פסטיבל היין Salute 2015 בחיפה

פסטיבל היין Salute 2015  מתקיים בין התאריכים 18-19 בפברואר 2015 בחיפה (מרכז הקונגרסים) בין השעות 18:00-23:00. אפשר עוד היום. שלחתי את אוהבי היין הצפוניים שלי, לבקר ולטעום בפסטיבל היין והם לא נרתעו מהקור והגשם והגיעו להתרשם ואלו הרשמים במילים ובתמונות.

יורי ושרה, זוג חובב אלכוהול מאזור הצפון מתרשמים וכותבים

החיפאים לא אכזבו ובערב גשום וסוער מילאו את מרכז הקונגרסים כדי ליהנות ממיטב היינות המקומיים וגם קצת מיובאים, לצלילי מוסיקה לטינית קצבית. הפסטיבל המתקיים זו השנה השביעית הפך כבר למסורת ולחלק מטרנד גדל והולך של אירועי טעימות והצגת התעשייה המלבבת של ייצור יינות בוטיק. מאחורי כל יקב יש סיפור והחוויה האמיתית היא לעמוד מול הדוכן ולגלגל שיחה תוך כדי גלגול היין על הלשון. השנה הוצגו בחיפה 120 מיני יינות מ-25 יקבים ברחבי הארץ שלא נוכל לסקור כאן את כולם.

מאיה בהיכל (צילום רפי פליישמן)
מאיה בהיכל (צילום רפי פליישמן)

עדן

פתחנו ב-Wild Red של יקב עדן ממושב טירת יהודה, "זה ליד נתב"ג" אמר הבחור החביב שמזג לנו יין בצבע ארגמן כהה שאכן נתן תחושה פראית וכבדה בגרון, שהשתלבה יפה עם החורף שניבט מבעד לחלון.

RED POETRY

לא רחוק משם, בכרמי יוסף מנביטים את שתילים ומגדלים את הגפנים עם שיר בלב ביקב בעל השם היצירתי  Red Poetry. בחרנו ביין הידידות friendship  שהיה חמצמץ במידה והגביר את החשק להתיידד עם יוצריו.

רד פואטרי בהיכל בחיפה (צילום שרה אוסצקי)
רד פואטרי בהיכל בחיפה (צילום שרה אוסצקי)

גבינות

באמצע האולם הגדול הוצב דוכן מרובע שהציע מבחר נפלא של גבינות מתוצרת מקומית וזרה. הערב אף אחד לא בודק את אחוזי השומן… "יין וגבינות" הן צמד מלים שכבר אי אפשר להפרידו. הצעירים הנמרצים ששו להסביר את מקורה של כל גבינה, להציע טעימות וגם לחתוך בנדיבות מנות נדיבות מלוות בלחם פרמזן שנימוח בפה והקל על המשך השתייה.

גבינות בהיכל (צילום שרה אוסצקי)
גבינות בהיכל (צילום שרה אוסצקי)

אור הגנוז 

ולמי שחיפש יין כשר למהדרין "בדרגת הכשרות הגבוהה ביותר של בד"צ העדה החרדית – יקב "אור הגנוז" הגלילי מציג מבחר יינות, מתוקים לקידוש או אחרים לשמחת חודש אדר המתקרב. התברר שזהו שמו של יישוב קטן בן 28 משפחות של חוזרים בתשובה אשר קיבלו הוראה מן הרב לעבוד ולהתפרנס מיגיע כפיהם, כפי שעשו אבותינו שישבו במקום לפני 2000 שנה. שמות היינות מעוררים סקרנות לקרוא את ההסבר המפורט המצייר את הדרך שעברו מאיתור חלקת האדמה המתאימה ועד לבקבוק, מלווים בסיפורי תנאים ואמוראים. אם תחפשו יין מבציר 2008 לא תמצאו וגם השנה אין מגדלים ומייצרים – שנות שמיטה !

איש הפסיפלורה

כדי לקחת פסק זמן קצרצר מן היין, טעמנו מליקר הפסיפלורה המעולה של "פלורה של איש הפסיפלורה". משקה קינוח עדין ורענן, המיוצר מפירות פסיפלורה טריים הגדלים במטעי משק פישביין שבמושב עין עירון ומכיל 12% אלכוהול. לידו לא יכולנו שלא להתפתות.

שיכר פסיפלורה (צילום שרה אוסצקי)
שיכר פסיפלורה (צילום שרה אוסצקי)

מוחיטו

תחנתנו הבאה היתה המוחיטו המצוין המיובא מספרד על ידי Nativ – 15% אלכוהול – והראש החל להסתחרר.

מוחיטו (צילום שרה אוסצקי)
מוחיטו (צילום שרה אוסצקי)

שטרן

הקברנה הקטיפתי של יקב שטרן מקיבוץ תובל שבגליל החליק בקלילות אל מצע הגבינה שהתייצב לו כשומר סף בבטן והזכיר שמישהו עוד צריך לנהוג הביתה הערב.

כישור

אי אפשר היה להימנע מלעצור ליד דוכן יקב כישור, עסק חברתי ראוי לציון של תושבי הכפר כישורית, "אנשים בעלי צרכים מיוחדים ויכולות מיוחדות" שאינו מתפשר ומייצר יין מכרמים שניטעים במקום ומטופחים על ידי תושביו. הפעם הלכנו על רוזה 2014 חמצמץ ועשיר ומשמח לבב.

הרשמים של מאיה ורפי, עדיין אפופים באדי האלכוהול וטרם עלו על הכתב.

הפסטיבל נמשך גם הערב, יום חמישי 19.2 ומומלץ לצאת למרות התחזית לשלג קל בכרמל – מרכז הקונגרסים שוכן למרגלות ההר מול הים. מובטח ערב מהנה ועליז. ומי שיחמיץ – בחודשים הקרובים מתוכננת חברת E&M בניהולו של שגיא אפשטיין פסטיבלים דומים נוספים.

  • באר שבע – רחבת עופר גראנד – 25-26.3.15
  • אשדוד – רחבת פארק אתגרים – 29-30.4.15
  • תל אביב – מתחם התחנה – 13-14.5.15
  • ברעננה – פארק רעננה בחודש יוני 2015

כתיבת תגובה