כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל משיקה את אאוטלנדר PHEV החדש ||| אפשרות למצב נסיעה חשמלית בלבדEV MODE ||| אפשרות לטעון את הרכב מרשת החשמל הביתית ללא צורך ברכישת עמדת טעינה ||| פרטים, מחירים ועוד <<<
אאוטלנדר חשמלי חדש
כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל משיקה את אאוטלנדר PHEV החדש ופורץ הדרך. אאוטלנדר PHEV מצויד במערכת הנעה חשמלית היברידית נטענת, הכוללת שני מנועי חשמל (82 כו"ס כל אחד) ומנוע בעירה פנימית (121 כו"ס) והספק משולב מקסימאלי של 203 כו"ס, על מנת לספק לנהג ביצועים מעולים, חוויית שימוש של רכב חשמלי וטווח נסיעה בלתי מוגבל.
טעינה ישירות מרשת החשמל הביתית
אאוטלנדר PHEV החדש, כולל גימור מפואר, מערכות בטיחות מתקדמות, עושר טכנולוגי, עיצוב חדש, שיפורי NVH משמעותיים ו-7 צבעים לבחירה. לראשונה בישראל אאוטלנדר PHEV יסופק ללקוחות עם מטען נייד שיאפשר הטענה ישירות מרשת החשמל הביתית, מטען אותו ייצרה מיצובישי עבור ישראל בתקן MODE 2, בהתבסס על התקינה הישראלית (ת"י 1109). עד היום הכבל היחידי שאושר ע" מכון התקנים לטעינת הרכבים, היה כבל MODE 3 עם עמדת טעינה ייעודית בעלת מנגנון פיקוד מובנה בתוך העמדה.
כבל הטענה החדש המאושר אינו דורש עמדת הטענה ייעודית אלא יכול להתחבר למקור חשמל ברשת הביתית, בעל פחת ותקע ושקע כח תעשייתי, המותקן ע" חשמלאי מוסמך ומאפשר טעינה קלה ונוחה. כבל טעינה MODE 2 יסופק כסטנדרט בכל רכבי האאוטלנדר PHEV והוא כולל יחידת פיקוד ובקרה שמווסתת את זרם הטעינה.
שיפורים הנדסיים
אאוטלנדר PHEV החדש, אשר מיוצר ביפן, מציג מספר רב של שיפורים הנדסיים ועיצוביים אשר מעצימים את חווית הנהיגה. העדכונים בדגם כוללים בין היתר שינויים בעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים. מבחוץ מדובר על חזית בקונספט העיצובי החדש "DYNAMIC SHIELD", בעל מגן מרכזי שחור עטוף במסגרת כרום, פגושים חדשים מלפנים ומאחור ועיצוב חדש לכל הפנסים הכוללים תאורת LED DRL בכל הדגמים, תאורת LED משולבת בפנסים האחוריים וטכנולוגיה מתקדמת של פנסי תאורת LED ראשיים.
נוחות בלתי מתפשרת:
לאאוטלנדר PHEV החדש מחשב דרך LCD בגודל 4.2 אינץ' וברזולוציית HD אשר מעדכן בנתוני הרכב ומציג את רמת טעינת הסוללה, מצב הנהיגה, זרימת האנרגיה במערכת PHEV ונתונים נוספים. בצג החיווי ניתן לראות עד כמה הנהיגה יעילה באמצעות מחוון צריכת אנרגיה המצביע על אזורי Power, Eco ו- Charge.
נהיגה חשמלית
בנוסף, מאפשר ה-PHEV לבחור להשתמש במתג EV, אשר לחיצה עליו מונעת שימוש במנוע הבנזין ומאפשרת נסיעה חשמלית טהורה ללא פליטת מזהמים ובשקט מופתי. אפשרות Charge אשר טוענת את הסוללה החשמלית ואפשרות Save אשר משמרת את רמת החשמל בסוללה ומפחיתה את השימוש בה. כמו כן ישנה אפשרות של בחירת רמת הטעינה ועוצמת הבלימה מבין 6 רמות בלימה רגנרטיבית.
אבזור מפואר, יוקרתי ומושקע
לאאוטלנדר PHEV החדש מדגם Supreme אבזור עשיר ויוקרתי הכולל KOS – מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה Connected Car דור 4, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, חישוקי סגסוגת 18 אינץ' בעיצוב חדש, מצלמת נסיעה לאחור, חלונות כהים בחלק האחורי, ספוילר אחורי בצבע הרכב, הגה עם 4 צלעות בציפוי עור, בקרת שיוט אדפטיבית הנשלטת מגלגל ההגה, בלם יד חשמלי בעל פונקציית BRAKE AUTO HOLD, חיישן תאורה, חיישן גשם, תאורת ליווי בעת כניסה ויציאה מהרכב, נעילה מרכזית, שקע USB ושקע V12 בתא המטען, מראות צד חשמליות, מחוממות ומתקפלות חשמלית, 6 רמקולים, דיבורית Bluetooth בתפעול מגלגל ההגה, תאורה קדמית LED, פנס בלימה LED בספוילר האחורי, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים וריפודים משולבים.
דגם Luxury כולל בנוסף, גג שמש חשמלי, דלת תא מטען חשמלית עם שליטה ממפתח חכם, מושבי עור, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, חימום מושבים קדמי וחיישני חניה הקפיים.
בטיחות מתקדמת
מערכות הבטיחות המתקדמות ברכב כוללות 7 כריות אוויר, בקרת יציבות (ASC) ובקרת אחיזה (TCL), מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה (ABS), מערכת לחלוקת עוצמת בלימה (EBD), מערכת עזר לזינוק בעליה (HSA), מגבר בלם בבלימת חרום (BAS), מערכת הנעה מתקדמת 4X4 (S-AWC), ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS), איתות בבלימת חירום (ESS) ומערכת אזהרת רכב אקוסטית (AVAS). דגם ה- Supreme מצויד במערכת MOBILEYE 630 עם צג LCD הכוללת התראה על סטיה מנתיב, מערכת לניטור מרחק הרכב מלפנים, זיהוי רכב דו-גלגלי, הגנה מפני פגיעה בהולכי רגל וזיהוי תמרורים.
דגם Luxury מצויד בנוסף במערכות בטיחות מתקדמות הכוללות אפחות התנגשות קדמית (FCM) – מערכת אשר מתריעה ובולמת באופן אוטונומי עד מהירות של 80 קמ"ש (65 קמ"ש במקרה של הולך רגל), בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), התראה על סטיה מנתיב (LDW), שליטה אוטומטית באורות גבוהים (AHB) ומערכת מניעת האצה פתאומית לא רצויה (UMS).
מערכת מולטימדיה Connected Car
ה- Connected Carשל כלמוביל משלבת מערכת חדשה בדור 4 LTE)) וכוללת מסך 7 אינץ' גדול וחוויתי ו- CD. המערכת מאפשרת לנוסעים ליהנות מגלישה ברשת, יכולת הפעלה משולשת הכוללת את גלגל ההגה, מסך המגע וכפתורי ההפעלה. המערכת מאפשרת עדכוני תוכנה וקבלת יישומים.
מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח ואפשרות להאזנה לתחנות רדיו מכל העולם באמצעות אפליקציית רדיו Nobex האינטרנטי, אפליקציות רדיו של רדיוס 100 FM ורדיו תל אביב, Hot Spot לגלישה באינטרנט ברכב וכן מצלמת נסיעה לאחור.
בנוסף, דיבורית Bluetooth, ניווט הכולל מערכתWAZE וחניה באמצעות האפליקציות סלופארק ופנגו. עוד על גבי המסכים מוצגים מסכי עזרה אינטרנטיים של מיצובישי, פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר ניתן להתקשר או לנווט אליהם בלחיצת כפתור.
מערכת Connected Car מציגה גם ספר רכב אינטראקטיבי דיגיטלי ידידותי לתפעול והבנה. המערכת פותחה בישראל וזמינה בשפות: עברית, ערבית, אנגלית ורוסית. למערכת מצורף כרטיס SIM עם חבילת דאטה חודשית של 3GB למשך 12 חודשים.
מצבי הנהיגה והטעינה – חשמלי היברידי או בנזין
אאוטלנדר PHEV החדש בוחר באופן אוטומטי את שיטת ההנעה, מצבי הנהיגה והטעינה הטובה ביותר בכל רגע נתון ונטען בצורה קלה ופשוטה בהסתמך על אופי הנהיגה, מצב הטעינה והמהירות ועל מנת להביא את צריכת הדלק למצב המינימאלי ביותר האפשרי.
mode Electric Vehicle – כלי הרכב מונע על ידי סוללת ההינע בלבד. הכוח זורם דרך שני מנועי החשמל, עם טווח נסיעה מוצהר של 54 ק"מ עד 120 קמ"ש, וזמן טעינה של כ- 5 שעות ב-MODE 2 ו-3.5 שעות ב-MODE 3. במצב זה המנועים החשמליים נסמכים על מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 12 קילו-וואט שעה, ומתח מערכת של 300 וולט. התוצאה היא אפס פליטת מזהמים וללא צריכת דלק בכלל. מצב זה שקט, נקי ורב עוצמה.
מצב היברידי סדרתי (טורי) – הנעה חשמלית וסיוע ממנוע הבנזין. במצב של האצה או התרוקנות סוללת ההינע, מנוע הבנזין נכנס לפעולה ומייצר חשמל שמועבר לסוללת ההינע ומשם לשני מנועי החשמל. זהו מצב משולב בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה ופועל כמחולל זרם (גנרטור) לטעינת מצברים. במצב זה יחידת הבעירה הפנימית לא תניע ישירות את הגלגלים.
מצב היברידי מקביל – הנעת בנזין עם סיוע של המנועים החשמליים. לדוגמא בנסיעה במהירות גבוהה מעל 120 קמ"ש, המנוע המרכזי נכנס לפעולה ומניע את הגלגלים הקדמיים. בעת הצורך מניע מנוע חשמלי את הגלגלים האחוריים. במצב זה מנוע הבנזין מספק את עיקר האנרגיה ישירות לגלגלים, והמנועים החשמליים מסייעים לביצועים וחסכון בדלק.
בנוסף מצויד הרכב במערכת תמיכה למצב נהיגה ECO. באמצעות לחיצה על כפתור ECO ניתן לעבור למצב נהיגה חסכוני ויעיל יותר שמשפיע על השימוש ביחידת ההנעה, במערכת המיזוג ועוד. אאוטלנדר PHEV מגביר את יעילות השימוש באנרגיה בזכות ניהול נכון של הבלימה הרגנרטיבית – מנופים על גלגל ההגה מאפשרים בחירה בין 6 מצבים של עצמת בלימה ועצמת מחזור האנרגיה הקינטית של הרכב.
צריכת הדלק
בטעינה מלאה עומדת על 0 ליטר לק"מ במצב חשמלי, הצריכה המשוקללת היא כ-58 ק"מ לליטר ובטעינה מינימלית עומדת על כ-18 ק"מ לליטר, על פי נתוני יצרן.
אחריות
- 3 שנים עד 100,000 ק"מ, או שנתיים ללא הגבלת ק"מ*
- 5 שנים עד 100 אלף ק"מ, על רכיבי המערכת החשמלית*
- 8 שנים עד 160 אלף ק"מ על הסוללה*
*הראשון מביניהם
מחירים
דגם Supreme 195,000 שקלים
דגם Luxury 210,000 שקלים
לרגל חגיגות 100 שנה למיצובישי יוצעו ל- 100 הרוכשים הראשונים 100, אלף ₪ מימון ללא ריבית וללא הצמדה.
5 Responses
עוז אלאסי תכבה מזגן ותראה איך הטווח קופץ קרוב לפי 2.
סע עם זוגתך ללא מזגן בחום יולי אוגוסט ותספר לנו איך היה
גם לי זה קרה צריך להחליף את הסוללה ההיברידית במסגרת האחריות
יש לי את הרכב הנ"ל רכב מפנק אך טווח הנסיעה אינו 50 ק"מ לנסיעה חשמלית בקושי 25 קמ' בנסיעה רגועה לגמרי ממליץ לדייק בנתונים…..אגב גם התצוגה ברכב אחרי לילה מלא של טעינה מראה טווח נסיעה חשמלית 30 קמ'. נ.ב. הרכב נבדק במוסך אתמול .
הנתונים הם נתוני יצרן וטרם בוצעה נסיעת מבחן ברכב.