ישן חדש: סדרת הליקרים של יקבי בנימינה

מסורת ייצור הליקרים של יקבי בנימינה החלה עוד בשנות ה- 50 של המאה הקודמת כשליקב קראו אליעז. באותה תקופה, ייצור הליקרים היווה אבן יסוד לקיומו של היקב. בעליו הראשון של היקב, יוסף זלצר, אף הקדיש לבן גוריון ליקר בשם "Hard Nut Liquor", משום שזה שב"ג היה ידוע כאגוז קשה לפיצוח.

טריפל סק (צילום אפיק גבאי)
טריפל סק (צילום אפיק גבאי)

הליקרים במהדורת וינטג'

השנה לקראת חג הפסח, משיקים יקבי בנימינה את הליקרים הנודעים של בנימינה במהדורה מוגבלת בהשראה עיצובית משנות ה 50. כשם שמלאכת ייצור הליקרים החלה מהרצון לשמר עשבי תבלין ומרפא, כך החליטו ביקב לשמר את זכרונות התקופה.

ביקבי בנימינה דווקא מאמינים שצריכים להסתכל גם על הקנקן, לאחר מכן לטעום מה שיש בו ולבסוף לגלות שהליקרים שהשיקו בבנימינה מספרים סיפור גדול יותר.

מבחינות רבות, הבקבוקים המקוריים של הליקרים הם סוג של אוצר. מעבר לערכם האספני, הם חלק מתמונות נוף של ישראל החלוצית של פעם, הליקר עצמו הוא אותו משקה מוכר של בנימינה, בעטיפה חדשה/ישן.

העיצוב החדש

תוויות הליקרים במהדורה המוגבלת שעוצבו ע"י דנה אבני, נושאות שני לוגואים. למעלה, זו הלוגו אליעז, שמו הראשון של היקב. בתחתית התווית ממוקם לוגו בנימינה המודרני. האלומות השזורות שמופיעות בלוגו אליעז והמודרניות הנשקפת בלוגו הנוכחי משקפות את הקשר השורשי לאדמה וייצור משקאות בני מאות שנים, ושילובם של טעמים עדכניים וטכנולוגיות ייצור חדשניות.

קרם דה קסיס (צילום אפיק גבאי)
קרם דה קסיס (צילום אפיק גבאי)

הליקרים לחג

ליקרים בסדרת המהדורה המוגבלת:

  • ליקר שוקולד
  • ליקר טריפל סק
  • ליקר ושניאק
  • ליקר אמרטו
  • ליקר קרם דה קסיס

מחיר: 59 שקלים.

כתיבת תגובה