חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה חדש על המדף של דני בר

סומלייה 2018 ויינות חדשים לאלכסנדר ||| מבצעים ומסעדות בשרונה ||| מוצרים חדשים לילדים ומבוגרים ||| יונדאי KONA, הארלי דווידסון ומרצדס ||| לשאר החידושים והחדשות <<<

תערוכת סומלייה (צילום דיוויד סילברמן)

חדש

Sommelier 2018 15-16 בינואר, היכל התרבות ת"א

תערוכת היין "סומלייה 2018", שתתקיים השנה בפעם ה-15, תפתח לראשונה גם לקהל הרחב ותהיה האירוע המרכזי של "שבוע היין" – מסורת חדשה שתתקיים מידי שנה בשבוע של תערוכת סומלייה.

מטרת שבוע היין לקדם את תרבות היין ולעודד קהלים רחבים לשתות יין בכל ימות השנה. שבוע היין השנה יערך בתאריכים 19-15 בינואר, ימים שני עד שישי, ויתחיל בתערוכת סומלייה בהיכל התרבות (15-16 בינואר), בהמשך השבוע (17-19 בינואר) יערכו מבצעים וטעימות בחנויות יין ברחבי הארץ, וביום שישי (19 בינואר) יקבים רבים יהיו פתוחים למבקרים ללא עלות. רשימת היקבים והחנויות שייקחו חלק בשבוע היין תפורסם בתחילת ינואר.

תערוכת סומליה ביססה את מעמדה כאירוע היין החשוב והמקצועי ביותר בישראל ותיפתח השנה, רק בשעות הערב, לקהל חובבי היין אשר יוכלו להתרשם מהמגוון הגדול והאיכותי של יינות מהארץ והעולם, ואף לרכוש יינות באופן ישיר מהיקבים והיבואנים.

בשעות הצהרים (13:00-18:30) התערוכה תהיה פתוחה לקהל מקצועי מתחום המסעדות והאירוח, וכן לקניינים וסיטונאי יין. החל מהשעה 18:30 יפתחו הדלתות גם לקהל חובבי היין שיתמזג עם הקהל המקצועי שבתערוכה.

זו ההזדמנות לפגוש את היקבים, את היבואנים וגם את הייננים. זו הזדמנות להכיר יקבים חדשים, לטעום יינות מהארץ ומהעולם מתוך מבחר של מאות מותגי יין שיוצגו בתערוכה. עוד בתערוכה:

  • מתחם סדנאות יין של בית הספר הבינלאומי WSET
  • הכרזת הזוכים בתחרות 'פרסי היין של המסעדות'
  • מגוון אביזרים משלימים לתרבות היין
  • מכירת יינות ישירה מהיקבים המציגים בתערוכה (בשעות הערב בלבד)
  • מתחמי אוכל

כניסת קהל רחב ב- 2 ימי הארוע בין השעות 18:30 – 22:00. מחיר: 150 שקלים שכוללים טעימת חופשית ממגוון היינות + שובר לקניית יין בסך 50 שקלים + כוס יין במתנה.

Sommelier 2018, 15-16 בינואר, היכל התרבות ת"א. פרטים בדף הפייסבוק <<< ובאתר <<<

יקב אלכסנדר עם אלכסנדר רזרב שיראז 2013  ואלכסנדר רזרב גסטו בלנד 2014          

יקב אלכסנדר, השוכן במושב הוותיק בית יצחק שבלב השרון, הוא יקב משפחתי, אשר הפך עם השנים לאחד היקבים המובילים בישראל. היקב הוקם בשנת 1996 על ידי יורם שלום, על הנחלה המשפחתית, ונושא את שם אביו אלכסנדר שלום ז"ל, ממנו קיבל את ההשראה והאהבה ליין. היקב ממשיך מסורת בת מאה ועשרים שנים של עשיית יין, שהחלה באיטליה, ובתוניסיה שם ייצרו סבו ואביו של יורם שלום יין ביתי. בשנות פעילותו צבר יקב אלכסנדר מוניטין מצוינים וקצר הצלחות רבות ופרסים מכובדים בארץ וברחבי העולם.

אלכסנדר רזרב שיראז 2013 עשוי 95% ענבי שיראז ו-5% ענבי פטי ורדו מכרמים בעין סתר, כפר שמאי שבגליל העליון. היין התבגר 24 חודשים בחביות עץ אלון, 60% צרפתיות ו- 40% אמריקאיות. סיכת הבגד המופיעה בתווית הקדמית, שייכת לאוסף תכשיטים טוניסאים מבית אלכסנדר. היין לא מסונן ועבר שפיה כל חצי שנה. צבע אדון עוצמתי. ארומה מתפרצת של פירות יער ונגיעות קסיס ומנטה. בפה נושך ומיד מרפה. יתיישן טוב במהלך השנים הבאות. 13.8% אלכוהול. 150 שקלים

אלכסנדר רזרב גסטו בלנד 2014  עשוי 40% ענבי קברנה סוביניון, 30% ענבי שיראז, 20% ענבי מרלו ו-10% ענבי פטי ורדו מכרמים באזור כרם בן זמרה וכפר שמאי שבגליל העליון. היין התבגר 24 חודשים בחביות עץ אלון, 80% צרפתיות ו- 20% אמריקאיות. סיכת הבגד המופיעה בתווית הקדמית, שייכת לאוסף תכשיטים טוניסאים מבית אלכסנדר. היין לא מסונן. צבע סגול נוטה לשחור, ארומה מתפרצת ועוצמתית לאורך זמן של פרי יער בשל. בפה שזיפים ודובדבן שחורים, נגיעות של פלפל שחור וגרגרי יער. סיומת ארוכה ונעימה. 13.8% אלכוהול. 150 שקלים.

מאסטר שף עם סדרת קטניות מאיטליה

סדרת קטניות (צילום: אסף לוי)

המותג הקולינארי מאסטר שף, מציג סדרת קטניות מאיטליה הכוללת 4 מוצרים:

  • עדשים ירוקות
  • שעועית אדומה (Borlotti)
  • שעועית לבנה גדולה (Butter Beans)
  • גרגירי חומוס

כל  מוצרי הקטניות של מאסטר שף מכילים רכיבים טבעיים בלבד וללא חומרים משמרים. סדרת הקטניות של מאסטר שף מיובאת  מאיטליה והיא ייחודית וחדשנית למול ההיצע בשוק: מוצר שימורי עדשים ירוקות הינו היחיד מסוגו בישראל. כמו כן מוצרי השעועית הלבנה הגדולה והשעועית האדומה היחידות  בישראל ללא רוטב עגבניות. עד היום השעועית הגיעה תמיד בליווי רוטב עגבניות, אשר צמצם את מגוון האפשרויות לשימוש. השעועית של מאסטר שף מציעה ליהנות מטעמה של השעועית, מגדילה את אפשרויות השימוש במוצר ומתאימה להכנת ממרחים, כתוספת חמה לסלט, למוקפצים ועוד. בנוסף, חומוס מאסטר שף מיוצר מזן חומוס גדול, מה שיוצר חווית טעם ייחודית. הצורך בלהשרות קטניות יום לפני הבישול או אפילו מספר שעות לפני, כמו הצורך להפשיר ולשמור כמויות גדולות בפריזר, מונע מרבים להשתמש בקטניות בתבשילים הביתיים. הסדרה החדשה חוסכת לבשלן זמן יקר במטבח. אין צורך בהשריה מוקדמת או הכנות מראש ולכן זמן ההכנה של המרקים, החמין, הסלטים, החומוס ושאר מיני תבשילים מתקצר משמעותית והופך את הבישול לחוויה. כך אפשר למשל להוסיף עדשים לאורז ולהכין מג'דרה ברבע שעה, לחמם גרגירי חומוס ולהוסיף לסלט ירקות עם טחינה ולקבל סלט משודרג ועשיר, להוסיף שעועית משני הצבעים לתבשיל צ'ילי קון קורנה ולקבל מנה טעימה ומפנקת במיוחד תוך 20 דקות בלבד. מחיר: 6.90 שקלים ליחידה (400 גרם).

תה פומפדור עם סדרת הזהב

תה שחור פומפדור – סדרת הזהב (צילום: אפרת אשל)

חברת התה הבינלאומית פומפדור TEEKANNE, משיקה לראשונה בישראל סדרת תה חדשה: סדרת הזהב ב-3 טעמים עשירים המבוססים על תה שחור איכותי. תערובות התה של פומפדור עשויות מחומרי גלם שנבחרים בקפידה ועוברים למעבדות של טיקנה בגרמניה, לבדיקות מקיפות כחלק מתהליכי בקרת איכות מחמירים על מנת ליצור תערובת הרמונית ומושלמת.

התה השחור, הידוע בכינויו "תה רגיל", הוא הנפוץ והמוכר ביותר בעולם. הוא מיוצר מעלי שיח התה, חזק יותר בטעמיו ומכיל יותר קפאין (בהשוואה לתה ירוק). התה השחור מהווה 90% מהתה הנמכר במערב. התה השחור הנמכר ביותר בישראל הוא "ארל גריי", תערובת תה שחור מבושמת בשמן אתרי הממוצה מקליפת ברגמוט (סוג של פרי הדר). תערובת תה פופולרית זו נקראת על שם הרוזן צ'ארלס גריי השני.

בסדרה החדשה של פומפדור שלושה טעמים:

  • קלאסי 1882: תערובות התה הקלאסי של פומפדור, התערובת המקורית אשר הומצאה בשנת 1882 עבור אלברט מלך סקסוניה. העלים נקטפים ונבררים באופן ידני בגינות התה המפורסמות של אסאם באפריקה וסרי-לנקה. זהו תה שחור קלאסי פרימיומי בעל ארומה חזקה המתאים לאנשים שאוהבים  טעמי תה נקיים , איכותיים ובעלי ארומה עשירה.
  • ארל גריי עשוי מעלי תה שנקטפו ונבררו באופן ידני מגינות התה המפורסמות של אסאם באפריקה וסרי-לנקה. לאחר תהליך החיתוך של עלי התה הם רוססו בשמן ברגמוט אמיתי (ולא תמציות טעם) לקבלת הטעם המפורסם של הארל גריי המסורתי. לתערובת טעם ארומטי ומרענן המתאים לכל שעות היום.
  • קלאסי עם לימון זו תערובת התה הקלאסי בשילוב עם לימון של פומפדור עשויות מעלי תה שנקטפו ונבררו באופן ידני מגינות התה המפורסמות של אסאם באפריקה .לאחר קיצוץ העלים הם מרוססים במיץ לימון אמיתי על מנת ליצור תערובת הרמונית ומושלמת. צבעו של התה בהיר וטעמו ארומטי ומרענן.

מחיר 12.9-14.9שקלים לאריזה.

דומינו'ס פיצה עם תפריט פיצות מובנות חדש Domino's Mix

דומינוס פיצה MIX (צילום: דן פרץ)

החורף כבר כאן ועמו סדרת פיצות חדשה ומפנקת מדומינו'ס פיצה עם בשורה קולינרית. לאחר שהשיקה לפני כשנה וחצי את סדרת פיצות השף עם אסף גרניט, יוצאת דומינו'ס פיצה עם תפריט חדש לתחום הפיצות המובנות – תכירו את סדרת Domino's Pizza Mix, המציע חמש פיצות מובנות, שכל אחת מהן משלבת MIX של תוספות שנבחרו בקפידה, במטרה לצור הרמוניה מושלמת בחך, עם חגיגה של טעמים וריחות שיעשו לכם את החורף.

  • פרימוורה MIX: משלבת גבינת 100% מוצרלה, פרחי ברוקולי רעננים, פלפלים קלויים, גרגרי תירס, כדורי בייבי מוצרלה, שום קונפי ורצועות בצל סגול. הוספנו מעל: רוטב בלסמי "די מודנה" לצד קרם פרש משובח.
  • ווג'י MIX: כוללת גבינת 100% מוצרלה, פטריות שמפיניון טריות, שרי קונפי, רצועות בצל סגול, גבינת פרמז'ן גרנה פדנו ושום קונפי. הוספנו מעל: קרם פרש משובח וטבעות בצל ירוק.
  • גריק MIX: משלבת גבינת 100% מוצרלה, עגבניות עסיסיות חתוכות, רצועות בצל סגול, זיתי קלמטה, גבינה בולגרית ומעל עלי אורגנו קצוצים.
  • צ'יזי MIX: לחובבי הגבינות, מורכבת מגבינת 100% מוצרלה, גבינת עזים נימוחה, כדורי בייבי מוצרלה, גבינת גרנה פדנו ומעל קרם פרש משובח וטבעות בצל ירוק.
  • קרניבור MIX: גבינת 100% מוצרלה, פפרוני קריספי, סלייסים מעולים של קבנוס, פרוסות חזה בקר מובחרות ומעל רוטב צ'יפוטלה פיקנטי וטבעות בצל ירוק.

לרגל ההשקה מבצע: מחיר הפיצות החדשות 58 שקלים לפיצה בהזמנת 2 מגשי פיצה – פיצת MIX ופיצה משפחתית 100% מוצרלה. לאחר מבצע ההשקה, מחיר Domino's Pizza Mix יהיה 86.90 שקלים בהזמנה, ו- 64.90 שקלים בקנייה במקום.          קרדיט צילום: דן פרץ

כרמית עם Panini סדרת מוצרים תחליפי לחם

כרמית מיני קרקר פניני (צילום: סטודיו פליי)

כרמית תעשיות, המתמחה בייצור, יבוא ויצוא מוצרי מזון, מבססת את כניסתה לקטגוריית המלוחים ומשיקה מגוון מוצרים תחת המותג:Panini  – פניני (לחם בית באיטלקית). מחזור קטגוריית הקרקרים בישראל בשנת 2017 היה כ-142 מיליון שקלים והשוק נמצא במגמת צמיחה עם גידול שנתי של כ- 6%. סדרת Panini  – פניני כוללת:

  • פניני קרקר דגנים, ב- 5 טעמים ותוספות: שומשום, זיתים ושום, צ'ילי פיקנטי, תערובת תבלינים, עגבניות ובזיליקום. סדרת הקרקרים מדגנים מלאים, אפויים. ועשויים מקמח חיטה מלא, קמח שיפון מלא, סובין עם תוספות שונות וטעמים ייחודיים. מחיר: 6.90 שקלים. תכולה: 130 גרם. ארוזים במגשית ונוחה לאירוח.
  • פניני קרקר דגנים ארוז בשתי אריזות אישיות לטובת שמירה על טריות ב- 2 טעמים: שומשום ו-זיתים ושום. הקרקרים אפויים ומכילים קמח שיפון מלא. הקרקרים ללא חומרים משמרים, ללא כולסטרול ומתאימים גם לטבעונים. מחיר: 6.90 שקלים, תכולה: 150 גרם.
  • פניני טוסטונים – צנימים ב- 3 טעמים: טבעי, שומשום וקמח חיטה מלא. מחיר: 5.90 שקלים . תכולה: 100 גרם. 3 אריזות אישיות בכל מוצר (של 10 יחידות טוסטים בכל מארז), כ- 13 קלוריות ליחידת טוסט וללא כולסטרול.
  • פניני טרליני – מיני כעכים – 6 טעמים ותוספות: בצל וזיתים, רוטב פיצה, תפו"א ורוזמרין, צ'ילי פיקנטי קלאסי וקמח מלא. הכעכים אפויים בתנור, מכילים שמן זית איכותי, ללא כולסטרול ומתאים גם לטבעוניים. מחיר: 7.90 שקלים, תכולה: 225 גרם.
  • פניני מיני קרקר, ב- 4 טעמים ותוספות: בצל, עגבניות ושום, תירס ודגנים. הקרקרים אפויים בתנור, ללא שומן טרנס. ומתאימים  גם לטבעוניים. מחיר: 6.90 שקלים. תכולה: 150 גרם.

מבצעים

מסעדת עראיס משרונה ת"א עם 50% הנחה על כל משלוח ראשון

מסעדת ARAIS שבמתחם שרונה מרקט בתל אביב, נפתחה לפני כשנתיים מתוך זיהוי הצורך של הקהל הישראלי למסעדת בשר אמיתי המוגש בסטייל ובגישה אורבנית. לאחרונה התווסף מערך משלוחים על מנת לאפשר ללקוחות ליהנות בבית ובכל מקום בו הם נמצאים. לטובת המהלך בנו באראיס, תפריט משלוחים והותאם למיטב מנות המסעדה. במהלך חודש ינואר 2018 הפותח את השנה האזרחית החדשה, באראיס מעניקים לחברי המועדון 50% על כול ההזמנה במשלוח הראשון.

לאורך כל חודש ינואר, למימוש חד פעמי ובדמי משלוח של 7 שקלים בלבד. בהצגת כרטיס חבר. באפשרות כל לקוח להצטרף למועדון החברים אונליין באתר המסעדה טרם הגיעו או בזמן הביקור בה וליהנות מההטבה כבר בביקור הבא. ההצטרפות למועדון החברים אינה כרוכה בתשלום. להצטרפות באתר <<<   עראיס, מתחם שרונה מרקט, תל אביב. טל': 03-5509070. כל יום 12:00 ועד אחרון הלקוחות.

McDonald's עם סניף חדש בשרונה ת"א שגם יציע שירות משלוחים

רשת McDonald's  (מקדונלד'ס) פתחה את סניפה החדש והמרשים בשרונה תל אביב. מדובר בסניף המתפרס על שתי קומות בבניין טמפלרי יפיפייה, זהו הסניף היחיד בתל אביב שיציע שירותי משלוחים עם מעל לעשרה אופנועים חשמליים. הסניף מותג ועוצב בקונספט השחור לבן החדש של הרשת. לסניף ישיבת חוץ מרשימה במרחבי דשא עצומים בפארק שרונה והוא מקורה בסגירת חורף מיוחדת לחודשי החורף הקרובים. פתיחתו של סניף רשת המזון המהיר McDonald's  (מקדונלד'ס) בשרונה מהווה חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה של שרונה תל אביב שתמשיך ב-2018 להוות את הלב הפועם של תל אביב ולשמש מרכז בילוי אטרקטיבי המציע מגוון רב של אפשרויות לקהלי יעד רבים.

סניף שרונה תל אביב קפלן פינת אוסואלדו ארניה 6 תל אביב

לתינוק לילד ולצעיר

סנו עם בייבי מבשם למייבש הכביסה

סנו מקסימה בייבי מבשם למייבש (צילום: מוטי פישביין)

סנו, משיקה החורף, מבשם בייבי למייבש הכביסה בניחוח טאלק עדין העוטף את הבגדים ברכות לאורך זמן. מבשם הכביסה בייבי, ככל המוצרים בסדרת "סנו מקסימה בייבי" היפואלרגני, נבדק דרמטולוגית ומותאם במיוחד לתינוקות ולבעלי עור רגיש. "סנו מקסימה בייבי" הוא המותג היחיד המציע את כל הפתרונות לכביסת בגדי תינוקות: מרכך כביסה, אבקת כביסה, ג'ל כביסה, מסיר כתמים וכעת גם מבשם לכביסה. לכל סדרת "מקסימה בייבי" ניחוח עדין ונעים, כל מוצרי הסדרה היפואלרגניים, נבדקו דרמטולוגית ומתאימים לתינוקות ולבעלי עור רגיש. מבשמי הכביסה של מקסימה מתאימים לבישום על בגדים, מגבות, מצעים ועוד. המבשמים מתאימים לשימוש במייבש או לריסוס ישיר על אריגים יבשים. הניחוחות העוצמתיים של מבשמי הכביסה מקסימה מותירים את האריגים רכים ומבושמים לאורך זמן.

מבשם בייבי למייבש הכביסה משווק באריזת 750 מ"ל. מחיר כ- 15 שקלים.

מותג האופנה לילדים KIWI במבצע עד 31 לינואר

KIWI (צילום דניאל אליסטר)

סוף עונה על כל הפריטים. החל מ 19.90 שקלים ועד 79.90 שקלים.

אין כפל מבצעים ולחברי מועדון. המבצע בתוקף עד 31.1.18.

אוכל ואלכוהול

VONG הויטנאמית חוגגת 5 שנים (חמסה חמסה)

VONG הויטנאמית (צילום: חיים יוסף)

ביום ראשון ה-07.01.2018 משיקים בוונג את התפריט החדש בערב טעימות מיוחד הכולל ארוחה זוגית של כל 6 המנות החדשות, סלט, קינוח ובקבוק שמפניה במחיר של 360 שקלים בלבד. המנות הן שילוב קולינרי מרתק של המטבח הוויטנאמי היוצרות את מה שמגדירים הווייטנאמים כארוחה המושלמת, המכילה את כל הטעמים, הצבעים, החושים ואבות המזון.

המסעדה תקושט כולה ותהיה חגיגה שמחה גדולה כמו שרק VONG יודעת לחגוג. VONG – מהביס הראשון אפשר להבין שאנו לא מאמינים בפשרות או בקיצורי דרך. מומלץ להזמין מקום מראש.

VONG, שדרות רוטשילד 15, תל אביב. שעות פתיחה: 12:00-24:00. פרטים באתר <<< פייסבוק <<< או בטל': 03-6337171.

The Wine Temple: המרכז לתרבות יין בירושלים

מקדש היין בירושלים (צילום: שלומי כהן)

לאחרונה נפתח "The Wine Temple", מרכז חדש לתרבות יין ברחוב עמק רפאים 8, שבמושבה הגרמנית בירושלים. החנות פונה לקהל חובב היין, כמו גם לקהל שומר הכשרות בירושלים ובסביבה. בנוסף, "The Wine Temple" עורך סדנאות בתחום ליחידים ולקבוצות, מספק שירותי אחסון ומכירה של יין. "במרכז לתרבות היין, אנחנו נותנים במה בעיקר ליקבים קטנים, על מנת להנגיש אותם לקהל הרחב", אמר אליעזר וייסברג, מבעלי העסק.

וייסברג ושותפו, בחרו למקם את החנות החדשה שהקימו במבנה טמפלרי עתיק ומיוחד, ששימש כמרתף היין של משפחת שמיט בשנת 1874. "השותף שלי העלה את הרעיון להקמת המרכז לפני הרבה זמן. לפני כשנה התחלתי קורס יזמות עסקית במט"י ירושלים, וכבר בשיעור הראשון הבנתי שאני רוצה לפתוח את העסק", אומר וייסברג. "הרעיון היה להקים מרכז תרבות ליין, ולא עוד חנות או בר יין. ב'מקדש היין', אנחנו מעבירים גם סדנאות לציבור הרחב ולקבוצות. בסדנאות הללו אנחנו מלמדים למשל איך לטעום יין ואיך להתאימו לאוכל ספציפי", מוסיף וייסברג.

וייסברג (34), תושב גוש עציון, הוא חובב יין מושבע, ועוסק בתחום הייננות כבר 12 שנים. לדבריו, העיסוק החל כתחביב עוד בהיותו בחור צעיר. לאחר שחרורו מהצבא החליט להפוך את התחביב למקצוע. וייסברג מספר כי בתחילת דרכו פנה ללימודי עיצוב גרפי, אך לקראת סוף הלימודים החליט לשנות כיוון ולחזור לאהבתו האמתית – היין. הוא למד גידול וייצור יין במכללת "תל-חי", ועם סיום לימודיו קיבל את תואר ה-Cellar Master. מאז הספיק לברמן, לעבוד ביקבים "קטלב" ו"פלם", לעסוק ביבוא יין מאיטליה, ולנהל את מסעדת "קנלה" הירושלמית. שותפו העסקי של וייסברג, שחולק איתו את אהבתו ליין, עסק במשך שנים רבות באספנות יין. כך למעשה, נוצר הקשר העסקי, שהפך לחברי (וכעת שוב לעסקי) במהלך השנים, בין השניים. לפרטים בדף הפייסבוק <<<

הישראלים מוציאים במסעדות כ-10 מיליארד שקלים בשנה

סרט, הופעה או אפילו סתם טיול קצר, כל אלה אינם בילויים מושלמים עבור הישראלים כל עוד לא משולב בהם אוכל. הישראלים אוהבים לצאת לאכול בחוץ, ונראה שמשלבים ביקור במסעדה כבילוי או חלק מבילוי.

כמה אוהבים? על פי הערכות חברת האשראי כאל, הישראלי הממוצע מבקר כ- 23 פעמים בשנה במסעדה ומוציא בממוצע בכל ביקור 94 שקלים המגיעים לסכום כולל של למעלה מ- 10 מיליארד שקלים בשנה. הגיל ללא ספק משחק תפקיד. ככול שהגילאים עולים – בהתאמה עולה סכום ההוצאה הממוצעת.

  • ההוצאה השנתית הגבוהה ביותר על מסעדות מיוחסת לישראלים בגילאי 70 ומעלה.
  • ישראלים בגילאי 21-30 מבקרים במסעדות 24 פעמים בשנה, ומוציאים 65 שקלים בממוצע בכל ביקור.
  • בין הגילאים 31-40 יוצאים 24 פעמים וסכום ההוצאה הממוצעת עומדת על 84 שקלים.
  • בגילאי 41-50 מספר הביקורים עומד על 23 פעמים, וההוצאה הממוצעת עומדת על 102 שקלים
  • בגילאי 51-60 מבלים ב- 21 ביקורים ועסקה ממוצעת של 123 שקלים.
  • בגילאי 61-70 רק 20 ביקורים והוצאה ממוצעת של 140 שקלים.
  • בגילאי 70+ ההוצאה גדולה אף יותר ועומדת על 156 שקלים ו- 20 ביקורים.

ומי מוציא יותר במסעדות, גברים או נשים? ההשוואה בין המינים מראה כי גברים משלמים יותר על ארוחות מאשר נשים. עסקה ממוצעת של גבר עומדת על 99 שקלים, לעומת 86 שקלים אצל אישה. ההוצאה השנתית הממוצעת במסעדות נאמדת בכ- 2,394 שקלים אצל גברים, לעומת כ- 1,863 שקלים אצל נשים. הסכום הכולל שהוציא המין הגברי בישראל עומד על כ- 6 מיליארד שקלים, ואילו הסכום הכולל שהישראליות הוציאו במסעדות נאמד על כ- 4 מיליארד שקלים.

בדיינרס הבינו כי 'הישראלי צועד על קיבתו' והשיקו מהלך שיווקי אסטרטגי בתחום הקולינריה, יאפשר למחזיקי כרטיס האשראי ליהנות ממגוון הטבות קולינריות שהראשונה בהן – ארוחה במחיר ארוחה עסקית במשך כל שעות היום, כולל סופי שבוע בכ-40 מסעדות מובילות.

המסעדות נבחרו על ידי ניב גלבוע, שסייע בהמלצות על המסעדות המובילות, ולטובת העניין ביקר, בדק וצילם את המסעדות הנבחרות. סרטי המסעדות המומלצות ניתנים לצפייה בערוץ היוטיוב של כאל.

אופנה ועוד

שעוני Casio בשת"פ עם המעצב סטפן אשפול ומותג Pigalle הפריזאי

חברת Casio העולמית והמותג הצרפתי Pigalle השיקו שיתוף פעולה בינלאומי ראשון עם עיצובים ייחודיים לדגמי G-SHOCK. המעצב הנודע סטפן אשפול עיצב במיוחד שני דגמים ייחודיים של שעוני DW-5600 עם נגיעות רטרו ו"חוכמת רחוב". הדגמים מתאימים למי שחי את אופנת הרחוב, דגמי G-SHOCK רטרו קלאסיים בעיצוב ייחודי של המותג האורבני-צרפתי Pigalle.

מדובר בדגמים רשמיים המיובאיים על ידי קבוצת T&I שהוצאו מחדש בגווני לבן-פסטל ושחור-colorways עם לוגו המותג של Pigalle על התצוגה. מחלקת הקריאייטיב של המותג בפריז אספה מגוון אפשרויות לעיצוב וצמצמה אותן ל-15. מתוכן נבחרו הדגמים שהושקו. השעונים הנבחרים עברו עיצוב מחדש בצבעים שחור ולבן וכוללים את לוגו המותג של Pigalle על התצוגה ועל רצועת השעון. דגם השעון בעל צבעי רקע ייחודיים וכולל בתוכו תאורת LED שעברה שינוי יחד עם עיצוב פנים פני השעון המציג את הלוגו האופנתי של המעצב. כמו שלל  דגמי G-SHOCK שעונים אלו עמידים במים עד עומק של 20bar ובפני זעזועים וחבלות חיצוניות, תאורה חזקה, סטופר וטיימר.

הקולקציה הושקה בחנויות בוטיק באירופה בתחילת חודש נובמבר. הדגמים במהדורה המוגבלת של  Pigalle נמצאים בחנויות המובחרות בישראל הפועלות עם יבואנית Casio בישראל, קבוצת T&I, במחיר של 710 שקלים.

Barcom עם רמקול אלחוטי סטריאופוני –NOA sound box V500 

חברת Noa מהמובילות בעולם בתחום המוזיקה משיקה בישראל רמקול אלחוטי נייד המותאם במיוחד למכשירים סלולריים וטאבלטים. הרמקול מדגם – NOA sound box V500 הוא רמקול נייד קומפקטי המפיק סאונד איכותי בעוצמה גבוהה. הרמקול קל לשימוש ומתחבר אלחוטית לכל סמארטפון, טאבלט או מכשיר תואם בלוטות' אחר. הרמקול מעוצב ברמה גבוהה וישלב בסלון אלמנט דקורטיבי, ישדרג את מראהו ואף יעניק לו “טוויסט” מדליק

עיצוב הרטרו המסוגנן של ה – NOA sound box V500 מעוצב בסגנון קלאסי וכפתורי השליטה האנלוגיים מזכירים את הדגמים הישנים והנוסטלגיים של שנות השישים. ה – NOA sound box V500בעל עוצמה שמע אדירה.

טווח קליטה מורחב עד 15 מטר, טכנולוגיית בלוטוס 4.0 לניגון רציף ונקי ללא קטיעות, סוללה מובנית נטענת לניגון עד 10 שעות ברציפות(בווליום בינוני), שני רמקולים 6W התורמים לסאונד עמוק וחד יותר, מיקרופון מובנה לניהול שיחות, תמיכה בניגון קבצי MP3/WAV. עם המוצר מסופק מעמד חצובה שולחני, רצועת תלייה דמוי עור וכבל USB. מחיר: 450 שקלים.

שידרוג הסלפי עם ניתוחים פלסטיים

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מסכם את שנת 2017 בתחום הפלסטיקה וממליץ לציבור להיזהר משרלטנים ולהתרחק מהגרלות ומבצעים. מסקר שערך האיגוד במהלך השנה עלה כי שלושת הניתוחים המועדפים על ידי הישראלים בשנת 2017 היו ניתוח שאיבת שומן, ניתוח פלסטי באף וניתוח של החזה.

מהסקר שערך האיגוד במהלך השנה עלה כי הניתוח הכי הניתוחים הכי מועדפים בישראל הם ניתוח שאיבת שומן, הפופולארי בקרב 27% מהישראלים, ניתוח פלסטי באף אשר נבחר על ידי 23% מהישראלים וניתוח של החזה שמועדף על ידי 16% מהציבור. אחריהם מובילים בהפרש ניכר, ניתוח הרמת עפעפיים שמועדף על ידי 12% מהישראלים, ניתוח למתיחת הפנים או הצוואר שנבחר על ידי  כ – 12% מהישראלים, והאחרון הוא ניתוח למתיחת הבטן והזרועות שמועדף על ידי כ – 10% מהציבור. הסקר נערך במהלך 2017 בקרב כ – 500 נשים וגברים תושבי ישראל בגילאי 18 ומעלה במדגם ארצי מייצג באמצעות מכון איפסוס מחקרי שוק.

זהירות מהגרלות – האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ממליץ לציבור להימנע מרכישה של טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים באמצעות קבוצות רכישה, קופונים המועברים בוואטסאפ, מבצעים, הגרלות בפייסבוק ופרסים. וועד האיגוד מדגיש כי מדובר בשיטות הפוגעות בכבוד המקצוע של הרופא ועלולות להטעות את ציבור המטופלים. האיגוד מזמין את הציבור להעביר מידע על פירסום מטעה בתחום האסתטיקה, למייל האדום של האיגוד בכתובת הבאה: [email protected]

אזרחים המזריקים לעצמם – לאחרונה הודיע האיגוד כי בעקבות העלייה המדאיגה בדיווחים על סיבוכים חמורים וקבועים הקשורים להזרקות חומצה היאלרונית בעיקר בשימוש על ידי גורמים לא מוסמכים, האיגוד יזום שינוי בסיווג חומרי המילוי מסיווג של אביזר רפואי לסיווג תכשיר רפואי (כמו תרופת מירשם). באיגוד מדגישים כי מכיוון שחומרי המילוי מסווגים כיום כאביזר בלבד, הפיקוח עליהם פחות טוב ומתרחשת הקלת ראש מדאיגה בשימוש. חומרי המילוי נמכרים ישירות לגורמים מסחריים לעיתים ללא צורך במרשם דבר הגורם לזמינות יתר של השימוש בחומרים על ידי מי שאין לו היתר לעסוק ברפואה כמו קוסמטיקאיות, ספרים, אזרחים המזריקים לעצמם או כאלו שלא הותר להם לעסוק בהזרקות מחוץ לחלל הפה כמו רופאי שיניים. באיגוד התקבלו דיווחים על סיבוכים הקשורים לחומצה היאלרונית בעיקר בשימוש על ידי גורמים לא מוסמכים. חשוב להזכיר כי מדובר בחומרי מילוי המכילים תרופות כמו לידוקאין אשר יוצרים גם שינויים פרמקולוגיים בעור ומסכנים את המטופלים (הלידוקאין בתוך חומר המילוי הנחשב נכון להיום אביזר הוא תרופה). יצוין כי נכון להיום בישראל בוטוקס כבר הוגדר כתכשיר רפואי אך יחד עם זאת  ועד האיגוד סבור כי גם לתכשיר זה עדיין נדרש פיקוח ואכיפה הולמים.

רכב

כלמוביל עם יונדאי KONA

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה- KONA, רכב הפנאי-שטח החדש בקטגוריית ה- SUB-Compact SUV המיוצר על גבי פלטפורמה חדשה של היצרן ומייצג דור חדש ופורץ דרך בכל הקשור לעיצוב, בטיחות ביצועים ואבזור.

יונדאי KONA רכב הפנאי שטח החדש מציג ביצועים מרשימים הודות למנוע טורבו Gamma 1.6T-GDI עוצמתי המשודך לתיבת הילוכים DCT יעילה ומתקדמת בעלת 7 הילוכים. שילוב זה מייצר 177 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ המושג כבר ב-1500 סל"ד. נתונים אלה, יחד עם מערכת הנעלה כפולה חכמה מספקים ל KONA -נתון האצה מרשים של 7.9 שניות בזינוק מ-0 ל- 100 קמ"ש (הנתון הטוב ביותר בין רכבי הפנאי עד למחיר של 210,000 שקלים)  ומהירות מקסימלית של 205 קמ"ש. שלושת מצבי הנהיגה ב- KONA (ספורט, רגיל ואקו) הופכים את ה- SUV הקומפקטי מותאם לכל דרישות הנהיגה. מצב ספורט יספק ביצועים נטולי פשרות, לצד נסיעה יום יומית רגועה במצב "רגיל", וחסכון מקסימאלי במצב "אקו".

ה-  KONAמציע לנוסעים מרחב פנימי נדיב לצד יכולות אחסון מרשימות. המושבים האחוריים המפוצלים מתקפלים ומשלבים רצפת העמסה דו-מפלסית המאפשרת גישה קלה לאחסון אופניים, גלשן ואביזרים נוספים. ל- KONA מרווח גחון של 17 ס"מ ותנוחת ישיבה גבוהה המשלימים ראות מצויינת לנהג ומאפשרים נוחות מרבית ובטיחות מקסימאלית.

בטיחות אקטיבית: ה- KONA החדש קובע סטנדרט חדש בקטגוריית ה- Sub-Compact SUV ברמת הבטיחות ומגיע עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט בשתי רמות הגימור,  Premiumו- Supreme:  FCA- מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון (FCW)  ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום (AEB). מערכות נוספות הנעזרות במצלמה הקדמית כדי לשפר את הבטיחות והנוחות: LKA- באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב. DAW- מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.  מערכות הרדאר של המכונית מסייעות גם לזיהוי רכבים בשטח מת (BCW). והתראה על רכב חוצה מאחור (RCCW). בנוסף כוללים שני הדגמים 6 כריות אוויר, ESC- מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, TCS-  מערכת בקרת משיכה, ROP- מערכת מניעת התהפכות, DBC- מערכת בקרת בלימה במורד, ABS – מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, HAC- מערכת סיוע לזינוק בעליה ESS ,- איתות בלימת חירום, TPMS- מערכת לניטור  לחץ אוויר בצמיגים עם תצוגה חכמה לכל גלגל בנפרד ו-EBD, מערכת אלקטרונית לחלוקת כוח בלימה.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה עומדת על 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 16.6 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו- 14.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. ל- KONA ציון ירוק 12.

איבזור: ל- KONA אבזור עשיר כבר בדגם ה- Premium הכולל מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן. מדובר במערכת  המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך צף חדשני בגודל 7 אינץ' עם יכולת מעבר למערכת ה- Connected Car של כלמוביל עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות, דיבורית Bluetooth, מצלמה אחורית מקורית ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה. בנוסף רמת גימור כוללת גם הגה מצופה עור, כיוון הגה לגובה ולעומק, ספויילר מקורי עם תאורת בלם, מחשב דרך, מערכת בקרת אקלים, קיפול מראות אוטומטי, מראות בצבע הרכב, פנסי איתות במראות, נעילה מרכזית, חלונות חשמל, חיישן אורות, מפתח שלט, תאורת יום DRL, מסילות גגון וחישוקי סגסוגת קלה. דגם ה- Supreme כולל גוון שונה בגג הרכב, מפתח חכם המאפשר התנעה וכניסה ללא מפתח, פנסי ערפל קדמיים וחישוקי סגסות קלה בגדול 18". בנוסף, משטח טעינה בטכנולוגיית QI; טעינה אלחוטית לסמארטפון ללא צורך בכבלים עם מגוון פיצ'רים חדשים; המערכת מציינת מתי הטלפון נטען במלואו, ותזכיר לנוסעים לקחת את הטלפון בעת ​​היציאה מהרכב.

מערכת ה- Connected Car: ה-  Connected Carשל כלמוביל אשר מתווספת למערכת המקורית של היצרן משלבת מערכת חדשה בדור 4 LTE)) אשר כוללת מסך 7 אינץ' גדול וחוויתי. המערכת מאפשרת לנוסעים ליהנות מגלישה ברשת, יכולת הפעלה משולשת הכוללת את גלגל ההגה, מסך המגע וכפתורי ההפעלה עם עדכוני תוכנה וקבלת יישומים. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר Hot Spot  לגלישה באינטרנט ברכב וכן מצלמת נסיעה לאחור. בנוסף, דיבורית Bluetooth, ניווט הכולל מערכתWAZE  וחניה באמצעות האפליקציות סלופארק ופנגו.

נפח תא מטען 361 ליטר. מחיר דגם Premium  133,900 שקלים ודגם Supreme 139,900 שקלים.

הארלי דוידסון עם קורס מרשלים לרוכבים

המרשלים של הארלי דווידסון (צילום ינוקא)

כחלק מהמגמה לשמור על בטיחות הרוכבים וסביבת הרכיבה, הארלי דוידסון ישראל פתחה לראשונה קורס מרשלים. מטרת הקורס, הכשרת מרשלים שתפקידם לדאוג להובלת הקבוצות בטיולים בדרכים. מדובר בתפקיד שהוא לא פחות מהצלת חיים ואחריות מרובה. הקורס שנמשך יומיים ומספק התנסות מעשית ועיונית בהובלת קבוצות, עוסק בעיקר באופן שבה צריך להוביל קבוצות רכיבה, סימנים מוסכמים, נהלי בטיחות וניהול בטוח של השיירות.

הפרקטיקה של הקורס מיושמת הן במגרשי נסיעה והן בתנאי כביש אמיתיים בניהן כבישי ירושלים המפותלים. כמו כן, קיימת גם ההכשרה התיאורטית והלימודית.

בקורס הראשון שנפתח לאחרונה, נטלו חלק תריסר משתתפים אשר נחשבים למובילי הקהילה בישראל של הארלי דוידסון. הקבוצה תהיה כוח החלוץ שישמש להובלת הקבוצות ושמירת הבטיחות המשמעותית. הקורס הראשון ממומן בחסות היבואן אלבר מוטו.

במהלך חודש ינואר2018  צפויים להיפתח קורסים נוספים אשר יכשירו במשך הזמן עוד ועוד חברים נוספים שיחזקו את קהילת ההארליסטים ובעיקר ישמרו על בטיחותה המקסימאלית בדרכים. הצוות המקצועי אשר אמון על הקורס הינו חברת "פרו ריידינג".    קרדיט צילום: ינוקא

שגריר נרתמת לטובת הנהגים

שגריר בפעולה (צילום יח"צ)

שגריר נרתמה למבצע אשר נערך ע"י משרד התחבורה ומשטרת ישראל ושולחת צוותי שירות ותיקון אחת לשבוע שמתמקם במיקומים אשר נקבעים על ידי משרד התחבורה. במהלך המבצע עוצרים אנשי משרד התחבורה רכבים חולפים ומבצעים בדיקת אורות. במידה ומתגלה נורה שרופה, איש השרות של שגריר מחליף לנהג נורה ומחייב רק בעלות הנורה בלבד.

ניסים מזרחי סמנכ"ל תפעול ושירות בשגריר מציין כי "מבדיקה מדגמית של שגריר עולה כי לכ- 20%-25% מהרכבים קיים צורך להחליף נורות שרופות וחלקם הגדול אינו מודע כלל לתקלה ברכבו. נהיגה בשעות החשכה עם אורות לא תקינים מהווה סכנה בעיקר במקומות חשוכים ויכולה לגרום לתאונות קשות בעוד שפתרון הבעיה הינו פשוט וזול מאוד. לשגריר יש ערך מוסף של בטיחות ושירות ואנו נרתמים כמדי שנה בשמחה לסייע בפעילות חשובה זו".

מכלמוביל עם חדשות מרצדס

מרצדס בתערוכת המכוניות בפרנקפורט 2013 (צילום דני בר)

מרצדס הגדילה השנה את מסירותיה בכ-10% לעומת 2016. רכבי ה- פלאג אין החשמליים היוו 13% מסך המכירות וכ- 30% מהיקף המכירות היו רכבי AMG או עם חבילות AMG . הגידול המשמעותי ביותר מבחינת דגמים היה בקרב סדרת ה- E CLASS ממנה מסרה החברה 381 כלי רכב וגידול של כ-130% מהיקף המסירות של דגם זה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך 2017 נמכרו 7 רכבי Maybach,  25 רכבי S COUPE ו- 175 רכבי S CLASS.

בנוסף, הכריזה כלמוביל על מהפך בשוק המוניות: מרצדס עם 3 שנות אחריות למונית ה-E-Class וה-C-Class. לראשונה בשוק המוניות, כלמוביל תעניק לתקופה מוגבלת, שנת אחריות שלישית לדגמי ה-E-Class – מכונית הסלון המציגה יכולות נהיגה אוטונומיות מתקדמות ומערכות בטיחות אקטיביות, ולדגמי ה-C-Class. בנוסף, דגם ה-B-Class יוצע במחיר התחלתי של החל מ-98,900 שקלים.

באירוע המכירות לבעלי מוניות, יוצגו ויוצעו חלק מדגמי המוניות עם מערכת Connected Car ייעודית למוניות עם חיווי קולי מלא, לרבות שליטה קולית באפליקציית הניווט Waze, סביבת Wi-Fi לנוסעים, עדכוני מזג אוויר ושלל אפשרויות נוספות. כמו כן, המזמינים באירוע ייהנו מהטבות שונות הכוללות התקנה חינמית של מוביליי, טרייד אין במחירים מעודפים, הצעות מימון ללא ריבית ועוד. אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בכלמוביל, מציין כי "מעטפת המימון, השירות והטכנולוגיה המוצעים על ידי כלמוביל, הכוללים כיום גם את הרחבת האחריות והוספה של שנה נוספת לדגמי ה- Eו-C, מעניקה ללקוחות יתרון כלכלי עצום בקנייה בטוחה ושקט נפשי לתקופה ארוכה."

כלמוביל תערוך את האירוע הראשון בת"א ב-10.1.18 שלאחריו יתקיימו אירועים דומים ברחבי הארץ (ירושלים, באר שבע וחיפה).

קיה עם השקת קונספט רכב חשמלי בתערוכת  CES 2018

קיה מוטורס הכריזה על השקת קו מוצרים חשמליים – רכב הקונספט החדשים יוכרזו בתערוכת האלקטרוניקה היוקרתית בלאס וגאס CES.

https://www.youtube.com/watch?v=JHIk_VqjcWc

חלק חשוב בהכרזה הוא סוללה עוצמתית חדשנית שתאפשר טווח נסיעה רחוק יותר מהמקובל כיום. כמו כן יושק ממשק נהג-רכב חדש Beyond Autonomous Driving.

כללי

זאפ עם דו"ח הצרכנות של ישראל לשנת 2017

זאפ, קבוצת אתרי הצרכנות המובילה בישראל, מציגה את דוח הצרכנות של ישראל לשנת 2017. הדו"ח מציג ניתוח פרופיל הצרכן הישראלי ונשען על ניתוח השימושים, הצרכים והמגמות של הצרכן במגוון רחב של תחומים ומבוסס על מערכות אנליזה וביג דאטה של כלל אתרי הקבוצה, המציגות מידע סטטיסטי של התנהגות גולשים. המידע מבוסס על 4 מיליון גולשים ייחודיים, 16 מיליון ביקורים בחודש ומאות אלפי עסקים בישראל הרשומים במאגרי המידע של הקבוצה.

הצרכן הישראלי יותר מעורב בשלב קבלת ההחלטות: ממצאי הדוח מעלים כי יותר ויותר צרכנים משתמשים בכלים להשוואת המוצרים, עם עלייה של 12% בשימוש בכלים אלו ביחס לשנה שעברה, וכי ניכר גידול משמעותי של 27% בכתיבת חוות הדעת ביחס לשנה החולפת ואלו מקבלים תוקף משמעותי בהבנה כי הינם הכרחיים לתהליך הקניה וההמלצה לצרכנים אחרים.  בניתוח מאגר חוות הדעת עולה כי בשנת 2017 , הגולש הישראלי כתב הכי הרבה דעות שליליות על משרדי ומוסדות ממשלה, בנקים, שירותים וסוכנויות דואר, עורכי דין ומשרדי נסיעות. הכי הרבה חוות דעות חיוביות קיבלו מאלפי כלבים, רואי חשבון, חשמלאים וקוסמטיקאיות.

מה הצרכן הישראלי מחפש? המוצרים הפופולאריים ביותר לשנת 2017 הם תנורים, טלוויזיות, לפטופים, מקררים, משחקי טלוויזיה, מזגנים, מצלמות ושואבי אבק. כשהתחומים המחופשים בין היתר הינם מסעדות והזמנת מזון (10.5%), 12% בחיפוש עורכי דין, כאשר רב הפניות לעורכי דין לגירושין ומשפחה הם ביום א', ככל הנראה כאפקט נלווה לסוף השבוע המשפחתי. גידול של 17% ברכישת בגדים און ליין, ועלייה של 500% ברכישת בגדי ילדים און ליין לעומת השנה החולפת.

חג ומועד: גם למועדים הישראלים ישנה השפעה על הצריכה של הישראלים הדוח העלה כי בוולנטיין דיי מזמינים מקומות במסעדות פי 200 ופי 7 משלוחים יותר מאשר ביום רגיל. טרנד היוגורטריות תופס תאוצה עם פתיחה של 67 סניפים חדשים השנה.  ביום הראשון של חול המועד סוכות ישנה קפיצה משמעותית בחיפושי אוהלים, כאשר הישראלים מחפשים קודם כל לפי מחיר (טווח המחירים הנפוץ : 3,743-5,990 שקלים), אחר כך לפי גודל ופחות מייחסים חשיבות למותג.

In & out  – הטרנדים של שנת 2017: נמצאה עלייה של 66% במצלמות לרכב, וזאת בעקבות יבוא רשמי של המוצר שהפך אותו לנגיש וזול יותר. מצאנו כי חודש מאי היה חודש הספינר, עם עלייה של 367% בחיפושים בקטגוריית הצעצועים, והשאיר חותם דרמטי. עלייה של 612% בחיפושי האברבורד. מצד שני, ניכרת ירידה של 25% בחיפוש הרחפנים, 45% בחיפושים משקפי VR וירידה של 30% בחיפושי מצלמות אקסטרים, אשר היוותה מגמה מרכזית בשנת 2016, וזאת בעקבות התרסקות מניית Gopro.

הגולש הישראלי מושפע מאקטואליה: בסוף 2017 בעקבות גל סרטוני הליצנים המפחידים בישראל נרשמה עלייה של 500% בספטמבר 2017 בקטגוריות קרב המגע ואומנויות לחימה, עלייה של 450% בחיפוש שוקר חשמלי ו700% בגז מדמיע. כמו כן, עלה כי בעקבות מותו של אמיר פיי גוטמן בחוד שיולי וקמפיין תרומת האיברים של הרב מאיר רבאלי בחודש פברואר, זוהתה עלייה ניכרת בשיעור של  700% בחיפושים של תרומת איברים לעומת שנת 2016.

השקות הטלפונים החדשים, ביניהם אייפון X, אייפון 8 וסמסונג note-8, כנראה השפיעו מאוד על הצרכן הישראלי והסברה היא לפי מחקרים שהריסת הטלפון משמשת כתירוץ לקניית חדש, מאחר והייתה עלייה של 96% בחיפושי מעבדות הסלולר באותה תקופה. מצאנו כי משלוח האוכל המבוקש ביותר בעת שידורי הגמר של "האח הגדול" "והישרדות" הוא הג'חנון, בעוד היום הכי חזק למשלוחים הוא היום לפני פסח.

המס יורד והביקוש עולה: בעקבות הורדת מס הקנייה על הטלפונים הסלולריים בחודש אפריל, נרשמה עלייה של 150% בחיפושים סלולריים למשך חודשיים. חוק הלואו קוסט כנראה השפיע על הצרכן הישראלי מאחר והייתה עלייה של %% בחיפוש מזוודות לואו קוסט.

הצד שלו – הצד שלה: נמצא כי נשים מחפשות כמעט פי 2 מגברים בתחום הבריאות. הנשים אחריות על הרפואה המשפחתית, הזמנת מקומות בילוי, רהיטים וקניית פרחים. הגברים אחראים על תכנון החופשה בחו"ל, הזמנת מזון מהיר וממשיך להיות האחראי המרכזי בבית בחיפוש בעלי מקצוע ביניהם אינסטלטורים, רואי חשבון ויועצי מס.  למעלה מ60% מחיפושי קעקועים ופירסינגים נעשו ע"י נשים.

ירוק: ממצאי הדוח מראים כי ישנה עלייה בחיפושים של מוצרים ידידותיים לסביבה ומעדיפים ערכים על טרנדים. מצאנו כי הגולשים חיפשו הכי הרבה מידע על דשא סינטטי (עלייה של 240% לעומת שנת 2016), ניכרת עלייה משמעותית בחיפושים של בנייה ירוקה, מחזור, אנרגיה וסולארי. ממצאים אשר מראים את גידול במודעות החברתית והפגנת אחריות כלפי הסביבה והחברה

מאסטרקארד עם הרגלי ההתנהלות הפיננסית של ישראלים

ממחקר שנערך על ידי חברת TNS עבור מאסטרקארד בישראל, לבדיקת הרגלי ההתנהלות הצרכנית של ישראלים עולים ממצאים מפתיעים לגבי כמה מהנחות היסוד על כלכלה שיתופית וההתנהלות הפיננסית של הישראלים שרובה המכריע מבוסס על תשלום באמצעות כרטיס אשראי. מגמה זו מתאפשרת בין היתר בזכות כניסתן של טכנולוגיות תשלומים דיגיטליות אשר מובלות באמצעות חברות טכנולוגיה הפועלת בענף התשלומים העולמי כגון  מאסטרקארד, גופים פיננסים וחברות פינטק.

טיסות הלואוקוסט ממריאות ומשנות דרמטית את יעדי החופשה של הישראלים:

  • 62% מהישראלים טסו בשנה האחרונה לחו"ל (מתוכם גילאי 18 עד 34 הם בעלי השיעור הגבוה ביותר)
  • 33% מהם טסו בשנה האחרונה בטיסה המוגדרת כטיסת לואוקוסט
  • 51.8% מתוכם, ציינו כי בעתיד יטוסו בטיסה שכזו
  • כ- 68% יעדיפו לצאת לחופשה בחו"ל במקום בישראל בגלל תעריפי הטיסות הזולים כיום בהשוואה לעבר.

לאן טסים? היעדים הפופולאריים ביותר על הישראלים הם יעדי החופשה המסורתיים כגון יוון )18%(, ניו-יורק )10%(, ברצלונה) 9.8%(, ברלין )8.9%( ולונדון )7.6%( אך נראה כי אפקט טיסות הלואוקוסט משנה גם את יעדי החופשה של הישראלים למקומות שמעטים ביקרו בהם בעבר; 9.3% טסו לפראג, 8.2% לבודפשט, וורשה 6.8%, בוקרשט 5.2%, וורנה 2.4% וריגה 1.8%.

מה לגבי הזמנת הלינה בחופשה?  מלון בחו"ל הוא עדיין הדרך המועדפת אך לא היחידה ללון בחו"ל. 79% מהישראלים לנו במלון בחופשה האחרונה. 4.4% הזמינו דרך AIRBNB ו-7.5% לנו אצל משפחה או חברים. לעומת זאת 7.2% ציינו כי בחופשה הבאה יזמינו דירה לינה דרך AIRBNB.

מימון המונים: ממצא מפתיע מציג כי כ- 17% מהישראלים תרמו והשקיעו כסף בפרויקטים של "מימון המונים". 3.8% השקיעו עד 50 שקלים, 5.4% בין 51-100 שקלים, 3.1% בין 101-150 שקלים ו- 4.4% מעל 151 שקלים.

מוניות: ממצא נוסף מעלה כי 4.1% השתמשו בתחבורה שיתופית בישראל אך מאידך 38.9% השתמשו בשירותי מוניות מתוך אפליקציות.

לא רק קונים גם מוכרים: הישראלים ידועים כמכורים לקניות באתרי סחר אלקטרוני מחו"ל, כגון eBay, אמזון ואלי אקספרס. מהנתונים עולה כי ל- 3% מהמשיבים יש חנות באחד מאתרי הסחר האלקטרונים הנ"ל. ממצא מפתיע מעלה כי 16% שוקלים לפתוח חנות אינטרנטית שכזו (ובשיעור גבוה יותר בקרב אלו בעלי הכנסה ממוצעת).

תשלומים דרך הסמארטפון: אחת ההתפתחויות הפיננסיות המעניינות השנה הייתה השקתן של אפליקציות תשלומים דיגיטליים והעברת כסף באמצעות מכשיר סלולרי כגון פפר, ביט ו- Paybox. מהנתונים עולה כי 22.4% הורידו את אחת האפליקציות ו- 75% מאלו שהורידו כבר משתמשים בשירות זה.

Streaming: שירותי צפייה ישירה לווידיאו ומוזיקה בסטרימינג כבשו את העולם ונראה שגם ישראל הצטרפה למגמה זו כשלמעלה מ- 28% ציינו שהם משתמשים בשירותים אלה בעיקר בקרב גיליאי 18-44 ובעלי הכנסה גבוהה מעל הממוצע.

חללי עבודה: בנוסף, חללי עבודה משותפים גם הם הפכו לטרנד בישראל, 17% ציינו כי היו רוצים לעבור לעבוד במתחם כזה.

שימוש בכרטיסי אשראי: לגבי שימוש בכרטיסי אשראי המחקר מצא כי הישראלים אוהבים להחזיק כרטיסי אשראי – מהממצאים עולה כי

  • שלושה מתוך ארבעה (75%( מחזיקים בין 2 ל- 5 כרטיסים בארנק
  • 20% מחזיקים כרטיס אחד
  • 5.2% מחזיקים למעלה מ- 5 כרטיסים
  • בנוסף עולה מהמחקר כי 38% הנפיקו כרטיס אשראי חדש בשנה האחרונה
  • בכל הנוגע לכרטיסי אשראי שאינם כרטיסי קרדיט נמצא כי 65% שמעו על כרטיס פריפייד (נטען מראש) ו- 35% היו שמחים לבחון אפשרות שימוש בו
  • עד עולה, כי 18.5% היו מעוניינים להשתמש בכרטיס "דביט" שבו חשבון הבנק מחויב מיידית עם ביצוע הקניה, (ירידה של 12% ביחס לנתוני המחקר הקודם ב- 2016)
  • 46% לעומת זאת, היו רוצים לדחות זאת לתשלום אחד בסוף החודש.

עלו החודש

נושאים פופולריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *