודרך ע"י ג'ון בעצמו, כולל הסבר קליל המותאם לכל גיל, הדגמת תהליך ייצור כדורי השוקולד  וכמובן-טעימות! השוקולד – כשר. מתי? א'-ו' בתיאום מראש. כמה? הביקור ללא תשלום. ואם תרצו – פרגנו בקניית שקית מתוקים (במחיר מתוק). גילאים? מתאים לכל המשפחה!

לפרטים: ג'ון 054-4724458 לאתר ג'ונקולד

מי פוחד מזוחלים? – זוחרקים

איפה? שכניה, משגב.

מה? גן עדן (פראי) בלב משגב.  מרכז המבקרים נמצא ביישוב שכניה והוא מסוג המקומות שחייבים לבקר. אם זה כדי ללמוד על זנים נכחדים, או כדי להתמודד עם פחדים מהילדות, למשל – להישאר בחדר אחד ביחד עם נחשי ענק, או כדי להכיר את הבעלים, החוקר, המדען והחולם הראשי, יעקב בן מרדכי. חוויה אמיתית! מתי? כל ימות השבוע בתיאום מראש. גילאים? מגיל 4 ומעלה. לפרטים: יעל נאמן  0502971962 לאתר זוחרקים

אמא, אני רוצה מילקי – מרכז המבקרים מחלבות שטראוס

איפה? אזור התעשייה בר לב, אחיהוד

מה? מרכז המבקרים של מחלבת שטראוס מזמין אתכם להגיע לגליל במקום בו הטבע והתעשייה נפגשים ולהתרשם ממחלבה מהמתקדמות והחדשניות במזרח התיכון. הסיור כולל צפייה בסרט חוויתי המספר את סיפור היצירה, טעימות ממגוון מוצרי המחלבה, סיור במפעל על קו הייצור וצילום קבוצתי למזכרת. המרכז שואף לרגש ולהעניק חוויה מלמדת, מהנה ובלתי נשכחת, ולגלות מקרוב איך יוצרים פלאות מהדברים הבסיסיים ביותר.

מתי? א'-ה' 9:30- 18:00. גילאים? מגיל 6 ומעלה. לפרטים: 04-9018035 לאתר גלידות שטראוס

סלט לנשמה – מרכז המבקרים סלטי שטראוס

איפה? כרמיאל

מה? מרכז מבקרים חדש של מפעל הסלטים של שטראוס. החוויה כוללת סיור מודרך ברחבי המפעל, טעימות מהסלטים המיוצרים במקום ולסיום, סדנא קולינרית "שביל החומוס" במהלכה נלמד כיצד מכינים את חומוס "אחלה" המפורסם של שטראוס, נקבל טיפים על כל שלבי הכנת החומוס, נשתתף בחידון חומוס, נצלחת ונאכל מהחומוס המצוין שהכנו. מרכז המבקרים מעוצב בסגנון "מאסטר שף" -מודרני  וחדיש.

מתי? ימי א'- ד', שני סיורים ביום: 10:00/ 14:00, מספר המקומות מוגבל. גילאים? מגיל 6 ומעלה. (הכניסה למקום בנעלי ספורט ומכנס ארוך – חובה!). לפרטים: 04-901-8035 לאתר סלטי שטראוס
טיול מרענן בצלמון – מסלול טיול משפחתי בנחל צלמון

איפה? בסמוך לסלאמה, משגב

מה? הצלמון, אחד הנחלים הכי יפים בגליל! מסלול הליכה נוח וקל,  באורך של כ- 1.5 ק"מ, בסימון שבילים כחול. לאורכו בריכות שכשוך, טחנות קמח עתיקות, והכל בטבע פראי וירוק, בוסתנים של תאנים, ערבות ופטל, לצד אלונים וקטלבים האופייניים לאזור. המסלול בתוואי הנחל עובר בין ברכות שכשוך רדודות, ובסופו שרידי שתי טחנות קמח עתיקות. מתי? פתוח חופשי. כמה? ללא עלות. גילאים? מתאים לכל המשפחה. לפרטים: לאתר נחל צלמון

יוצאים לפארק – פארק המשפחה כרמיאל

איפה? כרמיאל

מה? "פארק המשפחה" הוא חלום שהפך למציאות. הפארק תוכנן כך שיאפשר בילוי משפחתי חוויתי ייחודי, להנאתם של בני כל הגילאים. מתקנים ייחודיים, שתוכננו תוך חשיבה על כל פרט, מאפשרים מגוון פעילויות מהנות ומאתגרות, בשילוב צמחיה, מים, תנועה וספורט. מתי? ב'-ה' ושבת: 10:00-20:00 שישי עד 10:00-15:00. כמה? ללא עלות!

גילאים? מתאים לכל המשפחה. לפרטים: לאתר פארק המשפחה כרמיאל

סוד הקקאו (צילום לי ארביב באדיבות ארץ כרמי זית)

אתגר משפחתי – גרביטי פארק

איפה? כרמיאל

מה? פארק אתגרי גדול, מקורה וממוזג, לכל הגילאים. למעלה מ- 1,000 מ"ר של חוויות ואטרקציות לכל המשפחה: מתחם טרמפולינות חווייתי, קירות טיפוס מאתגרים ומתחם משחקייה דו קומתי. במקום חדרי אירועים פרטיים בהם ניתן לקיים ימי גיבוש ועוד.

מתי? א'-ה': 15:00-21:00 ו': 12:00-19:00 שבת: 10:00-21:00. גילאים? מתאים לכל המשפחה! לפרטים? אדהם 04-9938717 לאתר גרביטי פארק

ממחזרים ללא הפסקה – Tin time  סדנת חומרים ממוחזרים

איפה? גילון, משגב

מה? סדנאות קולאז' אישי וייחודי מחומרים בשימוש חוזר. חווים את הקסם שביצירת ערך מתוך חומרים שלכאורה נראים חסרי ערך: פקקים, שברי צעצועים, כפתורים ישנים ועוד – פריטים רבים שייעודם המקורי כבר נשכח – יהפכו ליצירות אמנות מקוריות. תהליך יצירת הקולאז' מאפשר להתבונן במבט שונה בחפצים הקטנים המושלכים כלאחר יד, ועם מעט מאמץ ודמיון, לעורר אותם לחיים ולהעניק להם זהות חדשה. מתי? כל ימות השבוע, בתיאום מראש. גילאים? מגיל 8 ומעלה. לפרטים: פולה רייקין 054-7949429 פייסבוק TIN TIME

יוצרים בפסיפס – אומנות היצירה

איפה? מושב טל- אל

מה? רבקה שפר אומנית ויוצרת פסיפס, המתגוררת בלב חורשת עצים ירוקה ביישוב טל-אל. בשנים האחרונות מתמקדת ביצירת מגוון עבודות במוזאיקה המשמשות לעיצוב הבית, הגינה והחצר. הסטודיו והגלריה לעבודות אומנות במוזאיקה שבביתה מציג את עבודתה, וכן מתקיימות בו סדנאות בפסיפס, בקרמיקה, בזכוכית ובאבנים. מתי? כל ימות השבוע בתיאום מראש. גילאים? מגיל 8 ומעלה. לפרטים: רבקה שפר 054-4785022  אתר אומנות היצירה

הסבר פניך לתייר – תחנה המידע יודפת

במרכז התיירותי בואכה יודפת, פועלת תחנת מידע תיירותית שנותנת מענה למבקרים הרבים הפוקדים את האזור. בתחנה תקבלו מגוון המלצות לפעילויות באזור. בנוסף, כדאי לצפות בסרט חווייתי הממחיש את סיפורה של יודפת והאזור כולו. תבואו להתחיל את היום עם חיוך תה צמחים שיבטיח לכם יציאה קלה ונעימה לטיול בארץ כרמי זית. המרחב כולל את כרמיאל, משגב ובקעת בית הכרם על שלל הכפרים המעניינים שבה. מומלץ בחום!
שעות פתיחה: א'-ו' 9:00-15:00. לפרטים: 04-9966263  פייסבוק תחנת המידע יודפת

מוזיאון הנגב עם סלפי במוזאון

צילום מסך של אפליקציית ארט סלפי (צילום יח"צ חו"ל)

במסגרת תערוכת התצלומים "היו זמנים בבאר שבע" מוזאון הנגב לאמנות מציע לבני נוער סדנת צילום חווייתית בת שלושה ימים שתאפשר היכרות טובה יותר עם עולם הצילום בסמאטרפונים ותכלול צילומי חוץ, צילומי שחור-לבן, יצירת סרט סטופ-מואושן ועוד. סדנת צילום: 22-20 באוגוסט, בין השעות 13:30-10:30, במוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע

בעקבות התערוכה "היו זמנים בבאר שבע" במוזאון הנגב לאמנות, שמציגה תצלומים משנות ה- 50-60, מוזאון הנגב לאמנות מזמין את בני הנוער לגלות את עולם הצילום לעומק ולהשתתף בסדנת צילום חווייתית שתחזק ותעשיר את יכולות הצילום – לכדי יצירת התמונה "המושלמת". הסדנא תתקיים ב-20 עד 22 באוגוסט, י"ט-כ"א באב, ימים שלישי עד חמישי.

הסדנא כוללת שלושה מפגשים יומיים עשירים ומרתקים, עם צוות ההדרכה במוזאון ובהובלת מאי אופנהיים צלמת ויוצרת בווידאו. הסדנא מיועדת לנוער בכיתות ז' עד ט', ובמהלכה ישתמשו המשתתפים בסמארטפון האישי שלהם, אתו הם ילמדו את סודות הצילום ויקבלו טיפים לחשובים לצילום מוצלח מהצוות.

כל אחד מימי הסדנא יוקדש לנושא אחר: ביום הראשון (20.8) נתנסה בצילום בשחור-לבן בהשראת התערוכה וניצור סדרה צבועה ונבנה פילטרים צבעוניים לצילום בטלפונים הניידים.
ביום השני (21.8) נצא למסע בצילומי טבע דומם ונוף שדרכו נלמד עקרונות חדשים בעולם הצילום, ונכין קולאז' מתמונות שונות. ביום השלישי (22.8), נעבור מצילום תמונה אל עולם התמונה הנעה; נצפה יחד בסרטים הראשונים מעולם הקולנוע. נבנה זואיטרופ – מכשיר בצורת תוף חלול ובו מספר גדול של חריצי הצצה המדמה סרט נע מציורים, וגם ניצור סרטון סטופ-מואושן משלנו. הסדנא מיועדת לבני נוער מגיל 12 ומעלה. לפרטים והרשמה בטל':  08-6993535. מוזיאון הנגב, רחוב העצמאות 60, באר שבע

ת"א יפו עם טאבולה ראסה – פסטיבל אמנות וקהילה בשכונת רמת ישראל – ביצרון

מאמא דה לה סמללה (צילום עומר געש)

בלב שכונת רמת ישראל – ביצרון, במזרח העיר תל אביב-יפו, שוכן מבנה ייחודי עם חצר קסומה. המבנה שימש בעבר בית ילדים שכונתי, כיום הוא משמש כמרכז קהילתי של עיריית תל אביב-יפו ובסוף הקיץ ייהרס לטובת בניית מרכז קהילתי חדש. לאורך השנים תושבי השכונה וילדיהם בילו בו שעות רבות וצברו שם חוויות משמעותיות. כתוצאה מתהליך שיתוף ציבור שהתקיים סביב ההריסה, המבנה החדש עוצב ברוח המבנה המקורי והחצר היפיפייה שבו.

לרגל הריסת המבנה יתקיים במקום, למשך ארבעה ימים, פסטיבל אמנויות רב-תחומי הכולל מוזיקה, תיאטרון, וידאו-ארט, מחול ציורי קיר וגרפיטי. בצבע, בצורה ובקול יספר הפסטיבל את סיפור המקום, ובאמצעותו, את סיפורה של השכונה הישראלית. ברמת ישראל – בצרון, מתגוררים יוצרים ואמנים מובילים רבים ועל כן, מתקיים הפסטיבל במעורבות קהילתית עמוקה של אמנים תושבי השכונה. לצד התערוכה הקבועה שתוצג בימי הפסטיבל, תתקיים פעילות בוקר לכל המשפחה, שכוללת מתחמי אמנות והצגות תאטרון לילדים, משחקיית אומנויות: מלאכה ועבודה בעץ, פירוק והרכבה, כלי נגינה, ציור על קיר ועוד.

בערב, תלווה התערוכה בדי ג'י ובהופעות מחול ותיאטרון. ציירים ואמני גרפיטי יצבעו את קירות המרכז.

בין האמנים המשתתפים: אורית אדר בכר, איריס שטרית וטלי רומם, איתי דוידיאן, אלונה פרידברג, אלכס ליבק, אניה קרופיאקוב, אפרת גלנור, אריק אלבו, גיא מושיוב ואלכסנדרה אצ'רנו, דותן מורנו, דיה בלזר, דרורה דומיני, הראל לוז, ורד ניסים, טל כהן בכור, יונתן בוקששתר, כרמיה רוטברט, ליאור וקסלר, לירון אוחיון, מיכה שמחון, מיכל שכנאי, מלכיאלה בן שבת, מרב סודאי, נטע דוידי, נעם ונקרט, עמית גביש, רן ברעם, רעי רביב, שי זילברמן, שירלי ברמן, תלמה נבו ותמר ניסים. מחול: רננה רז, שקד מוכיח, לילך לבנה, סתיו בר נחום פרנק, איה בכור, קבוצות מחול מקומיות. תיאטרון: תיאטרון אורתו-דה, קבוצת תיאטרון רות קנר, תאטרון השעה, יובל המאירי, אדווה ויינשטיין, אנסמבלים של סטודיו במה, תיאטרון אהל. מוסיקה: מרקש אקספרס, דיג'יי טל רווה, שירה שטייניץ, גילי פורטל, פהלומר, חפלות, מקהלות מקומיות. שירה: אירועי שירה של עמותת הליקון לקידום השירה, בהם יופיעו בין היתר סיגלית בנאי, אפרת מישורי, טל ניצן, טל כהן בכור ועוד.

קולנוע: Pop-Up Cinema סינמטק דוקו-עיר בשיתוף אגף התרבות ואמנויות הקולנוע בעיריית תל אביב-יפו ופורום היוצרים הדוקומנטריים, פסטיבלים מובילים לקולנוע, יאיר קדר ורפאל בלולו. לפרטים נוספים באתר העירייה…

היכל הקרח ice peaks בחולון עם משחקי השלג

פסח בהיכל הקרח (צילום חגי כהן)

היכל הקרח של ישראל – ice Peaks בחולון  מזמין אתכם הקיץ לאטרקציה חדשה כיפית ומרעננת במיוחד: מתחם "משחקי השלג". מתחם 'משחקי השלג' משתרע על שטח של 100 מ"ר ומציע פעילות קרירה ונעימה במיוחד לימי הקיץ הלוהטים: משחקים ונהנים במתחם שלג ענק, יוצרים כדורי שלג, ארמונות ובובות משלג אמיתי המתפזר באוויר מידי מספר דקות, באמצעות תותח שלג, נפגשים עם דמויות אהובות ומוכרות מעולם הקרח לצד מוסיקת רקע האהובה על הילדים. וההורים? מצלמים ומתייגים.

בשעות הבוקר מותאמת הפעילות במתחם לגילאי 3-8. בשעות הערב תותאם הפעילות לבני הנוער עם אווירת מסיבה על הקרח, עם תאורת ניאון צבעונית ופלייליסט מגניב. שעות הפתיחה של חדר שלג: 10:00-20:00. יש להתעדכן – בלוח אירועים חדר שלג

הכניסה לחדר השלג הינה על בסיס מקום פנוי, בשבתות חופשות וחגים תיתכן המתנה לפני הכניסה לחדר השלג. כניסה ראשונה לחדר השלג מתבצעת כחצי שעה לאחר שעת הפתיחה, כניסה אחרונה לחדר השלג תתבצע כשעה לפני שעת הסגירה. היכל הקרח Ice Peaks מציע מגוון רחב של חוגים ופעילויות כגון, חוג החלקה אמנותית של הקרח, חוגי הוקי קרח לצעירים ובוגרים ושיעורים פרטיים. בחודשים יולי אוגוסט מציע ההיכל תוספת ספורטיבית לחוויות הקיץ:  סדנת החלקה בת חמישה ימים. הסדנה "לומדים להחליק בחמישה ימים" מועברת על ידי מאמנים מקצועיים מהטובים בארץ. כל מפגש נמשך 45 דקות בקבוצות קטנות של 5-10 משתתפים. הסדנאות מיועדות למתחילים ולמתקדמים. הקורס מתאים לכל המשפחה.

פרטים באתר…בעמוד הפייסבוק ובטל': 03-5323008

אירועים ופסטיבלים

מכון התרבות הצ'כי בישראל עם שבוע הקולנוע הצ'כי CZECH FILM WEEK

השנה מציינים בצ'כיה 30 שנה למהפכת הקטיפה ולנפילת המשטר הקומוניסטי. אך הניסיון הראשון לשחרור פוליטי בצ'כוסלובקיה במהלך עידן השליטה על ידי בריה"מ לאחר מלחמת העולם השנייה הגיע בשנות ה-60. לתקופה קצרה זו קוראים בשם "האביב של פראג" והיא נמחצה על ידי צבאות בריה"מ ועל ידי חברים אחרים בברית של ורשה כשהם פלשו למדינתנו לדכא את השינויים ב-1968. בפסטיבל הסרטים הצ'כי יוצגו שני סרטים משנות ה-60 וגם כאלה שנעשו לאחר המהפכה של נובמבר 1989, כולל סרטים חדשים. סך הכול יוצגו 7 סרטים. כל ההקרנות בסינמטק תל אביב.

הטרוריסטית SHOTGUN JUSTICE של ראדק בייגר Radek Bajgar  (צ'כיה 2019)

משחק: אווה ינזורובה, מרטין הופמן, אווה הולובובה. אווה ינזורובה מגלמת סבתא הנאלצת לפנות לאלימות כאשר העירייה מאכזבת אותה בכך שאינה יכולה לאכוף את החוק כנגד הרוע המקומי, איש עסקים המנסה לאלץ את המקומיים לצאת מהכפר על מנת להשתלט על אדמותיהם ולבנות עליהם. היא לוקחת את החוק לידיה אך מגלה מהר שרצח הוא לא רק בעייתי מוסרית, אלא גם בעייתי לביצוע. (95 דקות, צ'כית, תרגום לעברית ואנגלית)((95 min., Cze., Heb. & Eng.Sub.. הקרנה חד פעמית. מספר המקומות מוגבל. יום ג' 13/8 בשעה 20:30

זבובים בחורף WINTER FLIES של אולמו אומרזו Olmo Omerzu  (צ'כיה/ סלובניה/ פולין/ סלובקיה 2018). משחק: תומאש מרוויק, יאן פראנטיסק אוהר, אליסקה קרנקובה. מארה וידידו הדוס יוצאים לדרך במכונית אאודי גנובה. הם רוצים לחוות משהו, אפילו אם הם לא בטוחים מה בדיוק. מארה יהיה עוד מעט בן חמש-עשרה, אז הוא כמובן הנהג. שני הצעירים נהנים מהרפתקאות מלאות דמיון, מזבובים שמזמזמים בעיצומו של החורף הצונן, וכמובן מן החופש… לפני שהם מוצאים עצמם, כצפוי, בתחנת המשטרה. (85 דקות, צ'כית, תרגום לעברית ואנגלית)((85 min., Cze., Heb. & Eng.Sub.. הקרנה חד פעמית. יום ד' 14/8 בשעה 19:00

יחפים BAREFOOT של יאן סווראק Jan Sverak  (צ'כיה 2017) משחק: יאן טרישקה, אולדריך קייזר, אלואיס גרץ'. סרטו של במאי הסרט זוכה האוסקר "קוליה". סיפור התבגרותו של ילד בן 8 במהלך מלחמת העולם השניה. אדה נחשף לעולם מסוכן כשהוא מגלה שאביו מאזין לשידורי המהפכה מלונדון. כתוצאה מכך הנאצים מגרשים אותם מדירתם והם נידונים לגלות בכפר, שם אדה מוצא חברים חדשים. (111 דקות, צ'כית, תרגום לעברית ואנגלית)((111 min., Cze., Heb. & Eng.Sub.. הקרנה חד פעמית. יום א' 18/8 בשעה 21:15

תאורה אינטימית INTIMATE LIGHTING של איוון פאסר Ivan Passer (צ'כוסלובקיה 1965) משחק: יאן ווסרצ'יל, זדנק בזוצק. פטר הוא צ'לן בפילהרמונית של פראג שיוצא לעיירת הולדתו כדי להשתתף כסולן בקונצרט בבית הספר למוסיקה המקומי. פילגשו הצעירה יוצאת עמו למסע והשניים מתארחים אצל ידיד נעוריו של פטר, במבאס, היום מנהל בית הספר למוסיקה. שלושת הימים שמבלים השלושה ביחד, מאפשרים לשני הגברים לבחון את הישגיהם בחיים, אגב אכילה ושתייה כדבעי. סופה של ההתרחשות תאיר באור חדש את התקוות של כל אחד מהשניים. אחת הפנינים של הקולנוע הצ'כי, קומדיה מרירה ומשכנעת. (72 דקות. צ'כית, תרגום לעברית) (72 min., Czech., Heb. Sub). הקרנה חד פעמית. יום ב' 19/8 בשעה 19:00

סקאל חייב למות SEKAL HAS TO DIE של  ולדימיר מיכאלק Vladimir Michalek (צ'כיה 1998) משחק: בוגוסלב לינדה, אולף לובשנקו, אגניישקה סיטק. כפר צ'כי תחת הכיבוש הנאצי. סקאל הוא ממזר. ידידו היחידי בכפר הוא הספר הגמד, המנודה כמוהו. את תסכוליהם הם מנווטים לנקמה באנשי הכפר הקרתנים והשבעים, כאשר הם הופכים למשתפי הפעולה עם הנאצים. בזכות ההלשנות, סקאל משתלט על החוות של האיכרים שנכלאו. למקום מגיע פרטיזן הנמלט מהנאצים, ובעזרתו של ראש הכפר מקים בו נפחייה להסוואת זהותו. אנשי העיירה מודיעים לו, כי ישמרו על חייו בתנאי שירצח עבורם את סקאל השנוא. (109 דקות, צ'כית, תרגום לעברית ואנגלית)((109 min., Cze., Heb. & .Eng.Sub.. הקרנה חד פעמית יום ג' 20/8 בשעה 19:00.

יהלומי הלילה DIAMONDS OF THE NIGHT של יאן נמץ Jan Nemec (צ'כוסלובקיה 1964) משחק: לדיסלב ינסקי, אנטונין קומברה. סרט הביכורים של במאי הגל החדש הצ'כי, יאן נמץ. שני צעירים יהודים צ'כים בורחים מרכבת שמעבירה אותם ממחנה ריכוז אחד למשנהו במהלך מלחמת העולם השנייה. כמעט ללא דיאלוגים, ובאמצעות צילום מרשים, עריכה חכמה ועיצוב פסקול ייחודי, מביא נמץ פואמה קולנועית על מאמצו של האדם לשמור על כבודו לנוכח הכוחות ההרסניים שרוצים לכלותו. הישג קולנועי מרשים מתקופת האביב של פראג. (64 דקות, צ'כית, גרמנית, תרגום לעברית)((64 min., Cze., Ger., Heb. Sub.. הקרנה חד פעמית. יום ד' 21/8 בשעה 19:00.

על הגג ON THE ROOF יז'י מאדל Jiri Madl  (צ'כיה 2019) משחק: דיי אן טראן, אלואיס סבליק. סיפורם של שני אנשים שונים: פרופסור המספק מקלט זמני לסונג, ויאטנמי צעיר שמצא מחסה על גג ביתו. אך האם שני אנשים כה שונים יכולים לחלוק חלל אחד בלי שייווצר אסון? השהות המשותפת יוצרת מצבים רגישים, סיטואציות קומיות-טרגיות וגם רעיונות ופתרונות מפתיעים. (97 דקות, צ'כית, ויאטנמית, תרגום לעברית ואנגלית)( (97 min.,  Cze., Viet., Heb. & Eng.Sub.. הקרנה חד פעמית, יום ה' 22/8 בשעה 21:00

ירושלים עם פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי 14-19.8.19

כליזמרים (צילום צבי יוכטמן)

ז'אנר מוסיקת הכליזמר החל בעיירות היהודיות ברחבי אירופה, והפך לתופעה סוחפת המונים במדינות שונות בזכות כליזמרים כמו גיורא פיידמן ואחרים. בשנים האחרונות יוצרים אמני מוסיקת עולם ומוסיקה קלאסית קאברים ועיבודים של מלודיות כליזמר לקונצרטים ואפילו למוסיקת רוק. מוזיקת הכליזמרים נוגעת בנשמה, מרגשת ומקפיצה בו זמנית, ולכן לא פלא שהיא הגיעה וכבשה גם אחרים. היום ניתן לשמוע אמנים וקבוצת כליזמרים בניו יורק, גרמניה אנגליה ואפילו מקומות בהם לא חיו יהודים במהלך ההיסטוריה, כמו יפן וקוריאה.

כעת, הפסטיבל הבינלאומי למוסיקת כלייזמר שהחל כפסטיבל יהודי מסורתי ומקורי, המחבר בין עבר והווה, ישראליות, יהדות ואמנות, חוזר למקורות ומגיע לירושלים. במהלך הפסטיבל ינגנו אמני כליזמר בינלאומיים במוקדים שונים ברחבי העיר. המופעים המרכזיים הינם:

"כליזמרים תחת שמי התכלת" שיתקיים בחצר מוזיאון ארצות המקרא ביום רביעי, יג' באב 14.8, בשעה 20:30. מופע מרהיב בהשתתפות עשרות מנגני הכליזמר הבינלאומי. (הכרטיס למופע כולל כניסה לסיור במוזיאון)

המופע "לכה דודי לקראת כלה" קבלת שבת כליזמרית בבית הכנסת ישורון, יום שישי, טו' באב 16.8, 14:00 עם אמן הקלרינט חנן בר סלע וחברים.

"כליזמרים עם קול הנשמה" שיתקיים בתיאטרון ירושלים, אולם הנרי קראון, מוצ"ש, טז' באב ה- 17.8, בשעה 22:00, בהשתתפות וירעטואוז הכלים בוריס סיחון המנגן על יותר מ 150 כלי נגינה ולצידו הרכב הכליזמרים "ג'יטן בלונדס", אמן הבנדניון ראול חארונה, ועוד עשרות אמנים מרחבי העולם. המופע מפגיש בין מוזיקת עולם לחצרות העיירה היהודית.

בין המשתתפים במופעים המרכזיים: אמן הקלרינט הבינלאומי חנן בר-סלע (ומנהלו האמנותי של הפסטיבל), קוראדו ג'יופרדי  נגן הקלרינט הראשון של בית האופרה לה סקאלה מילאנו, ראול חאורנה נגן הבנדוניון האגדי המשלב את סגנון "הטנגו החדש", פרנקלין כהן נגן הקלרינט הראשון של תזמורת קליבלנד מאז שנת 1977, הנחשב לאחד מנגני הקלרינט הבולטים בדורנו.

בנוסף למופעים המרכזיים יתקיימו מופעים בשישה מנהלים קהילתיים ברחבי העיר. לצד מופעי הפסטיבל יתקיימו כיתות אמן באקדמיה למוסיקה עם מיטב האמנים הבינלאומיים.

פרטים וכרטיסים באתר בבימות… ובטל':6226*

המוזיון הפתוח בתפן עם פסטיבל המוסיקה בפעם ה- 4

פסטיבל המוסיקה במוזיאון הפתוח תפן (צילום שחר וייצמן)

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן, יארח כמדי קיץ, את פסטיבל המוסיקה, בניהולו האמנותי של המנצח ואמן כלי ההקשה חן צימבליסטה לשלושה ימים של קונצרטים, כיתות אמן, סדנאות וחזרות. פסטיבל המוסיקה מהווה חוויה מוסיקלית מהנה לכל המשפחה. הפסטיבל הינו פרויקט ייחודי, בשיתוף קרן משפחת רקאנטי, המוזיאון הפתוח תפן ועמותת 'מפעל המוסיקה', המאפשר למוסיקאים צעירים להופיע לצד נגנים מקצועיים מהארץ ומהעולם. בין אורחי הפסטיבל השנה: המלחין מארק האגרטי (ארה"ב) בביצוע בכורה ליצירתו Woodland ואמנית הויולה שילה בראון (סין/ארה"ב). עוד מנגנים בפסטיבל 'תזמורת תופי השלום', המנגנים על תופי פח מטרינידד (חיפה/אעבלין) ונגנים מובילים מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית ראשון לציון ועוד.

אירועי הפסטיבל יתקיימו השנה: באוהל קונצרטים הממוקם ברחבת הדשא של המוזיאון, בגלריה, באוסף המכוניות העתיקות ובסלון מלכה (הצמוד למתחם המוזיאון). לאורך כל הפסטיבל יתקיימו כיתות אמן וחזרות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום.

עוד במוזיאון הפתוח בתפן- 'פסלים'- תערוכה של בועז ועדיה, תערוכתו הראשונה בישראל, תערוכה מקיפה הכוללת 25 פסלים ועבודות התבליט האחרונות שיצר בסטודיו בניו יורק, "ייקה בול"- תערוכת בולים וסקיצות לבולים, המציגה את התרומה של יהדות דוברת גרמנית למפעל הציוני, כפי שהיא מתבטאת בעיצובם של הבולים, תערוכת מכוניות קלאסיות שנסעו על כבישי הארץ וגן פסלים במדשאות הגן. צפייה והאזנה לכיתות האמן ללא תשלום, הקונצרטים – בתשלום.

לפרטים וכרטיסים באתר…ובטל': 04-8377777, 04-9109609/611

ירושלים עם פסטיבל הקרון הבינ"ל ה- 28

Plastic Heroes Photo by Ariel Doron

פסטיבל הקרון הבינ"ל יפתח בירושלים ב-18.8 עם מבחר הצגות ומופעים מהארץ ומחו"ל. 4 מדינות אירופאיות ישתתפו השנה בפסטיבל: גרמניה, ליטא, בלגיה והולנד. במהלך ימי הפסטיבל יועלו 4 הצגות בכורה של תיאטרון הקרון, הפקות מיוחדת, הצגה מותאמת לקהל הדתי והחרדי, מופעים לבני נוער ומופעי ערב למבוגרים כמו גם מופעים לילדים ומבחר אירועי חוצות ואירועים מיוחדים. הפסטיבל הייחודי מציין את שנתו ה-28 ביוזמה ובהפקת תיאטרון הקרון ונחשב לפסטיבל איכותי וייחודי בעל מוניטין בינ"ל ועם רפרטואר הצגות ומופעים מגוון מרחבי הארץ והעולם, תחת ניהולו של מנכ"ל תיאטרון הקרון, יזהר פלורסהיים והמנהל האומנותי שחר מרום.

יזהר פלורסהיים מנהל הפסטיבל ומנכ"ל תיאטרון הקרון מציין: "מרכז הפסטיבל השנה יהיה בגן הפעמון לקראת המעבר למשכן הקבע בגן בשנה הבאה, למבנה  גדול וחדיש ההולך ונבנה בימים אלו. ויאפשר לנו יותר הפקות מקור יותר אירועים ייחודיים לקהל הרחב והרחבת פעילות כוללת. השנה בנינו תכנית ייחודית לכל המשפחה עם דגש על הצגות בשילוב מוסיקה המדברת לכל גיל. כל אחד יוכל למצוא בפסטיבל אירועים ומופעים המביאים איתם בשורה תרבותית אחרת הן לילדים והן למבוגרים. כחלק ממדיניות מכוונת מראש, מחירי המופעים בפסטיבל יהיו שווים לכל נפש ויצאנו אף עם מבצעים מיוחדים למשפחות, לגיל השלישי ולמנויי הקרון, כך שכולם יוכלו ליהנות מתרבות איכותית שהפסטיבל מביא עימו" ומוסיף "ניתן לרכוש כרטיסים משפחתיים המוזילים משמעותית את הכניסה להצגות הן לילדים והן למבוגרים. בנוסף מדגיש פלורסהיים "החיבור המבורך עם האטרקציות והפעילויות החינמיות שמספקת עיריית ירושלים למשפחות בגן הפעמון בתקופת הפסטיבל חשוב והינו חלק משיתוף הפעולה הפורה והמתמשך בין תיאטרון הקרון ועיריית ירושלים.

שחר מרום מנהל אמנותי של פסטיבל הקרון הבינלאומי ה28 : "כמדי שנה מביא הפסטיבל תכנים ייחודיים שאין בשום מקום אחר והופך לאחת האטרקציות הגדולות בירושלים מידי קיץ. אנו מאמינים, כי התוכן המשלב מופעי תיאטרון חפצים ותיאטרון דימויים מהארץ ומהעולם, יהווה מוקד משיכה עבור המבקרים ויהפוך שוב את הפסטיבל לאירוע יחיד במינו שימשוך אלפים רבים מכל  רחבי המדינה. הוספנו אירועי חוצות גם בבוקר להנאת הקהל הרחב, הקפדנו ליצור תכנית מגוונת הפונה למגוון מגזרים וקהלים".

הצגות הקרון לילדים ולכל המשפחה:

כפר השדונים והפיות – 20 אמנים הקימו כפר אגדתי ושובב. במתחם הפתעות רבות לכל המשפחה: להקת פיות, בוטיק לשדונים, כיתה הפוכה, עץ מכושף ועוד.

אגדת סת"ם – הצגה ייחודית תוצג בבכורה בפסטיבל. במרכז, עובד בית המדרש שאינו יודע לקרוא ומגלה לילה אחד שהאותיות פרשו כנף ועזבו את ספרי הקודש..

צלילים וצלליות – הפקה מיוחדת לפסטיבל – טרום בכורה לאלבום שירי ילדים במוזיקה מזרחית של להקת "אקוט" בשיתוף עם מאסטרית תיאטרון הצלליות, פטריסיה אודונובן שתציג צלליות ודמויות במהלך השירים.

בכורה למופע 'קונצרט בחולות' בהפקת הקרון – סיפורו של הקונצרט הראשון של התזמורת הפילהרמונית במאה שעברה, שייפתח את הפסטיבל באירוע חגיגי במערת צדקיהו ויועלה שוב לקהל הרחב במהלך הפסטיבל.

מופע מצחיק מאוד מגרמניה – דומפו דינקי – מופע תיאטרון ידיים בשילוב נגינה חיה על מערכת תופים!

הצגות הקרון כגון: מוסטאש החתול, טוטו וחברים, הסנדוויץ' הרעב, העיר המזמרת, הכתר שהלך לאיבוד הצגה מיוחדת ורגישה בחסות העמותה לילדים בסיכון, מרכז לטיפול וחקר באוטיזם. מה הביאה החסידה? – מופע מיוחד מליטא בהשראת אגדה עתיקה המספרת כיצד החסידות מביאות ילדים לעולם. תיאטרון חפצים מלווה במוסיקה חיה. 'מעיל הפלאים' שזכה לאחרונה בפרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל לתיאטרון בובות חשוב באירופה ועוד.

הפקה נוספת מיוחדת לפסטיבל: בוב, בובה ובבושקה – שלושה מופעים מצחיקים עד דמעות בטכניקות שונות של תיאטרון בובות וחפצים. אחד המופעים הוא של תיאטרון TOF הבלגי מהמובילים בעולם, עבודה קצרה ומבריקה במהלכה בובה בסדנה מחליטה על דעת עצמה לסיים את בנייתה…

FREEZE -מופע מרתק של האמן ההולנדי Nick Steur. זהו מפגש טעון בין כוחו של האמן, עוצמתה של האבן והנוכחות המאפשרת של הקהל.

תיאטרון חפצים למבוגרים -עם האמן והיוצר אריאל דורון עם שני מופעים בפסטיבלBOXED  ו- PLASTIC HEROES.

'טווס'– של האמן בנימין יום-טוב בהשראת דמויות עזות וארכיטיפיות המתקיימות בעולמו הפנימי והחיצוני של היוצר. כסופות של האמניות הילה פלשקס ומעין רזניק מופע תיאטרון בובות, חפצים ורהיטים. 'צעצוע זול' של האמנית גל לוינסון – תיאטרון מחול עם צעצועים צבעוניים וזולים.

מעצבת בובות הטלויזיה הידועה מריה גורביץ והבמאית המוערכת מאשה נמירובסקי יפגשו בפסטיבל למפגש פסגה במופע ייחודי The Masters – שתי יוצרות, חומרים שונים ופסנתר כנף אחד.

בנוסף יתקיימו בפסטיבל מפגשי אמן מקצועיים ומפגש עם אורחים מתוכנית החשיפה הבינלאומית המתקיימת במהלך הפסטיבל בסיוע משרד החוץ.

פסטיבל הקרון הבינ"ל ה-28  מתחם גן הפעמון. לפרטים והזמנות באתר… ובטל': *3569

עונת אמנות על המסך בסינמטק, בקולנוע לב ובמרכז סוזן דלל תל אביב יפו

"אדמונד דה ברז'ראק" סרטו של הבמאי, מחזאי, שחקן אלקסיס מישליק יפתח את עונת אמנות על המסך. במהדורה הראשונה של עונת אמנות על המסך אנו שמחים לתת הזדמנות לצפות על המסך הגדול במגוון מופעים מסוגים שונים: תיאטרון, מחזמר, מחול, אופרה, שאנסון, קרקס וגם בסרטים תיעודיים הקשורים לאמנויות הבמה ולאמנות פלסטית. ההקרנות המיוחדות במסגרת העונה תערכנה החל מ- 5 בספטמבר ועד 11 באוקטובר.

העונה היא יוזמתה של קרולין בונה מנכ"לית עדן סינמה. זהו מימוש של חלום רב שנים של בונה, יוזמת ומארגנת פסטיבל הקולנוע הצרפתי ופסטיבל הקומדיות הצרפתיות כבר שנים רבות. בצד הפצת סרטים, חלמה בונה על הפקת אירוע שיביא לארץ במרוכז הקרנות של הצגות תיאטרון, מחזות זמר, מופעי מוסיקה, תערוכות, ומופעי מחול שטרם נראו על הבימות בישראל.

הקרנות אופרות על מסך הגדול כבר הפכו לדבר מקובל וזוכות להצלחה רבה. אליהן נוספו גם מופעי מחול. בשנים האחרונות בערים הגדולות באירופה ובאמריקה נוספו להן גם הקרנות של הצגות תיאטרון בולטות, מחזות זמר, מופעי מוזיקה ואפילו תערוכות. הקהל יושב באולם הקולנוע ויכול לחוות את הפקות התיאטרון המרשימות והטובות ביותר המוצגות במקומות אחרים, לראות את מחזות הזמר הישר מהווסט אנד, מברודווי ומפריז, בצילום משובח שיועד מראש למסך הקולנוע ובמחיר נוח, לעומת מחירם היקר של הכרטיסים למופעים גדולים.

האירועים יפתחו בהקרנת בכורה ישראלית של הסרט "אדמונד דה ברז'ראק", סרטו של אלקסיס מישליק ובנוכחותו של היוצר, שהוא גם התסריטאי, הבמאי ואחד השחקנים בסרט. מישליק, שחקן תיאטרון וקולנוע הפך לאחד המחזאים המצליחים בצרפת. הצגותיו מוצגות כבר שנים בתיאטרוני פריז. הוא כתב את הקומדיה "אדמונד דה ברז'ראק" על פי סיפור כתיבתו של המחזה הצרפתי המצליח ביותר בכל הזמנים "סיראנו דה ברז'ראק". המחזה מתאר כיצד יסורי הכתיבה של אדמונד רוסטן הפכו ליצירה האהובה המועלית שוב ושוב בכל העולם. ההצגה הועלתה בתיאטרון פאלה רויאל ומוצגת כבר שלוש שנים רצופות בפני אולמות מלאים, ואף הוצגה בהצלחה רבה השנה בבריטניה, בתרגום לאנגלית. מישליק הפך את הצגתו לסרט מצליח, והוא אף מופיע בו כשחקן. הוא מגלם את תפקיד המחזאי מחבר הקומדיות ז'ורז' פיידו. מישליק יגיע לאירוע הפתיחה החגיגי, והסרט ייצא בהמשך לאקרנים בארץ בהפצת סרטי נחשון.

בעלילת הסרט אדמונד רוסטאן הוא מחזאי גאון שעד כה נחל רק כשלון… ההזדמנות הגדולה מגיעה כשגדול השחקנים של התקופה מבקש לככב במחזהו החדש ודורש שהבכורה תהיה בעוד 3 שבועות! הבעיה היא שאדמונד עדיין לא כתב מילה אחת… ואין לו מושג איזה סיפור הוא יספר. כל שהוא יודע זה ששם המחזה יהיה "סיראנו דה ברז'ראק". אחרי הצלחה מסחררת על הבמות בפריז ובבריטניה. העביר אלקסיס מישליק את יצירתו זוכת פרסי המולייר למסך. קומדיה שנונה, מצחיקה ומרגשת, על סיפור לידתו של אחד המחזות המצליחים ביותר של כל הזמנים.

דמותו של סיראנו שמסמלת את חווית הכתיבה והיצירה ואת טשטוש הגבולות בין בדייה למציאות תזכה למחווה במסגרת עונת אמנות על המסך. מלבד סרטו של מישליק יוקרנו שתי גרסאות נוספות של סיראנו דה ברז'ראק, האחת הגרסה הקולנועית הידועה בכיכובו של ז'ראר דפרדיה משנת 1990. זוהי הזדמנות נוספת לראות את ההופעה המסעירה של דפרדיה שהעניקה לו מועמדות לאוסקר. לסרט אותו ביים ז'אן פול רפנו היו עוד מספר מועמדויות לאוסקר, הוא זכה באחד בעבור עיצוב התלבושות. הגרסה השנייה היא  גרסת התיאטרון שיצר השחקן במאי דני פודלידה עבור התיאטרון הנחשב הקומדי פרנסז.

זהו ביצוע שונה ומרתק בכיכובו של השחקן מישל ויירמוז. זוהי הזדמנות לראות את אחת ההצגות המצליחות בצרפת שהוצגה בפני אולמות מלאים, וגם להשוות לגרסאות הקולנועיות.

עוד יוקרנו במהלך ימי העונה:

הצגות תיאטרון

*** הכל אודות חווה: הישר מבית תיאטרון נואל קאורד בלונדון – העיבוד שיצר הבמאי הלוהט של התיאטרון העכשווי איבו ואן הובה לסרט הקלאסי בכיכובה של בטי דייוויס. גיליאן אנדרסון ("תיקים באפלה") ולילי ג'יימס ("בייבי דרייבר") זוהרות בתפקידים הראשיים בהפקה שזכתה לשבחי הביקורת. ואן הובה מתמחה בהעברת סרטים לבמה בהפקות מאתגרות המשלבות תפיסה בימתית מרתקת עם וידאו וקולנוע. בימים אלו מוצגת בהצלחה ענקית בפריז גרסתו הבימתית לסרט ה"ארורים" של ויסקונטי, ולאחרונה הסתיימו בברודווי  הצגות "רשת שידור" לאחר הופעות מוצלחות בלונדון ובניו יורק שהעניקו לבריאן קרנסטון את פרס האוליבייה והטוני.

*** כולם היו בניי: מתיאטרון האולד ויק, הזדמנות נדירה לראות על הבמה שני כוכבי קולנוע סאלי פילד זוכת שני פרסי האוסקר וביל פולמן ("היום השלישי") בתפקידים הראשיים במחזהו הנודע של ארתור מילר שהצגותיו התסיימו בחודש יולי האחרון. לצידם משחקת גם ג'נה קולמן ("ויקטוריה"). זהו עיבוד מרגש למחזה שרבים מאתנו למדו לבגרות באנגלית.

מחזות זמר

*** אמריקאי בפריז: עיבוד לבמה של סרטו של סטנלי דונן למוזיקה של ג'ורג' גרשווין. הכוריאוגרף במאי כריסטופר ווילדון יצר גרסה סוחפת עם תוספות של ריקודים שהחלה את דרכה בתיאטרון שאטלה בפריז, עברה לברודווי ומשם ללונדון, ועדיין מוצגת בסיור ענק ברחבי ארצות הברית. זוהי חגיגה מוזיקלית עם ריקודים בלתי נשכחים, שלא נופלים מהביצועים של כוכבי הסרט המקורי ג'ין קלי ולסלי קרון.

*** הכל אודות ג'יימי: הלהיט הגדול מלונדון, המחזמר הבריטי המצליח ביותר בשנתיים האחרונות, מבוסס על סיפור האמיתי של נער בן 16, קרוס דרסר. מאז שעלה באוקטובר 2017 בתיאטרון אפולו האולמות מתמלאים גם בהווה וגם בעתיד, כך שטרם פורסם תאריך סיום, בקרוב צוות שחקנים נוסף יעלה את ההפקה במקביל גם בניו יורק. כמו כן, החלו העבודות על הגרסה הקולנועית. זהו מחזמר מרגש ומצחיק על קבלת האחר, אהבה והבנה עם שירים נפלאים. הגרסה שתוקרן בארץ הוצגה בבתי הקולנוע באנגליה ובצרפת גם כן, בהשתתפות צוות השחקנים המקורי.

מופעי מוזיקה

*** ז'אק ברל: ארבעים שנה לאחר מותו, ז'אק ברל עדיין חרוט בזיכרון. השירים הבלתי נשכחים שלו, הביצועים מלאי הרגש עדיין מלאי חיים וממשיכים להשפיע על דורות חדשים של זמרים ומחברי שירים. "ברל באולם קנוק" ו"להתראות אולימפייה" שני קונצרטים אגדיים ששוחזרו במיוחד באיכות מעולה להקרנה בבתי הקולנוע.

*** ז'ורז' ברסנס שר בבובינו: מופע מיוחד שהוקלט באולם בובינו בפריז בשנת 1969 של ז'ורז' ברסנס הזמר/יוצר האהוב. אחרי שהכרנו את שיריו בביצוע יוסי בנאי ואחרים נוכל לראות אותו על הבמה שר את שיריו האהובים, עם הטקסטים המופלאים. לפני ההקרנה תהיה הקדמה קצרה של הזמר והקולנוען סילבן ביגלאייזן ("עד קצה הזריחה").

*** ארתור רובינשטיין בקונצרט- הקלטה מיוחדת של קונצרט של הפסנתרן האגדי ארתור רובינשטיין המנגן שני קונצ'רטי לפסנתר ותזמורת האחד מאת גריג והשני מאת שופן, עם התזמורת הסימפונית של לונדון בניצוח אנדרה פרווין.

*** הלנה היפה: האופרה הקומית של אופנבאך, בהפקה גרנדיוזית ומשעשעת שהועלתה בתיאטרון השאטלה בפריז. מלחמת טרויה מעולם לא נראתה כל כך מצחיקה, והסאטירה שנכתבה על נפוליאון ה-3 עדיין תקפה בעולם של מלחמות מטופשות, והכי חשוב בסוף כולם רוקדים קאן-קאן צרפתי. לפני ההקרנה תערך הרצאה של המוזיקולוגית ענת שרון. מנגינות של אופנבאך מעטרות גם את פס הקול של סרט הפתיחה "אדמונד דה ברז'ראק".

מופעי מחול וסרטים על מחול

*** ג'יזל מאת אקראם קאן: הכוריאוגרף הבריטי ממוצא בנגלדשי אקראם קאן, יצר גרסה מכשפת משלו לבלט ג'יזל, סיפור על אהבה בגידה, ואהבה אין סופית. המוסיקה המקורית של אדולף אדם עברה עיבוד ומבוצעת באולם הבלט על די תזמורת סימפונית. על העיצוב אחראי זוכה האוסקר טים ייפ. הבלט הלאומי הבריטי מבצע ובתפקיד הראשי תמרה רוחו הרקדנית הספרדיה שהיא גם המנהלת האמנותית של הלהקה לצד קאן. זו הזדמנות חד פעמית לראות את היצירה האיקונית שכמה מפיקים ניסו להביאה לארץ, מבצע שהתגלה כבלתי אפשרי בגלל כמות הרקדנים, מורכבות התפאורה וליווי התזמורת. עכשיו ניתן יהיה לראות אותה על המסך. במקביל לחזרתה לבמות בלונדון בחודש ספטמבר, כשכל הכרטיסים בלונדון כבר אזלו. לפני ההקרנה תהיה הקדמה קצרה של ליאור אביצור ראש בית הספר למחול של להקת בת שבע ומרכז סוזן דלל.

בלט בז'אר לוזאן, התזמורת הפילהרמונית הישראלית מנצח זובין מהטה

*** הסימפוניה ה-9 של בטהובן: מחווה מיוחדת לכבוד סיום כהותנו של מאסטרו זובין מהטה לאחר 50 שנה בתזמורה הפילהרמונית. הקלטה מרשימה של היצירה המונומנטלית של הכוריאוגרף מוריס בז'אר, ענק המחול המודרני, כפי שהועלתה בטוקיו. זהו שיתוף פעולה בין בלט בז'אר לוזאן, בלט טוקיו, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, סולנים ומקהלה וזובין מהטה אחד. מאות משתתפים על הבמה בערב בלתי נשכח של מוזיקה מסעירה מאת בטהובן ובלט ברמה הגבוה ביותר, יצירתו של אחד הכוריאוגרפים הגדולים של המאה העשרים.

*** נורייב: סרטם הדוקומנטרי של ג'קי ודייוויד מוריס המביא את סיפור חייו של הרקדן האגדי רודולף נורייב הנחשב לאחד הרקדנים הטובים ביותר בתולדות המחול. הדרך הארוכה ממשפחה ענייה בעיירה בסיביר אל הבמות הגדולות של ברית המועצות, וגם  במערב לאחר שערק. הזדמנות נוספת לצפות בסרט שזכה להצלחה רבה בפסטיבל דוקאביב האחרון.

אמנות פלסטית

*** היטלר נגד פיקאסו: סרטו התיעודי של קלאודיו פולי, המספר על 5 תערוכות שנעשו בעקבות ציורים שנגנבו על ידי הנאצים מבעליהם (מרביתם יהודים) בזמן מלחמת העולם השנייה, ועל הניסיון של הנאצים לקבוע מהי אמנות קלאסית נחשבת מול אמנות מנוונת שרצו להוקיע.

מופע קרקס

*** בטוטה מאת ברטאבאס: ברטבאס הוא שם הבמה של מאלף הסוסים הצרפתי, קלמנט מרטי. הוא ידוע בכל העולם כגדול מאלפי הסוסים בימינו. והקים את התיאטרון שלו "זינגרו" (הצועני) על שמו של הסוס הראשון שלו שכיכב במופעי הקרקס והתיאטרון המיוחדים שיצר. בטוטה הוא מופע פרשים קרקסי ייחודי, סוחף ועוצר נשימה עם מקצבים צועניים. במופע נבחנים היחסים בין החיים לחולף, על רקע תחושת החופש המניעה אותו ומנחה אותו, זה בעוד הסוסים נוהרים ונסחפים אחר המוזיקה אותה מנגנים שתי להקות מרומניה.

ההקרנות מתורגמות לעברית.

אמנות על המסך: 5 בספטמבר עד 11 לאוקטובר בסינמטק תל אביב, בקולנוע לב תל אביב ובמרכז סוזן דלל. רעיון, יוזמה והפקה: קרולין בונה עדן סינמה. הפקה: אנה מירסקי, יועד עירון, יונתן הרניק. ייעוץ אמנותי: שאולי בסקינד העונה מתקיימת בחסות בנק דיסקונט, שותפים נוספים: סרטי נחשון והמכון הצרפתי בישראל

מאסטרו יבלונסקי עם תחרות הפסנתר הבינלאומית: 14 דרכים למלטה בישראל

תחרות הפסנתר – 14  דרכים למלטה: כ-50 פסנתרנים מכל רחבי העולם יגיעו לתחרות בישראל כדי להתחרות על שלושת הפרסים בסכומים של 50,000 יורו, 25,000 יורו, ו- 10,000 יורו. חמשת הזוכים/זוכות במקומות הראשונים ישתתפו גם בתחרות במלטה בשנת 2021. שלבי תחרות הפסנתר יתקיימו בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, אוניברסיטת תל אביב. רשימת השופטים בתחרות תתפרסם בקרוב. התחרות מחולקת לארבעה שלבים:

התחרות בישראל היא אחת מתוך 14 תחרויות שונות ברחבי העולם המתקיימות לאורך 2019-2020 בתמיכת הקרן האירופאית כאשר בכל אחת מהן חמשת הזוכים מכל תחרות יעפילו לתחרות הגמר במלטה. התחרות הראשונה התקיימה בהמבורג-גרמניה, ואחריה יתקיימו תחרויות בוינה-אוסטריה, וושינגטון-ארצות הברית, שנחאי-סין, ירבאן-ארמניה, טוקיו-יפן, מוסקבה-רוסיה, לונדון-בריטניה, ציריך-שוויץ, אנטוורפן-בלגיה, סיאול-קוריאה הדרומית, רומא-איטליה וברלין-גרמניה. לכן נקראת התחרות "14 דרכים למלטה". ישראל היא הנקודה החמישית במסע לתחרות במלטה. בישראל יהפוך האירוע לחגיגה מוסיקלית גדולה, כשלצד התחרות תתקיים סדרה של קונצרטים בתל אביב ובירושלים עם גדולי המבצעים.

אקסטרווגנצה מוסיקלית: מאסטרו דמיטרי יבלונסקי, ינצח על התזמורת הסימפונית ירושלים.

נגנים אורחים: נגן הקלרניט הידוע פול מאייר והפסנתרן אלכסנדר גינדין. בתכנית: מוסורסקי, "לילה על הר קרח" ו"תמונות בתערוכה", הקונצ'רטו לקלרינט ותזמורת מאת קרל מריה ובר וכן שתי יצירות מאת המלחין אלכסיי שור. האחת לפסנתר ותזמורת והשנייה לקלרינט ותזמורת. הקונצרט יתקיים ב- 11/9 באולם הנרי קראון בירושלים 20:00, 15/9 בבית האופרה ע"ש שלמה להט בתל אביב 20:00

קונצרט מוסיקלי גדול: קונרד ואן אלפן, מנצח על התזמורת הסימפונית ירושלים, כנר שלמה מינץ. בתכנית הפתיחה לרומיאו ויוליה, מאת צ'ייקובסקי, יצירה לכינור ותזמורת מאת אלכסיי שור, רונדו קפריצ'יוזו מאת סן סאנס והסימפוניה מספר 7 מאת בטהובן. 12/9 באולם הנרי קראון בירושלים 20:00, 14/9 בבית האופרה ע"ש שלמה להט בתל אביב 20:00

רסיטל לפסנתר בביצוע הפסנתרן אינגולף וונדר, רסיטל עם יצירות מאת מוצרט, שופן ליסט ושור.

חגיגת מוסיקלית בינלאומית ביוזמה וניהול מוסיקלי דמיטרי יבלונסקי ויוזמה של הקרן האירופאית  לתרבות בשיתוף ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, אוניברסיטת תל אביב, התזמורת הסימפונית ירושלים. הפקה בישראל בימות גלובל.

קולנוע רדיו וטלויזיה

כאן 11 עם העברים חוזרים

הסדרה התיעודית "העברים", שיצר יאיר קדר, העוסקת במשוררים, סופרים ואנשי רוח ישראליים, שיצירתם חדרה להוויה הישראלית ונותרו רלוונטיים עד היום, חוזרת ל-כאן 11 בשני סרטים נוספים.

דבש שחור שביים אורי ברבש עוסק בחייו של המשורר האידי אברהם סוצקובר, והוא מספר את סיפורו יוצא הדופן של אברהם סוצקובר, מי שהוגדר כגדול משוררי היידיש בעת החדשה, מנהיג המחתרת בריגדת הנייר שהצילה כתבי יד יהודיים מהנאצים. סוצקובר היה בר מזל כשסטאלין התאהב בשירתו , שלח מטוס כדי להצילו מלב המלחמה, והעיד במשפטי נירנברג. סוצקובר עלה לישראל ב-1947 וכתב בה ביידיש מופלאה, בעוד קהל קוראיו הולך ומתמעט. אל הלווייתו, הלווייתה של שפה שלמה, הגיעו רק כמה עשרות אנשים. מפיק: יאיר קדר. מפיקה ותסריטאית שותפה: הדס קלדרון. הסרט נוצר בתמיכת קרן מקור, שירות הסרטים הישראלי, קרן אבי חי-גשר. הסרט ישודר במוצאי שבת 24 באוגוסט בשעה 22:00

לבנטינית של רפאל בלולו עוסק בסופרת ובמסאית ז'קלין כהנוב ומגולל את סיפור חייה של אחת המסאיות הראשונות בישראל שנגעה בלבנטיניות ובזהות המזרחית. כהנוב נולדה בקהיר, וחייה עברו בין צרפת, ארצות הברית וישראל, כשמעטים נחשפים לכתביה, שהפכו רק שנים רבות לאחר מכן  פופולאריים בקרב ההוגים המזרחים של דורנו. בלולו יצר בסרט על כהנוב שדמותה כמעט ולא נחשפה מעולם, כשהוא מראיין את חברותיה לדרך, ואנשים שהושפעו מיצירתה, ובעיקר מנסה לבדוק האם הלבנטיניות הישראלית שכהנוב הגתה כאופציה תרבותית, וכדרך חיים של כל תושבי הארץ, יהודים וערבים, אשכנזים ומזרחים, באה לידי ביטוי כיום. מפיק: יאיר קדר. הסרט נוצר בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, שירות הסרטים הישראלי, קרן אבי חי-גשר. הסרט ישודר במוצאי שבת, 7 בספטמבר, בשעה 22:00.
המיזם "העברים", שהקים יאיר קדר, פועל מאז 2011 וזכה עד כה ב-12 פרסים מטעם גופים ותחרויות, בהם ציון לשבח בפסטיבל חיפה, פרסי החוויה היהודית בפסטיבל הקולנוע בירושלים ופרסי תחרות הקולנוע התיעודי הישראלי. קדר הוא גם חתן פרס שר החינוך לשנת 2016 לתרבות יהודית בתחום הקולנוע. סרטי העברים הוקרנה במאות הקרנות ברחבי הארץ והעולם, בפסטיבלי קולנוע בישראל ובעולם, ובערוצי הטלוויזיה הישראליים.

אנגרי בירדס ANGRY BIRDS 2

האנגרי בירדס שלא יודעות לעוף והחזרזירים התככנים מעלים את העימות ביניהם לשלב הבא באנגרי בירדס הסרט 2! כאשר איום חדש עולה אשר מעמיד בסכנה גם את אי הציפורים וגם את אי החזירים, כוכבי הסרט הקודם רד, הפצצה המתנדפת, ספידי צ'אק והעיט האדיר מגייסים את סילבר, אחותו הקטנה של צ'אק וגם את מנהיג החזירים לנארד, העוזרת האישית שלו קורטני והחזיר הטכנולוגי גארי ויחד הם יוצרים ברית רעועה שתכליתה להציל את בתיה.  ארה"ב 2019. אורך: 96 דקות. בבתי הקולנוע. באנגלית ובדיבוב לעברית.

HOT HBO עם משפחת ג'מסטון The Righteous Gemstones

סדרה קומית חדשה של רשת HBO, שנוצרה על ידי דני מקברייד ("סגני המנהל", "על הפנים", "פיינאפל אקספרס" ועוד) שגם מככב בתפקיד הראשי. בסדרה, שתעלה בצמוד לארה"ב ב-HOT, מככב גם זוכה "גלובוס הזהב" ג'ון גודמן ("רוזאן", "ביג ליבובסקי").

עלילת "משפחת ג'מסטון" סובבת סביב משפחת מטיפים טלוויזיונית מפורסמת שעומדת מאחורי כנסיית ענק (שהיא למעשה גם עסק שמגלגל מיליונים). ג'סי (מקברייד), הבכור מבין שלושת בני ג'מסטון, רואה את עצמו כפורץ דרך בעולם הכמורה, אבל בתחילת הסדרה הוא מקבל קלטת סחיטה שעלולה לסכן את המוניטין שלו. במרדף אחר הסחטנים מעורבים גם אחותו של ג'סי, ג'ודי (אדי פטרסון, "סגני המנהל") ש"חיה בחטא" עם ארוסה וחולמת לעזוב את בית המשפחה, ואחיו הצעיר קלוין (אדם דוויין, "פיץ' פרפקט"), שבעצמו מסתיר כמה שלדים בארון ובעיקר מצליח לעלות לאחיו על העצבים.

בינתיים, אבי המשפחה (גודמן) מוצא עצמו במשבר בעודו מתאבל על מות אשתו איימי-לי, כשהוא מתחיל להטיל ספק בשליחות האלוהית של משפחתו מול השאפתנות ותאוות הבצע שדוחפת אותם להגדיל את האימפריה שלהם. "משפחת ג'מסטון" מבקרת וצוחקת על תופעת "סלבריטאי הדת", שסגנון החיים הראוותני, המושחת והבזבזני שלהם סותר את עולם הערכים שבשמו הם מטיפים.

בסדרה מככבים גם קסידי פרימן ("סמולוויל"), טוני קוואלרו ("רוק בבית הספר"), טים בולץ ("Drunk History") וגרג אלן וויליאמס ("משמר המפרץ"). לתפקידי אורח מגיעים המועמד ל"אמי" וולטון ג'וגינס ("צדק פרטי"), דרמוט מלרוני ("משפחה בהפרעה") והזמרת ג'ניפר נטלס ("דואטים").

החל מה-19.8, ימי שני ב-23:00, ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

לב משוגע THIS CRAZY HEART של מארק רותמונד Marc Rothemund

לני הוא צעיר פוחז בן 30. לבלות, להשתעשע, להשתכר זו המטרה שלו בחיים. אחר שלילה אחד הוא מטביע מתוך שכרות את מכונית הספורט שלו בבריכת ביתו של אביו הקרדיולוג, האב קץ בתעלולים של בנו. הוא מאלץ את לני לטפל בפציינט שלו דויד, נער בן 15, הסובל מבעיית לב מלידה. איש אינו יודע אם דויד יזכה להגיע לשנתו ה-18. עולמו הוא מרפאות, טיפולים ומאבק יום יומי, ניגוד מוחלט לעולם המועדונים, הבחורות והמסיבות של לני. לכאורה המפגש בין שני העולמות הללו הוא בלתי אפשרי, אבל לני מאפשר לדויד לחוות דברים שהוא לא חווה מעולם, הרפתקאות שלא התנסה בהן. ולצד זה, מגלה את היכולת שבו לטפל, לדאוג ולהיות אחראי.

סרט מצחיק, מרגש ובעיקר נוגע ללב, המבוסס על סיפור אמיתי. ועל הספר שסיפר את סיפורו של דניאל מאייר, כפי שנכתב על ידי לארס אמנד. ספר היה ברשימת רבי המכר של המגזין דר שפיגל.

בימוי: מארק רותמונד Marc Rothemund, על פי ספרו של לארס אמנד Lars Amend. שחקנים: לני: אליאס מבראק Elyas M'Barek, דויד: פיליפ נואה שוורץPhilip Noah Schwarz, ד"ר ריינהארט: אווה פרוייס Uwe Preuss, ד"ר מאן: ליסה ביטר Lisa Bitter

106 דקות, גרמנית תרגום לעברית. הפצה בישראל חמישה כוכבים. החל מתאריך 5 בספטמבר 2019 בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ.

HOT HBO עם הרומן The Affair

הדרמה המוערכת של רשת "שואוטיים" וחברת CBS, נוצרה על ידי חגי לוי ושותפתו לאדפטציה האמריקאית של "בטיפול", התסריטאית והמחזאית זוכת פרסי גילדת התסריטאים שרה טרים ("בית הקלפים"). מאז עלייתה גרפה "הרומן" שלושה פרסי "גלובוס הזהב" והיתה מועמדת לפרסים חשובים נוספים, כמו פרס ה"אמי" ופרס המבקרים. כעת חוזרת "הרומן" לעונה חמישית ואחרונה שתשודר רק ב-HOT, בסמוך לשידורה בארה"ב.

"הרומן" חוקרת את ההסתעפויות הפסיכולוגיות והרגשיות של מערכת יחסים מחוץ לנישואים, אותה מנהל נואה (זוכה פרס ה"באפטה" והמועמד ל"גלובוס הזהב" דומיניק ווסט, "הסמויה", "השעה"), ומביאה לסיום נישואיו הארוכים עם אשתו הלן (זוכת "גלובוס הזהב" על תפקידה בסדרה, מאורה טירני, "ER"). עלילת הסדרה מוצגת דרך נקודות המבט הסובייקטיביות של הדמויות, החושפות אמיתות שונות זו מזו, עם דגש על האופנים השונים בהם כל אחד מהצדדים מספר את הסיפור.

לווסט וטירני יצטרפו גם זוכת האוסקר ו"גלובוס הזהב" אנה פקווין ("דם אמיתי") המגלמת את בתם הבוגרת של הלן ונואה, ג'ניפר ג'ייסון לי ("פטריק מלרוז"), קלאס בנג ("הריבוע") וליריק בנט ("היא חייבת את זה").

עלילת העונה החמישית סובבת סביב תוצאות האירועים הטרגיים שחתמו את העונה הקודמת, וכעת גיבורי הסדרה צריכים להתמודד עם ההשלכות של הבחירות שעשו – תוך הבנה שאם הם באמת רוצים לשנות את העתיד, הם חייבים להתעמת עם העבר. הלן נסחפת לרומן סוער וחדש עם כוכב קולנוע שמציע לה את כל מה שאי פעם היה חסר בחייה. בהיעדרה, נואה צריך לבלוע את גאוותו ואת הקנאה שלו ולדאוג למשפחתם. בדיוק כשדברים מתחילים להתייצב, מפגש מקרי עם מישהו מהעבר הרחוק מצית סדרה של אירועים שיטלטלו את חייהם.

העונה ישובו לככב גם המועמדת לאוסקר וזוכת פרס דב הזהב קתלין סנדינו ("מריה הלבנה"), עומאר מטוואלי ("נון סטופ"), ג'וליה גולדני טלס ("באנהדס"), ג'יידון סאנד ("סרט לגו"), סנאה לת'ן ("הנוסע השמיני נגד הטורף") וראסל הורנסבי ("גרים", "גדרות").

החל מה-28.8, ימי רביעי בשעה 22:00, רק ב-HOT HBO וב-HOT VOD
היו זמנים בהוליווד Once Upon a Time in Hollywood של קוונטין טרנטינו

'היו זמנים בהוליווד' מאת הבמאי קוונטין טרנטינו מתרחש בלוס אנג'לס של שנת 1969, בה הכול משתנה וכוכב הטלוויזיה ריק דלטון (לאונרדו דיקפריו) וכפיל הפעלולים שלו משכבר הימים, קליף בות' (בראד פיט) מחפשים את דרכם בתעשייה שאינם מזהים עוד. סרטו התשיעי של הבמאי-תסריטאי קוונטין טרנטינו, מציג אנסמבל שחקנים גדול ומספר קווי-עלילה במחווה לרגעיו האחרונים של תור הזהב ההוליוודי.

ארה"ב 2019. תסריט ובימוי: קוונטין טרנטינו. בהשתתפות: ליאונרדו דיקפריו – ריק דלטון, בראד פיט – קליף בות', מרגו רובי – שרון טייט, אל פצ'ינו – מרווין שוורץ.

אורך: 165 דקות. הפצה פורום פילם ובבתי הקולנוע מ-14.08.2019

'היו זמנים בהוליווד' של טרנטינו ממשיך להפתיע קהלים ברחבי העולם. בעוד שבסרט יש את כל הסממנים של סרט טרנטינו – סיפור מקורי עם דמויות מרעננות המוצגות באופן וירטואוזי – סרטו התשיעי של טרנטינו גם פונה למחוזות חדשים. הסיפור מונע מהדמויות: הן מתמודדות עם שאיפות שלא מימשו ועם הזקנה הבלתי נמנעת. בהוליווד, המאבק מול הזמן הוא דרמטי עוד יותר כאשר הצלחה וכישלון גרים דלת ליד דלת והסרט מדגים זאת מילולית ופיזית. הסרט מסמן איחוד ראשון בין שניים מהכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד ובמקביל מנסה להחיות תקופת זמן אבודה ומכניס אוויר טרי אל תוך נוף סינמטי המורכב ברובו מסרטי המשך ומסרטי גיבורי על.

בסרט המתרחש בשנת 1969, מנסה טרנטינו לשחזר את התקופה בה הוא עיצב את זהותו, תקופה בה הכול – ארצות הברית, לוס אנג'לס, הוליווד והסרטים עצמם – היתה באינפלציה שעתידה לא ברור, תקופה שניתן לעמוד על גם דמיונה לימינו אנו. במרכז הסרט ניצב ריק דלטון, המגולם על ידי ליאונרדו דיקפריו. ריק היה הכוכב של סדרת הטלוויזיה המצליחה משנות החמישים והשישים "Bounty Law" אך המעבר המיוחל למסך הגדול לא התממש. עתה, בעוד הוליווד מתקדמת לכיוון היפי, ריק חושש שעבר זמנו – ותוהה אם יש לו עוד סיכוי בתעשייה. "ריק דלטון הוא תוצר לוואי של שנות החמישים – הגיבור בעל הבלורית – אך עכשיו זהו עידן חדש, והעידן הזה חולף על פניו," אומר דיקפריו. "בעבודה עם קוונטין, ראינו את סיפור חייו של ריק דלטון כמסע של חוסר בטחון עצמי משווע – אי היכולת שלו להודות על המקום אליו הגיע ומה הוא השיג בחייו. הוא תמיד מייחל לעוד".

לצדו של ריק יש את קליף בות', גיבור מלחמה לשעבר וכעת כפיל הפעלולים של ריק, אותו משחק בראד פיט. בעוד הקריירות של השניים התקדמו עם השנים כך גם הקשיים איתם התמודדו, כאשר הדבר הקבוע היחידי הוא החברות ביניהם. קליף הוכיח את נאמנותו לריק פעמים רבות, ולהיפך – הם המשפחה האמתית היחידה שיש לשניהם. "הדמויות שלנו מבוססות על מערכת היחסים בין השחקן לפעלולן שלו – הם מבלים את הקריירה שלהם בצמוד האחד לשני, דבר שהיה נפוץ אז," אומר פיט.

"דיברנו על סטיב מקווין ובאד אקינס שהיו צוות מנצח בסרט 'הבריחה הגדולה', ודיברנו על ברט ריינולדס והאל נידהם. למעשה, דיברנו עם ברט ריינולדס בעניין, חוויה בהחלט מהנה. היה פשוט קשר הדוק בין השניים – לעומת היום שהתחלופה גבוהה יותר. קליף וריק באמת נשענים האחד על השני. זמן הביניים בין עבודות לעתים קשה אף יותר מאשר זמנים בהם השניים מועסקים, אז זה שיש לך חבר לצדך, שותף, היה משמעותי מאוד. וזה עדיין כה חשוב היום."

מקיפים את דמויותיהם של דיקפריו ופיט שלל דמויות אמיתיות ובדיוניות המגולמות על ידי חלק מהשחקנים הנחשבים ביותר בימינו: אל פאצ'ינו כמרווין שוורץ, סוכן שחקנים בדימוס המנסה לסחוף את דמותו של דיקפריו לנפלאות המערבונים האיטלקיים, קורט ראסל כרנדי, אחראי פעלולים, דקוטה פנינג כבת משפחת מנסון ומרגו רובי בתפקיד שרון טייט המופלאה שבמקרה היא השכנה של ריק דלטון.

טייט נשואה לרומן פולנסקי שסרטו 'תינוקה של רוזמרי' הפך אותו לבמאי המבוקש בעיר. הזוג מופיע בכל רשימת מוזמנים לכל מסיבה בעיר, והם חיים את חיי הזוהר. רובי אומרת: "ריק דלטון גר בבית השכן לרומן ולשרון, ואנו במרחק נגיעה ממנו. כל הדברים שהוא חושב שהוא רוצה – להיות חלק מהמעגל הפנימי של הוליווד, כל הזוהר שבא עם החיים הללו – הכל כה קרוב אך כה רחוק ממנו."

בעבור טרנטינו, הדמויות לא רק היו מעניינות בכוחות עצמן אלא גם היוו מטאפורה לשלושת המעמדות שקיימים בהוליווד. "בעיר הזאת, כל המעמדות הללו חיים בצמוד האחד לשני," אומר טרנטינו. "הרעיון לבחון את תקופת הזמן הזו, את אזור לוס אנג'לס ואת התקופה הזו בהוליווד עם השכבות השונות של הוליווד – זה מה שמשך אותי." הדמויות הללו הן גם בעלות קשר אישי וישיר לטרנטינו. "גרתי במחוז לוס אנג'לס  – אלהמברה – ב-1969. אני זוכר אילו סרטים הקרינו בקולנוע, מה שודר בטלוויזיה המקומית והארצית […]. אני זוכר שהרדיו ניגן כל הזמן – אני זוכר שאנשים האזינו לרדיו ברכב: לא הזזת את כפתור כיוון התחנות בחיפוש אחר שיר, היתה תחנה אחת שהאזנת לה, הרדיו ניגן בפול ווליום ואפילו לא הנמכת את הרדיו כשהיו פרסומות, השיחה ברכב פשוט התרחשה במקביל. חלק מההנאה עבורי הייתה הטיול בזיכרונות התקופה."

"זהו סרט ייחודי מבין סרטיו של טרנטינו, והסרט האמוציונאלי ביותר שלו" אומר המפיק דיוויד היימן. "באופן מסוים, טרנטינו חוזר לבחון את הסרטים שהשפיעו עליו, אל התקופה בה הוא גדל ואל הרגעים שעיצבו אותו – זהו מכתב אהבה להוליווד של פעם. הסרט לחלוטין מצחיק ומותח אך בסופו של יום, במרכזו יש סיפור חברות מרגש".

"חלק ממה שהופך את הסרט לכה מיוחד, זו מערכת היחסים בין ליאו ובראד" אומרת אחת ממפיקות הסרט, שאנון מקינטוש, אשר עובדת עם טרנטינו כבר עשרות שנים. "שניהם הביאו את כל כולם לדמות, שניהם הפיחו בדמויות רוח חיים בצורה שגורמת לך לחשוב שהם בני משפחה. לאלו מבינינו שאוהבים ליצור סרטים, החברות בין השניים מהווה את מוקד המשיכה העיקרי שלנו, לעבוד עם אנשים וליצור קשרים וחברויות לטווח הרחוק". "ניסיתי מספר סיפורים בשילוב הדמויות, ואז אמרתי, לא, אני לא הולך להעביר את הדמויות דרך קו עלילה צפוי ומלודרמטי," אומר טרנטינו. "אני רוצה להראות שלושה ימים מלאים בחייהם של הדמויות הללו בעודם מסתובבים ברחבי לוס אנג'לס והקונפליקט נהיה גדול מרגע לרגע עד אשר הוא מגיע לנקודת הרתיחה שלו".

דורה והעיר האבודה Dora and the Lost City of Gold של ג'יימס בובין

דורה בילתה את רוב חייה בחקירת וגילוי הג'ונגל יחד עם הוריה. אך כל זה לא הכין אותה להרפתקה המסוכנת ביותר עבורה – בית הספר התיכון. בהיותה תמיד חוקרת, דורה מוצאת את עצמה מהר מאוד מובילה חבורה שלמה: הקוף בוטס חברה הטוב, דייגו בן דודה, תושב ג'ונגל מסתורי וכמה בני נוער, להרפתקה מסחררת להציל את הוריה ולפתור את המסתורין שמאחורי עיר הזהב האבודה.

ארה"ב 2019. בימוי: ג'יימס בובין. בהשתתפות: איזבלה מונר – דורה, אווה לונגוריה – אלנה, אמה של דורה, מייקל פנה – קול, אביה של דורה, אוחניו דרבז – אלחנדרו גוטיירז.

אורך: 100 דקות. הפצה פורום פילם ובבתי הקולנוע מ-15.8.19. יוקרן באנגלית ובדיבוב לעברית. אולפן דיבוב: וידאופילם אינטרנשיונל. בימוי הגרסה העברית: נדיה כהן.

באוגוסט 2000 ערוץ ניקולודיאון שינו את חוקי הטלוויזיה לילדים עם סדרה שהציתה את הדמיון ולימדה פתרון בעיות מתמטיות בשילוב לימוד שפה הכול תחת הכותרת 'מגלים עם דורה' – ילדה וחבריה החיות שיחד פתרו תעלומה חדשה בכל פרק ועודדו את הילדים הצופים לעשות זאת איתם. "הרעיון היה לקחת את סיפור המסע הקלאסי של הגיבור אשר מגיע לתגליות חדשות בכל פרק," אומר כריס גיפורד אחד מיוצרי הסדרה.

כעת דורה מגיעה למסך הגדול בליווי ידידה הקוף, בוטס ושאר הדמויות האהובות מהסדרה בשילוב כמה וכמה פרצופים חדשים. הסרט בבימויו של ג'יימס בובין מביא למסך הגדול הרפתקאות, מתח והומור לכל המשפחה. לאחר 20 שנה, דורה נעשתה מדמות טלוויזיונית לאייקון תרבותי בקנה מידה עולמי. בובין, שצפה בסדרה במשך שנים עם ילדיו מציין שהאלמנטים החינוכיים של הסדרה ומשחקי המילים המתוחכמים הפכו את הסדרה לכה ידועה. "הסדרה עוקבת אחרי דורה וחייה עם בוטס וחטפני," אומר בובין. "הרעיון הוא קטן ופשוט וכוון לילדים קטנים. חשבתי שזה יהיה רעיון מהנה לקחת את הדמות אך שתהיה רלוונטית לכל הגילאים מאנשים שצפו בה כשהיו בני 4 וכיום בני 24 לילדים של ימינו והורים. בשורה התחתונה זהו סרט שאני יכול לצפות בו עם ילדיי שאחד בן 11 אחד בן 9 ואחד בן 6 ואולי כל אחד יאהב את הסרט מסיבות שונות, אבל הם כולם ייהנו מזה."

בסרט דורה מתבגרת והקהל פוגש את דורה בת ה-16, בזמן שנשמרו מספר מוטיבים מהסדרה המקורית. "כללנו חלק מהאופי האינטראקטיבי של הסדרה בסרט, כדי להפוך אותו למהנה לילדים הצעירים יותר וכמובן אלמנטים של לימוד ספרדית," אומרת מפיקת הסרט קריסטין בר. כנערה מתבגרת דורה עדיין מאוד אמיצה, בטוחה בעצמה ויש לה לב טוב בדומה לדורה הצעירה. "אך מכיוון שמעולם לא היו לה חברים אמיתיים שהם לא קופים, היא חסרת כישורים חברתיים," אומר בובין.

"לקחנו את דורה כפי שהיא בסדרה, הפכנו אותה לבת 16 ושמנו אותה בתיכון אמריקאי, בו היא מרגישה לא במקומה, אך דורה מתנהגת באותה דרך מה שמוביל לרוב לתוצאות מצחיקות." אותן היכולות שעזרו לה לשרוד בטבע – עצמאיות, סקרנות וכנות – הופכות להיות התכונות שמאיימות על ההצלחה שלה בתיכון. "בני נוער היום מאוד מודעים לעצמם ולדימוי שלהם במדיה החברתית," אומר בר. "אבל דורה היא אחת שחווה את העולם דרך העיניים ולא המסך." הנערה שמרגישה בבית כאשר היא באמצע יערות הגשם כעת לגמרי מחוץ לאזור הנוחות שלה. "היא מעולם לא הייתה לצד ילדים בגילה," אומר בר. "היא מעולם לא שמעה צלצול פעמון בבית הספר. הכול חדש לה, אך היא דמות שאינה מפחדת מלחוות ולנסות להבין דברים חדשים, זהו לקח שכולנו יכולים לקחת ממנה."

בעודה שונה מהותית משאר הסביבה שחשוב לדעת איך להשתלב בה, דורה הצעירה במהרה לומדת מהוריה שהכלל החשוב מכולם הוא 'תהיה עצמך'. דורה אומנם לא משתלבת בנוף המקומי אך היא גם לא מעוניינת להשתלב, היא מביאה את הידע שלה על חיות, צמחים ותרבויות לכדי שימוש אך לא כדי להשתלב –  היא אף קוראת לנערים בתיכון 'הילידים'. "היא לא יודעת איך לזייף ולנסות להיות משהו שהיא לא," מסבירה איזבלה מונר המגלמת את דורה. "בעולם בו נראה שכולם פשוט חיים בשביל להעלות תמונה לאינסטגרם, דורה יודעת מי היא. אני חושבת שזה לקח מעולה לכל אחד – ובייחוד לאנשים בני גילי, שרק מתחילים לגבש את זהותם ומה יש להם להציע לעולם הזה."

כאן 11 עם מאה אחוז – זוכה הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים

מאה אחוז, סרטם של יעל קיפר ורונן זרצקי, מביא את סיפורו של ביה"ס התיכון היחיד בכפר הדרוזי בית ג'אן, שכנגד כל הסיכויים ונתוני הפתיחה הדמוגרפיים, ניצב בחוד החנית של מערכת החינוך, וכל תלמידיו זכאים לבגרות בישראל. כל בתי הספר שכיכבו ברשימות המצטיינים של משרד החינוך שנים, נותרו מאחור משתאים ולא מאמינים. אחד ממחוללי השינוי המרכזים הוא המורה ג'לאל סעד, גיבור הסרט והאחראי לכיתות ה"סטארט" שבהן לומדים התלמידים המתקשים. הוא מבהיר בתחילת שנת הלימודים: "רק מי שמאושפז בטיפול נמרץ ומחובר למכונת הנשמה, יקבל שחרור. מי שלא, צריך להגיע לבית הספר", ומתווה לתלמידיו את הדרך להצלחה.

סעד יוצר מערכת יחסים מיוחדת ורגישה עם כל תלמיד ותלמידה, מערכת שבה שני הצדדים מחויבים להצלחה ולאחריות אישית, מערכת שבה התלמידים מבינים שעתיד ה-100% מונח על כתפיהם. אם אחד מהם יעזוב, יטעה או ייכשל – לא יגיעו ל100%.

הסרט מתפרש על פני שלוש שנים שבהן ניסו יוצרי הסרט להבין את פשר ההצלחה ואת מרכיביה ובעיקר ניסו להבין איך כל תלמיד, בלי יוצא מהכלל, מסיים את לימודיו עם תעודת בגרות מלאה. בעזרת סעד נכנסו יוצרי הסרט אל תוך הכפר, אל הבתים, אל הכיתות ואל חייהם וליבותיהם של התלמידים. הסרט חושף את כל הקשיים וההתלבטויות אל עבר ה-100%.

האם ההצלחה אכן משנה ומשפרת את חיי הצעירים הדרוזים ומובילה אותם אל עתיד טוב יותר? ויותר מכול, מה על המסורת והשמרנות הדרוזית שרק הולכת ומתחזקת אל מול הערכים הליברליים שאליהם שואף בית הספר?

כל אלה מתערבבים בתוך חברה סגורה שמנסה למצוא את דרכה במציאות הולכת ומשתנה.

"מאה אחוז" – יום ראשון, 1 בספטמבר  2019, בשעה 21:05 בכאן 11 ובדיגיטל

תיאטרון ובמה

תיאטרון הנגב עם סבאבא של יעקב אמסלם

סבאבא (צילום אייל בריברם)

ויקי היא ציירת מצליחה, בת 26 החיה בבית סבתה שנפטרה. היא מנהלת את חייה תחת המוטו של אביה איש צבא לשעבר: "ההרפתקנות היא האויב של האדם השפוי!"

הצהרות לחוד ומציאות לחוד. "גנדי", סבא אברהם הנעלם חוזר לחיי נכדתו ללא שום הודעה מוקדמת. הוא עזב את המשפחה בפתאומיות לפני 25 שנה להודו. המפגש בין היוצרת החיה חיי נוחות לבין הזקן ההרפתקן, סוחף את הדמויות לתוך מערבולת של רגשות וזורק אותן לתוך חוויות מסוכנות מצחיקות והזויות כאחד. גנדי מתמודד עם תפקיד הסבא המייעץ לענייני ויקי ובו בזמן מגלה מחדש מה היא משפחה לטוב ולרע.
דרמטורג: איסי ממנוב נוריאל. תפאורה: יוחי לוין, חן נקרסוב שקד, תאורה: שמואל מור, מוסיקה: רועי גולן, ניהול טכני: ניסן קלדרון, ע. בימאי/ניהול הפקה: שחר רויטמן. שחקנים: יוסי כרמון, אופיר אמסלם
קומדיה אנושית רגישה ומפתיעה בהפקת תיאטרון הנגב. זהו מחזה ראשון ליעקב אמסלם, במאי ותיק ועטור פרסים. אמסלם מביים לראשונה את בתו אופיר אמסלם, וכן את השחקן הותיק יוסי כרמון, תושב קיבוץ סעד. משפחת אמסלם גרה במושב יבול השכן באיזור עוטף עזה.

תיאטרון צוותא, לונדון מיניסטור, אבן גבירול 30, תל-אביב יום שלישי 20.8.19 בשעה 20:30. כרטיסים בטל': 03-6950156

מערת צדקיהו ירושלים עם טיפקס, דקלה וזהבה בן, גוסטו וליאור אלמליח

למה להסתפק רק במופע מגניב במערה כשאפשר להספיק גם סיור לפני? ירושלים של מעלה ושל מטה – סיור מודרך לאור שקיעה בטרק ההיסטורי על טיילת החומות הצפונית לפני המופע "קסם המזרח" במערת צדקיהו. (המחיר כולל שאטל חזרה בסוף המופע אל חניוני שער יפו ומתחם התחנה הראשונה)

שאטלים ללא תשלום ייצאו בין השעות  20:15-19:30 מחניון מתחם התחנה הראשונה אל מערת צדקיהו (חניה ללא תשלום החל מהשעה 19:00),  ויחזירו את הקהל אל חניון מתחם התחנה בסוף המופע, משך המופע כשעתיים.

מספר המקומות מוגבל. כרטיסים בבימות טל: *6226  ובאתר:www.bimot.co.il

מערת המסתורין והאגדות של ירושלים, המסתתרת מתחת לבתי העיר העתיקה, המדהימה בגודלה וביופייה. האגדה מספרת כי בעת מצור הבבלים על ירושלים, נמלט צדקיהו, מלך יהודה האחרון, דרך מערה זו ליריחו ומכאן שמה "מערת צדקיהו". ככל הנראה החציבה במקום החלה בימי בית ראשון. יוסף בן מתתיהו כינה אותה "מערת המלכים". ממנה נחצבו האבנים לבניין ירושלים ובית המקדש בתקופת הבית השני. היא נעלמה מהעין עם בניית חומות העיר בתקופה העות'מאנית, ונחשפה שוב, במקרה, בראשית המאה ה-20. ממערה זו נחצבו אבני "מגדל השעון" שניצב בעבר מעל שער יפו ונהרס בתקופת המנדט הבריטי, וחלק מאבני המזבח של מבנה ימקא.

יום רביעי, 21.8.19, נפגשים ב-18:15 בשער יפו, כרטיסים מראש בבימות 6226*

הנווד עם לה קאג' או פול בהפקת בכורה בישראל

ג׳ורג׳ מנהל מועדון דראג מצליח בו מככב בן זוגו, אלבן. בנם המשותף, ז'אן-מישל, מחליט להתחתן עם בתו של פוליטיקאי שמרן. הוא מבקש מהוריו, לערב אחד, לא להיות הומוסקסואלים. כלום לא הולך על פי התוכנית. ​

המחזמר האייקוני זוכה שישה פרסי טוני מאת הארווי פיירסטין ("קינקי בוטס", "סיפור אהבה בשלושה פרקים") וג'רי הרמן ("הלו, דולי!") מגיע לראשונה לישראל, בהפקה עברית להצלחה הבינלאומית מברודווי בכיכובו של השחקן אורן חבוט בתפקיד ג'ורג', ובליווי תזמורת חיה מלאה בניצוחו של יובל גולדשטיין.

כל משתתפי המחזמר מנדבים את זמנם וכישרונם למען הפקת הצדקה, שמאה אחוז מהכנסותיה יתרמו לעמותת 'יש עם מי לדבר', אשר מציעה אוזן קשבת, מידע ותמיכה לכלל חברות וחברי הקהילה הלהט"בית, בני משפחה, וחברים הרוצים לשתף, לחלוק או להתייעץ בכל הסוגיות הקשורות לחיים כלהט"ב, לנטייה מינית ולזהות מגדרית.

כל ההכנסות יתרמו עבור מניעת התאבדות בקרב נוער להט"בי

שלישי, 27 באוגוסט בשעה 20:00 בסוזן דלל (מופע חימום: כריסטינה פוקס)

רביעי, 28 באוגוסט בשעה 14:00 בסוזן דלל

רביעי, 28 באוגוסט בשעה 20:00 בסוזן דלל

משתתפים (ע"פ סדר א'-ב'): שחר בורטמן, רועי דולב, אלמוג דרור, אדם חבאני, אורן חבוט, אפרת טילמה, רותם מץ, לוקה סאן, עומר סחייק, גילי סילמן-אמויאל, יותם רותם. תזמורת: אריאל אגרון, איציק היימן, נתנאל ווליבוביץ', ניתאי יניב, איתי כץ, נועם לוי, אלון לוקאץ׳ (פוצקי), בת-אל מרציאנו, תומר סגמון, יותם עשהאל, ארי ריבלין, חנוך שטיין. יוצרים וצוות אמנותי​: במאי: רועי דולב // מנהל מוזיקלי ומנצח: יובל גולדשטיין // עוזר מפיק: דניאל בגנו מחזה: הארווי פיירסטין // מילים ולחנים: ג'רי הרמן // מבוסס על המחזה "כלוב העליזים" מאת ז'אן פוארט .

לאתר הרשמי ורכישת כרטיסים

מוזיאון תל אביב לאמנות במופע חד-פעמי עם עברי לידר ולירון קרול

צילום רקע: לירון קרול צילום עברי לידר: עומר קידר

מופע התרמה משותף מיוחד, מהפנט וחד-פעמי של עברי לידר עם האמנית לירון קרול (ישראל/לונדון), שהכנסותיו לפעילות החברתית של PHOTO IS:RAEL. PHOTO IS:RAEL הוא ארגון ללא מטרות רווח, המפעיל בין היתר את פסטיבל הצילום הבינלאומי השנתי בתל אביב. לצד זה, מקיים הארגון פעילות חברתית בכל רחבי הארץ עם מגוון רחב של אוכלוסיות: נוער בסיכון בפנימיות ובתים חמים, צעירים ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, מתמודדי נפש, מכורים נקיים, נשים בסיכון, קשישים ועוד. במסגרת הפעילות, מדריכים-מתנדבים עורכים מפגשים קבוצתיים בהם הם מלמדים את הקבוצות להביע את קולם באמצעות שפת הצילום. תמיכתכם בערב המיוחד שיתקיים במוזיאון, תאפשר להמשיך ולקיים את הפעילות החברתית של PHOTO IS:RAEL בעשרות קהילות, עמותות ומוסדות ברחבי הארץ. בעזרת שפת הצילום מושמע קולן של קהילות אלו במטרה לקדם שינוי חברתי, ולתת לקהילות את הכוח להשמיע את קולן.

לקריאה על הפעילות החברתית…

ההכנסות תרומה לפעילות החברתית של  PHOTO IS:RAE. תמיכתכם תאפשר להמשיך את הפעילות החברתית של PHOTO IS:RAEL בעשרות קהילות, עמותות ומוסדות ברחבי הארץ. בעזרת שפת הצילום מושמע קולן של קהילות אלו במטרה לקדם שינוי חברתי, ולתת לקהילות את הכוח להשמיע את קולן.

מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27 תל אביב. יום ב' 2 בספטמבר שעה 19:00. לרכישה באתר… לאירוע בפייסבוק

DJ Red Axes  ו-  Jenia Tarsolעם TALE OF US

הדואו האיטלקי מתאו וקרמיין שנמצאים בטופ העולמי של תקליטני הטכנו בעולם כבר כמה שנים טובות מגיעים לאירוע חד פעמי, באחד הלוקיישנים היפים בישראל. לאחר שהובילו בשנה שעברה את הליין אפ של פסטיבל DGTL Tel Aviv וגרמו לעשרות אלפי אנשים לרקוד, ועם אחד הליינים המובילים באיביזה שנקרא תחת שם הלייבל שלהם: Afterlife, הם כרגע הדבר הכי לוהט בעולם.

חברי הצמד נשמו אמנות מגיל צעיר. הם גדלו במילאנו שהיוותה עבורם את הקרקע ללימוד והתחנכות על מוסיקה קלאסית. בגיל מאוחר יותר קרמיין נחשף לטכנו, בעודו עושה בוקינג לדיג׳ייז בתקופת לימודי משפטים בניו-יורק. לאחר שנדבק בחיידק, החל ללמוד הפקת מוזיקה בבית הספר היוקרתי לסאונד SAE, שם פגש את מתאו, וזה הרגע בו ״טייל אוף אס״ נולדו. ההרכב מוביל את הסצנה עם הופעות בפסטיבלים הגדולים בעולם, ועם סאונד ייחודי. בעשור האחרון הם מובילים את התפוצצות גל הטכנו בעולם, עם ריליסים בלייבלים הנחשקים ביותר, כגון מינוס של ריצ׳י הוטין, אר & אס, וכאמור הקימו את הלייבל שלהם שכיום נחשב לתו איכות בינלאומי בשם Afterlife. הם מובילים את ליין המסיבות הכי חם בשנים האחרונות באיביזה ומארחים שם בין היתר את האמנים: סולומון, מסאו פלקס, סטפן בודזין, מיינד אגיינסט, בן קלוק, נינה קרביץ, דיקסון, אמלי לנס ועוד.בשנה שעברה הם זכו לקחת לערוך סט לסדרת המיקסים היוקרתית של מועדון הפאבריק הלונדוני, שרק הגדולים והטובים ביותר זכו לקחת בה חלק.

Front Of House מביאים את צמד ה-DJ הענק לביקור יחיד בישראל ל-2019, לאירוע אינטימי ואקסקלוסיבי בחוות רונית. 30.9.2019 יום שני – ראש השנה. חוות רונית. פרטים וכרטיסים באתר…

תעופה ושיט

ריג'נט סבן סיז עם 146 מסעות מיוחדים לעונת 2022-2021 כולל חיפה ואשדוד

חברת השייט היוקרתית בעולם  Regent Seven Seas Cruises®חשפה סיורים חדשים לעונת 2021-2022 Voyage Collection, ביניהם 146 סיורים שיוצאים באפריל 2021 עד מאי 2022, הכוללים 27 נמלי עגינה חדשים כחלק מסדרת 2021-2022. כמו כן, לראשונה יוצגו הפלגות האונייה החדשה Seven Seas Splendor ™ בצפון אירופה ובאיים הבלטיים והפלגות האונייה Seven Seas Explorer® באלסקה, סיורי חוף חדשים ומדהימים וגישה לאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו ביפן, פורטוגל ואיטליה. בנוסף, דגש רב יותר על יעדים פופולריים במיוחד ברחבי אסיה, וכן הפלגות חדשות באיזור הים התיכון עם עגינות לילה בחיפה ובאשדוד.

נקודות להבהרה:

  • 27 נמלים מקוריים לריג'נט ברחבי אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד, אסיה, אפריקה, דרום אמריקה והקריביים.
  • שיא של 116 עגינות ליליות.
  • לראשונה מאז 2014, הפלגה לים השחור עם עגינה ברומניה, בולגריה ואוקראינה.
  • חזרה לאיי סיישל היפיפיים, מאוריציוס וראוניון באוקיאנוס ההודי.
  • מסע נופים לאנטרטיקה המפליג ליד אי הטעיה (deception island), מפרץ גן העדן ואי חצי ירח.
  • גישה ליותר מ-350 אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.
  • מסלול ייחודי באסיה-פסיפיק עבור אורחי ההפלגות של חברת ריג'נט מ-2022 – Elements of the Pacific, וביקור בנמלים הכי פופולריים באסיה פסיפיק.
  • שלוש מסעות ארוכים (Grand Voyages), הכוללים סיור אירופאי מיוחד שמשלב את מיטב החוויות בצפון אירופה והים התיכון באונייה החדשה ביותר של ריג'נט, Seven Seas Splendor ™

בנוסף, האוניות Seven Seas Explorer, Seven Seas Voyager ו-Seven Seas Mariner מציעות 27 אטרקציות ללא עלות נוספת לפני ואחרי ההפלגה. בין התוכניות: טוקיו התוססת, גלה את סינגפור, סידני האייקונית, פלאי הטבע של ניו זילנד, אוצרות איחוד האמירויות, קייפטאון לבדך, הצצה לתרבות באלינזה, הצצה לערביה, סן פרנסיסקו וסאוסליטו, תשוקה לריו, ופלאות צ'ילה ויינות. בנוסף, ניתן לרכוש תוכניות משודרגות נוספות.

שלושה מסעות פאר חדשים והמסע העולמי "Elements of the Pacific"

Grand Arctic Adventure  – מסע הרפתקאות הקוטב | 94 לילות | יציאה וחזרה לניו יורק | Seven Seas Navigator

אורחים בחופשה יגיעו לחופי לונג איילנד, קנדה, גרינלנד, אייסלנד, ולאחר מכן יבקרו באיסלנד, באיים הבריטיים, בסקנדינביה, במדינות הבלטיות, בחצי האי האיברי ולבסוף באיים האזוריים וברמודה (יציאה ב-31 במאי, 2021).

Grand European Tour – מסע אירופה | 59 לילות | יציאה מסטוקהולם וחזרה לאיסטנבול | Seven Seas Splendor

האורחים יחוו את נמלי המרקיז באירופה על סיפונה של הספינה החדשה ביותר של ריג'נט במהלך הפלגה זו. לאחר היציאה משטוקהולם, יפליגו ויראו את הים הבלטי, האיים הבריטיים, צרפת, ספרד, איטליה, יוון וטורקיה. (יציאה ב-30 באוגוסט 2021).

Circle South America – סובב דרום אמריקה | 62 לילות | יציאה וחזרה למיאמי | Seven Seas Navigator

האורחים בקרוז זה יקיפו את דרום אמריקה ויחוו את ההיסטוריה, התרבות והפלאים האקולוגים של ברזיל, אורגוואי, ארגנטינה, צ'ילה, פרו, הודורס, בליז ומקסיקו. (יציאה ב-5 בדצמבר, 2021).

Elements of the Pacific World Cruise – מסע עולמי | 120 לילות | יציאה וחזרה לסן פרנסיסקו | Seven Seas Mariner

כפי שהוכרז בחודש יולי, המסע הייחודי הזה מקיף את כל האוקיינוס השקט, מפליג ל-17 מדינות אסיה-פסיפיק ול-59 נמלים ייחודים עם 18 לילות, והספקת גישה ל-43  אתרי מורשת המוקרים ע"י UNESCO וקרוב ל-300 סיורי חוף. (יציאה ב-5 בינואר 2022).

יחד עם ההכרזה הנוכחית, ריג'נט סבן סיז חושפת שלוש שנים של מסעות יוקרה מיוחדים ואקסקלוסיביים עבור מטיילים שיודעים להנות. ניתן להזמין הפלגות בלו"ז 2022-2021 כבר היום, דרך סוכני הנסיעות המובילים, פרטים נוספים זמינים באתר החברה.

ריג'נט סבן סיז חושפת גם חמישה מופעים תיאטרליים מקוריים שיוצגו על אוניית הספלנדור, החדשה ביותר של החברה

חברת השייט היוקרתית בעולם, Regent Seven Seas Cruises®חשפה חמישה מופעי תיאטרון שיוצגו על אוניית הספלנדור, האונייה האקסקלוסיבית שיצרה ציפיות רבות, אשר תושק בפברואר 2020.

החל מדו קרב בין ז'אנרים מוזיקאליים של רוק וקאנטרי, לסיפורי הרפתקאות ורומנטיקה ועד למותחן מלא בתככים, ההפקות המוזיקליות המפוארות הללו מחכות לאורחים שיפליגו בעונת הפתיחה של הספלנדור. כולם מופקים על ידי הצוות התיאטרלי של ריג'נט הכולל כוריאוגרפים, סופרים ובמאים מוכשרים:

הנשמה הבוהמית – סיפורם של קבוצת מטיילים נועזים העוקבים אחר השמש ואוספים מגוון עשיר של סגנונות מוסיקה, ריקוד ותרבות לאורך מסעם. כאשר המטיילים ממקמים את אוהליהם בפריז, ראש העיר הצעיר מוצא את עצמו מתאהב בבחורה בוהמית מסתורית ונמשך אחריה למסע בכביש הפתוח. הנשמה הבוהמית מדגישה מערך אקלקטי של סגנונות מוסיקה וריקודים מרחבי העולם, המזמינים קהלים שונים למסע ההרפתקני.

ריצת היהלומים – מציגה איש מסתורין בינלאומי שחוצה את העולם בכדי לרדוף אחר יהלום כחול ויחיד במינו – ואת גנבת התכשיטים היפיפייה שרוצה את היהלום לעצמה. מותחן הריגול מרטיט הלב כולל שירים של מדונה, טינה טרנר, דוראן דוראן, שירלי בסיי ועוד.

צומת דרכים – באמצע הדרך בין נאשוויל ללוס אנג'לס, שוכן "מחסן הצומת", אתר מאבק של עשרות שנים בין המדינה המתנגדת לחובבי הרוק. הקונפליקט עוסק במוזיקה כששתי הקבוצות נלחמות בין מיטב להיטי הרוק והקאנטרי.

Boogie Wonderland – תחנת הרדיו הפופולרית ביותר בניו יורק חוגגת את יום הדיסקו! הדי.ג'יי מכריז על מסיבת one-night-only ותחרות אופנה במועדון הלילה הכי חם של ניו יורק. בעוד ארבעה חברים עוברים את דרכם ברחבי העיר ורוקדים את שירי הדיסקו הפופולריים ביותר,Boogie Wonderland מגולל את סיפורם.

Divos & Divas, חוגגים את מיטב הזמרים משני המינים בשבעת העשורים האחרונים, שיוצגו על ידי צוות ההפקה והתזמורת הרשמית של ריג'נט. בערב יוצגו מגוון שירים אהובים מהרפרטואר של כמה מהזמרים הגדולים בכל הזמנים.

המופעים התיאטרליים יוצגו מדי לילה בתיאטרוןConstellation  המודרני המתפרש לגובה שני דקים. התיאטרון ממוקם בדקים 4-5 ומציע מגוון מושבים נוחים. הדק העליון הוא אחד מהשדרוגים של אוניית הספלנדור אל מול אחותה – אוניית האקספלורר, הוא מוקף בפנלים מזכוכית, ומעט המושבים שבו מבטיחים חווית צפייה אולטימטיבית לאורחים.

טרקליני הבידור של אוניית הספלנדור: בנוסף לחמשת ההופעות התיאטרליות החדשות, חברת ריג'נט סבן סיז חשפה גם פרטים על ארבעה טרקליני בידור על סיפונה של הספלנדור: טרקלין ספלנדור, טרקלין התצפית, טרקלין מרידיאן והקזינו. במהלך הערב יופיעו בטרקלינים מוסיקאים ובדרנים מקומיים, ערבי ריקודים, קריוקי, משחקים ועוד.

טרקלין ספלנדור: אווירה נעימה, קוקטיילים אהובים ומוזיקה מלאת נשמה, הופכים את טרקלין הספלנדור שבסיפון 4 ליעד ייחודי ומפנק לאורחים. האורחים יכולים להירגע בכיסאות מפוארים ולפתח שיחה עם מטיילים הדוניסטיים אחרים בפתח ארוחת הערב הטעימה במסעדת Compass Ross. בשעות הלילה המאוחרות, טרקלין ספלנדור כולל צמד עכשווי שמבצע שירים אהובים לאורך הלילה.

טרקלין התצפית: הטרקלין הקלאסי מותאם באופן מושלם לאוניית הספלנדור. הטרקלין מציע נוף שקט ורגוע מסיפון 11, עם ריהוט מרופד בהשראת עלי כותרת, ההופכים אותו למקום המועדף למפגשים. האורחים הנמצאים בו במהלך היום ירגישו כבגן אנגלי קסום. בלילה הנברשת השובבה, מסכי הזכוכית שנצבעו בעבודת יד ופסנתרן הקוקטיילים משבחים את תחושת האלגנטיות שבחדר.

טרקלין מרידיאן: הטרקלין המהודר שבמרכז האונייה בסיפון 5 הוא מפגש ראווה, עם בר נרחב המגיש קוקטיילים בהתאמה אישית. תאורה חמה, ישיבה נוחה ואווירה מתוחכמת הם כולם חלק מהקסם שלו. זה המיקום המושלם להיפגש למשקה לפני מופע בתיאטרוןConstellation  או להמשיך בערב עשיר בבידור עם הופעות של מוזיקאים מקומיים המבצעים שירים מוכרים ובקשות מיוחדות.

קזינו: הטרקלין בהשראת אולמות המשחקים האייקוניים ביותר, מלאס וגאס למונטה קרלו,  ומהווה אטרקציה בפני עצמו. יש מגוון דינמי של משחקים לבחירה, כמו בלאק ג'ק, רולטה ומשחקי קוביות, כמו גם מתנות, מבצעים ופרסים תכופים.

אוניית סבן סיז ספלנדור, נבנתה באנקונה, איטליה ותציע ל-750 אורחיה את השירותים היוקרתיים ביותר, בעודה מפליגה ליעדים המפורסמים בעולם ולפנינות פחות מוכרות. האונייה, שמכילה רק סוויטות עם מרפסות, היא עבודת אומנות, מחרטום לירכתיים, עם יוקרה ואלגנטיות בלתי מתפשרת, נוחות ושירות אישי לאורחיה. מעל ל-4,200 מטר רבוע של שיש איטלקי, יותר מדונם, יקשטו את האוניה ו-375 הסוויטות שלה כוללות כמעט 4,380 מטר רבוע של שטח מרפסת. היא כוללת את סוויטת ריג'נט (Regent Suite) שגודלה 413 מטר רבוע, עם ספא וסאונה, חדר אדים ואזור טיפולים אישיים, מיטה בשווי ​​$200,000, של חברת Hästens Vividus, נוף של 270 מעלות מעל חרטום האונייה, באטלר אישי ומכונית עם נהג בכל נמל. סוויטת ריג'נט קובעת את הטון עבור 14 הסוויטות המדהימות הנוספות, המציעות את האירוח המפואר והיוקרתי ביותר בים. אוניית הספלנדור תהיה האונייה הראשונה שתנווט על ידי אישה, קפטנית סרינה מלאני.

Wizz Air בין עשרת חברות התעופה הבטוחות בעולם

וויזאייר WIZZ AIR A321 (צילום יח"צ חו"ל)

חברת התעופה Wizz Air,  נבחרה להיות ברשימת עשרת חברות התעופה הבטוחות ביותר לשנת 2019 על ידי סוכנות הדירוג הבינלאומי לבטיחות ודירוג חברותAirlineRatings.com

AirlineRatings.com כללה בהערכתה מספר פרמטרים הקובעים את דירוג החברות ובהם: ביקורת גופי ממשל ותעשיה בתחום התעופה; ביקורת ממשלתית; היסטוריה של התרסקויות מטוסים, תיקי אירועים חמורים; רווחיות, יוזמות בטיחות בתעשייה וגיל צי המטוסים.
Wizz Air מפעילה את אחד מציי התעופה הצעירים בעולם – המונה כיום 115 מטוסי איירבוס  A320, A321ceo ו- Airbus A321neo עם גיל ממוצע של 4.7 שנים. בנוסף, לחברה הזמנה של 274 מהמטוסים היעילים ביותר בעולם, מטוסי ה- Airbus A321neo.

חברת  Wizz Air אשר ביססה את מעמדה כחברת התעופה הזרה החזקה בישראל, תגדיל את תדירות טיסותיה בקיץ הזה מ-65 בשבוע ל-69 ומציעה 17 קווים מתל אביב למגוון יעדים באירופה בנוסף ל- 7 קווים מאילת ליבשת.

דיאדריק פן, סמנכ"ל ומנהל תפעול ראשי ב Wizz Air: "ביטחון הנוסעים נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו ב Wizz Air- ואנו גאים להימצא ברשימת עשרת חברות התעופה הבטוחות בעולם. המצאות החברה בדירוג זה מהווה הוכחה כי אנו על הדרך הנכונה. אנו גאים להציע חוויית לקוח בטוחה ביותר מ 650 קווים המשרתים 147 יעדים ב- 44 מדינות.

קתאי פסיפיק עם מתל אביב ליפן

חברת התעופה קתאי פסיפיק, המדורגת ברשימת חברות התעופה הטובות בעולם, תשיק קו חדש בין הונג קונג לניאיגטה יפן, הידוע בחורפיו המושלגים ובכך תפתח גם בפני התייר הישראלי אזור חדש ומרגש ביפן. בנוסף, החברה תשיק מחדש את קו הונג קונג – טוקושימה, יפן, שהינה השער לאי של שיקוקו. מדובר בקווים עונתיים לאזור שיפעלו בחודשי השיא של התיירות מהונג קונג וכחלק ממחויבות החברה לאזורים אלו וליפן כולה:

הקו לניאיגטה יחל לפעול החל מ 30/10/2019 ועד 28/3/2020 באמצעות קתאי דרגון במטוסי איירבוס 330A בשתי טיסות שבועיות. קו זה הינו הקו הישיר היחיד המחבר בין ניאיגטה להונג- קונג. לאור הצלחת הקו העונתי לטוקושימה אשר הושק לראשונה בשנה שעברה, הקו יפעל בשנית בין 9/11/2019 ל 28/3/2020 באמצעות קתאי דרגון במטוסי איירבוס 320A בשתי טיסות שבועיות.

פול לו, מנהל השיווק והסחר של קתאי פסיפיק, ציין כי: אנו שמחים להציע ללקוחותינו את הקווים העונתיים הנוספים ליפן- אחד היעדים המבוקשים ביותר- בחורף הקרוב. קווים אלו יעניקו לנוסעים דרכים נוספות לגלות את "ארץ השמש העולה" אשר עשירה בחוויות, בטבע ובתרבות.

תיירות

מלונות אוליב עם חופשה בגליל המערבי והסעה למלון

האקוודוקט ע"י רגבה (צילום דני בר)

רשת מלונות אוליב יוצאת במבצע לסוף הקיץ במסגרתו תציע הרשת הסעות חינם הלוך וחזור מתל אביב אל ארבעה ממלונות הרשת בגליל המערבי  – אקוודוקט רגבה, דולפין וילג' שבי ציון, אוליב נהריה ומדיסון נהריה. הסעות מתל אביב אל הגליל המערבי ייצאו ב25.8 וב-29.8 והסעות לתל אביב מהמלונות ייצאו ב28.8 וב-31.8.

ההסעות מתווספות אל מערך הפעילות המיוחד ללא תשלום שמפעילה רשת מלונות אוליב לאורך כל חודש אוגוסט במלונות אלו, לצד מלונות נוספים ברחבי הצפון, ביניהן –

אקוודוקט רגבה – סדנאות יצירה, מאסטר שף, הקרנות סרטים ופינוקים, סיורי עששיות ליליים לאורך האקוודוקט, סיורים מודרכים, שחייה לילית, משחק המרוץ למיליון לכל המשפחה, קבלות שבת מוזיקליות וסיורים לעכו העתיקה.

מדיסון נהריה – הופעות אורח, סיורים ליליים לאורך הים, סיורים מודרכים לכל המשפחה ועוד.

דולפין וילג' שבי ציון  – סדנאות יצירה, הקרנות סרטים ופינוקים, סיורי עששיות ליליים לאורך האקוודוקט, משחק המרוץ למיליון לכל המשפחה, סיורים לעכו העתיקה, משחקי חשיבה וחידוני טריוויה, מסע במנהרת הזמן במושב שבי ציון ועוד.

לדברי אדל אדרי סמנכ"לית השיווק של הרשת, מערך ההסעות הוא פיילוט רשתי המגיע לאחר צורך שעולה ממשפחות שונות, שאינן רוצות או יכולות להגיע לגליל עם רכביהם הפרטיים – " עם ההסעות ללא תשלום, הלוך וחזור, יוכלו גם משפחות גדולות ללא רכבים או משפחות שפשוט מעדיפות להגיע ללא רכב, להגיע ולשוב לתל אביב בקלות ובחסכוניות. הפעילות העשירה שמציעה הרשת החודש בתוך המלונות מאפשרת למשפחות הלנות חופשה מרוכזת בלי טרטור, בלי פקקים בנסיעות מחוץ לאזור ו'עצבים', ויחד עם מערך ההסעות של סוף אוגוסט מדובר בבשורה מעניינת למשפחות רבות".

רשת מלונות אוליב נוסדה בשנת 2010 על ידי עמית פורת והחלה את דרכה כרשת ניהול אירוח כפרי עם ניהול של מתחמי תיירות כפרית בגליל. בשנים האחרונות שינתה הרשת פניה, צמחה לניהול, חכירה וקנייה של מלונות נוספים וכיום ברשותה 14 בתי מלון ומתחמי נופש הפרוסים ברחבי הארץ. רק בשנה האחרונה פתחה הרשת 4 מלונות חדשים – כפר הנופש דריה, אוליב בגלבוע, אקוודוקט רגבה, מדיסון נהריה ובשנה הקרובה ייפתחו מלונות נוספים – בירושלים, בתל אביב ובערים נוספות.

למידע נוסף אתר הרשת…ובמוקד ההזמנות בטל': 04-9531153

עליה של 10% בכניסות תיירים בחודש יולי

בחודש יולי 2019 נכנסו לישראל 322.8 אלף תיירים, עליה של 10% ביחס לחודש יולי אשתקד ועליה של 19.1% ביחס לחודש יולי 2017. בחודשים ינואר עד יולי נכנסו לישראל 2.587 מיליון תיירים לעומת 2.356 מיליון תיירים בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה עליה של 9.8%. כמו כן, היקף ההכנסות מתיירות נכנסת בחודש יולי נאמד ב-1.6 מיליארד ש"ח. מתחילת השנה היקף ההכנסות מתיירים נאמד ב-13.6 מיליארד ש"ח.

דרך האוויר נרשמו 288.9 אלף כניסות תיירים בחודש יולי 2019, עליה של 8.1% ביחס ליולי 2018 ועליה של 17.6% ביחס ליולי 2017. דרך היבשה נכנסו לישראל 34 אלף תיירים בחודש יולי  2019, עליה של 29.8% לעומת יולי 2018 ועליה של 33.7% לעומת יולי 2017.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "עבודת המשרד ממשיכה להוכיח את עצמה גם ביולי-אוגוסט, הנחשבים לחלשים יותר. ישראל הפכה ליעד לחופשה גם בקיץ, ואנחנו ממשיכים להיערך לשבירת שיאים גם בחודשים הקרובים".

Booking.com עם העדפות החופשה של משפחות ישראליות בקיץ

בזמן שעונת התיירות מגיעה לשיאה כאשר אלפי משפחות ישראליות מתייצבות בנתב"ג כדי להמריא לחופשת הקיץ השנתית שלהן, מחקר* חדש שביצעה חברת מדגם עבור Booking.com, המובילה הדיגיטלית העולמית בחיבור מטיילים עם המגוון הרחב ביותר של מקומות לינה נהדרים, מבחר חוויות טיולים שאסור לפספס ואפשרויות תחבורה נוחות, מספק תובנות על העדפות החופשה שלהן, החל מלאן הן צפויות להמריא? כמה זה עולה להן? ומה הכי חשוב להן ביעדים אליהם הן מגיעות?

איי יוון שטופי השמש הם יעד החופשה המועדף על המשפחות הישראליות בקיץ הקרוב (22%), לפני ארה"ב (10%), הולנד (9%), קפריסין (7%), כאשר איטליה ותאילנד גם הן פופולריות וחולקות יחדיו את המקום החמישי (6%).

באשר לעלויות, קרוב למחצית (43%) מהישראלים שיצאו בשנה האחרונה לחופשה משפחתית בחו"ל שילמו עבורה מעל 10,000 שקלים, כאשר אחד מכל עשרה (70%) מסכים שחופשה עם ילדים היא עסק יקר למדי. עם זאת, יותר ממחצית (55%) מהמשיבים מעדיפים לטוס לחו"ל ולא להישאר בארץ בנימוק שעלות השהייה בחו"ל אטרקטיבית יותר ומספקת ערך רב יותר לכסף מאשר בארץ.

לשאלה מהו ההרכב המועדף לחופשה המשפחתית בחו"ל, 51% השיבו כי יעדיפו לצאת עם המשפחה הגרעינית בלבד, כאשר 34% ציינו כי הם ישמחו לחלוק את הטיול שלהם עם משפחה נוספת. 43% מהמשיבים העידו כי תקופת החופשה המועדפת עליהם היא 5-7 ימים, כאשר חמישית (20%) אמרו שהם דווקא מעדיפים חופשה בת 3-4 ימים.

כאשר ישנה התייחסות לאתרי הלינה שישראלים בוחרים לחופשות עם הילדים, מקום אירוח שמתאים למשפחה הוא הקריטריון החשוב ביותר עבורם, כאשר מלון (41%) ודירה (22%) אלו סוגי הלינה המועדפים על ידם. יותר ממחצית (54%) מהמשיבים אמרו ששהייה במקום אירוח אלטרנטיבי כמו דירה, בית או ווילה, תשפר את החופשה המשפחתית שלהם, נתון המדגיש את הביקוש ההולך וגובר לסקטור האירוח הביתי.

מקום הלינה המותאם לילדים, כך לפי הסקר, הוא הפרמטר החשוב ביותר לישראלים (19%), לפני אטרקטיביות היעד (17%) וסוג הנופש (11%). 37% מהמשתתפים בסקר השיבו כי יעדיפו לצאת לחופשה משפחתית שכוללת טיולים, אטרקציות ופארקי שעשועים, לעומת 18% שמעדיפים חופשה בסגנון בטן-גב ו-4% שמעדיפים חופשת שופינג.

לשאלה כיצד מעסיקים את הילדים בצורה הטובה ביותר במהלך החופשה, השיבו הישראלים (44%) כי הדבר שהכי חשוב שיהיה באתר הלינה הוא בריכה, כאשר הם ציינו כי הם אפילו מוכנים לשלם יותר על מקום אירוח שיש בו בריכת שחיה. 48% מהמשפחות עם ילדים בגילאי 12-18 השיבו שהיו רוצים חדרים נפרדים לילדיהם ו-40% מעדיפים חיבור חינם ל-WI FI.

למרות שהישראלים מקפידים לבחור בקפדנות כל רכיב בחופשה המשפחתית על מנת להפוך אותה להפסקה מרגיעה משגרת היום יום, 50% אמרו שזהו אתגר גדול למצוא את הזמן החופשי למנוחה כשמטיילים עם ילדים. 48% מהם השיבו שהם יוצאים איתם לנופש כי "אין מי שישמור עליהם בבית", כאשר 45% אמרו שעל ידי הזמנת מקום אירוח עם מגוון פעילויות לילדים, הם מקבלים את התחושה שיש להם יותר זמן פנוי לעצמם במהלך החופשה.

ד"ר איציק מזרחי, מנהל Booking ישראל אמר: "עם ישראל אוהב לטייל ולחקור את העולם, כמו גם את ישראל, ואף נהנה יותר לעשות זאת בחיק משפחתו. בכל שנה יותר ויותר ישראלים מזמינים חופשות ביעדים שונים ואטרקטיביים, וכך בהתאם עולה מספרן של המשפחות שיוצאות לחופשה משפחתית, כאשר ישנו ביקוש עולה וגובר להתארח במקומות לינה אלטרנטיביים כמו דירות, בתי הארחה, בתים פרטיים וכו'. הסקר מלמד אותנו נתונים מעניינים על אופי החופשות של משפחות ישראליות ומסייע לנו להתאים את השירותים שלנו עבורם בהתאם. אנחנו שמחים ללוות את מיליוני הישראלים ולספק להם פלטפורמה מהירה ונוחה ליצירת חווית חופשה אולטימטיבית בארץ ובחו"ל".

SelfieTours עם תכנון טיולים עצמאיים ברחבי העולם

SelfieTours הישראלית נותנת מענה לשימוש הבעייתי בתכנון טיול באמצעות Google Maps. המערכת מציעה למשתמשים מסלולי טיול הכוללים את כל הפונקציות הרלוונטיות החל ממפה דינמית, מידע והמלצות על נקודות עניין ללא הגבלה, צפייה במסלול ועד כתיבת הערות וקבלת תכנון מסלול כתוב. SelfieTours מבוססת על חוכמת המטיילים וידע מקצועי של מדריכי טיולים, אשר העלו עשרות מסלולי טיולים מתגלגלים, עם ממשק ידידותי ופשוט. משתמשי סלפי טורס יכולים להיכנס לבחור מסלול שמתאים להם ולצאת לטיול.

ואם המסלול לא מתאים להם באופן מדויק? אין שום בעיה, בלחיצה אחת משכפלים את המסלול המוצע ומתחילים לבצע התאמות בהתאם להעדפה אישית – להוסיף או להוריד ימים, נקודות עניין, לתכנן מסלול נסיעה שונה רק למקטע אחד, ועוד. בנוסף, מי שמעוניין יכול לבנות לבד מסלול טיול מתגלגל, וליהנות מריכוז של כל הממשקים הקיימים לתכנון טיול, במקום אחד.

"הישראלים מאוד אוהבים לצאת לטיולים מתגלגלים ומי שמתכנן מסלול באופן עצמאי נאלץ כיום לאסוף מידע ממגוון אתרים ואפליקציות, לחפש המלצות מטיילים, לבנות אקסל למסלול, לבצע חישובים מסובכים ובסופו של דבר המפה המוצעת כיום לשימוש (גוגל מפ למשל) , מגבילה את מספר היעדים שניתן לסמן עליה ולכן גם לא ניתן לראות את המסלול במלואו" אמר אבי חייט, ממפתחי ומייסדי סלפי טורס. "לאחר 18 שנות ניסיון בתחום בניית מסלולי טיול מתגלגלים החלטנו לרכז על גבי אפליקציה אחת את כל היכולות הקיימות כיום לבניית טיול מתגלגל באופן עצמאי, בשילוב עם חוכמת המטיילים וידע מקצועי".

"המטייל הישראלי מוצף במידע זמין וחינמי ברשת (אתרי אינטרנט, בלוגים, קבוצות בפייסבוק) אולם עומס המידע מקשה על סינון המידע ובניית הטיול. במקביל גם מספר המומחים ברשת ליעדים ספציפיים עלה וניתן למצוא יועצים המתמחים בטיולים ביפן, קובה, תאילנד, ויאטנם, דרום אמריקה ועוד. לצד מגמה זו, מאז שנת 2013 אנחנו רואים עלייה של מאות אחוזים בפנייה לקבלת ייעוץ בתשלום, בעקבותיה פתחנו מחלקה ייעודית ב-2016 וכעת אנו משיקים את סלפי טורס על מנת לספק מענה לצרכי המטיילים העצמאיים אשר ייהנו מכל המידע, המסלולים וחוכמת ההמונים במקום אחד", הוסיף אבי חייט.

סלפי טורס המשלבת את חוכמת המטיילים עם הטכנולוגיה הכי עדכנית לבניית מסלולי טיולים בהתאם להעדפה אישית, מאפשרת :

*** להשתמש בטיולים "מוכנים" של "סלפי טורס" או של מטיילים אחרים, או לשכפל אותם ולהתאימם לצרכים שלכם.

*** לקבל השראה למסלולים ואז לבנות טיול משלכם "מאפס".

*** להוסיף נקודות עניין (אתר או אטרקציה) .

*** לקבל רעיונות מה יש לעשות מסביב למיקום שלכם.

*** לקבל מפות של כל הטיול ומפות לכל יום.

*** להדפיס טבלה של מסלול הטיול השלם.

*** להזמין מלונות, חניוני קמפינגים ו/או רכב שכור.

*** לנווט תוך כדי הטיול דרך הסלולרי שלכם.

אבי חייט מצביע על היעדים הפופולריים ביותר לטיולים מתגלגלים בקרב משפחות ישראליות. "אם לפני עשר וחמש שנים הולנד, היער השחור ואוסטריה היו היעדים הכי פופולריים, בשנה האחרונה רואים שסלובניה וקרואטיה הן הפופולריות ביותר באירופה. וכן רואים עלייה משמעותית בפופולאריות של מסלולי טיול לסקנדינביה, ובעיקר נורבגיה. לאורך השנים החוף המערבי של ארה"ב היה פופולרי מאוד לטיולים מתגלגלים וכיום ישנה התחזקות של טיולים בחוף המזרחי של ארה"ב וכן רואים עלייה בנוסעים לקנדה, בעיקר בשל הדולר הקנדי הנמוך".

בקרב היעדים הפופולריים באירופה, אורך הטיול הממוצע הינו 10-20 ימים, כאשר לצפון אמריקה נוסעים זמן ממושך יותר של 20-30 ימים. אבי מציין כי לאחרונה רואים מגמה של יציאה לטיולים מתגלגלים באוסטרליה וניו-זילנד, ויעד מפתיע אחד – איסלנד. למי שמבקש לצאת לטיול מתגלגל קצר יותר, אבי ממליץ לבחור את אחד מהיעדים הבאים: אוסטריה והטירול, איסלנד, צפון איטליה, סלובניה, פרובנס, קטלוניה, או קרואטיה.

SelfieTours מושקת בימים אלו. לכניסה ישירה למערכת…

בארסה וארגון התיירות העולמי עם תחרות סטארטאפים בתחום תיירות הספורט

הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בספרד מעדכנת כי מועדון הספורט FBC, הידוע גם כ"בארסה", וארגון התיירות העולמי של האו"ם (ה-UNWTO) היושב בספרד, השיקו תחרות סטארט-אפים חדשה שמתמקדת בחברות שנמצאות בתווך שבין עולמות הספורט לעולמות התיירות, או במילים אחרות "תיירות הספורט".

לפי המידע הרשמי שפורסם, חמשת המועמדים הסופיים יוזמנו לתערוכת המובייל בברצלונה MWC,  התערוכה הגדולה בעולם בתחום זה, להציג בפאנל של האירוע, והזוכה יעשה פיילוט יחד עם בארסה.

על החברות המתמודדות להיות בשלב שבין Early Stage לסבב גיוס ראשון, אבל עם מוצר קיים ברמת גימור מינימלית (MVP) ובעל רכיב טכנולוגי. על הפתרון להיות סקיילאבילי (scalable) ובר-קיימא, וכמובן לתת מענה על אתגר בתחום תיירות הספורט.

הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בספרד, ליאת שחם: "לישראל יש רקורד של הצלחה בפעילויות שאורגנו על ידי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בספרד, הן עם בארסה והן עם ארגון התיירות העולמי. הזוכה בתחרות קודמת של ארגון התיירות העולמי הייתה חברת REFUNDIT הישראלית. חברת SONIC BONE MEDICAL נמצאת בשיאו של מחקר משותף עם בארסה. אנו קוראים לחברות הישראליות להירשם ומחזיקים להן אצבעות. אני מזמינה כל חברה ישראלית שרוצה לפעול בשווקים הבינלאומיים לפנות למערך הנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה".

המועד האחרון להגשה הוא ה-15/8. עד ה-30/8 צפויים להיות מוכרזים 20 הסמי-פיינליסטים, וב-15/9 ייבחרו 5 חברות הגמר, כאשר החברה הזוכה תוכרז ב-14/10.

ההרשמה לתחרות בקישור…

תערוכות ואמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות עם יש עידן חדש: על הרוחני באמנות

מונטאן.רוזנבלום, ללא כותרת (הם עמדו רגע ממושך…,2016)

הילמה אף קלינט, הציירת השוודית ילידת המאה ה-19, שהתגלתה לאחרונה, עשרות שנים אחרי מותה, כחלוצת הציור המופשט המודרני תוצג הקיץ לראשונה בישראל! במוזיאון תל אביב לאמנות – בתערוכה  'יש עידן חדש: על הרוחני באמנות'. התערוכה של הילמה אף קלינט שהוצגה השנה בגוגנהיים בניו יורק משכה מאות אלפי מבקרים, שברה שיא של מכירות כרטיסים ונחשבת לתערוכה המצליחה ביותר אי-פעם של המוזיאון המפורסם. התערוכה במוזיאון תל אביב לאמנות, עוסקת בתופעת העידן החדש ובחזרה לרוחניות במאה ה-21 לצד הציורים המרהיבים של הילמה אף קלינט, מוצגות בה האמניות אמה קונץ (1892-1963) משוויץ, מלכת הפרפורמנס מרינה אברמוביץ' ואמנים ישראלים ובינלאומיים.

התערוכה יש עידן חדש: על הרוחני באמנות, מפנה מבט חדש לאמנות שמבטאת ממד רוחני של הקיום, היבט שהודחק בסדר היום המודרניסטי ושב והופיע בסוף המאה ה-20, בחסות העידן החדש. התערוכה מבקשת להחזיר לעידן החדש את שמו הטוב, שמעולם לא היה לו. חיבורו הנודע של וסילי קנדינסקי מ-1912 "על הרוחני באמנות", נוכח בכותרת התערוכה על תקן מד-רצינות וזורק עוגן היסטורי לספיריטואלי בעידן החדש, עידן הקפיטליזם המאוחר.

במרכז התערוכה מוצגות יצירות אמנות היסטוריות ויוצאות הדופן של הציירות בנות המאה ה-19  הילמה אף קלינט (1862-1944) ואמה קונץ (1892-1963), המוצגות שתיהן לראשונה בישראל! שתיהן אמניות ספיריטואליסטיות, שהאמינו שמוּדעוּת גבוהה יותר מדברת דרכן כשהן מציירות.

14 ציורים של הילמה אף קלינט מוצגים בתערוכה במוזיאון תל אביב לאמנות, כולל ציורי ענק מהסדרה המונומנטלית "עשרת הגדולים ביתר", שהיא הישג חסר תקדים של ציור מופשט שיצרה אף קלינט, אשר רק לאחרונה התגלתה כפורצת הדרך של הז'אנר – האמנית הראשונה בעולם שיצרה ציור מופשט, לפני קנדינסקי, מלביץ' ומונדריאן המפורסמים. עוד מוצגים בתערוכה 10 רישומים גדולים שלה שלא הוצגו מעולם לציבור ונחשפים כאן לראשונה.

הילמה אף קלינט נולדה ב-1862, למדה אמנות בשוודיה במאה ה-19, יצרה בהשראת תנועות ספיריטואליסטיות, התנסתה בסיאנסים, תיעדה את הרוחות שהנחו אותה בציור והייתה ערה לתגליות המדע של תקופתה, כמו טלפון, גלי קול, קרני רנטגן או שדות מגנטיים. מבחינתה, הם היו הוכחה לקיומם של עולמות בלתי נראים. ציוריה משלבים צורות מופשטות ומוטיבים סמליים, באמצעותם שאפה לבטא ממד אחר של קיום, שבו המיקרוקוסמוס והמקרוקוסמוס משקפים זה את זה. בצוואתה ביקשה שציוריה לא יוצגו לפני שתחלופנה לפחות 20 שנה ממותה. היא האמינה שהיא מציירת לעתיד, לדורות שיבואו.

אמה קונץ נולדה ב-1892, הייתה הילרית, חוקרת וציירת, שחיה באזור כפרי בשווייץ הדוברת גרמנית. היא החלה לצייר רק בהיותה בת 46 ויצרה רישומים על נייר מילימטרי בעזרת מטוטלת. קונץ ציירה מתוך טראנס, ציורים מורכבים מצורות גיאומטריות המקיימות ביניהן יחסים מתמטיים מדויקים. הציורים הסימטריים מבטאים אנרגיות קוסמיות, את ההרמוניה של היקום ואת היחסים המיסטיים בין מספרים לצורות. הציורים היו עבורה כלי לעבודה רוחנית, למדיטציה ולריפוי. היא לא הציגה את יצירתה בימי חייה וטענה שהיא מציירת עבור המאה ה-21.

האמנות של אמה קונץ והילמה אף קלינט זוכה לעדנה במאה ה-21. הרטרוספקטיבה של הילמה אף קלינט, שהוצגה במוזיאון גוגנהיים בניו יורק (אוקטובר 2018 – אפריל 2019), נחשבת לתערוכה המצליחה ביותר של המוזיאון; תערוכה מקיפה של אמה קונץ הוצגה לאחרונה בגלריה סרפנטיין בלונדון וזכתה אף היא להצלחה רבה. יצירתן של שתי האמניות הספיריטואליסטיות האלה מתקבלת באהדה ובהבנה על ידי קהל עכשווי, הקשוב יותר לגילויים שונים של רוחניות.

בתערוכה אפשר לראות את הרעיונות של אף קלינט וקונץ מתגלגלים לעבודות של אמנים הפועלים במאה ה-21, הודות להיטמעותן של תפיסות העידן החדש: לזכותו יש לזקוף את השינוי בתודעה, בהישגיה. הוא פותח בפני אמנים עכשוויים את האפשרות לפסוע בדרכים שהמודרניזם דחה. כך, למשל, מוצגות בתערוכה עבודות קריסטל של מרינה אברמוביץ', שנועדו לשימוש הקהל ואשר נותנות ביטוי ליכולות הריפוי של האמנות – היבטים שנדחו עד לא מזמן מעולם האמנות כלא לגיטימיים.

מיצב משותף של פרידריך קונאת ואדם רבינוביץ (החיים שניהם בלוס אנג'לס) יוצר סביבה אסתטית אפלולית של תעתוע אופטי, שהעידן החדש נוכח בה במוצהר – כתוכן וכאסתטיקה.

ציורים של מונטאן/רוזנבלום (החיים בווינה) מציגים את צעירי העולם המערבי, אנשי הסדנאות, מחפשי הרוחניות והגאולה במסיבות טבע או בסיטואציות אורבניות

מיצב וידיאו של מקסים רוסי (החי ופועל בפריז) מתחקה אחר מקס ארנסט בשנים שבהן חי בסדונה, אריזונה, ונותן מקום לפרקטיקה הניו-אייג'ית של קריאה אסטרולוגית בנדל"ן.

העבודות בתערוכה מאשרות מכיוונים שונים ובמינון שונה של אמונה ומסויגוּת, את התפקיד הרוחני של האמנות בחיים החילוניים, ככלות המודרניזם. עמדתם איננה צינית כלפי העולם הפנטסטי. ועם זאת, בהיותם אמנים בני זמננו, עבודותיהם משקפות מודעוּת לכך שהרעיונות והפרקטיקות של העידן החדש הם חלק מתרבותפופולארית־צרכנית ושגילויי הרוחניות החדשים מתרחשים באזור הנוחות של העולם המערבי.

ב-10 בספטמבר 2019 ,ייערך בתערוכה כנס על הילמה אף קלינט ואמנות ספיריטואליסטית. בשיתוף עם קרן אקסל ומרגרט אקסון ג'ונסון Axel and Margaret Ax:son Johnson Foundation), וישתתפו בו חוקרת האמנות יוליה ווס (Julia Voss), שפרסמה ביוגרפיה על הילמה אף קלינט, אולף וגנר (Ulf Wagner) מקרן הילמה אף קלינט ולואיז בלפראג (Louise Belgrage).

Marina Abramović (USA), Hilma af Klint (Sweden), Friedrich Kunath (Germany/USA) & Adam Rabinowitz (Israel/USA), Emma Kunz (Switzerland), Muntean/Rosenblum (Austria), Maxime Rossi (France)

אוצרת: רותי דירקטור. עד 1 פברואר 2020.

מוזיאון תל אביב לאמנות – הגלריה ע"ש לילי ויואל משה אלשטיין

אסתר אייזנר – הסבתא שתייצג את ישראל בתערוכה במוסקבה

איזה כיף של אסתר אייזנר, באדיבות מגדלי הים התיכון סביון

אסתר אייזנר, ציירת בגיל השלישי ממגדלי הים התיכון סביון, ששניים מציוריה הצבעוניים של אסתר נבחרו לייצג את המדינה, יחד עם עוד 50 אומנים ישראליים, בתערוכת "קלידוסקופ החיים" שתתקיים במוסקבה. אם תרצו להנות מיצירותיה של אסתר גם בארץ, 11 מציוריה שעוסקים בבעלי חיים, קיבלו חדר משלהן בתערוכת "ספארי בנמל" שמתקיימת בימים אלה בנמל תל אביב, שם העוברים והשבים יכולים להנות מהמראות הייחודיים של אומנותה.

אסתר אייזנר המתגוררת במגדלי הים התיכון סביון, נבחרה להציג את ציוריה בשתי תערוכות גדולות בארץ ובחו"ל. האוצר איקי שובל גילה את ציוריה של אסתר מידידה משותפת של השניים, הגיע לביתה ונחשף לעשרות ציורים מרהיבים שיצרה. שניים מעבודותיה של אסתר יוטסו למוסקבה, שם ייצגו את ישראל בתערוכת "קלידוסקופ החיים" לצד עבודות של 50 אומנים ישראליים נוספים שנבחרו בקפידה. התערוכה תציג את האומנות הישראלית העכשווית, הכוללת מגוון יצירות של ציורים ופסלים, המאופיינים באופטימיות הטבועה בעם היהודי המודרני, כאדם חד מחשבה, שורשי וחזק. מטרת הפרויקט של התערוכה היא להנגיש את הרוח הישראלית המודרנית, שאינה מתאפיינת רק בסכסוך פוליטי ובעבר השואה, אלא להראות את כל הצבעים החמים של העם היהודי ומבינם גם את החיוביים. מבין המוזמנים לתערוכה שייחשפו לאמנות הישראלית ככלל, ושל אסתר אייזנר בפרט, צפויים להגיע אמנים ומעצבים רוסים, נציגי מרכז התרבות היהודית בז'וקובקה, חברי חבר הנאמנים של המוזיאון היהודי, נציגי הקונסוליה הישראלית ברוסיה, סגנית ראש הממשל מוסקבה נתליה אלקסייבנה סרגונינה ויו"ר מועצת התרבות של מוסקבה. התערוכה נפתחה לאחרונה. תערוכה נוספת בה ציוריה של אייזנר מככבים, אבל הפעם קיבלו חדר נפרד, היא תערוכת בעלי חיים "ספארי בנמל". התערוכה פתוחה לכל המשפחה בנמל ת"א עד סוף החודש ה-31.8.19, בה ציירים, צלמים ופסלים מביעים את אהבתם לבעלי חיים כדרך אומנותם. לתערוכה נבחרו 11 מציוריה של אייזנר, אשר מוצגים לצד 40 אומנים ישראליים נוספים. כלל היצירות עוסקות במוטיב של חיות ונפלאות הטבע. אייזנר כיום ממשיכה ליצור עוד ועוד יצירות צבעוניות, ואנחנו מחכים לראותן בתערוכות נוספות בהמשך.

מוזיאון אסירי המחתרות בירושלים עם תערוכת בוגרי בית הספר לארכיטקטורה

ברוך יעקובי כפר סומייל פתחי אור

תערוכת בוגרי ביה"ס לארכיטקטורה מאוני' אריאל, תתקיים השנה במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים. בתערוכה יוצגו עבודות הגמר של בוגרי בית הספר לארכיטקטורה תשע"ט, כמו גם פרויקטים מצטיינים משאר שנות הלימוד. בוגרי המחזור הנוכחי כקודמיהם, אוצרים ומקימים את התערוכה השנתית על מכלול מרכיביה באופן עצמאי.

"פרויקט הגמר הוא חלק ממסע גילוי ופרשנות אישית של כל סטודנט, מסביר פרופ' אדריכל בני ראובן לוי ראש בית הספר לארכיטקטורה ומרכז הסטודיו, מסע שתכליתו יצירת רעיונות ומקומות ראויים עבור החברה והסביבה באמצעות ארכיטקטורה. זהו פרויקט אישי בעיקרו אך עם דגש על דיונים ולמידה משותפת. מספר תכונות יסוד נדרשות בפרויקט; להעלות ענין עקרוני ולהציב עמדה ערכית וביקורתית על כך, לחדש, להיות שדה חיפוש, ניסוי וביטוי אינדיבידואלי בעל ערך קולקטיבי וכן לעורר את המחשבה והרגש. בהתאם לכך לא נקבע השנה נושא על וכל סטודנט בחר באופן אישי עצמאי נושא ומקום– התוצאה היא פרויקטים מגוונים המתפרשים בכל הארץ". להלן 5 עבודות גמר מייצגות ממבחר של כ 60 עבודות שיוצגו בתערוכה:

אברהם (אבי) שילן – "גן אסור" – מרחב התפר – בין פסגת זאב לשועפט – ירושלים:  גדר ההפרדה, החומה החדשה, הפכה בן רגע לחלק אינטגרלי בנוף המדינה ובמיוחד בירושלים הבירה. החומה החדשה ‘הונחתה’ על הקרקע מתוך אינטרס ביטחוני מדיני ובדרכה "המיוחדת" פגעה במרקם קיים, חצתה כפרים, הפרידה שכונות בעיר הבירה ואף "פצעה" את הטבע. הפרויקט הממוקם בין שכונת פסגת זאב למחנה פליטים שועפט בירושלים מציע תשתית חיבור עתידית אשר היום מנותקת. בחיבור העתידי, כל שכונה מקבלת ירידה חדשה לכיוון הוואדי, וציר החומה יקבל את הזיכרון כתשתית הרחוב הראשון היורד אל הגן. מרכז הפרויקט הוא הגן אשר כניסתו חסומה וניתן רק לתצפת אליו. בתקווה כי אותה התבוננות בגן תקדם את מחשבה שרק ביחד אפשר לשחק בו. אברהם (אבי) שילן, גדל בכפר יונה ומתגורר כיום בשכונת פלורנטין בת"א. הפרויקט נעשה בהנחיית האדריכל דניאל אזרד.

הדס בן אבי – "גלות מקומית" – אריאל: הפרויקט עוסק במושג המקום והתמקמות האדם במרחב, דרך עיני הגולה, המהגר והפליט. מפוני גוש קטיף שפונו ב 2005 מביתם בנצרים והתמקמו מחדש במרחב העיר אריאל.

"האדם נמצא בתנועה תמידית, מסבירה הדס בן אבי, אחרי חיפוש מקום בעולם. החיפוש אחר מקום בעולם, המעבר ממקום למקום, תחושות הגלות במעברים אלו, זוהי תנועת נפש אוניברסאלית תמידית. כאשר הפליט מייצג עבורנו את מקרה הקיצון של מושג המקום – כאדם הנמצא בחוסר מקום, או נע ונד במתח בין שני מקומות אליהם הוא קשור .כיצד ניתן לבטא את המורכבות של מושג המקום, ובמקרה הספציפי, הסיפור של אותם גולים במרחב העיר אריאל? הדס בן אבי גדלה בקיבוץ מירב, מתגוררת כיום ביישוב עלי בשומרון. הפרויקט נעשה בהנחיית האדריכל אודי מנדלסון.

ברוך יעקובי – "עיר לבנה  – עיר אפורה" – כפר סומייל ת"א: ת"א מתגאה בשימור ההיסטוריה שלה. אחד מהסיפורים המפורסמים ביותר הוא על הקמת העיר והגרלת הצדפים באחוזת בית, העיר שהוקמה על החולות, האמנם רק כך היה?

"במסגרת המחקר לפרויקט, מספר ברוך יעקובי, גיליתי את כפר סומייל, אחד מבין הכפרים שהוקמו סביב יפו ע"י מהגרים חקלאים במאה ה-18 ברובם. כפרים שנמחקו בזה אחר זה לאחר מלחמת העצמאות גם מהמורשת של העיר ״הלבנה״. בפרויקט תכננתי מוזיאון ומרכז מבקרים החפור בגבעה עליה הוקם הכפר על מנת לנצל את הטופוגרפיה המקומית ולשמר את זיכרון הכפר. בעזרת מפה ישנה שחזרתי מעט מחוויית השיטוט בין בתי הכפר ע"י חללים בגובה כפול, פירי אור (פתחים) שמטרתם גם לשמש כזיכרון במרחב הציבורי לכפר שנמחק".

"נולדתי בגרוזיה בשם בוקה, במעמד העלייה לארץ עם משפחתי הייתי בן 3 ושינו את שמי לשם ״ישראלי״-ברוך, בדומה להתרחשות בכפר סומייל המדגים את יחס המדינה למה שהיה לפניה- מחיקה ושינוי. ברוך יעקובי גדל בירושלים ומתגורר כיום בגבעתיים. הפרויקט שלו נעשתה בהנחיית האדריכל נתי רותם.

רעות כהן – "השומקום" – פ"ת: הפרויקט החל בשאלה מהו מקום? והאם התצורה בה אנו חיים יוצרת מקום עם משמעות תרבותית וחברתית?  מגדלי המגורים, מבני הציבור והמסחר, הגנים הציבוריים ברובם  מנותקים מהסביבה והופכים את המרחב העירוני ל"שטח הפקר", היוצר ניכור בין האדם לסביבתו, ה'שומקום". "כמקרה מבחן, מסבירה רעות כהן, בחרתי את שכונת נווה גן בפתח תקוה. השכונה הוקמה בסוף שנות ה-90 במיקום מרכזי ומתאפיינת במגדלי מגורים. בחרתי לבחון כיצד ניתן 'לעשות זאת אחרת', האם מערכים זהים של ארגון חללי, עשויים לקבל אופי שונה לחלוטין ולהכיל מרכיבי זהות ייחודיים. קומת מסחר פעילה בקומת הקרקע, תוספת בנייה אינטנסיבית נמוכה בשטח הגדול והריק שבין המגדלים, חיבור פיזי ותודעתי לפארק הנמצא בסמוך אך מופרד ע"י כביש ראשי. ובכך להגדיר מחדש את מהות המקום לחיי יום יום ציבוריים פעילים ואת הצורה בה אנחנו חיים יחד". רעות כהן גדלה ומתגוררת בפתח תקוה ובעיר זו בחרה בפרויקט הגמר שלה, שנעשה בהנחיית האדריכל יהושוע לוי.

אלעד פרץ – ממרחב אדמיניסטרטיבי למרחב אורבאני תרבותי – ירושלים: ירושלים הינה עיר עם רקמה אורבנית צפופה, אך אזור קריית הלאום נותר מרחב מנותק מהעיר שאינו משמש איש מלבד פקידים ונציגי ממשלה. האתגר היה להפכו למרחב הנוגע בעיר, ליצור אינטראקציה בין העם לשלטון, לפתוח את המרכז השלטוני הבלתי נגיש למרחב ציבור שהוא חלק מהעיר. הפרויקט פועל ב 3 מרחבים: השלטוני, הציבורי והמשולב בו מתקיים השניים גם יחד. לשם כך נעשה שימוש בצירים העיקריים כמובילים ומחברים. למשל הפיכת ציר רופין מציר תנועה חולפת לציר אורבני שיחבר בין הקריה לעיר.

"בתהליך העבודה, מסביר אלעד פרץ, יצרתי קומפוזיציה אשר נבעה בין השאר מהקווים של המבנים עצמם ומהסביבה. בתכנון שילבתי עירוב שימושים: מגורים, מסחר, ממשל, חללים זמניים, מרכזי קידום ויזמות  ומבני ציבור.

אלעד פרץ גדל ומתגורר בירושלים, עבד במתחם קריית הלאום וחש את הניכור בין הקריה השלטונית והמרקם העירוני ומכאן בחירתו האישית בפרויקט, שנעשה בהנחייתו האדריכל איציק אלחדיף.

מוזיאון מגדל דוד עם פסטיבל 360 מעלות לתיאטרון במרחב 

מוזיאון מגדל דוד ירושלים (צילום דני בר)

פסטיבל 360 מעלות לתיאטרון במרחב יתקיים ב-15 באוגוסט במוזיאון מגדל דוד. פסטיבל 360 מעלות הוא פסטיבל ייחודי, תלוי-מקום ומקורי המפגיש בין אנשים, מקומות ועולם התיאטרון. הפסטיבל מביא לקהל חוויה מרתקת של המפגש בין ירושלים, על אתריה הקסומים, לבין הצגות, מופעי מוזיקה, סדנאות לילדים ומיצגי רחוב.​ הפסטיבל יתקיים בכל יום במרחב שונה ברחבי העיר. לכל אזור אופי שונה, אמנים אחרים וחוויה ייחודית. פסטיבל 360 מעלות חושף את תחום תיאטרון תלוי האתר (Site Specific) בירושלים בפני הקהל הרחב. הפסטיבל יתארח ב-13 באוגוסט בגן הפעמון וב-14 באוגוסט בעמק המצלבה ויקנח בסיום חגיגי ב-15 באוגוסט במוזיאון מגדל דוד.​

פסטיבל 360 מעלות הוא יוזמה של אדם יכין, מייסד הפסטיבל וחבר באנסמבל "תיאטרון האיל המרקד" בשיתוף עם המחלקה לתיאטרון בעיריית ירושלים. היוצרים והשחקנים חיפשו במשך חודשים ארוכים אתרים ייחודיים שמתכתבים עם רוח ההצגות בפסטיבל והמטען ההיסטורי שנמצא במתחמים שונים בירושלים. חלק מההצגות בפסטיבל נוצרו במיוחד בשביל הפסטיבל, בהתאם לאתר ההיסטורי, והצגות נוספות מועלות לאחר עיבוד מחדש שנוצר בהתאם למרחב. מוזיאון מגדל דוד נושא עמו בשורה חדשה, המוזיאון מטעין את ההצגות המועלות בו במשמעות נוספת, כאשר לכל פינה במתחם יש עבר ייחודי וסיפור משלה.    השנה, ההצגות במגדל דוד מבוימות על ידי 3 יוצרות עצמאיות, כאשר כל אחת מהן עוסקת במורכבות חברתית והיסטורית המרכיבה חלק מתוך הפסיפס הישראלי רב הפנים.      החיבור המעניין בין מוזיאון מגדל דוד ובין תיאטרון שמתקיים במרחב יוצר דיאלוג ייחודי בין אמנות, היסטוריה וחברה.

להזמנת כרטיסים באתר…

טיולים

צלמית עתיקה במערות בית גוברין

צלמית לפני ניקוי (צילום: דוד רפאל – סמינרים ארכיאולוגים)

במערות העיר המקראית מרשה שבבית גוברין נמשכות החפירות הארכיאולוגיות באופן קבוע כבר שנים. במהלך החפירות שמקיים המכון לסמינרים ארכיאולוגיים, באחת מרשת המערות באתר, נמצא פריט קטן מלוכלך ומאובק ע"י משפחה שהגיעה מארה"ב לביקור בארץ. המשפחה לא חשבה שמודבר בממצא בעל ערך, אלא באבן רגילה ולכן הניחו אותה בדלי והעבירו לסינון. במהלך הסינון גילו שהאבן שהונחה בדלי היא פסלון קטן. הפסלון הועבר ללודמילה יאבורסקי נציגת רשות העתיקות לצורך ניקוי יסודי, שבשפה המקצועית נקרא "רפאות". ולאחר מכן נשלח לד"ר איאן שטרן, ארכיאולוג ותיק בעל ידע רב שהקים את מיזם הסמינרים הארכיאולוגים תחת החסות האקדמית של ההיברו יוניון קולג'. "הפסלון נראה כמו דמות קטנה של גבר עם זרוע אחת מקופלת, מגולפת מן הגיר הרך המקומי (קירטון). הפסלון מתוארך לתקופה ההלניסטית, בערך מהמאות ה-2-3  לפסה"נ. ככל הנראה מדובר בפסלון ששימש לתפילה באחד הבתים שהיו בעבר במרשה, מעל המתחם התת-קרקעי שבו התגלה" הסביר ד"ר איאן לאחר שבדק את הממצא שהתגלה.

ניתן להגיע למערות בית גוברין לחוויה ייחודית ומרגשת, לעזור לצוות החפירה לגלות ממצאים עתיקים, שרידים מהעיר המקראית מרישה, לזחול במערות לאור נרות, לסנן חרסים וללמוד על ממצאים עתיקים נוספים שנמצאו במערות בית גוברין. משך הפעילות: 2.5-3 שעות. הפעילות נעשית ע"י מרישה, "Dig for a Day", של המכון לסמינרים ארכיאולוגים, הגן הלאומי בית גוברין. לפרטים והרשמה באתר… ובטל': 03-9150084

ראש הנקרה עם סיורי בוקר מודרכים וסיורי עששיות בלילות

נקרות ראש הנקרה (צילום אבנר גדיש)

סיורי בוקר מודרכים: מטיילים בצפון? בואו לנצל את היום בצורה הטובה ביותר! בימים א'-ה' במהלך אוגוסט יתקיימו באתר התיירות ראש הנקרה שני סיורי בוקר מודרכים מותאמים לכל המשפחה, בשעות 9:30 ו-10:30. הסיורים נכללים במחיר פעילות היום באתר, הכולל ירידה ועלייה ברכבל התלול בארץ, צפיה במיצג מיוחד וכמובן ביקור בנקרות היפהפיות. שעות פתיחת האתר – בכל יום מהשעה 9:00 ועד 18:00 [ו' – 16:00].

סיורי עששיות ליליים: לאחר סגירת האתר, במהלך אוגוסט – בכל יום ג' וה' לאחר רדת החשכה – נפתח אתר התיירות ראש הנקרה מחדש לסיורי עששיות ליליים בשעות שהטבע מתעורר לחיים מסתוריים. סיור העששיות כולל : נסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות הימיות וסיור מודרך בתוך הנקרות החשוכות לאור עששיות. נלמד כיצד נוצרו הנקרות ולמה דווקא כאן, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שאף הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה שבו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה במיצג האור קולי. סיורי העששיות הליליים הינם בהרשמה מראש באתר ופועלים בלילות ג', ה' עד סוף אוגוסט, מהשעה 19.45. משך הפעילות: שעה ורבע. הסיור מותנה בהרשמה של 40 משתתפים לפחות.

פרטים באתר…

אינדי פארק עם חגיגת סיום החופש בשישי 30 באוגוסט

אינדי פארק חבלים (צילום רונן טופלברג)

ב"אינדי פארק", הממוקם בסמוך ליסוד המעלה, מזמינים להפנינג לסיום החופש הגדול, עם מגלשת מים מתנפחת, מגוון כלי שייט ומתקני הפארק לכל המשפחה – בכרטיס הכל כלול!

בין הפעילויות: סאפ-גלשן, קייאקים, סירות פדלים, שייט קאנו אינדיאני, חץ וקשת לילדים ולמבוגרים, משחקי שולחן: ביליארד, פינג פונג, מבוכים, קיר טיפוס, מפל מים, מתחם מיני גולף, פארק חבלים לילדים, אומגה, קיר טיפוס מפל מים, חץ וקשת לילדים ומבוגרים, מיני גולף, ג'ימבורי, סדנאות מחזור, משחקי שולחן טיול אופניים ועוד.

ב"אינדי פארק" תכננו פעילות לכל הגילאים במשפחה, כלי השייט מותאמים לפי גילאים, סירת פדלים מגיל שנה ומעלה, קאנו מגיל 3, קייאקים מגיל 5, סאפ מגיל 12, אופניים מגיל 10 ומעלה לילדים שיודעים לרכב (מותאם גובה), אופניים לגיל צעיר יותר שיודעים לרכוב ואופניים עם כיסאות תינוק. במתחם משטחי פעילות לפעוטות.

"אינדי פארק" ממוקם על גדות הירדן בסמוך למושבה יסוד המעלה. ההגעה מכביש 90 – צומת מחניים לכיוון כביש 918 גונן-גדות, לפי השילוט וההכוונה לדרך נוחה עד לרחבת החנייה שבכניסה לפארק.

לפרטים והזמנות באתר אינדי פארק…ובטל': 04-8434444. פייסבוק ו- waze אינדי פארק.

ספרים

ארה"ב צפון מזרח מסלולים של נטע דגני

אחרי שנים רבות של מגורים בארה"ב נטע  דגני התחילה לכתוב מדריכי טיולים בשנת 2005 ובשנת 2006 יצא לאור הספר הראשון שלה – 'קליפורניה מסלולים'. טיול הפרידה מארה"ב – 3 חודשים בקרוואן באלסקה עם כל המשפחה (כאשר הילד הצעיר היה בסך הכל בן שנה) הוליד את הספר השני – 'אלסקה מסלולים' שיצאו לאור בשנת 2007. מאז יצאו לאור עוד 8 ספרים בסדרת מסלולים. ספרים אלה מבוססים על מסלולי טיול וכוללים הכוונות מפורטות לבנייתם. הם אינם מסודרים כ'רשימת מכולת' של כל המקומות שניתן לראות. ייחודם בהמלצות הניתנות בהם לבחירת אפשרות אחת מבין אין סוף אפשרויות. בנוסף, לפני כמה שנים נטע הוציאה לאור סדרת ספרים חדשה ששמה זום-אין (שבינתיים מונה 5 ספרונים) המתמקדת בפארקים לאומיים בארה"ב. ספרונים אלה כוללים מידע רב על הטבע המופלא של השמורות הלאומיות וכן פירוט של רוב מסלולי ההליכה בשמורות ובנוסף מידע רב על אטרקציות, לינה (כולל חניוני לילה) ומידע שימושי.

ארה"ב צפון מזרח מסלולים מוביל אל חבלי ארץ זה הניחנים בנופים נהדרים הכוללים יערות, נהרות פראיים ומפרצים ציוריים. אל היופי הטבעי הזה מצטרפות הערים המפורסמות של צפון המזרח – ניו יורק, בוסטון, וושינגטון די סי ועוד, כאשר האפשרות לשלב בטיול אל אזור זה בילוי בטבע ובילוי עירוני והנגישות הנוחה לאתרים הופכות את הטיול בו למוצלח במיוחד. מעבר לאתרים הסטנדרטים, יש בספר גם הרבה הצעות לטיול אל מחוץ לנתיב התיירות המקובל. הספר 'ארה"ב צפון מזרח מסלולים'  מבוסס על ארבעה מסלולי טיול (ויש בספר גם הצעות כיצד לחבר ולשנות את המסלולים הללו): המסלול הירוק (מתמקד בהרי אדירונדק שבמדינת ניו יורק וב'הרים הירוקים' שבמדינת ורמונט וניחן בנופים נפלאים של אגמים, נהרות, קניונים, מפלי מים ויערות עבותים), המסלול הכתום (דומה למסלול הירוק בתוספת ביקור במפלי הניאגרה, הממוקמים בפינה המערבית המרוחקת של מדינת ניו יורק, ובאתרים יפים נוספים לאורך הדרך הארוכה אליהם), המסלול הכחול (עובר דרך הנופים הנפלאים של 'ההרים הלבנים' שבמדינת ניו המפשייר ודרך קו החוף היפהפה של המדינות מיין, מסצ'וסטס, קונטיקט ורוד איילנד. זהו מסלול מגוון במיוחד הכולל את המיטב שבצפון מזרח ארה"ב), המסלול האדום (מסלו לקצר שיש לו שני עוגנים עיקריים – העיר ניו יורק והעיר וושינגטון DC. ארבעה ימי טיול ברכב מחברים בין שני היעדים הנהדרים הללו באופן כמעט מושלם ומאפשרים בהזדמנות זו להתוודע גם למקומות מעניינים אחרים בקרבתם).

קישור לרכישה…

הדרך אל החופש של רותם ברזילאי פרץ

ספר ילדים על מסעם הכפוי של ברנדי העגל עם חבריו אל זירת לוחם השוורים. הספר, המסופר מנקודת מבטו של העגל, מתאר את הפרידה הקשה מביתו וממשפחתו, הטלטלות שהוא וחבריו עוברים בדרך אל הזירה, חברים חדשים שנחלצים לעזרה והנחישות להישאר בחיים.

"הָרַגְלַיִם שֶׁלִּי רוֹעֲדוֹת", אָמַר לִי ג'וֹנִי בְּקוֹל חָלוּשׁ.

גֶ'ק לֹא הוֹצִיא הֶגֶה כָּל הַדֶּרֶךְ,

הוּא פָּשׁוּט הָיָה מְבֹהָל מִדַּי מִכְּדֵי לְהָגִיב.

נָסַעְנוּ הַרְבֵּה זְמַן, זֶה הָיָה מַפְחִיד,

אַף פַּעַם לֹא עָלִיתִי לְמַשָּׂאִית.

מֵעוֹלָם לֹא חָשַׁבְנוּ שֶׁנֵּאָלֵץ לְהִפָּרֵד מֵהַמִּשְׁפָּחָה שֶׁלָּנוּ, מֵהַבַּיִת.

אִמָּא… הִיא יָדְעָה…

זהו ספר מותח עם סוף טוב. הסיפור בא להעלות לתודעה הציבורית את המאבק נגד מלחמות השוורים, את האכזריות שב"ספורט" הזה ואת זכויותיהם של בעלי החיים. הסיפור ממחיש לקורא שגם לבעלי החיים יש רגשות, תחושות ורצונות.

רותם ברזילאי פרץ, אוהבת בעלי חיים ומאמינה כי בידי כל אחד מאיתנו היכולת לשנות וליצור עולם טוב יותר. לרכישה ברשתות סטימצקי וצומת ספרים או באתר נטבוק… ללא דמי משלוח.

של מי האדמה הזאת של רבקה שפק-ליסק

ד"ר רבקה שפק־ליסק מוכיחה שחיל הספר העבר-ירדני, שפטרל לאורך הגבולות עם ארצות ערב, קיבל הוראה מממשלת המנדט הבריטי שלא להפריע למהגרים הערבים להיכנס לארץ, בה בשעה שאת העלייה היהודית הוא מנע במאמצים ניכרים. חשיבותו של ספר זה טמונה בפרטים הקטנים ובעבודת הנמלים המחקרית שמספקת תמונה אמינה לגבי מה שהיה – ומה שלא היה – כאן, בארץ ישראל.

התנועה הלאומית הפלסטינית, ובתוכה הרשות הפלסטינית, שמה לה למטרה לשכתב את ההיסטוריה של ארץ ישראל. אנשיה טוענים השכם והערב שהערבים-הפלסטינים הם למעשה האוכלוסייה הוותיקה של ארץ ישראל, "פלסטין" בפיהם, וליהודים אין כל זיקה לארץ. הגדיל לעשות פרופ' שלמה זנד, שאימץ את אחת האג'נדות הפלסטיניות וגרס כי הרומאים מעולם לא הגלו את היהודים לפני כאלפיים שנה, אך היהודים התאסלמו בתקופת הכיבוש הערבי-מוסלמי ולפיכך הפלסטינים הם צאצאי היהודים והארץ שייכת להם.

האומנם הנתונים ההיסטוריים תומכים בתזה זו לגבי ארץ ישראל? מתי ואיך היגרו הערבים והמוסלמים לארץ ישראל מביא את ממצאי המחקר ההיסטורי והארכיאולוגי לגבי ההרכב האתני-דתי של אוכלוסיית ארץ ישראל לאורך השנים. חלקו השני, המובא כאן, עוסק בתקופה שממלחמת העולם הראשונה ועד קום המדינה (1948-1914). המחקרים והמסמכים המובאים בספר מחזקים את מסקנות החלק הראשון, הגורסות שאחוז משמעותי מערביי ארץ ישראל־פלשתינה (המגדירים עצמם כפלסטינים מבחינה לאומית) הם צאצאי מהגרים שהגיעו לארץ מארצות ערב והאסלאם, תחילה בטפטוף אטי, ומשלהי המאה ה-19 ובתקופת המנדט במספרים גדלים והולכים. כוח המשיכה של פלשתינה נבע מהשקעות הון יהודיות ונוצריות ומהשקעות של ממשלת המנדט, שיצרו אפשרויות תעסוקה מגוונות ורמת חיים גבוהה מאלה שבארצות ערב והאסלאם. ד"ר רבקה שפק־ליסק מוכיחה שחיל הספר העבר-ירדני, שפטרל לאורך הגבולות עם ארצות ערב, קיבל הוראה מגבוה מממשלת המנדט הבריטי שלא להפריע למהגרים הערבים להיכנס לארץ, בה בשעה שאת העלייה היהודית הוא מנע במאמצים ניכרים. ההגירה הבלתי־חוקית הזאת התאפשרה אפוא בעידוד ובעצימת עין של השלטון הבריטי. חשיבותו של ספר זה טמונה בפרטים הקטנים ובעבודת הנמלים המחקרית שמספקת תמונה אמינה לגבי מה שהיה – ומה שלא היה – כאן, בארץ ישראל.

ד"ר רבקה שפק-ליסק היא ילידת הארץ, בעלת תואר שני בתולדות עם ישראל ותואר דוקטור בהיסטוריה אמריקאית מהאוניברסיטה העברית. עסקה בחינוך ובניהול עד שפנתה למחקר ולהוראה באוניברסיטה. חלקו הראשון של מחקר זה ראה אור בשנת 2018 בהוצאת "ידיעות ספרים".

טבע התודעה – ספר ההרצאות של אלן ווטס בתרגום ניר חכם ובהוצאתו

בשנות ה-60 לא חסרו סופרים ואמנים ידועים שהושפעו עמוקות מווטס והכלילו אזכורים שלו ביצירותיהם, וביניהם הסופר ג'ק קרואק, הזמר ואן מוריסון, ההוגה והסופר ג'וזף קמפבל – ועוד. ווטס הלך לעולמו בשנת 1973, והסרטונים של יוצרי סאות'פארק, שהפכו לויראליים ברשת, הצטרפו לעשרות הרצאות מוקלטות שלו אשר הועלו ליוטיוב – ו"הצעירו" בבת אחת את עדת מעריציו.

בסרט 'היא' (2013) בכיכובם של חואקין פיניקס וסקארלט ג'והנסון – מתאהבת ג'והנסון (המגלמת תוכנה אינטליגנטית) באלן ווטס, והוא אף משוחח בקולו עמה ועם פיניקס.

בנוסף, עשרות יוצרים מוזיקליים, בעיקר מהשנים האחרונות החלו לשלב קטעי אודיו של ווטס ביצירותיהם, וביניהם הזמרת שריל קול, המעבד המוזיקלי Ott, ועוד רבים אחרים.

בשפה פשוטה, קולחת והגיונית, משרטט ווטס רעיונות מהפכניים, הגורמים למאזין לתהות האם כל מה שלימדנו את עצמנו על העולם בעצם שגוי מיסודו.

ווטס מעביר בצורה פשוטה רעיונות עמוקים על זן-בודהיזם, אחדות גוף-נפש, זמן, מרחב והתפתחות, קשר בין אדם לסביבתו, על התחברות לטבע, וחיים בהווה מתמשך.

לניר חכם, שששמע במקרה הרצאה של ווטס באינטרנט, לא היה ברור כיצד עד היום נשאר הפילוסוף הידוע הזה כה אלמוני לציבור הישראלי. "לא הבנתי למה לא פותחים את כל מהדורות החדשות עם הרעיונות שלו" הוא אומר. "כשהבנתי שזה לא באמת עומד לקרות, החלטתי להרים את הכפפה בעצמי ולהנגיש אותו לקהל בישראל".

בשלב הראשון, החל ניר לתרגם את עשרות קטעי ההרצאות הקיימים ביוטיוב – לעברית, ולהעלותם לערוץ היוטיוב שלו. לאחר כשנה גם פתח דף פייסבוק שבו העלה ציטוטים וקטעים נבחרים מתוך ההרצאות. במשך הזמן צבר הדף אלפי עוקבים.

לפני כשנה פתח ניר בקמפיין למימון המונים להוצאת ספר על סמך ההרצאות הפופולריות. הקמפיין נחל הצלחה, ובמהלכו גויסו 30,000 ש"ח – אשר סייעו לו בהוצאת ספר מוקפד ואיכותי – קובץ מתורגם לעברית של הרצאות נבחרות של ווטס, המהווה את אחד מהספרים המרעננים והמעניינים ביותר שיצאו לאחרונה בעברית.

ווטס מוכר בישראל ובעולם בעיקר סביב ספרו 'דרך הזן' – ספר שנחשב עד היום לאחד מהספרים הטובים ביותר להסברת תורת הזן לקורא המערבי, ואשר שימש למעשה את דור "ילדי הפרחים" להבין מושגי יסוד בתורת המזרח, ולשלבה באורח המחשבה והחיים שלהם.

אך השפעתו של אלן ווטס, בריטי במקור – שהיגר לארה"ב ערב מלחמת העולם השנייה – היא אדירה ומורגשת עד היום. בתת הפרק המוקדש להשפעות שלו על התרבות בויקיפדיה באנגלית מוזכרים אינספור סרטים, סדרות טלוויזיה, יצירות מוזיקליות ועוד.

ווטס זוכה לעדנה מחודשת בשנים האחרונות, והסיבות לכך יכולות להיות רבות: הפגיעה הניכרת בטבע ובסביבה שאותה חזה כבר בשנות ה-50 של המאה הקודמת. התגברות תופעות הקיטוב החברתי והדיכאון הנובעות בין השאר מתחושת הזרות והניכור הפושות בחברה המערבית – שגם בה נגע רבות ווטס בהרצאותיו ובספריו. תהא הסיבה לפופולריות הגואה שלו אשר תהיה – קולו ורעיונותיו של ווטס מופיעים בשנים האחרונות באינספור יצירות מוזיקליות, סרטים וסדרות. כך למשל יצרו מאט סטונס ואד פארקר (סאות'פארק) מספר סרטונים מצחיקים המבוססים על הרצאותיו של ווטס.

קטעי ההרצאות המאוירים הללו מעבירים בצורה קומית ובהירה – עד כמה אבסורדיים  ומגוחכים יכולים להיראות החיים המערביים, ועד כמה ההתרחקות שלנו מגופנו ומהטבע – מהווים גורם מזרז לרעות החולות שהאנושות סובלת ממנה כיום. ‏‏לא רק יוצרי סאות'פארק הושפעו עמוקות מווטס. גם שורה ארוכה של אמנים והוגים. הסופר הנודע ג'ק קרואק (״בדרכים״) ניהל שיחות עמוקות עם ווטס, הושפע ממנו ביצירתו – ואף כלל אותו בשני ספרים בדמותו. עשרות יוצרים מוזיקליים שילבו בשנים האחרונות קטעים מהרצאותיו של ווטס ביצירותיהם. הידועים בהם לציבור הישראלי הם הזמרת שריל קול, והמפיק המוזיקלי Ott. גם הזמר אלן פרסונס הקדיש שיר לפילוסוף שנקרא 'בלוז אלן ווטס'.

‏ג׳וזף קמפבל, חוקר המיתוסים הנודע, והסופר שכתב את ׳הגיבור בעל אלף הפנים׳ (ושהשפיע בתורו על ג'ורג' לוקאס ביצירתו 'מלחמת הכוכבים')  – חיבר ספר המושפע עמוקות מווטס, אשר נקרא "מחשבות על אמנות החיים" (Reflections on the Art of Living). ווטס גם היה חברקרוב של ד"ר טימותי לירי  – מראשי 'תרבות הנגד' בארה"ב של שנות ה-60, שבין היתר הטיף בעד שימוש בסמים פסיכדליים (בעיקר LSD) כדרך המעודדת יצירתיות והרחבת העצמי. ווטס התנסה גם הוא בסמים פסיכדליים במסגרת מחקרים פסיכולוגיים שנעשו בשנות ה-60 ואף כתב על כך מספר מאמרים. הרצאה מאירת עיניים שבה הוא מתאר את ההתנסות הראשונה שלו עם חומרים אלו גם היא נמצאת בספר.

לאחר שנחשף להרצאותיו של ווטס באינטרנט לפני כ-20 שנים, התאכזב נירלגלות שבישראל יצאו לאור שלושה ספרים בלבד פרי עטו של ווטס, אשר לדבריו, רחוקים מלשקף את משנתו הכוללת.  (ווטס הוציא בחייו למעלה מ-25 ספרים).

״קיים הבדל עצום בין הספרים של ווטס, לבין ההרצאות שלו" אומר ניר. "הספרים של ווטס הם לרוב ספרי מבוא מורכבים למתעניינים בחכמות המזרח ולא תמיד פשוטים לקריאה. לעומתם, ההרצאות והשיחות שלו, שהוקלטו בשנות ה-60 וזוכות למאות מיליוני צפיות ביוטיוב – הן ב"גובה העיניים",שובות-לב, בהירות וקלות לעיכול״.

ניר החליט להכיר את ווטס לישראלים דרך הרצאותיו דווקא, ולסיים את ההתעלמות מהוגה הדעות הבולט הזה. לפני כעשר שנים, ‏הוא החל לתרגם את ההרצאות שרצות ביוטיוב לעברית, ולפרסמן טיפין טיפין, בעמוד היוטיוב שלו ובדף הפייסבוק שפתח. ההרצאות הללו זכו לאלפי צפיות כל אחת. לאחר שהתקבצו עשרות תרגומים, החליט ניר לפתוח בקמפיין למימון המונים שיסייע לו להפוך חלק מתרגומי ההרצאות של ווטס לספר אשר יקל על קהלים נוספים להיחשף למשנתו המהפכנית של ווטס. והתוצאה: ספר מרתק, רהוט וקולח  – המעוטר בכריכה מרשימה ומסקרנת – דיוקנו של ווטס  בעיצוב גרפי של האמן הדיגיטלי מיכאל היל.

"הרצאותיו של ווטס אפשרו לי להסתכל על דברים מנקודת מבט שונה מאוד ממה שאנו בדרך כלל מותנים לחשוב בתרבות שלנו. הפילוסופיה של ווטס עוסקת בעיקר בתפיסת המציאות ואין שום סיבה שהקהל הישראלי לא יהיה חשוף לרעיונותיו המשחררים, הפשוטים אך המהפכניים".

הספר כולל 12 חלקים: 10 הרצאות, פרק מסכם, וחלק שאלות ותשובות – שאלות שווטס נשאל בהרצאותיו, וענה עליהן באופן מקיף.

את 'טבע התודעה – ספר ההרצאות של אלן ווטס' בתרגום ניר חכם ובהוצאתו – ניתן למצוא ברשתות הספרים סטימצקי ובצומת ספרים וניתן לרכישה באתר…

שיח לוחמים // צוק איתן

50 שנים לאחר קובץ "שיח לוחמים" המקורי, התכנסו חבורה של לוחמי נח"ל חברי תנועת "תרבות", לתעד שיחות בין חברי הפלוגה שלחמו במבצע צוק איתן. "לעומת מלחמת ששת הימים, אחרי צוק איתן לא היו אלבומי ניצחון. את תחושת הניצחון החליפה תחושת חוסר ההכרעה ופספוס. כל צד במפה הפוליטית גייס את חוסר ההצלחה לטיעוניו… הבנו שלנו צריך להיות תפקיד שונה. אי אפשר להכריע בין הצורך של העם היהודי במדינה ריבונית, בחופש ובביטחון, לבין ההתעקשות על צלם האדם והתקווה התמידית לחיים בשלום. אנחנו מנסים להחזיק בשתי הקצוות האלו יחד… אנחנו רוצים לאפשר לחברה הישראלית לשאול שאלות קשות בתקווה שקוראי הקובץ יראו בו קודם כל הזדמנות, כר לא נוח אך ראוי לבירור עצמי וחברתי" (מתוך פתח הדבר) "אני חושב שהחוברת הזאת כדאי מאד שתגיע אל הציבור הרחב"

עמוס עוז ז"ל, מעורכי קובץ שיח לוחמים הראשון: "הפתיחות והנכונות לספר את הסיטואציה כמו שהיא ולדייק את התחושות והמחשבות שעלו, מאפשרת התבוננות בקטעי מלחמה שיוצרים שבירה של מוסכמות, ומאפשרים נגיעה אותנטית בחיים, במוות, בקומת-אדם באשר הוא"

הרבנית הדסה פרומן: "אני מודה על כך שיש צעירים שמעזים למסור לעצמם דין וחשבון על השתתפותם ההכרחית בחובתם הדמוקרטית. שמבקשים להשתתף עם היסוסים, עם שאלות הנותנות ביטוי לעקרון התקווה שהוא יסוד עבודתם כמחנכים."

מוקי צור, מעורכי קובץ שיח לוחמים הראשון: "שיח לוחמים היא יצירה רבת משתתפים וקולות, תוצר של מסע בן ארבע שנים ויותר. השיחה הכנה והאינטימית הנפרשת לאורך הספר מתגלה כהזמנה נדירה להצטרף לשיחה אישית בין חברים שיחדיו נכנסו לעין הסערה של תקופתנו. הם לא מנסים להניף דגלים, אלא לשתף. לעיתים ברכות, לעתים בחדות ובחריפות, ותמיד ברגש עז ובאומץ תיאורי יוצא דופן".

לפרטים נוספים ורכישה באתר…

כתיבת תגובה